Gothic w Minecrafcie – projekt członka facebookowej grupy GRYOnline.pl
Super.... a myślałem że Gothic Remake będzie dopiero pod koniec roku
kozak... podziwiam i szanuję tym bardziej, że sam swego czasu dla przyjemności odwzorowywałem sobie lokacje z gothica, i choć udało mi się z klasztorem, i prawie ukończyłem całe Silden z G3, tak przy próbie Khorinis nawet nie wiedziałem jak się zabrać, ze względu na to, że to miasto główną drogę od wejścia miało delikatnie pod kątem i potem za domem kowala ten kąt jeszcze się zwiększał.
Ostatnio Harry Potter, teraz Gothic... Ja nie wiem, jak to ludzie ogarniają... Czapki z głów!
Bardzo fajne te rzeczy, myślę, że można częściej takie projekty przedstawiać w newsach ;)
Piękne, można się śmiać ale Minecraft to chyba najlepsza gra tego typu. Sam pamiętam jak budowałem jak opętany w trybie przetrwania. Te prace na wysokościach to była adrenalina.
Wie ktoś czy autor doda npc tak jak na jednym ze zdjęć (np. custom npc albo pluginy) czy tylko same budowle będą?
NPC będą dodawane na bieżąco. Robienie skinów pochłania trochę czasu, a będę celował w to, żeby każdy strażnik bramy i imienny npc, miał twarz wzorowaną na oryginale
Spoko ale gdy grałem w minecrafta może z 6 lat temu to już była mapa całego Gothica 2 wykonanego w Minecrafcie a tutaj jest samo miasto więc mega imponujące po prostu xD
W internecie są dziesiątki podobnych prac...
Jasne, że wcześniej były inne projekty, które odtworzyły całą wyspę. Różnica jest taka, że rozkład budynków i ukształtowanie terenu było bardzo umowne. Mój projekt skupia się przede wszystkim na zachowaniu wszelkich kształtów terenu i rozkładu budynków, dlatego też zajmie mi to więcej czasu.
Ponadto używam modyfikacji Conquest reforged przez co miasto nie jest zbudowane wyłącznie z pełnych bloków, ale i bloków niestandardowych jak wertykalne półpłytki, schodki etc - wszystko dla detali.
Ofc nie mówię, że poprzednie wizje Khorinis są złe. Ja celuje w to by było jak najwierniej z oryginałem i jak najbardziej klimatycznie.
Jeśli statystyki z minecrafta nie kłamią, to wyrobiłem w locie 2000 km, a na świecie spędziłem prawie 12,92 dni, czyli ok 311h
No to nie aż tak dużo jak bym się spodziewał. Na 300h to nie jedna gra potrafi wciągnąć. A jak to kopiowałeś? Gothic na jednym kompie, minecraft na drugim? Czy alt+tab? Czy z pamięci? ;)
Mimo iż mapka robiona jest od ponad roku, to nie buduje jej dzień w dzień. Często wyglądało to tak, że np 2 tyg buduje, mam 2 miesiące zastoju, wracam na 1.5 miesiąca do budowania, zastój... i tak to szło xD
Co do przenoszenia gothica do minecrafta, to jest tu dużo do tłumaczenia, ale postaram się to w miarę streścić.
1 - edytowałem textury w gothicu. Stworzyłem w gimpie czerwoną siatkę, która dzieli każdą texture na 4 równe części. Pomocne jest to przede wszystkim przy wybrzeżu, bo textury wody rozłożone są równolegle do tego najbardziej podłużnego fragmentu przystani. Przyjąłem pewną skalę - jedna textura wody to 10x10 bloków. Na lądzie jest to około 4x4
Im głębiej w ląd, tym textury są coraz to bardziej dziwnie ponakładane. Nachodzą na siebie, są skalowane, nałożone pod skosem itp, więc od powiedzmy ściany Czerwonej Latarni, wszystko polega już na moim zmyśle przestrzennym i kombinowaniu
2 - szukanie zależności między budynkami. Kiedy skończyłem budować prawą część portu - tj. dotarłem do miejsca, gdzie Carl ma swoją kuźnie, to zmuszony byłem zająć się lewą stroną. Latając na free camie w gothicu, szukałem powiązań typu "krawędź dachu w domu Ignaza pokrywa się w miarę z krawędzią magazynu portowego, jest to niewielka różnica, na oko max 2 bloki". Tymi analogiami zmuszony byłem robić "rysunki" wełną, szukać odpowiednich proporcji i kombinować.
3 - najzwyklejsze screeny i gimp. Potrafiłem robić screen z lotu ptaka, kopiować texture wody i nakładać ją tak by pokrywała się z wymiarami tej w gothicu. Nakładałem ją, a potem patrząc gdzie znajdują się dane elementy budynków, starłem się przełożyć to na siatkę, którą stworzyłem w minecraftcie
4 - na oko. Wiele rzeczy zmuszonych byłem sam ogarnąć, bo nie było sposobu, by wyliczyć idealnie proporcje. Zapewne bawiąc się w programach do modelowania, mógłbym stworzyć model meshu, którym mógłbym pokryć całą mapę i znacznie przyspieszyć proces, ale wydaje mi się, że odebrałoby to trochę magii całemu temu kombinowaniu.
To co napisałem, to na prawdę jest skrótowa forma. Nie umiałbym wyjaśnić tego z mniejszą ilością dopowiedzeń xD
Aż mnie naszło na odkurzenie Skyrima i sprawdzenie tego moda przenoszącego nas do świata Gothica.
Akurat kilka dni temu wróciłem do Gothica 2 NK, bo stwierdziłem, że umilę sobie czas czekając na Dzieje Khorinis.
Instaluj Returning ;)