Twórcy Star Citizen skończyli dwuletnią sądową batalię z firmą Crytek
A więc tak w skrócie bo z newsów na golu się nie dowiecie. No chyba, że będzie znowu jakiś wątek z kasą. Tutaj gol nie zawodzi i rozlicza CGI co do dolca...
Na początku stycznia prawnicy CGI rozjechali walcem prawników Cryteka. Ci zobaczyli, że nie przelewki i zażądali wycofania swojego własnego pozwu. Coś tam jeszcze wymachiwali szabelką, że jak wyjdzie Squadron 42 to znowu zrobią wjazd na chatę CGI z nowym pozwem. Na to dość szybko prawnicy CGI odpowiedzieli pozwem wymierzonym w Crytek.
Jest napisany z resztą dość barwnym językiem więc zacytuję:
„Crytek should not be allowed to aim its car at CIG’s storefront window, stomp the accelerator, smash through, do doughnuts for years, then back out and drive away to maybe circle around and crash CIG again another day. Crytek richly deserves having its keys taken away for all time so that CIG can conduct responsible business without further interference from Crytek or its series of lawyers.”
Chyba dodatkowo w tym pozwie zażyczyli sobie jakiejś rekompensaty za to że dwa lata musieli marnować czas i kasę na przepychanki z Niemcami.
Widać Crytekowi na widmo straty pieniążków się pod tyłkiem zapaliło i cyk ugoda...
Źródła:
https://www.eurogamer.net/articles/2020-01-04-crytek-wants-to-dismiss-its-own-lawsuit-against-the-star-citizen-developer-until-squadron-42-comes-out
Do tego wyjaśnienie do słabego artykułu eurogamera
https://www.reddit.com/r/starcitizen/comments/ek1hrr/crytek_case_rsi_forced_to_admit_it_didnt_switch/
https://www.docdroid.net/jvZtFTX/document.pdf (jak ktoś lubi prawniczy język)
https://www.boredgamer.co.uk/2020/01/29/star-citizen-lawsuit-cryteks-final-response/
No ładnie. Po takim komentarzu, jak twój, zaczynam zastanawiać się, czy redakcja na pewno dostaje wynagrodzenia za swoją pracę. Albo czy powinna je dostawać... Same okoliczności oceniam jako bardzo interesujące. No i ten cytat, miód-orzeszki ^_^
Nikt nie dostaje wynagrodzenia. Wszystko idzie na opłacenie Tłumacza Google...
A i przepraszam za błędy. CIG cały czas mi się myli CGI i w żaden sposób nie mogę się tego wyzbyć.
Wiem. Interpunkcja, gramatyka itd. Dwója z matury w pełni uzasadniona. Niektóre błędy nawet sam po czasie zauważam. No ale już jest za późno na poprawę a za możliwość edycji płacił nie będę. Ludzie się oburzają na płatne stateczki w grach, dlc, abonamenty a godzą się na brak podstawowej bezpłatnej (nieograniczonej czasowo) funkcjonalności jak edycja postów...
Do tego co napisał radas_b warto dodać, że tak naprawdę już od ponad roku było wiadomo, że Crytek przegrał. Prawnicy Cryteka grali na czas poprzez aktualizowanie pozwu i inne proceduralne mechanizmy, ale odkąd sędzia rozjechał pierwszą wersję pozwu to było już wiadomo, że z tej mąki chleba nie będzie.
Newsy na GOLu są pisane po linii najmniejszego oporu. Zawsze tak było i to się już nie zmieni. Bezmyślnie tłumaczą artykuły z innych portali zamiast samemu przeanalizować dokumenty źródłowe. Niby zalinkowali do Courtlistener, lecz są tam dostępne znacznie ciekawsze dokumenty niż to lakoniczne zawiadomienie o zawarciu ugody. No ale co się dziwić skoro nawet poprawne przetłumaczenie tak krótkiego tekstu było poza możliwościami redaktora GOLa. Powiedzcie mi co sobie trzeba myśleć, by angielskie słowo "Court" występujące tu w znaczeniu amerykańskiego sądu pierwszej instancji (federalnego sądu okręgowego) przetłumaczyć na "Trybunał"? Otóż nic nie trzeba myśleć, bo to jest po prostu kopiuj-wklej z Tłumacza Google.
W punkt ------>
Już się boję, jak sobie wrzucą ten cytat z pozwu co wkleiłem powyżej i przetłumaczą "do doughnuts" biorąc pod uwagę, że jesteśmy świeżo po tłustym czwartku...
Heh, z cyklu: "GOL i news", czyli takiego kabaretu nawet w USA nie znajdziecie.
Proponuję nadal się trzymać artykułów typu "wiedźmin w dziwnych konwencjach" albo jeszcze lepszych jak "laseczki z GOL-a wybierają przystojniaków". Zapewne jest to lepsza droga do sukcesu, bo CDA powoli odchodzi w niebyt, to może uda się jeszcze złapać mocnych skuszonych pełniakami fanów.
Też miałem spytać. Jak wczoraj czytałem komentarze, to pierwszy post miał 15 plusów.
Co tu się wyprawia? Crytek minusuje? GOL by raczej tak nisko nie upadł, aczkolwiek przydałoby się jakieś wyjaśnienie z ich strony...
A gdybyśmy uważali, że trzeba na temat SC wywalić artykuł z analizą to byśmy to zrobili, zapewne wykorzystując linki radasa. Tymczasem zwykły news wystarczy. Chłopcy się pobili, potem pogodzili, a gra jak nie działała tak nie działa.
Czyli takie zorganizowane manipulacje, z wykorzystaniem (jak zakładam) multikont, nie łamią regulaminu? Dobrze wiedzieć. Swoją drogą miałem nadzieję, że zajrzycie w logi. Nawet bym się nie zdziwił gdyby IP tego osobnika pochodziło z Frankfurtu ;).
Myślę że ten news byłby wystarczający gdybyście wcześniej nie pominęli kilku innych newsów stanowiących kontekst. Ugoda przed sądem sugeruje remis, a tu nie było remisu. To była sromotna przegrana Cryteku.
A jeżeli chodzi o artykuł z analizą, to przydałby się taki na temat studia Crytek, bo to jest ciekawa historia do opowiedzenia (z rodzaju "rise & fall"). Sprzedaż Amazonowi praw do silnika była wyjątkowo dziwną decyzją biznesową, praktycznie pozbawili się najcenniejszego aktywu i jeszcze sprawiają wrażenie jakby tego nie rozumieli, bo gdyby rozumieli to nie pozwaliby CIG (choć może liczyli na pomyłkę sądową).
Co do newsa. A kogo obchodzą kulisy jakiś rozpraw sądowych. Serio, jakąś garstkę mega fascynatów tematu, a tych w naszym kraju jest na lekarstwo (mowa oczywiście o SC). Ci którzy wywalili na to kasę (w tym ja) czekają na grę, a ta niestety mimo, że wygląda na filmach, to w realu jest po prostu jednym wielkim niegrywalnym bugfestem.
Pomijam fakt, że finalne ustalenia umowy są niejawne, nikt nie wie jak obie firmy się dogadały, a to co jest w sieci to czyste spekulacje naginane przez zwolenników i przeciwników Chrissa Robertsa. Piszemy o SC z czystej powinności, bo czytać się to nie czyta, a inwestycja w artykuły czy analizy tylko dlatego, żeby zaspokoić 5 fanów, którzy i tak podsumują autora, że się nie zna, bo myśli inaczej niż oni, jest bez sensu. Brutalna prawda.
Z kolei w temacie Cryteka, dam znać chłopakom z publicystyki. Może się skuszą :)
Pomijam fakt, że finalne ustalenia umowy są niejawne, nikt nie wie jak obie firmy się dogadały, a to co jest w sieci to czyste spekulacje naginane przez zwolenników i przeciwników Chrissa Robertsa.
Oprócz spekulacji są jeszcze czarno na białym akta sprawy, z których wynika, że sąd odrzucił większość pozwu, najważniejsze zarzuty, więc ugoda mogła dotyczyć wyłącznie tej resztki pozwu, która nie została jeszcze oceniona przez sąd. Co więcej Crytek próbował wycofać pozew z zachowaniem prawa do powtórzenia całego procesu od początku, co samo w sobie było haniebne. Nie poznamy nigdy treści ugody, ale niemal na pewno jest ona zrzeczeniem się wszelkich roszczeń w zamian za uniknięcie upokarzającego orzeczenia i kosztów sądowych. Dzięki temu CIG zapewnia sobie natychmiastowy spokój, a Crytek dostaje news na GOLu o ugodzie zamiast o przegranej.
Jest mało prawdopodobne by logo CryEngine wróciło do SC. A jeżeli wróci to będzie to oznaczało, że jednak Crytek coś ugrał. Zatem nawet nie znając ugody będziemy mogli zaobserwować jej skutek (brak logo).
Z punktu widzenia fanów SC, którzy cały czas finansują ten przekręt, sprawa sądowa jest może mało interesująca, ale są jeszcze inni obserwatorzy, np. fani dawnego Cryteka, entuzjaści technologii (silników gier), entuzjaści prawa (licencji na te silniki) i cała masa innych osób. Przykładowo mnie sprawa interesuje z punktu widzenia Cryteka i Amazonu. CIG mnie nie obchodzi. Z jednej strony GOL próbuje rozszerzać swój target (newsy typu "serial Przyjaciele wraca do HBO"), a z drugiej strony zawężacie sobie grono odbiorców poprzez takie płytkie podejście jak powyżej. To są polskie kompleksy. Jakoś na zachodzie gamingowi dziennikarze potrafią relacjonować takie sprawy szczegółowo i rzetelnie, a nie po łebkach. W Polsce zaś dominuje przeświadczenie, że dobrze sprzedaje się tylko krótka forma dla najmniej wymagającego odbiorcy.
Dla mnie nie ma żadnego znaczenia ile ten (i każdy inny) post ma plusów. Pewnie dlatego, że pamiętam czasy gdy na forach nie istniały takie systemy oceniania a edycja postów była darmowa i nieograniczona czasowo... Wtedy użytkownik musiał przeczytać wszystkie posty i bez sugerowania się jakimiś śmiesznymi cyferkami wyrabiał sobie zdanie. Najważniejsze, że X osób go przeczytało i zobaczyło jak bardzo nierzetelnie gol podszedł do przekazania pełnego obrazu sytuacji a w dodatku z kompletnym brakiem szacunku dla czytelników. Po waszych komentarzach widać z resztą, że to dostrzegacie i doceniacie. Co cieszy mnie bardziej niż 5 milionów plusików.
No ale skoro już mamy taki system i ktoś go torpeduje to zobaczcie jak smutne musi mieć życie taki człowiek. Czasami mnie zastanawia co taki ludzik musi widzieć/czuć, gdy rano wstaje i patrzy w lustro. Takim jednostkom należy się chyba raczej współczucie...
Komentarze tylko potwierdzają to co napisałeś (dużo) wyżej. Po najmniejszej linii oporu. Do tego dorzucamy (mega) szczyptę ignorancji i kostkę kompletnego braku zrozumienia sedna sprawy, kilogram braku szacunku dla czytelnika kilka kłamstewek/półprawd/niedomówień/pomówień* i mamy idealny przepis na newsa...
*niepotrzebne skreślić
Crytek's lawsuit against Star Citizen devs ends in settlement - https://www.gamasutra.com/view/news/358552/Cryteks_lawsuit_against_Star_Citizen_devs_ends_in_settlement.php
Cloud Imperium Games And Crytek Settle Their 'Star Citizen' Lawsuit - https://www.forbes.com/sites/mattperez/2020/02/21/cloud-imperium-games-and-crytek-settle-their-star-citizen-lawsuit/#52834a4e7c8e
Star Citizen Dev Reaches Lawsuit Settlement With Crytek - https://www.gamespot.com/articles/star-citizen-dev-reaches-lawsuit-settlement-with-c/1100-6473982/
W temacie rozszerzania targetu wszystko powie Ci załączona fota z google trends. Star Citizen to nisza nisz. Nikogo nie obchodzi jakie logo będzie w menu, skoro gry nie ma. Tymczasem Przyjaciele czy nawet Escape from Tarkov to tematy które interesują z 30x więcej osób.
Zobacz Felo jaki paradoks. Gra zupełnie #nikogo. Praktycznie nie istnieje w przestrzeni publicznej. A jednak "rzetelni dziennikarze" z gola w ogóle nie widzą sensu przekazywania informacji o niej i pewnie dlatego średnio raz na dwa tygodnie przez 8 lat produkują newsy na jej temat...
I jeszcze fun fact na temat plusików. Dzisiaj gdy wrzucałem swojego posta o 8 rano ten pierwszy post i jeszcze kilka innych miało po kilka plusików. Potem zajrzałem chwilę po wpół do dziewiątej i plusiki wszystkim wyparowały. Przypadek? ;)
Dwa komentarze wcześniej napisałem coś takiego:
Myślę że ten news byłby wystarczający gdybyście wcześniej nie pominęli kilku innych newsów stanowiących kontekst.
A teraz wejdź sobie w pierwszy link, który podałeś, ten do Gamasutry, i zauważ, że w akapitach trzecim i piątym tego artykułu są przywołane dwa wcześniejsze newsy, których na GOLu nie było. Uwzględniając te dodatkowe linki czytelnik ma już znacznie więcej informacji, by wyrobić sobie zdanie na temat "ugody".
Ale przyznaję Ci rację, że Gamasutra, Forbes i Gamespot też nie przedstawiły sprawy w sposób kompleksowy. Brakowało im choćby tego newsu:
https://www.space4games.com/en/star-citizen-en/crytek-vs-cig-motion-to-dismiss-partially-granted/id-1389
https://massivelyop.com/2018/12/07/a-judge-has-dismissed-another-chunk-of-the-cryteks-star-citizen-engine-lawsuit
https://techraptor.net/gaming/news/star-citizens-crytek-lawsuit-might-be-coming-to-close-soon
Zgadzam się z twierdzeniem, że Star Citizen to nisza nisz. Cały czas jednak próbuję wytłumaczyć, że sprawa jest interesująca nie tylko dla tych czytelników, którzy śledzą newsy o Star Citizen. Podawanie tutaj statystyk z Google Trends jest zignorowaniem mojego argumentu, że informacja jest interesująca również dla osób, których Star Citizen w ogóle nie obchodzi. Zresztą z newsami tak jest, że ludzie ich nie szukają, bo nie wiedzą, że wydarzyło się coś, o czym warto byłoby wiedzieć. Na newsy wpada się przypadkiem.
Patrzycie sobie w statystyki jakich haseł ludzie wyszukują, a oni wyszukują Wiedźmina, bo np. chcą kupić grę/książkę, albo mają problem z jakimś questem, albo gra im się nie uruchamia i szukają pomocy technicznej. Wyciąganie z tego wniosku, że ludzi interesują tylko newsy o tym, czego wyszukują, jest moim zdaniem błędem.
Porównaj sobie w Google Trends, ile ludzi wyszukiwało Przyjaciół zanim pojawił się news o powrocie serialu, z liczbą wyszukań po ujawnieniu tej informacji. Tak właśnie działają newsy. To one wywołują ruch w wyszukiwarce, a nie na odwrót. Próba podczepienia się pod trend jest myleniem skutku z przyczyną, bo to wy, media, ten trend tworzycie.
Poza tym jeżeli coś jest niszowe to po prostu o tym nie piszcie. Lepiej nie napisać nic niż zrobić to nierzetelnie. Skoro jednak decydujecie się napisać to zróbcie to dobrze.
To czy inny portal (nie ważne z której strony świata może być nawet z południa) opisał temat rzetelnie czy nie ma tutaj trochę drugorzędne znaczenie. Ty wyciągniesz 1000 linków w których wykażesz, że jedne portale zrobiły to dobrze a ja wkleję 100 innych które pokażą, że zostało to zrobione źle. I to w sumie do niczego nie zaprowadzi. Problemem jest to do których portali stara się równać gol i szkoda, że w dół...
Masz rację. Zagraniczne serwisy dzielą się na mniej i bardziej ambitne. Z tych bardziej ambitnych piszących o grach (i nie tylko) można wyróżnić np. Polygon, Kotaku, PC Gamer, Eurogamer, Arstechnica, The Verge i kilka innych.
Problem w tym, że w Polsce najbardziej ambitny jest... GOL. Tak, to zdecydowanie najbardziej profesjonalny serwis internetowy o tematyce gier w Polsce. Dlatego to tak bardzo boli gdy okazuje się, że newsman GOLa musiał wspomagać się tłumaczeniem maszynowym z Google Translate...
"sprawa jest interesująca nie tylko dla tych czytelników, którzy śledzą newsy o Star Citizen"
"informacja jest interesująca również dla osób, których Star Citizen w ogóle nie obchodzi".
Bo jak na tej, że tak ci się wydaje, to nie wystarczy. Napisaliśmy przeszło 200 wiadomości o SC, cały czas badamy trendy i wszystko to pozwala mi wyciągać takie a nie inne wnioski.
Wskazałeś też świetne linki. Każdy z nich prowadzi do potralu: a) fanowksiego b) specjalizującego się w określonym temacie/niszy. GOL nie jest takim portalem. To nie fansajt, czy strona o grach MMO, czy blog prowadzony przez 5 fascynatów. Jesteśmy portalem ogólnym kierowanym do mainstreamu. To oczywiste, że nie będziemy o każdej grze pisać tak szczegółowo jak strona poświęcona tylko jej.
Miło też że podajesz Polygon, Kotaku, PC Gamer, Eurogamer, Arstechnica, The Verge za wzory. W żadnym z nich nie ma o przegranej Cryteka i wielkich analiz. Ja tam widzę wszędzie informacje ugodzie na 2-3 akapity. W kilku przypadkach w ogóle nic o tym nie ma.
Podsumowując, problemem jest niezrozumienie czym jest GOL i do kogo jest kierowany. Problemem jest też totalny brak zrozumienia dotyczący wiadomości i artykułów. Żaden autor newsa nie przeprowadzi w godzinę dogłębnej analizy tematu, chyba, że sam śledzi temat od jego początku (a to ma miejsce w serwisach fanowskich czy dedykowanych danej niszy). To zadanie publicystyki, gdzie na napisanie testu i zebranie danych jest często kilka dni.
Stwierdzam to na podstawie treści newsa, tj. na podstawie prawdziwego znaczenia tej informacji. Tobie się wydaje, że to jest news o Star Citizen, ale tak nie jest. To jest news o gamedevie. W miejsce Star Citizena i CIG mógłbyś wstawić dowolną grę i dowolnego dewelopera, których może dotyczyć przejście z CryEngine do Lumberyarda. Może ten temat również jest niszą (nie wiem i nie przesądzam), ale z pewnością nie jest to ta nisza, na którą się powołujesz.
I sam jestem dowodem na to, że powyższy news może być interesujący dla kogoś, kogo Star Citizen nie obchodzi, bo mnie nie obchodzi (przynajmniej w obecnym stanie). Za to obchodzi mnie Crytek, Amazon, CryEngine, historia tych firm i ich technologii oraz kwestie praw własności intelektualnej. Nie wiem ile jest takich osób jak ja, ale to pod tym kątem należy badać zainteresowanie czytelników sprawą sądową, a nie pod kątem zainteresowania konkretną grą.
Tak na marginesie to interesuje mnie też temat defraudacji pieniędzy zebranych na produkcję Star Citizena. I znów, nie chodzi o samą grę, ale o bardziej ogólny temat crowdfundingu, bo to co spotkało Star Citizena może spotkać każdą inną grę finansowaną w ten sposób. Star Citizen jest tu tylko kazusem pewnego zjawiska. Nie wiem jak można popularność takich zagadnień mierzyć na podstawie jednego hasła w Google Trends.
Nie twierdze, że źle wybieracie tematy. Macie swoje własne, wewnętrzne statystyki odwiedzin, więc wiecie co się klika, a co się nie klika, lecz te statystyki nie mogą być usprawiedliwieniem złego researchu. Już lepiej nic nie napisać niż napisać półprawdę. Poza tym nie wszystko widać w statystykach. Wychowanie sobie czytelników też wymaga czasu i jeżeli przez dłuższy czas będziecie dostarczać wyższą jakość to zlecą się tu osoby ją doceniające. Wiadomo że znacznie szybciej jest zbudować bazę użytkowników brukowca, niż zapracować sobie na renomę. Sięgacie niestety po nisko zawieszony owoc, taka prawda. Ale nie obwiniam was, bo cała Polska taka jest. Po prostu do pewnych rzeczy jako kraj musimy jeszcze dorosnąć. Pierwszy przykład z brzegu – na zachodzie największą renomą cieszą się serwisy internetowe papierowych pism (PC Gamer, Gameinformer itp.), a u nas CD-Action co prawda na papierze trzyma poziom, ale ich strona internetowa jest jakąś parodią portalu internetowego. Przy takiej konkurencji GOL wypada bardzo profesjonalnie.
Polygon, PC Gamer, Eurogamer i Arstechnica wyraźnie napisały, że tuż przed zawarciem ugody Crytek próbował wycofać własny pozew, a CIG się na to nie zgodziło! Toż to istotna okoliczność, która zupełnie zmienia wydźwięk całej ugody, nie sądzisz? Zobacz jak pięknie nakreślono kontekst: https://arstechnica.com/gaming/2020/01/crytek-cloud-imperium-battle-over-how-to-end-star-citizen-lawsuit
Natomiast Kotaku i The Verge nic nie napisały o ugodzie. I to też jest dobre rozwiązanie! Te serwisy stawiają na jakość, nie na ilość. Wolą nic nie napisać niż napisać słaby tekst. A gdy już się za coś biorą to robią to dobrze.
Masz natomiast rację co do newsów. My piszemy o pieniądzach w kontekście SC, bo to się czyta, a o samym SC tylko okazyjnie, jak wydaje nam się, że to coś większego. To coś czego nie kuma kolega radas pisząc swoje tyrady. Miło że Ty rozumiesz :)
https://kotaku.com/coca-cola-energy-is-terrible-1841669710 - Jakość jak 110! Cola w serwisie o grach! SEO bitches! W kotaku Jason Schreier to jakość. Reszta to to samo co wszyscy.
Powiedz mi
Oczywiście wszędzie pojawia się "zawarcie ugody" (settle). Sam używam tu słowa ugoda, bo formalnie to jest ugoda. Formalnie. Nikt nie może z pełną odpowiedzialnością napisać, że wie co jest w tej ugodzie, bo to nie zostało ujawnione i nigdy nie zostanie. Dziennikarze piszą te artykuły w taki sposób, by inteligentny czytelnik mógł się wszystkiego samemu domyśleć. Nie napiszą ci wprost, że Crytek przegrał, ale jest to oczywiste i wynika z opisanych okoliczności. Tak się właśnie opisuje sprawy sądowe. Tylko wyrok może stwierdzać (nie)złamanie prawa, a jeżeli nie ma wyroku to dziennikarz musi opisać sprawę w taki sposób, by czytelnik mógł sam wyciągnąć wnioski. I w tej sprawie wniosek może być tylko jeden: oficjalnie mamy do czynienia z ugodą, ale nieoficjalnie jest to przegrana Cryteka, który próbuje ukryć swoją porażkę poprzez ugodę.
PS
Z tą Colą masz rację :).
- Nie wskazałeś z userem radasem żadnego serwisu o tematyce ogólnej, który zrobiłby to inaczej niż gol.
- Wskazałeś wyłącznie serwisy dedykowane pewnej wąskiej tematyce jak MMO, space simy etc. Vide boredgamer (poświęcony w całości SC), space4games (space simy), czy massivelyop (gry MMO), które piszą na temat gry niemal codziennie.
Innymi słowy fajnie, że masz jakąś wizję idealnego serwisu informacyjnego, ale to raczej nierealne z powodów jakie przytoczyłem w tej dyskusji.
Napisaliśmy to tak jak wszyscy duzi, z prostego powodu. Ten temat nie zasługuje na dogłębną analizę w newsie, z racji małego zainteresowania tym kto kogo i czemu. Liczy się rezultat. Z kolei jeżeli nasz dział publicystyki uzna, że temat Cryteka wart jest rozwinięcia i opisania, z pewnością to zrobi. Tego nie wiem.
Przecież od początku doskonale wiadomo o co chodzi. TO MA SIĘ CZYTAĆ! A rzetelność i szacunek dla inteligencji czytelnika? Who cares? Majo być kliknięcia. Nie ma kontrowersji - nie ma kliknięć... Czytelnik nie ma być poinformowany. On ma kliknąć. Reszta się nie liczy. Całe szczęście widać jest więcej osób niż nas dwóch którym na tym zależy. Widać to po komentarzach i plusikach (było). I walka z plusikami jakiegoś frustrata tego nie zmieni.
Może niepotrzebnie namieszałem, a może nieuważnie czytasz to co piszę, więc podsumuję w punktach to co napisałem wcześniej:
1. Najlepiej sprawę opisały strony fanowskie i specjalistyczne. Podałem linki do nich z dwóch powodów:
1.1. By wyjaśnić wszystkim tu obecnym, że ugoda mogła dotyczyć tylko małego fragmentu pozwu, bo reszta pozwu została wcześniej wyrzucona do kosza postanowieniem sądu.
1.2. By pokazać, że nawet najlepszym zachodnim portalom o tematyce ogólnej umykają ważne fakty. I owszem, w tym jednym miejscu broniłem GOLa, a nie go krytykowałem.
2. Zachodnie portale o tematyce ogólnej, takie jak Arstechnica i Polygon, choć nie opisały sprawy w sposób idealny i nie mogą otrzymać oceny wzorowej (brak informacji z pkt 1.1.) to jednak opisały sprawę w sposób wystarczający, czyli taki, który pozwala czytelnikowi wyciągnąć właściwe wnioski. Portale te poza samym faktem ugody wspomniały o innych istotnych okolicznościach poprzedzających ugodę:
2.1. Na początku roku CIG złożyło wniosek do sądu o odrzucenie pozwu jako bezpodstawnego. Wniosek był oparty o argumenty, nad którymi dyskutowano przez dwa lata.
2.2. Crytek odpowiedział wnioskiem o wycofanie pozwu bez orzekania o jego słuszności, co dawałoby mu prawo wznowić sprawę w dowolnym momencie w przyszłości.
2.3. CIG zaprotestował, argumentując, że Crytek próbuje uniknąć w ten sposób nieuniknionej porażki. Zagroził też obarczeniem Cryteka kosztami.
2.4. Zaraz po tym jak CIG nie zgodził się na wycofanie pozwu obie strony ogłaszają zawarcie ugody, której jedynym znanym skutkiem ma być wycofanie pozwu bez oceny jego zasadności.
3. GOL publikuje newsa o samej ugodzie, bez informacji z punktów 2.1-2.3. Brak tych informacji uniemożliwia czytelnikowi wyciągnięcie właściwych wniosków na temat ugody.
Bardziej jasno już nie potrafię tego opisać. Chyba widać w czym problem.
Nie mam nic przeciwko dbaniu o kliki. To jest biznes. Liczby muszą się zgadzać. To normalne że idą w popularne tematy kosztem tych niepopularnych. Ja stawiam tezę, że uwarunkowania społeczno-ekonomiczne naszego kraju, wliczając kompleksy i stereotypy, powodują brak konkurencji w tym segmencie rynku gdzie liczy się jakość ponad ilość. Po prostu panuje przekonanie, że naród jest mało oczytany, że teraz wszystko musi być do przeczytania w 10 sekund, a czytelnik i tak nie docenia warsztatu dziennikarskiego, nie potrafi wyciągać wniosków i wszystko łyka jak pelikan. Odechciewa się starać w takiej sytuacji.
Kiedyś to było, nie to co teraz :D
Dodatkowo jeżeli można uzupełniłbym punkt 3 twojego o to, że są serwisy ogólnoteoretyczne, które bardzo rzetelnie podeszły do tematu opisania ugody...
https://www.eurogamer.net/articles/2020-02-21-crytek-and-cloud-imperium-games-settle-star-citizen-lawsuit
Ba co więcej informował swoich czytelników o każdym zwrocie w tej sprawie osobnymi newsami i nie wybierał co jest ważne a co nie a już tym bardziej przynajmniej w tym przypadku nie kierował się swoim widzimisię.
Pan Matt Wales zrobił to co powinien zrobić dziennikarz na każdym porządnym portalu. Zebrał teksty swoich kolegów, dorzucił do tego informacje o ugodzie i wyszła z tego spójna całość.
I całkowicie się z Tobą zgadzam, że biznes jest biznes i kliknięcia muszą się zgadzać. Ale w momencie, gdy kliknięcia stają się ważniejsze od rzetelnego przedstawienia sprawy to wg mnie mamy spory problem. I taki brak rzetelności będę za każdym razem gdy go zauważę punktował.
Do tego dochodzi produkcja newsów na siłę tak jak na przykład przedostatni...
Skoro redakcja ma problem z radas_b to skasujcie mu konto, skasujcie jego wypowiedzi na forum, załóżcie bana na IP i co tam jeszcze wymarzycie sobie.
Ah ok. W takim razie zgłaszam problem techniczny na stronie/forum mianowicie w pierwszym poście ciągle znikają łapki w górę i licznik łapek się zeruje.
Daj spokój. To tylko taki chochlik. Całkowicie powszechny problem w systemach informatycznych.