Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Morrowind na Xboksie, czyli Bethesda zdradza, jak oszukała graczy

24.09.2020 18:32
Miodowy
1
Miodowy
96
Nigdy nie był młody

Tak myślałem... Todd był, jest i będzie przebrzydłym kłamczuchem...

24.09.2020 18:51
Wilk1999
2
odpowiedz
Wilk1999
45
Wilkołak Asasin

Bardzo ciekawy news. Pewne rzeczy tylko z pozoru wydają się proste a czasami prezenterzy muszą pobawić się w magików oraz iluzjonistów i poczarować.

post wyedytowany przez Wilk1999 2020-09-24 18:56:28
24.09.2020 19:04
👍
3
5
odpowiedz
Brimstone
18
Pretorianin

Jeden z lepszych newsów na GOLu.

24.09.2020 19:11
.kNOT
👍
4
3
odpowiedz
.kNOT
217
Progresor

Sprytny sposób na obejście wycieków pamięci...

24.09.2020 19:22
5
6
odpowiedz
2 odpowiedzi
zanonimizowany1343203
0
Konsul

Nie no sorry, ale to źle świadczy o programistach, że nie potrafili sobie poradzić z zarządzaniem pamięcią i czyszczeniem śmieci. Memory leaks (jak knot napisał) to podręcznikowy błąd.

25.09.2020 07:53
keeper_4chan
😂
5.1
3
keeper_4chan
104
Generał

Jak nie potrafią, jak właśnie sobie z tym w taki sposób poradzili :D
Działa, działa.

25.09.2020 13:38
MAJOT14
5.2
MAJOT14
121
Sim racer

Najwyraźniej problem tutaj był bardziej po stronie Microsoftu i architektury Xboxa skoro na PCtach tego problemu nie było(a memory leak potrafi iść w nieskończoność) no i sami inżynierowie MS wiedzieli jak to obejść. Podejrzewam, że był to taki etap produkcji gdzie byłoby to za duże przedsięwzięcie czy to dla MS czy to dla Beth.

24.09.2020 19:23
WolfDale
😉
6
1
odpowiedz
WolfDale
79
~sv_cheats 1

Przyznam szczerze, że ta ciekawostka z Morrowindem jest bardzo interesująca. Miałem okazję kiedyś grać razem z kolegą na jego konsoli w ten tytuł. Później sam byłem również posiadaczem tej konsoli przez pewien czas mając również Morrowinda i zawsze mnie zastanawiały te długie ładowania co się pojawiały raz na jakiś czas.

Oczywiście Morrowind do komfortowego grania wymagał te zabójcze 256 mega pamięci ram, a Xbox miał jej tylko 64 i to dzielonej. Co ciekawe miał miejsce na przylutowanie drugiej takiej kości co podnosiło jego wydajność, miałem zresztą okazję obcować z taką modyfikacją. Myślę że wtedy te długie ładowania pojawiałyby się rzadziej.

post wyedytowany przez WolfDale 2020-09-24 19:24:16
24.09.2020 22:02
7
odpowiedz
3 odpowiedzi
krykry
42
Generał

Teraz wywalić Todda Howarda i powinni dać w jego miejsce Petera Molyneouxa.

post wyedytowany przez krykry 2020-09-24 22:03:21
24.09.2020 22:09
Mr. JaQb
7.1
Mr. JaQb
110
Legend

Petera to trzeba wziąć do Fable, mimo, że większości swoich obietnic nie spełniał, to nadal był wizjonerem. Po prostu ograniczonym technologicznie :)

25.09.2020 09:08
7.2
zanonimizowany1343203
0
Konsul

A tam wywalić - Piter, Todd i Randy Pitchford powinni połączyć siły a "fabuły" do ich gier powinien pisać kodzima. Wtedy to by dopiero było.

25.09.2020 13:45
Qverty
7.3
Qverty
39
w olejku lub w pomidorku

Największą "wizją" Pitera była mechanika trzymania się za rączki w Fable 2 i 3, o minigierce z puszczaniem bąków albo bekaniem nie wspomnę.

post wyedytowany przez Qverty 2020-09-25 13:45:40
24.09.2020 23:38
8
odpowiedz
Krieggg
13
Pretorianin

Bethesda latami pracowala sobie na fatalna opinie ale ten patent zwalniania pamieci to juz czysta iluzja :D Howard nigdy nie zawodzi. Kiedy juz myslisz, ze gorzej byc nie moze...a tu nagle 10 times the lies :)

25.09.2020 08:41
SerwusX
9
1
odpowiedz
1 odpowiedź
SerwusX
97
Marszałek

Premium VIP

W ramach ciekawostki powiem, że twórcy Wiedźmina mieli również problem podczas jednej z jego prezentacji. Mianowicie gra wieszała się, gdy nakierowało się kamerę na ryby w fosie czy gdzieś tam w okolicach Wyzimy (zbyt wiele wielokątów czy inny tego typu problem). Rozwiązanie? Nie patrzcie w rzekę w tamtej lokacji. ;)

25.09.2020 13:48
Qverty
9.1
Qverty
39
w olejku lub w pomidorku

Odrazu mi się przypomina prezentacja iPhona 3g prowadzona przez Jobbsa gdzie wszystkie akcje musiały być prezentowane w ścisłej sekwencji bo inaczej telefon się wieszał albo wariował (typu jeśli po wyjściu z apki od smsów włączysz aparat to telefon się zawiesza itd.)

25.09.2020 13:40
10
1
odpowiedz
zanonimizowany1223263
32
Centurion

Debiutujący w 2002 roku Morrowind znany jest głównie z pecetowego wydania, zwłaszcza że tylko ono otrzymało późniejsze dodatki.

Przecież Morrowind Game of the Year zawierał oba dodatki i ta edycja też była wydana na konsolę Xbox.

25.09.2020 14:14
lordpilot
😉
11
odpowiedz
lordpilot
218
Legend

Fajna historyjka, lubię takie opowieści "o kuchni". Sama sztuczka sprytna i jak najlepiej świadczy o programistach Bethesdy. Limity sprzętowe wymuszające kreatywność, a nie wszystko po linii najmniejszego oporu - "panie, kup se pan lepszą grzałę, procesor albo dołóż ramu" ;-)

Wiadomość Morrowind na Xboksie, czyli Bethesda zdradza, jak oszukała graczy