RDR2 na PC – uwaga na estymowane wymagania sprzętowe
"estymowane" Serio? Naprawdę nie mam nie ma polskich słów?
Po GTA IV i RDR1 R* ogarnął swój silnik i to w jaki sposób robił wersje PC więc myślę że można być całkowicie spokojnym, tym bardziej ze gra ma wspierać DX11, DX12 i Vulcana. Każdy znajdzie coś dla siebie, zarówno ci ze słabszym sprzętem jak i Alex z przyjaciółmi.
Gry firmy Rockstar nigdy nie należały do wzorów optymalizacji, bo takim nie było też GTA V, więc do najwyższych detali i utrzymania wysokiej liczby klatek na sekundę będzie na pewno potrzebny wydajny, wielowątkowy procesor i karta graficzna z wysokiej półki. Ale w tym miejscu warto przypomnieć, że GTA V słynęło z bogatych opcji konfiguracyjnych, dzięki czemu grą mogli cieszyć się także posiadacze słabszych pecetów, więc najprawdopodobniej i Red Dead Redemption 2 pozwoli na wiele pod tym względem.
Zgoda co do drugiej części, niezgoda co do pierwszej. Jako, że grałem (i skończyłem) GTA V na X360, na PC i na PS4 (to moja ulubiona wersja), to mam jakieś porównanie i złego słowa na optymalizację V nie powiem. Chodziła znakomicie, jak się porówna do "paździerza" jakim była pod tym względem IV (gdzie nawet po latach, na GeForcie 460 i czterordzeniowym i5 oraz tonach patchy były sekcje gdzie spadało grubo poniżej 30 kl/s.), to już w ogóle. Do tego multum opcji - przy normalnym poziomie detali gra wyglądała gorzej niż wersja na X360/PS3 (tekstury, oświetlenie, cieniowanie, etc.), po przesunięciu suwaków na prawo lepiej niż na PS4. Zawsze płynnie i bez zawieszania się jak IV ;-). Także proszę mi tu bajek nie opowiadać, że V nie była wzorem optymalizacji. Była i jest.
Co do RDR2, to nic dodać nic ująć, wymagania na pewno podskoczą. Na PS4 (tą wersję mam) gra wygląda po prostu przepięknie, nie raz i nie dwa się zatrzymywałem, żeby podziwiać widoki. Skok względem GTA V (nawet wersji PC) jest po prostu GIGANTYCZNY, co musi się odbić na wymaganiach, to na pewno. Wierzę jednak, że R* podoła jeśli idzie o optymalizację, od wpadki z GTA IV minęły lata, także na miejscu pecetowców byłbym dobrej myśli, przy debiucie tej marki na blaszakach na pewno nie będą sobie chcieli narobić obciachu.
Mieli na to rok i mam nadzieje że robilo to R* Toronto czyli ludzie odpowiedzialni za portowanie Max Payne 3 i GTA V :) Jeśli faktycznie optymalizacja będzie taka jak w GTA V to spokojnie GTX 1060 16 GB RAMu styknie na granie na bardzo wysokich ustawieniach w 60 klatkach i 1080p. Bo pewnie do Ultra już będzie GTX 1080 lub RTX potrzebny. Gra ma ponoć wspierać DX 12.1 tak jak kiedyś pisało w jakimś przecieku.
Ja mam RTX 2060 (laptop) i gra zachowuje 60 klatek, ale nawet lubi klatkarz skakać jak szalony od 120 do 60. Przynajmniej jest 60.
Na tle GTA IV to każda w miarę przyzwoicie zoptymalizowana produkcja to wzór.
GTA V jest, owszem, bardzo dobrze zoptymalizowane, ale do ideału jednak brakuje (wersja PC, bo na temat wersji konsolowych, jak na panujące standardy, to faktycznie można już polemizować, czy nie jest wzorem). Gra potrafi gubić ostro klatki nawet na współczesnym, mocnym sprzęcie, i to niekoniecznie w maksymalnych ustawieniach oraz w sytuacjach, w których nic szczególnego się nie dzieje ani nawet nie ma nic, co by uzasadniało te spadki. A przypomnę tylko, że tytuł ma już swoje lata i pod niektórymi względami wyraźnie się zestarzał.
GTA V ma dobrą opinię głównie dzięki licznych opcjom konfiguracyjnym i świetnemu skalowaniu, a co za tym idzie - można zagrać komfortowo nawet na słabym sprzęcie. To nie oznacza jednak, że nie było pola do poprawy w kwestii optymalizacji.
Zresztą to nie tylko moje zdanie, m.in. w teście na PurePC można znaleźć w podsumowaniu o GTA V na PC:
Oczywiście optymalizacja zawsze mogłaby być lepsza, jednak mając w pamięci rozczarowanie Assassin's Creed: Unity i Dragon Age: Inkwizycja, trudno zarzucić programistom odpowiedzialnym z Grand Theft Auto V lenistwo czy niekompetencje
Czyli jest naprawdę dobrze, ale mogłoby być lepiej. :)
Mieli na to rok i mam nadzieje że robilo to R* Toronto czyli ludzie odpowiedzialni za portowanie Max Payne 3 i GTA V :)
Oj nie. R* Toronto to akurat portowało GTA IV i wszyscy wiemy jak to im wyszło. Od tamtego czasu już nie robią portów na PC tylko normalną wersję PC powstającą równolegle z konsolowymi.
Kęsik MP3 Toronto sportowało a tam też port był na miare GTA V. A dwa od GTA 4 minęło 11 lat więc ci co to zrobili już dawno R* zesłał do gułagu xd Chyba że R* Leeds zajmuje się teraz konwersją PCtowych wersji.
Idę o zakład, że spokojnie styknie 8 GB ramu. PS4 tylko tyle ma i jest to pamięć współdzielona przez VRAM i system RAM. No chyba, że ktoś poczuje fetysz przesuwania maksymalnie wszystkich suwaczków na prawo, to wtedy może i 16GB zabraknąć.
GTA 4 mi do dziś klatkuje, na GTX 1080. :D
Bo gra ma przegiętą fizykę zniszczeń aut. Zżera to zasoby niemiłosiernie.
A na cholerę bawić się w jakieś przewidywania i tego typu artykuły (tak tak, wiem że kliki same się nie zrobią)? Co się stanie jak ludzie nie poczekają tych dwóch dni, w 90% przypadków popuszczą z niecierpliwienia w siedmiu odcieniach brązu?
To jest taka forma darmowej reklamy. Nieważne co by się o grze pisało ale ważne żeby się pisało.
"estymowane" Serio? Naprawdę nie mam nie ma polskich słów?
To, że słowo jest w słowniku języka polskiego NIE ZNACZY jeszcze, że jest polskie - może to oznaczać, że tyle ludzi go używało, że w końcu je dopuścili.
Użycie tego specjalistycznego słowa w tym kontekście jest błędem. Prawidłowym wyrazem będzie "przypuszczalne" albo "szacowane", których "estymowane" nie jest stuprocentowym synonimem. Dbajmy o poprawną polszczyznę. Już "dedykowany" zamiast "przeznaczony" jest wystarczającym rakiem. Najgorsze, że niektórzy pracownicy korpo tak na co dzień mówią.
...no tak, są też internetowe wypierdki używające określenia "rak" na coś co im się nie podoba, ale to już inna sprawa
Draugnimir - owszem, są. Druga sprawa co oznaczają. Nie pogrążajcie się, tylko używajcie języka polskiego jak trzeba a nie na siłę chcecie być fajni.
To jest właśnie piękne że smutna
Chciałbym więcej takich poruszających gier, uwielbiam takie filmy i gry
Wymagania minimalne:
Ryzen 2600
Geforce 1060 6gb
Ram 8gb
Zalecane:
Ryzen 3600
Geforce 2060
Ram 16gb
Sądząc po poziomie graficznym z konsol to tak będą wyglądać wymagania, ewentualnie zalecane będą minimalnymi i trzeba będzie najlepszą i7+gtx titan.
@messias : Chyba cie głowa boli mam ryzena 2600x i między nim a 3600 jest róznica 10-15 procent mocy.
10fps srednio róznicy w grach.
2600 to jakieś 15-20fps.
minimum to będzie procesor 4 rdzeniowy 3.2 lub 3.3 minimum grafa mocna 2gb minimum i 8gb ram na start.
zalecane to pewno 6 jajowiec , 16gb ram i jakaś karta 6gb 192-256 bitowa.
ps4 ma wbudowwanego grafika 2gb coś jak hd78502gb podobna moc i 8 rdzeniowego słabiaka o taktowaniu 1.6 z tego co pamiętam o nazwie jaguar a pro ma podkreconego do 2.1.
Widać że nigdy nie mieliście konsoli, na konsoli było wszystko super zoptymalizowane w dodatku całość chodziła w około 30 fps, komputerowcy muszą mieć 60 fps-ów inaczej zleją się matce na dywan i rozdrapią wszystkie pryszcze na twarzy, dlatego gtx 2060 to będzie minimum do 60 fps na full.
Na PC też możesz mieć wszystko super zoptymalizowane. To z tą super optymalizacją gier na konsolach to jest mit. Nie będzie niczym dziwnym jeżeli komputer o mocy porównywalnej do PS4P i XOX spokojnie wyciągnie 60 klatek w 1080p.
Podoba mi się tekst, "wszystko super zoptymalizowane w dodatku całość chodziła w około 30 fps", gdzie w takim wypadku myśli się już od dawna o wymianie kompa xD
GTA V było źle zoptymalizowane? Pierwsze słyszę, przecież ta gra nawet na kartoflach działała, błędów technicznych też nie było. Znaczy problem jest w tym, że do ultra potrzebny był mocny sprzęt? No, ale co w tym dziwnego? Tam przynajmniej było widać różnicę w ustawieniach, a nie jak w większości gier gdzie większość opcji graficznych niewiele zmienia poza pożeraniem zasobów.
^ miszczgry123 -> Nie zapominaj, że konsoli są zrobione z myślą o gier w przeciwieństwie do PC Windows, a procesor dla konsoli posiada więcej rdzeni, czego gry są do tego przystosowane i umieją to wykorzystać. A "system operacyjny" dla konsoli nie zabiera dużo obliczenie w przeciwieństwie do Windows. Dlatego gry dobrze wyglądają i działają świetne na tak "słabym" procesorze. Natomiast PC jest trochę inny od konsoli, gdzie większości posiadacze PC mają tylko 2-4 rdzeniowe procesory CPU plus 1 GPU, a nie 8. No, używa Windows, który też nie jest do końca dopracowany, jeśli chodzi o optymalizacji dla gier.
Gry na PC zawsze będą mieli większe wymaganie sprzętowe niż na konsoli. Niewiele, ale zawsze będą. Jak dużo? To kwestia optymalizacji i wszystko zależy od ludzi odpowiedzialne za portów PC.
No, najważniejsze. RDR2 na PC będzie miał ulepszone grafiki niedostępne dla konsoli (małe, ale będą), więc przekonamy się w dniu premiery.
Myślę że zanim cokolwiek znowu napiszesz, wróć do podstawówki i jak skończysz to pisz śmiało, tylko chodź do szkoły i uważaj na języku polskim. W wolnym czasie poczytaj gdzieś w internecie jaka jest architekruta obecnych konsol i pecetów, przyda ci się na pewno! Pozdrawiam
Pewnie gdzieś tak będzie. Ale patrząc na testy obencych gier Ryzen 2600 chodzi jak dobry intel 4/8. Więc jest i tu nadzieja
ale mi to wymagania xD
w obecnych czasach taki sprzęt to normalka, dziękuje dowidzenia
Widzę, że kesik coraz bardziej interesuje się RDR, a jeszcze nie dawno było meh
Ja obstawiam, że jednak wymagania będą trochę wyższe
No i dalej jest meh. Ale to nie znaczy że nie mogę pisać postów na ten temat nie? Bardziej czekam na port Digimonów na PC niż na RDR2. Sorry :)
Dlatego tak ochoczo piszesz posty w temacie o rdr2.. Sorry, ale normalny człowiek jak czymś się nie interesuje to ma to gdzieś a ty wykazujesz zainteresowanie
Także słabo 2/10
No i z takim podejściem to widze, że nawet jak zagrasz to się nie spodoba
świetna gra polecam ! 9/10 Mega fabuła mega świat , świetne dialogi - mega strzelanina :)
grałem i na nędznym xbox one w 960p ale i tak warto :)
Bez sensu ten news lekko, ale jako że ludzie teraz szaleją z okazji premiery na PC, to trzeba coś dodać o RDR, żeby się kliknięcia zgadzały. Nie wiem kto poważny by wierzył w jakieś przypuszczenia co do wymagać. Jakie Rockstar poda, takie będą, a nie jakieś strony które coś sobie przypuszczają.
Co do k... GTA V miało złą optymalizację? Przecież ta gra chodzi świetnie nawet na bardzo leciwym sprzęcie. Nie ma najmniejszego problemu by wyciągnąć w tej grze więcej niż 60 fps i to bez inwestowania w sprzęt, który był dostępny dopiero po premierze gry. Na moim ówczesnym GTX 770 bez problemu wyciągałem 60 fps w 1080p na ustawieniach wysokich i nie doświadczałem rażących spadków fps. Złą optymalizację to mają wszystkie te paździerze od Ubisoftu przy których nawet zmiana opcji graficznych nie zmienia płynności.
Przecież nikt tak nie twierdził. To, że nie było idealne pod tym względem (bo nie było), nie oznacza złej optymalizacji. Było wręcz przeciwnie.
Twierdzili w artykule, ale widzę że to usunęli.
W aktualności było napisane o wzorze, a GTA V do ideału optymalizacyjnego się nie zalicza, ale to nie jest równoznaczne ze złą optymalizacją... Nie popadajmy w skrajności. Coś, co nie jest idealne, może być też bardzo dobre.
Twierdzili w artykule, ale widzę że to usunęli.
Potwierdzam mi na xeonie x5470 z 2007 wykręconym do 4,6ghz GTA 5 NIGDY nie spada poniżej 60klatek w singlu na ultra w 1440p (mam 980ti) jedynie w online w pełnych sesjach potrafi czasami na chwilę spaść do 50 ale jak na procka z 2007 to i tak rewelacyjnie
W aktualności było napisane o wzorze, a GTA V do ideału optymalizacyjnego się nie zalicza, ale to nie jest równoznaczne ze złą optymalizacją... Nie popadajmy w skrajności. Coś, co nie jest idealne, może być też bardzo dobre.
Nie popadam w skrajności. Po prostu grałem w tą grę przez jakiś czas i to licząc od premiery (wersja pc i ps3) i nie widziałem powodów do narzekań. Wręcz pamiętam jak na forach ludzie się zachwycali ładną grafiką i wysoką płynnością. Jedynie kto miał w tej grze przerąbane to właściciele dysków HDD, bo na SSD nie było problemów z doczytującymi się teksturami i zwolnieniem animacji przy dużej prędkości gdy tekstury całkowicie nie nadążały z wczytywaniem. No, ale tutaj nie ma co się oszukiwać, bo przy takiej grze i na dodatek bogatej w tyle detali to już jest zrozumiałe, że "talerzówka" nie będzie wystarczyć.
Nie popadam w skrajności. Po prostu grałem w tą grę przez jakiś czas i to licząc od premiery (wersja pc i ps3) i nie widziałem powodów do narzekań
Popadasz. To, że coś nie jest wzorem, nie oznacza od razu złej optymalizacji (a tak to odebrałeś właśnie). Myślisz skrajnymi kategoriami.
I również to, że ty nie znalazłeś powodów do narzekań, nie oznacza automatycznie, iż takowych nie było.
Popadasz. To, że coś nie jest wzorem, nie oznacza od razu złej optymalizacji (a tak to odebrałeś właśnie). Myślisz skrajnymi kategoriami.
I również to, że ty nie znalazłeś powodów do narzekań, nie oznacza automatycznie, iż takowych nie było.
No to może warto by było mnie oświecić i podać te "powody do narzekań" zamiast zarzucać mi "popadanie w skrajności". No bo chyba to, że gra jest pozbawiona ustawień niskich (najniższe to normalne) to ma być ten powód do narzekania na złą optymalizację?
Źle zoptymalizowane to są gry Ubisoftu (zwłaszcza ostatnie 2 assassiny). Nie dość, że te gry nie wyglądają jakoś przepięknie (zwłaszcza odyssey) to zmiana ustawień w ogóle nie wpływa na wydajność (jak ci gra chodzi w 50 fps na ultra to mniej więcej tyle samo będziesz miał na wysokich, średnich, niskich xD), a żeby mieć w tych grach minimum 60 fps w 1080p to trzeba high-endu. A GTA V nawet na premierę był odpalany na "trupach" i radziło sobie bardzo dobrze. Ówczesna średnia półka potrafiła bez problemu uciągnąć grę na conajmniej wysokich ustawieniach w 60 fps + (np GTX 770).
No to może warto by było mnie oświecić i podać te "powody do narzekań" zamiast zarzucać mi "popadanie w skrajności". No bo chyba to, że gra jest pozbawiona ustawień niskich (najniższe to normalne) to ma być ten powód do narzekania na złą optymalizację?
A ty nadal swoje o złej optymalizacji...
Temat został poruszony wyżej, więc nie będę się powtarzał. Zresztą widzę, że tłumaczenia i tak na niewiele się zdają.
Po pierwsze - to co jest przewidywane tutaj mniej wiecej odzwierciedla to jakie wymagania bedzie miec w rzeczywistosci - prosta analiza wydajnosci i dzialania RAGE
Po drugie - dzisiejsza generacja kart graficznych ze sredniej polki miesza sie z wysoka polka w zaleznosci od wydajnosci procka, ramu i mobo jako calosci platformy - mozna z wiedza uzyskac wyniki poniekad przekraczajace standardowe osiagi
MSI Venstus XS GTX1660 (nie TI tylko zwykly) po mocnym i stabilnym OC ...
taki przyklad prosty z brzegu ...
Po trzecie - pytam sie na ile wymagania tworza sztuczna potrzebe zakupu, a na ile sam wiesz co gdzie i jak i z czym >? powodzenia
He, RX 5700 dźwignie to bez problemów.
Ba, jestem pewien że i RX570 albo RX480 ogarną tę produkcję bez kłopotów w wysokich ustawieniach graficznych.
A procesor... Z tymi kartami do grania na wysokich (albo ultra w przypadku 5700) strzelam, że w zupełności wystarczy fx8350.
Fajnie, że gra obsłuży Vulcan. To będzie moja pierwsza produkcja, korzystająca z tej technologii, strasznie jestem ciekaw, jak będzie działać w praktyce ^_^
5700 to niestabilny gniot , jezeli o tym jeszcze nie wiesz to nie wiesz nic o sprzecichu i gpu, ale nie dziwi mnie to w ogole patrzac po gniotach ,ktore wypisujesz, amd nie umie pisac sterownikow, to raz, dwa - kaszana pobor mocy i grzanie sie jelenia - trzy - cenka slaba na maksiorka, teraz zielonki udowodnili co potrafia zrobic sterownikami plus sredniej polki karty od odpowiednich producentow w odpowiednich modelach bez rtx sa w stanie zmiazdzyc po malym OC te cale kaszaloty z "gornej" polki
tyczy sie to badziewia od zielonych jak i czerwonych - jak to kiedys mowili - kupuj madrze albo badz glupi kupujac
teraz zielonki udowodnili co potrafia zrobic sterownikami
Ano udowodnili. Znajomy nie może włączyć wielu gier sprzed kilku lat i musi kombinować, podczas gdy u mnie na radeonie wszystkie działają bez żadnych problemów, zarówno najnowsze jak i stare gry. Nawet na klika dni zamieniliśmy karty graficzne i tylko się potwierdziło, że nvidia ma problemy ze starszymi grami i trzeba kombinować ze starymi sterownikami.
@Pan_pan - pytanie jak stare gry ? chcesz grac w stare gry to se kup 486dx albo mmx'a na allegro i odpalaj na win xp albo 98 albo norton cmdr i graj jak trzeba, A JAK CHCESZ WYDAJNOSC I tak sie liczy mainstream - amd ssie w kwestii sterownikow, nvidia ssie w kwestii sterownikow, ale amd bardziej
Hmm, dla mnie rdr2 ma podrasowany silnik gta5, najlepiej to widac w ekranie gdzie widac wersje gry, sa identyczne.. I same mechaniki tez sa prawie identyczne, nawet durne ragdolle... Wiec trzeba dodac "4 lata" do wymagan gta5 i beda wymagania dla rdr2. Minimalna grafika bedzie pewnie gtx970, zalecane 1060-70? A do 4k i ultra to jasne, ze i 2080 sie bedzie meczyc.
Co?! 970 minimalne a 1060 zalecane? To jest dosłownie 10-15% wydajności więcej. To żeby na fhd w 60 klatkach zagrać to 2080 trzeba mieć. Bez przesady
To jest straszne, że co niektórzy nie potrafią wytrzymać kilku dni na oficjalne informacji i zaczynają tworzyć takie wymysły.
Te wymagania nie mają sensu. Każdy gra inaczej jeden na 1080p drugi na 1440p jednemu starczy 30 drugiemu 60 klatek więc trzeba jeszcze wiedzieć co przedstawiają te minimalne wymagania jaką rozdzielczość i liczbę klatek oraz jakie filtry są używane
Moje typy to:
Minimalne:
I3 9100f lub R5 1500X
GTX 970 lub RX 570
8 GB ramu
130 GB wolnej przestrzeni dyskowej
Zalecane:
I5 8400 lub R5 2600X
GTX 1660TI lub Rx 590
12 GB ramu
Zalecane 1440p:
I5 9600k lub R5 3600X
Rtx 2060 super lub RX 5700
16 GB ramu
Zalecane 4k:
I7 8700k lub R7 3700X
Rtx 2080 lub Radeon VII
24 GB ramu
I7 7700k 16GB ram i GTX 1070TI powinien dać radę :p A wszystkiego dowiemy się już jutro.
Gra w 4k z hdr jest piękna ale nie wiem czy nowe gearsy of war 5 nie wygląda lepiej bardziej ostra jest grafika więc sądzę że wymagania mogą być porównywalne z gow5na pc
Chłopak, to nie ta skala produkcji. Technicznie i artystycznie RDR2 stoi na najwyższym poziomie. Widziałem jak wygląda na XOX i nie wyobrażam sobie jak lepiej może być na PC.
Tekstury na pewno, wodę można poprawić, zwłaszcza odbicia, a dalej to nie wiem.
Te rekomendowane nie mogą być prawdziwe. GTX 1070 jest trochę słabszy od Vegi 56, natomiast Vega 64 jest mocniejszą kartą. Chyba że skopią optymalizację pod radeony. Czekam na oficjalne wymagania.
Moje typy.
Minimalne wymagania sprzętowe:
System operacyjny: Windows XP SP3 / Windows Vista SP2 / Windows 7
Procesor: Procesor Intel Pentium 4 2,5 GHz lub AMD Athlon 64 2,5 GHz
Pamięć RAM: 1 GB dla Windows XP / 1,5 GB dla Windows Vista i Windows 7
Karta graficzna: zgodna z DirectX 9.0c, posiadająca 256 MB VRAM oraz sprzętowe wsparcie technologii Pixel Shader 3.0 (ATI Radeon X1900 lub NVIDIA GeForce 7900GT)
Karta dźwiękowa: zgodna z DirectX 9.0c
Miejsce na dysku twardym: 7 GB wolnego miejsca na dysku twardym
Zalecane wymagania sprzętowe:
System operacyjny: Windows XP SP3 / Windows Vista SP2 / Windows 7
Procesor: Wielordzeniowy procesor Intel Core lub AMD Athlon o taktowaniu 3,0 GHz
Pamięć RAM: 2 GB dla Windows XP / 3 GB dla Windows Vista i Windows 7
Karta graficzna: zgodna z DirectX 9.0c, posiadająca 512 MB VRAM oraz sprzętowe wsparcie technologii Pixel Shader 3.0 (ATI Radeon HD4850 lub NVIDIA GeForce 9800GT)
Karta dźwiękowa: zgodna z DirectX 9.0c
Miejsce na dysku twardym: 7 GB wolnego miejsca na dysku twardym
Obsługiwane karty graficzne:
ATI Radeon: X1900 i lepsze, HD2600 i lepsze, HD3xxx HD4xxx, HD5xxx, HD6xxx
Nvidia GeForce:7900GT i lepsze, serie: 8xxx, 9xxx, GTX
Spokojnie, to tylko gol na fali gorącego tematu nie mógl przepuścić okazji na bzdurne ploteczki.
Już za parę lat na GOLu:
Informacja RDR 3 na PC - atencja dla estymowanych rekłajermentów systemowych
Nie ma to jak pisać cały artykuł odnośnie domniemanych wymagań, kiedy za 2 dni zostaną one podane oficjalnie... komuś się chyba nudziło.
No to widzę, że "estymacja" obok wyrazu "epicki" wyrasta nam na kolejnego potworka językowego.
Tyle tylko, że nadawanie nowego znaczenia słowu "epicki" to całkiem naturalne zjawisko bo w języku polskim nie ma jako tako odpowiednika angielskiego "epic". Język ma to do siebie, że cały czas ewoluuje - i o ile nie mówimy o na siłę wciskanych bzdurnych słówkach takich jak "skierowane na inny target", "mój nowy look", czy "polajkować" - to nie ma w tym nic złego.
Słowo "estymowany" w tym kontekście to mała zbrodnia na języku polskim. To pojęcie z naukowego języka statystyki/matematyki i nijak nie pasuje do wymagań sprzętowych. Co jest złego w "przewidywanych" czy "rekomendowanych"?
Autor chciał zabłysnąć, ale nie pykło ;)
Mam nadzieję że na moim już nie młodym sprzęcie pójdzie: i5 4690k 16 GB RAMU r9 390 :)