Doom Eternal raczej bez ray tracingu na premierę
Sasori666 (inny temat)
Do tego RT znacząco skraca pracę nad grami, bo zamiast tworzyć fałszywe odbicia, światła, po prostu działają.
Teraz jesteśmy w środku, gdzie żeby RT wyglądało, to trzeba nad tym siedzieć i układać.
To skąd ten poślizg? Dopiero co udało się to w Youngblood zaimplementowac
A no z tego, że byli zajęci kończeniem gry i jej optymalizowaniem. Stąd też zapewne nie mieli czasu na implementację RT.
To skąd ten poślizg? Dopiero co udało się to w Youngblood zaimplementowac
Bo RT obsługuje ułamek kart u graczy, zaś te, które to robią i tak są za słabe, żeby uciągnąć całe oświetlenie liczone w ten sposób, więc priorytetem jest wypuszczenie gry, która renderuje grafikę klasycznie.
A na co mi ray tracing. Mnie tylko interesuje sieczka jaką zrobię w tej grze i nic więcej mnie nie interesuje :)
Nie potrafię wyobrazić sobie osoby kupującej/zamawiającej przedpremierowo takiego Dooma tylko po to, by popatrzeć na patent, który niewiele zmienia, bądź nie zwraca się na niego uwagi.
A po co mi to w Doomie?
Poki co to Control robił wrażenie, a nastepny zapewne będzie dopiero Cyberpunk.
Myślę, że akurat w takim doomie rtx off/on będzie oznaczał dużą różnicę. Cienie, ognie, krew itd
Może i w Doom'ie będzie to miało sens, tam sporo rzeczy się błyszczy... ale implementowanie tego do Wolfenstein to była strata czasu. Tak samo to potrzebne jak w starym Quake'u. Jak coś wygląda słabo, to i RT tu nie pomoże.
pokazali na pokazie Doom Eternal z RT a teraz piszę że będą dopiero implementować ;)
Well.. to zupełnie jak NVidia. Pokazała na premierze RT, rzuciła listę gier, a dopiero po tym zabrano się za implementację. Jak się skończyło, wszyscy wiemy. Do dzisiaj jest może 1-2 gry które mają zaimplementowane większość efektów, a reszta z pozostałych kilku jakieś okrawki i popłuczyny.
Mało jest gier z RT, bo nie ma dobrego sprzętu go obsługującego. Ray Tracing w Turingach to śmiechu warte.
Co za różnica. Większości gry (np. Wiedźmin 3, RDR2, Uncharted 4, Metro Exodus, Hollow Knight, Ori and the Blind Forest) są tak ładne bez pomocą ray tracking.
Może ray tracking robi różnicę, ale nie w tym roku. Na razie.
https://www.youtube.com/watch?v=s-TdON1XrGc
Coś takiego?
Dla mnie to wygląda jak inny filtr kolorów. Do tego Ambient Oculusion podbite na maksa. W 2 minucie wygląda jakby Geralt wytarzał się w mące.
siera97 - to jest dawna implementacja ale możesz sobie pooglądać od minuty 3. Nie chodzi tylko że GI pokazuje prawdziwą siatkę światłocienia tylko że te światło odbija się od powierzchni i daje naturalny obraz. Zobacz sobie nowsze filmy efekt jest taki że jak uruchamiasz W3 modami i z RT to w 2020 zbierasz dalej szczękę z podłogi.
Legenda mówi, że ktoś kiedyś widział różnicę z i bez ray tracingu.
W takim Metro fajnie widać różnicę w pomieszczeniach. Z tym ze nadal jest to połowiczny RT i zżera większość mocy najlepszych kart.