PS5 z dwoma sprzętowymi trybami do obsługi gier z PS4
super opcja, mam nadzieje że tak samo będzie działać XboX, ograniczenie "prędkości" konsoli wyeliminuje problemy z tym że gra działa za szybko, są bugi i trzeba łatać, albo co w większości przypadków by było - nie miał by ich kto załatać.
Szkoda, że gry z Ps3 nie będą działały. ;/
Jednak wsteczna kompatybilność z grami z PS4 brzmi super. :D
A gdzie masz tak napisane? To jest artykuł o kompatybilności z PS4 ale nikt nigdzie nie mówi że ps5 nie obsłuży gier ze starszych konsol.
Szczerze mówiąc, bardziej spodziewałbym się kompatybilności z PS1 i PS2, niż z PS3.
A ile CIEKAWYCH gier pozostało na PS3 nieruszonych remasterami? Kolossusy, Hejwi Rejny, Bijondy, LA Nłar, Persony, nawet tytuły z totalnie ograniczoną widownią typu Resonance of Fate czy Last Remnant.
Co tu jeszcze ukompatybilnić? Ja chcę dwójkę z genialną Grandią 3, a nie trójkę, którą sprzedałem nie kończąc wielu gier i teraz je za grosze nadrabiam na Prosiaku.
Pytanie brzmi - czy nie polecą jakoś w pręta i cyfrowe wersje z PSS też się bez problemu odpalą na PS5.
A ile CIEKAWYCH gier pozostało na PS3 nieruszonych remasterami?
Demon's Souls, Infamous 1-2, God Of War 1-2 i Ascension, Resistance 2-3, Killzone 2-3, MGS 4, Ratchet Clank zaległe.
Wystarczająco dużo smakowitych gier.
Last Remnant nigdy nie wyszedł na PS3, dopiero jego remaster pojawił się na PS4.
Nie zmienia to faktu że są setki gier w bibliotece trzeciego PlayStation do których fajnie byłoby wrócić.
God of war 1 i 2 to jednak gry pod Ps2.
Demon's Souls mogli odświeżyć przy okazji remastera Dark Souls 1, a tak to chyba już się nie wezmą za to. Oczywiście nie mówię, że ten remaster DS1 to był cud graficzny, bo potraktowali go jak 95% remasterów. Nie widać, by lepiej wyglądał niż ta gra wcześniej na modach graficznych.
God of war 1 i 2 to jednak gry pod Ps2.
Co nie zmienia faktu, że na Ps3 chodzą w wyższej rozdzielczości i stałych 60 fps gdzie wersji Ps2 bliżej do 30 fps.
https://www.youtube.com/watch?v=5T68SX0PvJ4
XOne nie ma emulatora X360. Każda gra z X360, czy pierwszego XBoxa, która działa na XOne, działa na zasadzie zwykłego portu, który jest pobierany po włożeniu płyty do napędu. Gdyby XOne miał emulator, to miałby wsteczną kompatybilność już na poczatku obecnej generacji, a tak przecież nie było.
Wszystko wskazuje na to, że Sony idzie w sprzętową kompatybilność, co jest bardzo dobrym znakiem. Żeby osiągnąć kompatybilność z PS3 nie potrzeba żadnego emulatora. Wystarczą do tego układy, które były stosowane w PS3. Dokładnie w ten sam sposób PS3 jest w pełni kompatybilny z grami z PS1 (w najstarszych modelach również z PS2).
MS ma problem, bo ich rozwiązanie jest dużo bardziej czasochłonne. Nie zdziwię się, jak Sony osiągnie pełną kompatybilność ze wszystkimi konsolami szybciej, niż MS z którymkolwiek modeli XBoxa.
lmf888
To znaczy, że ja mam gorsze wersje God of war 1 i 2 pod Psx2.
Na Psx3 dużo remasterów się pojawiło.
Silent Hill 2 i 3, God of war 1 i 2, Devil May Cry 1-3, Resident evil 1,2,3, Code Veronica, 4, remake 1, 0, itd.
Masakra.
No teraz to kolega sobie już puścił wodze fantazji, i sprezentował istny koncert pobożnych życzeń.
Po pierwsze, gdyby PS5 miała być kompatybilna dalej niż PS4 to dlaczego tego oficjalnie nie potwierdzono, skoro potwierdzono kompatybilność z PS4.
Że niby co, sprzedaż gier i konsol PS3/PS2/PSX spadnie na łeb na szyję, jak teraz to potwierdzą? Pozwolę sobie zabić kolegów śmiechem w tym momencie.
Po drugie powyższy artykuł już traktuje o trybach specjalnie pod wsteczną kompatybilność, gdyby miała być szerzej zakrojona, dlaczego nie ma o nich żadnych konkretnych wiadomości w ramach tych przecieków. Skoro już wiemy że układ graficzny będzie musiał mieć dla PS4 specjalne tryby, to dlaczego nic nie wiemy o specjalnych trybach dla starszych PS. Tak jak kolega wyżej zauważył logika nakazuje przyjąć, że przewidziano tylko takową i zatem tylko takiej dotyczą konkretne informacje i przecieki.
Notabene powyższe wpisuje się idealnie w te patenty Sony, o których pisano swego czasu np. https://www.ppe.pl/news/131089/playstation-5-i-wsteczna-kompatybilnosc.html.
Co oznacza, że nie, gry z PS4 nie będą natywnie lepiej chodzić na PS5, będą chodzić tak samo jak na PS4, chyba że dostaną łatki do wersji PS5 (tak jak łatki do wersji PS4 Pro). Zapewne część gier wydanych w przyszłym roku na PS4 dostanie takie łatki, no ale tylko część. Bo to robota i koszt po stronie dewelopera, a zysk żaden.
Żeby sprzętowo emulować PS3 to trzebaby do PS5 wsadzić po prostu PS3, bo układ jest tak inny. Czyli Sony musiałoby de facto w jednym pudełku sprzedawać dwie konsole. Żaden zysk, żaden interes, i mnóstwo problemów konstrukcyjnych.
A jak Sony idzie zatem emualcja programowa? Ano w ogóle nie idzie. Niech za memento mori posłuży ta wiadomość o emulacji PSX https://pclab.pl/news79212.html.
Taka będzie 'natywna' kompatyblność z PSX i to pod warunkiem, że najpierw Sony odkupi taki emulator od kogoś.
Nie muszę dodawać, że na ten moment nie ma dobrego emulatora do PS3. Dobrego czyli takiego który dobrze będzie emulował chociaż większość gier. Zresztą aktualne emulatory PS3 są bardziej oparte na sile CPU, niż GPU. A CPU w nowych konsolach mimo że będzie to Zen 2 i znacznie silniejsze niż dotychczasowe, to się nawet nie będzie umywał do takiego Ryzena 3600, chociażby z racji zegarów, przyciętych na konsolach.
Także żeby była wsteczna kompatybilność dalej niż PS4 to Sony musi włożyć w to sporo pracy, a na ten moment nie wydaje się, że poszli tą drogą.
Oczywiście na CES rzeczywiście mogą ogłosić nowe PS5 i potwierdzić dalszą wsteczną kompatybilność. Tylko, że znowu, CES tuż za progiem, pojawiają się podobno konkrety o wstecznej kompatybilności i dotyczą tylko PS4. Ma to sens, bo czym bliżej do imprezy (a został tydzień) tym więcej szczegółowych przecieków się pojawia. Ale znowu zero informacji konkretnej o kompatybilności PS3, tylko wiadomości o kompatybilności PS4. To nie wróży za dobrze w tym aspekcie.
No ale może się okaże inaczej. Microsoftowi się udało wszystkich zaskoczyć, to może i Sony też wyciągnie jakiegoś asa.
Ale na gruncie tego co dzisiaj wiemy (i też tylko z konkretniejszych plotek) powyższe pozostaje tylko koncertem pobożnych życzeń.
To nie są tylko pobożne życzenia. Sony jeśli już oferowało wsteczną kompatybilność, to tylko i wyłącznie dzięki wrzuceniu układów poprzednika do nowej konsoli. Tak było z PS2, PS3 i może być również z PS5. PS4 nie było wstecznie kompatybilne najprawdopodobniej dlatego, że Sony bało się powtórki z PS3, który miał być multikonsolą do wszystkich generacji i najzwyczajniej w świecie projekt ten przerósł ich finansowe możliwości. I to nie tylko z powodu układów z PS1 i PS2, ale także z powodu bardzo wysokich kosztów produkcji procesora. Teraz sytuacja wygląda zupełnie inaczej, bo podzespoły już drugi raz dostarcza im AMD, dzięki czemu Sony wie na czym stoi i może sobie pozwolić na zastosowanie sprzętowej wstecznej kompatybilności.
Przecieki to nie wszystko. Dopóki Sony nie potwierdzi lub zaprzeczy wstecznej kompatybilności z PS1, PS2 i PS3 uważam, że wszystko jest możliwe.
Tak wiem, że jakiś tam powstaje. Miałem na myśli to, że XOne nie ma emulatora X360. Wsteczna kompatybilność w tej konsoli działa na zasadzie zwyczajnego portu. To dlatego gier wstecznie kompatybilnych z pierwszym XBoxem i X360 jest tak mało.
No i fajnie ,możę w division sobie będzie można popykać w 60 fps albo np nowym the last of us
Dziwne to bardzo co pisza tu. Myslalem ze jesli to ta sama architektura będzie to ps 5 weźmie grę z ps 4 I poprostu zwiekszy rozdzielczosc I ilosc fpsow. Po co komu tryb ps 4 I ps 4 pro?? To co juz ponad Pro grafika lepsza nie bedzie?? Czytajac to mam wrazenie jakby gry były wydawane na 2 różne platformy zwykla I pro a przeciez to ten sam kod. Dziwne oby to bylo bardziej sensowne
Robią tak, żeby uniknąć problemów z działaniem gier. Gdyby gry z PS4 korzystały z pełnej mocy PS5, to mogłyby nie działać poprawnie. Stosując to rozwiązanie zapewnią 100% kompatybilności z grami z PS4. Bez tego byłoby o to bardzo trudno.
Podejrzewam, że tryb PS4 Pro jest dla gier, które dostały stosowne łatki, dzięki którym mogą korzystać z dodatkowej mocy tej konsoli. Nie wszystkie gry coś takiego dostały. To była tylko i wyłącznie decyzja producenta gry.
Po co konfiguracja odpowiadająca standardowemu PS4 ?
Jaki jest sens uruchamiać gry w konfiguracji standardowego PS4 skoro można je uruchomić w konfiguracji mocniejszego prosiaka.
Będzie ciszej ? Mniejsze zużycie energii ?
Bez sensu. Chyba, że to Gen 0 to konfiguracja przeznaczona dla poprzednich konsol.
Byłoby ciekawie, bo zostało kilka tytułów z biblioteki PS3 które chciałbym ograć.
Nom tez jest to dla mnie dziwne ze zrobili dwa tryby jeden pod zwykle ps4 i pod pro przeciez to nie ma sensu jak na pro chodza wszystkie gry ze zwyklej plejki no chyba ze ten tryb gen0 faktycznie bedzie do gier z poprzednich generacji.
Pewnie dlatego, że większości gry nie są przystosowane i testowane do konsoli o większej mocy i mogą wystąpić anomalie. Kto pamięta gra taktyczna Commandos 1 (pierwotna wersja) na nowszy PC, ten wie. Chodzi o to, że postaci w Commandos poruszają się ZA SZYBKO. Albo czarne postaci w Broken Sword 4 (wersja nie-GOG) dla procesory wielowątkowe.
Gry dla PC są przystosowane z myślą o tysiące konfiguracji kosztem optymalizacja, a gry dla konsoli odwrotnie.
Gry z PS4 mogą mieć ponad 60 FPS na PS5, ale twórcy gier muszą najpierw wydać odpowiednie łatki. Pocieszający jest fakt, że konsolowcy nie będą mieli problemy techniczne tak jak było z PC i pecetowcy.
Po to, że tak się idzie na łatwiznę, jest pełno gier na ps4, które nie mają żadnych różnic na pro, wobec czego takim grom odpalasz tryb zgodności z bazowym ps4 i masz najwyższą gwarancję braku problemów, ale jednocześnie nic nie możesz poprawić w grze.
Już teraz ps4 pro ma taką opcję dla gier z bazowego ps4.
I ja się zgodzę, że to bez sensu, ale cóż...
Także redaktor jest na bakier z logiką, bo samo istnienie takich trybów, które miałby ograniczać sprzęt wyklucza poprawianie tych gier, bo po co by przycinali sprzęt skoro mieliby coś w grze poprawić? Rozdzielczość, płynność, fps, tekstury? To wszystko wymaga dodatkowej mocy.
Także skoro redaktor jest tak pewny i nie mamy powodu by wątpić w plotki redakcji DF to nie, niestety nie rodzi się żadne pytanie, nie będzie możliwości poprawy w trybie kompatybilności.
Ale przynajmniej daje to gwarancję działania bez niespodzianek.
To oznacza, że m$ ma znacznie lepszy "emulator", ale z tego co wiem, przy każdej grze, którą by chcieli poprawić trzeba to robić osobiście i testować czy stara gra chodzi dobrze, tak więc jest to trochę zachodu.
Konfiguracje Gen 1 i Gen 0 odpowiadają specyfikacjom konsol PlayStation 4 i PlayStation 4 Pro.
A po co? XD
Przecież zwykłe gry na ps4 bez wsparcia dla pro działają normalnie i zyskują nieco więcej klatek przy boost mode, więc na cholere im tam aż 3 konfiguracje? Chyba lubią sobie na siłę zwiększać koszty.
Poza tym na pewno kilka/kilkanaście a może więcej gier dostanie obsługę Gen2, przez co gry typu Horizon czy Days Gone będą wyglądać i działać jeszcze lepiej, więc imo głupia decyzja, no ale ja nie wiem co im dokładnie w głowach siedzi.
No chyba że tak jak
Może dla graczy,którzy zaczynają zabawę z PS:) Mnie to cieszy,bo tylko dla wstecznej i w końcu porządnej konsoli ,zamierzam to zakupić. I będę miał sporą liczbę gier na start.
Jak to widzę to coraz bardziej jestem za nowym Xboxem niż PS5 :) PS5 znów tabletowe parametry.
A powiedzcie mi po co dwa tryby dla wstecznej kompatybilność dla ps4 i ps4pro ? Mając PS5 odpalając gry z poprzedniej generacji wiadome, że lepiej wybrać tryb dla pro-grafika. Wiec ?
Lipa. Chce wykorzystac pelna moc PS5 do grania gry z PS4 np. w wyzszej rozdzielczosci
Chyba że twórcy gier wydadzą specjalne łatki dla gier PS4 z myślą o PS5 tak jak było z PS4 Pro.
>>> SirXan
Zalezy mi na Driveclubie, wiec raczej sie nie doczekam :D
Przyznam szczerze że te "wiarygodne źródła" też mi się wydają jakieś takie średnio wiarygodne, głównie ze względu na to że takie dwa tryby nie mają absolutnie żadnego realnego sensu. Nie istnieje ani jedna gra która MUSI być uruchamiana na podstawowym PS4, natomiast absolutnie KAŻDA gra na "prosiaku" chodzi lepiej. Więc niby po co ten trzeci tryb? Dla masochistów?
Inna sprawa gdyby miał on obsługiwać emulację poprzednich konsol Sony, ale to też takie trochę z dupy wyjęte bo przecież całą obecną generację trąbiono że na PS4 nie da się PS3 emulować więc ten trzeci tryb nawet do tego się nie nadaje.
Nie wiem, może się mylę ale póki co dla mnie to się kupy nie trzyma.
Ale ten news mówi tylko o GPU, GPU w PS4 bez większego problemu poradzi sobie z grami z PS3, AMD R9 270 które jest słabsze od GPU w PS4 daje radę z emulacją na poziomie 100%. PS4 nie da rady z grami z PS3 ze względu na procesor. W tej chwili zestaw w stylu Ryzen 1600 + rx 570 radzi sobie nieźle z emulacją PS3, biorąc pod uwagę że sprzęt w PS5 będzie wydajniejszy i za samo działanie miałoby odpowiadać Sony (które ma pełny dostęp do dokumentacji konsoli) to taka emulacja jest jak najbardziej możliwa.
Jak się nie mylę to PS4 Pro ma dwa tryby działania - pierwszy czyli maks mocy ale tutaj mamy albo boost albo specjalną wersję pod pro... bądź ten drugi ograniczony dla gier które łatek pod pro nie dostały. A to konieczne żeby nie było bugów... oraz innych problemów. I jest to zależne od architektury konsoli.
Dlatego PS5 musi mieć wariacje architektury zarówno standardowej PS4 jak i tej mocniejszej wersji. Ponieważ nie wszystkie gry dostały łatkę pod pro i najpewniej nie każda gra obsługuje choćby ten śmieszny boost.
I raczej nie jest to tak jak to napisał ktoś powyżej... że niepotrzebne koszty - tu raczej wszystko zostało rozwiązane poprzez software. Więc tak naprawdę ewentualna technologiczna nowina ale dla konsumenta po prostu informacja o wstecznej kompatybilności. Ja bym się nie unosił. I tak żaden z was się na tym nie zna... zrobili tak jak było trzeba żeby działało bez problemów.
Najwidoczniej tak trzeba, albo jest to jakas dodatkowa furtka pod to, zeby np. wydac drugi raz takie TLOU2 na PS5 w lepszej jakosci
Jedyna istotna informacja to taka że ps5 będzie latać tylko w 2ghz... trochę mało
Mam takie pytanie jak to będzie wyglądać ze wsteczną kompatybilnością w grach które mam zainstalowane i kupione w ps store na PS4, czy będzie można normalnie w te gry grać na PS5 tak jak z grami na płytę? Jestem zielony w temacie, proszę o zrozumienie.
Najprawdopodobniej tak. Nie ma powodu, dla którego gry w wersji cyfrowej byłby niekompatybilne z PS5.
Bardzo dobre rozwiązanie. W ten prosty sposób Sony uniknie jakichkolwiek problemów z działaniem gier i osiągnie 100% kompatybilności wstecznej z PS4 bez jakiegokolwiek wysiłku. MS niech się uczy. Zanim przeportują wszystkie gry z XOne na XBox SX, wyjdzie już kolejna generacja i trzeba to będzie robić od początku :P
Nie czytałem wszystkich komentarzy ale hmm jak ... Gier z ps4 a ps4 pro będą działać inaczej jak gry są takie same a konsole inne. Czacie różnicę? Coś nie tak wątpię żeby ktoś sobie właczył tryb ps4 mając do wyboru ps4 Pro :D
Niech zrobią remaster kilzone 2/3
Grałem niedawno w Killzone 2 i te gra nie potrzebuje remastera. Nadal wygląda bardzo dobrze. Lepiej zrobić kolejną część.
Czyli można zapomnieć o zwiększeniu liczby klatek w grach z PS4. Wielka szkoda...miałem nadzieję że zagram w Bloodborne na ps5 w 60fpsach. Wsteczna kompatybilność ps5 z wykorzystaniem dodatkowej mocy, byłaby ogromnym kopniakiem do kupna ps5 na premierę. A tak, średnio Sony.
Też bym wolał żeby we wstecznej jakość gier była lepsza niż na Ps4. To ja już wolę mieć ściągane gry z neta i do tego enhanced jak ma to xbox (choć wiadomo nie wszystkie) nawet przy mojej marnej prędkości neta.
A moim zdaniem rozwiązanie Sony bije na głowę to, co wymyślił MS. Dzięki temu nie muszą się martwić o działanie jakiejkolwiek gry (a przecież o to wszystkim chodzi), podczas gdy MS będzie dwoił się i troił, żeby zrobić jak najwięcej portów, co przy tak ogromnej liczbie gier jest praktyczne nierealne.
Ojoj, czyżby wizja odpalania gier z ps2/ps3 się oddalała?
Brak kompatybilności z PS3 byłby niezrozumiały. PS5 ma mieć mocny procesor (8 rdzeni Zen 2), więc mocy starczy nawet na emulację.
Skoro istnieje działający emulator PS3 (RPCS3) robiony przez fanów, to napisanie dużo wydajniejszego przez Sony posiadające całą dokumentację PS3 nie powinno stanowić problemu.
Czyli można zapomnieć o graniu w gry z ps4 w wyższym klatkażu + jest to furtka, żeby nadal wydawać płatne remastery np TLOU2 z ps4 na ps5 xD