28 minut gameplayu z kampanii singlowej Mount & Blade 2 Bannerlord
ostatecznie nie pojawią się w grze, jak chociażby opcja budowania w posiadanych przez siebie wioskach zamków
Może dadzą to kiedyś w przyszłości w jakiejś uproszczonej formie, bo nie ukrywam, że chętnie bym coś takiego zobaczył.
GOL trochę źle to sformułował. Twórców to nie "przerosło", tylko uznali, że możliwość konstruowania zamków oraz ich całkowitego niszczenia zniszczy balans rozgrywki. Też bym to chętnie zobaczył. Może jakiś mod to doda, ale rozumiem twórców w tym przypadku.
To się robi powoli jakiś żart. Mają pełny kod źródłowy jedynki i Warbanda, pracują siedem lat nad sequelem, po tych 7 latach dumnie obwieszczają że za KOLEJNY rok gra wejdzie w "early access" i dumnie pokazują gameplay który wygląda jak Warband na kilku modach.
Dobra w jakim modzie miałeś możliwość puszczenia miasta lub zamku z dymem tak że znika z mapy albo w jakim modzie masz możliwość permanentnego zabicia lorda lub króla przez egzekucje.
Zabijanie było, z paleniem zamków nie wiem, ale musieli się tu napracować niemiłosiernie...
@radekPet
W twoim mniemaniu takie dwie pierdoły (z których tylko jedna faktycznie nowa) usprawiedliwiają 7 lat pracy nad tytułem? Przypominam że na gotowy tytuł będzie trzeba czekać jeszcze jakieś 2 lata minimalnie. Więc sory ale mnie te "cuda" nie imponują.
Pola bitew mają dokładniej odwzorowywać pozycję na mapie, a nie mają być randomowe. Misje mają być znacznie bardziej rozbudowane, niż te, które były w warbandzie. Do tego w grze ma być system dynastii (o ile finalnie go nie skasowali) i wiele więcej. Nad grą pracują długo, ale to nie znaczy, że ten czas poszedł na marne.
W twoim mniemaniu takie dwie pierdoły (z których tylko jedna faktycznie nowa) usprawiedliwiają 7 lat pracy nad tytułem? Przypominam że na gotowy tytuł będzie trzeba czekać jeszcze jakieś 2 lata minimalnie. Więc sory ale mnie te "cuda" nie imponują.
Ty serio myślisz, że te dwa ficzery podane przed radekPet jako przykład to są jedyne nowości w grze? Weź się nie spinaj, a odpal sobie jakiegoś dev diary i nie pisz bzdur na forum. Gra będzie dużo bardziej rozbudowana (także pod względem treści) od poprzedniczki i dużo mniej wtórna. Gdyby devsi chcieliby zrobić po prostu Warbanda w nowej szacie graficznej to już dawno by wyszło, ale chcą wydać grę o wiele unikatowych funkcji, które wzbogacą gameplay. Pewnie te wszystkie funkcje nad którymi pracowali, a zostały finalnie z gry usunięte będą dostępne w ramach narzędzi moderskich. A na tyle na ile śledziłem dev bloga mogę powiedzieć, że były to ambitne ale bardzo ryzykowne funkcje/systemy.
Nie jestem też do końca pewny, ale miała być w grze funkcja rozbudowy wioski/miasta/zamku w 2 dziedzinach - ekonomicznym i militarnym. Nie potwierdzę czy ta funkcja nie została usunięta, ale ja na taką informację nie natrafiłem. W grudniu jeszcze czytałem o systemie dynastii/rodów, gdzie gracz jak i npce mogą mieć potomstwo, które będzie dorastało i przejmowało potrzebne funkcje w miastach (zostawanie strażnikiem, myśliwym, kupcem czy kowalem np).
Pola bitew mają dokładniej odwzorowywać pozycję na mapie, a nie mają być randomowe. Misje mają być znacznie bardziej rozbudowane, niż te, które były w warbandzie. Do tego w grze ma być system dynastii (o ile finalnie go nie skasowali) i wiele więcej. Nad grą pracują długo, ale to nie znaczy, że ten czas poszedł na marne.
Ma być to, ma być tamto, ma być sramto. Sory ale z tego gamplayu tego nie widać. Sam nie jesteś pewien które z tych nowości faktycznie się w grze znajdą a które już dawno poszły do piachu.
Gra będzie dużo bardziej rozbudowana (także pod względem treści) od poprzedniczki i dużo mniej wtórna.
Po raz kolejny, to są twoje pobożne życzenia a nie potwierdzone fakty.
Pewnie te wszystkie funkcje nad którymi pracowali, a zostały finalnie z gry usunięte będą dostępne w ramach narzędzi moderskich. A na tyle na ile śledziłem dev bloga mogę powiedzieć, że były to ambitne ale bardzo ryzykowne funkcje/systemy.
No to super, 9 lat developingu a na końcu otrzymujesz grę typu "zrób to sam". Nie powiem, wygodne podejście.
Blackthorn
To że naobiecywali różnych rzeczy to wiemy, ale żadnej faktycznie nowej rzeczy nie pokazali na żadnym dotychczasowym gameplayu. Jedyne co się słyszy to pomysły z których zrezygnowali. Jedyne co pokazali to, że jest to Warband w nowej oprawie graficznej. Skoro mają tyle nowości i pomysłów to czemu ich nie pokazują? Do marca nie jest tak daleko.
Systemu dynastii nigdzie nie pokazali, wcale się nie zdziwię jak go nie będzie, podobnie jak z resztą.
Ma być to, ma być tamto, ma być sramto. Sory ale z tego gamplayu tego nie widać. Sam nie jesteś pewien które z tych nowości faktycznie się w grze znajdą a które już dawno poszły do piachu.
Przede wszystkim nigdy nie jestem w 100% ufny, dlatego napisałem w takiej formie w jakiej napisałem. Wszystko się wyjaśni ile z tych obietnic zostaną wprowadzone dopiero jak gra wyjdzie (ea czy full).
Po raz kolejny, to są twoje pobożne życzenia a nie potwierdzone fakty.
Ulepszony system questów i dialogów to już pokazali na nie jednym gameplayu. Żadne tam pobożne życzenia, bo nawet Viking Conquest był już bardziej rozbudowany od Warbanda.
No to super, 9 lat developingu a na końcu otrzymujesz grę typu "zrób to sam". Nie powiem, wygodne podejście.
Co? Przecież pierwsze co zostało zapowiedziane to, że moderzy otrzymają pełny silnik gameplayowy do modowania. Poprzedniczka też była dosyć mocno nastawiona na mody.
o że naobiecywali różnych rzeczy to wiemy, ale żadnej faktycznie nowej rzeczy nie pokazali na żadnym dotychczasowym gameplayu. Jedyne co się słyszy to pomysły z których zrezygnowali. Jedyne co pokazali to, że jest to Warband w nowej oprawie graficznej. Skoro mają tyle nowości i pomysłów to czemu ich nie pokazują? Do marca nie jest tak daleko.
A który developer będzie pokazywał przed premierą każdy element gry? A jak już wszystko pokażą to potem co jest? Marudzenie, że w grze nie ma niczego innego co pokazali. W marcu gra wchodzi w etap early access (twórcy też planowali o tym już od paru lat).
Systemu dynastii nigdzie nie pokazali, wcale się nie zdziwię jak go nie będzie, podobnie jak z resztą.
Tak jak wyżej napisałem. Devsi nie muszą wszystkiego pokazywać na każdym gameplayu i to też nie jest jakaś funkcja niezbędna w grze. Lepiej niech się skupiają na pokazywaniu to co jest najistotniejsze - walka, dialogi, c&c, rozwój armii i postaci.
Żadne tam pobożne życzenia, bo nawet Viking Conquest był już bardziej rozbudowany od Warbanda.
Super, tylko my cały czas mówimy o nowej części gry i o nowościach które ma ona wprowadzić względem poprzednich części a nie o nowościach które wprowadzili w DLC 5 lat temu.
Co? Przecież pierwsze co zostało zapowiedziane to, że moderzy otrzymają pełny silnik gameplayowy do modowania.
A co ma piernik do wiatraka? To że dają moderom taką możliwość to super, tylko jak to się ma do tego co napisałeś, czyli że developer może odpuścić utworzenie pewnych funkcjonalności z sobie tylko znanych powodów, ale jeśli ktoś chce i umie to niech sobie je zrobi sam.
A który developer będzie pokazywał przed premierą każdy element gry? A jak już wszystko pokażą to potem co jest?
No nie przesadzaj. Po 7 latach developingu wypadałoby pokazać coś więcej niż 10 letnia gra z na oko 5 letnią grafiką.
Tak jak wyżej napisałem. Devsi nie muszą wszystkiego pokazywać na każdym gameplayu i to też nie jest jakaś funkcja niezbędna w grze. Lepiej niech się skupiają na pokazywaniu to co jest najistotniejsze - walka, dialogi, c&c, rozwój armii i postaci.
Niech się skupią na pokazaniu czegokolwiek co nie ma 10 lat. Plus tego early accessu będzie taki że skończy się pierdzenie w stołek i udawanie że się coś robi bo postępy prac będzie widać na bieżąco.
A który developer będzie pokazywał przed premierą każdy element gry? A jak już wszystko pokażą to potem co jest? Marudzenie, że w grze nie ma niczego innego co pokazali.
Nie rozumiesz. Ja mam właśnie obawy, że już pokazali wszystko. Że ta gra ma niewiele z zapowiadanych nowości i rzeczywiście w grze nie ma niczego innego co pokazali. To tylko szkielet na mody jak Warband. Jeżeli tak będzie to będę niezwykle rozczarowany. Który developer nie pokazuje nowych elementów w nowej części serii? Żaden, deweloperzy zawsze chwalą się nowościami. A tutaj 15 raz chwalą się nowymi szturmami na zamki. Widzieliśmy już to 10 razy, nie mają czym innym się chwalić?
Super, tylko my cały czas mówimy o nowej części gry i o nowościach które ma ona wprowadzić względem poprzednich części a nie o nowościach które wprowadzili w DLC 5 lat temu.
Czego nie zrozumiałeś? Podałem Viking Conquest jedynie jako przykład.
A co ma piernik do wiatraka? To że dają moderom taką możliwość to super, tylko jak to się ma do tego co napisałeś, czyli że developer może odpuścić utworzenie pewnych funkcjonalności z sobie tylko znanych powodów, ale jeśli ktoś chce i umie to niech sobie je zrobi sam.
Developer ma prawo robić to co uważa za stosowne. Nie wiem do czego teraz piejesz.
No nie przesadzaj. Po 7 latach developingu wypadałoby pokazać coś więcej niż 10 letnia gra z na oko 5 letnią grafiką.
A oglądałeś w ogóle ostatni gameplay?
Nie rozumiesz. Ja mam właśnie obawy, że już pokazali wszystko. Że ta gra ma niewiele z zapowiadanych nowości i rzeczywiście w grze nie ma niczego innego co pokazali. To tylko szkielet na mody jak Warband. Jeżeli tak będzie to będę niezwykle rozczarowany. Który developer nie pokazuje nowych elementów w nowej części serii? Żaden, deweloperzy zawsze chwalą się nowościami. A tutaj 15 raz chwalą się nowymi szturmami na zamki. Widzieliśmy już to 10 razy, nie mają czym innym się chwalić?
Jak sobie chcesz oglądać jakieś inne fragmenty to jedź sobie na gamescom albo poczekaj do wydania gry to dostaniesz mnóstwo let's playów. Sam czekam cierpliwie na grę od pierwszych zapowiedzi. Nawet nie chcę żeby twórcy pokazywali w grze każdy element, bo mimo wszystko wolę sam grę odkrywać. Nawet jeśli w najgorszym wypadku okaże się to jedynie Warbandem po liftingu z usprawnieniami to mi to wystarczy, bo Warband to bardzo dobra i wciągająca gra.
Czego nie zrozumiałeś? Podałem Viking Conquest jedynie jako przykład.
Nie zrozumiałem dlaczego podajesz zmiany wprowadzone w dodatku sprzed 5 lat jako dowód na to że twoje opinie o nowym M&B nie są pobożnymi życzeniami. Nie wiem co ma jedno z drugim wspólnego.
Developer ma prawo robić to co uważa za stosowne. Nie wiem do czego teraz piejesz.
Do tego że z tych funkcjonalności o których mówiłeś prawie żadna nie jest jeszcze potwierdzona a ty próbujesz mi udowodnić że to dobrze że oficjalnie wywalają część tych funkcjonalności. Zastanawiam się momentami czy ty sam wierzysz w to co piszesz.
A oglądałeś w ogóle ostatni gameplay?
Napisałbym że miałem tą przyjemność gdyby nie to że nie miało to wiele wspólnego z przyjemnością.
Nawet jeśli w najgorszym wypadku okaże się to jedynie Warbandem po liftingu z usprawnieniami to mi to wystarczy, bo Warband to bardzo dobra i wciągająca gra.
Aaaaaa, to już rozumiem. Moja prawda jest najmojsza i choćby mi dali gówno opakowane w papierek to i tak będę mówił że pyszne żeby tylko nie pokazać że moje zdanie było błędne.
I żeby było jasne. Sam uważam Warbanda za wciągającą grę. Toporną i dość brzydką ale mającą w sobie coś co przyciągało i po prostu chciało się w nią grać. Dlatego absolutnie nie miałby nic przeciwko temu żeby M&B II był tylko lekko podrasowanym Warbandem, ale kurcze po może 3 latach developingu bo myślę że max tyle na to było potrzeba a nie że po 8 latach gra wchodzi w early access, czyli ostateczna wersja po mniej więcej 10 latach i okazuje się Warbandem z kilkoma nowinkami.
Nie wiem kto ma rację i ile tam będzie nowości a ile nie ale...
Zrobienie dobrej mapy z polami bitewnymi pasującymy do otoczenia a nie jak w WB 3 mapy na krzyż
I usprawnienie optymalizacji aby nie cieło przy bitwach na 600 chłopa to już jest jakieś 2-3 lata pracy dla tekiego studia jakim oni są :)
Sorki ale to nie gra robiona przez UBI ani R* tylko przez jakiś noname Turków
Przy ich finansach i możliwościach manpowera to będzie dobrze jak dadzą tą grafę, dynastie bitwy do 1000 chłopa i questy plus pare mniejszych nowości a reszte zostawią moderom
I to w zupełności wystarczy bo nikt od takiego studia chyba nie oczekiwał gry AAA
Ps. zresztą zrobienie gry i narzędzi modderskich takich jak obiecali o ile je dadzą to też z 1 rok pracy :D
Czekam na grę bardzo, ale jak dla mnie trochę za mało nowości. Jasne, ulepszenia oblężeń mile widziane, grafika również, ale co z resztą? Wygląda to jak vanilla Warband, który zawartości ma niewiele, a jest jedynie bazą pod mody. Miałem nadzieję, że przy Bannerlordzie będzie inaczej. Znowu będą tylko 3 rodzaje nudnych fetch questów od lordów? Nie ma jakiś eventów żeby urozmaicić grę? W miastach i opcjach dokładnie te same opcje co w Warbandzie. Vanilla Warband staje się niesamowicie monotonny i nudny, w kółko to samo i nic ciekawego się przez całą kampanię nie dzieje, tutaj wygląda, że będzie podobnie. Early Access w marcu, do pełnej wersji jeszcze trochę, a żeby doczekać jeszcze moda, który doda content do gry to poczekamy jeszcze kupę czasu.
Widze nie tylko dla mnie jakość/grafika na hmm Mapie Kampanii jest tragiczna i wygląda jak z jakiejś gry z 2010 roku. Chociaż nie, Medieval 2 Total war miał lepszą i ładniejsza mape kampanii a był z 2006? roku/
W sumie to jedna z nielicznych gier, w których nie obchodzi mnie singiel ;) Grałem w dwie części..singiel to nudne zbieranie ekipy, bzdurne zadania, i śmieszne walki,po zdobyciu niezłej armii. Singiel w tej serii to taki dodatek dla początkujących.
cyctat z wrażeń z multi banerlorda jednego z szczęśliwców po angielsku "I got into the Bannerlord MP beta, a friend had a key for me.
I have mixed feelings.
With ~10 players in a game, settings maxed out (with no AA, blur, depth of field or some other stuff, so not entirely maxed out), I sometimes go below 40 FPS with an i7 4790k and GTX 1080.
Wouldn't be that terrible if this game looked better than Witcher 3, but it doesn't. It already looks dated, though of course it looks much better than Warband, that's to be expected.
The combat also doesn't really feel that great. It's super clunky and animations feel meh, also hitbox registration seems to be terrible (I get hit from so far away by a small sword sometimes), Also, the game locked up at some point with a black screen and I couldn't do anything other than restart my PC. The PC was still functional - I could move the cursor around, I could hear audio, etc. But I couldn't do anything, I couldn't close the task, and if I opened task manager the game would be on top of it so I wouldn't be able to see where the game is to end process.
Also, the beta is 60 GB.
So yes, Bannerlord so far gets a "meh" from me.
Feels very much like a game that's 1 year into development.'' tak że tego gra na kompach za 10k dolców chodzi jak by była robiona wczoraj.
Multi w Warband mnie wciągnęło, ale to jednak rozgrywka singlowa sprawia, że M&B to wyjątkowa seria. Jak tak lubisz średniowieczne multi to proponuję wybrać Mordhau lub zapowiedziane Chivalry 2 bo są to gry nastawione właśnie na taką rozgrywkę podczas gdy Bannerlord to znacznie bardziej rozbudowana i wielowymiarowa gra gdzie starcia w multi to tylko niewielka część zawartości.
@AUTO6. Ale gdzie ta gra była rozbudowana? Wojsko zdobywało doświadczenie podczas bitew, decydowaliśmy w jaką jednostkę mają iść. I to tyle. A sama rozbudowa swojego zamku, była biedna. I to strasznie. Spędziłem w tym dziadostwie ponad 200 h XD Ale żałuję. Bo w kółko robiło się to samo,przejąłem w praktycznie cały jeden region, plus trochę innego, i potem bronienie wszystkiego, stało się upierdliwe. A mulit przynajmniej było zabawne. A tutaj jednak chodzi o wielkie walki, niż o rozbudowę.
Jak dla mnie gra wygląda ok, chociaż widać, że to jeszcze nie jest pełna wersja. Mapa świata wygląda tak średnio chociaż w starym M&B mapa też nigdy nie była piękna, ale mam nadzieje, że to trochę poprawią. Bitwy wydają się bardziej dynamiczne i widać w nich trochę więcej opcji taktycznych. Największą zmianę widać w oblężeniach, gdzie możemy ustawiać machiny oblężnicze i atakować zamek na kilka sposobów.
Szkoda, że nie pokazują innych rzeczy, które w grze się jeszcze znajdują np. nowy system perswazji, wychowywanie dziecka, questy, rozwój postaci czy co się dzieje jak przeprowadzimy egzekucje wrogiego lorda.
Bardzo czekam na tę grę, ale trochę lipa, że co roku te studio na gamescome pokazuje praktycznie to samo, czyli bitwy i oblężenia. Rozumiem że to jest właściwie główna część gry, ale są też inne fajne smaczki, które chciałbym zobaczyć.
Co do podstawowej wersji Bannerlorda to ja raczej spodziewałem się, że to będzie coś bardzo podobnego do Warband, tylko że z nowymi mechanikami, więc zawiedziony raczej nie jestem. Zdaje sobie sprawę, że ta gra błyszczy dopiero przy modach od społeczności.
jestem strasznie zawiedziony, że system walki został praktycznie 1 do 1 przeniesiony z oryginału. te same kiepskie animacje, sama walka i oblężenie zamku już na murach wygląda tak jak warband, dwie armie na przeciw siebie w ciasnym przejściu i machanie mieczem jak cepami. nie podobało mi się to już w warbandzie, i absolutnie nie mogę zaakceptować tego tutaj, w grze którą robią od 10(?) lat??? wszystko inne wygląda świetnie, lokacje, zamki, grafika, łączenie się jednostek w wielką armię, oblężenie zamku faktycznie jak oblężenie z budowaniem obozu, które faktycznie widać na mapie. ale główna mechanika gry pozostaje niezmieniona, i niestety porównując do takich gier jak choćby mordhau i chivarly wygląda okropnie.
A nie wiem, dla mnie wygląda spoko - więcej tego samego, w lepszej oprawie graficznej jak i bardziej rozwiniętymi systemami.
Co prawda to nie jest jakieś cudo nauki, ale według mnie póki co najlepszy materiał z tej gry jak dla mnie.
Z tego co widzę na zagranicznych portalach to fani też jakoś zbytnio nie narzekają na to co pokazali w tym gameplayu.