Czy towar zakupiony przez internet można faktycznie zwrócić w sklepie, tak jak piszą w regulaminie? Ba, czy można zwracać nawet towar kupiony w sklepie stacjonarnym, bez podania przyczyny (tak twierdzą w regulaminach...)?!
Ma ktoś jakieś doświadczenia?
https://mediamarkt.pl/zwrot_produktu
https://www.euro.com.pl/cms/zakupy-bez-obaw.bhtml
Czy orientujecie się, jakie inne sklepy pozwalają na zwrot w sklepie towaru kupionego przez internet? x-kom pisze na stronie tylko o RMA, czyli raczej paczka... Kompuszrot tak samo.
https://www.komputronik.pl/informacje/pomoc/zwroty/
Nie wiem jak Media Markt ale w Euro RTV AGD bez problemu przyjmują zwroty towaru kupionego nawet w sklepie fizycznym, zwracałem tam różne rzeczy kilkukrotnie i nie było żadnych problemów.
Wiem natomiast że Media Expert wypina na klienta dupę po odejściu od kasy. Zwrotów nie przyjmują bo nie. Nie mamy pana płaszcza i co nam pan zrobi?
Czy orientujecie się, jakie inne sklepy pozwalają na zwrot w sklepie towaru kupionego przez internet?
Wszystkie bo takie jest prawo, w przypadku towaru zakupionego przez internet (umowa na odległość") masz 14 dni na zwrot bez podania przyczyny.
W przypadku zamówienia towaru przez internet i odbioru w salonie w RTV AGD masz zdaje się 30 dni na zwrot. Z moich doświadczeń wynika, że ten sklep jeśli chodzi o zwroty ma najbardziej pro-konsumencki regulamin. Za to najwyższe ceny.
Zwrotów nie przyjmują bo nie. Nie mamy pana płaszcza i co nam pan zrobi?
Zwroty po kupnie w sklepie stacjonarnym to jest dobra wola sprzedawcy TYLKO I WYLACZNIE, wiec zachowaj swoje madrosci o plaszczu dla siebie, bo porownanie kompletnie bez sensu xD
Nie wprowadzaj w błąd euro RTV to Polski biznes i czerpie pełnymi garściami z socjalizmu - żadnych zwrotów że sklepu stacjonarnego nie przyjmują. Nie bo nie. Wiem bo pytałem i w rodzinie był problem ze zwrotem tv.
Ale co nie wprowadzaj w błąd skoro ja tam zwracałem już słuchawki, dysk zewnętrzny, żelazko, router i zdaje sie kabel HDMI. Bez najmniejszego problemu przyjmują.
Wiem bo pytałem i w rodzinie był problem ze zwrotem tv.
To ty może nie pytaj w rodzinie tylko sam sprawdź. Może po prostu masz rodzinę Kuźniarów która kupiła tv i próbowała go zwrócić bo im spadł z szafki albo w rozwalonym kartonie - w takim przypadku owszem, nie przyjmują zwrotów. Mam ci wyciąg ze zwrotem kasy na konto za towar pokazać?
Zwracałem raz grę na PS4 w sklepie Euro. Kupiona była w sklepie stacjonarnym. Oczywiście nie odpakowana w oryginalnej folii. Zwrot przyjęli bez problemu i zwrócili pieniądze na konto (płaciłem kartą). Niestety nie wypowiem się jak jest z towarem większego kalibru typu lodówka czy telewizor.
Nie zwracają.
No uparł się, tak ludzie sobie wymyślają że im przyjęli zwrot albo im się przysnilo. Tylko ty wiesz jaka jest prawda bo komuś w twojej rodzinie zwrotu nie przyjęli.
Czy orientujecie się, jakie inne sklepy pozwalają na zwrot w sklepie towaru kupionego przez internet?
Wszystkie bo takie jest prawo, w przypadku towaru zakupionego przez internet (umowa na odległość") masz 14 dni na zwrot bez podania przyczyny.
Na pewno nie wszystkie. Prawo daje Ci możliwość zwrotu ale nie każdy sklep musi pozwalać to robić stacjonarnie. Często jest tak, że sklep internetowy jest osobnym bytem i pomimo tej samej marki, zwrot w sklepie stacjonarnym nie jest możliwy. Na szczęście, w przypadku sklepów ze sprzętem elektronicznym jest to rzadkością.
Może ktoś jednak wie jak to jest z Euro? Bo mam wrażenie, że ten regulamin to jakaś archiwalna wersja.
Wiem natomiast że Media Expert wypina na klienta dupę po odejściu od kasy.
Kupiłem dziecku tablet za 200 zł ale okazał się być takim złomem, że poszedłem następnego dnia i powiedziałem, że go nie chce. Bez problemu przyjęli ale zawsze jak wchodzę do sklepu to nie dyskutuje ze sprzedawczynią czy sprzątaczką tylko podchodzę do kasy i mówię proszę o kierownika sklepu. Odzyskałem kasę, dołożyłem 300 zł i kupiłem lepszy.
Z resztą w każdym sklepie jak chce coś zwrócić/uzgodnić to proszę o kierownika sklepu.
RTV euro AGD nie przyjmują zwrotów także rzeczy duże i wymagające sprawdzenia w domu jak tv pralka lodówka laptop itd radzę tam nie kupować.
Jak w mm nie wiem.
W MediaMarkt bez problemu przyjmowali zwroty, rzeczy zakupionych w sklepie fizycznym.
W MediaMarkt nie miałem żadnych problemów ze zwrotem. Raz się chyba babka przyczepiła, że kabel od słuchawek nie były pięknie zwinięty. Towar kupowany stacjonarne, jak i przez internet do odbioru w sklepie.
Oddawalem w Rtv Euro z 4 miesiace temu telewizor i najmniejszego problemu ze zwrotem nie miałem.
Koles wział wypakował ,zrobił zdjęcia czy nie ma uszkodzeń,i nawet nie pytali dlaczego.Zatem z własnego doswiadczenia wiem ze można oddawac bezproblemowo.
Radzę zapytać przed kupnem bo mam odmienne informacje no chyba że ostatnio nastała zmiana i stali się prokonsumenccy.
Tylko, że typie ty masz info od kogoś a tutaj ludzie ci mówią o swoich doświadczeniach. RTV euro przyjmuje zwroty towaru kupionego w fizycznym sklepie. Koniec i kropka.
Ale ten ktoś jest pewny tak samo jak własne doświadczenie. I zresztą sam specjalnie byłem w sklepie się dowiedzieć i nawet dzwoniłem do informacji i dostałem odpowiedź "w stacjonarnym sklepie nie ma zwrotu jest tylko przez kupno przez Internet" prowadziłem dochodzenie bo ja tak mam sprawdzam. Także typie to info 100% potwierdzenie.
Tak jak mówię było to około 4 lat temu być może coś się zmieniło w tym czasie i sklep stal się prokonsumencki. Nie weryfikowalem ostatnio po prostu poszedł na czarną listę. A zresztą ja ostatnio tylko w sieci kupuję elektronikę.
futureman16 najwidoczniej ktoś pewny robi cię w wałka bo jak zwracałem bez problemu. Co do twego śledztwa jak byłeś gburem to pewnie Ci odmówili bo nikt takich nie toleruje. Jak przyjdziesz i normalnie powiesz to sprawę załatwią. Osobę która Ci telefonicznie podała takie info powinni zwolnić bo oficjalne stanowisko jest na ich stronie www ogólnie dostępne i mówi jasno o możliwości zwrotu. Skoro sami tak twierdzą to chyba sprawa rozwiązana.
Temat z przed kilku miesięcy, ale mam nadzieję, że doczekam się odpowiedzi...
Czy przy zwrocie w sklepie tych towarów konieczne jest opakowanie, czy może wystarczy, że damy sam paragon wraz z produktem?
I jeszcze jedno
Czy mogę dostać pieniądze w formie gotówki, mimo że produkt był kupiony za pośrednictwem karty?
Zgodnie z przepisami jak i regulaminem towar należy oddać kompletny. Za wszelkie uszczerbki, braki itd. sprzedawcą może potrącić część kwoty. Jeżeli oddajesz w sklepie stacjonarnym zazwyczaj będzie to zwrot gotówką. Jeżeli oddajesz w sklepie towar zakupiony online zazwyczaj będzie to przelew gdyż sklep tylko przyjmuje towar do odesłania a nie rozpatruje zwrot. Zwroty sklepy rozpatrują zazwyczaj tylko w przypadku zakupu towaru u nich chociaż są wyjątki np. euro rtv agd zwraca gotówkę w salonie nawet z zakupów online opłaconych przelewem.
Prosty przykład kupiłem chłodzenie do ryzena w salonie x-kom i zapytałem czy mogę zwrócić jakby nie pasowało lub rozmyślił się z zakupu. Dostałem zapewnienie, że bez problemu 15 dni tak jak na sklepie online. Produkt musi być cały. Okazało się, że produkt nie pasował ( producent podawał, że pasuje do am4 a x-kom nie miał tej adnotacji … producent zaoferował mi wysyłkę zestawu montażowego za 5,99$ plus 25$ za wysyłkę... ) W salonie pan sprawdził czy jest komplet i oddał 100% kwoty. Powiedział, że jakbym użył np. pastę z zestawu musiałby potrącić trochę z tej kwoty. Tak to działa. Pewnie ta no name pasta została by wyceniona jak jakaś najdroższa najlepsza pasta, ale to już inna kwestia.
Co do zwrotu pralki czy lodówki ktoś naprawdę ma problem chyba z sobą pewnie uszkodził i nie chcieli mu przyjąć bo na stronie zwrotów w euro pisze jak byk, że przyjmują. Koszty transportu są drogie bo to ponadgabarytowe przesyłki, ale można samemu zwrócić w sklepie jak ma się transport swój i kupiło w sklepie stacjonarnym.
Dotychczas zwracałem w
X-kom salon zwrot w salonie. X-kom allegro zwrot do centrali kurierem. W salonie opcja tylko wymiany na inny produkt który centrala wyśle do salonu na podmiankę. Nadmienić trzeba, że przynajmniej ja kupując na allegro i odsyłając kuriera miałem za free bo oni podesłali go po paczkę i zwrócili 100% kwoty w ciągu 2 czy 3 dni od otrzymania paczki.
RTV Euro rzeczy kupione online zwracałem i kurierem i w salonie. Zero problemu. Rzeczy kupione w salonie zwracałem w salonie również bez problemu. Za zwrot towaru kurierem płacimy z własnej kieszeni. Również można np. towar kupiony online wymienić na inny w salonie z racji iż za zwrot oddają gotówkę od razu nie ważne czy się płaciło przelewem czy za pobraniem.
Media markt rzeczy online zwracałem w sklepie zero problemu. Rzecz kupioną w sklepie zwracałem w sklepie jedyna uwaga produkt nie może nosić śladów użytkowania. Czyli nie jest to do końca zwrot z możliwością zapoznania się z produktem a jedynie zwrot towaru nie odpakowanego np. nie udany prezent.
Auchan zakup w sklepie towar okazał się wadliwy miałem opcje wymiany na nowy lub zwrot gotówki. Nie było tak jak kiedyś, że zwrot gotówki tylko po 3 naprawie.
Morele zakupy można zwracać kurierem lub w net punkcie jeżeli tam był odbiór towaru. Nie wiem czy można oddać w net punkcie jak kupiło się towar z dostawą kurierem do domu. Zwrot kurierem jest na nasz koszt. Ogólnie nie polecam sklepu na zwrot części kasy za braki w niby nowym towarze który okazał się outletowym czekałem 3 miesiące upominając się kilkukrotnie wciąż dostając zapewnienia, że teraz to już za kilka dni będzie zwrot. Często wysyłają właśnie towar odpakowany jako nowy a nie outlet jak np. x kom czy rtv euro agd. Reklamacje u nich to droga przez mękę. Ceny mają ok, ale jak coś jest nie tak z towarem to się zaczynają schody.
Ole ole ma tego samego właściciela co rtv euro więc i zasady te same.
Xtreem zwracałem rtx 2070 i nie robili problemów. Kurier na swój koszt. Kaska szybko przelana.
Avansy sferisy e mag nie sprawdzałem.
Małe sklepy internetowe pozwalają na zwrot kurierem za którego zapłacimy sami. Nie wiem jak tam wygląda kwestia odmów albo potrąceń. Raczej nie są zadowoleni z takich zwrotów więc mogą kombinować. Nie są dużymi sieciówkami więc nie wrzucą sobie to w koszty czy nie sprzedadzą jako outlet więc wybrakowany towar pewnie odrzucą z zwrotu. Zdarzało się, że musiałem się upominać o przelew kasy bo nie pilnowali terminu 14 dni na zwrot kasy. Prowadzą je często właściciele więc wiadomo trzeba pilnować sobie tego bo nie mają ludzi do takich rzeczy.
Myślę, że moja odpowiedź wyczerpuje temat co można zwrócić co nie oraz w jakich sklepach. Mogą się zdarzyć przypadki tak jak ktoś tu usilnie pisał, że nie można zwracać jak się towar uszkodzi czy coś to odmówią tak jak tej osobie.
Towar uszkodzony można zwrócić tylko i wyłącznie wtedy kiedy uszkodzony jest w trakcie transportu i ma się spisany protokół szkody od kuriera. Jeżeli nie sprawdzamy towaru przy nim działamy na swoją szkodę. Sklepy wtedy nie uwierzą w jakieś braki a uszkodzenia będą próbowali wcisnąć nam.
Jeśli towar nie był jeszcze otwarty to spokojnie przyjmą, natomiast jeśli go otworzyłeś, to już zależy od ich humoru.
No to i ja teraz powiem, ze w MM zwrot towaru kupionego on-line w salonie przyjęli, w RTVEuroAGD na szczęście zwracać nie musiałem. :)
Za to jeśli chodzi o pieniądze, to musiałem upominać się i w MM i w OleOle... Jedni przekroczyli termin chyba o 3-4 dni, drudzy o 6-7... :)
Euro - nie zwracają. Szkoda czasu.
Niestety wczoraj chcieliśmy zwrócić zegarek zakupiony 5 dni temu. w Dąbrowie Górniczej jakiś szczyl, menager sklepu, odmówił przyjęcia towaru bo stwierdził że zegarek stracił na wartości. Gdy poprosiłem kierownika sklepu powiedział że on nim jest i nic nie da się zrobić. Pojechaliśmy do Czeladzi, tam bez najmniejszego problemu pani przyjęła zwrot o nic nie pytając. To jest kwestia chcieć, w Dąbrowie już nic na pewno nie kupię, wolę pojechać 8km dalej, tam jest zdecydowanie bardziej przyjaźnie klientowi. Nie polecam kategorycznie zakupów w Dąbrowie w pogorii w euro.
Wiecie może jak jest z towarami z outletu? Podejrzewam, że te można w Euro zwrócić jednak tylko przesyłką do magazynu?