PlayStation 5 ze wsparciem dla technologii ray tracingu?
No to albo sobie poczekamy jeszcze TROCHĘ na tę ich nową konsolę, albo kałuże w nowych grach będą wyglądały naprawdę dobrze. :D
Sony poszukuje inżynierów z doświadczeniem w pracy z ray tracingiem, którzy będą pracować w laboratoriach PlayStation w Londynie.
Dopiero poszukują ? To premiera za 5 lat najwcześniej. To se poczekamy na RDR 2 i Cyberpunka.
PlayStation 5 ze wsparciem dla technologii ray tracingu?
Taa, już to widzę jak nowa konsola staje w płomieniach przy aktywnym RT.
Oj widać padłeś ofiarą marketingu nv, że tanio się nie da. Da się da się, to jest bardzo prosta sprawa i jeżeli będą chcieli to będą mieli.
Gdzieś czytałem że Polyphony pracuje nad własnym RT, więc obstawiam że kolejne Gran Turismo będzie miało piękne odbicia od lakieru i mokrej nawierzchni na torze.
Skoro niby dopiero szukają to PS5 nie wyjdzie tak szybko. Chyba że chcą zrobić z tego PS5 pro które by wyszło 2-3 lata później.
Mogłoby się wydawać, że premiera Ps5 nastąpi w 2021, ale po takim newsie stawiałbym na 2022.
Poza tym co to da, że będzie RT jak z tym ponownie rezygnacja z natywnego 4K więc będzie co najwyżej konwersja z 1080p do 1440p czy 4K i zaledwie 30Fps ze spadkami na 25Fps.
I jak tu grać jak człowiek przyzwyczajony do 60-120 Fps.
Nowe konsole to chyba w 2021 i to najwcześniej. Skoro w tym roku Microsoft ma wydać nowego Xboxa One S to na zupełnie nową konsolę w najbliższym czasie nie ma co liczyć.
Zauważ, że w tym samym roku w którym zadebiutował Xbox One, Microsoft wypuścił odświeżoną 360tkę. Także jest na co liczyć.
2020 będzie na pewno premiera PS5 :) Może w końcu będzie 60 fps i kupie :)
Ciekaw jestem ile ta konsola będzie kosztowała znając ceny rt. ?
Pewnie w ps5 będzie takie rt jak w ps4 4k ;)
Jak chce się rozniesc kkonkurencje to warto dac nowoczesny i wydajny produkt i później liczyć kasę im lepszy tym więcej kupi. A przy zamowieniach liczonych w dziesiatki milionów hardware to tanizna to nie to co hiend dla garstki PC tutaj cena spokojnie może wynieść 10-30% ceny tego samego układu dla PC.
Ja bym się ucieszył jakby gry w końcu działały w rozdzielczości full HD i 60FPS.
Nie po to tanieją TV 4k. żeby znowu wracać do ery 1080p. Ma być natywne 4k i stabilne 30 fps.
Różnica w grafice jest ogromna w 4k aplynnosc? Zależy od gry. W takich bijatykach, szybkich fpsach wskazane jest 60 ale w wielu miejscach 30 klatek daje radę.
Ważne, żeby nadal dają nam 2 tryby do wyboru: wysoki rozdzielczość albo wysoki FPS. Tak jak PS4 Pro i niektóre gry.
Myślę że będą działać. Będzie pewnie 4k 30fps lub fhd 60fps do wyboru. Branża idzie w 4k.
W takich bijatykach, szybkich fpsach wskazane jest 60 ale w wielu miejscach 30 klatek daje radę.
Bajki. W każdej grze jest duża różnica między 30, a 60, a jeszcze większa między 60, a 120-140. Nie mówiąc o przeskoku z 30 do kilkaset Fps. Widać to zawsze było lepiej na monitorach/Tv 85Hz-100hz niż na 60Hz. A co dopiero 144hz i z lepszym odświeżaniem.
Problem natywnego 4K jest jeszcze taki, że raz trzeba mieć pod tą rozdziałkę topowy sprzęt, odświeżanie w wielu grach spada w 4K do marnego 60hz, wielu obniża detale, by móc w ogóle sensownie pograć, niska płynność bez SLI 30-50 Fps.
Dopiero RTX 2080Ti zaczął sobie lepiej radzić jako pojedyńcza karta w tej rozdzielczości, ale już taki AC Odyssey na niej też miał bliżej do 50 Fps niż 60. W Metro Exodus według benchmarków na Extreme średnia 30 na tej karcie i to jeszcze, gdy prócz tej karty masz mocarne resztę podzespołów.
W wielu nowych grach brak wsparcia SLI to żart. Jest duża różnica między 50-60, a przeskokiem na 100-120.
Granie w 30Fps było fajne w latach 1995-2002, gdzie często był zablokowany Fps na tym poziomie, a nie w tej dekadzie, gdzie 60-90 to minimum.
Znam nawet takich ludzi dla których w pewnych grach lepszy wybór był stabilne 200Fps na medium niż skaczące 130-140 na ultra.
To dobra wiadomość. Tak jak poniekąd konsole równały w dół resztę rynku przez długi czas. Tak teraz mogą pomóc w rozpowszechnieniu się technologii. Bo jakby nie patrzyć, to jest największy rynek zbytu i najbardziej intratny dla producentów gier. Jedna dwie konfiguracje i można sobie pisać zoptymalizowany software.
Tak jeśli ps5 dostanie ray tracking to technologia szybko upowszechnienie. A co za tym idzie ceny spadną do normalnych. Na razie to takie łowienie jeleni.
Będzie albo drogo albo dadzą jakąś wydmuszkę - tak czy inaczej ktoś będzie niezadowolony.
Nawet jeśli będzie to wydmuszka, to sprzęt się sprzedaje właśnie takimi hasłami. Puszczenie konsoli która choć trochę potrafi korzystać z tej technologii byłoby potężnym ciosem dla konkurencji, która by tego nie zaimplementowała.
Jak będzie to RT na PS5, to pewnie w niskiej jakości. RT jest spoko na Ultra, a nie jak odbicia są w pikselach.
Będzie RT, czy nie będzie, to jedno jest pewne - wewnętrzne studia Sony zrobią znowu najładniejsze gry (oby też najlepsze - co na szczęście często idzie w parze), tak jak ma to miejsce na PS4.
Naughty Dog, Santa Monica Studio, Guerilla Games - to utalentowani ludzie są na pierwszym miejscu, na drugim ich wizja i pomysły, dalej odpowiedni budżet, a dopiero na końcu tej wyliczanki sprzęt. Myślę, że będzie dobrze :).
To będzie RT jak 4K na Prosiaku.
Dopóki AMD nie zaimplementuje RT w swoich kartach graficznych, to technologia raczej nie trafi na konsole. Jest praktycznie przesądzone, że kolejna generacja konsol będzie opierała się na sprzęcie tej firmy. Zresztą nowe konsole powoli już wchodzą w ostatni etap produkcji. To ogłoszenie o pracę, to element bardziej długofalowej polityki.
Rozumiem ze do komfortowego grania jest potrzebne 60fpsow oczywiscie miedzy 30/60 jest przeskok ogromny acz kolwiek kolega twierdzi ze nawet 120 140 to teraz powinno byc moze nie dlugo dojdziemy do 500 bo ktos powie ze 60 nie grywalne ??parodia
Jeśli premiera ma się odbyć w najbliższych dwóch latach, to raczej oczywiste że nie będzie tej technologii w pierwszym modelu konsoli :) Jeśli będzie, to np. w wersji pro.