Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Forum: Interpretacja benchmarka z AC Origins

10.10.2019 14:29
1
Astec1995
41
Pretorianin
Image

Interpretacja benchmarka z AC Origins

Witajcie,
co oznacza wartość CPU (ms) i czemu po rozbudowaniu pamięci do 16 GB wartość ta wzrosła z ~11 do ~16? Kolor zmienił się z zielonego na żółty co może oznaczać zmianę na gorsze, stąd moje pytanie.

post wyedytowany przez Astec1995 2019-10-10 14:30:58
10.10.2019 14:29
2
odpowiedz
Astec1995
41
Pretorianin
Image

2

10.10.2019 15:13
3
odpowiedz
5 odpowiedzi
zanonimizowany1282041
45
Generał

CPU (ms) oznacza frametime czyli ile cpu potrzebuje czasu aby wygenerować 1 klatkę . Najlepiej jest jak cpu i gpu pracują w podobnym czasie i zachowana jest ciągłość z jak najmniejszymi spadkami i wzrostami(patrz wykresy). Podaj który wykres odnosi się do przed dodaniem więcej ramu, a który po dodaniu(przed rozbudowaniem miałeś 61fps (16ms) czy po rozbudowaniu?). Tu masz trochę więcej o frametime: https://www.deviantart.com/reznor666/journal/GPU-FPS-i-CPU-FPS-jaka-roznica-634935215 i https://www.anandtech.com/show/2803/3

post wyedytowany przez zanonimizowany1282041 2019-10-10 15:14:11
10.10.2019 17:27
3.1
Astec1995
41
Pretorianin

Przed dodaniem ramu było 11 ms.

10.10.2019 17:57
3.2
zanonimizowany1282041
45
Generał

Jeżeli przed dodaniem ramu miałeś 11ms (56fps) a po dodaniu ramu masz 16ms (61fps) to masz o 5 fpsów więcej. Oprócz tego poprawił się całkowity frametime (im równiejsze oba wykresy tym płynniejsza grafika, bo cpu i gpu "pracują z podobną prędkością").

10.10.2019 18:33
3.3
Astec1995
41
Pretorianin
Image

Nie wiem czemu, ale teraz wykres ten uległ zmianie.

10.10.2019 19:18
3.4
zanonimizowany1282041
45
Generał
Wideo

1.Testujesz z wyłączonym antywirusem i wyłącznymi innymi niepotrzebnymi programami? (chrome i inne programy powinny być zamknięte).
2. Benchmarki w grach nie zawsze oddają takie same wyniki(dlatego testy przeprowadza się kilkakrotnie, albo testuje się samemu w odpowiednich częściach gry). Masz tutaj więcej info od znawców tego tematu czyli Digital Foundry: https://www.youtube.com/watch?v=6DO60ajSpAo i https://www.youtube.com/watch?v=fAVxmfNUuRs

10.10.2019 19:31
3.5
Astec1995
41
Pretorianin

Wszystko mam wyłączone.

10.10.2019 15:38
4
odpowiedz
3 odpowiedzi
reo
52
Pretorianin

Wyłącz vsync (lub ograniczenie do 60 fps) i wtedy porównaj. Albo zrób testy w minimalnej rozdzielczości, tak żeby wąskim gardłem był CPU.
Ogólnie z wykresu wynika co jest wąskim gardłem (gdzie jest więcej ms), CPU czy GPU. W jednym przypadku wyższy wynik to 18 ms (GPU), dzielisz 1 sekundę przez 18 ms i wychodzi właśnie 56 fps. W drugim przypadku wyższy wynik to 16 ms (też GPU), z dzielenia sekundy przez 16 ms wychodzi 61 fps.

10.10.2019 17:39
4.1
Astec1995
41
Pretorianin

Czyli mam rozumieć, że po dodaniu ramu jest gorzej?

10.10.2019 23:37
4.2
reo
52
Pretorianin

Skoro masz więcej fps to teraz jest (oczywiście) lepiej. Ale skoro teraz wynik CPU to już 9 ns to wszystko gra. Wcześniej widać coś w tle wpłynęło na wynik pomiaru czasu CPU (na ilość fps już nie, bo i tak to GPU limituje wydajność). Albo wbudowany benchmark w Origins jest mało powtarzalny. Ogólnie przed włączeniem gry sprawdź czy obciążenie CPU i GPU oscyluje wokół zera, wtedy nic w tle nie powinno zakłócić benchmarka.

11.10.2019 14:39
4.3
Astec1995
41
Pretorianin

Dziękuję za odpowiedź.

10.10.2019 19:03
AIDIDPl
5
odpowiedz
1 odpowiedź
AIDIDPl
179
PC-towiec
Image

W benchu samo wyłącza synchronizację.

Ja się pochwalę takim wynikiem. Ustawienia ultra, AA niski, skalowanie 160%

Jeśli z jakiegoś powodu nie wyłączyło, to wyłącz ręcznie.

post wyedytowany przez AIDIDPl 2019-10-10 19:11:42
10.10.2019 19:50
5.1
Astec1995
41
Pretorianin

Mam tylko dwa sloty na pamięć, dlatego mam 2x8 GB.

10.10.2019 19:07
6
odpowiedz
Astec1995
41
Pretorianin

Z tego co zauważyłem to chyba nie.

10.10.2019 19:37
AIDIDPl
7
odpowiedz
2 odpowiedzi
AIDIDPl
179
PC-towiec

Czy te pamięci pracują w dualu?

10.10.2019 19:42
7.1
Astec1995
41
Pretorianin

Tak, w dualu pracują.

10.10.2019 19:43
AIDIDPl
7.2
AIDIDPl
179
PC-towiec

Są to identyczne kości pamięci jak te wcześniejsze?

11.10.2019 07:28
8
odpowiedz
2 odpowiedzi
zanonimizowany1226085
22
Generał

Kości Ram o takim samym taktowaniu, z takim samym opóźnieniem CL?

post wyedytowany przez zanonimizowany1226085 2019-10-11 07:29:21
11.10.2019 09:07
8.1
Astec1995
41
Pretorianin

Takie same taktowanie i opóźnienia, nawet ten sam producent tylko, że pojemność większa.

11.10.2019 09:11
AIDIDPl
8.2
AIDIDPl
179
PC-towiec

Czyli jak? Ile ma jedna kość pamięci a ile druga?

11.10.2019 11:12
9
odpowiedz
Astec1995
41
Pretorianin

Pamięć HyperX Fury, DDR4, 16 GB,2666MHz, CL16(2x8Gb).

post wyedytowany przez Astec1995 2019-10-11 11:13:24
Forum: Interpretacja benchmarka z AC Origins