Half-Life: Alyx odpowiada za rekordowy przyrost użytkowników VR
Świetnie. VR to naprawdę ciekawa technologia ze sporym potencjałem. Wygląda na to że podobnie jak konsole wymaga jednak system sellera by się przebić. Sądzę że jeszcze z 2-3 udane gry AAA i mamy technologię stojącą pod względem wartości obok konsol. Liczę że technologia się rozwinie bo jednak potencjał na rozwój ma nieporównywalnie większy niż zwykłe konsole.
W końcu wyszła pierwsza porządna gra na VR, jeszcze jadąca na sentymencie fanów Half-Life to czego się dziwić?
Jakby to był Half-Life 3 i to jeszcze z premierami na ps5/xboxone to by chyba bank rozwalili...
Świetnie. VR to naprawdę ciekawa technologia ze sporym potencjałem. Wygląda na to że podobnie jak konsole wymaga jednak system sellera by się przebić. Sądzę że jeszcze z 2-3 udane gry AAA i mamy technologię stojącą pod względem wartości obok konsol. Liczę że technologia się rozwinie bo jednak potencjał na rozwój ma nieporównywalnie większy niż zwykłe konsole.
Skyrim VR w wersji na PC i mamy olbrzymia gre AAA po Polsku. A odnowiony wygląda obłędnie (różnica miedzy wersja na PSVR a obecna na PC to jak przejscie z C64 na Titana RTX z I9 9900k@5ghz). Do tego Asgard Wrath, Lone Echo, Boneworks i wspomniany HL Alyx i mamy pol roku w co grać (przy założeniu, że mamy dużo czasu na granie i nie gramy w nic innego). Jeszcze świadomość, ze wychodzi rownie duza gra AAA, jak Alyx (Medal of Honor) oraz Lone Echo 2, to juz w ogole. Wcale mnie nie dziwi ta liczba. Ale VR umrze jak 3D. Cholera, ciekawy sposób na śmierć. Szacunek.
I niby co pokazałeś? Że każdy zdrowo myślący juz przeszedl HL, ale i tak kupił VR na poczet innych gier? Aha
o nie! ludzie przeszli gre single player i jest malo online!!1111111!11one111!! XDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD
Hydro i jebla-idzie-dostac to tacy nasi golowi politycy, bo wybierają tylko wygodne fakty dla siebie.
Te niewygodne z kolei pokazują że w szczytowym momencie grających było raptem 16 tysiecy, iście zawrotna liczba :)
Idz z piekaca dupa gdzie indziej, tym ktorych stac daj sie nacieszyc goglami :)
W tym miejscu Hydro ma jak najbardziej racje, spadek liczby graczy czeka każdą grę singlową czego dobitnym przykładem jest DOOM Eternal (https://steamcharts.com/app/782330#All), a przecież doom
a) wyszedł na pc (~2% użytkowników steam ma vr)
b) ma multiplayer
c) był jedną z bardziej wyczekiwanych gier roku, kiedy Alyx zostało zapowiedziane w listopadzie
To że liczba graczy spadła w tej sytuacji niczego nie udowadnia po za tym że była to liniowa gra singleplayer
No niestety. Gdyby nie to, że trzeba mieć dobrego kompa to jeszcze kilka tys zł za google to gruba przesada.
Bardzo dobrze, VR to pierwsza świeżość w gamedevie od czasu premiery Kinecta na Xbox 360. Poza tym nic (nowego) się nie działo i przyda się coś świeżego.
Ktoś powie, że VR jest od dawna (od 2016 roku, tak wiem), ale cały czas to była totalna nisza.
Może i PSVR coś tam rozruszał, ale dalej to było prawie "nic".
Miło, że VR powoli wychodzi z podziemia, sam czekam na dopracowany produkt w przystępnej cenie.
O ile w tradycyjnym grania na TV te 1080p mi wystarcza, tak do VR wręcz minimum potrzebne jest 4K, a opad szczeny będzie dopiero jak się pojawia okulary z 8K i raz na zawsze mocno widoczne piksele znikną.
Kwestia lat? Ilu? Stawiam na maks 3-5 i będziemy to mieli, w topie 8K, a w standardzie 4K, a wszystkie obecnie występujące okulary poniżej 4K będą low endem, walajacym się po jakiś tam OLXach.
To faktycznie może być coś.
A Kinect? Heh, uratował mi kwarantannę z Rodziną, wyciągnąłem xb360 z kinectem z szafy i było zabawy na miesiąc jak nigdy wcześniej, no i ruch, Dziecko wręcz padało że zmęczenia po 2 godzinach grania, więc nie uważałabym tego za porażkę, tylko właśnie wielkie zwycięstwo.
Życzę VR by stał się przełomowy i wszedł do mainstreamu. Obecnie ma ok 2% udziału w growhm rynku PC, niby mało, ale jak przełożyć to na kwoty, to ileś tam set milionów dolarów jest.
Niedługo będzie więcej grających na VR niż w 4K na rynku PC :-)
Do mainstreamu to całe VR wejdzie dopiero jak będzie miało 10-20% udziału w growych pecetach, czyli rynek ten musi urosnąć tak ok 10x.
Potencjał ma, nawet by urosnać 100x tylko ktoś musi w to porządnie zainwestować i produkować masowo, by zbić wysokie ceny hardwaru.
Niemal 4k (a dokladniej to 4320x2160) ale bez zadnych widocznych pikseli czy SDE to mam w tej chwili w domu i dalem mniej niz 3 tysie. A 8k (w zasadzie 2x 4K, ale to żadna do dostrzegnięcia różnica) maja Pimaxy 8kX Vision, ale kosztuja 10 tysi. Sa jeszczw Pimaxy 8k+ Vision, ale tam mamy obraz skalowany z 1440p do 2x4k. Efekt podobno w pelni wystarczający i kompletnie wyelimonowany SDE.
Zastanawia mnie o jakich ty pikselach mówisz ? Ja mam wzrok na 0.0 / 0.0 mimo już 40 na karku i nie jestem w stanie zobaczyć pikseli w HS który nawet nie jest 4K na oko natynie. Podpowiem czemu ponieważ w każdym HS masz interpolacje działając na zasadzie SS i jeśli ci sprzęt pozwoli możesz jechać i na 200% i na 300%. Problemem tutaj tylko i wyłączenie jest moc GPU i utrzymanie b. dużego odświeżania bez upłynniacza. Ja celę w 144Hz i dlatego u mnie optymalna rozdzielczość którą z natywnej 2880x1600px zmieniłem na 200% natywnej, ale możesz też zmniejszyć poniżej 100 czy też włączyć auto aby utrzymywać stały fps. Drugi ważny aspekt po odświeżaniu to pole widzenia i tutaj Vavle Index wstrzelił się idealnie powodując że nawet mamuty z największym rozstawem oczu czy nieproporcjonalną głową nie są w stanie zobaczyć elementu końca obraz i m.in. dlatego w Valve Index faktycznie jesteś w grze.
https://www.youtube.com/watch?v=4zw_EjC6Iis
Jedno mnie dziwi, czemu nie zsynchronizowali promocji VR różnych producentów z premierą gry. Wszyscy by na tym skorzystali.
akurat HS Valve Index jest obecnie jednym z najlepszych jeśli nie najlepszym na rynku -> w temacie jaki założyłem są recenzje różnych HS VR. Od początku premier Valve Index cały czas Valve ma problemy z realizacją zamówień na swój HS więc tutaj Alyx to co najwyżej spowodował jeszcze większe problemy z dostępnością.
Jakby ktoś nie wiedział, a widzę że nie wie, w tym autor artykułu SteamVR czy też Steam to VR to jest 2 platforma w użytkowaniu. Największą bazę ma Oculus i jego system sklep + platforma. Więc o ile coś skoczyło na steamVR to znaczy że skoczyło tylko na steamVR.
Pisanie dodatkowo że Half-Life Alyx to jedyna duża gra lub system seller też jest nadużyciem, HL:Alyx nakłoniło do kupienia co najwyżej wszystkich tych którzy nigdy ani nie mieli VR na głowie ani nie znali mali tej technologi, co ma w sumie same plusy bo kto raz spróbował grania VR do zwykłego nigdy nie wróci. Sam nawet w gry nie VR gram w googlach w trybie kinowym, bo o wiele lepiej gra się na 500" niż na 75"
Skyrim VR jest świetną grą niestety tylko dla fanów bo odrzuca słaba grafika
Trzeba poczekać aż technologia VR zwiększy rozdzielczość i wtedy dopiero będzie zabawa dla większości graczy
Przecież napisałem, ze obecny Skyrim VR wzgledem tego, jaki był to przepaść miedzy C64 a pecetem z TitanemRTX. Zagraj w najnowszego na dobrym headsecie z porządną rozdzielczością. Na Reverbie (4320x2160) gra wygląda obłędnie. Ja nie gram w nic innego. Mimo tego
-grafika
-konsolowy interface (dla tych z niepełnointerfacewością)
-zieeew... system walki
-jeszcze kilka rzeczy
...i będzie torpeda. ;]