Human Head Studios wczoraj wydało Rune II, a dziś już nie istnieje. Bethesda wchłania zespół
Human Head Studios założone zostało w 1997 roku. W czasie swojej długoletniej działalności stworzyło m.in. takie gry, jak Blair Witch Volume II: The Legend of Coffin Rock, Rune, Prey (2006), BioShock Infinite oraz Batman: Arkham Origins. Ostatnim dziełem zespołu było Rune II, które wczoraj zadebiutowało w Epic Games Store.
Niby co oni wspolnego maja z BioShockiem i Batmanem ? LOL
Zajmowali się m.in. portami. W przypadku Batmana na przykład na Wii U.
Tu jest więcej na ten temat https://www.humanhead.com/our-games/
Najpierw ubili bardzo obiecujący Prey2 dając w zamian podróbkę Bioshocka a teraz wchłonęli ich zabierając wszelką nadzieję.
Szkoda, przetrwali w branży tyle lat, co jest imponujące w samym sobie.
Dwie sprawy - z oryginalnej ekipy tego zespołu niewiele zostało, a druga sprawa że ich najnowsze dzieło Rune II to tragedia.
Aż dziwne, że dali się wchłonąć akurat przez Bethesdę, która... przyczyniła się do upadku tego studia. Otóż zespół Human Head osiągnął apogeum podczas prac nad Prey 2, które były finansowane przez Bethesdę. Wówczas wydawca próbował przejąć Human Head poprzez szantaż – albo sprzedacie nam studio albo anulujemy Prey 2 i nie zobaczycie już ani centa. Studio odmówiło, a Prey 2 został anulowany. Od tego czasu studio przeszło w tryb "oszczędny", powoli kurczyło się, aż stoczyło się na samo dno.
Ha ha, bardzo dobrze. Za zniszczenie Rune II i zrobienie z tego jakiegoś survivalowego gównosanboksa nie mogli dostać lepszej nagrody.
Co za skończony debil wpadł tam w ogóle na taki pomysł? Odkąd tylko zapowiedzieli ten syf (na co gracze słusznie odpowiedzieli falą hejtu) to już wiadomo było jak ten powrót serii po latach się skończy. I nie trzeba było geniusza żeby już wcześniej przewidzieć taki rozwój wypadków w przypadku przyjęcia takiej właśnie koncepcji gry.
Ludzie z HHS też zdali sobie z tego sprawę (szkoda tylko że po fakcie) i wiedząc już, że siedzą na tonącym okręcie ciągnęli ten swój żenujący spektakl robiąc dobrą minę do złej gry, tak aby tylko do premiery - wypuścić rozgrzebanego gniota i odejść na śmietnik historii, co właśnie miało miejsce.
Z tak durnymi decydantami w studiu to mi ich nawet nie szkoda. Ot dostali to na co sobie zapracowali. Tylko zniszczonych serii trochę szkoda.
W sumie tylko Prey im się udał, a że ta gra wyszła 13 lat temu, to w sumie żadna strata dla branży.
"Nie jest to jednak koniec historii tej utalentowanej grupy ludzi.", która na dobrą sprawę wydała ostatnią dobrą grę w 2006 roku, a potem kaszanki (Rune 2, The Quiet Man). Dziwię się, że firma przetrwała tyle lat.
Prey 2 w pierwotnym zamyśle.. jakie to mogło być dobre... [*]
Oby zespół z tego studia miał się dobrze.
I leserstwo Bethesdy nie wpłynęło na nich.
Patrząc po tym jakim "hitem" jest Rune II to naprawdę mieli szczęście, że ich ktokolwiek wchłonął...