System Shock Remake - porównanie gry na silniku Unity i Unreal Engine 4
Wersja na Unity znacznie bardziej mi się podoba bo ma lepszą kolorystykę i bardziej klimatyczne oświetlenie ale muszę zaznaczyć, że w obu krew jest zrobiona równie kiepsko. Ciurka za dużo i bez sensu i nie plami podłoża. Udźwiękowienie też jest lepsze w wersji na Unity.
Kolorystyka to się akurat zbytnio nie różni, w obu jest dość plastikowa, więc najwyraźniej taka się autorom podoba... w UE jest po prostu lepsze oświetlenie i większy kontrast, a w Unity to przypomina miejscami gry z poprzedniej generacji
Starsza wersja jest bardziej mroczna, co bardziej pasuje do klimatu System Shock. Musi być trochę ciemno, żeby poruszanie po lokacji nie byłoby łatwo. Po co są latarki dla gry horrorów?
Starsza wersja SS jest dużo lepsza od nowsza. Ale nowsza wersja ma swoje zalety. Oby twórcy słuchają głosy gracze i zdołają połączyć zalety obu wersji w jednym.
Pomyśleć, by niektórzy narzekają o to, że Unity jest gorszy od Unreal Engine i Crysis Engine.
Mi podoba się zaprezentowany materiał. Zwłaszcza klimat i udźwiękowienie, a oprawa wizualna jest lepsza niż spodziewałem się, bo na ostatnich gameplayach z początku roku wyglądało to gorzej. Liczę również na rozbudowane mechaniki rozgrywki, by była możliwość grania na różne sposoby jak w SS2.
2020 rok to rok remaków :)
Final Fantasy VII, System Shock, RE 3.
Do tego Cyberpunk 2077, The Last of Us 2 i być może BG 3 od Larian Studios chyba, że oni wyrobią się dopiero na 2021.
Jak na ironię wersja na UE nie ma przesadzonego oświetlenia i połyskiwania czy innego blooma, które już za czasów UE3 było paskudne.
Podoba mi się większy mrok ale powinni jednak pokombinować z oświetleniem by dało się wyłuskać coś z ciemności, oryginał też był momentami ciemny ale nie do przesady.
Co z grafiki jak po demie jestem na nie. Gra na razie taka sobie, jedynie ciekawie to były te minigierki zrobione.
Ale filmik jest już 3-letni i przez ten czas możliwości Unity a zwłaszcza postprocessy sporo się poprawiły i jakby zostali to w 2019 nie wyglądało by gorzej niż na UE4
Świat obiegła również informacja, że deweloperzy zrezygnowali z silnika Unity na rzecz Unreal Engine 4. Decyzja ta spowodowana była m.in. problemami z optymalizacją oraz tym, że UE4 nadaje się lepiej do tworzenia FPS-ów na konsole.
To zabawne, ponieważ... System Shock 3 jest robiony na Unity.