Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Half-Life Alyx odpowiada za rekordowy przyrost użytkowników VR

04.05.2020 13:18
Ignazzio
3
7
odpowiedz
Ignazzio
70
Konsul

Świetnie. VR to naprawdę ciekawa technologia ze sporym potencjałem. Wygląda na to że podobnie jak konsole wymaga jednak system sellera by się przebić. Sądzę że jeszcze z 2-3 udane gry AAA i mamy technologię stojącą pod względem wartości obok konsol. Liczę że technologia się rozwinie bo jednak potencjał na rozwój ma nieporównywalnie większy niż zwykłe konsole.

04.05.2020 13:10
-=Esiu=-
😜
1
2
-=Esiu=-
205
Everybody lies

W końcu wyszła pierwsza porządna gra na VR, jeszcze jadąca na sentymencie fanów Half-Life to czego się dziwić?

Jakby to był Half-Life 3 i to jeszcze z premierami na ps5/xboxone to by chyba bank rozwalili...

04.05.2020 13:18
Ignazzio
3
7
odpowiedz
Ignazzio
70
Konsul

Świetnie. VR to naprawdę ciekawa technologia ze sporym potencjałem. Wygląda na to że podobnie jak konsole wymaga jednak system sellera by się przebić. Sądzę że jeszcze z 2-3 udane gry AAA i mamy technologię stojącą pod względem wartości obok konsol. Liczę że technologia się rozwinie bo jednak potencjał na rozwój ma nieporównywalnie większy niż zwykłe konsole.

04.05.2020 13:40
😂
4
odpowiedz
zanonimizowany146624
131
Legend

Skyrim VR w wersji na PC i mamy olbrzymia gre AAA po Polsku. A odnowiony wygląda obłędnie (różnica miedzy wersja na PSVR a obecna na PC to jak przejscie z C64 na Titana RTX z I9 9900k@5ghz). Do tego Asgard Wrath, Lone Echo, Boneworks i wspomniany HL Alyx i mamy pol roku w co grać (przy założeniu, że mamy dużo czasu na granie i nie gramy w nic innego). Jeszcze świadomość, ze wychodzi rownie duza gra AAA, jak Alyx (Medal of Honor) oraz Lone Echo 2, to juz w ogole. Wcale mnie nie dziwi ta liczba. Ale VR umrze jak 3D. Cholera, ciekawy sposób na śmierć. Szacunek.

post wyedytowany przez zanonimizowany146624 2020-05-04 13:53:11
04.05.2020 13:56
Marder
5
odpowiedz
6 odpowiedzi
Marder
256
Senator

https://steamcharts.com/app/546560 i wszystko w temacie szału na VR.

04.05.2020 14:06
5.1
zanonimizowany146624
131
Legend

I niby co pokazałeś? Że każdy zdrowo myślący juz przeszedl HL, ale i tak kupił VR na poczet innych gier? Aha

post wyedytowany przez zanonimizowany146624 2020-05-04 14:06:47
04.05.2020 14:21
😂
5.2
jebla_idzie_dostac
7
Legionista

o nie! ludzie przeszli gre single player i jest malo online!!1111111!11one111!! XDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD

04.05.2020 14:31
5.3
Malaga
142
ma laga

Hydro i jebla-idzie-dostac to tacy nasi golowi politycy, bo wybierają tylko wygodne fakty dla siebie.

Te niewygodne z kolei pokazują że w szczytowym momencie grających było raptem 16 tysiecy, iście zawrotna liczba :)

04.05.2020 14:45
5.4
Doniczkapl
79
Konsul

Idz z piekaca dupa gdzie indziej, tym ktorych stac daj sie nacieszyc goglami :)

04.05.2020 20:56
kajpero
5.5
kajpero
42
Pretorianin

W tym miejscu Hydro ma jak najbardziej racje, spadek liczby graczy czeka każdą grę singlową czego dobitnym przykładem jest DOOM Eternal (https://steamcharts.com/app/782330#All), a przecież doom
a) wyszedł na pc (~2% użytkowników steam ma vr)
b) ma multiplayer
c) był jedną z bardziej wyczekiwanych gier roku, kiedy Alyx zostało zapowiedziane w listopadzie
To że liczba graczy spadła w tej sytuacji niczego nie udowadnia po za tym że była to liniowa gra singleplayer

05.05.2020 14:00
Marder
5.6
Marder
256
Senator

Hydro2 ---- Co pokazałem ? Niech zgadnę... szał na VR ? 16k grających, szał jak cholera szczególnie przy Doomie w podobnym okresie wydanym i to bez VR... 84k fiu fiu...

04.05.2020 14:16
Little Joe
😢
6
1
odpowiedz
2 odpowiedzi
Little Joe
193
Silent Man

Kurde fajne to, tylko pieruńsko drogie.

04.05.2020 14:35
-=Esiu=-
😉
6.1
1
-=Esiu=-
205
Everybody lies

No niestety. Gdyby nie to, że trzeba mieć dobrego kompa to jeszcze kilka tys zł za google to gruba przesada.

04.05.2020 14:41
Koktajl Mrozacy Mozg
6.2
1
Koktajl Mrozacy Mozg
195
VR Evangelist

PC w chmurze jak np. Shadow Tech i Oculus Quest - mobilny i PCVR bez kabla - jesli mamy szybki net i wifi 5ghz

04.05.2020 16:32
7
odpowiedz
2 odpowiedzi
zanonimizowany1305675
6
Konsul

Bardzo dobrze, VR to pierwsza świeżość w gamedevie od czasu premiery Kinecta na Xbox 360. Poza tym nic (nowego) się nie działo i przyda się coś świeżego.

Ktoś powie, że VR jest od dawna (od 2016 roku, tak wiem), ale cały czas to była totalna nisza.
Może i PSVR coś tam rozruszał, ale dalej to było prawie "nic".
Miło, że VR powoli wychodzi z podziemia, sam czekam na dopracowany produkt w przystępnej cenie.
O ile w tradycyjnym grania na TV te 1080p mi wystarcza, tak do VR wręcz minimum potrzebne jest 4K, a opad szczeny będzie dopiero jak się pojawia okulary z 8K i raz na zawsze mocno widoczne piksele znikną.
Kwestia lat? Ilu? Stawiam na maks 3-5 i będziemy to mieli, w topie 8K, a w standardzie 4K, a wszystkie obecnie występujące okulary poniżej 4K będą low endem, walajacym się po jakiś tam OLXach.

To faktycznie może być coś.
A Kinect? Heh, uratował mi kwarantannę z Rodziną, wyciągnąłem xb360 z kinectem z szafy i było zabawy na miesiąc jak nigdy wcześniej, no i ruch, Dziecko wręcz padało że zmęczenia po 2 godzinach grania, więc nie uważałabym tego za porażkę, tylko właśnie wielkie zwycięstwo.

Życzę VR by stał się przełomowy i wszedł do mainstreamu. Obecnie ma ok 2% udziału w growhm rynku PC, niby mało, ale jak przełożyć to na kwoty, to ileś tam set milionów dolarów jest.
Niedługo będzie więcej grających na VR niż w 4K na rynku PC :-)

Do mainstreamu to całe VR wejdzie dopiero jak będzie miało 10-20% udziału w growych pecetach, czyli rynek ten musi urosnąć tak ok 10x.
Potencjał ma, nawet by urosnać 100x tylko ktoś musi w to porządnie zainwestować i produkować masowo, by zbić wysokie ceny hardwaru.

post wyedytowany przez zanonimizowany1305675 2020-05-04 16:35:58
04.05.2020 16:43
7.1
zanonimizowany146624
131
Legend

Niemal 4k (a dokladniej to 4320x2160) ale bez zadnych widocznych pikseli czy SDE to mam w tej chwili w domu i dalem mniej niz 3 tysie. A 8k (w zasadzie 2x 4K, ale to żadna do dostrzegnięcia różnica) maja Pimaxy 8kX Vision, ale kosztuja 10 tysi. Sa jeszczw Pimaxy 8k+ Vision, ale tam mamy obraz skalowany z 1440p do 2x4k. Efekt podobno w pelni wystarczający i kompletnie wyelimonowany SDE.

post wyedytowany przez zanonimizowany146624 2020-05-04 16:45:24
04.05.2020 19:36
A.l.e.X
7.2
A.l.e.X
151
Alekde

Premium VIP

Wideo

Zastanawia mnie o jakich ty pikselach mówisz ? Ja mam wzrok na 0.0 / 0.0 mimo już 40 na karku i nie jestem w stanie zobaczyć pikseli w HS który nawet nie jest 4K na oko natynie. Podpowiem czemu ponieważ w każdym HS masz interpolacje działając na zasadzie SS i jeśli ci sprzęt pozwoli możesz jechać i na 200% i na 300%. Problemem tutaj tylko i wyłączenie jest moc GPU i utrzymanie b. dużego odświeżania bez upłynniacza. Ja celę w 144Hz i dlatego u mnie optymalna rozdzielczość którą z natywnej 2880x1600px zmieniłem na 200% natywnej, ale możesz też zmniejszyć poniżej 100 czy też włączyć auto aby utrzymywać stały fps. Drugi ważny aspekt po odświeżaniu to pole widzenia i tutaj Vavle Index wstrzelił się idealnie powodując że nawet mamuty z największym rozstawem oczu czy nieproporcjonalną głową nie są w stanie zobaczyć elementu końca obraz i m.in. dlatego w Valve Index faktycznie jesteś w grze.

https://www.youtube.com/watch?v=4zw_EjC6Iis

04.05.2020 18:41
8
odpowiedz
zanonimizowany1024841
33
Centurion

Jedno mnie dziwi, czemu nie zsynchronizowali promocji VR różnych producentów z premierą gry. Wszyscy by na tym skorzystali.

post wyedytowany przez zanonimizowany1024841 2020-05-04 18:42:10
04.05.2020 18:47
Herr Pietrus
😁
9
odpowiedz
1 odpowiedź
Herr Pietrus
230
Ficyt

Czyli plan wykonany, headsety udało się sprzedać..

04.05.2020 19:19
A.l.e.X
9.1
A.l.e.X
151
Alekde

Premium VIP

akurat HS Valve Index jest obecnie jednym z najlepszych jeśli nie najlepszym na rynku -> w temacie jaki założyłem są recenzje różnych HS VR. Od początku premier Valve Index cały czas Valve ma problemy z realizacją zamówień na swój HS więc tutaj Alyx to co najwyżej spowodował jeszcze większe problemy z dostępnością.

04.05.2020 19:16
A.l.e.X
10
odpowiedz
A.l.e.X
151
Alekde

Premium VIP

Jakby ktoś nie wiedział, a widzę że nie wie, w tym autor artykułu SteamVR czy też Steam to VR to jest 2 platforma w użytkowaniu. Największą bazę ma Oculus i jego system sklep + platforma. Więc o ile coś skoczyło na steamVR to znaczy że skoczyło tylko na steamVR.

Pisanie dodatkowo że Half-Life Alyx to jedyna duża gra lub system seller też jest nadużyciem, HL:Alyx nakłoniło do kupienia co najwyżej wszystkich tych którzy nigdy ani nie mieli VR na głowie ani nie znali mali tej technologi, co ma w sumie same plusy bo kto raz spróbował grania VR do zwykłego nigdy nie wróci. Sam nawet w gry nie VR gram w googlach w trybie kinowym, bo o wiele lepiej gra się na 500" niż na 75"

05.05.2020 12:48
Koyocisko
11
odpowiedz
3 odpowiedzi
Koyocisko
69
Pretorianin

Skyrim VR jest świetną grą niestety tylko dla fanów bo odrzuca słaba grafika
Trzeba poczekać aż technologia VR zwiększy rozdzielczość i wtedy dopiero będzie zabawa dla większości graczy

05.05.2020 13:00
11.1
zanonimizowany146624
131
Legend

Przecież napisałem, ze obecny Skyrim VR wzgledem tego, jaki był to przepaść miedzy C64 a pecetem z TitanemRTX. Zagraj w najnowszego na dobrym headsecie z porządną rozdzielczością. Na Reverbie (4320x2160) gra wygląda obłędnie. Ja nie gram w nic innego. Mimo tego A.l.e.X czekam cały czas na Twoją odpowiedź odnośnie configu lub modów graficznych :>

post wyedytowany przez zanonimizowany146624 2020-05-05 13:01:21
05.05.2020 16:01
11.2
bluesme
92
Konsul

-grafika
-konsolowy interface (dla tych z niepełnointerfacewością)
-zieeew... system walki
-jeszcze kilka rzeczy

...i będzie torpeda. ;]

05.05.2020 16:44
11.3
zanonimizowany146624
131
Legend

Up właśnie wymieniłeś wszystkie rzeczy, które zmienili od wersji, którą znasz :) Do zmian dodałbym jeszcze lokomocję, poruszanie się, interfejs, mechanike i idealne wykorzystanie współczesnych kontrolerów, zwłaszcza WMR i (podobno, nie testowałem) knuckles.

post wyedytowany przez zanonimizowany146624 2020-05-05 16:46:05
Wiadomość Half-Life Alyx odpowiada za rekordowy przyrost użytkowników VR