Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Fani Gothica to również miłośnicy Wiedźmina wg ankiety

19.02.2020 16:22
1
Atrycze
38
Pretorianin

oczywiście ze nie lubie dragon age, dla mnie to taka baja, przekoloryzowana historyjka, mało w tym realizmu, mroczności. tak po prostu nie moje klimaty

19.02.2020 16:31
2
odpowiedz
str1111
45
Generał

Kto by sie spodziewal, skoro większość zapewne pochodzi z naszego regionu...

19.02.2020 16:39
kęsik
👎
3
odpowiedz
24 odpowiedzi
kęsik
155
Legend

Wyniki tej ankiety są po prostu nie do pomyślenia dla fanów Gothica. Ludzie wystawiali pozytywne recenzje i chcieli kontynuacji prac nawet pomimo tego że demo średnio im się podobało. Albo oceniali je przez wzgląd na oryginał. Wystawianie temu teaserowi oceny 85 i w górę brzmi jak jakiś nieśmieszny żart jak się spojrzy na jakość tego dema. Przecież to wygląda jak jakiś losowy niskobudżetowy drewniany action RPG a nie Gothic. Coś co może oczekiwać średniej ocen 40 na Metacriticu. Przecież jakby wyrzucić z tego wszystko co związane z Gothiciem to nikt by nawet nie skojarzył tego tworu z Gothiczkiem. Teraz sobie pomyślą że podążają właściwą drogą i ludziom się podobało co widzieli a przecież to nieprawda bo ludzie mieli całe mnóstwo zastrzeżeń. Ale mimo tych zastrzeżeń i oczywistych wad wystawiali pozytywne recenzje... a potem będzie płacz że drugą Arcanię zrobili. Ciekawe kogo będą wtedy obwiniać że ich ulubioną grę zniszczyli.

post wyedytowany przez kęsik 2020-02-19 16:51:09
19.02.2020 16:43
McPatryk1995v2
3.1
3
McPatryk1995v2
43
Umbrella Corporation

"Przecież to wygląda jak jakiś losowy niskobudżetowy drewniany action RPG"
Patrz to zupełnie jak pierwsza część Gothica, czyli w zasadzie wszystko jest tak jak powinno być :)

19.02.2020 16:46
Łosiu
3.2
Łosiu
275
German quality

GRYOnline.pl

Było drewno i będzie drewno. Czyli jesteśmy tam, gdzie powinniśmy :)

19.02.2020 17:31
domino310
3.3
domino310
122
Bastard Rycerski

W 2001 roku Gothic na pewnie nie był niskobudżetowy drewniany action RPG.
Teraz już będzie.

19.02.2020 18:09
Aen
3.4
Aen
239
Anesthetize

Przecież jakby wyrzucić z tego wszystko co związane z Gothiciem to nikt by nawet nie skojarzył tego tworu z Gothiczkiem.
Duh.

19.02.2020 20:06
ReznoR666
3.5
1
ReznoR666
48
Forgive me the 666

Stawiasz tutaj bardzo odważną tezę, która brzmi mniej więcej: "większość fanów Gothica którzy wzięli udział w ankiecie to ludzie żyjący przeszłością o obniżonych wymaganiach jakości gier, w które grają".

19.02.2020 20:29
McPatryk1995v2
3.6
McPatryk1995v2
43
Umbrella Corporation

"W 2001 roku Gothic na pewnie nie był niskobudżetowy drewniany action RPG."
Niskobudżetowym może i nie, ale całe reszta się zgadza

19.02.2020 20:43
3.7
3
Jedi1990pl
3
Centurion

"Gothic Drewno" To pojęcie powstałe między 2014-2016 które nie ma nic wspólnego z rzeczywistością i nie jest prawdziwe i to, że fanboje innych gier oraz platform nie lubię tej serii i powtarzają to bzdury to mnie to nie dziwi natomiast dziwi mnie to, że pojęcie "Gothic Drewno" stało się tak popularne, że nawet "eksperci" z branży wielokrotnie powtarzają to pojęcie, jakoś nigdy nie słyszałem aby ktoś takie pojęcie stosował wobec np. serii Baldur's Gate czy też Morrowinda także to pojęcie "Gothic Drewno" obowiązuje tylko w naszym kraju nie czytałem nigdy aby coś takie obowiązywało u rusków lub niemców.

19.02.2020 23:18
domino310
3.9
domino310
122
Bastard Rycerski

Jedi1990pl
Dobrze powiedziane, sam zawsze miałem takie odczucia, że pierwszy Gothic był powiewem świeżości w tamtych czasach.
Takie gry po prostu szybciej się starzeją niż tytuły w rzucie izometrycznym. Dla mnie nawet KOTORY były bardziej drewniane niż Gothic 1/2 mimo późniejszego wyjścia.

20.02.2020 11:04
3.14
Tigerxp
25
Pretorianin

No to jedziemy synku. Gra na premierę kosztowało 100pln, podczas gdy przeciętne wynagrodzenie w 2002 to około 2k. Dzisiaj przeciętne wynagrodzenie to około 5k, więc 2,5x więcej. Dzięki zastosowanie niewiarygodnie skomplikowanych wzorów, dostępnych tylko dla nielicznych, można wyliczyć że dzisiaj ta gra by kosztowała około 250pln. Więc z całym szacunkiem, ale gówno żeś zweryfikował, tylko strzelasz z zadu dziwnymi i niesprawdzonymi teoriami :P

20.02.2020 11:27
McPatryk1995v2
3.15
McPatryk1995v2
43
Umbrella Corporation

Zarobki "synku" akurat nie mają tu nic do rzeczy i nie wpływały na ceny gier. Zauważ, że do czasu pojawienia się Steama na PC premiery gier właśnie chodziły w okolicach 100zł, a to wszystko przez ogromne piractwo, które u nas kraju było normą. Dopiero jak Steam się pojawił i przypisywanie do konta stało się normą, wtedy ceny zaczęły się normować z zachodem. Zauważ, że na zachodzie gry na PC nie wzrosły od tego czasu, a przynajmniej nie w takim gwałtownym stopniu jak w Polsce. Także tak, Gothic na premierę w Polsce był tani.

20.02.2020 11:44
3.16
Tigerxp
25
Pretorianin

Dobra, inaczej. Skoro Gothic był tani, to ile kosztowały drogie gry na PC w 2002r?
Już pomijam fakt że raz twierdzisz że Gothic był tani na premierę, a po chwili piszesz
"Zauważ, że do czasu pojawienia się Steama na PC premiery gier właśnie chodziły w okolicach 100zł" - to w końcu gothic był tani i dlatego go kupowali, czy był w normalnej cenie, bo jak sam twierdzisz "premiery gier właśnie chodziły w okolicach 100zł". Zdecyduj się.

post wyedytowany przez Tigerxp 2020-02-20 11:53:55
20.02.2020 12:14
McPatryk1995v2
3.17
McPatryk1995v2
43
Umbrella Corporation

"Skoro Gothic był tani, to ile kosztowały drogie gry na PC w 2002r?"
Wersje bogatsze w tym kolekcjonerki, chociaż też ciężko o nich pisać, że były drogie, bo można było je dostać też poniżej 200zł.

Bo te dwa stwierdzenia są prawdziwe, nawet można je uogólnić pisząc, że wszystkie gry na PC w Polsce przed Steamem były tanie w porównaniu do zachodu. Inne mniej, inne bardziej, ale za te same gry musielibyśmy normalnie zapłacić dwa razy więcej. I powtórzę, winą tego wszystkiego było piractwo, które było olbrzymie, a aktualnie maleje z roku na rok, więc też ceny mamy unormowane. Spójrz tez na Rosję gdzie dalej piractwo jest silne i mają ceny takie jak my kiedyś.

20.02.2020 12:26
3.18
Tigerxp
25
Pretorianin

Bredzisz :D Wpierw piszesz "Gothic to popularna w Polsce gra tylko z dwóch powodów - polski dubbing i tania na premierę, nie więcej, nie mniej.", a po chwili "Zauważ, że do czasu pojawienia się Steama na PC premiery gier właśnie chodziły w okolicach 100zł"
Potem coś tam jeszcze mamroczesz o kolekcjonerkach, steamie, rosji i piractwie, tylko że to wszystko już jest bez sensu, bo z tego co napisałeś to gry w tamtych czasach kosztowały po 100pln. Także zastanawia mnie czemu skoro gry chodziło po 100pln, Gothic kosztując tyle samo, wg Ciebie jest "tani"? I jest to pytanie retoryczne, bo prawda jest taka że palnąłeś głupotę, nie sprawdzając tego na necie, mimo iż "jak wiadomo w internecie można bardzo łatwo zweryfikować zdecydowaną większość informacji", a teraz zamiast się przyznać i klepnąć w pierś idziesz w zaparte. Ja już wiem z kim rozmawiam, każdy kto przeczyta ten dialog też będzie to wiedział.

20.02.2020 12:30
3.19
zanonimizowany622647
142
Legend

Popularność Gothica wzięła się stąd że w dobie piratów i drogiego neta i drogich oryginałów szybko trafił do Extra Klasyki i gazetek. Był często pierwszą grą gimbazy, często pierwszym erpegiem, czasem pierwszym pełniakiem. W dodatku relacje między obozami (niczym między klasami w szkole) i słownictwo przypominają wręcz szkołę.Całe szczęście że jest to gra TPP bo nie trzeba oglądac ohydnego ryja głównego bohatera (wystarczy że musimy oglądać inne ryje innych postaci).

20.02.2020 12:31
McPatryk1995v2
3.20
McPatryk1995v2
43
Umbrella Corporation

To, że ty tego nie rozumiesz, to nie oznacza, że są to brednie :) Gothic był tani, jak i reszta gier na PC, w naszym kraju w porównaniu z zachodem, i tak, to też wpłynęło na popularność tego tytułu, chociaż i tak najmocniejszym punktem był polski dubbing.
A co ty myślisz o mnie to mnie jakoś średnio obchodzi.

[edit] O i jeszcze to o czym pisał Iselor :) Niska cena na premierę plus szybkie przeceny i masz sukces :)

post wyedytowany przez McPatryk1995v2 2020-02-20 12:32:55
20.02.2020 12:40
3.21
Tigerxp
25
Pretorianin

Ludzie kupowali gothica bo był tani, ale reszta gier na pc też była tania. Żelazna logika. Nie kompromituj się już bardziej :D

20.02.2020 12:44
3.22
zanonimizowany622647
142
Legend

Ludzie kupowali gothica bo był tani, ale reszta gier na pc też była tania.

Chyba u twojego kumpla co sprzedawał piraty. Jedyne co wtedy było tanie to niebieska extra klasyka i pełniaki dodawane do czasopism. To tu i tu trafił Gothic. To były wciąż czasy gdy gry na premierę i jeszcze długo po niej stały na poziomie 99-159 zł. Mam przypomnieć jakie były wtedy zarobki ?

20.02.2020 12:47
McPatryk1995v2
3.23
McPatryk1995v2
43
Umbrella Corporation

Twoja logika też widocznie nie działa skoro nie widzisz, że cena była jednym z dwóch czynników, a może nawet i jednym z wielu patrząc chociażby komentarz Iselora, wpływającym na popularność Gothica :)

20.02.2020 12:50
3.24
Tigerxp
25
Pretorianin

Powiedz mi chłopcze jak cena mogła wpływać na sprzedaż, biorąc pod uwagę to że wszystkie gry były w tej samej cenie.
Iselor- Jakbyś przeczytał temat to byś zauważył że już podałem jakie były zarobki. Ale możesz przypomnieć mi coś innego. Jaka to gra kosztowała w w 2002 na pc na premierę 159pln?

post wyedytowany przez Tigerxp 2020-02-20 12:52:56
20.02.2020 14:58
3.25
zanonimizowany622647
142
Legend

Powiedz mi chłopcze jak cena mogła wpływać na sprzedaż, biorąc pod uwagę to że wszystkie gry były w tej samej cenie.
Iselor- Jakbyś przeczytał temat to byś zauważył że już podałem jakie były zarobki. Ale możesz przypomnieć mi coś innego. Jaka to gra kosztowała w w 2002 na pc na premierę 159pln?

Popularność Gothica to moment gdy wszedł on do extra klasyki i czasopism. Jakościowo nie miał startu do żadnego szanującego się crpg w tamtym czasie (saga Icewind dale, Morrowind, Might and Magic VI-VIII, Neverwinter Nights, Dungeon Siege, Baldurs Gate II, Divine Divinity).

Ceny:
Tony Hak Proskater 3 - 158zł90gr
Operation Flashpoint - 129zł
Dungeon Siege - 189zł
Soldier of Fortune 2 - 158zł
Jedi Knight II - 158zł
WarCraft III - 120zł
Master of Orion III - 120zł

20.02.2020 19:36
3.26
zanonimizowany1080433
12
Legionista

Co oznacza przymiotnik drewniany?

21.02.2020 23:53
👍
3.27
zanonimizowany1226085
22
Generał

Sto procent racji, Kęsik!

22.02.2020 10:20
petemut
3.28
petemut
51
Pretorianin

Oczywiście, że to mit z tym "drewnianym" Gothikiem. W momencie premiery gra nie odbiegała animacją ruchu i ogólną stroną wizualną od ówczesnych gier. Wystarczy sobie zobaczyć jak to wygląda w takim wydanym parę miesięcy później Max Paynie i nie ma większej różnicy, a jednak nikt MP nie nazywa grą drewnianą.

Ale owszem, do popularności w Polsce przyczyniła się dobra polonizacja i szybkie zejście z ceną w okolice możliwości finansowych szarego Iksińskiego. Niemniej to była bardzo dobra gra. Polonizację i niską cenę miał też np. taki Gorasul i wcale się to nie przełożyło na jego popularność, bo to po prostu był słaby rpg.

Czemu Gothic nie sprzedał na Zachodzie? Podejrzewam, że wpłynęły na to dwa główne czynniki. Po pierwsze, fatalna optymalizacja i ogólne zabugowanie. Tutaj polski rynek miał tę przewagę że dostał tę grę rok po światowej premierze, więc dostał wersję już trochę połataną (ale tej optymalizacji nigdy nie udało się znacząco poprawić). Po drugie, kontrowersyjne sterowanie. Dla mnie było ok (może dlatego że jestem mańkutem?), ale rozumiem, że wielu ludziom nie podeszło. Swoje też mógł zrobić brak wersji na konsole, które już wtedy miały spory procent rynku gier do singla i taki exclusive na peceta zdobycia popularności nie ułatwiał. No i może kwestia dość wyśrubowanego poziomu trudności zadziałała zniechęcająco. Według mnie ona była w dużej mierze zaletą tej produkcji, lecz może na Zachodzie fakt, że byle jakiś kurczak mógł nas na dzień dobry ubić został źle przyjęty?

Później brakowało już czasu i/lub pieniędzy (G3, Riseny, Elex), żeby Piranha zrobiła coś co by przekonało mainstreamowego odbiorcę za oceanem. Dlatego przylgnęła do nich łatka producenta niedorobionych, ciężko ciosanych ergo "drewnianych" sandboxowych rpg , często powtarzana również przez dziennikarzy w Polsce. A jak widać ex-THQ Nordic chyba nie ma ochoty, żeby tę łatkę od samego Gothica odkleić robiąc remake raczej po taniości.

21.02.2021 21:32
Kaze_PL
😂
3.29
Kaze_PL
38
Centurion

McPatryk1995v2 to co tu bredzisz się czytać nie da. Gothic był tani, to też się u nas sprzedał i zyskał miano kultowej? W dodatku mówisz że Gothic był niskobudżetowy i drewniany, chociaż na tamte czasy i aż po dziś bije w kwestiach mechaniki nowsze tytuły.
Przypatrz się chłopce na takiego skyrima z 2011 roku, a na grę z 2001.
Tam nawet usiąść mogłeś nad paleniskiem, wyciągnąć patelnie i smażyć mięso. Nie wspomnę o samym wspinaniu się. Gra oferowała więcej niż nowsze tytuły. Obecne gry są obdzierane, upraszczane że wszystkiego, by obecnemu graczowi nie zagotowała się mózgownica. Prowadzony za rączkę by jak najszybciej grę przeszedł i kupił kolejny tytuł. Bo dziś kasa jest ważniejsza, jechanie po marce i wyciąganiu kolejnych pieniążków z głupich ludzi. Myślisz że dlaczego starsi wyjadacze gier narzekają na kolejne nowsze tytuły? Albo dlaczego wracają do starszych tytułów? Z samego sentymentu? Dubbingu? Nie, bo są kultowe. Dlaczego modrzy od TESa ulepszali starego morrowinda, albo po wyjściu kolejnych tytułów przenosili na silnik nowszej wersji. Bo morrowind to klasyk, ostania wyśmienita gra z tej serii, która wryła się w pamięć tych graczy i którzy chcieliby zagrać raz jeszcze w ten tytuł, ale już w nieco lepszej grafice i mechanice. Morek był grą klimatyczną, tak samo Gothic na swoje czasy i niczego im nie brakowało. Oczywiście nie były to gry idealne, ale minusów było tak nie wiele albo takie, że nikt nie zwracał na nie uwagi, to też gry się ludziom spodobały i stały się kultowymi.
Obecni gracze niewiedzą o tym, bo dziś widząc grafikę czy mechanikę starszych gier machną ręką, mimo że gra może oferować znacznie więcej niż sobie wyobrażają. Cóż albo po prostu dziś aspekt wizualny i mechanika jest ważniejsza, od fabuły, zadań czy dialogów itp.
Dzisiaj niema zbytnio dobrych tytułów, które mogłyby się wryć w pamięć, albo zostać tak zapamiętane.
Wróćmy do Skyrima, gra jak na swój rok wydania powinna zawierać znacznie więcej kontentu, a co robi firma bethesda upraszcza grę jeszcze bardziej do swoich poprzedniczek i nawet jeśli zawiera coś fajnego, to kosztem czegoś innego. A tak być nie powinno. Gry powinno się rozwijać, dodawać coraz więcej rzeczy.
Tak, oczywiście w Gothicu dubbing robił robotę ale nie to jedyny aspekt tej gry, albo że to był jedyny powód że w niego grałem.
No nie, a były to interakcja ze światem, jeśli chodzi np. o mechanikę, fabuła, surowość świata, gdzie aby zyskać renomę trzeba było wykonywać zadania i ulepszać swoja postać. Zaczynając przygodę czuć że byłeś na starcie świeżakiem, gdzie każdy mógł ci obić mordę i zabrać ci pieniądze oraz broń i jeszcze to w zabawny w sposób skomentować. Gdzie miałeś taką grę, w której dostajesz wpierdol ale nie gniesz. W Skyrimie jak ktoś cię pokona, to giniesz. Bandyta cię nie okrada, a po prostu zabija. A Gothic pod tym względem po dziś dzień pokazuje, że takie zwykłe elementy gry potrafią być dopełniaczem i dają wizualnie ciekawy wydźwięk zaistniałej sytuacji w grze, sprawiają że wygląda, to realistycznie.
Zbliżałeś się do npca z bronią w rękach, oni również wyciągali broń, ale nie podlatywali od razu by cię zabić, ale ostrzegali cię nie tylko podstawą, ale nawet dialogiem w grze, w której mówią byś odłożył broń do pochwy. A jak nie obili się pysk i zabrali złoto, a jak mocno ich wkurzyłeś to i dobijali. I to jest gra. Chciałeś zrelaksować i zapalić zioło, mogłeś ale to nie koniec, bo jeszcze był efekt wizualny. A zobacz takiego GTA V, taki efekt z alkoholem ma gra z 2013 roku. Powtarzam gra 2013 roku. Więc proszę cię człowieku nie wypowiadają się więcej o sprawach o których nie masz najmniejszego pojęcia.

I polecam ludziom coś zrozumieć, jeśli starszy kolega, gracz uważa, czy też narzeka na nowszy tytuł gry, to niestety ale większości przypadku ma rację. Bo to że ty nie grałeś w jakiś tytuł nie oznacza, że w kwestii nowszego masz racje. Spoko, nikt ci nie zakazuje jakąś grę lubić, ale przykro mi dużo tracicie nie wiedząc jakie były starsze tytuły. Aspekty wizualne czy techniczne gry nawet jeśli się zastarzały, nie świadczą o tym że są słabe.
Ja rozumiem że dziś dla was kwestia techniczna gry czy wizualna, to rzecz najważniejsza, a dla innych graczy, tych nieco mądrzejszych, jest fabuła i klimat gry, zadania, dialogi i wiele wiele więcej.
Powtarzam, ludzie jak wracają do starszych gier, to że względu na ich jakość, anie aspekty wizualne czy mechanikę walki. No proszę was, ogarnijcie się w końcu.
To wszystko z mojej strony.

19.02.2020 17:12
😉
4
2
odpowiedz
zanonimizowany1256176
24
Pretorianin

Wystawiłem wysoką ocenę temu demu mimo iż nie jest idealne, wręcz średnie, a w niektórych kluczowych fragmentach słabe(Lecz mimo wszytko widać w tym potencjał na naprawdę świetną grę) . Celem tego dema, była sama ankieta, wsadzenie wszystkiego co chcą zmienić, poprawić, dodać urozmaić i dostać opieprz od graczy by z goła wiedzieć czego najwięcej % chce i w tym kierunku poprowadzić projekt, nic nadzwyczajnego feedback i kierunek w jakim ma podążać projekt. Najważniejsze jest to że cokolwiek jest ruszone z Gothic, ot zobaczymy co zostanie zrobione, jeśli nie wyjdzie, to trudno. Wyjdzie, to super, grunt że ktoś podniesie tę rękawicę i spróbuje stworzyć to co mogli pierwotni twórcy gdyby mieli większy budżet. Zwyczajnie realizując, to czego nie zrealizowała Pirania i dodać mnóstwo nowej zawartości, która może odmienić grę na plus. Ostatecznie zawsze mamy mnóstwo modyfikacji do Gothic 1, 2 i 3 lub do nowego Gothic 1 jeśli twórcy wydadzą odpowiednie narzędzia do modyfikowania gry to dostaniemy coś od społeczności. Wynik ankiety nie dziwi, z bardzo prostego powodu ludzie chcą nowego Gothica, a raczej nikt by nie myślał o realizacji projektu z opieprzem i zaznaczaniem, że nikt tego nie chce.

post wyedytowany przez zanonimizowany1256176 2020-02-19 17:13:28
19.02.2020 17:34
Sorkvild19
5
odpowiedz
3 odpowiedzi
Sorkvild19
62
Król Kruków

Atrycze
Jeżeli mowa o 2 i 3 części to się absolutnie zgodzę. Były przekoloryzowane, dziecinne i głupkowatą fabułę. Co do Origins to jest jednak moim zdaniem obok Kotora najlepsza gra Bioware, ze świetną fabułą, postaciami i genialnymi dialogami. To zresztą jedyna gra w której naprawdę mogłem poczuć, że gram złośliwym elfim rasistą...

19.02.2020 18:15
5.1
Atrycze
38
Pretorianin

masz rację jedynka klimat miała spoko, jednak typowy gracz gothica woli grać nakreśloną postacią która ma jakieś kwestie do wypowiedzenia ;p. bynajmniej ja tak mam. może trochę naciągam nie wiem ;p

19.02.2020 22:27
SerwusX
😒
5.2
SerwusX
97
Marszałek

Premium VIP

>świetna fabuła
>gra Bioware
Wybierz jedno. Przecież praktycznie wszystkie rpg Bioware to lecenie od sztampy: jest sobie jakiś koleś, wskutek zrządzenia losu musi ratować świat, zbiera więc po całym świecie drużynę, dochodzi do ostatecznej walki (z jednym "niespodziewanym" wyborem).
Najgorsze jest to, że nawet kolejne gry tej samej serii powtarzają ten schemat.

post wyedytowany przez SerwusX 2020-02-19 22:31:41
19.02.2020 23:22
5.3
zanonimizowany622647
142
Legend

SerwusX----> drugiego Baldura jak i KOTORa pierwszego to ty szanuj (nie pisze o drugim bo właśnie ogrywam no i jest od Obsidianu).

19.02.2020 20:50
Crod4312
6
odpowiedz
Crod4312
157
Legend

Sam wystawiłem takie 70% bo bardzo mi się podobało, choć nie było idealne. Ot choćby wspomniany system walki, który był imo tragiczny. Opisałem im to bardziej szczegółowo moim trochę łamanym angielskim i parę punktów podkreśliłem. Było w tym dubbing, wygląd i zachowanie Beziego czy właśnie system walki. Ogólnie jestem mega pozytywnej myśli. Nie oczekuje cholera wie czego. Chcę po prostu zobaczyć jak to stworzą. W żaden sposób pierwotny Gothic na tym nie ucierpi, a seria może tylko na tym zyskać.

19.02.2020 23:20
7
odpowiedz
zanonimizowany622647
142
Legend

Nie trawię Gothica, tak jak nie trawię pierwszego Wiedźmina (miałem dwa podejścia, niedługo trzecie). Za to lubię pierwszego Dragon Age....

20.02.2020 10:30
8
odpowiedz
zanonimizowany768165
119
Legend

Taka niska pozycja Dragon Age??
Wiem że pierwsza część jest wysoko oceniana, w końcu to ostatnia gra Bioware w której widać starania twórców, pewnie dlatego że było to w okresie przejęcia przez EA a projekt był w zbyt zaawansowanej fazie by wywalić go do kosza...
Czyżby słabsza jakość sequeli tak zaszkodziła popularności? :]

Ale to że Arcania tak wysoko? To była totalna słabizna...

post wyedytowany przez zanonimizowany768165 2020-02-20 10:31:05
20.02.2020 15:53
9
odpowiedz
zanonimizowany1183672
39
Konsul

Wynik ankiety w kontekście relacji Gothic - Dragon Age może po prostu wynikać z faktu, że ta druga seria jest erpegiem drużynowym. Znam ludzi, którzy nie grają w drużynowe RPG w ogóle, a dobrze bawią się właśnie przy TES-ach, Gothicach i Wiedźminach.

U siebie dostrzegam przeciwny trend, bo preferuję drużynowe role play'e i znacznie lepiej bawiłem się grając w Inkwizycję i Andromedę niż np. Wiedźmina 3 - i pomijam tu kwestie miałkiego gameplay'u i walki, która nie ewoluowała w grze Redów na przestrzeni ponad 100 godzin. Tak to przeważnie jest, że większa liczba postaci czyni walkę ciekawszą, urozmaica ją, bo np. przez 100+ godzin nie jesteś tylko wojownikiem rąbiącym mieczem, a na to wszystko nakładają się jeszcze bantery drużynowe, konwersacje towarzyszące eksploracji, udział postaci z drużyny w dialogach itd. Jest ten element imitujący granie sesji gry fabularnej z grupą osób, zamiast samotnej przygody.

post wyedytowany przez zanonimizowany1183672 2020-02-20 15:54:38
20.02.2020 19:36
10
odpowiedz
3 odpowiedzi
zanonimizowany1080433
12
Legionista

Mógłby ktoś mi wyjaśnić co oznacza, że gra jest drewniana? Ciągle się ta przewija w kontekście starych gier, a nie bardzo rozumiem znaczenie tego przymiotnika. Google nie pomaga.

20.02.2020 19:43
10.1
mixunio
5
Junior

malo dynamiczny, nieciekawy, sztywny, prymitywny, bez polotu, zwyczajny, przestarzały

22.02.2020 12:10
10.2
zanonimizowany768165
119
Legend

Drewno=sztywne animacje które biją po oczach.
Może i ten problem występuje też w starych grach ale to w Gothicu jest on najbardziej widoczny.
Postacie ruszają się bardzo sztywno, jak marionetki, jak z kijem w dolnej części pleców.

To już stare Tomb Raidery z harcami Lary Croft przez nie-do-końca-opuszczone ruiny miały lepsze animacje.

post wyedytowany przez zanonimizowany768165 2020-02-22 12:10:26
22.02.2020 15:43
10.3
1
12dura
48
Senator

malo dynamiczny, nieciekawy, sztywny, prymitywny, bez polotu, zwyczajny, przestarzały
Czyli Wiedźmina 3 walki opisanie

21.02.2020 23:52
👎
11
odpowiedz
8 odpowiedzi
zanonimizowany1226085
22
Generał

Śmieszna ankieta, śmieszny remake. Gothic bez Piranhy nie istnieje, tyle w temacie.

22.02.2020 12:44
TheCerbis
11.1
1
TheCerbis
70
Vanitas vanitatum

Ten remake jeszcze nawet nie wyszedł, więc nie ma sensu oceniać na zapas. To co zobaczyliśmy było tylko próbą i zapytaniem graczy w jakim kierunku iść. Mi również nie podobało się kilka rzeczy, które zdecydowanie powinny zostać zmienione, ale właśnie po to ten Playable Teaser został wypuszczony - aby spytać o opinię. Co z tego wyjdzie? Zobaczymy. Jeśli nic dobrego, to ja wciąż mam swoje oryginalne Gothiki na płytach i nieraz jeszcze do nich wrócę. :)

post wyedytowany przez TheCerbis 2020-02-22 12:47:27
22.02.2020 14:18
11.2
zanonimizowany1226085
22
Generał

No patrząc jak ludzie zagłosowali to nic dobrego nie wyjdzie. No ale mam małą nadzieję, że się mylę.

22.02.2020 14:41
TheCerbis
11.3
TheCerbis
70
Vanitas vanitatum

Też mam nadzieję. Na pewno ocena 70-85/100 dla tego dema to przesada, bo nie zasługuje na tyle, ale jeśli finalnie gra tyle otrzyma, to się nie obrażę.

22.02.2020 15:22
11.4
zanonimizowany1226085
22
Generał

A wracając do twojej pierwszej odpowiedzi, to ja nie mam takiego komfortu jeżeli chodzi o drugą część Gothica. Laptopy widzą tylko w tej grze kartę zintegrowaną i fpsy skaczą, że się grać odechciewa. A na modach grać nie lubię, więc nie pogram w drugą część, choć mam ochotę :P w pierwszą część po patchu na fpsy można pograć w 60 klatkach, w drugą część niestety nie.

post wyedytowany przez zanonimizowany1226085 2020-02-22 15:23:06
22.02.2020 15:57
Crod4312
11.5
Crod4312
157
Legend

UrBan1212

Chodzi ci o zwykłą "dwójkę"? Bo NK normalnie można na lapku zrobić, aby chodziła (systempack 1.6, fix 2.6.0.0 i playerkit sam niedawno ojcu robiłem bo miał białe paski u góry). Dwójka niestety i na zwykłym PCie z dedykowaną grafiką jest problematyczna i fps'y skaczą od 60 do 15 w mieście albo w lesie za miastem.

post wyedytowany przez Crod4312 2020-02-22 15:57:50
22.02.2020 16:50
TheCerbis
11.6
TheCerbis
70
Vanitas vanitatum

Uch. A może GOG ma jakąś lepszą wersję?

22.02.2020 17:04
11.7
zanonimizowany1226085
22
Generał

Steam, GOG jedno i to samo. Jedynie wyjście to mod z DX11, ale to jak dla mnie psuje wszystko.

22.02.2020 23:39
TheCerbis
11.8
TheCerbis
70
Vanitas vanitatum

Niekoniecznie. GOG słynie z tego, że do starszych gier dodawane są różne poprawki, niedostępne na innych platformach cyfrowych. Ale możliwe, że w tym przypadku nie ma różnicy, nie sprawdzałem.

23.02.2020 12:55
raziel88ck
12
odpowiedz
raziel88ck
203
Reaver is the Key!

Lubię Wiedźmina. Natomiast Gothic był dla mnie strasznie toporny i odpuściłem go sobie.

23.02.2020 15:52
13
odpowiedz
zanonimizowany1310097
33
Senator

Jedną i drugą serie darzę sentymentem, lecz zaś co do remaku Gothica 1, to wygląda to z tymi paskami życia trochę jak gra MMO

post wyedytowany przez zanonimizowany1310097 2020-02-23 15:54:02
Wiadomość Fani Gothica to również miłośnicy Wiedźmina wg ankiety