Specyfikacja PC, na którym odpalano demo Cyberpunka 2077 na E3
To są pokazy E3, gameplay z gry AAA, czego się spodziewaliście niźli najlepszego możliwe sprzętu?
ta panika w komentarzach xD
gra ma jeszcze rok do premiery, dużo do zrobienia i oni nawet nie zaczeli jeszcze tej gry optymalizować, a ludzie już płaczą, że im nie pójdzie
ta gra ma pójść na obecnej generacji konsol ludzie, mając 1060/960 gra bez problemu ruszy na średnich-wysokich pewnie, oczywiście bez wielkich graficznych bajerów
bardziej trzeba martwic sie o procesory, miasto ma być wielkie, a w nim od groma NPC, jeśli Wiedzmin 3 chrupał wam w Novigradzie, to faktycznie macie sie czym martwić, bo tu ma być tego jeszcze więcej
Chcialem jakos sensownie skomentowac tego newsa ale jeszcze jest rano a do wieczora pojawi sie tu pewnie z szesc lub siedem "ciekawostek' na temat Cyberpunku, wiec moze pozniej cos napisze ;)
Albo dobra, na ich "sprzecie" za 17tys chodzi to w miare plynnie, to ciekawe jak pojdzie na sprzecie za 1000 zl ;) trzeba bedzie dzien przed premiera poobcinac to i tamto, zeby wyciagnelo te magiczne 15fps....hehe
I na tym sprzęcie ponoć przycinało?
Mają niby rok czasu na optymalizację, ale gra też nie jest skończona
Coś czuję, że będzie jeszcze downgrade
Warto poczytać sobie o tym, jak wygląda proces tworzenia gier od podszewki, jakie są poszczególne tego etapy i co dokładnie znaczy słowo "optymalizacja".
Polecam np. książkę The Art of Game Design: A Book of Lenses.
A optymalizacja np. tutaj. (zwłaszcza sekcje Trade-offs i When to optimize)
https://en.wikipedia.org/wiki/Program_optimization
To jest artykuł głównie o stronie technicznej oprogramowania (silnik, programowanie). Do tego dochodzi też optymalizacja niezwiązana z programowaniem, ale z samym artystycznym światem gry: świat, modele, animacje i tak dalej. Tym już zajmują się artyści (w porozumieniu z programistami).
Na konsole niemal na pewno, na PC - niekoniecznie.
Optymalizacja na jedną z platform pociągnie za sobą pod pewnymi względami również inne platformy. Tak już wygląda proces tworzenia gier. Na PC mogą conajwyżej dodać jakieś dodatkowe ustawienia z dodatkowymi efektami, większym zasięgiem rysowania obiektów, większymi teksturami i tak dalej, dopasowanymi pod najszybsze karty i procesory. Ale sam świat, modele, animacje i cała reszta (czyli cały Core gry i jej wszystkie assety, technologie silnika) będzie równany do możliwości najsłabszych podzespołów konsol.
Dlatego tuż po premierze nowej generacji konsol odczuwamy największy skok tak jakości gier jak i ich maksymalnych wymagań, a im dłużej panuje dana generacja, tym mniej daje się zauważać postępy.
Dlatego też, że optymalizuje się zawsze na końcu, gry z trailerów i zapowiedzi często wyglądają znacznie lepiej niż te same gry po premierze. Tutaj najboleśniej odczuwane są te "Trade-offs" związane z jakimkolwiek procesem optymalizacji - nazywane pieszczotliwie "downgrade".
Optymalizacje robi się na koniec gry, a nie w trakcie tworzenia co tydzień.
No jak zwykle ghost się wypowiada o czymś o czym nie ma pojęcia, bo większosć gier AAA jest pokazywana na takich pecetach, i także potrafi ciąć, uroki wersji testowych.
A co do optymalizacji, która pociągnie za sobą inne platformy, w przypadku cp2077 może być inaczej, bo jest pewne, że gra pojawi się też na nowych konsolach, a redzi wspominali nie raz, że gra jest budowana z myślą o tym.
Tak więc może się bardzo fajnie skalować na pc, wystarczy przypomnieć podobną sytuację z gta 5, porównajcie wersję ps3, a ps4, przepaść, a co dopiero na pc. Bo R zrobił nową wersję i to ta została dalej też przerobiona na pc.
W momencie rzekomej premiery w kwietniu 2020 to jest zaledwie kilka miesięcy od debiutu ps5 i nowego xa, nie ma opcji, że oni tego nie wykorzystają, zresztą to nie tyczy się tylko cp2077, a każdej gry w tym momencie, momencie zmiany generacji.
Akurat jeżeli chodzi o grafikę to szału nie ma, są ładniejsze gry na rynku
Wymagania nie powinny być jakieś wysokie jak na taką oprawę, chociaż tutaj dojdzie zasobożerny rt, ale to dodatkowa opcja
Tak naprawdę to o optymalizacji powinno się myśleć już od samego startu projektu, gdyż jest to najbardziej optymalne podejście. To znaczy, że zawsze developerzy powinni znać ograniczenia każdej z platform (a przynajmniej w teorii powinni - w praktyce jest różnie, wiadomo) i tworzą/implementują wszystko na bieżąco o tym pamiętając. Takie podejście się opłaca, gdyż wtedy pod koniec zostaje mniej pracy. Ale teoria teorią, a w praktyce wiadomo jak to wygląda - wiele rzeczy się ciągle zmienia, nie zawsze na wszystko jest czas itp., zwłaszcza w branży gier, które rozwijają się i zmieniają dynamicznie. Developerzy z różnych gałęzi pracują nad osobnymi kawałkami gier, i tak naprawdę dopiero pod koniec, gdy się wszystkie te kawałki poskłada w jedną spójnie działającą całość, można ujrzeć jak całość działa i gdzie można coś usprawnić.
A co z kompatybilnościa wsteczna? Mając wersje na PS4 odplailm ja na ps5, więc remastery tracą sens istnienia, bo równie dobrze można wydać patcha który zaktualizuje grafikę do możliwości nowego sprzętu
Nie ma przepaści między GTA V na stare konsole a nowe czy pc
Nie no wiadomo detale itd na dużo wyższym poziomie.. ale to wciąż ta sama gra
Tak jak napisał reznor cały core jest pod stare sprzęty to widać
Dopiero w rdr2 Rockstar pokazał moc obecnej generacji, bo gra wygląda od GTA duuuuzo lepiej
Ghost2p = Hydro2
Tak czytam te informacje o premierze C2077 i za każdym razem jestem zdumiony że większość graczy naprawdę sadzi że ta gra będzie do kupienia 16 kwietnia 2020..........serio naprawdę ktoś myśli że ta gra nie będzie miała poślizgu ?
Hmm. Ludzie są doprawdy zadziwiający... Polecam poczytać sobie troszkę o błędach logicznych.
gra będzie do kupienia 16 kwietnia 2020
Może będzie, a może nie będzie. Czas pokaże.
Jestem tego samego zdania tym bardziej ze na luty -czerwiec tyle premier upchanych a to nie zagrarantuje wysokiej sprzedazy bo wystapi za duzy wybor gier . Najpewniejszy termin to listopad 2020.
Praktycznie pewne jest, że gry można się spodziewać pod koniec 2020 r. Wiedźmin 3 z tego co pamiętam też miał przesuwaną datę premiery.
Wiadomo, to jest jeszcze prawie rok przed optymalizacją, ale i tak pamiętając wcześniejsze "dokonania" CDP w zakresie "frameratu", to czuje się jak między młotem, a kowadłem ;-).
Z jednej strony, kiedy zerkam na specyfikację mojego laptopa, to czuję, że to w optymistycznym wariancie będzie "da się grać, czasem przytnie", a w pesymistycznym:
"Płonie, płonie już grzała,
Płonie aż strach,
Tralalalala" ;-)
Ze strony drugiej - w salonie dzielnie służy PS4 slim. Specyfikacja ofc. żałosna, wiadomo, że nożyce "redów" pójdą w ruch i będzie ostre "ciach- ciach - ciach". Wprawdzie grywam na nim w różne cudeńka i majstersztyki graficzne widziałem, które chodzą przynajmniej przyzwoicie. No, ale zaraz jest ten kubeł zimnej wody na głowę - CDP Red to jednak nie Rockstar, Guerilla Games, Naughty Dog czy Santa Monica Studio. Długie miesiące walczyli, żeby na Krzywouchowych Moczarach było jednak bliżej 30 klatek niż bliżej 20 i nawet osiągnęli tutaj w końcu pewien "sukces", ale dla tych, którzy grali premierowo to dość marne pocieszenie ;-)
Można jeszcze olać to wszystko i poczekać na wersję nextgenową, ale to ile - rok, dwa? To niegłupi pomysł, ale sam nie skorzystam - co by nie mówić bardzo czekam na ten tytuł, czekam już długo i wystarczy. Jak będzie bardzo źle (technicznie) to najwyżej gra poleci na allegro, przy tym poziomie hajpu ktoś mi to odkupi z pocałowaniem ręki ;-). Ale to ostateczność, mam nadzieję, że jednak do tego nie dojdzie :).
Trrzeba czekać na patche bo zapewne optymalizacja będzie taka jak w grach Ubisoftu.
Jeszcze pytanie do "znafcuf", bedzie tam tylko jedna miescina czy tez jakies tereny okoliczne zielone, typu gory lasy, pagorki? Chociaz to rok 2077...jaka trawa, jakie lasy. Pewnie w zyciu koloru zielonego nie widzieli ;) tylko pinky i pinky.
Wlasnie sam widzisz, dziesiec newsow kazdego dnia....i zadnych konkretow na temat gry, tylko jakies potajemne gameplaye dla wybrancow i inne cuda z ktorych nic nie wynika. Wiemy tylko ze nie pracuja na byle jakich tam blaszakach ;)
Więc widocznie nie czytasz tych newsów tylko je komentujesz.
W grze będzie miasto, które jest podzielone na 6 głównych dzielnic i tzw. Badlands'y czyli teren wokół miasta. Będzie miał otwartą strukturę ale na zalesienie nie licz. Do tego dochodzi cyberprzestrzeń, która będzie można kilka razy odwiedzić fabularnie i pojawiła się ona nie tylko w ostatnim gameplay teaserze, ale również w wywiadach.
A tutaj ten teaser gdybyś jakimś cudem go przegapił:
https://www.youtube.com/watch?v=UZHltYhcH3g
No i brawo, temat Cyberpunka do kwietnia mamy zamkniety. Wszystko zostalo powiedziane i to sie chwali, dzieki. To juz nie potrzebujemy dziesieciu newsow kazdego dnia o grze...uff ;)
W pierwszych wywiadach CDPR twierdził, że optymalizacja jest jednym z priorytetów i myślą o niej od samego początku. Za niecały rok, jak nie lepiej premiera myślę, że do tego czasu coś "poczarują" i da się grać z sensownymi wymaganiami.
Twój GTX 1050 Ti ma wyższą moc obliczeniową niż PS4 a Ty się martwisz o to, czy "coś będzie na nim działać"? :)
Jeśli miałbyś laptopa i mówił o Intelowej integrze, to byłoby już bardziej na miejscu... aczkolwiek nawet wtedy wiele gier "działa". Choć jak działają, to już inna sprawa.
Też mam tego dziadka, ale dziadek powinien dać radę, bo raczej twórcy nie zostawią go na lodzie i przystosują grafikę. Martwiłbym się raczej o to, że RAM ci zeżre jeśli masz 8.
Nie powiedziano o najważniejszym jaki był monitor lub ekran podpięty pod PC.Jeśli to był 4k monitor to mnie nie dziwi,że wpakowali tam tytana .Podejrzewam ,że na Full HD nie będzie żadnych problemów.
Bo to nie full HD, inaczej pikseli i rozmywanie tekstury będą widoczne aż za bardzo.
raczej nie liczyć, że na moim GTX 1050 Ti będzie działać...
Warto wiedzieć, że taki PC został użyty do rozdzielczość 4-8K lub więcej dla pokazu E3 bez "pikseli" i rozmywanie tekstury. Cyberpunk na 1080p nie będzie miał aż tak wysokie wymaganie sprzętowe. Bo w grze nie ma roślinność np. las, a grafika nie za bardzo się różni od W3 za wyjątkiem Ray Tracking.
Spodziewacie się, że do kina dla publiczność używamy domowy komputer, a nie profesjonalny i bardzo drogi "projektor" plus bardzo mocny PC (taki, co używa kinooperator)?
To są pokazy E3, gameplay z gry AAA, czego się spodziewaliście niźli najlepszego możliwe sprzętu?
Gra musi na siebie zarobić i dlatego musi działać płynnie na kartach graficznych pokroju GTX 1060 6GB bo takich kart jest najwięcej w komputerach na świecie. To że na targach pokazali na kompie którego w Polsce posiada max 0,001% osób nie znaczy że takie będą wymagania. Jak gra będzie się muliła na kartach pokroju GTX 1060 6GB to zaleje tą grę fala negatywów więc muszą się postarać o dobrą optymalizację.
Do wysokich i fullhd ta karta powinna dać zadowalające 50-60 fps.
Na ultra i RT to pewnie do 1080p to najmniej RTX 2070 Super.
Troszkę mnie zastanawia to zestawienie Nvidia Titan RTX z zasilaczem 600W, ale co tam.
Albo kupujesz dziada zasilacz 1000W albo platinum 550W który spokojnie wystarczy do zasilenia wszystkich podzespołów z nadwyżką.
Niee, przecież to tylko PCet a nie nowy super mega Xbox.
A tak na poważnie, po co by mieli odpalać taką grę w 8K skoro nawet ciężko znaleźć taki monitor. Myślę że to było 1440p, na 4k patrzę sceptycznie. Raczej by nie ryzykowali chrupnięciami wydajności na korzyść ostrzejszego obrazu. Co do ustawień grafiki to jeszcze nie wiadomo jak wyglądają ale gra jak i sprzęt raczej został specjalnie przygotowany na pokaz czyli do najwyższych ustawień.
Karta graficzna: Nvidia Titan RTX
Auć... dość wysoko postawiona poprzeczka aby grać w wyżej prezentowanej jakości.
Ciekawe jaka rozdzielczość zapewne najwyższa jak odpalali na wielki ekranie.
Jak mają zaprezentować niedokończoną grę to najlepiej bez ryzyka odpalić na najlepszym możliwym sprzęcie, co nie znaczy że taki będzię wymagany na premiere...
Tak samo było z Battlefield 4, demo chodziło na Titan X, a ostatecznie w wymaganiach zalecanych było tylko GTX 660...
Ulala no to szykujmy sie na ostry downgrade bo watpie w umiejetnosci optymalizacyjne Redow.
Tylko wiesz, że optymalizacja to też downgrade graficzny? Nie zawsze wystarczy tylko optymalizacja kodu.
Czas wymienić Pentium 4 i Geforce MX 2 32MB na coś nowszego.
Co polecacie wymienić aby gra chodziła w 60 klatkach ?
Polecam Ci Pentium 1 30Mhz, pamięć 1 MB RAM i karta graficzna SVGA z Voodoo 3Dfx.
Zapytaj o to jak podadzą wymagania sprzętowe, tj. za plus minus pół roku.
Zawsze możesz oglądać gameplay z gry na youtubie i pewnie będziesz miał około 60 klatek na sekundę xD
Zakladajac ze prezentacja byla w 8k wraz z wlaczonymi wszystkimi spremowtryskami to do rozsadnego dzialania w FHD powinno wystarczyc RTX 2070
16 giba ram i procek i7 4790 .
Nareszcie coś o Cyberpunku.
Umówmy się, ta gra wygląda jak z ery ps3 więc nie sądzę aby ktoś miał problemy z płynnym działaniem, no chyba że zawalą optymalizacje.
ta panika w komentarzach xD
gra ma jeszcze rok do premiery, dużo do zrobienia i oni nawet nie zaczeli jeszcze tej gry optymalizować, a ludzie już płaczą, że im nie pójdzie
ta gra ma pójść na obecnej generacji konsol ludzie, mając 1060/960 gra bez problemu ruszy na średnich-wysokich pewnie, oczywiście bez wielkich graficznych bajerów
bardziej trzeba martwic sie o procesory, miasto ma być wielkie, a w nim od groma NPC, jeśli Wiedzmin 3 chrupał wam w Novigradzie, to faktycznie macie sie czym martwić, bo tu ma być tego jeszcze więcej
Widzę, że wiele osób tu nawet nie wie co to optymalizacja. Gra jest opracowywana w naj. technologiach Nvidia, więc już o to ta firma musi zadbać. Gra będzie na silniku na którym inna gra chodzi bez zarzutu, więc dlaczego ta ma być inna? Nie robią silnika od podstaw!
.....miasto ma być wielkie, a w nim od groma NPC.
No to nie wiem jak ta gra będzie działała na konsolach obecnej generacji które mają tabletowe procesory.
Tylko pamiętaj że konsole mają przewagę taką że optymalizowane są pod jeden sprzęt a nie pod tysiące kombinacji i dlatego konsola starcza na jakieś 5 lat spokojnie a nie tak jak pc na rok lub dwa bo jest wyścig zbrojeń sprzętowych.
@maszynypancerneYT
No Powiem, że mam już tego po dziurki w nosie. Tak, konsole to tylko jeden sprzęt, a to znaczy, że w ciągu generacji, tych koło 7 lat, ich wnętrzności się nie zmienią. No właśnie NIE ZMIENIĄ. To niech ktoś mi wytłumaczy, ile jest sensu w "PC trzeba wymieniać co rok lub 2"? Sony i Microsoft to czarodzieje i potrafią zwiększyć moc swoich konsol? Nie! Tak częsta zmiana PC to bzdura, bo ile jest sensu w tym, że PC jest lepszy od konsoli w dzień jej premiery, a potem nagle już ma problemy? Konsole mają moc gdzieś GTX''a 760 i ta karta bez problemu uciągnie większość gier w 1080p i 30fps. (Tu film na dowód, pamiętać, że typo pokazuje gry na wysokich ustawieniach: https://youtu.be/-fIWRBL61uU ).
Przypominam, że wydane w 2014 roku karty GTX z serii 900 dalej zjadają konsole, a minęło już prawie 5lat...
News bez sensu.
Demo Battlefield 4 chodziło na Titan X, a ostatecznie w zalecanych wymaganiach widniało GTX 660, więć jest to normalne że niedokończona gra jest pokazywana na najlepszym możliwym sprzęcie.
Gra ma działać na PS4 z 2013 a ludzie się boją że im nie pójdzie na GTX 1050Ti...
niedokończona gra jest pokazywana na najlepszym możliwym sprzęcie
Nie zapominaj, że gra jest pokazany na wysokie rozdzielczości czyli ponad 4-8K dla pokazu E3, a nie FullHD. Stąd te wysokie specyfikacji PC z E3.
Nie trzeba być ekspertem, by wiedzieć o takie rzeczy.
Gra ma działać na PS4 z 2013 a ludzie się boją że im nie pójdzie na GTX 1050Ti...
Na razie wiadomo że będzie się dało odpalić, a czy będzie się dało komfortowo grać to już inna kwestia, przy niestabilnych 30 klatkach na najniższych to może nie być specjalnie przyjemne przeżycie.
a maruderzy teraz będą stękać, że w XXI wieku , na sprzęcie (szrocie) za 1tys.zł. gra im nie śmiga w 4K i 120kl.sek. , normalnie "witki opadajo"
Zdajecie sobie sprawę, że to gra w trakcie produkcji, a optymalizację robi się na samym końcu?
Kiedyś w wywiadach twórcy mówili że optymalizacją gry zajmują się już od razy w trakcie tworzenia C2077
A Marcin powiedział, że jego tata powiedział że ma jeszcze lepszego peceta od Alexa.
Nie optymalizacja, a raczej robieniem jednocześnie wersji na konsole i PC. Optymalizacja zawsze robiona jest pod koniec - zawsze, no chyba, że ktoś olewa optymalizacje :D
Jestem ciekawy jak zoptymalizują tę grę pod PS4 i XONE. CDPR jakimiś mistrzami optymalizacji nie są, więc liczę że przy CP2077 mocno się postarają.
Bardzo mnie cieszy ta konfiguracja. Teraz wiem, że to będzie prawdziwy nextgen :)
Zdajesz sobie sprawę że większość dem na E3 chodzi na najlepszych możliwych PC od właściwie zawsze?
A jak wygląda optymalizacja gier ? Coś kasują czy po prostu dodają opcje graficzne i sprawdzają aby gra chodziła płynnie po wyłączeniu wszystkich fajerwerków.
Także od strony kodu. Tutaj można o wielu rzeczach mówić, więc kilka przykładowych nie zagłębiając się bardzo:
- W programowaniu masz pętle które wykonują x- razy i można spróbować zmniejszyć ilość operacji wewnątrz.
- Zwalniać pamięć dot. obiektów któych gracz nie widzi.
- Komputer i języki porgramowania mają pewną precyzje w obliczeniach zmiennoprzecinkowych (ułamki) i jeżeli okazuje się że informacja i tak jest tracona/zmieniana i redukuje się np do zero to całe obliczenie można ominąć.
- i wiele więcej
3 myślnik co prawda wymaga dość sporej analizy ale jak na studiach robiliśmy program do obliczania zjawisk fizycznych okazywało się nagle że z 10 min na obliczenie potrzeba było tylko 30s przy otrzymywaniu dokłądnie takich samych wyników
Sprzęt sprzętem, ale nawet kupując dzisiaj bliźniaczy niekoniecznie osiągnięcie dobre wyniki w gotowym produkcie.
Pamiętacie pokazy Watch Dogs od Ubisoftu? Wersja niezdowngrade'owana hulała w najlepsze na GTX680. Potem, z uwagi na konsole, grafikę obcięto (również na PC, doh), a jakimś cudem gra zaczęła chodzić bardzo słabo na GTX680/GTX770 (który uchodzi za nieco silniejszy układ).
Jak się okazało dużo później, zarówno Microsoft jak i Sony wywierali nacisk na Ubisoft, by celowo sztucznie podbił wymagania wersji PC i żeby gra nie chodziła za dobrze na średniej klasy sprzęcie.
Oto ta "cudowna optymalizacja" konsol, sabotowanie silniejszej platformy i celowe psucie na nią kodu, żeby słabsze konsole wydawały się lepiej zoptymalizowane.
No i co z tego.
1) mają jeszcze prawie rok na optymalizację.
2) na targach zawsze pokazuje się na topowym sprzęcie, tak na wszelki wypadek.
3) to że coś działa na świetnym sprzęcie nie znaczy, że nie będzie działało na trochę gorszym. Szczególnie, że róznica między titanem a 2800 Ti nie jest wcale taka duża, jak różnica w cenie.
4) Po za tym gra musi być tworzona tak, żeby za kilka lat nadal wyglądała. To oznacza, że 100% swoich możliwości powinna pokazywać na topowym sprzęcie z kwietnia 2020 tak, żeby większość ludzi mogła grać na detalach typu średnie/wysokie, a tylko nieliczni na ultra, dzięki czemu za 3 lata nadal będzie wyglądać dobrze w porównaniu z ówczesną konkurencją.
Myślę, że mój 970 nadal da radę, być może tylko RAMu będzie trzeba dokupić, bo już 8GB powoli bywa mało, i ewentualnie zainwestować w dysk SSD, żeby nie zasnąć w czasie uruchamiania gry. Jasne, nie odpalę gry w detalach na max, ale myślę, że pogram w akceptowalnej płynności.
Zanim gra wyjdzie, to sporo jeszcze się zmieni.
Do jesieni 2020 czy nawet wiosny 2021 sporo czasu.
Absolutnie nie wierzę w ten kwiecień 2020. Dali date żeby mieć po co targac Keanu, na e3.
Wiedzmin 3 byl tyle opozniany ze z jesieni 2014 skinczyl na lecie 2015. A tak na prawde było tyle błędów że powinien wyjść na jesień 2015.
Tylko że dzisiejsi Redzi to nie ci sami co wtedy. Będąc na giełdzie, gdyby przy takim hypie powiedzieli nagle: sorry, przesuwamy choćby o dwa miesiące, mieliby pierdyliard problemów wartych miliony cebulionów. Prędzej zakładam, że na ten moment uważają, że grę skończą do stycznia i dodali sobie kwartał na wszelki wypadek.
Już w innym newsie byłem zdziwiony, jak można myśleć, że gra na niecały rok przed premierą, do tego na pokazie dla publiczności będzie odpalana na czymś słabszym niż najmocniejsze dostępne komponenty... A tu proszę - kilku już komentuje znowu, że "olaboga mi chyba nie zadziała", "spali mi moją kartę"... Ech...
Dlaczego w dzisiejszych czasach tak wielu ludzi nie myśli? Ja sam raczej za mądry nie jestem, ale widzieć kogoś kilka poziomów niżej to już szok...
A może po prostu ludzie nie wiedzą na czym polega tworzenie gier?
To już lepiej zapytać po co taki news skoro niby większość gier jest odpalana na najmocniejszym sprzęcie
Pamiętajcie, że po premierze będzie lepsza optymalizacja (chociaż nie nastawiał bym się na nie wiadomo co na premierę)
Nikt nie będzie ryzykować przycinek itp na takim Evencie. Stąd też dali kombajn, dla nich koszta to żadne+i tak wklepią sobie w koszta od citu :P.
Jasne, w ramach ray tracing jako rekomendowaną dadzą RTX, i7 i 16Gb. Zwłaszcza, że będą chcieli się pochwalić, że ogarniają nowe technologie.
Jednak w minimalnych to bliżej GTX 760, i5 12Gb. Gra ma się sprzedać i trafić do relatywnie dużej grupy odbiorców, którzy albo mają już sprzęt by grać na średnich albo dorzucą maksymalnie kilka stówek licząc jeszcze że przy okazji załapią się na parę innych nowych tytułów.
Jak z samochodami. Zrobią szybki i drogi z carbonu kupią nieliczni. Zrobią tani i ekonomiczny kupią steki tysięcy :)
Grę tworzy ogromny sztab ludzi, a to kosztuje więc gdzieś muszą się odbić. Dobrze że są ustawiania graficzne każdy podpasuje sobie grę pod swoje wymagania. Zapewne nawet odpalając Cyberpunka w najniższych ustawieniach to będzie dobrze wyglądał.
CDRP nie umie za bardzo w optymalizację więc zobaczymy jak to będzie. Wymagania może lekko wyższe będą od Wiedźmina 3 poza procesorem może, bo tutaj może być potężny procesor potrzebny, żeby odpalić to na full.
No i będzie Tyson też w Cyberpunku XD
zestaw wyjątkowo zgrabny pod Titana RTX w stylu włożenie w golfa silnika odrzutowego :) dodatkowo pamięci i procesor działały jak koła z golfa spowalniając odrzut ;)
nie śmieje się bynajmniej Titan RTX dostali od Nvidii przed pokazem, a sprzęt zabrał z domu spec od marketingu :)
Jest jedna rzecz, którą Titan RTX posiada znacznie lepszego niż RTX 2080 Ti - mianowicie 24 GB pamięci vs 11 GB. Nieprzypadkowe znaczenie ma to, że gry w wersji developerskiej (niezoptymalizowanej) nierzadko pożerają masakryczne ilości pamięci.
Jest też coś takiego jak zapas. Czyt. lepiej wziąć sprzęt z 2x większym zapasem "w razie czego" niż "na styk". Przy tak ważnych prezentacjach nie można sobie pozwolić na jakiekolwiek oszczędności. Jest tak dużo rzeczy, które mogą zawieść w trakcie, że lepiej się zabezpieczyć dodatkowo niż potem żałować.
ReznoR666 - wszystko prawda ale nie wstawia się GPU z pamięciami 24GB w system gdzie pamięci jest 2x16, a przynajmniej nie powinno się ponieważ plik wymiany do komunikacji to właściwie te 24GB (szczególnie jeśli ramy są zapchane), dodatkowo CPU które wyhamowuje GPU. Zwróć uwagę że jeśli już napisałeś wersja deweloperska niezoptymalizowana a gry są kombinacją CPU/GPU to tak samo powinien znaleźć się po stronie CPU odpowiednik tej kombinacji. Dodatkowo potem użyłeś słowa "na styk" 8700 to właściwie procesor 2 letni z sektora mid-range więc daleko temu do słowa "z zapasem" pozostaje też kwestia taktu pamięci która przy dużej przepustowości (nie zoptymalizowanej gry) też mocno obcinają fpsy.
Gameplay trzymał 60 FPS. Teraz pytanie brzmi czy grali w 4k czy może w 1080p. Jeżeli to pierwsze to nie ma czym się przejmować.
Jeśli to drugie to też nie ma się czym przejmować bo gra nie została nawet ukończona...
Dajcie sobie na wstrzymanie - myślicie, że Anthem w zeszłym roku był pokazywany na GTX 760? Albo Watch Dogs? Nie od dziś wiadomo, że na pokazach gry prezentowane są na kosmicznym sprzęcie a Cyberpunk nie jest żadnym wyjątkiem.
przepraszam, ale co kurde?
TITAN RTX? 17K? mój kolo ma podobne parametry ale bez titana i kupił za 10-9k
po cholerę komu karta za 11,7k niewiele mocniejsza od 2080
Żeby uniknąć niepotrzebnych ścinek podczas pokazu.
Bo jest zapewne tak jak to napisał Alex. Dostali kartę od Nvidii na pokaz (albo i na własność, choć takich kart na 400 osób pracujących przy grze i do optymalizacji to muszą mieć kilkanaście tak czy siak).
Tak ciężko to pojąć, że firma, którą stać na Keanu, na Tysona, której preorder wskoczył na listę bestsellerów tylko na steam (a ile kopii na GoG czy na konsole poszło?) - taka firma raczej się nie martwi "po co nam karta za 12k" a "kupmy tych kart 50 żeby przyspieszyć pracę o trzy dni w tym miesiącu".
Twój kolo to sobie może mieć i lepszy sprzęt w domu, ale on nie robi gry AAA, do czego ty to porównujesz?
Mam nadzieję, że dobrze to zoptymalizują i odpalę to w full hd na moim GeForce 9600 GT, AMD Athlon 64 x2, 4GB RAM, dyskiem HDD, klawiaturą z Kałflandu i myszką z Biedronki:)
Ja słyszałem, że w Biedronce to były szczury, a nie myszki. A masz może bezprzewodową? Jak tak to chomik, nie myszka. Myszki mają ogony.
Hmmm, gdyby nie ten Titan RTX, ale w sumie może pójść u mnie na 1080TI - ale, minus wodotryski i RT. Tragedii nie ma ;)
Bodajże pierwszy gameplay był na 1080TI. Tutaj użyli tej karty ze względu oficjalnego ogłoszenia rtx w grze.
Czyli rozsądnie będzie jeszcze się wstrzymać z wymianą grafy - Zobaczymy jak będą sobie radzić układy Super i ile będą kosztować. A może jakaś ciekawa alternatywa pojawi się w do premiery?
Sorry to ja zagram na konsoli. Zamiast wydawać 5k na kompa to ja wolę wydać połowę mniej na konsolę i cieszyć się grą bez żadnych graficznych bzdur... .
Ogarnijcie, na premierę wymagania będą niższe. Jestem w 99% pewien że będą ciąć wodotryski graficzne. Zwłaszcza, że chodzą ploty iż konsole obecnej wersji nie ogarniają w stałych 30 fps.
PS. Każdy zagra na tym co ma. Z racji, że komp służy mi do pracy to i do gier się przydaje.
Jeżeli ruszy na PS4, to komp z GTX'em 760 i i5 z tamtego okresu nie powinien mieć problemu z 1080p i 30fps :v
Czy wy ludzie zapominacie o ustawieniach graficznych na PC? Możesz je zmieniać i wyjdzie na to, że PC pożyje dłużej niż konsola.
2x UP Komp z RTX'em 2070 nie do gier? troszke iksdeczki.
@MaszynypancerneYT Każdy gra na tym na czym chce i na czym lubi, sam pewnie masz komputer maks za 2,5k a chwalisz się jakbyś miał maszyne z quadra SLI RTXów Tytanów... Cyberpunk pewnie pójdzie na kompie z GTX 970 i również będę się świetnie bawił grając na high detalach jedynie... Gdzie te czasy gdzie gry miały jedynie rozdziałkę do wyboru i nikt nie patrzył na fpsy...
Dojdzie jeszcze optymalizacja i lajtowo pogram na swoim i7 8700k i RTX 2070
Znając Red'ów pewnie na GTX 970 odpalisz w High tą grę zważając na to że gra wyjdzie na PS4 i nie trafi na nową generacje. Na RTX 2070 to ja liczę tyle klatek co w W3.
Oczywiste było że na targach użyją najlepszego sprzętu, każda gra na takim jest prezentowana zważając na to że większość z nich nie ma tkniętego procesu optymalizacyjnego.