Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Zapowiedziano Dragon Ball Project Z – nowe RPG akcji od Bandai Namco

16.01.2019 17:20
uookie
1
uookie
133
Konsul

cześć, super news. powiem wam, że to niebywały zbieg okoliczności, bo właśnie oglądam dragon ball'a. ja tak raz na dziesięć lat (w tym roku po raz trzeci) wracam do oglądania całej serii. to pozwala mi przypomnieć sobie co oznacz maksyma 'pozostań dzieckiem przez całe życie'. za każdym razem patrze na serie inaczej. tym razem widzę, że genialny żółw był takim niegroźnym pedofilem :D

post wyedytowany przez uookie 2019-01-16 17:24:56
16.01.2019 17:41
Sasori666
2
1
odpowiedz
4 odpowiedzi
Sasori666
192
Korneliusz

Oby nie z systemem walki z Xenoverse 2.

16.01.2019 18:29
2.1
AlienShooter
191
Generał

A co w nim było nie tak?

16.01.2019 18:51
2.2
zanonimizowany1280997
6
Pretorianin

Moim zdaniem w X2 zniszczyli system współczynników, wymaksowanie np. współczynnika siły prawie w ogóle nie dawało wyraźnego kopa, podobnie niezbyt skuteczne były przemiany w SSJ. Co gorsza, KI po włączeniu tego trybu u naszej postaci uzupełniało się znacznie wolniej, co niepotrzebnie przedłużało pojedynki.

W pierwszym Xenoverse mięli lepiej ten system rozwinięty, z tą różnicą że też mógłby działać trochę inaczej (włączenie SSJ polegało praktycznie na spamowaniu ultimate'ami które nie zużywały poziomu paska KI. Poziom KI praktycznie systematycznie malał z samego faktu włączenia SSJ, ale i tak było to dużo lepsze rozwiązanie niż w drugiej części- w której przemiana dawała głównie efekt wizualny).

post wyedytowany przez zanonimizowany1280997 2019-01-16 18:55:07
17.01.2019 10:20
Persecuted
2.3
Persecuted
148
Adeptus Mechanicus

@Up

Jak nie? Wymaksowanie siły w połączeniu z SSJ3 potrafi na prawdę zdewastować przeciwnika (Golden Form też bardzo z tego współczynnika korzysta). SSB to na ten moment najlepsza transformacja w grze, a wszystkie SSJ (nawet te słabsze) wypadają znacznie lepiej niż Giant Form, Puification i Nimbus. Tylko Potential Unleashed i Golden Form mogą się z transformacjami saiyan równać. A to, że transformacje sayian spowalniają (albo nawet negują) odzyskiwanie KI, to świadomy element balansu. Dlaczego ogoniaści mieliby dostawać najwyższe bonusy do obrażeń bez żadnych efektów ubocznych?

W pierwszym Xenoverse było lepiej? Jedyną transformacją było zwykłe SSJ (inne rasy nie miały własnych... bo nie), a do tego pozwalała na spamowanie umiejętnościami specjalnymi (bo w czasie transformacji umiejętności kosztowały 0 KI). Nie było guard ani stamina breakó'w, a gra pozbawiona była jakiegokolwiek balansu.

Wybacz, ale widać, że nie spędziłeś w X1 i X2 nawet 5 minut w trybie on-line, stawiając czoła innym graczom...

post wyedytowany przez Persecuted 2019-01-17 10:24:14
17.01.2019 14:47
2.4
zanonimizowany1280997
6
Pretorianin

W Xenvoverse 1 spędziłem bardzo dużo czasu (100% osiągnięć na Steamie), w Xenoverse 2 także spędziłem sporo czasu, jednak już nie w multi- znajomi nie byli póki co chętni wydawać kasy, szczególnie że jedynka im się średnio spodobała. A z randomami z neta grać nie lubię, więc w X2 spędziłem czas faktycznie głównie w singlu. A mimo to mam już wbite 85% osiągnięć, zostały mi głównie te związane z multikiem.

Stamina breaki to jeden z najgorszych elementów gry. Nie dość że przerywa atak ki, który jednocześnie pożarł kilka pasków mocy, kondycję sprowadza do poziomu 0 przy jednoczesnym odnowianiu się jej do pełna, a dodatkowo przeciwnik w tym czasie rzuca nami z jednego końca mapy na drugi. Pamiętam, że na początku naprawdę mnie to wkurzało. Brakowało jeszcze tylko, by stamina breaki od razu prowadziły do minimalnego poziomu zdrowia... I przede wszystkim- bardzo to utrudniało grę, szczególnie jak ktoś był przyzwyczajony do systemu z X1.

Jaka jest największa różnica w walce między X1 a X2? W X2 musisz dużo więcej spamować zwykłymi atakami klikając PPM i LPM, dopóki nie wyczuje się momentu by puścić ultimate'a. W połączeniu z faktem, że współczynnik siły prawie nic nie daje, wydłuża to bardzo pojedynki. W X1, jak miałeś wymaksowaną siłe to mogłeś powalić Yamshe z pierwszych PQ bodajże na 2 hity (zwykłych ataków LPM). W X2? Zapomnij. Można mieć 99 lvl z wymaskowaną siłą przemieniając się w SSB to i tak Cię czeka trochę spamowania atakami w zwykłego Yamshe/Mr. Satana.

Poziom mocy powinien być dużo bardziej zauważalny pomiędzy poszczególnymi przemianami. Gdy miałem trudniejsze PQ do wbicia na Z to nawet nie używałem przemian, gdyż utrudniały mi to zdobycie rangi (przy warunkach takich jak: ograniczony limit czasu żeby pojawiło się RNG)

post wyedytowany przez zanonimizowany1280997 2019-01-17 14:50:45
16.01.2019 17:58
Shadoukira
👍
3
2
odpowiedz
Shadoukira
101
Chill Slayer

Zawsze czekałem na grę RPG akcji z DBZ. Mam wielką nadzieje, że tego nie zepsują, bo według mnie naprawdę da się zrobić z tego świetnego RPG'a. Tak jak kiedyś świetna była seria Legacy of Goku :)

16.01.2019 17:58
4
odpowiedz
1 odpowiedź
zanonimizowany1246205
18
Generał

W koncu zrobia RPG a nie jakies bijatyki ciagle. Bo tak naprawde rpg z dragon ball ostatnio bylo na snes i gba. A sory, na ds tez cos wyszlo. Czyli bedzie na switha pewnie tylko?

post wyedytowany przez zanonimizowany1246205 2019-01-16 18:02:18
16.01.2019 20:29
CzystyHary044
4.1
CzystyHary044
7
Centurion

Bankowo PC/PS4/XB1 oraz Switch jak da radę.

16.01.2019 18:26
5
odpowiedz
zanonimizowany868766
59
Pretorianin

Wiadomość niby super ale ja bym się nie cieszył. Znając życie i ulubiony model biznesowy azjatów będzie albo gra na komórki albo sieciowe mmorpg. Na poważnego singla bym nie liczył (chyba, że to miałby być ex Switcha to szanse większe). Aczkolwiek chętnie odszczekam jak się okaże, że nie miałem racji bo chętnie bym przytulił takie rpg.

16.01.2019 18:34
6
odpowiedz
AlienShooter
191
Generał

Nie wyobrażam sobie RPGa w świecie DB, jasne było LoG ale to była gra 2D. Cięzko mi wyobrazić sobie grywalnego RPGa w 3D w tym uniwersum

Pewnie znowu wprowadzą ten system kreacji postaci i to nasza postac bedzie pomagac bohaterom.

16.01.2019 18:48
👍
7
odpowiedz
zanonimizowany1280997
6
Pretorianin

Liczę na takiego Xenoverse'a, ale z dużo bardziej rozbudowanym światem (ten z serii X był po prostu śmiesznie mały i ograniczony), faktyczną możliwością destrukcji budynków i terenu, mnóstwo kraterów po eksplozjach energii KI oraz na zachowanie ogromnej ilości technik i kostiumów które już się w serii Xenoverse pojawiły. Dodatkowo bardziej rozbudowany system tworzenia własnego avatara (a nie tylko kilka fryzur na krzyż do wyboru, z czego 3/4 to są fryzury Yamshy i innych postaci... Ot, przepis na grę-marzenie fana DB.

16.01.2019 19:55
8
1
odpowiedz
Pr0totype
165
Generał

W sumie od czasów GBA czekam na taką zapowiedz. Mam nadzieje jednak, że to będzie 2D, albo 2D z elementami 3D, bo wątpię, że będą wstanie zrobić grę 3D na poziomie DBF.

post wyedytowany przez Pr0totype 2019-01-16 20:00:19
16.01.2019 20:30
CzystyHary044
9
odpowiedz
2 odpowiedzi
CzystyHary044
7
Centurion

Z tego co ćwierkają to ma być pełna gra 3D (jak np. wiesław trzeci)
Nie żadne 2D itp. I ma być na UE4 ;)

16.01.2019 23:22
Vamike
9.1
Vamike
109
Generał

W sumie kopia witchera tylko w swiecie Dragon Ball byłaby całkiem świetnym pomyślem.

17.01.2019 00:10
9.2
Pr0totype
165
Generał

Tylko wątpię, że posiadają nawet ułamek budżetu, co wiedźmin :D Sam silnik niestety to za mało na dobrą grę. Ale cóż, to się okaże. Mimo wszystko jest to jedna z najbardziej rozpoznawalnych marek, więc kto wie co tam stworzą. Tym bardziej po sukcesie DBF, a gracze będą oczekiwać teraz co najmniej podobnego poziomu produkcji i to jeszcze RPG, a RPG, a to coś czuje, że będzie ich największym wyzwaniem z świata DB, jakie kiedykolwiek podjęli :) Ale wolałbym aby zaczęli w tym przypadku historie od zwykłego DB.

post wyedytowany przez Pr0totype 2019-01-17 00:12:22
16.01.2019 21:53
10
2
odpowiedz
4 odpowiedzi
Girabaldi
52
Centurion

Chciałbym zobaczyć takie RPG z Dragon balla osadzone w klimatach pierwszej części, bez przemian w SS i tej całej otoczki "super galaktycznych wojowników" która zaczęła się wraz z serią Z. Po prostu czysta dziecięca podróż przygodowa w której odkrywamy świat, poznajemu ciekawych bohaterów, pomagamy ludziom, oraz przeżywamy perypetie dzieciaka który chce zostać mistrzem sztuk walki. Taki był oryginalny duch DB i do takich wspomnień nostalgicznie wracam myśląc o serii. I wydaje mi się to dużo zgrabniejszym pomysłem na RPG niż osadzenie akcji w okolicach serii Z lub GT (nie wspominająć o nowych odcinkach) która daje dużo mniejszy potencjał pod względem "erpegowości" materiału.

16.01.2019 23:19
Shadoukira
10.1
Shadoukira
101
Chill Slayer

Ja mam jeszcze inny pomysł na grę RPG w tym universum. Mianowicie myślę, że umieszczenie gry w czasach gdy rasa sayian jeszcze istniała byłoby nawet ciekawe. Grę można by było zaprojektować tak, że naszym głównym celem byłoby obalenie Freezera i jego rodziny, a w między czasie jak to sayianie podbijalibyśmy albo podporządkowywali sobie inne planety, które byłoby otwartymi światami ze swoimi pobocznymi lub głównymi misjami. W grze zamiast lvl byłby poziom mocy i oczywiście rozwój postaci wyglądał by tak, że uczylibyśmy się nowych umiejętności i zdobywali coraz to lepszy ekwipunek. Oryginalną historię oczywiście można by było trochę nagiąć, aby stworzyć nową ciekawą opowieść.

16.01.2019 23:25
Vamike
10.2
Vamike
109
Generał

@Girabaldi

Super Sayaianów miałeś dopiero po całej sadze Freeza czyli jeszcze jest kawał materiału bez świecących blond włosów..Mi akurat super sayainie nie przeszkadzali aż do GT i SS4 :D Wogle Gt i seria Super lepiej jakby w sumie nie powstały.

17.01.2019 00:09
10.3
Girabaldi
52
Centurion

@vamike

Chodzi mi o ten motyw podróżującego młodego Goku który jeszcze nie był niczyim wybrańcem i obrońcą planety który skinieniem niszczy planety a zwykłym chłopaczkiem który przeżywał rozmaite przygody, z marzeniem zostania mistrzem sztuk walki na turnieju i w tym celu podróżował i poznawał świat ;) To było fajne i pozwoliło by twórcom na powolne rozwijanie historii, jako że wiemy doskonale co dzieje się dalej - materiału byłoby więcej niż dużo. Poza tym podróżowanie po swiecie i zwiedzanie kolejnych lokacji mogłoby zostać zrealizowane w czysto jRPGowy sposób, więc małym nakładem kosztów. Innymi słowy: Marzy mi się taki unowcoześniony Chrono Trigger w świecie DB ;)

17.01.2019 00:35
Vamike
10.4
Vamike
109
Generał

@
Girabaldi

Było by to ciekawe mogli by zaczać całość od poczatku i pozniej robic kolejne czesci z Freeza ,Cell ,Buu Saga :D
Ale raczej od razu poleca na Z co pokazuje sam tytuł produkcjii.
Najlepszym pomysłem byłoby znowu siegnąć po podróże w czasie Trunksa i całość byłaby w jakiejś alternatywnej rzeczywistośći..Marzy mi sie taki mroczny Dragon Ball jaki był za Cell Saga a nawet mroczniejszy :D

A jeśłi to Ci sami goście od Fighter Z która swoją drogą nie podobała mi sie za bardzo to przynajmniej o grafike nie trzeba sie martwić.:)

17.01.2019 08:26
cycu2003
11
odpowiedz
cycu2003
243
Legend

Może trochę jak Legacy of Goku na gba. Czekam niecierpliwie
Byś. Jaka bijatyke kupić na switcha? Wydaje mi się że ten fighterZ jest taki "stacjonarny" a ja lubiłem tenkai na ps2

post wyedytowany przez cycu2003 2019-01-17 08:30:28
17.01.2019 15:10
TeRiKaY
12
odpowiedz
TeRiKaY
186
Senator

Obawiam się, że gierka może być w stylu tych z pod szyldu Dynasty Warrior

Wiadomość Zapowiedziano Dragon Ball Project Z – nowe RPG akcji od Bandai Namco