Resident Evil 2 - demo już dostępne
Odświeżam kilka stron poświęconym grom co 5 minut, tylko po to by dowiedzieć się kiedy demo najlepszej gry roku udostępnione będzie na pc. W demówke na tosterach można było zagrać już wczoraj. No nic...wracam do odświeżania XD
30 min to przy dobrych wiatrach była połowa scenariusza A na speedrunie w oryginalnym Re 2 :)
World record tylko dla scenariusza A, gdy biegamy za przedmiotami, a walki większość pomijamy prócz tych obowiązkowych.
www.youtube.com/watch?v=r9pdW2tPYws
Demo na PC ma być o 19.
https://www.timeanddate.com/countdown/launch?iso=20190111T10&p0=224&msg=Release+of+RE2+demo+on+steam...&font=serif&csz=1
Tak I będzie zajmowało około 8 Gb
napiszę jeszcze raz : jestem zaskoczony jak dobrze im to wyszło, w sumie nie spodziewałem się że tak bardzo brakowało mi tej serii w takim wydaniu
Dla mnie w top 3 moich gier ever(oryginał z 1998). Nie wiem, czy chcę pobierać to demo bo mnie tylko rozdrażni przez ograniczenie czasowe. Demo re vii było bez tego zabiegu. Poza tym to ten sam silnik a re 7 jak dla mnie to słabo wyglądało na PC graficznie, może prze tryb fpp. Takie moje odczucia.
Nie przesadzaj. Na zewnątrz gra szału może nie robiła, ale w domu szczegółowość detali każdego przedmiotu była na bardzo wysokim poziomie w Re 7. To samo twarze.
Pod tym względem gry FPP zawsze były prekursorem, bo nie traciły mocny obliczeniowej na widoczną cały czas naszą postać w trybie TPP.
Powiem tak, rozumiem twoje narzekanie na RE7 dotyczące grafiki. Było technicznie bardzo dobre, ale i rozczarowujące w paru momentach. Zagrałem w demo RE 2 i ta gra wygląda o wiele lepiej, bardziej szczegółowo. Tekstury, cieniowanie, oświetlenie, efekty - wszystko wkroczyło na nowy level! Nie masz czym się martwić ;)
Na gameplayach twarze z Re 2 remake wyglądają słabiej niż w Re 7 :) To nie jest tylko moje zdanie, ale wielu to zauważyło przede mną i pisało identycznie na Youtube. Więc nie we wszystkim jest level wyżej jak twarze wyglądają słabiej.
Zrób porównanie jaka jest twarz dziewczyny naszego bohatera, którą znajdujemy na początku gry Re 7, a jaka jest twarz Claire z Re 2 remake.
Poza tym to ten sam silnik więc można generalnie oczekiwać dość podobnego poziomu tekstur, cieniowania, oświetlenia, efektów. Tyle, że tym razem będzie bardziej kolorowo, bo w pewnym stopniu musieli dać w remaku styl graficzny re 2 przeniesiony na możliwości techniczne obecnych komputerów. W Re 7 było ciemno, szaro, brudno.
Mia z Re 7
www.youtube.com/watch?v=TDOthAtbbd4
Claire z Re 2 remake 2:10
www.youtube.com/watch?v=j5v6FadJIqM
W RE7 jest bardzo ładna grafika, jedynie otwarte przestrzenie za dnia wygladaja tak sobie, ale gra wlasciwie ich nie ma
To co najwazniejsze w horrorach czyli oswietlenie jest na najwyzszym poziomie
Chyba muszę pobrać i się przekonać bo re2 na trailerach i gameplayach wydaje mi się ładniejsze i w sumie powinno być skoro jest nowsze... albo zassam TEW 2 i do premiery mi starczy bo jedyneczka była genialna dla mnie a 2giej części nie miałem okazji jeszcze stestować, zakupiłem na steam i nawet nie pobrałem. Tak samo yakuza 0 nie tknięta do dziś.
TEW to jak mniemam The Evil Within ?
Moim zdaniem The Evil within 1 jest troszkę lepsze - klimat, bossowie, nieco wyższy poziom trudności.
W obie części grałem na Hard i w jedynce musiałem bardzo dokładnie eksplorować od początku gry, by starczyło naboi/zapasów, gdy w dwójce był lajcik.
W TEW 1 w pewnym momencie byłem z nabojami na zero :)
Widocznie może ludzie narzekali, że w jedynce było zbyt oldscoolowo.
The Evil Within 2 nadrabia lepszą oprawą graficzną.
Zwłaszcza twarz głównego bohatera zyskała.
Obie gry mają zbliżony czas na ukończenie gry.
TEW2 ogrywałem na prosiaku, ale gra wyglądała brzydko i nędznie chodziła więc stwierdziłem, że zagram na PC. Poza tym odbiłem się bo znudziło mnie bieganie od domku do domku w tym miasteczku. mam nadzieję, że poźniej jest lepiej.
TEW1 uwielbiam za residentowy klimat( w końcu ojciec serii maczał tam palce) i starcia z bossami - 9.5 dla mnie. Laura przyprawiała mnie o zawał albo ten The Keeper, brrr
Demko się pobiera...
Walki z bossami w TEW1 na Hard to był konkret :)
TEW2 rozkręca się i staje się bardziej liniowa z kolejnymi etapami na nowych sektorach. To miasteczko to taka największa lokacja w grze.
Przy TEW1 wiem, że na 100% maczał palce twórca Re1 remake/Re 4.
Widać zapożyczenia w TEW1 z tych gier np:
-trzeba spalić zwłoki, by nie wstały truposze mocniejsze jak w Re1 remake
-trupy używają broni białej/palnej jak w Re4
-ulepszanie broni było już w Re4
W TEW1/TEW2 mamy ulepszanie broni oraz postaci więc krok dalej.
Z tym, że ja wole truposze takie jakie są w Re1,2,3,CV, remake 1,0, remake 2, a nie używające broni jak w Re 4,5.
Demo ważne do 31 stycznia? A co to ma na celu? Jak ktoś będzie chciał sprawdzić grę w tej wersji po tym terminie, to już nic z tego i albo kupujesz cała grę albo nie grasz.
,, Obok Devil May Cry 5 będzie to najważniejsza premiera tego roku dla firmy Capcom,,. To co w tym roku nie wydadzą już nic ciekawego?.
Demko daje rady. A w oryginalnej wersji demo RE2 na psx tez miało limit czasowy. Co mi psuje zabawę to brak oryginalnej ścieżki dźwiękowej np w lobby, te pianinko , które tam gra jest nieśmiertelne. A poza tym niezły klimat. Ciekaw jestem całości, ale szkoda ze życzą sb pełnej ceny za remake. Jednak liczyłem na obniżona cenę. Na plus tez tofu na końcu demka (kto ma wiedzieć ten wie ;)
Ciekawe kiedy na PC bedzie bo na konsoli sie słabo grało
Moim skromny zdaniem grało się zajebiście na PS Pro, teraz zaciągnąć na PC do 4K trzeba. Będzie zajebista gierka.
Resident to seria konsolowa więc dlaczego ma się źle grać. I na wuj komu 60 fps w RE lol
"Resident to seria konsolowa więc dlaczego ma się źle grać"
Ciężko mówić o serii konsolowej, która wychodzi na większość platform, ale fakt, zaczynała na konsolach.
Nie jest ciężko, wersja pc to tylko dodatek do konsolowych, ot łatwy dodatkowy zarobek
Na samego Pacta RE nigdy by nie wyszło, bo zalwyvzajnie by się to nie oplacalo
"Nie jest ciężko, wersja pc to tylko dodatek do konsolowych, ot łatwy dodatkowy zarobek
Na samego Pacta RE nigdy by nie wyszło, bo zalwyvzajnie by się to nie oplacalo"
Jakieś dane na temat tego, że nie opłacałoby się wydawać tej serii na PC? Bo z tego co widzę to na PC akurat ma sporo fanów :)
I kolejna skucha większość głównej serii wychodziło na PC kilka dni, góra parę miesięcy po wersji na konsole, jedyne dwa wyjątki to pierwsza część, która wyszła początkowo tylko na PSX, a po roku na inne platformy w ulepszonej wersji, jak i czwarta część, która wyszła pierwotnie tylko na GameCube'a oraz PS2, a po dwóch latach na reszcie platform. Jednak już od pierwszej części główna seria wychodzi na PC, a jedynie spin-offy zostają na konsolach, takie jak Code Veronica X (chociaż teoretycznie to jest właściwa 3 część), Umbrella Chronicles, Outbreak, Survivor, itd. Chociaż Revelations zostało przeportowane z 3DSa.
Demo na Steam już dostępne: https://store.steampowered.com/app/961440/RESIDENT_EVIL_2__BIOHAZARD_RE2_1Shot_Demo/
Uwaga: wersja demo jest dostępna do 31.01.2019 r. Do gry niezbędne jest zalogowanie się i aktywne połączenie internetowe.
Zagrałem już 2 razy (na obu konsolach) i mogę powiedzieć tylko tyle, że szykuje się wspaniała przygoda w bardzo klimatycznej oprawie i ze sterowaniem, które najbardziej w residentach lubie - czyli wiok TPP. Nie liczyłem jakoś specjalnie na ten tytuł, ale jestem pod wrażeniem i to jest super fajna niespodzianka. Szkoda, że tylko 2x30 minut - ale jeszcze przede mną pecetowa - naprawdę chce się grać :)
Tyle, że dwie zdecydowanie najlepsze odsłony całej serii Re 2 oraz Re remake 1 HD nie miały widoku zza pleców, który zwyczajnie nie sprzyja tak straszeniu jak widoki ze statycznych kamer z starych residentów i Alone in the dark - The New Nightmare 2001 czy widok FPP, który stał się obecnie bardziej wykorzystywany w horrorach..
Generalnie Re 1,2,3,CV, Remake 1,0, głównie dlatego cieszyły się większą sympatią niż późniejsze części, bo:
-miały więcej horroru, mniej strzelanki
-miały elementy przygodowe z szukaniem przedmiotów
-miały świetny soundtrack
-miały genialną miejscówkę (dom z Re1/Re1 remake czy komisariat z Re 2) Re 7 z domem w lesie był też strzałem w 10-tkę.
"Jeśli nie podołają zadaniu, zmuszeni zostaną do rozpoczęcia zabawy od nowa."
dziwne, bo u mnie po upływie 30 minut, nie da się już grać, jak wybieram nową grę to pokazuje się plansza Thank you for playing etc., czyli demko TYLKO na raz na te 30 min tylko a potem tylko czekać do pełnej wersji
Ograłem i bardzo fajne. Masa pozamykanych skrzynek, szafek i drzwi aż kusi, żeby rzucić się w wir eksploracji w poszukiwaniu kluczy, a tu zegar tyka ;(.
W sumie jedyna rzecz, która troszkę mi wadzi to fakt, że podniesienie każdego przedmiotu otwiera ekwipunek i wymaga dodatkowego potwierdzenia. Moim zdaniem to niepotrzebne, powinno być tak jak np. w RE 5, że takie okno widzimy tylko wtedy, gdy ekwipunek jest pełen i trzeba się czegoś pozbyć. Na ale to tylko pierdółka, reszta miodzio :).
Czemu pokazuje mi w grze, że mam 1.9 vram wolnego mimo, że mam grafikę z 6GB?
Czemu pokazuje mi w grze, że mam 1.9 vram wolnego mimo, że mam grafikę z 6GB?
Bo reszta jest w użyciu przy obecnych ustawieniach?...
No i po demku. Takiego RE2 remake chciałem i takiego dostałem. Nie zdązyłem skończyć, znalazłem blue key i nie doleciałem do drzwi z tym emblematem bo czas się skończył. Widziałem jeszcze lickera biegającego na zewnątrz przez okno mi śmignął. Wizualnie jest bardzo dobrze ale nie rewelacyjnie, to raczej nie będzie najładniejsza gra 2019 for sure ale o wiele lądniej niż w RE7, Odbicia(ich brak) aż proszą sie o RT na posterunku w głownym holu.
Fajnie się odstrzeliwuje kończyny ale 3 heady w głowę to za dużo - jednak nie bo jak dostaniemy desert eagle to po jednym strzale głowy będą sie rozbryzgiwać w drobny mak. Grałem 1080p ultra i śmigało jak ta lala.
Nie wyobrażam sobie grania w to na padzie. Tak się wali heady na k+m------->
Bez sensu, to czemu nie pokzuje np 5.45/6GB tylko 1.45/2GB.
Kij tam, graficznie wygląda spoko, miejscami strasznie dobrze, miejscami średnio, tylko 4590 już niedomaga i czasem gra zaliczy mikro ścinkę.
3 heady w głowę
A można strzelić heada np w kolano?
Ogólnie gra rozumiem, że może się podobać, ale samo demko nie jest dla mnie jakieś porywające, RE4 przeszedłem niedawno i był tylko OK, a to podobno najlepszy resident, remake od początku bardzo mi przypomina czwórkę więc nie spodziewam się, że mi się spodoba
3 heady w głowę hehe miało być 3 strzały w głowę a wyszło masło maślane.
Coś nie teges u cb. Ja mam gpu 8gb i poprawnie mi wyświetla. Na podkręconym [email protected] nie miałem ścinek.
muszę sprawdzić demko jeszcze raz na innym koncie steam(a mam ich kilka) i zobaczyć uzycie cpu i gpu oraz liczbę fps.
Tak się zabawiłem z panią zombie. Kilka headów w kolano i odpadło :p
Jest możliwość żeby zagrać jeszcze raz na PC. Wystarczy zrobić nowe konto na steam i jeszcze raz pobrać grę.
No i tego właśnie oczekiwałem od tego Remake. Świetna gra się zapowiada.
Ograne na PS4 Pro i szału pod względem grafiki nie ma i jest to kolejna gra z wielu innych, która nie korzysta w ogóle z mocy Pro, poza rozdzielczością.. trochę to słabe bo różnice względem Xboxa one a Xboxa one X są znacznie większe.
Raczej nie ma ciśnienia aby kupić na premierę, ale zagrać trzeba :)
Najlepszy jak do tej pory dla mnie survival horror to RE7. Ogrywam teraz ten tytuł na VR i to są zupełnie inne doznania. Potrafi mnie rodzinka przestraszyć oj potrafi..
i to pomimoo tego, że pamiętam wszystko bo przeszedłem ten tytuł na premierę. Teraz dopiero widzę, że ta gra była robiona z myślą głównie o PSVR. R.E.W.E.L.A.C.J.A
"Teraz dopiero widzę, że ta gra była robiona z myślą głównie o PSVR."
PSVR był eksperymentem, a nie głównym motywem tworzenia siódmej części, ale fakt faktem, że wyszło im to świetnie, ale do poprawy mają jeszcze sporo :)
Nie, to nie był eksperyment a raczej świadomy pokaz możliwości PSVR. Gra jest ciemna i ma bardzo wolne tempo. Wszystko tu jest zrobione pod VR, ale żeby to zrozumieć trzeba zagrać.
"Nie, to nie był eksperyment a raczej świadomy pokaz możliwości PSVR."
To był eksperyment i pokaz możliwości, ale jednocześnie sprawdzenie jak się to spisze w serii i jak to odbiorą fani ;)
"Wszystko tu jest zrobione pod VR, ale żeby to zrozumieć trzeba zagrać."
Grałem i śledziłem wiadomości o tej grze, więc wiem o czym piszę ;)
Enigma
Zgadzam się. Całość jest zrobiona pod VR. Kitchen przecież było pokazywane długo przed ogłoszeniem 7. Gra była robiona pod VR.
Tak czy siak.. czy w VR czy nie, RE7 jest Z.A.J.E.B.I.S.T.Y
Obok RE7 stawiam The Evil Within 2. Świetny klimat i fajna eksploracja nieznanego. Ubolewam nad tym, że trzecia część raczej nie powstanie że względu na słabą sprzedaż..
Za nim zagrałem w te 2 świetne tytuły to mistrzem horroru była dla mnie seria Penumbra , ale później był już przesyt Amnezją i miałem dość tylko uciekania. S.O.M.A była genialna, ale przydałoby się w następnej grze tego studia jakichś większych interakcji w walce z przeciwnikami.
"Tak czy siak.. czy w VR czy nie, RE7 jest Z.A.J.E.B.I.S.T.Y"
Z tym akurat się zgadzam :) Świetny powrót do korzeni, sporo nawiązań i puszczania oka do fanów :)
"Obok RE7 stawiam The Evil Within 2. Świetny klimat i fajna eksploracja nieznanego. Ubolewam nad tym, że trzecia część raczej nie powstanie że względu na słabą sprzedaż.."
Druga część The Evil Within była dobra, jednak nie dawałbym jej obok RE7. Jeśli nie grałeś to polecam pierwszą część, która w mojej opinii jest dużo lepszą częścią ze względu na wysoki poziom trudności, większe nastawienie na przetrwanie, ciekawszą fabułę i piękne lokacje :)
"Za nim zagrałem w te 2 świetne tytuły to mistrzem horroru była dla mnie seria Penumbra , ale później był już przesyt Amnezją i miałem dość tylko uciekania. S.O.M.A była genialna, ale przydałoby się w następnej grze tego studia jakichś większych interakcji w walce z przeciwnikami."
Penumbra też jest świetna, ale podejrzewam, że w Amnesie trochę źle grałeś, ponieważ w niej nie chodzi o uciekanie przed przeciwnikami, w końcu są od ciebie szybsi, a o zręczne przekradanie się między nimi, chociaż nie jest ich za dużo, i to właśnie Amnesia jest dla mnie najstraszniejszym horrorem i do dzisiaj nie grałem w nic lepszego z tego gatunku :) Ale nie zgodzę się, że przydałaby się walka z przeciwnikami w grach Frictional Games, ponieważ w nich właśnie chodzi o pokazanie, że w porównaniu z przeciwnikami jesteśmy słabi zarówno fizycznie, jak i psychicznie.
The Evil within równie dla mnie 1 część była lepsza ze względu na cięższy klimat, wymagające walki z bossami, wyższy poz. trudności na Hardzie w stosunku do dwójki zmuszający do b.starannej eksploracji i planowania ulepszania postaci/broni. Miłym akcentem też były podobieństwa do Re remake (palenie zwłok zombiaków) i Re 4 (zombiaki używające broni białej/palnej oraz możliwość ulepszania broni), bo przy grze maczał palce twórca tych Residentów.
Co do Residentów to już przy Re Revelations 1 i 2 próbowali powrócić do klimatu horroru starszych części, ale pełen powrót do korzeni udał się dopiero przy Re 7.
Aczkolwiek statek w pierwszym Revelations był także klimatyczny.
Hierarchia serii dla mnie jest prosta:
Re 1 - 9,5
Re 2 - 10+
Re 3 - 8,5
Re CV - 8 (być może zaniżona ocena, bo grałem tylko na emulatorze)
Re 0 - 8,5
Re remake - 10+
Re 4 - 8,5+
Re 5 - 7
Re 6 - 7
Re Revelations - 8
Re Revelations 2 - 8,5
Re 7 - 9
U mnie więc:
Re remake i Re 2 > Re1 > Re 7 > Re 4 > Re 3, 0, Revelations 2 > Re CV, Re Revelations > Re 6 , Re 5
Jeśli Re 2 remake będzie tak dobry jak Re 7 to będzie dobrze.
A jak dorówna Re remake i Re 2 to będę mega pozytywnie zaskoczony. Ponoć przy grze pracowało w szczytowym momencie ok 800 ludzi więc wszystko możliwe.
W Re 7 pierwsza połowa gry była świetna, ale w drugiej połowie coś zaczęło psuć się. Nie jest to gra tak genialna i dopracowana w każdym detalu od początku do końca jak Re 2 i Re remake.
Co do Amnesia- Mroczny obłęd, Penumbra- Czarna plaga czy Soma to w 100% racja. To studio potrafi tworzyć dobre straszaki i mam nadzieję, że jeszcze coś ciekawego powstanie od nich.
RE7 było robione od początku z myślą o vr, widać to po ruchach postaci, które są dość ślamazarne no i samej kamerze ;)
Patryczek jak zwykle wciska głupoty innym :)
"RE7 było robione od początku z myślą o vr, widać to po ruchach postaci, które są dość ślamazarne no i samej kamerze ;)
Patryczek jak zwykle wciska głupoty innym :)"
Co? XD To chyba graliśmy w dwie różne gry, bo moja postać poruszała się dosyć płynnie, jak i sama kamera :)
A Ghościk jak zwykle wie lepiej :)
Lolz kto grał w VR wie o co chodzi, zresztą pisali ci już tutaj co i jak
Płynnie nie zaprzecza temu, że postać porusza się wolno
Świetny remake. Jeszcze 3 i będą wszystkie części w kolekcji na PS4.
Kolekcjonerka na PS4 zamówiona już dawno. Co ja bym dał za remake wszystkich Fatal Frame na Switchu <3
"Co ja bym dał za remake wszystkich Fatal Frame na Switchu <3"
Może nie na Switchu, ale na PS4 bym chętnie przytulił całą serię <3 Szczerze pisząc, to mój drugi, po Amnesii, najstraszniejszy horror w jaki grałem :D
Na inne konsole niż Nintendo nie ma szans. Od 4 N ma w rękach markę. Tak jak Bayonette.
Alex, jak sie sprawuje DLSS?
No i już jest Trainer, więc można sobie zdjąć limit 30 minut :)
Sprawdziłem - działa (demo raz skończone, pozostało mi 11 minut, a teraz mam 30 i zegar stanął).
https://steamcommunity.com/app/961440/discussions/0/2521353993639136757/
No ok ale jest napisane, że muszę pobrać świeżą grę. Na tym koncie co ukończyłem już nie mogę, tak?
Mimo wszystko będę lizał ściany a konsolarze... LOL
nie musisz pobierać, ale musisz mieć jeszcze chociaż kilka sekund gry - uruchamiasz trainera, potem grę, zaczynasz grać i wciskasz NUM 1 - zegar staje na 30:00 - ja uruchomiłem jak pisałem - po prawie 20 minutach gry na tym samym profilu (jak NUM 1 nie zaskoczy - ALT-TAB potem wracasz do gry i działa jak ta lala)
działa nawet jak skończył się całkiem czas, wystarczy nacisnac num1 na samym ekranie z logo RE2 gdzie pisze press start
tak czy inaczej u mniej tak zadziałało
Działa i u mnie a też skończył mi się czas. THX PeeJay
I tak to nic nie daje, nic się nie da więcej odblokować, bo nie ma jak.
Demo jest bardzo biedne, dlatego podejrzewam jest takie, a nie inne, żeby ludzie nie zobaczyli, że tam już nic nie ma więcej.
Jak nie wejdziesz do biblioteki i jak policjant się nie odezwie żebyś wrócił to i tak innym wejściem odpali się scenka i koniec.
teraz sobie pomyślałem, że skoro nóż się zużywa co swoją drogą jest istną głupotą, to tak naprawdę jeśli skończą nam się naboje to po grze. we wszystkich poprzednich częściach to właśnie była nasza ostatnia deska ratunku w przypadku braku amunicji
Z tego co zauważyłem to nóż można wyciągnąć z ciała zombiaka po użyciu, nie wiem tylko czy jest na to limit czy nie ale zakładam, że nie. Gameplay'owo to ma sens dzięki temu nie możesz non-stop dźgać wroga jak cię dopadnie, a jak sobie poradzisz ze wszystkimi to odzyskujesz broń.
Skoro Gry-Online nie wiecie kiedy będzie demo na PC to informuję, że demo na PC można ogrywać od kilku godzin na Steam. Szybka reakcja. Brawo
O ile dobrze pamiętam to w czwórce jeśli brakowało nam roślinek czy amunicji i ginęliśmy to gra podrzucała nam takowe do zebrania, więc podejrzewam tutaj będzie tak samo.
Po demie wiem, że narazie nie kupuję bo nie chcę sobie psuć dobrych wspomnień z czasów PS1. Remake na ps4 nie robi wrażenia jak kiedyś zrobił RE2 na PS1. Ogram może kiedyś w przyszłości ale bez pośpiechu. Są lepsze nowe gry.
Jakie np ?
Szczerze, powiem tak. Grałem w demowke kilka minut po 24:00 i mogę powiedzieć tylko 3 słowa, KUPA MAJTKI ZRYWA!!!!
W razie jakby ktoś nie miał możliwości lub czasu sprawdzić.
I5 4460 3.2ghz
12 gb ram
Rx 470 8gb
Śmiga w 80/90 klatkach na maksymalnych detalach. Bardzo dobra optymalizacja
Na forum Steam link chyba zniknął, więc jak ktoś nie może znaleźć to tutaj:
https://www.cheathappens.com/70077-PC-Resident-Evil-2-Remake-trainer
Z tego co widzę optymalizacja świetna.
Mam małe pytanka dla tych, którzy ograli to demko.
1) Czy w Re 2 remake też jest ten świetny pomysł, który pojawił się Re remake HD oraz Evil within, że trzeba spalić zwłoki zombiaka, bo inaczej kiedyś wstanie w mocniejszej wersji ?
2) Czy jest tak mroczny i ciężki klimat jak w Resident evil remake HD i tak mocne akcenty jak pierwsze spotkanie z zombiakiem i ucieczka, by zabił go partner Jill ... pierwszy zombiak, którego zabijamy nożem w oko...zombiak, który nagle wstaje z wanny...wyskoczenie zombiaka z szafy ?
3) Czy soundtrack i udźwiękowienie jest tak hipnotyczne jak w Resident evil 2 i Resident evil remake HD ?
Jak porównywać to do najlepszych.
www.youtube.com/watch?v=nLwZFeAauM8
1. W demie nie zauważyłem, żeby coś takiego było obecne.
2. W demie nie bardzo. Niby wszystko było na swoim miejscu (krew, mrok i flaki), ale całość okazała się dosyć łatwa i przyjemna (ale nie w pozytywnym sensie). Większość lokacji była dobrze oświetlona (a nawet jak nie była, to Leon rozwiązywał problem przy pomocy bardzo skutecznej latarki, absolutnie nie utrudniającej poruszania czy celowania), zombiaki były głupie (chodź odporne i czasem kilka headshotów nie starczało), a amunicji i ziółek nie brakowało (w ostatnich minutach nawet dorwałem strzelbę), więc czas spędzony z Leonem był wyjątkowo spokojny i komfortowy, bo ani razu nie czułem, że nie mam kontroli nad sytuacją, co - zwłaszcza w pierwszych rozdziałach - było na porządku dziennym w TEV. Potem pewnie już tak różowo nie będzie - np. gdy pojawi się nemesis - ale demo pozostawia trochę horrorowego niedosytu.
3. Muzyka chyba się w demie nie pojawia (albo nie zauważyłem), dźwięki otoczenia są perfekcyjne (buczenie zombiaków, skrzypienie drzwi, pękające szkło itd.), natomiast broń brzmi trochę średnio. To znaczy sama barwa wystrzału jest nawet OK (dosyć realistyczna), tylko zbyt cicha.
Nemezis to RE3 nie RE2
Jeszcze nie grałem w demo, ale odpowiadając na pierwsze pytanie, to z tego co pamiętam, to taka opcja była tylko w pierwszej części, w żadnej kolejnej nie pojawiła się konieczność palenia zwłok.
Dzięki za odpowiedzi.
Wszystko stało się jasne.
Oczywiście w Re 2 nie było, ani Tyranta, ani Nemesisa.
Mamy Birkina oraz Mr.X.
W scenariuszu A mamy 3 potyczki z Birkinem, a w scenariuszu B 3 potyczki z Birkinem i 3 potyczki z Mr.X.
Tyrant to ostatni boss z Re 1/Re remake 1 i on jest taką protoplastą Mr.X z Re 2 i Nemesisa Re 3.
Starcie z Mr.X, gdy nagle rozwala ścianę jest jednym z najlepszych momentów oryginalnego Re 2.
Ad1) Cóż, palenie zwłok chyba tylko wykorzystano w Re remake HD i Evil Within 1.
Nie kojarzę tego patentu w Evil within 2 i Re 1. Choć dawno nie grałem w Re 1 z 1996 więc ręki nie dam sobie uciąć.
Ad2) Cóż Persecuted, trochę lżejszy klimat może być, byle nie za bardzo. Poziom trudności zawsze Hard wybieram w horrorkach więc za łatwo nie będzie. Natomiast zwroty akcji pewnie będą jak w Resident evil remake HD, ale nie chcieli odkrywać kart w demie. Jestem na 99% tego pewny.
Ad3) Soundtrack i udźwiękowienie jest mega ważne w tego typu grach dla mnie. Szkoda, że tylko w kolekcjonerskiej wersji będzie szło zagrać z soundtrackiem oryginalnym z Re 2.
Chyba tyko w action rpg dla mnie na równi z horrorami jest ważny soundtrack, dlatego kolosalne wrażenie na mnie zrobił soundtrack z Gothic 1,2,3, Morrowind, Oblivion, Wiedźmin 1 i 3. A w Skyrim mam wgrane w modach utworki z Władcy pierścieni, Wieśka 3, Morrowinda, Gothic 2 i 3.
"Cóż, palenie zwłok chyba tylko wykorzystano w Re remake HD i Evil Within 1.
Nie kojarzę tego patentu w Evil within 2 i Re 1. Choć dawno nie grałem w Re 1 z 1996 więc ręki nie dam sobie uciąć."
W The Evil Within było palenie zwłok, ale nie miało to takiego znaczenia jak w RE, a w The Evil Within 2 niestety zrezygnowali z tej opcji, co też bardzo mnie zawiodło.
W oryginalnym RE było palenie zwłok i to był chyba jeden z najbardziej chwalonych przez graczy elementów gry, ponieważ wymuszał na graczu oszczędność w zabijaniu lub planowaniu go tak, aby za jednym zamachem podpalić jak największą liczbę zwłok, aby nie marnować zbyt dużo paliwa :) Szkoda, że nie przenieśli tego do następnych części, ale podejrzewam, że to przez zupełnie inne warunki w grze, bo jednak w jedynce poruszaliśmy się po "zamkniętej" przestrzeni, a już w dwójce mamy całe miasto.
Więc w sumie w 3 grach. Także Re1.
Wiem, że szybko zużywało się paliwo, bo starczało na spalenie ledwie kilku zombiaków. Ale bez palenia zombiaków na Hardzie w Re remake robiłoby się zbyt stresująco w wąskich korytarzach, bo te, które wstawały są mocniejsze i szybsze. Szkoda, że nie ma tego w Re 2/Re 2 remake, ale to też dlatego, że w 2 części tych zombiaków mamy trochę więcej. Zawsze odnosiłem takie wrażenie.
@Kaczmarek35
A MR.X to co jak nie Tyrant? Przecież powstał na skutek mutacji wirusem T...
https://residentevil.fandom.com/wiki/T-00
Później sprawdziłem dopiero i rzeczywiście Mr.X z Re2 i Nemesis z Re3 to tacy przyrodni bracia Tyranta z Re 1/Re 1 remake.Także cała trójka należy do rodziny Tyrantów.
Tyrant z Re1 - Tyrant (T-002)
Mr.X z Re2 - Tyrant (T-103)
Nemesis z Re3 - Tyrant (T Type)
Zresztą nawet w samych grach notatki wiele wyjaśniają.
Re 0 HD, Re HD (remake 1), Re 2, Re 3.
Ale są w tych grach dokumenty po angielsku.
Kiedyś nawet kuzynowi tłumaczyłem te dokumenty :)
Chyba Re 2 remake będzie miał spolszczone dokumenty.
Wcześniej w PL z tej serii mieliśmy Re 4 (tylko wersja SD), Re 5, Re 6, Re Revelations , Re Revelations 2, Re 7.
Nie udało się mi nigdy spolszczyć Re 4 HD wersji.
Rozumuem, ze pauzując czas mam....pełną wersję ? Elegancko :)
Oczywiście, że tak. A jak cofniesz czas możesz pograć w Alfę i zobaczyć sceny, które nie pojawiły się w pełnej wersji.
Jezus, Hydro.
^
Tak, on trolluje.
Widac,że podzialalo na wyobraźnię:) Tylko nie sądziłem, ze na tyle osob. Fragment bedzie sie różnił w fullu, co jest informowane nawet na początku.
Ale.....z tym oddał pełną wersję, to widać już zapomnialeś jeden z drugim o WD2, jak to z dema latwo zrobić fulla? O tym widzę, ze już kazdy zapomniał. Demo też było czasowe i po modzoe na zdjecie czasu, gra stawała się fullem. Roznica była jednak taka, ze tam gralo się od początku zarowno w demku, jak i w pelnej wersji ;) A poza tym tworcy dali czas, a to mod je zdejmuje, a nie oni :p Oni raczej tego nie pochwslają nawet w tym demie.
Nawet niezły ten Resident , i zaraz nawet będzie https://www.youtube.com/watch?v=-irF_gwuwfc#t=0m20s
Trzeba by pobrać. Bo taki okres w sam raz na granie.
Noo to demo wyjaśnia jedno na granie na high liczyć nie mogę. To będzie genialna gra!
Gra ogólnie jest miazgą. Feeling strzelania, dynamika, klimat, a nawet uczucie strachu z dawnych lat. Wszystko......poza jedną mała drobnostką: nie zachowano oryginalnego głosu zombi. Najbardziej zapamiętałem glosy z labolatorium pod koniec gry. Szkoda, bo liczyłem na to. Gdyby nie to, po raz tczwarty w życiu dałbym ocenę z 10/10. Coś zawsze musi być. Fakt, to remake, a nie remaster, ale takie rzeczy jak dźwięk zombi nie ppwinno się zmieniać, ew poprawić uch jakość do dzisiejszych standardów. Ciekawe, czy muzyczkę z niego chociaż zachowają. Tak czy inaczej kupili mnie. Do tego stopnia, że full już zamówiony po ograniu dema.
Niestety tylko przy kolekcjonerce będzie możliwość zagrania z soundtrackiem znanym z Re 2 1998. Bez narzędzia modderskiego nie wgrasz muzyki do gry.
To już coś :) Moderzy na pewno znajdą sposób :)
Nie będzie dostępne tylko w kolekcjonerce... Jak na razie dostępne jest do kupienia w wersji Deluxe, a po premierze najprawdopodobniej jako DLC
Demo spoko. Klimat jest, optymalizacja dobra, sterowanie na myszce i klawiaturze bez zastrzeżeń. Graficznie niestety szału nie ma. Jakość tekstur i ilość detali dość uboga jak na dzisiejsze standardy. Nie wiem też po kiego licha dali te 30 minut. Nie można było zakończyć to demo w tradycyjny sposób ?
Nie wiem też po kiego licha dali te 30 minut.
Ogólnie fajnie sie grało ale poczekam az stanieje. nie mam ciśnienia na nią
Muszę przyznać, że jestem zaskoczony. Nie jestem jakimś wielkim fanem serii (w sumie to jej nie znam – skończyłem tylko czwórkę). Wiadomo, że fabuła oraz dialogi przerysowane i sztampowe, ale klimacik, grafika, model strzelania i genialne udźwiękowienie to klasa. Aż chciałbym napisać, że takich gier to już się nie robi (singiel bez sandboksa + zagadki).
Mój PC (leciwy bo leciwy, ale mam 1080) nie daje rady w 2560x1440 w takich średnio wysokich ustawieniach – opcji jest sporo, musiałbym trochę posiedzieć nad znalezieniem optymalnych ustawień.
Na PS4 Pro wygląda super, poza migotaniem odbłysków z podłogi w niektórych miejscach.
Demo mnie przekonało do zakupu, choć w ogóle nie planowałem. Super początek roku.
Te pół godziny minęło jak 10 minut. Na prawdę zapowiada się dobrze. Mi wystarczyło tyle czasu, żeby mnie przekonać.
Szkoda że dema nie ma w każdej grze :(
Nie miałem w planach kupowania tej gry. Jednak po ograniu 30 min gra mi się spodobała. Strzelanie fajne, podnoszący się przeciwnicy po 5 strzałach w głowę mnie rozwaliło :) A nie grałem w żadną część oprócz 7. Grafika spoko. Na pewno kupię ale nie za 249 zł. Cena zbyt duża jak na remake.
Gra zawiera bajer który miał być w Dead Island ale ostatecznie nic z tego nie wyszło.
Chodzi o możliwość rozwalania zombiaka warstwa po warstwie. Sposoby w jakie mogą one zginąć jest sporo, każdy groteskowy...
Graficznie cudów nie ma, ale klimacik czuć. Może nie jest jakoś wybitnie strasznie, ale czuć ten ciężki klimat ze starych Residentów, a to najważniejsze. A i trainer, wyłączający licznik 30 minut robi robotę :D Można spokojnie oglądać sobie wszystkie ściany i zwiedzać wszystko, bez strachu że zaraz "koniec czasu". Choć w sumie całość zajęła mi nieco ponad 40 minut :D
Jednak trzeba będzie poczekać na niższą cenę, bo te 250 zł to śmiech...