Witajcie,
co oznacza wartość CPU (ms) i czemu po rozbudowaniu pamięci do 16 GB wartość ta wzrosła z ~11 do ~16? Kolor zmienił się z zielonego na żółty co może oznaczać zmianę na gorsze, stąd moje pytanie.
CPU (ms) oznacza frametime czyli ile cpu potrzebuje czasu aby wygenerować 1 klatkę . Najlepiej jest jak cpu i gpu pracują w podobnym czasie i zachowana jest ciągłość z jak najmniejszymi spadkami i wzrostami(patrz wykresy). Podaj który wykres odnosi się do przed dodaniem więcej ramu, a który po dodaniu(przed rozbudowaniem miałeś 61fps (16ms) czy po rozbudowaniu?). Tu masz trochę więcej o frametime: https://www.deviantart.com/reznor666/journal/GPU-FPS-i-CPU-FPS-jaka-roznica-634935215 i https://www.anandtech.com/show/2803/3
Jeżeli przed dodaniem ramu miałeś 11ms (56fps) a po dodaniu ramu masz 16ms (61fps) to masz o 5 fpsów więcej. Oprócz tego poprawił się całkowity frametime (im równiejsze oba wykresy tym płynniejsza grafika, bo cpu i gpu "pracują z podobną prędkością").
1.Testujesz z wyłączonym antywirusem i wyłącznymi innymi niepotrzebnymi programami? (chrome i inne programy powinny być zamknięte).
2. Benchmarki w grach nie zawsze oddają takie same wyniki(dlatego testy przeprowadza się kilkakrotnie, albo testuje się samemu w odpowiednich częściach gry). Masz tutaj więcej info od znawców tego tematu czyli Digital Foundry: https://www.youtube.com/watch?v=6DO60ajSpAo i https://www.youtube.com/watch?v=fAVxmfNUuRs
Wyłącz vsync (lub ograniczenie do 60 fps) i wtedy porównaj. Albo zrób testy w minimalnej rozdzielczości, tak żeby wąskim gardłem był CPU.
Ogólnie z wykresu wynika co jest wąskim gardłem (gdzie jest więcej ms), CPU czy GPU. W jednym przypadku wyższy wynik to 18 ms (GPU), dzielisz 1 sekundę przez 18 ms i wychodzi właśnie 56 fps. W drugim przypadku wyższy wynik to 16 ms (też GPU), z dzielenia sekundy przez 16 ms wychodzi 61 fps.
Skoro masz więcej fps to teraz jest (oczywiście) lepiej. Ale skoro teraz wynik CPU to już 9 ns to wszystko gra. Wcześniej widać coś w tle wpłynęło na wynik pomiaru czasu CPU (na ilość fps już nie, bo i tak to GPU limituje wydajność). Albo wbudowany benchmark w Origins jest mało powtarzalny. Ogólnie przed włączeniem gry sprawdź czy obciążenie CPU i GPU oscyluje wokół zera, wtedy nic w tle nie powinno zakłócić benchmarka.
W benchu samo wyłącza synchronizację.
Ja się pochwalę takim wynikiem. Ustawienia ultra, AA niski, skalowanie 160%
Jeśli z jakiegoś powodu nie wyłączyło, to wyłącz ręcznie.
Kości Ram o takim samym taktowaniu, z takim samym opóźnieniem CL?
Takie same taktowanie i opóźnienia, nawet ten sam producent tylko, że pojemność większa.
Pamięć HyperX Fury, DDR4, 16 GB,2666MHz, CL16(2x8Gb).