Half-Life Alyx ma szansę wprowadzić VR na salony. Ponad 10 mln wyświetleń trailera
Nie ma szans, jeśli ktoś jeszcze nie kupił VR to nie wyda 1000 dolarów żeby sobie zagrać w zbiedzoną wersję half life'a
Tak jak napisałem we wcześniejszym newsie, Half Life VR jest dużym sukcesem (zaryzykuję że największym sukcesem VR) ale to nie znaczy że od teraz każda gra na VR będzie tak odbierana. Na sukces tej gry składa się wiele czynników.
Na drugi taki nahypowany tytuł trzeba będzie poczekać, co nie znaczy że sprzedaż gier VR nie wzrośnie, bo w końcu więcej osób będzie miało VR'a którego kupi żeby ograć właśnie tego HLVR to przy okazji będą próbować inne tytuły.
Dlaczego mówisz jakby Alyx już osiągnęła sukces? czy przybyłeś z przyszłości i znasz wyniki sprzedażowe?
EDIT. pogrzebałem i widzę że preorderów mnóstwo poszło, ale dalej z ostateczną oceną chyba lepiej poczekać do premiery
Dobrze powiedziane ja rozumiem ze w Polsce może być problem ze nie każdego na to będzie stać ale tu za granica na takie zabawki nie ma problemu wiec nie rozumiem oburzeń ludzi ze to nie wypali itp. Tutaj u mnie większość moich znajomych posiada vr ;) i nie jest to żaden problem aby zakupić.
Ponad 10 mln wyświetleń trailera
To, że ma 10 mln wyświetleń nie oznacza, że będzie 10 mln sprzedane VR i Alex.
To oznacza, że zainteresowanie jest duże i gra swoje zarobi. A niech próbują, może znowu zrobią rewolucje w gatunku.
Jest duże zainteresowanie, nie zaprzeczam. Ale przekonamy się w dniu premiery. Ja oglądałem, ale raczej w to nie pogram, bo wolę oszczędzić pieniędzy na lepszy PC i PS5.
Czytaj komentarzy na forum. Niektórzy oglądają trailer, ale nie są zachwyceni fakt, że gra będzie tylko na VR.
Na pewno będzie to coś przełomowego. Ale może być to przełom mały, albo duży. Czas pokaże. W każdym razie, wielu co VR miało raczej gdzieś, teraz przynajmniej jednym okiem spogląda w stronę Alyx z ciekawością.
Zabawne, wydajecie tysiace na kompy, konsole, telewizory i auta, ale kupno za tyle samo kaay vr, to juz problem. Przecież to tylko kolejny podzespoł.
Ale co w tym dziwnego niby? Chyba każdy potrafi przeliczyć jakość na cenę i odwrotnie
Potrafi, tu kupi coś, co większość zazdrości, a kup za tyle auto, to nikt nawet sie za nim nie obejrzy. A reszte rzeczy też przecietny Kowalski ma w domu.
wątek o VR bez Hydro to nie wątek :D
nawet nie wiem od czego trzeba by zacząć, żebyś zrozumiał, że sprzęt za x tysięcy zł dla jednego tytułu się w ogóle nie kalkuluje... acha i zanim zaczniesz się motać to przyznaj szczerze ile godzin grałeś w listopadzie na VR.
ps. i nikt normalny nie kupi gadżetu, a potem będzie narzekał że mu na życie brakuje... takie rzeczy tylko u Hydro :)
Jakiego jednego? A poza tym nikt Ci nie zabroni sprzedać, albo uzyc vr jako ekran kinowy majac 200+ cali lepsze niz Wasz monitorek z biurka. Pomijam fakt emulacji, która juz jest bardzo zaawansowana.
VR i zazdrość? Chyba w XX wieku by była w stanie ta technologia wywołać uczucie zazdrości wśród moich znajomych z młodzieńczych lat.
Hydro sprzedał samochód, żeby mieć VR :D
Niedługo rodzinę sprzeda, żeby kupić nowy model Oculusa
Zabawne, wydajecie tysiace na kompy, konsole, telewizory i auta, ale kupno za tyle samo kaay vr, to juz problem. Przecież to tylko kolejny podzespoł.
I tak i nie. Sporo osób po prostu to nie interesuje i w takim przypadku nie ma co się dziwić, że wydatek kilku tysięcy na VR jest dla nich głupi.
Dodaj do tego osoby które maja po prostu problem z wytrzymaniem w googlach.
Nie dziw się, że dla większości wybór między np samochodem/kompem, a VR jest oczywisty :)
Jasne VR nie zastępują normalnego grania, a są jedynie nowym jego sposobem ale póki co to jest swoista nisza. Jedynie cieszy mnie, że nowy HL może wprowadzić VR na wyższy poziom i zachęcić nowego osoby.
Tyle, ze to pierwsze gogle, w których nie ma czegoś takiego jsk nudności i tyczy się to także najmniej wytrzymalych osób. I nie, nie sprzedałem auta. Wrecz przeciwnie - wlasnie zamowilem zderzak o zaslepke na klapke i robię maly lift auta :)
Niech zestaw koszytuje te 1500zł nie 3.5-5000zł (zależnie od marki i zawartości dodatkowej), do tego proszę Black&White 3 VR i biegnę do sklepu jeszcze dzisiaj, tylko kawę dopiję i spodnie ubiorę.
Oculusa kupisz za 1000zl a psvr za 600 ;)
mówisz o tych 3.5 chyba o pimaxie który odpala w rozdzielczości 5- 8k na 2 okularach . i do niego trzeba kompa za minimum 12 k więc po co wgl patrzysz na taką półkę cenową VR. To nie dla polaka biedaka . nie no tak serio to serio nie dla polaka zarabiającego 3k-4k zł na miech :P
Gdzie kupię oculusa za 1000zł? (Nie interesuje mnie używany sprzęt)
Wszedłem na pierwszy lepszy sklep (xkom w tym wypadku), mają trzy oculusy, każdy powyżek 2200zł.
Czyli lepiej zapłacić ponad drugie tyle tylko po to, by mieć nowe. Z taką logiką nie dziwota, że co drugi Polaczek gada, że gry są źle zoptymalizowane. :)
Hydro2 testowałem google. i szczerze nie dawało mi to przyjemności przy tych marnych 110 stopni widoczności jeśli ludzkioe oko widzi 220 to tak jakbyś patrzył na jedno oko. do tego rozdzielczość też dawała w kość tym bardziej że testowałem skyrima gdzie są małe literki i je rozmazywało dość mocno. pimax właśnie oprócz rozdzielczości do której trza super kompa ma też 170--200 stopni i 120hz i powoli pojawiają się inne takie google z rozdzielczościami 5k na 2 okulary . siedzę w temacie i po prostu wiem kiedy się nim zainteresuje jeśli chodzi o poważne przeznaczenie na to forsy. na razie czekam aż ulepszę kompa za 2 generacje 2-4 ;lata i wtedy będę gotowy do pogrania na sensowny bawiącym mnie poziomie za średnią cene . wiadomo pojawią się już pewnie wtedy po 8k na okular albo inne wyczesane zależności jak lepsza czerń./ ale mi starczy już ta średnia półka (dzisiaj wyższa ) do której w grze np jak red ded musiałbym mieć teraz 2x2080 ti czyli kompa za 15k
Dzisiejsze headsety to zupełnie inna bajka. SDE to cienie przeszłości, a 2x2080ti jest zbędne do wymagających gier, bo komputer liczy tylko obszar, na który patrzysz, a nie tak jak w przypadku zwykłej gry 2D - całości. A co do pola widzenia, to Pimax ma aż 200 stopni, co jest az nadto. Za to Index ma 130, co już styknie :)
On juz dawno się skończył
"on już dawno się skończył"
a co takiego się stało? xD
Gejming to nie gejming, a parodia,
O jejku.. Nie ma to jak blindy na oczach podczas grania, nie będą mnie płoszyć..
Ja trailer obejrzałem nawet dwa razy, ale absolutnie grać w goglach nie zamierzam, VR mnie kompletnie nie interesuje.
Bo nie grałeś, wiec nie dziwota :)
Dodajmy, że zwykłego trailera, bo niemal nie ma trailerów vr.
Pisze się od lat, że vr się rozwija, że co roku lepiej, a jak na serwisach sprzedaży gier trailerów vr nie było tak nadal nie ma.
W sensie pobierasz plik, instalujesz, montujesz gogle VR aby obejrzeć filmik 360 ?
Dodajmy, że zwykłego trailera, bo niemal nie ma trailerów vr.
Pisze się od lat, że vr się rozwija, że co roku lepiej, a jak na serwisach sprzedaży gier trailerów vr nie było tak nadal nie ma.
Może dlatego, że nikt nie siedzi non stop w googlach VR i nie czeka aby tylko obejżeć taki trailer?
Google zakładasz już do gry i zanim się na takowa skusisz to obejrzysz trailer z normalnego kompa czy tv.
Ale po co pobierać, normalnie oglądać np. w sklepie oculus w vr lub wchodząc w goglach na stronę steama.
Właśnie chodzi o to, że jeżeli chcą traktować to poważnie to każdy serwis już dawno powinien mieć trailery VR, dla tych co VR mają, trochę niepoważne z ich strony, a to już 3 lata.
I niech nikt nie mówi innym jak używać gogli, nie po to oculus robił cały soft ze sklepem w vr, bo zakładasz gogle już do gry, to bzdura, i to tym bardziej jest zaskakujące, że nie mają nawet podstawowych w wersji vr, już nie mówię o 360, byle by były 3d albo chociaż ze 180.
Pan Denny Unger to jakiś niepoprawny optymista. Boski Valve wyda HL to już rynek VR cudownie się odblokuje a stara technologia pójdzie na złom. Ale jak gość pracuje w branży VR to wiadomo że będzie kity pociskał.
Wystarczy tylko przytoczyć wypowiedź Shuheia Yoshidy, prezesa SIE, który stwierdził, że najlepszym sposobem na poradzenie sobie z nudnościami podczas przechadzek w wirtualnej rzeczywistości jest... przyzwyczajenie się do nich
Bałtroczyk dowcipniś jeden... to nich się przyzwyczaja :)
Ale to szczera prawda.
Choroba symulatorowa wywoływana jest wtedy, gdy bodźce wizualne nie zgadzają się z tym co czuje reszta ciała. I z tym nie poradzi sobie żadna sztuczka technologiczna - jeżeli ciało spoczywa w pozycji siedzącej, a mózg odbiera wizualne wrażenie ruchu, to system wariuje.
I z tym problemem najlepiej radzi sobie biologia człowieka. Dość szybko mózg przyzwyczaja się do tego, traktuje to jako normalną sytuację i nudności znikają.
Ciekawe ile graczy którzy klikneli w trailer myśleli, że to zapowiedź pełnoprawnej kontynuacji.
A tyle razy czytałem, że marka jest w świadomości nowych graczy nieznana, mało kto ja kojarzy. A skąd takie zainteresowanie? Trailer ciekawy ale nic niebywałego, żeby tu miliony ściągać. Wszyscy zainteresowani to starzy wyjadacze? Valve dostało jasny sygnał - Half Life dalej żyje i ludzie chcą grać w kolne gry. Liczę na to że Alyx wypali i zrobią to co powinni zrobić już dawno temu a samo gra to wstęp Valve to tworzenia kolejnych gier.
Zalegaja im juz w magazynach te zabawki VR za 1000 dolarow wiec pomysleli moze jakas gre na to zrobic ale na szczescie ja nie jestem ich targetem.
To troche jak kop w dupe dla fanow czekajacych na prawdziwe Half Life no ale kasa jest najwazniejsza zeby tylko opchnac te VR, ile procent graczy na to czeka 5~10 %
Ciekawe jak przedstawia sie aktualnie sprzedaz tych VRkow . Sam mialem przyjemnosc wyprobowac to gowno i powiem szczerze ze szkoda na to zdrowia bo przy ponad godzinnej posiadowce czlowiek czuje sie skolowany i oczy bola . Niech lepiej popracuja nad technologia bo w zyciu bym na ten zbedny bajer nawet zlotowki nie wylozyl.
https://gamingsociety.pl/artykul/valve-index-vr-bestsellerem-steam-po-ogloszeniu-half-life-alyx-911365/#
I co wyprobowales ? Psvr czy cardboarda w Pixel Edition ?
ponad 10 mln. wyświetleń, ale wklejacie link do swojego kanału z kradzio... agregowanymi trailerami.
a trailler fallout'a 76 ile miał wyświetleń ? teraz ma chyba z 35mln i co wielki hit z tego jest ? xD
Milion bylo....po premierze. Słaby argument.
VR super sprawa.Kiedys tez bylem sceptycznie nastawiony dopoki nie poszedlem do kumpla i mialem mozliwosc zagrania.Jak sie wejdzie na Youtuba i popatrzy na gry to niestety to co jest na filmikach nie oddaje tego jak naprawde sie gra jak sie zalozy google na glowe.Niestety jak kazdy pisze cena googli nie nalezy do najtanszych a brak gier AAA wynika z tego ze sprzet jest za drogi i poprostu nie oplaca sie robic gier za gruba kase dla ludzi ktorzy go posiadaja.Valve moze sobie pozwolic na takie cos bo kasy im nie brakuje.
Cena 4600zl za okulary valve to tez jakas porazka.
Rifts 1750zl to juz moze bardziej ale mimo wszystko cena nadal troche zaporowa dla przecietnego zjadacza chleba
Rifta kupisz za 1000zl a psvr za 600 :)
Używany. Bez kontrolerów. Na niektórych aukcjach bez pełnego okablowania.
I jeszcze kamera, której często w tych najtańszych aukcjach nie ma.
Movy sa bezużyteczne, a Rifta z touchami masz za niecałe 1400 :) Natomiast kamerka jest w cenie.
Tu akurat bardzo rzadka sytuacja, że hydro2 nie wypisuje głupot, choć koloruje.
Rifa da się dostać używkę powiedzmy taki zestaw w miarę rozsądny za te 1100, ale częściej 1200, za 1000 to już ryzykowanie.
Podstawowy zestaw to gogle, 2x kontroler, 2x czujnik, kable, nie jest potrzebny pilot oculus, kontroler xbox itp. inne pierdołki.
Ewentualnie można się pokusić o 3 czujnik do 360, ale można się bez tego obyć.
Co do psvr to nie wiem, bo się tym nie interesuje, ale jeżeli już to tylko mając pro.
może i by mogło gdyby ten cały świat VR nie ocierał się o ekskluzywność : RE7 VR ekskluzywne dla Sony VR, Wipeout Omega Collection ekskluzywne dla Sony VR, Lone Echo ekskluzywne dla Oculus Rift, Robo Recall ekskluzywne dla Oculus Rift, The Unspoken ekskluzywne dla Oculus Rift, Eclipse: Edge of Light ekskluzywne dla Google Daydream, Damaged Core ekskluzywne dla Oculus Rift, Alyx ekskluzywne dla Index Valve
co tu komentować w sumie ? zamiast się dogadać to każdy wciska coś w swój sprzęt.
Alyx ekskluzywne dla Index Valve
Jak ekskluzywne skoro na steamie pokazują że można zagrać na Valve Index, HTC Vive i Oculus Rift?
Valve podało komunikat, że działa na wszystkich istniejących headsetach, jakie są na rynku, nawet na PSVR, tyle, że ... musisz podłączyć je pod peceta :)
nie o to chodzi chodzi o sposób obsługi kontrolerów Alyx będzie maksymalnie dostosowany do Indexa / ale to jest Valve jak CDP nie powiedzą ci w prost że albo kupisz Indexa albo się męcz siedząc na kaktusie w końcu my przyjaźni i dobrzy dla graczy :)
Hydro2 - daj linka do moda aby RE7 działał na PC VR.
VorpX wpisane w googlach. Uprzedzając, to nie rok 2016 i dziś wiele gier na VorpX nie rożni się jakoś super mocno od tych dedykowanych. Oczywiście to nie to samo, ale akurat RE7 nie różni się za bardzo od wersji na PS4.
//// Ponad 10 mln wyświetleń trailera /////
Też wyświetliłem trailer, ale tylko dlatego, żeby zobaczyć jak mógłby wyglądać HL3 i coś mi się wydaje, że nie jestem jedyny który po to obejrzał trailer i .... TYLKO po to.
_
No więc obejrzałem i ..... ani trochę dupy to nie urywa, a już NA PEWNO nie mam zamiaru kupować VR dla tej gry.
Po prostu jest to HL 2 z nieco lepszą (lub .... taką samą ?) grafiką i ..... to wszystko.
_
Nawet nie wiem, czy zgrałbym w to gdyby to był pełnoprawny singiel na PC bez żadnego VR.
--
Reasumując, moim zdaniem Valve nie tylko nie zarobi na tym tytule, ale ostatecznie udowodni, że .... to jeszcze ZDECYDOWANIE za wcześnie na zabawę w VR dającą naprawdę realne doznania dostępną dla masowego odbiorcy.
Wiesz, nie grałeś w oryginalnego Half Life'a, więc po co się dziwisz ?
tylko że Index Valve to w sumie najlepsze gogole nawet nie dlatego że mają super sterowanie i odczytują ruch każdego palca, co oledy + największe na ten moment odświeżanie, czyli jest w sumie szansa że nie będzie bólu głowy i przede wszystkim pozbawione są prawie całkowicie tak zwanego "screen door effect". Zamówiłem sobie w pakiecie z Alyx zobaczymy co z tego wyjdzie :) Najwyżej będzie kolejny pochłaniacz kurzu albo gadżet pudełko -> strych :)
tak racja nie zweryfikowałem tego a sam ich jeszcze nie mam, są to ekrany lcd, ale wg. recenzji obraz na nich jest uważany za najlepszy z dostępnych VR, jak dostanę do ręki to sam ocenię. Niemniej dzięki za zwrócenie uwagi.
Wyświetlacz jest bardziej wyrazisty, gdyż to nie struktura amoledowa - współdzielonych subpikseli RGBG, które nie tworzą linii, lecz tradycyjne RGB LCD.
Ponadto gogle VR, z uwagi na płynność ruchu, muszą wykorzystywać metodę czarnych klatek (black frame insertion) - czyli migać i lepiej, jak coś miga 120 lub 144 razy, niż 90 w sekundzie (bedziewłaśnie mniejszy ból głowy.
Swoją drogą, do oglądania czy innych zabaw, dają te gogle też więcej opcji - przy 120hz nie będzie pulldownu w filmikach (podzielnie przez 24 oraz 30, jak i 60 fps), a jeżeli zajdzie taka potrzeba, to w grach można odpalić 144hz - chociaż wtedy w przerywnikach będzie 5/4 lub 3/2 pulldown.
Przyznam że sam zacząłem się zastanawiać nad kupnem Valve Index. Po zobaczeniu tej gry oraz Boneworks mam ogromną ochotę w nie zagrać. A tak się składa że mam bardzo wartościowe przedmioty w ekwipunku na steam i chociaż ciężko je wypłacić na realne konto, to VR od Valve można kupić korzystając z portfela steam ;D.
Lepiej kupić Vive Cosmos. Jakość lepsza (100 pikseli w pionie, ale jednak), tańsze o 1000zł, łatwiej je nałożyć osobie w okularach od Indexa (w Indexie są nakładki, a Cosmosa po prostu odsuwamy w pionie przez co możemy mieć nawet 50 centymetrowej grubości oprawki i nie headset nie będzie nas uwierać) i najważniejsze - możesz go zbezprzewodowić. Gdyby to ostatnie było możliwe w Indexie, wybór między oboma headsetami byłby łatwiejszy, a tak to same ruchome wszystkie palce (na Vive mamy wszystkie ruchome, ale razem, a nie sądzę, by niezależne ruchy palców przydały się w czymkolwiek, ważne by w ogóle dało się nimi ruszać, a to umożliwia nawet pierwszy Oculus), więcej herców oraz o 20 stopni większe pole widzenia nie są argumentem, gdyż w dzisiejszych czasach przewodowy headset jest trochę niedzisiejszy, zwłaszcza, kiedy musimy wydać na niego prawie 5 tysi. Szkoda, że Valve nie pomyślało o tak oczywistej oczywistości. Bo co mi po tych rzeczach, jak niewygoda i konieczność bycia przy kompie przez durny kabel zrobią swoje.
na pewno nie lepiej, Index ma największe odświeżanie co b. istotne dodatkowo ma najlepsze manipulatory inni na tle indexa to jak daleko w lesie, sam jak porównałem mojego złoma to jak z innej epoki :)
Dla mnie jedynym minusem Index'a jest właśnie ograniczenie do kabli, ale zdecydowanie wygrywa on kontrolerami!
No i tak czy siak przy takim wydatku jestem jak na razie ograniczony do mojego steamowego ekwipunku, a Vive na steamie nie kupię ;P.
Właśnie przez to ograniczenie kabli i tylko przez to wygrywa Vive.
Z VR jest tak, iż to nie ewolucja dla gier, niczym 3D dla gier 2d, lecz nowa droga dla gier, sprawiającą, że to nie świat gry przenosi się do gracza za pośrednictwem monitora, a sam gracz przenosi się do świata gry.
Dziś VR jest tam, gdzie gry 2d były w latach 70 - raczkuje, powoli uczy się chodzić (serio - dopiero wykształca mechaniki poruszania się, gatunki itd. ;).
Valve chce, by Alyx było tym dla gier VR, czym każda gra serii była dla klasycznych gier, w momencie premiery - olbrzymim krokiem naprzód (HL2 był nawet trójskokiem).
Czy im się to uda? Może, a wtedy gry VR opuszczą erę automatowych shooterów itp. i wkroczą do takiego okresu, w którym klasyczne gry były w latach 80 - narodziny Mario, Zeldy i bardziej złożonych konstrukcji.
Tylko problemem jest przekaz, bo nie każdy nadaje się do korzystania z tej technologii. I jeśli gry zaczną tylko wychodzić na to cudo, to niektórzy będą mogli sobie odpuścić taką przyjemność. Sam znam kilka osób, które nie dają rady nawet dziesięciu minut bo im niedobrze. Zresztą na GOLu też kilka osób się do tego przyznało. Nie wspominając że pewnie będzie to też ryło wzrok jak kiedyś monitory CRT.
Oczywiście technologia jest ciekawa i potrafi dać zupełnie inne doznanie płynące z gry, ale żeby w przyszłości miało zastąpić tradycyjne ekrany to mocno powątpiewam. Ja też bym nie chciał takiego obrotu spraw, a przejście z 2D na 3D to jednak nietrafione porównanie.
Ale 120hz i brak sde niweluje nudności. To nie czasy CV1/HTC Vive
Kaszanka, szok - po raz pierwszy na prawdę okazaleś się .... mega pomocny, bo pierwszy raz słyszałem o tych googlach i jestem w szoku możliwości i ceny. Teraz obecnie szukam do nich adaptera i jeśli okaże się, że istnieje, to wybór padnie na nie :) Aż dziw, że mamy tak niską cenę. Ciekawe dlaczego Pimaxy są gorsze (wg komentarzy) a droższe.
Nie wierzę, nagle o VR zrobiło się na długo cicho a tu kolejny tytuł zaraz po Medal of honor.
.