Pierwszy gameplay z Command and Conquer Remastered
Podbili rozdziałkę i na tym poprzestali. Według mnie poszli na łatwiznę, da się dochować wierność oryginałowi jednocześnie ulepszając grafikę, więc niech nie gadają głupot.
He he, pamięć płata figle, bo tak samo jak w przypadku Warcraft III: Reforged wydawało mi się, że patrzę na oryginał, a nie remaster. Dopiero po zobaczeniu porównania dotarło do mnie jak źle się oryginalny Warcraft 3 zestarzał.
W przypadku C&C obczajcie sobie na stronie filmik z suwaczkiem:
https://www.ea.com/pl-pl/games/command-and-conquer/command-and-conquer-remastered#teaser-1
@siera97 Gdyby po prostu podbili rozdziałkę to wszystko by wyglądało jak mrówki. Musieli narysować wszystko od zera, to nie CSI, że 320x200 rozciągną do 4k i sie wszystko cudownie wyostrzy i nabierze szczegółów, których w oryginale nie było :P
Tak narysowali od zera ale na odwal się. Efekty wystrzałów wyglądają paskudnie, może taki był zamysł, ale według mnie jak już odnawiają grafikę to powinni to zrobić kompleksowo, a nie, wszystko wygląda dokładnie tak samo tylko trochę ostrzej.
[1] Moze grales w OpenRA gdzie wszystko jest jak w grze CnC ale wieksza rozdzialka robi swoje. Pamietacie RA2? Tam tez byly tylko 3 rozdzielczosci, ale po zmianie ini mozna bylo grac w nowoczesniejszej rozdzielczosci.
Dla mnie wyglada spoko - czy tylko zmieniaja grafike i zostawiaja reszte czy te reszte dopasowuja do ulatwien jak w OpenRA.
Bo ja wiem... Jest lepiej, ale to nadal bardzo archaiczna i toporna - jak na dzisiejsze standardy - produkcja. Remake byłby lepszy.
Szczerze to nie wróżę sukcesu... Mechanika tej gry jest zbyto toporna jak na dzisiejsze czasy. Nowych graczy raczej nie zachęcą, a ilu ze starych będzie chętna to kupić? Różnica między tym a np WC3R jest taka, że Warcraft ma duuużo więcej fanów i w zasadzie wszyscy użytkownicy Battle.netu to potencjalni nabywcy, bo te gry są ze sobą luźno powiązane. Do tego mechanika WC3 nadal przynosi masę frajdy.
Za to C&C nadrabia ciekawy świat i postaci takich jak legendarny Kane. Nie mamy zbyt dużo gier strategiczne, co oferują ciekawe kampanie dla samotnych graczy w przeciwieństwie do gier akcji-przygodowe.
Niedawno grałem w oryginalny C&C i polubiłem to. Pożyjemy i zobaczymy.
Ale jak ktoś chce grać dla multi, to faktycznie wygląda słabo.
Oprócz tego, Warcraft 3 jest po prostu szczytowym osiągnięciem w tym podgatunku RTSów i praktycznie nikomu, od tamtego czasu, nie udało się ulepszyć ani zrewolucjonizować tej formuły. Pojawiały się produkcje, które szły inną drogą, prezentując inny rodzaj podejścia do strategii czasu rzeczywistego (jak np. CoH czy Dawn of War), ale w takim klasycznym ujęciu, WarCraft 3 i StarCraft 2 nadal nie mają sobie równych (z takich bardziej udanych gier w tym stylu, to kojarzę tylko Grey Goo). Innymi słowy, wystarczy ulepszyć grafikę, trochę odświeżyć interface, ewentualnie doszlifować parę rzeczy (wzorując się np. na StarCrafcie) i nikt nawet nie pozna, że gra w 16 letnią produkcję.
C&C natomiast, od razu sprawia wrażenie, że został wyrwany z poprzedniej epoki i proste odświeżenie grafiki tego nie zmieni.
Porównując jeszcze remaster C&C z W3 Reforged, już pomijając nawet to, że mechanika rozgrywki z Warcrafta jest jedną z najlepszych w RTS'ach, to w Reforged akurat Blizzard odwalił kawał dobrej roboty.
W3 Reforged wygląda tak jak powinien wyglądać prawidłowy remaster, czyli wszystko w grze wygląda o wiele lepiej, każda jednostka z kampanii dostała swój własny model postaci, a nie tak jak było kiedyś, że mieliśmy atak klonów i potworki różniły się kolorem, wielkością i nazwą. Ogólnie wszystko zostało zrobione na nowo, tylko lepiej, na miarę dzisiejszych możliwości.
Natomiast remaster C&C polega na tym, że gra nie jest już tak pikselowata jak kiedyś i zwiększono rozdzielczość. Ogólnie mówiąc dla prawdziwych fanów tej gry, może to być ciekawe, ale na pewno nie zachęci to zbyt wielu nowych graczy.
@Sir Xan
"nadrabia ciekawy świat i postaci"
Powinno być "nadrabia ciekawym światem i postaciami"
@siera97 -> Z drugiej strony, może to dobrze, że tak się stało. Wolałbym, żeby niczego nie zepsuli poprzez dodanie zbędne elementy takich jak mikropłatności i skrzynki lootów. W końcu to EA, którzy zabili serii Command & Conquer.
Mi nawet nie chodzi o zmiany w mechanice, tylko o to żeby gra wyglądała w miarę dobrze. To wygląda jak trochę lepszy Red Alert 2, czyli taki na modach.
Poszli po najmniejszej lini oporu, całe Ea. Taki remaste to oni se mogą wsa...
Ja dalej lubię odpalić RA2 ale niestety gameplay jest za szybki i nie da się zwolnić prędkości gry
Poziom remastera niewiele lepszy od Heroesów 3. Nawet klatek animacji nie zwiększyli.
Wyglada dobrze, chociaz mamy open RA ktore tez wyglada dobrze.
Remaster/Remake to powinna dostac gra Dune 2. Klimat tam byl nieziemski jak i sama rozgrywka.
dla mnie bomba - czekałem z niecierpliwością na coć co z powodzeniem zastąpi OpenRA/TD/Dune.... zwiększanie rozdziałki w nieskończoności i pomniejszanie jednostek nijak ma sie z pierwowzorem pod DOS czy wersja GOLD na Win95 gdzie jednostki były duże, pole walki ograniczone a grywalność - miodność + 11...
Born To Command! Command To Conquer!
Imperium Westwood [link]
Pikseloza ukrywała wiele rzeczy, które remaster wyraźnie pokaże. Mam odczucie, że wszystko będzie jakby plastikowe jak w zremasterowanym Starcrafcie.
Na filmiku widać, że ruchy pojazdów i ludzi wydają się nienaturalne (szybkie animacje lecz powolny ruch), czego nie było czuć w pikselach.
Zobaczymy.
Dokładnie jestem tego samego zdania, remaster ładnie wygląda, ale pikseloza miała swój urok i nie wyostrzała niedociągnięć (sztuczności) którą widać w remasterze.
Nie wiem ile osób pracuje nad tym remasterem, ale chyba ok. 10, skoro tyle to trwa. Od początku wydawało mi się, że EA bada tylko grunt pod ewentualną kontynuację serii, która w ich standardach jest wybitnie niedochodowa na dzisiejsze czasy.