Gears of War 3, hakerzy i PlayStation 3
W sumie dziwna sprawa. O ile bardziej jestem fanem Resistance to ciekawie by było zobaczyć Gears Of War na PlayStation.
Gearsy na PlayStation? Lepiej żeby fanboje nie usłyszały. Swoją drogą dobrze by było odświeżyć te stare odsłony. Cieszyłbym się, gdyby Microsoft zrobił z Gearsami to co zrobił z Halo za pomocą Master Chief Collection.
Seria Gears of War była specjalnie krojona pod X360 i jego bebechy, których PS3 nie miało.
Dzięki temu mogli sporo wycisnąć wizualnie z X360 do tego gra miały stały framerate.
Taki port na PS3 mogło by zrobić STARE Epic Games, przepisując kod od nowa.
Przecież to latało na Unreal Engine - silniku działającym na prawie wszystkim, prawdopodobnie przygotowanie takiego ledwo działającego buildu nie było jakąś wielką robotą.
Były gry na ue3, które miały lepsza grafikę albo bardzo podobna i działały normalnie na PS3 ;)
Za to w drugą stronę raczej nie dałoby rady zagrać np. w Uncharted 2 na x360, sam rozmiar gry to chyba 20gb czy coś w ten deseń, sporo jak tamte czasy, a 360tka nawet blu Raya nie ma
GTA v wyszło na 2 płytach z koniecznością instalacji, tak więc dałoby się .Moze sama kompresja filmików by wystarczyła. Gearsy tez spokojnie by ruszyły na PS3 jakby obciąć detale, są czy rozdzielczość.
I dobrze ,że Gears of War 3 nie wyszło na PS3. Konkurencja musi być z pożytkiem dla graczy konsolowych. Dla Gears of War2 specjalnie kupiłem Xbox 360.
Dobrze ze LOTU/dowolny tytul PS3 wyszlo tylko na PS3, inaczej bym sobie pogral po latach na PC w "HD"
kAjtji
Taki ,że masz konkurencje i nie masz na rynku monopolu jednej firmy. Sam znam sporo osób , którzy kolekcjonują różne konsole i zbierają gry na nie. Konkurencja miedzy studiami first-party Sony i MS jest dobrą rzeczą dla graczy konsolowych bo dzięki niej powstają gry o jakości Gears of War czy Uncharted.. Poza tym nikt nikomu nie każe tego nie każe kupować kolejnego sprzętu i można się cieszyć grami wychodzącymi grami na wybrany przez siebie platformę.
Z tym Monster Hunterem to jest wierutna bzdura. Nigdy nie był tytułem na wyłączność wykupionym przez Nintendo. Ta seria zawsze wypuszczana była tam, gdzie można było znaleźć najwięcej klientów i zawsze przywiązana była tylko do jednej platformy w danym czasie.
Wcześniejsze części wychodziły tylko na PSP (i to tam osiągnęła największy sukces) oraz na PS2. Ucieczka na 3DS wynikała wyłącznie z jego doskonałej sprzedaży w owym czasie (zwłaszcza w Japonii, a MH zawsze celowany był wpierw na tamten rynek).
Dopiero World jest pierwszym prawdziwie multiplatformowym Monster Hunterem.
Edit: widzę, ze post zniknął, ale zostawię swoją odpowiedź tutaj, jakby kolega wrócił i dalej wygadywał głupoty.
Ekskluzywność to antykonsumencki rak
Konkurencja nie kończy się na grach ekskluzywnych. Twórcy gier dalej muszą konkurować z innymi, aby sprzedać swoje gry. Poza tym, to czy Gearsy lub Uncharted było tak dobre, bo były to gry ekskluzywne, czy były takie, bo twórcy byli utalentowani?
Uwielbiam takie ciekawostki ze świata gier, ciekawe tylko czy to faktycznie prawda. Może mieli w tamtym okresie jakiegoś praktykanta i kazali mu zrobić port na PS3 żeby zobaczyć jak to będzie. Możliwe za że młody zabrał pracę ze sobą i postanowił się tym podzielić po latach.
Dawno temu w trawie Microsoft wykupił prawa do wydania Gears 1 i jednego sequela. Gdy okazało się, że gra fenomenalnie wypaliła i zrobią z tego całą serię, pojawił się zgrzyt, bo Epic wolał trafić do jak najszerszej klienteli, ale ostatecznie wywrotka z pieniędzmi musiała załatwić sprawę. Niemniej Gears of War stało się serią faktycznie na wyłączność Microsoftu dopiero w 2014 roku, a więc długo po premierze trójki i Judgment, gdy wykupiono całość praw do marki. Wcześniej MS był tak naprawdę tylko wydawcą.
Sam pamietam, że circa 10 lat temu krążyły o tym plotki i wcale nie były aż tak absurdalne. Taki choćby Mass Effect też miał być pierwotnie tylko na Xboxie, a wylądował jako multiplatforma.
Pan P.
Cale szczęście, że MS się udało przejąć prawa do Gears. Bo inaczej ta seria w ręku Epic skończyła by tak samo jak Unreal.
PS
Do dzisiaj mam w swoich zbiorach Mass Effect z napisem only on Xbox 360. Te pudełko kupione w okolicy premiery jest dla mnie perełką w mojej kolekcji.
Jest to source code ktory wyciekl w 2011 roku, koles skompilowal gre przy uzyciu zmodyfikowanego unreal engine 3 aka UE Ultimate (exportuje gry pod ps3 i xboxa).
a ty myślisz że gry pisane na ps czy xbox pisane są na devkitach opartych na .... androidzie z google ? :D