Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Testy wydajności Death Stranding na PC z technologią DLSS 2.0

02.07.2020 19:02
pieterkov
1
pieterkov
150
Senator

Jakby się ktoś zastanawiał czym jest DLSS: to technologia pozwalająca zwiększyć fps kosztem pogorszenia (rzekomo niezauważalnego i bezartefaktowego) jakości obrazu. Polega na ogrywaniu gry w mniejszej rozdzielczości np 1600x900 zamiast 1920x1080 i upscalowaniu jej do rozdzielczości docelowej np. wspomnianego 1920x1080.
Czyli po prostu grafika generuje obraz w mniejszej rozdzielczości i przez to ma więcej fps, co jest oczywiste. Następnie rdzenie tensor wspierane uczeniem maszynowym pompują ten obraz do wyższej rozdzielczości tak, żeby wyglądał możliwie jak najbardziej zbliżenie do obrazu, który zostałby natywnie wygenerowany w rozdzielczości docelowej.
Także nie jest to żadna cudowna technologia i jak chcecie grać normalnie to lepiej to dziadostwo wyłączyć a obniżyć np. cienie.
P.S. "nawet użytkownicy RTX 2060 będą mogli cieszyć się stałą liczbą 60 klatek na sekundę" - to jakieś osiągnięcie, że karta za 1600zł pozwala uzyskać 60fps?

post wyedytowany przez pieterkov 2020-07-02 19:24:51
02.07.2020 19:05
2
odpowiedz
1 odpowiedź
AntyGimb
87
Senator

Wow! To jest optymalizacja!

03.07.2020 13:59
eyehategod
2.1
eyehategod
61
Pretorianin

buahahaha - czytaj co pieterkov napisał o tym optycznym złudzeniu

02.07.2020 19:06
3
odpowiedz
zanonimizowany1289944
51
Konsul

pieterkov Ale to może też działać też w drugą stronę. Możesz mieć rozdziałkę 1920x1080, a DLSS będzie w 2650x1440 i będzie działał jak świetny anti-aliasing

post wyedytowany przez zanonimizowany1289944 2020-07-02 19:07:33
02.07.2020 19:11
UrBan_94
4
odpowiedz
UrBan_94
43
Geralt z Rivii

No ciekawe jak Redzi sobie z tym poradzą.

02.07.2020 19:33
tromec
5
odpowiedz
3 odpowiedzi
tromec
125
SuperNaturalny

pieterkov Coś podobnego jest już w RDR2 i polega na tym samym tylko inaczej się nazywa. Niestety nie działa to najlepiej i momentami obraz jest strasznie rozmazany.

02.07.2020 19:40
Legion 13
5.1
5
Legion 13
158
The Black Swordsman
Wideo

To nie jest coś podobnego, DLSS 2.0 wykorzystuje sztuczną inteligencję, w tej chwili obraz uzyskany przy użyciu DLSS 2.0 jest przeważnie ostrzejszy niż ten renderowany w natywnej rozdzielczości. https://www.youtube.com/watch?v=r3fDIvsLrSM

02.07.2020 19:45
5.2
3
zanonimizowany1339461
9
Senator

Dokładnie, mówi się, że wygląda często lepiej niż w natywnej rozdzielczość. Więc lepiej to włączyć a cienie zostawić ;)

02.07.2020 19:47
A.l.e.X
😐
5.3
2
A.l.e.X
151
Alekde

Premium VIP

Legion 13 - oni nie mają pojęcia o czym piszą, a wystarczyła by chwila z google i umiejętność czytania ze zrozumieniem.

02.07.2020 19:46
A.l.e.X
6
2
odpowiedz
1 odpowiedź
A.l.e.X
151
Alekde

Premium VIP

Wideo

pieterkov - to co napisałeś jest tylko półprawdą a jeśli się weźmie pod uwagę wszystkie szczegóły to można powiedzieć że cały twój post jest fake postem. Prawdą jest że obraz jest generowany w niższej rozdzielczości bazowej nieprawdą jest że działa to jak typowy upscaling, prawdą jest że działają rdzenie tensor i AI, nieprawdą jest dalej że jest to podbicie rozdzielczości. Uczenie maszynowe polega na tym szczególnie w DLSS2.0 że oszczędzając moc obliczeniową na scenie z mniejszą ilością pikseli przewiduje się brakujące elementy i je wypełnia. M.in. dlatego obraz w przypadku DLSS2.0 może być nawet lepszy poprawiony względem natywnego. Wyjściowo na ekranie wszystko działa w rozdzielczości natywnej właściwej.

Tutaj masz przykład :

https://youtu.be/RmSgJ3LJkvQ

To jest przyszłość w optymalizacji graficznej GPU, oby tylko AMD wprowadziło szybko coś podobnego bo inaczej Nvidia odjedzie od AMD o lata świetlne.

post wyedytowany przez A.l.e.X 2020-07-02 19:51:03
03.07.2020 14:00
eyehategod
6.1
eyehategod
61
Pretorianin

lata swietlne to masz po upadku na głowe

02.07.2020 20:04
LilXavi
👍
7
odpowiedz
1 odpowiedź
LilXavi
34
Centurion

Kurde, jezeli naprawde to tak bedzię zoptymalizowane to czapki z głów.
Nawet bez DLSS 2.0 klatki są wysokie.

02.07.2020 22:22
bmwbmw2
7.1
bmwbmw2
68
PAPIEŻ GIER IV

no też mnie zaskoczyła taka ilość klatek . Ale trzeba dodać że test na 9900k ;P której pewnie nikt nie kupi do 2070 czy 60 w końcu kosztuje 2300 i już może się też okazać z innej bajki mówiąc . że 10900 za 2600 albo 700 za 1600zł się bardziej opłaca ponoć 10700 po OC wychodzi dużo lepiej w grach nawet o 5 % niż 9900k i do tego proce 10xxx są dużo chłodniejsze według testów niż ich poprzedniki. dzięki czemu możemy właśnie tak mocno je podkręcić .

post wyedytowany przez bmwbmw2 2020-07-02 22:26:08
02.07.2020 21:12
8
1
odpowiedz
GreedFire
31
Centurion

pieterkov Ta. W większości przypadków ten DLSS 2.0 wygląda dużo lepiej niż natywna rozdzielczość. Do tego daje boosta fps szczegolnie fajnego do monitorów 144hz lub ultrawide. Ale tak. Graj sobie na swoim 60 klatek i zniżaj cienie ;) A no i zaraz będzie DLSS 3.0

post wyedytowany przez GreedFire 2020-07-02 21:12:49
02.07.2020 22:20
bmwbmw2
9
2
odpowiedz
10 odpowiedzi
bmwbmw2
68
PAPIEŻ GIER IV

pieterkov niestety masz złe info. według testów nowe dlss 2.0 wygląda dużo lepiej niż natywna dana rozdzielczość . Więc jesteś czasami jeszcze w 1.0 a co dopiero w 1.1 albo 3.0 które niedługo ma wyjść xD

02.07.2020 22:56
pieterkov
9.1
pieterkov
150
Senator
Image

No bywa bywa

03.07.2020 00:37
Laston
9.2
Laston
157
Chaos Lord

pieterkov I co chciałeś tym udowodnić? xD

03.07.2020 07:47
pieterkov
9.3
pieterkov
150
Senator

Że nie zawsze dlss jest lepsze. Obraz jest nieczytelny przez intensywny filtr wyostrzający.

post wyedytowany przez pieterkov 2020-07-03 07:48:03
03.07.2020 09:37
9.4
2
UbaBuba
107
Generał

Pokazales 4k robione z 1080p czyli maksymalna skrajnosc po to by miec racje. Blad bo sa rozne ustawienia DLSS ktore renderuja z wyzszej rozdzielczosci i juz obrazu nie rozroznisz, a nawet moze byc ladniejzy niz natywny.
Kop do fpsow nawet w tym przypadku jest duzy i pamietajmy ze DLSS 3.0 nadchodzi.

03.07.2020 11:53
bmwbmw2
9.5
bmwbmw2
68
PAPIEŻ GIER IV

pieterkov zdajesz sopbie sprawy że gry renderowane w dlss to 0.60% rozdzielczości a nie 25% tak jak podałeś w przykładzie ??? to co podałeś to mod performence dający najwiecej klatek ale tez nie przydający się . u góry do death są podane w quality . Czyli z 60 -70 % pixeli renderowane XD.

03.07.2020 11:57
pieterkov
9.6
pieterkov
150
Senator

Co nie zmienia faktu, że to oszustwo i lenistwo. Zamiast robić lepszy sprzęt wszystko obchodzi się programowo.

03.07.2020 12:39
Laston
9.7
Laston
157
Chaos Lord

pieterkov Że nie zawsze dlss jest lepsze. Obraz jest nieczytelny przez intensywny filtr wyostrzający
Co? xD Gdzie tutaj jest coś nieczytelnego? Obraz bez powiększenia w tym przypadku wygląda nawet lepiej od natywnie wyświetlanego w 4K - o czym zresztą mówią recenzenci w filmiku z którego wkleiłeś screena.

Co nie zmienia faktu, że to oszustwo i lenistwo. Zamiast robić lepszy sprzęt wszystko obchodzi się programowo.
To nie jest oszustwo tylko obraz przetworzony przez sieć neuronową. To samo robi Twój mózg jakbyś nie wiedział, więc idąc Twoim tokiem rozumowania wszystko co widzisz to jest oszustwo.

post wyedytowany przez Laston 2020-07-03 12:41:35
03.07.2020 12:49
Legion 13
9.8
1
Legion 13
158
The Black Swordsman

No rzeczywiście pixele są trochę bardziej widoczne... na 8 krotnym przybliżeniu... Jak będziesz grał z lupą to będzie to wyglądać tragiczne.
Co nie zmienia faktu, że to oszustwo i lenistwo. Zamiast robić lepszy sprzęt wszystko obchodzi się programowo.
No, 100% oszustwo! Wszystkie gry powinny być pisane w asemblerze bo używanie zaawansowanego oprogramowania przy tworzeniu gier to oszustwo!

03.07.2020 13:01
pieterkov
03.07.2020 16:54
bmwbmw2
9.10
bmwbmw2
68
PAPIEŻ GIER IV
Wideo

tak na to patrząc w dlss 3.0 dostanę zamiast 40 klatek w 4k to 80 + lepszą jakość. ale mam wyłączyć wszystko na minimum i grać w natywie żeby nie oszukiwać xD Chociaż gołym okiem widać że grafa jest dużo lepsza
https://www.youtube.com/watch?v=qfJDjR375Vs

post wyedytowany przez bmwbmw2 2020-07-03 16:54:21
02.07.2020 22:25
kęsik
😉
10
2
odpowiedz
1 odpowiedź
kęsik
155
Legend

To że coś wygląda ostrzej nie oznacza że wygląda lepiej :)

02.07.2020 22:27
bmwbmw2
10.1
bmwbmw2
68
PAPIEŻ GIER IV

nie ostrzej. Pokazane są wgl detale które w normalnym przypadku nie są odtwarzane . Zobacz sobie na poprawę w control . to nie jest tylko ostrość. niektóre światła i przedmioty są generowane dużo dokładniej . pomyliłeś sobie z wyostrzeniem w filtrach nvidi które posiada też imo amd :P

post wyedytowany przez bmwbmw2 2020-07-02 22:27:46
02.07.2020 22:33
KamilB.
11
odpowiedz
5 odpowiedzi
KamilB.
61
Generał

Mnie zastanawia czy naprawdę da się to odpalić bez problemu na lapku z gtx1050 i grać bez ścinek ? Tak podali w wymaganiach,ale to chyba nie może być prawdą.Chyba że im chodzi o gtx1050 stacjonarny i on jest chyba dużo mocniejszy od mobilki ?

02.07.2020 22:39
mirko81
11.1
mirko81
70
Slow Gaming

mowa o stacjonarnym cpu i gpu, w dodatku 720p , 30 fps ... bez ścinek na lapku powiadasz

02.07.2020 22:56
KamilB.
11.2
KamilB.
61
Generał

Chciałem zapytać po prostu czy dobrze rozumuje, oświeciłeś mnie ;-) bardziej mnie też ciekawi czy takie gry właśnie jak RDR2 czy Death Stranding idzie jeszcze odpalić na przyzwoitym poziomie na laptopie z gtx1050 \ gtx105ti bo te karty ostatnio jeszcze chyba dawały rade z każdym tytułem na PC.

post wyedytowany przez KamilB. 2020-07-02 23:00:52
02.07.2020 23:00
pieterkov
11.3
pieterkov
150
Senator

Różnica nie jest aż tak duża. Pytanie czy procesor jest HQ a nie U.

https://gpu.userbenchmark.com/Compare/Nvidia-GTX-1050-vs-Nvidia-GTX-1050-Mobile/3650vsm211022

02.07.2020 23:03
KamilB.
11.4
KamilB.
61
Generał

dzięki, fajne porównanie, nawet widać jak to wygląda fizycznie jeśli chodzi o karty :-)
fakt, że różnica niewielka, ale pozostaje jeszcze kultura pracy i czy się ta "płytka" nam nie zagotuje

02.07.2020 23:10
11.5
zanonimizowany668247
168
Legend

KamilB. - Ponoć gra działa bez trudu w stałych 60 fps na Ultra z 1080p na GTX 1060.

03.07.2020 00:23
Dzienciou
12
odpowiedz
Dzienciou
164
Generał

obejrzałem parę filmików o tej technologi i dejjjjmmnnnn. NIewiarygodne.

03.07.2020 09:42
13
odpowiedz
Slade556
16
Legionista

Mam pytanie, czy DLSS 3.0 będzie dostępny dla posiadaczy kart graficznych rtx 2000 czy tylko 3000?

03.07.2020 12:45
14
odpowiedz
zanonimizowany146624
131
Legend

Wolę bez DLSS i RT, a to zapewni już GTX 1080 TI. Control udowodnił mi, że DLSS to taki średni pomysl

post wyedytowany przez zanonimizowany146624 2020-07-03 12:45:37
Wiadomość Testy wydajności Death Stranding na PC z technologią DLSS 2.0