Windows 7 z obsługą DirectX 12
O, niemożliwe, to jednak się da? Kto by pomyślał. Nikt by przecież nie posądzał M$ o sztuczne blokowanie dostępu do API na starszym systemie operacyjnym, prawda? Dobry ziomek Microsoft.
Z drugiej strony pojawia się pytanie, czy to pełna implementacja, czy tylko jakaś proteza, bo jak to drugie to za bardzo sensu to nie ma.
O czyli mogę wrócić spokojnie na Win 7 bo DX12 był jedynym powodem przesiadki na Win 10 :D
O, niemożliwe, to jednak się da? Kto by pomyślał. Nikt by przecież nie posądzał M$ o sztuczne blokowanie dostępu do API na starszym systemie operacyjnym, prawda? Dobry ziomek Microsoft.
Z drugiej strony pojawia się pytanie, czy to pełna implementacja, czy tylko jakaś proteza, bo jak to drugie to za bardzo sensu to nie ma.
Wszystko się da kwestia Service Packa i Windows dostaje kolejne funkcje po za tym według mnie to dobra decyzja po ostatnich wypadkach z aktualizacjami w Windowsie 10.
Nie mogę tego zrozumieć. Wszyscy skarżą się na windows 10 że każda aktualizacja coś im psuje. Ja instaluję każdą nową aktualizację i jeszcze nie zdarzyło mi się żeby coś się zepsuło.
Ludzie mają pecha czy ja mam szczęście? Aktualizacje lecą z automatu. Inni którzy jeszcze nie spróbowali dziesiątki boją się jej dotykać myśląc że coś im padnie, głównie przez takie opinie. Masakra.
Miło że Windows 7 otrzyma wsparcie dla dx12, choć pewnie w jakieś ograniczonej części i nadal lepszym pomysłem będzie przesiadka na Windows 10.
Mi nic nie popsuły aktualizacje do dnia wczorajszego. Dzisiaj sobie odpalam grę i mam jakiś stuttering, cięcia, jak wczoraj wszystko było ok. Niestety, ale aktualizacje dychy nie są perfekcyjne, a większe aktualizacje to już w ogóle loteria.
U mnie wszystko było ok i pierwszy raz coś takiego po aktualizacji z wczoraj.
Magia informatyki.
Dobry przykład - gry. Przypomnij sobie jakąś grę, a potem zobacz kompilacje błędów na YT. Tobie mogło wszystko działać, a ktoś ma glitche.
U mnie po każdym updacie windowsa po ~3 godzinach za każdym razem dostaje blue screena, ale po tym już jest wszystko w porządku. Dziwna sprawa.
Mi ostatnio też coś się zrypało, szarpało i cieło się wszystko. I do tego ten magiczny freezzzeeee w grach online. Całe szczęście już po następnej tego nie ma.
O czyli mogę wrócić spokojnie na Win 7 bo DX12 był jedynym powodem przesiadki na Win 10 :D
Ale po co skoro niedługo kończy się jego wsparcie techniczne?
Chyba że... MS znowu je przedłuży?
Czemu nie Win8/8.1? To już by mnie zaskoczyło mniej, może trochę.
A może to odpowiedź na dominację XP i 7 w Chinach? Widać chińczycy dziwnie uprzedzeni do całkiem niezłego systemu, ciekawe...
Win 8 nie był zbyt lubianym systemem. Bardzo wiele osób przeskoczyło z Win 7 od razu na Win10.
Co Wy uparliście się z tym wsparciem technicznym?
Do tej pory wszystkie ważne łaty i serwispaki zostały już powydawane, a dalej to antywirusy i system operacyjny jak marzenie.
Moze po to ze dopiero w tym roku win 10 przeskoczyl ilosciowo win7 :P
No, to teraz jeszcze tylko Forza Horizon najnowsza na W7 i mogę następne kilka lat spokojnie na tym systemie przesiedzieć.
Heh, no i zarąbiście, nie będę się musiał przesiadać.
Ciekawe jak to ma działać bo z tekstu nie wygląda to obiecująco, czemu pod każdą grę indywidualnie niby trzeba implementować.
Mam nadzieję, że nowy Ori będzie na 7 działał, reszta w sumie nnie nie obchodzi
Może kolejne odświeżenie w formie WoW Classic czy coś?
A co ma jakość grafiki w tej akurat grze do największych zalet tego API i jednoczesnego ułatwienia pracy developerom, którzy będą wspierali tylko jedną wersję API zamiast dwóch...? Na unifikacji skorzystają tak samo gracze - zwłaszcza Ci z kiepskimi CPU - jak i twórcy.
Błędne jest przekonanie graczy, że nowe API = nowa grafika. Jedno z drugim nie ma nic wspólnego.
Meh, zostaje przy W10
@Vamike
Dx12 nie został stworzony by gry wyglądały lepiej, a przede wszystkim by chodziły lepiej. Chodzi o równiejsze rozłożenie "draw call" na większej ilości rdzeni i zmniejszenie narzutu sterownika na procesor(szczególnie u Radeonów). Obecnie wszystko jest upchane w "Core 0" co przy rosnącej ilości i szczegółowości obiektów odbija się negatywnie na wydajności.
Przy dobrze zaimplementowanym Dx12 wzrosty powinny być widoczne jak w przypadku Dooma(2016) po przełączaniu się na Vulkan.
Dx12 nie został stworzony by gry wyglądały lepiej, a przede wszystkim by chodziły lepiej
to dziwne bo praktycznie żadna gra nie chodzi na nim lepiej XD
Skoro gry są pisane pod dx11, a dx12 implementuje się na ostatnią chwilę po macoszemu to efekty są jakie są.
W Division2 implementacja dx12 wygląda na poprawną i faktycznie widać różnice na korzyść nowego API.
https://www.youtube.com/watch?v=9KO93EKvHLE
to dziwne bo praktycznie żadna gra nie chodzi na nim lepiej XD
Jeżeli nie działa lepiej to znaczy że implementacja jest skopana, wina dewelopera. Ostatnio jakby było z tym gorzej niż w 2017.
Kilka gier mam pod Dx12 np:
Rise of Tomb Raider, Battlefield I, Shadow of Tomb Raider, Metro Exodus.
W przypadku pierwszych dwóch pod dx12 wygląda lepiej, ale mimo, że miał działać płynniej to tak nie było. Zawód był zwłaszcza przy RoTR.
Natomiast Shadow of Tomb Raider i Metro Exodus to już przykłady gier, gdzie pod dx12 gry zarówno wyglądają lepiej jak i działają także szybciej. Różnice są wyraźne.
Dokładnie Shadow of the Tomb Raider użycie GPU 60% i spadki do 40fps pod DX11.
Niech jeszcze włączą MS Store.
Nawet bez Dx12 bym z niego szybko nie zrezygnował.
Chciałoby się powiedzieć: "Noż" co tak późno drogi Microsofcie?
U mnie to nic nie zmienia. Za nic nie wróciłbym już do W7 mimo iż był b.dobry. Po prostu jest już trochę archaiczny. Po za tym zaraz kończy się oficjalne wsparcie MS. Nie ma co się cofać z technologią.
Nie ma co się cofać z technologią? Tak trochę LOL. Tak trochę bardzo :D
Masz linka do pierwszego artykułu jaki mi się wyświetla na liście proponowanych. Akurat, zupełnie przypadkiem, o cofaniu ;]
https://www.gry-online.pl/hardware/windows-10-cofnie-zmiany-jesli-aktualizacja-zakonczy-sie-bledem/ze1bd16
Ale co ten news z linka ma do tematu? Bo ni cholery nie wiem o co ci chodzi. Chodzi mi o cofanie się z najnowszego systemu do systemu z 2007r...Po cholerę? A ty wyskakujesz mi tu z news'em, który daje fajną informację o cofaniu aktualizacji JEŚLI wystąpi błąd. Nie widzę związki ze sprawą. Ale walnąłeś babola.
Coś czuję, że niedługo będzie Windows 7 Remastered, bo w sumie chyba jeszcze nikt na taki pomysł nie wpadł.
A tak z ciekawości to niby w czym W7 jest archaiczny? Brakiem kwadratowego-mobilnego UI z w10?
@DanuelX, z punktu widzenia programisty (od 17 lat), to jak porównywać hotel 5-gwiazdkowy w Mozambiku do standardów UE.
Tylko co to da. Jak np. Blizard czy jak mu tam przestanie robić gry na directx 11 i zacznie tylko na 12 to ci co jadą na kartach z directx 11 to i tak nie pograją. Mówiąc krótko jedni stracą drudzy zyskają i będzie dalej problem.