Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Forum: OLDschool vs NEWschool samochody

22.12.2019 23:57
BartekTenMagik
😁
1
BartekTenMagik
72
Opiekun Przestrzeni
Wideo

OLDschool vs NEWschool samochody

Na głównej stronie na YouTube się wyświetliło, patrzę a tu taka niespodzianka. Stare może nie wyglądają ale niektóre potrafią zawstydzić nowe modele. Jestem pozytywnie zaskoczony co do tych już dość starych autek :) Jest moc. https://youtu.be/2Uneti_gkIw

Stare modele fajnie startują, z takim poderwaniem przodu w górę. (Nowsze też ale nie aż tak widocznie)

post wyedytowany przez BartekTenMagik 2019-12-23 00:05:31
23.12.2019 00:01
2
odpowiedz
2 odpowiedzi
demon92
195
Senator

Zdecydowanie i jedne i drugie mają swoje zalety, jestem wielkim miłośnikiem takiego np. mustanga z 68r. jak i nowego camaro 2019r. czy bmw M5 2019r. Po prostu jeśli ma pod maską V8 to już jest fajne :) Oczywiście, nie mówię, że jak auto nie ma V8 czy V10 to jest be i fe, ale mimo wszystko, fajny silniczek to jednak fajny silniczek.

23.12.2019 00:08
BartekTenMagik
2.1
BartekTenMagik
72
Opiekun Przestrzeni

Mi też się podobają nowsze mustangi ale ten stary też niczego sobie :) to zależy. Rok produkcji nie mówi nic o aucie (może prawdopodobne użyte rozwiązania) Nowsze nie zawsze znaczy lepsze :)

23.12.2019 00:16
2.2
demon92
195
Senator

Jak to mówią rocznikiem się nie jeździ ;) Dla mnie osobiście w nowych autach zaletą są różne systemy, o ile dają możliwość zabawy kiedy faktycznie tego chcemy. Wiadomo, miło mieć zapas mocy i czym się pobawić, ale jednak są takie momenty, gdzie chcemy po prostu spokojnie gdzieś dojechać, np. po całym dniu pracy, gdy zmęczeni wracamy do domu. Można też mieć daily cara i zabawkę :)

Nowy mustang owszem ładny, ale jednak zdecydowanie w nowych modelach u mnie wygrywa Dodge Charger, jeśli chodzi o USA.

23.12.2019 00:02
Ppaweł
3
3
odpowiedz
1 odpowiedź
Ppaweł
63
Senator

wolę stare, nowe wali plastikiem

23.12.2019 06:17
mirko81
3.1
mirko81
70
Slow Gaming

Dokladnie. Jak nie kosztuje min 100 tys w salonie to lepiej założyć maskę i nie dotykać nic bo zostanie w dłoni.

23.12.2019 01:43
4
2
odpowiedz
3 odpowiedzi
zanonimizowany1291423
5
Pretorianin

Stare to są fajne na filmikach a nie do jazdy. Zdecydowanie wolę nowe. Komfort jazdy, udogodnienia, lepsze audio.

23.12.2019 14:48
PanSmok
4.1
PanSmok
253
Legend

w takich autach silnik pelni role audio...

23.12.2019 17:45
4.2
1
zanonimizowany1291423
5
Pretorianin

Bez przesady. Po pewnym czasie przełączyłem w tryb "comfort", który zamyka trochę wydech, żeby nie męczyło. Posłuchać można przez chwilę ale nie w trasie. Jechałem jakiś czas temu Subaru z wydechem Supersprint do Sarajewa i z powrotem i było to męczące, ze względu na hałas. Stare auta są fajne ale do oglądania czy krótkiej przejażdżki a nie do codziennego użytku.

26.12.2019 02:49
Mobii
😁
4.3
Mobii
76
CUPRA

PanSmok a w nowych odwrotnie, audio pełni rolę silnika niestety :D np w tytułowym mustangu....

23.12.2019 06:54
nerdpathologeek
5
1
odpowiedz
nerdpathologeek
1
Legionista

Tylko nowe auta!

23.12.2019 11:02
Mr. JaQb
6
2
odpowiedz
Mr. JaQb
110
Legend
Image

Wolałbym coś świeższego, żeby mieć po prostu święty spokój. Ale, że póki co jestem biednym studentem, jeżdżę 30-letnim gruzikiem :)

23.12.2019 11:42
7
odpowiedz
12dura
48
Senator

Na pewno te auta nie są na stockowych częściach

23.12.2019 11:54
Promyk
8
1
odpowiedz
1 odpowiedź
Promyk
149
nikczemny
Image

Do szaleństwa lat sprzed wprowadzenia norm jakości spalin w USA i sprzed kryzysu naftowego jeszcze nie dojrzałem.

24.12.2019 00:15
WolfDale
😍
8.1
WolfDale
79
~sv_cheats 1

Moim marzeniem jest poprowadzić takie cudo.

23.12.2019 12:17
9
odpowiedz
10 odpowiedzi
damianyk
144
Nośnik Treblinek

Pomiędzy tymi dwoma jest cała masa samochodów łączących zalety obydwu generacji. Moim zdaniem najlepszy czas w motoryzacji przypadał na lata 90. Elektronika już wchodziła i wypierała stare rozwiązania - bo nie oszukujmy się, zapłon bezstykowy jest dużo trwalszy niż stykowy, a wtrysk paliwa od gaźnika - ale też nie była jeszcze tak zawodna i komplikująca cały samochód. Dopiero gdzieś od 2004 roku zaczęło się szaleństwo.

23.12.2019 12:27
Promyk
9.1
Promyk
149
nikczemny

Drugą połowę lat 90 bym powiedział.

Za przykład podam Mercedes Benz R129.

Przed 1994 - męka w diagnostyce i brak normalnych wtyczek do komputera. Diagnostyka komputerowa polegała na liczeniu ilości zapaleń diody podłączonej do wejścia. A auto już tak skomplikowane, że szukanie po kolei jest "trudne".

"Powodzenia".

Znalezienie kogokolwiek kto w ogóle się podejmie znalezienia problemu - to już jest wyczyn. A i tak kończy się na sprawdzaniu całego podejrzanego zestawu elementów.
Do tego wtryski sterowane elektronicznie z tamtych czasów - mało kto wie jak do tego podejść. A jak już wie - to bardzo często nie chce.

Po 1994? Już da się podłączyć komputer i kody błędów są "normalne".

Osobną kwestią jest zastosowanie systemu hydraulicznego automatycznego otwierania dachu zamiast elektrycznego...

Z własnego doświadczenia - powijakowe czasy elektroniki w autach bym omijał.

post wyedytowany przez Promyk 2019-12-23 12:28:26
23.12.2019 13:42
9.2
zanonimizowany1292744
7
Pretorianin

Walić tą elektronike. Kiedyś Volvo czy Merc to była blacha, a gaznik można sobie samemu wyremontować.

post wyedytowany przez zanonimizowany1292744 2019-12-23 13:42:21
23.12.2019 14:31
Ppaweł
9.3
1
Ppaweł
63
Senator

ekologia i zastąpienie inżynierów, ludźmi liczącymi tylko kasę, zabiło motoryzację

23.12.2019 15:03
😱
9.4
12dura
48
Senator

Najbardziej mnie rozwalają te srajdki z eco boostami 1.0 czy 1.2. Teraz ciężko jest dostać coś ze zwykłym 2.0 co nie kosztuje kroci, wszystkie auta są z silnikami dla bab, do dupy jest

23.12.2019 16:21
Mr. JaQb
9.5
Mr. JaQb
110
Legend

ekologia i zastąpienie inżynierów, ludźmi liczącymi tylko kasę, zabiło motoryzację

Co do ekologii - trudno się nie zgodzić, że jest to coraz ważniejszy aspekt w przemyśle, ale z inżynierami to trochę popłynąłeś :) To jak motoryzacja wygląda dzisiaj jest właśnie efektem kunsztu inżynierskiego i ogromnego rozwoju na tej płaszczyźnie w ostatnich dziesięcioleciach. Gdyby inżynieria mechaniczna nadal była na poziomie epoki kamienia łupanego, to mielibyśmy w samochodach 7-litrowe silniki o mocy 120 koni mechanicznych. Dzisiaj nikogo nie dziwią chyba silniki litrowe w zwykłych samochodach. Zupełnie wystarczające jeśli chodzi o ich parametry, a ich awaryjność można wsadzić między bajki (oprócz oczywiście jednostek faktycznie nieudanych - o dziwo, takie występowały też 10, 20, 30 lat temu). Wybaczcie, ale jak ktoś woli wolnossące 2.0 zamiast choćby 1.2 czy 1.4 turbo, to gratuluję mu pozostania w latach 90.

23.12.2019 16:57
Ppaweł
9.6
Ppaweł
63
Senator

Dzisiaj nikogo nie dziwią chyba silniki litrowe w zwykłych samochodach.

mówisz o tych wyżyłowanych, uturbionych gówienkach które mają normy emisji spełniać i się rozwalić po 100k km albo wcześniej?

Wybaczcie, ale jak ktoś woli wolnossące 2.0 zamiast choćby 1.2 czy 1.4 turbo, to gratuluję mu pozostania w latach 90.

Dziękuje, wolnossące aah 2.8 v6 i jestem w niebie :), niedługo to skutery będą miały turbinę

post wyedytowany przez Ppaweł 2019-12-23 17:01:04
23.12.2019 17:03
Mr. JaQb
9.7
Mr. JaQb
110
Legend

Ale to są Twoje prywatne preferencje. Nikt Ci nie zabroni jeździć Twoim V6. To co piszesz na temat nowoczesnych silników, to niestety są głupoty, które powtarzasz po youtuberach motoryzacyjnych :)

23.12.2019 17:04
Janczes
9.8
Janczes
195
You'll never walk alone

ekologia i zastąpienie inżynierów, ludźmi liczącymi tylko kasę, zabiło motoryzację

dodalbym do tego wzgledy bezpieczenstwa

23.12.2019 17:27
Ppaweł
9.9
1
Ppaweł
63
Senator

Mr. JaQb- nie no, nowoczesne silniki są zaj....e, ekonomiczne, twin turbo, 140KM z litra albo 1.2, jest moc

24.12.2019 00:08
Mr. JaQb
9.10
Mr. JaQb
110
Legend

Czyli co, dyskusję zamieniamy w przekomarzankę? Myślałem, że to forum, a nie przedszkole.

23.12.2019 16:23
10
odpowiedz
4 odpowiedzi
zanonimizowany1295892
2
Centurion

Zależy od konkretnych aut, jedne stare modele są lepsze od nowych i na odwrót np: nowa Toyota Supra w porównaniu do starej to żart...

23.12.2019 16:25
Mr. JaQb
10.1
Mr. JaQb
110
Legend

Powiedz mi co jest takiego fascynującego w starej Suprze oprócz wystąpienia w F&F i okropnie zawyżonej ceny względem tego, co oferuje ten samochód?

23.12.2019 16:27
10.2
zanonimizowany1295892
2
Centurion

Jest dużo ładniejsza, miała prawdziwy sportowy charakter oraz jeden z najlepszych silników w historii motoryzacji jeśli chodzi o tuning mechaniczny, a poza tym nowa supra to sklejka Bmw.... które wygląda jak gówno.

post wyedytowany przez zanonimizowany1295892 2019-12-23 16:31:00
23.12.2019 17:05
Mr. JaQb
10.3
Mr. JaQb
110
Legend

Jest dużo ładniejsza, miała prawdziwy sportowy charakter
a poza tym nowa supra to sklejka Bmw.... które wygląda jak gówno.

Subiektywnie.

oraz jeden z najlepszych silników w historii motoryzacji jeśli chodzi o tuning mechaniczny

Aha, ten, w którym po tuningu mechanicznym z oryginału zostaje tylko blok silnika? :)

post wyedytowany przez Mr. JaQb 2019-12-23 17:06:40
23.12.2019 17:20
10.4
zanonimizowany1295892
2
Centurion

Nie nie tylko blok silnika.

26.12.2019 19:55
11
odpowiedz
zanonimizowany1291423
5
Pretorianin

To prawda, że ekologia zabija motoryzację. Silniki to oczywiście najważniejsza kwestia, ale też lakiery. Obecne wyglądają raczej słabo i są bardzo miękkie. Jak się ma fajniejszy samochód to od razu warto go okleić foliami poliuretanowymi i dać powłokę ceramiczną.

27.12.2019 02:39
12
odpowiedz
zanonimizowany1146443
59
Senator

Uwielbiam to stare Camaro z tego filmiku, ale współczesne też jest spoko. Ogólnie to bardzo lubię klasyki, a zwłaszcza muscle car'y :)

Forum: OLDschool vs NEWschool samochody