Poznaliśmy wymagania sprzętowe GRID
GTX 1080 i RX 590. Cos tu chyba nie tak.
To samo pomyślałem do tego minimalne to GT 640... Chyba że miało być tak:
Minimalne: GT 640
Rekomendowane full HD: RX590
Rekomendowane 4K: GTX 1080.
Przykładowo Forza Motorsport 7, Forza Horizon 3 i 4, Gears of War 4 też wymagają Win 10. Wątpię, że ktokolwiek odpali je na Win 7 lub 8. Ja używam Win 10.
W wymaganiach sprzętowych nowego GRID ok 100 gb instalacja.
Dość podobnie jak Forza Motorsport 7.
Dziwne że tak późno wychodzą gry wymagające Win10 jako minimum.
Ale lepiej późno niż wcale.
Myślałem że dlatego bo jest DX12, ale z tego co pamiętam to DX12 na Win7 też miał trafić, ale nie wiem jak z tym wyszło, bo nie używam Win7 od dobrych 4 lat.
@BlurekPL
trafił do world of warcraft i nie wiadomo czy trafi do czegoś więcej.
Niedługo i tak wszystkie będą min win10, bo win7 traci w styczniu wsparcie, długo nie zajmie zanim devsi zaczną olewać.
kęsik
Każdy starszy system odchodził po jakimś czasie w zapomnienie.
Cieszyć się można, że i tak przy pojawieniu się nowszego systemu dają wsparcie starszym systemom dość długo.
Dla nich to zysk, by co jakiś czas klient musiał kupić nowy system. Dlatego dx10 był od Visty w górę, a nie pod Xp oraz dx12 pod Win 10, a nie dla 7 i 8.
Nvidia też w sterownikach podkręca lepsze działanie gier głównie dla najnowszej serii kart, a do starszych już bardziej olewa. A może się wręcz zdarzyć, że po instalacji nowszych sterów będą gorzej działać pewne gry. Więc różnice między danymi seriami kart graficznych robią się większe niż powinny być przez sterowniki. Celowe zabiegi, by zakupić nowsze karty.
Ale rozstrzał w wymaganiach.
GT 640 i i3 2gen wydaje się rozsądne jako minimalne dla ścigałki na zamkniętych trasach, ale te rekomendowane to troche żart xD
Już gry AAA typu Call of Duty czy Wolfenstein mają niższe rekomendowane.
Podziękuj twórcom że zrobili grę tylko na ten system.
Obstawiam, że rekomendowane są tylko i wyłącznie dla 4K@60fps, innego scenariusza nie biorę w ogóle pod uwagę.
Pomijając fakt, że nie zwracam uwagi na wymagania z dwóch powodów:
1) zwykle nijak się mają do rzeczywistości
2) mój średniopółkowy pecet łyka wszystko w 1080p@60fps na wysokich detalach.
Pierwsza gra gdzie mowa tylko o win 10 ? Metro tez mialo byc na 10 :)
Wszystkie Forze są tylko i wyłącznie na Windows 10. Chociażby z tego względu, że można je kupić jedynie w Microsoft Store.
Ale wiele gier nie było przy których Win 10 jest minimum.
Forza Horizon 3
Forza Horizon 4
Forza Motorsport 7
Gears of war 4
Teraz GRID
A w innych grach jedynie Win 10 zyskiwał, że obsługuje dx12 czyli gry wyglądają ładniej i zarazem płynniej działają niż na dx11. Choć początkowo mieli też z tym problemy np: Rise of Tomb raider pod dx12 wcale nie działał lepiej niż pod dx11. A już przy takim Shadow of Tomb raider wyraźnie więcej klatek mamy na dx12 mimo lepszej oprawy, a na dx11 mniej klatek i gorszy wygląd. Czyli tak jak ma być, bo architektura dx12 na to powstała, by gry działały płynniej.
Ene due rike fake do tej gry wymagania będę takie takie.
Tak właśnie wystawiają wymagania byle by napisać że są jakiekolwiek.
Jak to jest, że w minimalnych taki gówniany sprzęt, a zalecane komputer z NASA? Czemu jest aż taka różnica?
Bo jest ogromny rozstrzał wydajnościowy komputerów i laptopów, na których ludzie wciąż grają w gry. Zwłaszcza młodzi, uczniowie i studenci. I niektórzy wydawcy i developerzy biorą to pod uwagę. Tak podając takie wymagania, jak i ewentualnie robiąc odpowiednie graficzne presety. Bo tak naprawdę oficjalne wymagania nie podają konkretnie żadnych ani rozdzielczości ani średniej wydajności FPS, więc nie wiadomo dokładnie jaką wydajność mają na myśli.
Tak na marginesie, to nawet tytuły AAA takie jak AC Origins/Odyssey można by było doprowadzić do stanu, w którym będą działały w 60 FPS nawet na integrach. Kwestia tylko tego, jak wiele z tego co widać na ekranie się obetnie no i czasu ile by to wszystko zajęło aby tak "poniżyć" ładnie wyglądającą grę. Developerzy i wydawcy po prostu mają też jakiś swój konkretny poziom i wizję gry, poniżej którego nie chcą dalej schodzić.
Podobnie jest też w drugą stronę - nawet takie gry jak Rocket League można by doprowadzić do stanu, w którym do 60 FPS w 1080p wymagałaby RTX 2080 Ti. I to nawet bez szczególnej zmiany jakości grafiki. Kwestia tego, w którym miejscu postawi się dźwignię.
Hmm trochę niezła różnica w wymaganiach.Zastanawia mnie Xd 12 w minimalnych,GT 640 ma chyba dx 11?