Zobacz fantastyczne lokacje Morrowind w najnowszym zwiastunie moda Skywind
Naprawdę robi wrażenie i piękna nowa aranżacja głównego motywu. Mimo że zawsze stawiam oryginalną wersję ponad wszystko, to to z chęcią wypróbuję.
Może to i fajne ale... czy jakikolwiek fanowski remaster Morrowinda ujrzał w końcu światło dzienne? Od ponad 10 lat już na to czekam i słyszę a to o Morroblivion, a to o Skywind, a to o czymś tam jeszcze, ale czy jakiś projekt wyszedł dalej od trailera tudzież wczesnej alfy? Bo już w końcu przestałem się tym interesować.
To sobie jeszcze poczekasz, bo Morroblivion to Skywind właśnie.
Tak jak nie narzekam na grafike, tak tutaj musze powidziec, ze nie ma czym sie jarac. Stary Morrowind wcale taki brzydki nie jest.
Nie powiedziałbym, gra zestarzała się okrutnie. Aż ciężko się na nią patrzeć. I jeszcze ta mgła...
.
W tamtym okresie wyszło wiele gier które nawet dziś mogą się pochwalić świetnią grafiką. Morrowind wygląda przy tym paskudnie.
.
Sneaky Snake
Ty piszesz o czystej wersji, a przecież w starsze gry można grać na modach, które mocno poprawiają te gry.
Ogrywałem całkiem niedawno mocno zmodowane TESY:
Morrowind + ok 90 modów (w tym 80 modów graficznych)
Oblivion + ok 80 modów (ponad połowa to mody graficzne)
Skyrim + ok 520 modów (ponad 200 to mody graficzne)
Każda z nich ma bardzo mocno poprawioną oprawę wizualną względem czystej wersji. To są gry, gdzie mody robią bardzo dużą różnicę w jakości grafiki. Morrowind nie ma żadnej mgły na modach. Do tego dużo lepsze tekstury, obiekty, efekty i zasięgi widzenia.
Taki projekt jak Skywind to bardziej dodatek do Skyrim niż prawdziwy Morrowind. Zawsze prawdziwi fani Morrowinda wybiorą Morka na porządnych modach niż granie na silniku innej gry z innymi mechanikami. Skywind jest bardziej pod młodszych, którzy nigdy nie grali w Morrowinda i boją się zacząć tą grę jak wiele innych starszych ze względu choćby na trudniejszą mechanikę i mniejszą przystępność czyli brak prowadzenia za rączkę. Choćby brak znaczników.
Oczywiście kiedyś sobie sprawdzę Skywind jak zostanie wydany. Fajnie będzie zobaczyć niektóre miejsca na innym nowszym silniku jak Balmora, bagna, wysepki z czarodziejami Telvanni, miasto Vivek bardzo charakterystyczne z wszystkich rpg itp.
Mam też Morrowind - Online z 2017, który kupiłem też z tego powodu, by sobie pochodzić chwilę po tych miejscach, ale gra jest słaba. Nie polecam.
Wiem że mody robią swoje, i nie trzeba tego tłumaczyć. Ale kolega wyżej pisał o czystej wersji.
Pewnie jak skoncza to grafa z Skyrima bedzie tak przestarzała jak ta dzis z Morrowinda:D
Pewnie nie skończą tego przed wydaniem TES VI i potem przerzucą się na silnik nowej części i tak w kółko. Fajny trailer, świetna muzyka, ale czy kiedykolwiek uda się zagrać w tego moda?
Remake 17 letniej gry na silniku 7 letniej gry... Jest ok, ale jarać to się nie ma chyba czym, zobaczymy jak (jeśli) wyjdzie.
Z pewnością jest tych skrzekaczy za dużo.
Przechodziłem pod koniec 2018 Morka z dodatkami na 90 modach. Całość - zrobienie wszystkich questów z podstawki, dodatków oraz modów i eksploracja dokładna całej mapy zajęła mi blisko 300 godzin. Skrzekaczy było od groma. Pewnie tysiące ubitych :) Czasem w górach pojawią się 3 od razu.
Trzeba przyznać jedno. Mitologia w Morku jest świetna.
Wszystkie książki, dzienniki, listy.
W Obku i Skyrim wiele książek jest z Morrowinda.
Fabuła główna robi większe wrażenie w Morku niż Obku i Skyrim.
Gildie to powiedzmy podobny poziom w Morku, Obku i SKyrim. Ale może tylko gildia złodziei i zabójców jest najlepiej obudowana fabularnie w Obku, potem SKyrim, najgorzej w Morrowindzie. W Morku mamy najwięcej gildii. Do tego mamy 3 rody, gdzie trzeba wybrać jeden więc, by poznać zadania wszystkich 3 rodów trzeba zagrać trzy razy na podobnej zasadzie jak to jest w Gothic 1 i 2 choć tam z modami możliwości jest jeszcze więcej np: z G1 z Edycją Rozszerzoną ma już 4 gildie główne do wyboru, a G2NK z Returning 2.0, aż 6 gildii głównych i na wzór Morrowind wysyp gildii pobocznych, bo dodano ich 5 (myśliwi, zabójcy, kupcy, asasyni, najemnicy orków)
Wygląda fajnie, tylko problem jest tutaj taki, że w kółko widzimy widoczni, natomiast nie wiadomo jak idzie przenoszenie choćby questów i dialogów (a te w morrowindzie jak wiemy wyglądają zupełnie inaczej). Stąd wniosek, że projekt jest w tak wczesnej fazie, że nie dość, iż szanse na jego wyjście w ogóle to maks 20% to do tego najszybciej za kolejnych parę lat.