Data premiery i pierwszy zwiastun Project CARS 3 na silniku gry
Seria zawsze byla ladna, ale problemem byl model jazdy i dbalosc o jakosc zawartosci. Zobaczymy co zrobia, ale nie oczekuje cudow. Jeszcze gadka w przeszlosci o dwa razy lepszej grze niz PC2 i zmiazdzeniu konkurencji xD Pozyjemy, zobaczymy.
Pod względem realizmu zrobią krok w przód i dalej będą lata świetne za Assetto Corsą.
Przynajmniej można liczyć na w miarę dobry symulator bo już druga część była symulacją więc raczej nie uproszczą modelu jazdy tylko postarają się go jakoś bardziej urealnić.
Pc2 jest symulatorem wbrew opinii niektórych tu osób, tyle że nie pod względem samego w sobie modelu jazdy tylko pod pozostałymi względami, pod względem imersji wyścigów, pod względem pogody i zmian na nawierzchni i pod względem wpływu tych zmian na samochód, te aspekty czynią pc2 symulatorem a pc 3 raczej gorsze od pc2 nie będzie bo ciężko jest spieprzyć kontynuacje gry wyścigowej jak na moje mniemanie.
Ale prosze sie nie nastawiać na realizm na poziomie Assetto Corsy, gra będzie bardziej realistyczna od pc2 ale nie aż tak realistyczna, widać to po tym co oni chcą dodać:
każdy z wehikułów będziemy mogli ulepszać i modyfikować według własnych potrzeb. Po raz pierwszy w serii pojawi się też kompleksowy edytor wyglądu karoserii, zbliżony do tego, który znany jest z np. serii Forza Horizon.
jak się skupili na modyfikacji pojazdów to pod względem realizmu będzie to krok w przód w porównaniu do pc2 i dalej będą lata świetlne za assetto corsą
ps. no graficznie prezentuje się ładnie, niech jeszcze dadzą ray tracing to przebiją Assetto Corsę Competizione chociaż pod względem graficznym
w twojej opinii to jest sim? proszę tu masz wersja beta https://www.youtube.com/watch?v=BNh3klfx2Rk Po tym co zobaczyłem na tym filmie nawet nie łudzę się ze to kiedyś będzie sim, trójka wygląda jazdą jak zwykłym nfs :/
O, nie widziałem tego gameplaya, nie wiedziałem że nawet takowy gdzieś jest. Teraz mam tylko nadzieje że ten gameplay jest z wersji z ustawionymi wszystkimi ułatwieniami a nie na pełnej symulacji ;_;
Mam nadzieje, że zmienią sposób ustawiania poziomu trudności, bo w obecnej formie gra jest nie grywalna.
Przed każdym wyścigiem muszę najpierw przejechać kilka okrążeń, by zobaczyć jaki czas wykręcę i dostosować poziom do mojego czasu. W innym przypadku przeciwnicy dublują mnie kilkukrotnie mimo, że trasę pokonuję bezbłędnie. I tak jest z każą serią, każdym torem i każdym autem. Nie jest normalne, że przeciwnik jadąc po jakimś torze F1 w Escorcie Mk1 robi lepszy czas niż bolid F1. I jak gracz ma rywalizować z takim przeciwnikiem? Balans jest tu skopany po całości.
Poziom trudności oparli w 100% na czasie okrążeń przeciwników co jest błędne, bo gracz jest żywy. Nie ma algorytmu, który poprowadzi auto jak po sznurku. Jadąc takim samym torem jazdy, z taką samą prędkością np. Escortem Mk1 nie da się wejść z taką prędkością jak komputerowy gracz w zakręt, bo po prostu stracimy przyczepność.
Mnie bardziej irytuje to, że lekka kałuża wytrąca pojazd gracza kompletnie z jazdy a komputer nic sobie z niej nie robi i z pełną prędkością przez nią przejeżdża. To samo ze zderzeniami, jak ja nie wyhamuje i uderzę przeciwnika to mam zdezelowane zawieszenie, za to mój samochód mogą bombardować i nawet nie są draśnięci, a ja nie mogę normalnie jechać bo np. odpadł spoiler.
Ale jak to?
Grę pokazali w takim okresie?
Przecież to nie moralne jest...
Co do gry, zapowiada się nie najgorzej.
Data premiery i pierwszy zwiastun Project CARS 3 na silniku gry
Wygląda świetnie, z miłą chęcią zagram jak tylko się pojawi na rynku.
To teraz, jak ci sami ludzie wypuszczają takiego graficznego bubla zwanym Fast and Furious...
No nie powiecie mi że F&F to mniejsza marka od Project Cars i ta druga dostała większy budżet XD
O rety, co tak szybko? Więc mam w jednym półroczu wygospodarować czas (i pieniądze) nie tylko na nowe WRC, nową Forzę i (potencjalnie) nowe Gran Turismo, ale też na nowe Project CARS? You're mad, Slightly Mad...
spoiler start
Acz spadkobiercę Shifta 2 zawsze powitam z szeroko otwartymi ramionami.
spoiler stop
Ja też kupię na premierę prawdopodobnie. Specjalnie dla PC2 kupiłem kierownicę, pedały i drążek zmiany biegów oraz trackhat.
Tak jest!
Wyścigi na dwa lub trzy okrążenia, system xp, acziki, brak zmian pogody i zjazdów do boksów, nierealistyczne miejskie trasy, zbyt agresywne AI, dużo stłuczek i oderwany od rzeczywistości tuning.
Na to wszyscy czekali!
Może i Shift nie był zły, może był fajny, ale dekadę temu...
Mnie to cieszy nawet że gra wygląda na bardziej arcadeową, i że będzie to coś w stylu właśnie Shifta, od bardziej realistycznych wyścigów po torach masz Gran Turismo, Assetto Corsę czy nawet tą Forze Motorsport z wyłączonymi wszystkimi wspomaganiami, nie potrzebny jest na rynku kolejny "symulator'' a arcadeowe wyścigi na torach ostatnio oferował chyba Shift 2.
Mam nadzieję, że nie chcą znowu podejść do tematu symulacji. Mam nadzieję, że PC3 będzie leżało gdzieś między Forzą Motorsport a Gran Turismo. Ulepszanie pojazdów, duża ilość torów, ale również górskie drogi i trasy miejskie, model jazdy stworzony z myślą o grze na padzie, ale z dobrym wsparciem dla kierownicy. Przy okazji mam nadzieję, że dostaniemy więcej samochodów typowo drogowych jak jakieś miejskie toczydełka pierdzikółka, a mniej supersamochodów, które zapewniają najgorsze i najnudniejsze wyścigi online w każdej grze, w której się pojawiają. Jeśli chodzi o sam model jazdy, mam nadzieję, że skupią się na jego "upłynnieniu", bo wszystko na silniku Madness do tej pory zalatuje drewnem. Nie wiem, co jest przyczyną, ale szczególnie w ciasnych zakrętach nie ffb i model jazdy dają znać, że prowadzi się uproszczony model, a nie symulowany samochód. Coś czego nie odczuwam w RF2 lub AC/ACC. Najlepiej sobie z problemem poradziła Reiza w AMS2, ale wciąż czuć drewnem. Najgorzej, że braki w ffb dają o sobie znać najmocniej przy trailbrakingu, bo prawie nie czuć zmiany przyczepności i transferu masy. Dla mnie, czyli wielkiego fana samochodów turystycznych i drogowych o niskiej mocy jest to koszmar. Te samochody wymagają wykorzystania wszystkich sztuczek i technik dostępnych ludzkości, aby utrzymać jakąkolwiek prędkość, a transfer masy staje się w nich doktryną religijną.
Słowem podsumowania, co moim zdaniem powinno się znaleźć w PC3:
1) Nowy model jazdy i ffb, bardziej arcade'owy, ale bardziej "płynny"
2) System zmiennej pogody i stanu nawierzchni wbudowany w Madness (jest to jedyny powód, dla którego gram jeszcze od czasu do czasu w AMS2/PC2. Długi wyścig zaczynający się w nocy, z deszczem zaczynającym się około 3-go okrążenia i przechodzącym w ulewę, kończącym się chwilę przed wschodem słońca, by ścigać się na odbijającym światło schnącym asfalcie pełnym kałuż. Tego po prostu trzeba doświadczyć)
3) Sporo typowych samochodów drogowych, niewielka ilość super/hiper samochodów. Najlepiej cały wachlarz sportowych wozideł z lat 90.
4) Matchmaking, wyścigi minimum 6 okrążeń, zawody złożone z kilku wyścigów, opcja ustawienia reverse grid
5) Przynajmniej 4 samochody na klasę wyścigową, np. TCR, GT4 itp. GT3 może w ogóle nie być, są "daniem głównym" w gażdym simie od jakichś 10 lat, a i tak nie nie przebije ACC przez następne kilka lat.
6) Trasy
7) System ulepszeń inspirowany rzeczywistymi zawodami pozwalający stworzyć zarówno potwora do najszybszej klasy TA, jak i lekko zmodyfikowane daily do track dayów/wyścigów klubowych.