Metro Exodus - poradnik do gry
Dopiszcie w tym poradniku, że zanim gracz zacznie zadanie: "Kradzież łodzi w porcie" na poziomie Wołga, niech pozałatwia wszystkie swoje sprawy. A dokładniej zrobi zadania poboczne, pozbiera ulepszenia, pocztówki i notatniki. Po wykonaniu bowiem zadania z łodzią, automatycznie przenosi nas do następnego, po czym zakańcza się ten etap. Innymi słowy, nie ma później szans, aby sobie pobiegać po Wołdze. Niestety gra o tym nie informuje, a brak wielokrotnych slotów na zapis gry uniemożliwiają, wczytania wcześniejszego sejwa. Pod tym względem olbrzymi błąd gry.
Wołga | Ulepszenia i interesujące miejsca w Metro Exodus.
Brakuje ulepszenia hełmu, które znajduje się w obozie bandytów przy trasie kolejowej prowadzącej z wagon do Aurory
Dopiszcie w tym poradniku, że zanim gracz zacznie zadanie: "Kradzież łodzi w porcie" na poziomie Wołga, niech pozałatwia wszystkie swoje sprawy. A dokładniej zrobi zadania poboczne, pozbiera ulepszenia, pocztówki i notatniki. Po wykonaniu bowiem zadania z łodzią, automatycznie przenosi nas do następnego, po czym zakańcza się ten etap. Innymi słowy, nie ma później szans, aby sobie pobiegać po Wołdze. Niestety gra o tym nie informuje, a brak wielokrotnych slotów na zapis gry uniemożliwiają, wczytania wcześniejszego sejwa. Pod tym względem olbrzymi błąd gry.
W Wołdze wszystko już pozbierałem, warto napisać też że np. kiedy odwiedzamy cerkiew i nie podniesiemy pocztówki ze strychu to już jej nie podniesiemy bo droga będzie zablokowana. Można np. w poradniku oznaczyć kiedy co można zebrać.
Mam pytanie. Ikony czaszki z mapy znikają po przeszukaniu miejsca? Niby w podpowiedziach jest, że w legowiskach potworów znajdę lepszą broń , ale w żadnym legowisku żadnej broni nie ma, zupełnie nic. Tylko kilka potworów ;/
Kryjówki i warsztaty na Morzu Kaspijskim
Na mapie brakuje dwóch kryjówek
Śmierć Kniazia była tak głupia że szok. Oberwał dosłownie w bok boku strzał w to miejsce nigdy nie kończy się czymś poważniejszym niż ewentualnym zakażeniem rany.
U mnie przeżył ale jak zobaczyłem na yt, to on po prostu nie dał rady skoczyć, ewentualnie wiedział że skok zakończyłby się śmiercią i wolał zostać na łasce fanatyków.
Śmierć była o tyle głupia, że całą sekwencję można było zrobić skradankowo bez zabijania, a gdy wpadamy do lidera to nagle wybucha strzelanina. Bez sensu.
Jedyne co jest w śmierci Kniazia głupie to ludzie, którzy do niej doprowadzili. Nie wiem jak wygląda scena jego zgonu, ale gdy przeżyje w pociągu opowiada, że zeskoczył skądś zahaczywszy pancerzem o jakieś wystające gówno i rozpieprzył sobie kamizelkę. I że tylko to, że udało się załatwić sprawę pokojowo uratowało mu życie.
Google noktowizyjne nie zaliczają się do 12 ulepszeń wymaganych do zdobycia osiągnięcia. W lokacji Morze Kaspijskie jest jeszcze jedno ulepszenie, konkretnie pancerza, mieści się niedaleko ulepszenia do lornetki, w prawym dolnym rogu mapy. Znajduje się w jaskini.
Proszę zobaczyć to na filmie:
https://www.youtube.com/watch?v=j8QADSllwVI&t=458s
Warto dodać że w wołdze, w budynku gdzie wykonywaliśmy zadanie poboczne związane z ratowaniem niewolników znajduję się ulepszenie do pancerza.
W obozie bandytów w północno-centralnej części mapy jest trzech, w obozie pod wieżą bandytów z gitarą dla Stiepana jest jeden.
Mam pytanie dotyczące poziomu trudności Stalker-trudny. Czy jest na tym poziomie trudności szybki zapis?
System moralności jest idiotyczny. Zabiłem ledwie paru wieśniaków, bo na mnie wpadli i zaczęli strzelać, kilkadziesiąt ogłuszyłem i puściłem wolno z klatek, a ostatecznie dostałem złe zakończenie rozdziału. Zgodnie z poradnikiem zabicie nawet 1 osoby skreśla cały rozdział. Absurd jakiś.
Możesz zabijać wyłącznie bandytów.
Kto to widział!? Strzelać do biednych chłopów... ;)
Chyba coś kręcisz(albo tych PARU to już za dużo). Jeśli mówisz o wołdze. Ja zabiłem jednego wieśniaka przypadkiem. W czasie gdy dużo ich było ogłuszonych. Od razu się przez to poddali. Potem nigdzie już mnie nie atakowali o ile chodziłem z opuszczoną bronią. Końcówka znów po cichu. Większość ogłuszonych. Pod koniec sobie kilku odpuściłem. Zakończenie dobre.
jak dla mnie od początku logika moralności jest bez sensu w realnym swiecie tylko idiota by miał takie podejście do jakiejś sekty i wg logiki tej gry pod tym względem reszta gry spoko i odnoszę wrażenie że po prostu jest taki twór moralności pod tym względem że może to już nie jest metro jakie znamy a zupełnie teoretycznie co innego i ten klimat mi się podoba o wiele bardziej bo gra przekazuje kto tak naprawdę jest największym zarazom ziemi czyli 98% ludzi a nie mutanty.
A propos misji pobocznej na Morzu Kaspijskim we wraku statku, gdzie mamy uwolnić niewolników. W poradniku jest napisane, że opancerzonego wroga nie da się ogłuszyć, a tymczasem mnie się udało, więc jest to jak najbardziej możliwe. Gram na poziomie trudnym.
Na takich twardzieli najlepszy jest koktajl mołotowa usmażą się jak na grilu i nawet nie trzeba amunicji marnować
Jak niby ogłuszyłeś opancerzonego typa? Taka opcja nie wyświetla się w żadnej sytuacji ani jak gość nie jest zaalarmowany. Ani jak na niego wpadniesz(na większość to działa). Ani jak np wytrącisz go z równowagi granatem. Ani jak przeładowuje.
Brakuje jednego dziennika w Moskwie. Podczas ataku pancernika , przed samą lokomotywą, zaraz za wkm - em , po prawej stronie.
Aha, no i na mapie Wołgi, karta pacjenta ,nie pacjęta.
Na morzu Kaspijskim jest poboczna misja polegająca na uwolnieniu niewolników ze statku. Oczyściłem statek ze wszystkich przeciwników i otworzyłem klatkę z niewolnikami.
Niestety - nie wiem czemu - misja jest niezaliczona. Znacznik cały czas jest na czerwono.
Na statku jest więcej niewolników do uratowania?
Niby jaki znacznik? Jeśli masz na myśli czerwony trójkąt to nie wiem jakim cudem nie zauważyłeś do tego momentu, że one nigdy nie znikają, bo to po prostu odkryte pytajniki.
Większość klatek jest na dole, ale jedna jest na terenie po którym się przekradasz.
Zapraszam na serie staram się robić wszystkie misje poboczne i sprawdzać cały teren https://www.youtube.com/watch?v=i5nYarGDfzc&list=PLI2HRQC_mAWRR220zl2NRZ5DKhYTw79KD
Kolejna bzdura powtarzana na kazdym portalu:
„Gdzie znajdę prawdziwego Barona?”
To jest zwykly uzurpator, podstawka Saula zeby zastapic po cichu prawdziwego barona ktory siedzi sobie w wiezy. Prawde wyjawia w momencie potraktowania go kolba w pysk.
Jak aktywować zmianę pory dnia? Jak idę do łóżka to pokazuje się opcja do wybrania ale mogę wybrać tylko wstanie z łóżka
Słuchajcie nie mogę w tej misji wejść do drezyny dlaczeog?? nie pojawia mi się opcja wejścia do środka.... co robić?
Musisz znaleźć odpowiednie miejsce ipojawi się opcją. Ja tak miałem z samochodem na morzu kaspijskim - dopiero z tej stronki się dowiedziałem że na misję można było podjechać a nie lecieć z buta xD
Czy ktoś wie jak wyjsc z drezyny ? Jestem w niej i gdy chce przestawic tory nie moge wyjsc, probowalem juz wszystkich kombinacji przyciskow (xbox one s) jesli ktos wie napiszcie
Zgaduję, że Ty już masz to w d*pie ale może inni mają z tym problem(tak jak ja). Ja się odkręciłem w stronę wyjścia z drezyny i jednoczenie lewy analog w górę plus X .
Super gra, właśnie ukończyłem. Dodam tylko od siebie, że trzeba zrobić wszystkie misje poboczne związane z niewolnikami w levelu Morze Kaspijskie. Ja pominąłem jedną dźwignię najprawdopodobniej gdzie mogłem otworzyć klatki przez co Damir został.
W misji Forteca Barona dojeżdżam do Damira i Giul. Powinna się aktywować misja, a oni stoją na cysternie i się nie ruszają...czy coś konkretnie musi się wydarzyć by się ruszyli?? Z góry dzięki za pomoc
Ta misja jest zbugowana. Nie zabiłem ani jednego tubylca. Kluczowe (te powyższe) trzy misje zrobiłem po cichu i bez zabijania, a mimo to Kniaź umarł... I widzę w internecie, że nie tylko ja tak miałem.
Poszperałem trochę i okazało się, że jak na początku rozdziału (wjeżdżając pociągiem do lokacji) oddamy losowe strzały to z automatu mamy złe zakończenie.
Jak zwykle twórcy nie potrafią ogarnąć zakończeń ze swoimi dziwnymi mechanikami wyborów...
Ja zabiłem trzech ludzi na samym statku. Na jednym z poziomów mnie zauważyli, ale niw podnieśli alarmu. Potraktowałem ich z dubeltowki. I miałem dobre zakończenie (ps4)
Trofea w dodatku Sam's Story:
Wszystkie tajne skrytki Nocnych Łowców (Wielka sowa)
https://youtu.be/b-azwEo9kPA
W Jamantau nie mam notatki nr 2 tej gdzie trzeba się przeczołgać i leży na pojemniku na wodę. Jest tylko czarna obwódką tak jak by w środku pojemnika była i w żaden sposób nie idzie zebrać jej i nie umie skończyć trofki „bibliotekarz" no masakra jakaś
Witam. Przez przypadek zdjąlem noktowizor i teraz nie mogę bgo znaleźć w ekwipunku, macie jakieś rady jak to założyć. PS w ekwipunku też bo nie widać.
Witam mam podobny problem po rozpoczęciu tajgi nie mam noktowizora miał ktoś może taki problem?
Ratunku, pomocy!
Nie wiem jaki jest klawiaturowy odpowiednik przycisku R1 z kontrolera kiedy jestem w ekranie plecaka.
Nie potrafię bez kontrolera przejść do ulepszeń broni itp...
Cały czas myślałem że qrtem musi umrzeć informacja o tym że artem może przeżyć zmieniła moje życie o 180° i napewno przejdę ta gre jeszcze raz
Witam wszystkich .
Mam problem z misją morze kaspinskie forteca barona.
Według opisu Damir i Giul powinni na mnie czekać przy cysternie i zeczywiście tak jest ale jak do niech podchodzę nie ruszają się anie nie rozmawiają ze mną.
Zrobiłem już wszystkie misję poboczne zabrałem wszystko co się dało ale nadal nie mogę kontynuować tej misji.
Czy mam ktoś podobny problem podczas ogrywania na ps5 tej gry i czy jest na to jakiś sposób.
Znany błąd( https://www.reddit.com/r/metro_exodus/comments/pbldtw/bug_with_guil_and_damir_at_the_barons_fortress/) . Zobacz na filmiku rozwiązanie https://www.youtube.com/watch?v=pOUhk6eO5Ic
U mnie podobnie, zrobiłem misję poboczne na morzu kaspijskim w statku otworzyłem klatkę, moje z wodą i baronem robiłem po cichu tylko ogłaszałem wrogów a mimo to damir został. Kniaź też został w Wołdze, więc z automatu będzie źle zakończenie :(. Może jeszcze kiedyś raz się spróbuję przejść na spokojnie z dobrym zakończeniem.
Jestem poirytowany ponieważ po wydostaniu się z wołgi dowiedziałem się że Kniaza można było uratować. Wczytałem więc ostatni manualny zapis, musiałem nadrobić 2 zadania poboczne i ukraść drezyne jeszcze raz po to aby zrobić wszystko po cichu. Oczywiście uciekłem z obozu kultystów po cichu, po cichu ukradłem barke i po cichu dotarłem na platformę odblokowując przejaz, a mimo to kzniaz i tak nie przeżył.... ???? Dzięki czemu straciłem ponad godzinę życia. Pozdrawiam
wiem że gra jest stara ale jest zapytanie jesli Nie zabiłem zadnego zwolenika oraz nie ogłuszyłem zadnego uratowałem kilku ludzi to dlaczego kinaż nie przeżył?
W rozdziale Moskwa, wewnątrz bazy wroga. Jest inna, pewniejsza droga, niewymagająca dużych umiejętności. Po odbiciu Anny, wychodzimy na dwór. Schodzimy po schodach i idziemy w lewo. Gdy dojdziemy do płotu idziemy w prawo, aż do samego rogu. Przeskakujemy tam przez dziurę w płocie i słyszymy jak strażnik próbuje naprawić bezpieczniki. Na prawo od niego jest drabina. Czekamy na koniec dialogu i wchodzimy na górę. Przechodzimy po rusztowaniu do następnej wieżyczki i eliminujemy strażnika. Schodzimy potem z wieżyczki i trzymamy się prawej ściany. Przesuwamy się unikając wzroku strażników i na samym końcu jest dziura w ścianie z której można skorzystać.
Gdy jesteśmy w środku schodzimy do zajezdni i kierujmy się w prawo. Czekamy aż strażnik zejdzie po drabinie i idziemy za nim (gasząc światło). Skręcamy w lewo i eliminujemy strażnika przy lokomotywie. Przechodzimy na drugą stronę lokomotywy i idziemy wzdłuż ściany aż do usłyszenia komunikatu o ataku wartowników. Chwilkę czekamy i wchodzimy po drabinie uwolnić maszynistę.
Witam,
W rozdziale Wołga mimo zabijania kultystów z bronią(tylko tych co atakowali i ogłuszania poddających się) Kniaź przeżył.