Strony warte uwagi:
Subreddit: https://www.reddit.com/r/pathofexile/
Wygodny build browser: http://timtips.com/buildbrowser/#/list
Nieoficjalna wiki: http://pathofexile.gamepedia.com
Dzienny layout labiryntu: http://www.poelab.com/
Auction house: http://poe.trade lub ze strony POE: https://www.pathofexile.com/trade/search/
Wygodne sprawdzanie cen legendarek: http://poe.ninja
Vorici calculator, minimalizacja kosztów chromatic orbów: http://siveran.github.io/calc.html
Path of Building, czyli potężne narzędzie przeliczające DPS i umożliwiające prawie nieograniczony theorycrafting (szybka i łatwa podmiana itemów/skilli/gemów/drzewa i wiele wiele więcej): https://github.com/Openarl/PathOfBuilding/releases
Repozytorium informacji o top buildach z laddera: https://www.poebuilds.io
Historia cen legendarnych przedmiotów na przestrzeni czasu w ligach: http://www.poe-antiquary.xyz/
QOL improvements:
Loot filter:
- Neversink https://github.com/NeverSinkDev/NeverSink-Filter/releases + customizacja: http://www.filterblade.xyz/
- alternatywa: ZiggyD (bardziej zbliżony do oryginalnego wyglądu, ale też usuwa śmieci) http://ziggyd.tv/featured/ziggyds-loot-filter/
Jak ustawić AutoHotKey do automatycznego sprawdzania cen z poziomu gry: youtube.com/watch?v=CbC_Sg53kTM
Jak handlować przy pomocy premium stash tabów: http://i.imgur.com/koRGS0r.jpg API poe.trade automatycznie pobiera oferty i wystawia na "domu aukcyjnym", nie trzeba NIC konfigurować!
Związane/solidne kanały na youtube:
- Mathil, czyli jak zgapić kozacki build w 5 minut: https://www.youtube.com/user/Mathilification
- Engineering Eternity, świetnie zmontowane i wyedytowane filmy które dokładnie objaśniają mechaniki, zarówno podstawy gry jak i endgamowych bossów. Po prostu kompendium wiedzy: https://www.youtube.com/channel/UCaFHfrY-6uGSAvmczp_7a6Q
- ZiggyD, czyli newsy + pocięte fragmenty streamów: https://www.youtube.com/user/ZiggyDStarcraft
GOL'owa gildia:
TRX [TRX44], żeby dołączyć zostawcie ingamowy nick w wątku.
Discord:
Napisać do kogokolwiek z gildii w grze :) Albo dla tych którzy potrafią nieźle googlować :)
Poprzednie części:
#13 https://www.gry-online.pl/S043.asp?ID=14737009
#14 https://www.gry-online.pl/S043.asp?ID=14757949
#15 https://www.gry-online.pl/S043.asp?ID=14829315
Nie mogę się już doczekać, nareszcie liga o prostych zasadach :)
Próbuję Championa z 100% szansą na impale, jako że stackować physical można teraz w kosmos (brutality, melee phys dmg, fortify (35% more), close combat (60% more) + nowa aura pride (40% more)) - z 7 impale'ami zakładam że będzie srogi DPS.
Do clearu chyba wezmę Lacerate + bleed explosions z haemophilii, pod bossów korci Heavy Strike (60% szans na double dmg z jewelami).
Ciekawe jakie ceny będą na dość entry level itemach (np. Terminus Est) skoro zakładam że jakieś 90% populacji będzie cisnęło melee.
Zapowiada się super liga.
Już w 3.6 korciło mnie, żeby zagrać tectonic slamem i w końcu spróbuję! Mam nadzieję, że wszyscy rzucą się na cyclona i będzie w miarę tanio.
Tak swoją drogą, nareszcie nowy wątek! Ale czy Abyss nie był Breachem 2.0?
Abyss to miał być breach na sterydach a wyszła gonitwa za szczeliną przez pół mapy :) Fajna liga ale do breachy nie ma startu.
Tectonic slam też mnie korcił (pod chieftana) ale jak powrzucałem sobie wszystko co mi się podoba to w Path of Building wyszło że potrzebuję wylevelować do 130 poziomu żeby wystarczyło punktów, więc sobie darowałem.
Co nie zmienia faktu że Tectonic Slam (albo Infernal Blow - identyczny setup) będą mega mocne, na 100%.
Nie bawiłem się w PoB tylko bezczelnie ściągnąłem build z tego poradniczka, polecam :p
https://www.pathofexile.com/forum/view-thread/2503553/
Ja na razie poczekam, tak przynajmniej jeden dzień, i dokończę pewne arcydzieło (obok) żeby nie gapić się jak sroka na gnaty na licznik w kolejce :]
Spróbuję Slayera znowu, klasa świetna ale Cyclone był okropny do kontrolowania. A że jestem zwolennikiem micro/mikrozarządzania (uwielbiam takie gry taktyczne jak klony Jagged Alliance) to zmiany w melee przyjmę z otwartymi ramionami.
https://www.pathofexile.com/forum/view-thread/1894126
o ile sparzyłem się na jednym z jego ES buildów tak poprawki do mojego MFa z jego poradnikiem zrobiły swoje
Swoja drogą - jak działa overleech? Z jaką prędkością ubywają te nagromadzone (ukryte) HPki jak nie jesteśmy atakowani?
edytka - darmowy kapelusik
https://www.pathofexile.com/forum/view-thread/2514744
Ja jade cyclone Slayera z Impale. Na symulacjach demejdz kosmiczny. Przypuszczalnie pod koniec bede odejmowal pkt z dmg nodes zeby zwiekszyc HP.
Tylko nie wiem czy docelowo swordy ze Starforge, czy moze toporki z Atziri Disfavour.
Zainteresowałeś mnie. Teraz się zastanawiam czy nie pójść w to, tylko w slayera
https://www.pathofexile.com/forum/view-thread/2514647/page/1
no i to jest dobry start!
miałem też dobre toporki z monolitów, akurat ich potrzebowałem :]
Tak się wszyscy podniecali tym reworkiem melee, a ja próbując levelować różnymi cleave'ami, double strike'ami czy perforationami, mam ochotę rzucić to w cholerę i rollnąć essence drain trickstera.
Może cyklon to uratuje.
w sumie to jeszcze nic nie wiadomo co i jak :) w sobote 30% populacji cisneło essence drainem a już w niedzielę 30 % ciśnie cyklonem :) ot takie macanie po omacku lekko.Na pewno jest melasom lżej ale niewiele a koleś co cisnął 24 h od startu jechał HoA co mu nie przeszkadzało przy cienkim w sumie gearze więc nerfy nie były takie drastyczne.
Ja wróciłem do korzeni i wybrałem sweepa i heavy strike na bossy ale mimo obecnego 50k dps zawsze to ja muszę biegać i szukać przeciwnika ale człowiek się odzwyczaił od melee grając 3 lata casterami :).Za kilkanaście dni jak zawsze wynajdzie ktoś jeden słuszny build :)
Jeszcze nie próbowałem essence draina i tym podobnych skilli gdzie używa się DoT, może kiedyś...
hype opadł bo właściwie sprowadził melee do fazy w której powinien był być od początku, i z tego powoli ludzie sobie zdają chyba sprawę
No dobra. Nowy Cyklon robi dobrze, w każdym znaczeniu tego zwrotu.
Robię sobie Championa pod Impale zamiast Slayera, żeby chociaż nieco zboczyć z kursu stada owiec.
O, poprawili animacje. Chyba sobie wrócę do gry. Po raz 10.
Ściągnąłem sobie wakacyjnie znowu tą gierkę. Zaraz po premierze nawet z pierwszego outpostu nie wylazłem, bo gra crashowała przez Audigy. I dałem sobie spokój.
Ale po zmianie kompa teraz jest OK.
I pytanie podstawowe: jak się wkłada takie same gemy w różne części ekwipunku, to się stackuje ? Czy to tak nie działa ? I co się bardziej opłaca: levelować gemy, czy zmieniać ekwipunek na lepszy ?
Podaj nick w grze :)
Gemy się łaczy w itemach jak są sockety zlinkowane :P
wygodniej to pokazać niż pisać :P
A sprzęt o ile nie jest kluczowy do bulidu ( ma np rzadką cechę które potrzebujemy ) zawsze warto zmienić
to możesz wsadzić ale dwa skille ( i bedą jako osobne skille) albo skilla i suport i będą razem działać (np skill i suport od szybkości ataku :P ) to jest upierdliwe do opisywania - podaj nick którym grasz ( i o której będziesz). Gildia golowa jest - a wygodniej pokazać to w grze przez pmki :P
Nie pamiętam. W robocie jestem. Chyba Piotrasq standardowo. Z graniem jest ciężko, bo to nie jest moja główna gierka i wpadam na jednego questa dziennie. Ale raczej zawsze po 22.
Cześć,
Do stron wartych uwagi można dołożyć stronkę https://poemap.live/
Wspomaga wymianę map pomiędzy graczami - jak dla mnie rewelacja, wczoraj w kilka minut skompletowałem wszystkie brakujące mapki dla T11 i T12.
Pozdrawiam!
Lol, wreszcie znalazłem sposób żeby komfortowo grać na swoim Intel HD 3000 :D
I to na ultra detalach!
Nvidia Now to dobra sprawa jest
Liga się jakoś niedawno zaczęła?
spoiler start
pierwszy raz w życiu zaznałem przyjemności z otwarcia strongboxa bez sekundowej zwiechy :D
spoiler stop
Liga zaczęła się bodajże 8 czerwca ale trzeba było czekać trochę na zniknięcie kolejek i kolejne kilka dni na redukcję zwiech i wylotów.
I też cisnę na słabej grafice (nadal GF650 się u mnie kisi).
Podziwiam was. Ja gralem na AMD FX4100 i GTX 660ti to o ile kampania byla perfekcyjnie grywalna i zwiechow przy skrzyniach nie bylo (bo gra na SSD w sumie), tak mapy byly niegrywalne (np. otwarcie Breach = 15-20 fps zawsze, podobnie Abyssy). Gralem tez na tym kompie w WoW'a, ESO, GW2.. wszystko bez problemu. (ehh tyle wspomnien) ;) Kurw... nawet najnowsze Assassiny (ten w egipcie) chodzily jako-tako (ok 30fps na medium-high).
Wiem ze glownie zawalal procesor ale jednak.. optymalizacja tej gry to zart. Powyzszy konfig ciagnal Wieska 3 na Ultra (chyba trawa na very high i wylaczone Hairworks ofc) w ~40fpsach, w tej samej rozdzielczosci.
Kompa juz zmienilem ale z PoE, i niekompetencja techniczna GGG juz mi sie meczyc nie chce. Pewnie wroce na 4.0.
BTW. Jak to Geforce NOW dziala? Trzeba sie gdzies zapisac czy co?
To prawda, na low, mid end kompie nie ma co grać, bo zawsze się trafi jakiś irytujący moment w którym wydajność gry denerwuje. Kiedyś ograłem Wiedźmina 3 na GTX 550Ti, o komfortowej grze w PoE nie było mowy. Dysk SSD to też praktycznie must have do tej gry.
Można się zapisać, ale nie licz na zaproszenie. Ja się zapisałem parę miesięcy temu i nie dostałem zaproszenia do bety. Kupiłem klucz za 3 dychy. I tak na tym lapku nic sensownego nie odpalę (nie mam u siebie swojej stacjonarki), a Now obsługuje mnóstwo gier ze Steama, Uplaya i Battle neta więc nie musiałem nic specjalnie dokupować pod to, bo mam sporo gierek na tych platformach.
Do tego naprawde nie polecam sie sugerowac wydajnoscia na poczatkowych mapkach. Ja na Twilight Strandzie mialem fpsow 120, a w Breachu 20. ;) GGG lvl mastercoding.
hmmm musze sie zastanowic nad tym Geforce now... trzy dyszki mowisz? Gdzie kupiles? Allegro czy jakies fora zagraniczne z kluczami? I jak to wyglada? Kupujesz zaproczenie w formie linka? maila? kluczyk?
W ustawieniach pokazuje, że to jest odpalone na jakimś Nvidia Tesla P40.
https://www.serverparts.pl/nvidia-tesla-p40-24gb-i1495
No jak to nie uciągnie tej gry to ja nie wiem
edit;
https://www. kinguin .net/pl/category/45043/geforce-now-closed-beta-eu-na-key/
Dokładnie to stąd kupiłem. Tylko trzeba internet po kablu. Na wifi 2.4ghz jest sporo artefaktów. Na 5ghz jest spoko, ale i tak po kablu lepiej.
Dostajesz klucz i go aktywujesz na stronie nvidii na swoim koncie.
Dzieki. Jeszcze w wolnej chwili mi moglbys napisac jakiego masz neta? Niby pisze ze wymaga tylko 25mbps na granie ma max ale pewnie to troche na wyrost jest.
Ej - to ja wystartowałem w jakiejś lidze ? Bo nie było żadnego ekranu wyboru przy odpaleniu gry ? To coś jak sezony w D3 ?
EDIT: czy po prostu fabułę robię ?
'Bo nie było żadnego ekranu wyboru przy odpaleniu gry ?'
Byl. Przypuszczanie grasz w Lidze ('sezonie' przyjmujac nomenklature z crapiszcza D3) Legion SoftCore, bo taki jest ustawiony defaultowy wybor.
Nie miałem tego ekranu. Na trzeźwo odpalałem - pamiętałbym.
Ale logowałem się na konto, które zakładałem na początku istnienia gry - może gdzieś mnie wrzuciło z defaulta.
To okno wyskakuje jedynie przy zakladaniu nowej postaci. Jesli zalogowales sie na wczesniej utworzonej to grasz w Standardzie
Granie na standardzie nie ma IMO sensu, więc jeśli dopiero zacząłeś to polecam przejść do ligi, ponieważ...
To coś jak sezony w D3 ?
Nie. W D3 sezon to jakieś zmiany procentowe w skillach/ciuchach i tyle, niczym się nie różni od "nie sezonu". W PoE liga daje wszystko to co "standard" + masa nowych mechanik, nowych miejsc, nowych przedmiotów (+ te dedykowane wyłącznie lidze) + nowych bossów + itd. Nie ma to zasadniczo nic wspólnego z totalnie lejącym na fanów i prostackim podejściem Bli$$arda.
Po zakończeniu ligi postać wraz z całym dorobkiem jest przenoszona na standard.
Dla rozjaśnienia - Standard to taki zbiór zaakceptowanych przez GGG i społeczność pomysłów z innych lig.
Jest ona wieczna tj. dopóki gra działa.
Poza nią masz sezonowe, obecnie jest Legion. Jak minie 3 miesiące i wszystko pójdzie dobrze to mechaniki lig jak Legion przechodzą do Standardu.
Wyjątkiem są zmiany w balansie np. skille, postacie, przedmioty - te od razu pojawiają się w Standardzie po rozpoczęciu ligi tymczasowej (jak Legion).
Panie Bezi, jak dojdziesz do jakiegos sensownego poziomu, gdzie na ekranie zaczyna sie robic pierdolnik (czyli albo Act10/mapy albo Breache/Abyssy, itd...) to napisz czy ta usluga daje rade. Nie chce zapeszac, ale wydaje mi sie ze o ile fpsy moga dawac rade, to latency moze byc srogie.
Posiedziałem trochę wczoraj, jestem obecnie na 7 akcie, 53 poziom chyba. Jeżeli chodzi o lag to jest to ciekawa sprawa. Bo komputer nvidii łączący się z serwerem POE ma stałe 5ms laga (na moim screenie widać) co mi się nigdy na moim internecie nie zdarzyło grając. Do tych 5ms dochodzi lag pomiędzy moim komputerem, a komputerem nvidii. Na pewno jest zauważalny, nie jest to to samo co granie na stacjonarce. Powiedziałbym, że coś w porównaniu do podłączenia konsoli do przeciętnego telewizora ze "średnim" input lagiem.
Tyle, że opóźnienie jest stałe i idzie się do niego przyzwyczaić. Z jednej strony słabo, bo jednak jakieś opóźnienie jest, z drugiej jednak strony jest ono stałe i nie ma żadnych niespodziewanych lag spike'ów czy freezów. Krótko mówiąc, o wiele rzadziej zdarza mi się, że gra mnie zaskoczy jakimś niespodziewanym lagiem w środku walki z bossem. Gra jest mniej nieprzewidywalna.
Z FPSami nie ma żadnych problemów.
Przez te parę godzin grania ani razu nie zdarzyła mi się sytuacja, że był lag z powodu połączenia PC-Serwer POE. Te stałe 5ms robi robotę.
Oczywiście jak ktoś ma dopakowanego PCta to streaming nie ma sensu. Ale jak dla mnie streaming>mid end PC, przynajmniej w POE.
Przeciwnicy streamingu będą mówić, że jak masz niestabilny internet to komfortowo nie pograsz. To prawda, ale przecież to tak samo jak grasz na stacjonarce. Jak masz niestabilny internet to lagi są nieznośne, a gra praktycznie niegrywalna.
To takie pierwsze wrażenia, zobaczę co będzie jak dojdę dalej.
hmm nie wyglada to najgorzej w sumie. A grasz an predictive czy Lockstep? U mnie na pingu ~90-100 (do branki Fraanfurt/Mediolan) bylo srednio bo opoznienie bylo wyczuwalne (na lockstepie) i gralem caly czas na predictive mode, ktore to od czasu ulepszenia netcode jest calkiem spoko.
PS. Sorry ze tak mecze tutaj. ;)
Później zobaczę, zostawiłem na domyślnym.
Wydaję mi się, że opóźnienie między moim lapkiem a PC Nvidii aż 100 ms chyba nie ma, no, ale to ciężko zmierzyć. Obstawiałbym 50-60 maks. No i przy obciążonym internecie co najwyżej obraz dynamicznie zmniejszy rozdzielczość, połączenie PC-Serwer PoE dalej 5ms. Lag spike'ów jako takich nie mam, zawsze mam pełną kontrolę na swoją postacią.
Lol, teraz zobaczyłem, że mam w ustawieniach Vsync włączony. Włączony Vsync powoduje dodatkowe opóźnienie, muszę przetestować z wyłączonym, powinno być lepiej (choć i tak nie narzekam).
Na Twitch Prime/Amazon Prime jest do zgarniecia za frajer portal efekt + dwa helmofony + azure weapon effect. Poprzednie dwa miechy tez mialy zestawy ale tem moim zdaniem najbardziej wypasiony, z fajnym portalem.
Mozna sobie aktywowac triala Amazon Prime (wtedy masz tez Twitch Prime, trzeba ofc podac daen karty platniczej), linknac konta i dostajesz. Tylko potem nie zapomniec cancelnac przed uplywem miecha i usunac dane karty bo AmazonPrime przedluza od razu NA ROK! wiec mozna sie przejechac.
Tylko nie wiem jak z adresami na amazonie, ja mam z dawien dawna wpisany tam autentyczny, prywatny adres znajomka z US i lyka moja polska karte z moimi danymi z tym adresem, bez probemu na hamerykanskim amazonie.
DODATKOWO jest teraz 3 miechy Nintendo Switch Online za free (da sie aktywowac z triala Prime) i dodatkowe 9 miechow jak oplacisz chyba na dodatkowy miesiac od razu Prime dodatkowo (pisze ze lacznie trzeba miec na 60 dni, czyli 30 triala + 30 platne imho chwyci).
W sumie Nintendo Online na rok kosztuje 19,99$ wiec oszczednosc niewielka (miesiac Prime to 11$) ale zawsze to za darmo i masz dodatkowo Prime, ktory o ile na Twitch'a to mam wyjebane, to na samym amazonie jest fajny.
No to tyle dzieciaki. ;) Nie zagrindujcie sie na smierc. ;)
Uwielbiam tę łatkę, wiele nowych aktualizacji, ulepszeń i poprawek, szczególnie dla postaci walczących w zwarciu. Kamienie legionowe pojawiają się naprawdę często, zdecydowanie polecam każdemu, kto nie zagrał za chwilę, aby spróbować tej lidze
Długo nie poleżał :) poczułem się jak właściciel karty z dużą gotówką w restauracji bez płatnosci kartą i w promieniu 100 km brak bankomatu :) exalty są wygodniejsze :)
Większość nie zobaczy tego orba nigdy, niektórzy grający od bety nie widzieli go na oczy :P
W najwiekszym skrocie przekladajac barter na jezyk handlowy z reala.
Chaos to taka powiedzmy dyszka, najnizszy papierek. Nizsze orby typu alt, alchemy, chace itp to bilon.
Exalt to stowka.
Mirror to juz raczej sztabka zlota :)
PS. Realnie przekladajac relacje miedzy exem a chaosem to na poczatku ligi x60 pod koniec blisko x170, wiec w sumie ex to bardziej tysiak niz setka :)
Podklasa (Ascendancy) wybiera się po ukończeniu Labu (Labirynth).
Żeby się do niego dostać musisz wykonać mini triale na niektórych mapach w pierwszych 5 aktach, będziesz miał przyczepioną informację po prawej stronie ekranu zieloną czcionką napisane.
Zarówno dwa miecze jak i miecz+tarcza to dobra kombinacja.
Takie mapki robie, zeby sie odstresowac po ciezkim dniu.
brakuje jeszcze wymogu "you can't die or leave Zana map"
Co warto kupić w sklepie żeby uprzyjemnić sobie grę? Mam 1 currency taba i 2 premium taby. Dokupię pewnie taba na mapki i jeszcze jednego premium. Coś jeszcze jest ciekawego? Stash na divination karty wydaje się zbędny, bo i tak większość jest bezwartościowa, na esencje wystarczy zwykły tab, na unikaty też bez sensu, bo też większość bezużyteczna i nie ma po co tego trzymać.
map tab - równie niezbędny co currency tab, także dlatego że to dobrze zorganizowana zakładka, do tego można konwertować nią mapy z/do innych lig
poza tym może fragments tab
a tak to normalne taby, zwykłe albo quad
dedykowane to :
Walutowa
Mapy
Zwykle i premium:
essencje i karty licz po jednej karcie
min. jedna na fosiile i resonatory
jedna na kawałki kluczy
min z 2 zakladki handel
z 2 zakldaki na śmieci (do chomikowania)
1 do zbierania recepty na chaosy
i pod znakiem zapytania 1 na jakieś kolejne wynalazkowe ligi
Czyli do naprawdę przyjemnej gry licz Walutową , mapy i w sumie 9-10 zakładek zwykłych i premium.. plus jak masz nutkę zbieracza i chomika to stash kolekcjonerski do zbierania unikatów ;PPP
Ja bym dodal ze jednak mocno przydaje sie tab na fragmenty (w kontekscie fragmentow atziri szczegolnie - potrafilo to zapchac caly tab u mnie)
Z dedykowanych - waluta, mapy, fragmenty, karty
Z pozostałych: 1 premium dedykowany na handel, kilka/quad na resztę
Strata kasy i nie warto - esencje
Ta przydatnosc Fragment Taba to imho mocno dyskusyjna. Atziri biegac sie nie oplaca finansowo (robisz raz i zapominasz), wiec moga albo lezec bezczynnie do konca ligi (bylo tak parokrotnie u mnie) albo po prostu trzeba ich uzywac na biezaco w Map Device.
Reszta wypada w tak smiesznych ilosciach, ze mozna to upchnac we free slotach w Currency Tabie. ;)
Nie mowie ze calkiem nieprzydatne, ale kupowalbym jako ostatnie. Sam nie posiadam i zyje. ;) Unikat Stash tab tez bylem napalony ale mi przeszlo i nie kupilem. ;)
Ja mam tak:
- Currency Tab
- Map Tab
- Divination Card Tab
- Essence Tab (tak wiem... ;))
- 20 stash tabow (lacznie z 4 darmowymi), z czego 14 ma upgrade do Premium.
Kiedys ledwo starczalo. Teraz 99,99% lootu jest totalnie bezwartosciowa i nauczylem sie niczego nie 'chomikowac' bo i tak nie ma sensu. Handel jest w stanie absolutnie tragicznym i nawet kijem juz tego nie tykam (chomikowania i posiadania np. 6 tabow z wrzuconymi itemami na handel). Zreszta i tak po pierwszym tygodniu ligi 90% handlu idzie w pizdu.
Spokojnie moglbym teraz obciac polowe tabow, jesli nie 3/4 i byloby wystarczajaco.
Ta przydatnosc Fragment Taba to imho mocno dyskusyjna
Oj tam Garuczku :) U mnie na ten przykład jest mega bezdyskusyjna :P Mam kilkaset splinterów, grubo ponad 100 kawałków atziri, sporo do shapera. Jakbym miał to wszystko ogarniać w zwykłym...no człowiek się przyzwyczaja do lepszego :P
Nie mowie ze nie. Jeden Rabin powie ze przydatne, drugi powie ze nie. ;)
Dla mnie o uj rozbic, bo ja nawet jak gram to gram 25% tego co ty i kilkaset splinterow to widzialem ostatnio w Breach League. Bez obrazy ofc.. stwierdzam fakt. ;)
No i pytanie moje... po co te fragmenty np. Atziri trzymac? Ja je poprostu zaczalem uzywac. Bywaly mapki ze wciskalem 3, zeby te glupie +15% quantity dodac. Lepsze to niz zeby lezaly dwa miechy i potem na smietnik, czyli standard. Ale to moje granie jest... ja mam w dupie 'efficiency' i jak mam humor to glupie rzeczy robie. ;) Rozumiem ze jak ktos prosuje to ma inaczej. ;)
Fragmenty na uberkę w cenie, wciąż ma fajny loot :) Poza tym ja afcze i nie prosuje bo nie umiem grać :(
Ja mowie o zwyklych fragmentach. ;)
A co do 'nie umiem grac' to tutaj tak mowisz, a jak zwykle stasze pelne exaltow. Znamy te numery. ;)
Ale bez zwykłych nie ma niezwykłych ;)
Nie umiem, nic nie wiem biedny jestem :(
Dwie dodatkowe rady ode mnie:
Nie kupuj samych punktow, kup sobie Supporter Packa, albo First Blood Packa. Dostaniesz bajerki + punkty, ktore wydasz na taby.
Z kupowanie stash tabow poczekaj na promocje, sa regularnie co 3-4 tygdonie. Niestety ostatnia byla tydzien temu, to sobie poczekasz. ;)
Kupiłem First Blood Packa i za punkty map stash i jeden premium. Raczej mi to wystarczy, i tak w połowie zakładek mam śmieci, które nie wiem czemu tam wrzucam (durny nawyk :P), wiem o promocjach, ale nie chciało mi się czekać.
Pytałeś wcześniej jak wygląda wydajność na Nvidii Now w endgame. Na razie uzupełniam atlas, zaczynam czerwone mapki, do tej pory nie miałem żadnych problemów. Zero ścinek i lagów w breachach, strongboxach, mapkach. Gra się o wiele bardziej komfortowo, pewnie dlatego, że komputery Nvidii są blisko serwerów PoE, u nas nie ma blisko żadnego serwera i idealnie to nigdy nie będzie działać. Łatwiej jest uzyskać stabilny streaming niż stabilne połączenie z serwerem PoE w Niemczech :D
Niestety największym minusem Now jest to, że nie da się nic poza Steamem odpalić. Więc loot filter odpada. Przynajmniej teoretycznie, bo udało mi się w super pokrętny sposób odpalić file explorer i firefoxa przez Steama i mogę zainstalować loot filter. Niestety muszę go wrzucać za każdym razem jak zaczynam grać. Denerwujące, ale ja i tak nie mam alternatywy żeby grać komfortowo w PoE więc jakoś przeżyję. No i to jest w sumie jedyny minus tej usługi.
No no widzę, że postać na bogato :)
Co do lootfiltra - na PS4 "difoltowy" lootfilter został stworzony we współpracy z Neversinkiem, więc kto wie, może kiedyś na PC... :) Ale fakt, "difoltowy" lootfilter na PC to okazja do wyskoczenia przez okno :P
Bez lootfiltra nie da sie grac (Serio, pisze. Gra jest niegrywalna w endgame). Wystarczy mapa z 50 quantity i masz doslownie w 100% ekran zajeb..y bialymi/niebieskimi itemkami i nie widac innych. Na tym by GGG to tak chyba ledwo, ledwo. ;)
Do levelingu defaultowy jest spoko, ale na mapkach co chwilę ekran jest cały zawalony itemkami. Zdecydowanie powinni nad nim popracować.
A do gearu jeszcze daleka droga. Cała biżuteria do wymiany, niestety dosyć droga. Rary też do upgrade'u. Ale kaom to już zawsze coś, gearowanie już z górki powinno iść.
No i wyjasnilo sie do czego sluza slynne muszelki z Demolition Man :D
https://joemonster.org/filmy/65819
https://www.ign.com/articles/2019/07/17/igns-top-10-free-to-play-games-on-steam
PoE #1 "najlepsze aRPG na rynku" mięcho od 7:50 :)
Ja sie z tym nie zgadzam. ;) W ciagu ostatnich 2 miechow, przeszedlem Grim Dawn w calosci (3 poziomy trudnosci + endgame dungeony) 3ma postaciami i stwierdzam ze jest gra ogolnie i calosciowo 'lepsza' niz PoE.
Ale ewidentnie chca odkupic winy po tej nieslawnej super-recenzji.
https://www.ign.com/articles/2018/08/23/path-of-exile-review-2018
Kur...a kto tam pracuje wogole? Malpy? (mowie o osobie piszacej recenzji, nie ta nowa liste, zeby nie bylo). ;)
W sumei jak sie tak zastawnowic to jesli wziac pod uwage jakosc update'ow oraz ogolny rozwoj gry, to Warframe tez chwilami (i to nawet czestymi) bije POE i mogloby powalczyc o pierwsze miejsce.
U mnie niestety GD nie zagrało - nie ta prędkość, nie te zróżnicowanie, offline, jakieś takie to wszystko...no nie zagrało. Ale jakbym preferował single player to pewnie by zagrało :P
Co do Warframe - mega fajny rozwój, ale samej gry próbowałem i nie podeszło + wcale nie tak przyjazny f2p jak chce się grać samemu bez socjalu. Dużo lepiej bawiłem się w - co prawda bardziej casualowym ale z IMHO fajniejszymi aktywnościami + raidy + prawdziwe pvp - Destiny.
'nie ta prędkość, nie te zróżnicowanie'
Obie cechy sa w tym momencie wadami PoE, dla mnie. Gameplay wyglada groteskowo, fajnych walk z bossami jest w sumie pinc na krzyz. 'Co za duzo to niezdrowo', to jest powiedzenie, ktorego GGG nie rozumie. Jest tez inny, popularny w moich okolicach. 'Co za duzo, to nawet swinia nie zezre'. Tez pasuje.
Zreszta z tym zroznicowaniem to bym sie tak nie rozpedzal. Nie znasz GD wiec raczej nie masz co sie wypowiadac na ten temat. Samych unikatow w GD jest duzo wiecej. Ok. 1000 (KAZDY z unikalnym skinem 3D, da sie.. jak sie chce) vs. okolo 700 atm w PoE (z tym ze tutaj 1/3 to Jewele). A sa jeszcze Monster Infrequesnts, tez z unikalnymi skinami 3D, tych jest tez kilkaset.
Fakt ze w GD, KAZDY (no dobra... 90%) active skill jest endgame viable, to juz z litosci pomine.
Temat rzeka w sumie dla mnie. ;) Ogarniam ze personalnie ci sie nie podoba i szanuje to ofc, ale fakty to fakty. ;) POE nie jest idealne i nie jest zadnym mesjaszem gatunku, przynajmnije dla mnie. Kiedys bylo, teraz GGG mocno odjechalo w kosmos niestety.
'nie te zróżnicowanie'
Wg mnie GD jest i wieksze i bardziej zroznicowane niz PoE. De facto to PoE jest uja a nie zroznicowane w tym momencie, ze wzgledu na to jak oczojebny i szybki jest gameplay, kada postacia sie gra w sumie tak samo i wiekszosc walk wyglada tak samo (albo nie wyglada bo sie koncza zanim sie zaczna). Zroznicowanie masz jestdynie 'na papierze' czyli w Path of Building i na stronce z trade.
No ale jak mowie co kto lubi, staram sie przedstawic fakty. Choc w sumie uj wie po co. ;)
Garruczek ;) Ty uważasz że ja atakuje GD a ja tylko wyraziłem swoją opinię - mi nie podeszło, za dużo jest w PoE rzeczy, których mi w GD brakuje + gameplay w GD nie sprawia mi frajdy, po prostu. Nie twierdze, że to zła gra, wręcz przeciwnie - jak ktoś lubi single player bez jakiegokolwiek socjalu to GD jest zdecydowanie najlepszą propozycją na rynku.
Nie przedstawiłeś niestety faktów tylko swoją opinię :) Trudno też brać na poważnie argument o zróżnicowaniu podając liczbę unikatów, które w GD tak jak cały sprzęt są rozdzielone pod klasy i im dedykowane (czego nie lubię, wolę rozwiązanie z PoE - co wypadnie może zostać użyte u każdego). Pograj dłużej w PoE, zalicz tych bossów (i nie, nie ma ich pięciu, jest tego obecnie masa), zalicz ten końcowy endgame, bo pisząc o grotesce i "graniu tak samo"...no wiesz co :] Pokój :P
a zreszta... whatever. Niech ci bedzie. PoE lepsze panie 'opinia'. ;)
IMO lepsze jak ktoś chce "socjalu", gorsze jak chce się po prostu pograć bezstresowo samemu :P
trzy grosze jeśli wolno :)
Gram i w GD i PoE co mi daje troszkę wiedzy a że w PoE wiecej no cóż :)
Nie będę tu porównywał tych gier pod względem zasobów itemowych czy wyglądu wizualnego bo to nie ma w sumie zbyt dużego znaczenia,bo od czasów ukazania się 1 sieciowego h&sa czyli D1 wszystko jest pod tą produkcję porównywane.
Argumenty jakie Garruk przedstawiasz są oczywiste ale nie dotyczą tak naprawdę porównania obu gier.Cofając się w czasie to taki Sacred 1 był lepszy od D2 we wszystkim ale nie miał jednego czyli Battlenetu na którym oparł swój sukces Blizzard.
Rozgrywka sieciowa wpływa na popularność danej gry,interakcja(handel,zawody,pvp) z innymi graczami jest takim wyznacznikiem.Wiele gier było lepszych ale padały jedna po drugiej bez tego małego czegoś :).Dodaj również czynnik ludzki gdzie każdy szuka czegoś dla siebie i czy dobrze się czuje w danej rozgrywce.
Przytoczę przykład h&sa
-TQ - sieciowy był,ale możliwości modyfikowania broni do milionowych obrażeń to już nie do przyjęcia :) ot seavy z wypasionymi postaciami.
- Sacred - dokładnie to samo
-D1 i D2 także nie unikneły duppedów i hacków (co wpłyneło na grywalność i rynek)
Jak Aope napisał i ja się podpiszę również że jak chcesz singla to oczywiście Grim Dawn chociaż mogliby nie kazać tego samego robić 3 razy a kwestię tworzenia przedmiotów przez graczy pominę bo to od gracza zależy czy będzie uczciwy.
Co do PoE to jest sieciowy h&s i cała frajda polega na tym co wyżej napisałem a że mechaniki tłuczenia mobów czy też tworzenia postaci są podobne i opierają się tak naprawdę na dość znikomej ilości itemów(większość to vendor) nie jest to najważniejsza rzecz w tej grze.
Tysiące osób siedzą na handlu,inne farmią do upadłego jedną czy też 2 lokacje aby zbierać orby na handel,inni craftują by coś tam uzyskać i sprzedać.Gra poprzez zróżnicowanie zadań dla wielu jest bardziej grywalna bo można wiele zdziałać samemu (oczywiście wiąże się to poświęceniu czasu).
Piszesz że przeszedłeś GD 3 postaciami no i szacun i co teraz>? stworzysz następne 3 i też przejdziesz,robisz crucible,szukasz secret area(szkoda że powtarzalne) i robisz zadania frakcji i taka jest rola singla bo on kiedyś się kończy.Sieciowe h&sy mają to do siebie że raczej się nie kończą bo cały czas jest jakiś króliczek za którym się goni a goniących jest dość dużo.
Przykładem jest D3 gdzie po likwidacji handlu został ot taki casualowy singielek i co się ostało to wiemy.
Singiel GD,sieć PoE
P.S. jak nie spieprzą Wolcena to zapowiada się całkiem ciekawa rozgrywka.
Spoko, moze i nawet masz racje (choc przy tym ze S1, byl we wszystkim lepszy niz D2 troche prychnalem, musze przyznac). Moze jestem juz za stary na to pierd...nie sie z PoE. Analogicznie, starzy znajomi mnie namawiaja na granie w Classic WoW'a a ja wrecz rzygam na samo wspomnienie tego co tam sie dzialo (grind, powolnosc, upierdliwosc, podchodzenie w CZTERDZIESCI osob do wlasciwie kazdego bossa kilkanascie-klikadziesiat razy, etc..).
Ta liga, mimo ze podobno super, znudzila mi sie po 3 dniach. Spokoj ducha odnalazlem w GD (bo ja musze miac jakiegos item hunta aktywnego, hehe). tyle. ;)
Mnie np cheaty, mody, otwarte serwery zupelnie nie przeszkadzaja.. wyroslem. ;) BA! Na obecnej postaci po ok 40 runach po mapce, ktorej mobki dropia MI Obsidian 2hAxe, nie droply takie jakie chcialem (na okolo 300-400 toporkow), zrobilem go sobie w edytorze. Zyje dalej. ;) Kwestia osobistego podejscia, moze jeszcze moja milosci do PoE i tej calej jego 'multiplayerowej otoczki' odzyje. Narazie nie bardzo.
Ogolnie rozchodzi sie jak zwykle o to, co dla danej osoby jest wazne. Zamkniety multi, ktory jest najwieksza sila POE (choc pisanie ze tylko w innych grach sa cheaty, hacki, boty, itd. jest naiwne. Do tego PoE ma kolosalna 'scene' Real Money Trading, kolosalna) czy 'bezmyslny' i bezstresowy/beznapinkowy fun.
EDIT: Toporek z edytora, niewykle rzadka (na to wychodzi) kombinacja dwoch affixow na physical dmg). Szczerze jesliby ktos musi sobie cos takiego 'usprawiedliwiac' to dla mnie niczym sie to nie rozni od kupienia itemka w PoE. ot tutaj kupilem w pragramie (zaznaczam ze wczesniej spedzialem kilka h na bezskutecznej farmie).
P.S. jak nie spieprzą Wolcena to zapowiada się całkiem ciekawa rozgrywka.
Wg mnie o wiele lepiej prezentuje sie Last Epoch. Wolcem to imho bedzie taki D3 clone jak ten nowy Warhammer, tylko troche berdziej ogarniety.
LE czerpie garsciami z GD, PoE i D2LOD.
Jeszcze dodam ze po jakims czasie poprostu sie docenia rowniez gry do ktorych nie trzeba mniec w czasie gry otwarte 17stu takich spreadsheetow ;) (a i moze link sie komus przyda). ja sobie przypomne wlaczanie PoE i po 2 mapie otwarte ok 10 zakladek zeby ogarnac dropy, segregacje, wycenianie i handel to... na razie sie nie chce wracac. ;)
https://docs.google.com/spreadsheets/d/1ASJPUjmksB7Ha-kr-p6Vk1xFNszZm6HFF0A4MQT-n7M/edit#gid=0
Garuczku, z tego wszystkiego co napisałeś - Ty po prostu nie lubisz grindu, a h'n's to grind, MMO to grind. Dlatego m.in. totalnie odrzuca mnie od np. GD, bo cała idea szukania i zbierania przedmiotów jest totalną katastrofą, bo po co to robić? Przecież można użyć sobie edytora, tak jak sam to zrobiłeś bo miałeś dość grindu. Kompletny bezsens, kompletna strata czasu, zero craftu, zero fajnych bossów, zero jakiegokolwiek celu i marchewki. Bleh. Ale każdy oczekuje czegoś innego :P Ja lubię grind, lubie craft, lubię czuć się przytłoczonym zawartością, robić to co chcę i jak chcę, a tego mi GD w żaden sposób nie zapewnia, bo wszystko porusza się na z góry narzuconych przez twórców torach. Nie ma celu, nie ma wyzwania, dla mnie strata czasu ew. zabawa na kilka dni a resztę załatwi jakiś edytor, po co :P
Ale co do Last Epoch 100 proc. zgody :D
No ameryke odkryl, ze ludzie sa rozni. ;) Nie tyle nie lubie (nie wiem skad taki wnisek wogolem ja pol zycie przegrindowalem), jak juz pisalem zmeczenie materialu. No i aope, kurde, chwilami rece opadaja... lubie cie ale uja tam wiesz co oferuje GD i inne HnS... bez obrazy. Nie wiem w co grales (z postow i discorda wychodzi ze w niewiele oprocz tego takich pseudoHnS jak Destiny czy BL2). Sorry ale PoE w tej chwili z grindem map nie rozni sie wiele od innych gier. i jaki wybor? masz wybor NIE ROBIC map (nawet jak chcesz sie skupic na Delve czy czy innym to NIE MOZESZ BEZSTRESOWO)? masz WYBOR nie robic laba 4 razy? Masz WYBOR nie grindowac craftow (no tu mozesz sie dac zescamowac, to plus ;))? Masz WYBOR nie handlowac, chyba ze chcesz robic postac 200h? Czym to sie rozni od teg oze w GD 'musisz przejsc gfre 3 razy a potem sa statyczne dungeony'.? W sumie niczym. Roznica jest w naszych glowach. ;)
Zapewniam cie tez, ze jakbys chcial grac 'total legit' to grind za odpowiednia kombinacja affxow na MI w GD czy TQ, jest conajmniej taki sam, jesli nie gorszy niz w PoE.
Dla mnie gry video to rozrywke, nie szukam w nich celu, wyzwania czy spiny. Co kto lubi.
A ty ogolnie strasznie 'romantyzujesz;' realia PoE i sprowadzasz inne gry do prostackiego klikania i czeatowania jak w D3, a to juz daawno nie prawda jest.
Rownie dobrze mozna napisac ze Po co grac w pOe jak mozesz wejsc na allegro, sweepnac karta, kupic 20 exaltow i wygrales gre bo WSZYSTKO w PoE mozna kupic. niby glupie ale cos w tym jest. Dlatego min. inne gry (mmo) maja czasem mechaniki Bind Of Pickup.
PS. I zeby nie bylo, nie atakuje ciebie personalnie. Daleko mi do tego (mimo jezyka, sorry nie moge edytowac bo GOL chce za ten przywilej Chaosy. Ja tak poprostu pisze;).). Ot ja lubie od czasu do czasu, takie 'akademickie' dyskusje.
PS. Nawet jak do PoE nie wroce to w Last Epoch spotkamy sie na pewno. ;) Gra mi sie bardzo podoba, tylko nieskonczona mocno.
No spotkamy się w LE byle tylko był moduł online-only ;) Co do h'n's to raczej mam długą historię, po prostu w PoE znalazłem to czego mi nie dała żadna inna gra z tego gatunku :) I chociaż poe ma swoje wady (właściwie, to mnóstwo wad) to jednak *dla mnie* zalety totalnie je niszczą. Wcześniej z gier przy których spedziłem setki godzin to chyba Sacred 2 (na X360), po nim niestety nic już tak nie zagrało (D3 było fajne na początku, później znerfili, później wywalili AH i zostałą wydmuszka bez zawartości, GD już opisałem, etc), z wyjątkiem PoE :P GD niestety u mnie nie zagrał, przegrałem z 40-50 godzin i wyrzuciłem bo "nie wciągnęło" (chociaż naprawdę się starałem a sam system "gwiezdny" wydał mi się mega interesujący). Kwestie zakupowe to akurat cios poniżej pasa, bo to żaden argument - konta też sprzedają, nawet jak jest "bind to xxx" :P
btw - też Cie lubię i nie atakuje personalnie, po prostu szukamy w grach z tego gatunku czegoś zupełnie innego :)
No system Devotion (konstelacje) jest zajebisty. Takie passive tree w PoE tylko mniej 'zorganizowane w sekcje' (bardziej chaotyczne) i zamiast Keystonow sa aktywne skille i proce, ktore mozesz podpiac do dowolnych sklli klasowych. Atm czesto wlasnie to drzewko ma rownie duze znaczenie dla buildu jak wybrane(a) klasy(a) (duzo ludzi nie wie ale w TQ i GD NIE TRZEBA wybierac drugiej klasy, sa w 100% viable buidy jednoklasowe).
Nie tylko Chris Wilson potrafi wymyslic zajebiste systemy (bo to w sumie on jest pomyslodawca wiekszosci ciekawych i nowatorskich mechanik w PoE, tj. np. zitemizowane strongboxy, Delve czy system aktywnych flaszek. ;) ;) Ogolnie imho gra sporo ucierpiala przez to, ze niejako musial stac sie biznesmenem pelna geba zeby to ogarnac, ale oczywiscie pogratulowac sukcesu.
PS. Dobra dosc juz na dzis moze. ;) Dobrego dropu zycze, a ja ide konczyc Elite i wskakuje najnowsza postacia dzis na Ultimate. ;)
PS. Obiecuje ze juz ostatni post o GD ale musze cos sprostowac. Bo bylo narzekania na powtarzanie 3 razy tego samego w GD.
The Forgotten Gods Expansion allows the player to start a new character the higher difficulties. Champion's and Savior's Merits can be purchased by a character after finishing Elite or Ultimate respectively, and used to unlock that difficulty for another character, allowing the player to tackle the extra challenge and rewards from the very beginning and avoid repeating the main campaign. Monsters will scale from level 1 on each difficulty but will have additional health, offensive ability etc, and the player will be subject to the relevant resistance penalties.
Merits will grant all Skill and Attribute point rewards from the previous difficulties, as if all respective quests had been completed. In addition, they will unlock all Inventory Bags and all Riftgates on those difficulties.
Forgotten Gods also features additional Devotion Shrines on all difficulties, so the maximum of 55 points can be gained on Ultimate difficulty without ever visiting Normal or Elite.
Nie jest to tak eleganckie i zajebiste rozwiazanie jak w PoE, ale nie trzeba przechodzic gry 3 razy.
Moze jestem juz za stary na to pierd...nie sie z PoE :)))
no nieeeee rozwaliłeś mnie tym stwierdzeniem Garruk :)
Ja mam 53 krzyżyk na karku i daje radę chociaż nie wszystko ogarniam i korzystam z szukajek :).
Nie będę wymieniał w co grałem z h&sów bo to nie "Nad Niemnem" ale PoE wypełniło lukę dla wszystkich fanów grindu,handlu i craftu jak na razie w sieciowym h&s światku.
No h'n's to oczywiście opiera się na grindzie, tu nie ma co przeczyć.
Diabeł (nomen omen) tkwi w szczegółach.
Problem zaczyna się gdy w ramach balansowania GGG patrzy nie na przeciętnego (ani trochę powyżej przeciętnej co można przełożyć na „elita w szeregach reddit PoE") gracza a na garstkę no-life'ów i streamerów i to pod nią projektuje balans oraz częstotliwość dropów.
Grindu jest sporo, ale co za niego mamy? Szansę. Nie na super przedmiot ani unikat. Szansę na walutę i inną drobnicę.
I tu wielu graczy sobie z tym radzi ale równie wielu polega bo choć grać umieją to często mają dość grindowania które jest jałowe i niemal bezowocne...
Kolejna rzecz - handel. Wszyscy wiedzą że ssie, GGG ignoruje... w jakim świecie kupowanie czegoś w większej ilości sprawia, że towar jest droższy (bo sprzedający wie że handel ssie w tej grze)?
W innych grach z tego gatunku grindować też można sporo ale wspomniana przeze mnie szansa na drop jest większa.
Nie ma to jak wskoczyć co jakiś czas do GD, gdzie jak wspomniał Garruk unikaty to nie śmieci i prawie wszystkie skille end game viable, i dostawać za swój grind coś... wreszcie...
GGG patrzy nie na przeciętnego (ani trochę powyżej przeciętnej co można przełożyć na „elita w szeregach reddit PoE") gracza a na garstkę no-life'ów i streamerów i to pod nią projektuje balans
I tu się w 100 proc. zgadzam i jak dla mnie jest to największa wada tej gry :)
100% racji Shadow,ja mam taki mur nie do przebicia przy mapach T8.Nie wiem już która ligę gram i za każdym razem jest identycznie i jak nie kupię kilkunastu T10 i T11 to nie dam rady pójść do przodu.Ale żeby kupić to trzeba się nabiegać.Fart w loocie w 1 tygodniu ligi jest bardzo pożądany:)
Spróbowałem tej wielkiej bitwy w Domain of Timeless Conflict (Marcelus Lioneeye vs Nahakrama czy jak tej jeżdzącej na wężu królowej było)
bitwa na dwóch, loot taki se, do tego wydropiłem jewela którego nie wiem jak wycenić
na poe.trade i innych przedział między 30c a 2ex
Kolejny build przetestowany - EDek Trickster z Essence Drain.
Mam mieszane uczucia.
Z jednej strony - rewelacyjny do czyszczenia map, niezła przeżywalność, i to wszystko na słabym budżecie. Ale człowiek zdaje sobie sprawę że ED to taki przodownik pracy - wyznacza on abdurdalne normy, do których inni muszą się dostosowywać by jakoś się wyrabiać. Błyskawiczne czyszczenie dwoma kliknięciami w grze gdzie przywoity drop jest raz na ruski rok? Ok, ale co z resztą, co z innymi, bardziej eksperymentalnymi i nie tak dobrze czyszczącymi buildami?
Tylko takie buildy jak ED są dobre dla ludzi ze skromnymi zasobami wolnego czasu. Nie wymaga unikatów, różdżek drogich też nie (do czerwonych map doszedłem z różdżkami z pierwszego aktu [sic] a potem kupiłem za 10c by czyścić czerwone mapy, coś lepszego to już cena w exaltach.
Problemem są jedynie jewele - szukałem zwykłych i abyssy, albo nie ma albo sprzedawcy głusi. I też rozstrzał cenowy - albo garść chaosów albo w exach.
Swoją drogą ludzie kupujący ode mnie to chyba boty - w sekundę po akceptacji zaproszenia od razu w mojej
bazie okno handlu i w mgnieniu oka transakcja się kończy.
Trochę przykro że GGG leje ostro na handel („interakcja z żywymi ludźmi blablabla" moja żopa...) gdzie najpewniejszymi sprzedawcami i klientami są właśnie boty.
PoE daje masę rzeczy do roboty, ale potem wykaraskać się z nich by pohandlować - to już gorzej. Dla mnie największa ironia gry...
I tu jest pies pogrzebany - nie możesz bezmyślnie grindować w tej grze. Wskoczenie do wysokopoziomwej instancji czy bossa wymaga nie tylko przygotowania dobrej postaci (która szybko upora się z kontentem ww. instancji) ale też użyje mechaniki gry.
Kilka map pod rząd bez dropów się zdarzają ale nic to.
Na białe mapy Orb of Chance + Alternate of the Same Tier.
Na żółte Alch + Alternate of the Same Tier, zwane też „Alch i wio".
Na czerwone Chisele+Alch+Vaal, do tego w tej lidze są dropy Orbs of Horizon, bez nich grać się nie da jeśli chcesz grać w czerwone.
edit
coś jest na rzeczy z dropami map...
miałem mapę Tier 13, 127%quant, do tego scarab +20% more map drops i 2 fragmenty, do tego mod Zany dodający Rare monsters.
Zero map.
Ja rozumiem RNG i takie tam ale to lekka kpina...
Co ciekawe mapy czerwone corroupted z 85%+ nie dawały jakichś lepszych i większych dropów.
W 3.7 doszła niespodziewanie nowa opcja pomagająca w map dropach a są nią... kitowcy Shapera.
Teraz te wolno orbitujące bąble na mapie nie tylko robią łatwy do uniknięcia atak ale też robią za teleport dla
tych pajaców.
Testowałem endgame po łebkach. Guardiany Shapera powoli traciły zdrowie, za to lepsza przeżywalnosć jeśi chodzi o same areny i fazy.
Testowałem Vaal Temple, ginąłem na bossach... od nie wiem czego właściwie. Żadnego pocisku, żadnych AoE w okolicy, żadnych debuffów na podłodze. Dziwne...
Próbowałem Hall of Grandmaster, jakiś exile miał Chaos Inoculation, zero zaskoczenia.
Z dropów miałem World Eater (daje Starforge) ze Stacked Decka. Jak dla mnie mogą wywalić Gamblera bo tam sam syf.
A ja jestem mega zadowolony z linkowanego tu wcześniej buildu za ułamek ceny z mety :) Moje najszybsze ubicie uber eldera ever, 1:40 :) https://www.youtube.com/watch?v=_Iq5UwLgVWk
Gratulacje :) Bo "tylko" wynika z tego że exa mocno stoi. Ale propka zawsze się przyda, ja tam bym nie sprzedawał :P
+1
choć raz dobra decyzja ze strony GGG
teraz wywalić Betrayala i będzie cacy
Tylko przypominajka że dzisiaj zapowiedź kolejnej ligi.
Odliczanie: https://www.timeanddate.com/countdown/generic?iso=20190820T14&p0=137&font=cursive
Ja raczej skipuję z 2 powodów:
1) Wychodzi Classic WoW, i chociaż to mocno nieoszlifowany diament to dla mnie powrót do czasów kiedy największym zmartwieniem było co mama zrobi na obiad :) No i relikt przeszłości gdy Blizzard robił świetne gry zamiast czynić je skrajnie debiloodpornymi samograjami.
2) PoE to super gra ale czuję lekkie zmęczenie materiału (gra się zmienia ale core ten sam), i choć wiadomo że w kolejną ligę ciorałbym jak szalony, zauważyłem trend że z każdą kolejną ligą odchodzę coraz szybciej. Po prostu muszę zatęsknić, choć nie daję ręki że się nie skuszę :) Myślę że czas na chwilowe odejście jest dobry, jako 4.0 jest coraz bliżej, a podejrzewam że w 4.0 spoooooro się zmieni.
mam nadzieję że obędzie się bez nerfów dla Saboteur i może dadzą buffy Necro
Wiem że to brzmi absurdalnie ale trapper to chyba jedyna funkcjonalna forma spellcastera która może robić endgame content i nie potrzebuje nerfienia
i też spasuję, planuję wrócić gdy wróci mi wena na dłubanie w Standardzie ale nie zapowiada się na razie
edit
zmiany w masterach mają na celu lepszą płynność rozgrywki? No to może teraz coś podobnego ale dla handlu
marzenia ściętej głowy
Innowacyjność 8/10, ale martwi mnie jak pomysły przeniosą się na gameplay.
PoE to teraz super szybka gra, stanie wśród wieżyczek i czekanie na fale mobów średnio mi pasuje do reszty.
Blighted maps to na pewno fajny dodatek, enchanty na amulet z resztą też (jak się trafi np. +1 power charge czy juicy life node super sprawa, a zarazem nie ruszy power creepu jeszcze dalej). Podoba mi się też QoL masterów i delve.
Tak czy siak mam wrażenie że może się udać albo skończyć klapą znacznie gorszą niż Synthesis, w zależności od tego jak dopracowana będzie liga na starcie.
Wygląda na to że wybrałem sobie dobrą ligę do pauzy :) Chociaż Assassin kręcący się wokół poisonów to coś czym chciałbym pograć - ale może w 3.9!
Mialem sie dzis wczesniej polozyc, ale postanowilem czekac na zapowiedz. I zaluje. Mocne MEH. Jak bede chcial grac w Tower Defense i klikac ikonki na ekranie, to sobie wlacze jakas gre Tower Defense.
Ciekawe chociaz czy bedzie to zrobione lepiej niz tryb TD w Van Helsingu i w spinoffie TD Van Helsinga.
Liga na minus. Na duzy plus zmiany w daily/masterach/integracja starego kontentu z glowa, reszta nowosci (oprocz pokazanych unikatow, ktorych design to juz chyba robia po pijaku i po obejrzenie gameplayu z najnowszej gry Hideo Kojimy) tez okej.
Czekamy na 3.9. :/
Nie ma to jak czytelny gameplay.
Pomine juz fakt, ze usuwasz dolne UI i to moglby byc screen ze strategii turowej. Nie wiem co oni tam cpaja.
>Path of Exile
>czytelność
wybierz jedno
Ja pierdziele, tower defense w POE. Niestety, uzależnienie weźmie górę i pewnie zobaczę o co kaman.
Pozdrawiam
O co chodzi z tymi kocimi oczami w niektórych momentach na video?
Przypomina mi to serial Hercules z Kevinem Sorbo.
Widzę też że poprawili wygląd flaszek.
Mam nadzieję że zmienią golemy i miniony na jakieś bardziej ogarnięte.
I od teraz Incursion nie będzie samobójczym wypadem. Jak ktoś nie grał to wyjaśniam - jak mamy golema i wejdziemy do Incursion to tam już odbywa się walka naszego (biernego) golema/miniona i jak tylko się ruszymy - giniemy.
Extra ból gdy w pobliżu są te strzelające coś robiące za pluton egzekucyjny na wejściu.
Z tego co czytam to teraz ciosanie minami ma być bardziej wygodne czy coś takiego.
Jeśli dadzą możliwość rzucania minami w ruchu to WOAH.
teraz przeglądam manifest i rzeczywiście, to dobry pomysł z przypisaniem Wither do movement skilla. Biegniesz, nadziewasz się na mobki, uskakujesz tym skillem i robisz Puff! z Contagion czy podobnych.
najs
inny intrygujący zapis
We often received feedback that Mines, though strong, felt clunky to use. In Blight, we have completely reworked Mine mechanics from the ground up. Thrown to a location rather than placed at your feet, Mines now deploy more quickly and detonate in sequence. Mine skills now also reward you for detonating long sequences. New and reworked Mine Support Gems, as well as the mobile Skitterbots, provide new avenues for explosive power. All these additions are further enhanced by changes to the Passive Skill Tree and the Saboteur Ascendancy Class.
testowałem ostatnio minera Saba i przekonałem się do niego (jedyny funkcjonujący spellcaster w grze), mimo że rzucanie minami tak średnio wygodne jest.
Jak samo rzucanie będzie mniej pokraczne i niewygodne to będzie dobrze.
Oby 3.8 było dla miniarzy tym czym 3.7 dla melee....
edytka: robociki ponownie uzbrajające miny? najs
sekwencery podbijające DMG? hmmm
Przy okazji newsa o update Poe zajrzałem na swoje konto założone w 2013 i chyba od tamtego czasu nieużywane.
Gdybym chciał znowu w to zagrać: jaki jest prosty, skuteczny i tani build, który da fun z gry? Nie mam potrzeby starania się o jakieś mega osiągnięcia, grałbym raczej chilloutowo.
Fun z gry to sprawa subiektywna, ale poszukaj sobie czegos na Cyclone albo Skorpiona (Herald of Agony).
Prosty, tani i skuteczny to jest miner/traper Saboteur.
Rzucasz i patrzysz jak przeciwnicy wyparowują.
Albo Necro.
Tyle że teraz przejdzie zmiany w 3.8. W najlepszym przypadku te nowe unikaty będą szmelcem, w najgorszym razie coś co miało być poprawą będzie nerfem.
Inna opcja która nie będzie brana w ramiona 3xG (albo nerfy albo te zmiany na dobre wyszły ostatecznie do kitu) zostaje Essence Drain - Trickster z łukiem
No i pojawiły się zmiany - usunęli Bone Sculpter.
Dla mnie necro rip w tym momencie.
pojawił się za to Bone Armor - pełni tą samą funkcję co w Diablo2
Spytam tutaj, bo wiem, że Garruk odpowie.
Gram w Grim Dawn, jestem na normalu i mam słabiutki dmg. Survi też takie sobie, ale głównie dlatego, że walki za długo trwają. Odkąd wszedłem w content z Ashes of Plymouth jest dosyć ciężko. Nie ogarniam za bardzo jakie staty mam brać na itemach.
Gram Demo+Inquisitor pod dual wield Fire Strike. Na itemkach szukam +fire i +burn damage. Ale niewiele to daje. Jeżeli chodzi o survi to resy od żywiołów mam na 70-80%, z resztą gorzej, strasznie dużo tych resów, a itemki mi strasznie gówniane wylatują żeby wymaksować wszystko. Jakieś tipy?
edit
Aha, przed rozpoczęciem AoP odblokował już mi się Elite. Mam robić dodatki na normalu czy od razu na Elite przeskoczyć, a dodatki porobić na ultimate?
edit2
Co to jest elemental damage? Jak gram pod fire to interesuje mnie ten stat? Jak na przykład broń ma +9 elemental damage to czy to dostaje bonusy od +x% fire damage?
Ze tez ci nie wstyd pytac o rady gracza Candy Crush Saga z intelektem malpy, no ale mimo wszystko postaram sie moze jakos pomoc. Jesli moje rady nie wystarcza to na discordzie masz alfe-omege.
spoiler start
PS. pozdro dragonov, no offence ale naprawde zastanow sie jak traktujesz ludzi lol, zwlaszcza biorac pod uwage jakie nieraz ty brednie na tym discordzie wypisujesz, w dodatku w co drugim slowie blad lub przestawiane litery i sie tego czytac nie da. I nigdy nic ci nie powiedzialem, a ty sie przyjebujesz bo wkleilem linka, ktory ci burzy swiatopoglad lol (a w ktorego nawet nie weszles i go nie przeczytales pewnie bo przeciez reddit zly uga buga! zly czarownik zepsuc mi pokretlo od radia!). Shame.
spoiler stop
Jesli build jest meele to BARDZO WAZNE, najwazniejsze po czystym demejdzu i flat demejdzu jest OFFENSIVE ABILITY. Odpowieda ono za szanse na trafienie, zadane obrazenia (redukcja mobow jak jzu trafisz jest liczona, oprocz ich resow wg defensive ability moba a twoja offensive ability) Gdzies, kiedys na reddicie widzialem rozpiske ile potrzeba na ktory level. To samo sie zreszta odnosi do buildow ranged z gunami/pistoletami.
Wg tego https://grimdawn.fandom.com/wiki/Fire_Strike_(Skill) zadaje flat fire dmg i procentowo skaluje physical wiec szukalbym bardziej bonusow do physical (np jest sporo butow dajacych +x-xx flat phys dmgm czesto jest tez na bizuterii), bo beda sie one skalowac z levelami skilla. W endgame szukalbymn itemka ktory ci skonwertuje 100% zadawanego fire dmg na physical zeby sie to ladnie zazebilo (jest mnostwo konwertujacych itemkow w GD, wiecej w sumie niz w PoE).
Bardzo potrafia pomoc, zwlaszcza 'po drodze' czyli przed ultimate (potem ich sila mocno slabnie w stosunku do nowszych zabawek) wszelakie enchanty i inne cuda.
np. https://www.grimtools.com/db/items/2833 czy https://www.grimtools.com/db/items/2841
O ile nie masz prbolemu z resami to dajesz 4x boiling blood (ringi, amulet i medal) i 2x Clawa (na weapony) i masz tylko z tego sporo offensive ability i ponad +60% physical dmg (co odpowiada np. 14 poziomowi skilla Fire Strike).
Itemki ci beda wypadac gowniane ale taki urok gry solo self found (bez trade), ale spokojnie mozna zrobic wszystko, nie boj zaby). Resy trzymaj na minimum 60-70% glowne i ok 60%min reszte (stun res zaczyna bolec dopiero na ulitmate, wczesniej nawet tego nie zauwazalem ja naprzyklad). Mozna sie bawic resami w zaleznosci od miejsca gdzie idziesz, np nieumarli w akcie 2 zadaja piercing dmg w akt3-4 i malnouth sa Atetherials wiec Aether jest najwazniejsze. Do tego oglnie dodatki sa duzo trudniejsze niz podstawka, plus jeszcze do tego ostatni patch mocno podniosl poziom trudnosci ogolny, moze przesadzili. Nie wiem atm nie gram.
Mozesz sprobowac isc na elite, poczatek elite bedzie pewnie latwiejszy niz dodatki na normal.
jesli chesz itemki a nie dropi to polecam pogrindowac reputacje i ogarnac crafting i recepty, u vendorow jest WSZYSTKO czego potrzeba aby dojsc do ultimate. Naprawde niektore rzeczy maja super spoko i itemki u nich sa bardzi dobrze przemyslane, dopasowane do archetypow i buildow. Musiz tylko znalezc u ktorej frakcji sa itemki pod ciebie.
Dodatkowo itemki u frakcji z dodatkow sa lepsze i ciekawsze niz te w podstawce, maja tez wiecej bajerow/enchantow, itd...
Np taki mieczyk, ale to random drop akurat. https://www.grimtools.com/db/items/2790
Co prawda ja polecam probowac odwrotnej konwersji ale shys na fire tez zadziala, wtedy procentowo staramy sie skalowac fire dmg.
Albo cos takiego, dropi w drugim akcie, Arkovian Undercity, z bossa: https://www.grimtools.com/db/search?query=kilrian&in_description=1&exact_match=0 pofarmisz pare razy, to dropnie ale nie affixy nie sa gwarantowane, chociaz niektore sa stale (np zawsze bedzie mial +2 od fire strike)
Jak grasz ranged to masz takie pistolety: https://www.grimtools.com/db/items/8682
ringi: https://www.grimtools.com/db/items/485
zajebisty 2H, az szkoda ze grasz dual wield: https://www.grimtools.com/db/search?query=Barthollems Warmaul&in_description=1&exact_match=0
moze pomysl o przejsciu na 2h? Naprawde korba item pod ten skill.
Tutaj calosc z +do Fire Strike: https://www.grimtools.com/db/search?query=fire strike&in_description=1&exact_match=0
calkiem mozliwe ze ulepszenia Fire Strike maja wiekszy wplyw na DPS niz poziomy main skilla, pozniej sproawdze bo cos mi sie builder wykrzacza teraz i nie dziala. Duze znaczenia moze miec w co dajesz punkty (kolejnosc), czasmi dojscie do upgrade'u main skilla moze zwiekszycc dps dwukrotnie. ;)
Potem moze jeszcze moze cos wymysle bo to tak na szybko. ;)
PS. z tym elemntal dmg to szczerze ci powiem ze mnie zagiales, znam ten stat ale nie wiem jak to dziala. Moze tak jak Elemental Hit w poe? ze zadaje losowy zywiol? Albo w kolejnosci fire/cold/light. Nie wiem. na logike (ale w tych grach czasem logika zawodzi mimo ze ociekaja matematyka ;)) to bym przyjal ze ten stat jest super dobry i wspolgra z kzadym typem dmg (fire/cold/light).
PS. Link do ultimate 2H rozpierdalacza nie dziala :/ tu masz dobry. jest 6 wersji z rosnacym ilvl. Jak wiekszosc MI (Monster Infrequents - zielone itemki).
https://www.grimtools.com/db/items/2557
PS2. ta gra jest wolniejsza niz POE. Czasem trzeba pobic te mobki, o duze Aoe i duzy clear speed jest trudno i trzeba sie naprawde postarac. Oneshoting calych packow jak w PoE poprostu tutaj nie istnieje.
Ja gralem teraz melasem i uzywalem wlasnie takiego unikatu cos podobnego jak ten mlot co ci liknalem
https://www.grimtools.com/db/items/8778
Do tego sobie go stworzylem w edytorze z dwoma najlepszymi affixami, idealnymi pod moj meele build.
Wlasciwie top item, cos jak itemki z Uberow w PoE, a i tak zolte mobki trzeba chwile pobic na ultimate (co dla mnie jest zaleta, w PoE kazdy mob ma wlasciwie tyle samo HP, oprocz chyba nekrosow i moze ze dwoch innych typow. Strasznie to sztuczne jest) i a boss potrafi zajebac za pol HP.
Taka gra. Wcale nie taka latwa, prosta i przyjemna jak to co poniektorzy glosza. ;)
Oczywiscie bardzo wazny i sporo dajacy jest tez relikt. Mam nadziej ze jakis masz, jesli nie to jak najszybciej sie zainteresowac, craftingiem i receptami na nie.
Tutaj jest pare z pierwszego tieru (sa 3 tiery), ktore by mogly uzupelniac build moim zdaniem.
https://www.grimtools.com/db/items/1462
https://www.grimtools.com/db/items/1473
https://www.grimtools.com/db/items/1472
https://www.grimtools.com/db/items/1467
https://www.grimtools.com/db/items/1477
Naprzyklad +500% demejdza co 35 sec w tym ostatnim robi wrazenie. ;) Na walki z mocnymi zoltymi, minibossami i bossami jak znalazl.
Kurde zapomnialem dokonczyc o resach. Z drugiego tieru najwazniejsze sa Chaos (cthonianie) i Aether (zielonoswiatkowcy ;)) to sa dwie main grupy mobow w grze, z wyjatkiem pustyni w drugim dodatku.
Reszte resow mozna w sumie olac i rekompensowac np duzym lifepoolem czy tam mobilnoscia, az do ultimate (na ulti moze dochodzic do oneshotow bez resow).
No i oczywscie sprawdzaj wszystkich vendorow i enchantuj co sie da. w GD mozna enchantowac kazdy slot a w endgame (na elite i ultimate, i na poziomach reputacji wyzszych niz pierwszy) kadzy slot po dwa razy (raz itemkami z dropu/craftu i raz itemkami od vendorow.. jedne nie zastepuja drugich). Np bronie mozna enchantowac tymi clawami co dropia co chwile a na elite i ultimate dochodza miksturki, sprzedawane przez vendorow od reputacji, tego jest OD GROMA. Przejrzyj sobie database na tej stronce co ja linkuje z niej itemki.
PS. Sorki za bledy i chwilami polsko-angielski belkot, mam nadzieje ze ogarniesz. ;)
Jeszcze jedno ale obiecuje ze juz ostatnie. ;) Mozesz sobie zaczac drugi dodatek, jesli masz go kupionego. Po zrobieniu pierwszego questa, bedziesz zmuszony do wyboru jednej z 3ech frakcji (wybor mocno kosmetyczny bo i tak repa idzie ladnie dla kazdego). Po wyborze, automatycznie masz z wybrana frakcja pierwszy tier zaufania i mozesz sobie wykupic nowe enchanty dajace movement skille (nowosc w drugim dodatku).
Sa teleporty, szarze, uskoki/odskoki i inne cuda. polecam sobie to sprawdzic.
Mozesz wybrac jeden (oczywiscie mozna potem zmieniac), ktory najbardziej pasuje ci do playstyle.
Ja np melasem, zakochalem sie w odskoku do tylu (zapomnialem nazwy), napierd...sz sobie bossa, widzisz ze szykuje big attack to tylko naciskasz jeden przycisk (zakladajac ze nie ma za toba np. sciany) i odskakujesz na bezpieczna odleglosc. Super fajne.
Ehh... no i jest jeszcze ofc Devotion System ale to juz naprazie zostawmy, zbieraj kapliczki i wal w co tam uwazasz. ;)
Fiu fiu, się rozpisałeś D:
Dodatki jak najbardziej przechodź na Normalu, są naprawdę niezłe!
Elemental Damage?
Ty używasz Fire więc jak będziesz miał np. 30% Elemental Damage to o tyle ci podbije obrażenia od ognia.
Jeśli postać ci nie domaga to polecam popróbować swych sił w Crucible, za punkty możesz kupić Devotion points (świetna opcja dla świeżej postaci swoją drogą).
W przeciwieństwie do Path of Exile redystrybucja punktów jest tańsza więc próbuj i testuj, od tego jest Normal.
Do tego przejrzyj wikię w poszukiwaniu Relictów, amuletów czy nakładek na bronie (oleje, fragmenty).
Jak grasz Demo to Koktajl jest jego najmocniejszym atutem.
jeśli chcesz gotowca to tutaj jest jeden, sam używałem innego z tej strony (Aether Ray) i jest niezły
https://www.requnix.com/gaming/grim-dawn-builds/burn-the-world-bwc-and-rok-purifier
Pojawiły się zmiany w Saboutery i.....
NERFy
3xG go home
tutaj zmiany dla Raidera, nie wiedziałem że i ją dorwali
serio, nerfienie leczenia minami/pułapkami by zmusić graczy do używania nowych unikatowych rękawic jest ciosem poniżej pasa bo, surprise surprise!, jak większość unikatów tak i te są kompletnym szmelcem
jaki jest sens nerfienia klasy której używa niewielki procent grających?
I to jedna z niewielu która nie jest tak mocno uzależniona od sprzętu i pozwala robić mapy niewielkim kosztem? Zmuszanie do grania klasami które nie leżą graczom poskutkuje najwyżej odpływem graczy.
To jeden z tych momentów gdy GGG udaje że coś robi, psując coś w rezultacie tych działań, olewając bardziej palące problemy.
https://www.pathofexile.com/forum/view-thread/2627042
3.7.5d Patch Notes:
Remove-Only Map Stash Tabs and Unique Collection Tabs are now removed when emptied.
po latach błagań gracze zostali wysłuchani
akurat jak znalazł, nie mam najmniejszej ochoty tykać Blighta i wolę zrobić porządki w Standardzie z nowymi i starymi postaciami, obrałem też sobie za cel zapełnienie map taba mapami
Tak tylko przeczytalem po lebkach, przeskakujac po pare zdan czasem ale ogolnie chyba duzo pozytywnych zmian i duzo fajnych nowosci.
nom
szczególnie sekcja Mana for Spellcasters aka "walić mana leech, poświęć slot na mana flask i żłop ją jak jakiś pleb". Choć Enduring działający jak Overleech od Slayera ale dla many brzmi nieźle, ciekawe jak się będzie z nim grało buildami z MoM, gdzie momentami pula many wyparowywała w mig.
Modifiers granted only by items from specific Syndicate members now require half as many unveils to learn to craft. They're also more likely to appear as one of the potential modifiers.
ciekawe jak wpłynie na ceny zmiana w Veiled items, bo ich sprzedaż była niezłym źródełkiem chaosów
Nie chcę używać do tego praw ekonomii z realu bo ono nie działa w PoE
However, we don't want the solution to be a huge investment, and we've tried to provide a few different and interesting ways to sustain mana recovery.
aha, jasne
wygląda na to że Eldritch Batttery znowu w modzie, o ile i jego nie popsują swoimi poprawkami...
The general philosophy is that mana sustain for spellcasters should be something a player has to think about and find some way to manage, similar to Accuracy for Attack characters. co za bełkot
Contagion no longer gains radius as the gem levels
no dzięki GGG, akurat przekonałem się do ED builda w ostatniej lidze to musieli znowu coś popsuć
https://www.youtube.com/watch?v=2Jp3pNeCRko
komentarz sprzed 2 miesięcy: "Contagion get nerfed".
Czy tak zawsze jest z PoE? Dodają jakiś efekt a potem nerf?
The Dead Reckoning Unique Jewel can now turn up to 15 skeleton warriors into mages, up from 5 and is now limited to 1
no i to mi się podoba! Grałem buildem z tym jewelem i była to świetna zabawa, ale potrzebuję jednak lepszego GPU bo taka pikseloza na ekranie się robi z dynami resolution że oczy bolą :X
tyle że zmiana w Pledge of Hands na Greater Spell Echo może wszystko pokrzyżować
Spelle faktycznie IMO miały za dużą przewagę nad atakami. Nie wiem czy mana to akurat dobry wybór, ale fajnie że coś się w tym temacie dzieje. Powinni jeszcze wrzucić accuracy do spelli aby było fair :P
Nerf Contagion akurat w pełni uzasadniony, w połączeniu z ED był zwyczajnie za mocny i to nie od dziś a co najmniej od Synthesis. Zwłaszcza w połączeniu z obvecnie dostępnymi elementami do craftu.
Cieszy też nerf TS, przynajmniej w temacie enchantu, który za chwilę osiągnie jakieś oderwane od rzeczywistości ceny.
Accuracy do czarów? A na co to komu?
To prędzej wprowadzą broń palną zanim to się przyjmie.
Z innych wieści - Tornado Shot dostał nerfa, do tego enchanty z labu +2 są w dziale "legacy".
Essence Drain nietknięty, można odetchnąć. Mogę zająć się jego przeróbką (by używał łuka zamiast różdżek).
Impale też nietknięty, czuję w powietrzu drugi sezon champion cyklon/bladestorm.
Chociaż ED trickster i totem divine ire też kuszą na start.
Może ktoś załozyć nowy watek?
Trudno mi uwierzyć, że tak hajpowana przez was gra została odstawiona.
Smuteczek :(
Widać tower defense nie każdemu pasi.
Ja sam na razie ligę przeskakuję i czekam na wymianę bebechów w kompie, głównie GPU i większy dysk SSD.
Poe zaliczyło najgorszy start sezonu w historii,35% graczy na steamie mniej.
Profane - nie w historii a od 2017, a to że na Steamie jest mniej to dobrze - wersja steamowa jest zjepana - ma kłopoty z alokacją plików i dostaje patche o kilkaset mb większe niż wersja stand-alone
I jaki ciapek mając lżejszego klienta bezpośrednio od wydawcy używa steama? :P
I jaki ciapek mając lżejszego klienta bezpośrednio od wydawcy używa steama? :P
<podnosi rękę>
miałem kiedyś konto na kliencie, potem dla wygody przeszedłem na Steama bo nie mam głowy do posiadania bazyliona kont wszędzie. Ja wiem że w XXI wieku człowiek ma kilka kont zanim zacznie nauczyć się chodzić ale ja wolę przycinać liczbę kont gdzie się da.
Pojawia się jakiś większy patch albo nowa liga - kasuję ten wielki plik w folderze z grą i ściąga grę od nowa.
Garruk
Dzięki za tipy!
Od Forgotten Gods już szło dużo lepiej, nawet veterana włączyłem, teraz na Elite jestem i też dość sprawnie idzie. Niestety czasu na grę mało :(
Opłaca się grać na standardzie w Poe? 3 miesięczne ligi to zazwyczaj za mało dla mnie czasu. Jak tam ekonomia wygląda?
A ta ligę chyba odpuszczę, mało ciekawie wygląda, chyba taki zapychacz przed 4.0 i najwyżej na standardzie pogram.
Następna liga to już 4.0 czy jeszcze coś pomiędzy będzie?
Do 4.0 to jeszcze co najmniej 3-4 ligi Bezi ;)
a std to tylko desperaci grają. co za przyjemność grać jak większość sprzętu masz na dzień dobry w tym wersje Legacy (np kaomka 1000 hp), cześć osób gra bo może zobaczyć wielkie liczby, ale większość std nie rusza ;)
A ekonomia - ceny zupełne rożne i znacznie mniej osób. Cześć osób rozdawało sprzęt na std kasując postacie bo tam nie gra :P
Szkoda, przydałby się taki standard 2.0, co rok resetowany, obecny tylko w coraz gorszym stanie będzie.
Ale to nie realne - bo byś musiał założyć lige - standard 2.0 na których plikach ligi jak w rok masz 4 wraz z zmianami mechaniki ) i std normalny
Z gildii co najmniej jedna osoba gra stale na std (ciągle obiecując że zagra ligę) bo też mało gra ;)
a takii std to norma wszędzie - d3,d2 itp
Jak spadają przedmioty z lig to robi się...
Na Standardzie warto grać, szczególnie jak jesteś każualem, albo gdy chcesz olać jakąś ligę bo nie podoba ci się z jakiegoś powodu - czy to z powodu awersji do tower defense (Blight) czy braku zapędów masochistycznych (Betrayal).
Nie słuchaj ludzi mówiących że tam tylko dziwacy grają, dla mnie liga legitna, bez presji czasowej. Dobrze jest jednak mieć więcej niż jednego builda tam, co by mieć czym grać jak jakiś oberwie nerfem bo GGG próbuje udawać że coś robi w każdej lidze...
Czemu nierealne? Najpierw niech postacie trafiają do standardu 2.0 i normalnie niech gra zyskuje aktualizacje, a po roku wszystko trafia do normalnego standardu i jest reset 2.0.
Bo jeszcze bardziej rozpraszasz handel ( już nie na "dwa rodzaje serwerów ( gdzie w każdym i tak masz "zwykły" i hardcore czyli sumarycznie masz ich obecnie 4) a tak by musiały dojść 2 kolejne
Baza rośnie o 50% ( bo przecież trzeba wprowadzić nowy rodzaje postaci
A jak ktoś chciałby grać tylko na zwykłym std i ligówkach to co blokowanie postaci na następny rok? (bo postać nie wpadnie do std normalnego tylko 2.0)
Wybór serwera jeszcze bardziej utrudniony? :)
Nowe bugi, obciążenie serwerów, jeszcze gorszy handle niż obecnie..
wiec awykonalne
najwyżej na standardzie pogram.
Standard nie ma kompletnie sensu, chyba, że chcesz potestować potencjalne buildy na ligę/bawić w bardzo precyzyjny metacraft. Szkoda czasu, serio. To już lepiej pograć te kilka godzin tygodniowo na lidze.
Ano trochę mniej ludzi, powody są jasne:
1) Bardzo udana poprzedzająca liga, przez co sporo ludzi srogo ciorało i się wypaliło,
2) Taki tam niszowy MMO wyszedł tydzień temu, WoW Classic się nazywa czy jakoś tak :)
3) Ludzie zobaczyli tower defense i się zrazili - a na tę chwilę mechanika bardzo się podoba każdemu z kim gadam (mnie też, fajny odmóżdżacz i można sobie odetchnąć od sprintowania przez mapy). Pomysł średni ale wykonanie bardzo fajne.
Jak się wejdzie na ladder to graczy jest od groma, pozycja 15000 (niżej nie da się zejść) to level 85, co raczej ciężko osiągnąć poniżej 20h / played na świeżej postaci. A liga wyszła przedwczoraj - także maniaków nie brakuje.
Co do standardu - grać można, ale ja bym chyba wolał casualowo pykać w ligę (nawet te 4-5h tygodniowo to 50-60h w skali ligi, można pocisnąć postać do 93-95 poziomu), standard w porównaniu jest bardzo martwy a ekonomia mega dziwna - dla mnie szkoda czasu, chyba że ktoś ma gear z multum ligowych postaci i może sobie "za darmo" eksperymentować.
Podpisuje się oburącz, pod wszystkim. Powiedziałbym tylko bardziej dosadnie nt standardu - absolutnie nie opłaca się tam grać, chyba że celem jest potestowanie potencjalnych buildów ligowych/zaawansowany metacraft. Nawet casualowo nie warto zaprzątać sobie głowy standardem który generalnie jest martwy, a 3 miesiące ligi wystarczą absolutnie każdemu aby dobrze się bawić i poznać nową zawartość. Nawet grając te kilka godzin tygodniowo.
Tak czy siak spadek jest szokująco duży. Jak na gre z tak dużą społecznością.
Ciekawostka,zobaczy się przy następnej lidze,jak z tego wyjdą.
ale spadek czego ? graczy ? jakoś nie widać żeby jakaś tragedia się działa.W dniu otwarcia byłem na 38k + pozycji w kolejce wejścia na serwer i raczej zawsze klikam o tej samej porze to w Legionie byłem 24k+.
Ogólnie zmiany jakie wprowadzili są na duży + zwłaszcza Atlas gdzie fajnie można określić kto na danej mapie ma być (Zana,Niko ).End game jest już stary bo Shaper jest ograny na maksa nie wpominajac o zabytkach takich jak Atziri.
Dla totalnej odmiany poszedłem SSF a tego jeszcze nie grałem :)
Na razie największy problem to Fungal mapy kurcze jest naprawdę ciężko ale jest fun z każdej znalezionej rzeczy dla postaci :)
Ano, spadek graczy, są statystyki ze steama. i Imo nie ma to znaczenia że to steam, bo jeśli jest 35% graczy mniej niż w poprzedniej lidze, to coś jest na rzeczy.I na normalnym kliencie może być różnica ~5%.
Hej.
Miałem nie grać, ale , no cóż, nałóg wygrał.
Jak na razie jest fajnie, ten tower defence nie nuży, nie męczy, a jak się dostanie skrzyżowanie przy pompie no to nawet można się spocić :).
Gram guardianem summonerem z herald of purity, holly relictami i skorpionem - bardzo fanie się na ten moment łupie (prawie 8 akt).
Pozdrawiam!
Byłem nastawiony negatywnie, bo jednak w kwestiach wykonania GGG potrafi podwinąć się noga. Jestem jednak mega pozytywnie zaskoczony - mechanika TD sprawia frajdę, jak się dysponuje odpowiednim dipsem to można wręcz kwestie wieżyczek zupełnie pominąć, wykonanie na medal, przemyślane i widać że uczą się na błędach. Naprawdę pozytywne zaskoczenie. Szkoda, że większość znajomy z fl zapowiadała przerwę po Legionie i słowa dotrzymała. Z drugiej strony poprzednia liga była tak dobra i tak oblegana, że nie dziwię się potrzebie - chwilowego, bo wrócą - odpoczynku.