Modder usunął HUD-y z wielu gier. Na liście Far Cry 5 i CoD: WWII
To powinien być standard w grach, a nie że modder musi robić. W Soulsach fajna opcja była, że jak potrzeba to się HUD odpalał, a jak nie to nie przeszkadzał i to dla mnie ideał, nawet lepiej niż kompletne usunięcie.
W Far Cry jazda samochodem bez kamery z trzeciej osoby jest już trudna, a teraz jeszcze hudy znikną to już stanie się hardcore. Fajnie jak by w Battlefieldzie nie było hudów wtedy zaczeło by się liczenie nabojów a nie nawalanie na oślep.
To powinien być standard w grach, a nie że modder musi robić. W Soulsach fajna opcja była, że jak potrzeba to się HUD odpalał, a jak nie to nie przeszkadzał i to dla mnie ideał, nawet lepiej niż kompletne usunięcie.
@KUBA1550 W poprzednich battlefieldach był tryb hardcore. Hud zminimalizowany do minimum i zwiększone obrażenia broni. Mam nadzieje, że battlefield 5 doczeka się tego trybu.
To jest ta chwila kiedy doceniasz brak hudu dopiero wtedy gdy ten znika, jakież gry byłyby piękne gdyby wszędzie dało się go wywalić
a brak HUD-u w MMO takich jak ESO albo WoW ? to by było coś
a brak HUD-u w MMO takich jak ESO albo WoW ? to by było coś
Faktycznie, walić na ślepo umiejętnościami, bo nie wiesz gdzie jaka się znajduje.
Przecież można wyłączyć HUD w praktycznie każdym MMO. Najczęściej skrótem CTRL+h.
Najlepiej kiedy twórcy pozwalają samemu dostosować HUD w opcjach i każdy gra po swojemu jak mu się podoba. Tak było bodajże w ostatnim Thiefie i Hitmanie.
Osobiście nie przeszkadza mi jakiś skromny pasek zdrowia w rogu ekranu, czy minimapka, ale najlepszą opcją jest ta o której ktoś wspomniał wyżej: znikający HUD, który się pojawia tylko kiedy jest potrzebny. Wtedy nie trzeba się pozbawiać ważnych informacji z ekranu całkowicie, ale kiedy nie trzeba to nic nie zasłania widoków.
To powinna być norma powinno się w ustawieniach go włączać lub wyłaczacz.
Nie wiem po co są na tej liście gry Ubisoftu, oni wzorowo robią ustawienia HUDu. Praktycznie w każdej grze jest cała strona z ustawieniami interfejsu i można każdy pojedynczy element włączyć lub wyłączyć.
Dokladnie. Gry Ubi maja ostatnio swietnie zrobione ustawienia, co tu sie komus pomylilo.
Pojazd po dużych wydawcach jest teraz w modzie, nieważne czy zasłużenie obrywają czy nie.
"których celem jest umożliwienie włączania / wyłączania tzw. HUD-ów poprzez naciśnięcie pojedynczego klawisza"
Jak nie chcecie żeby hud był widoczny na ekranie w jakieś grze to zaklejcie sobie go jakimś plastrem.
szanuje . STRASZNIE. po co w takich grach hud. a pasek życia mógłby być znaczony czerwoną ramką lekko nawet jeśli mowa o nie odradzającym się samemu. naboje? licz
Niech teraz usunie te kolorowe landrynki z Dooma, które wypadają z trupów oraz to niebieskie podświetlenie przeciwników, na których można wykonać finiszera,
Ja tam przechodząc po raz n-ty Stalkera w pewnym momencie zacząłem grać bez interfejsu i przyznam że bawiłem się znakomicie. Na początku trochę ciężko, bo i taktykę trzeba było zmienić, bo na radarze już nie widziałem wrogów. Korzystanie częściej z PDA nie widząc co się dookoła dzieje czy częstsze wykorzystywanie lornetki. Ale przejście tak gry, to zupełnie nowe i świetne doświadczenie które każdemu fanowi Stalkera szczerze polecam.
Również w Gran Turismo 6 grałem bez interfejsu i szczerze gdy go włączałem to mnie irytował. Kamera ze środka i brak jakichkolwiek znaczków, cyferek to jest to. W pewnym momencie człowiek dochodzi do takiej perfekcji, że zaczyna sam zwracać uwagę i wyczuwać zużycie opon czy obroty silnika.
Szkoda, że patent z padletem (tym od Wii U) nie przeszedł do szerszego grona odbiorców, bo był świetny i potrafił rozwiązać problem z nadmiernym UI przenosząc go w znacznej części pod nos gracza, a a na głównym ekranie pozostawiał niezbędne minimum (paski życia, wytrzymałości i many).
On dodatkowo oferował także możliwość odpalenia bezpośredniego obrazu z gry, ale nie był to bajer dosyć zbędny, którego można by się pozbyć zmniejszając wymiary padletu kilkukrotnie.