Sklep Discord będzie miał mniejsze marże niż nawet Epic Games Store
Ten discord niepotrzebnie się rozrasta. Niedługo będzie ciężki, zamulony i znowu będzie trzeba czekać na alternatywę, albo wrócić do TSs.
Za duzo tych sklepow sie robi,steam ma monopol to fakt ale niedlugo do kazdjej gry bedzie trzeba jakas aplikacje do odpalania instalowac
Kody zniżkowe 100% - CODEX i CPY.
Za duzo tych sklepow sie robi,steam ma monopol to fakt ale niedlugo do kazdjej gry bedzie trzeba jakas aplikacje do odpalania instalowac
no i dobrze skończy sie podejście do klienta "nie podoba sie to sie wal" konkurencja tylko służy interesom klientów.
W końcu może nastąpi powazne przełamanie monopolu Steam (chociaż już teraz to raczej oligopolu paru platform) i zacznie się walka o nas. W tym cenowa.
Z cenami nowości to tak, ale ogólnie, momentami, ja jestem przerażony niskimi cenami niektórych produkcji.
Wiem że to dziwnie brzmi, ale jak widzę w jakimś bundlu za dolara świetną grę to aż serce pęka- bez odpowiednich funduszy są małe szanse na godne kontynuacje, a teraz gry tak szybko tanieją...
Jest oczywiście niewidzialna granica, gdzie takich przecen generalnie już się nie widzi zazwyczaj. Ale w popcornowe produkcje AAA raczej nie gram, więc tym się nie przejmuję.
Problemem jest punkt startowy ale... to nie jest problem.
Bo halo na co narzekanie- albo nie chcemy mieć blokad regionalnych albo chcemy specjalne ceny.
Dwa- ceny i tak nie spadną. To nie są ruchy względem graczy a względem deweloprów. Pomysł że to się przeniesie w widocznym stopniu na konsumenta to imho bzdura.
To decyzja dewelopera i/lub wydawcy czy chce puszczać za 60, 40, 30 czy 15$.
Sklep Discord będzie miał mniejsze marże niż nawet Epic Games Store
To teraz czekamy na kolejną wiadomość że inna platforma obniża marżę do 5% bądź całkowicie z niej rezygnuje. Powiedzmy po pewnym czasie od premiery, lub na innych warunkach - co nie pozwoli platformie dystrybucyjnej gry zbankrutować a z drugiej strony po tym czasie cały zysk idzie do kieszeni twórców.
Steam przetrwa tak długo jak dzisiejsze pokolenie graczy, ma gry na tej platformie. Bo nowe pokolenie graczy pewnie pójdzie do Epic, bo znają tą firmę przez Fortnite, a że teraz dają tam gry za darmo to tylko umocni tych młodych, że Epic to jedyny wybór.
Kurde coraz więcej tego. Coś czuję że w końcu w najbliższym czasie uda się rozbić monopol steam a to będzie początek dobrych czasów na PC. Jak konkurencja będzie mocna to może wiele dobrego powstać. Teraz przez monopol steam PC przegrywa z wszystkimi platformami do gier.
Przełamanie monopolu steama jest trudne, jeśli w ogóle możliwe. Przecież ilu graczy ma tam gry w bibliotece i w jakiej ilości? No chyba, że jesteś Iselorem i we wszystko grasz na GOG-u. Ale umówmy się - gracze mają steam dla nowych gier, bo inaczej nowych gier AAA nie ograją.
Ciężkie zadanie przed Epiciem.
Coś czuję że w końcu w najbliższym czasie uda się rozbić monopol steam a to będzie początek dobrych czasów na PC.
Taaa... wielu próbowało i wszyscy polegli.
Zobacz ile platform już istnieje na rynku, przez te wszystkie długie lata działania nikt nie zaszkodził Steamowi - nawet sam M$ nie dał rady. Sądzisz że kolejna wchodząca platforma na rynek, rozdająca gry "z kosza" odniesie tym samym sukces.
Tu trzeba czegoś więcej niż same gry.
M$ oferuje mało dopracowana platformę z drozszymi grami z wszystkimi wadami steama więc nie ma szans.
W każdym razie kiedy nadejda czasy takie że będziesz chciał zagrać w kilka gier i te kilka gier będzie dostępnych na przynajmniej 2 różnych platformach to będzie to początek dobrych czasów na PC. A na razie to ludzie uciekają na konsolę bo tu się nie opłaca.
Ten discord niepotrzebnie się rozrasta. Niedługo będzie ciężki, zamulony i znowu będzie trzeba czekać na alternatywę, albo wrócić do TSs.
Bo nowe pokolenie graczy pewnie pójdzie do Epic, bo znają tą firmę przez Fortnite, a że teraz dają tam gry za darmo to tylko umocni tych młodych, że Epic to jedyny wybór.
Byłbym ostrożny od takich przewidywań. Nie wiem, czy zdajesz sobie sprawę z tego, ale w pierwszej połowie lat 90tych dystrybucja cyfrowa na PC też istniała i Epic MegaGames był obok Apogee najważniejszym wydawcą/sklepem.
Funkcjonował model shareware, gdzie gry dzielono na 2-3 epizody i pierwszy oferujący grę na 2-5 godzin wrzucano za darmo na BBSy (serwery, na które dzwoniło się modemem, by pobrać nowe dema gier, obrazki, pliki midi, czy pogadać na forach, które ściągało się i czytało off-line).
Takie "demo" zawierało formularz zamówieniowy wraz z katalogiem innych produktów. To był ówczesny odpowiednik świata indie. Wystarczyło zadzwonić i zamówić grę, która docierała w pudełku pocztą.
Rynek shareware był domeną głównie PC, ale podobny model funkcjonował też na Amidze, tylko może nie do tego stopnia, bo popularyzacja BBSów zbiegła się z bankructwem Commodore.
Apogee, Epic i ID Software byli największymi producentami gier tworzonych z myślą o PC, z klasykami takimi jak Commander Keen, Wolfenstein 3D, Doom, czy Jazz Jackrabbit.
I jako formę dystrybucji wykorzystano łatwość powielania softu na PC. Ktoś zostawił komputer na noc, by ściągnął nowe demko z BBSu, a potem obiegało one całą okolice na dyskietkach.
Co tylko pokazuje, że Epic nie tylko ma doświadczenie w dystrybucji, ale lata temu był jednym z pionierów tego typu rozwiązań.
Niestety w epoce DOSa PCty nie były popularną platformą do gier, choć pierwszy DOOM, który dla mnie zawsze będzie w TOP 3 gier wszech czasów, sprawił, że PC stał się najbardziej pożądaną platformą do gier. Ówczesne PCty słabo radziły sobie z grami 2D, ale w 3D nic się z nimi nie mogło równać (aż do premiery PSXa).
Napędziło to sprzedaż gier pudełkowych, a w sklepach z grami pojawiły się półki dla PC, zabijając rynek shareware.
Mam genialne rozwiązanie: olać launchery, kupować prosto od producenta!
Mój szacunek dla gog.com znowu wzrósł. Przecież to właściwie serwis idealny.
No, małe gówna biją się między sobą rozdrabniając społeczności i sponsorów a Steam pozostaje dzięki temu największy na rynku, aż miło popatrzeć.
Powinien wyjść Gabe i powiedzieć, że Valve rezygnuje ze swojej marży, mają już tyle kasy że więcej nie potrzeba. Od razu każdy wróci na Steama z płaczem i każdy inny sklep upadnie.
I będziesz płacił za serwery, czy serio uważasz że Steam by pokrywał te koszty za nic?
https://www.reddit.com/r/Steam/comments/445vrp/til_steam_is_responsible_for_roughly_05_of_global/
Za niedługo jeszcze teamspeak otworzy sklep, facebook, twitter itd xD Ja będę hajs wydawał tylko na steam a reszta mnie nie obchodzi no chyba że gry za darmo będą rozdawać (jakieś fajne) to wbije, Jakby zliczyć te liczbe sklepów to chyba z 10 już ich jest xD
To ten sklep jeszcze istnieje? :D
fajna sprawa ze Steam po woli upada pewnie zajmie to jeszcze z 10-15lat, ale mam nadzieje ze skonają :)
Tym samym zaoferuje lepsze warunki niż nie tylko Steam
A Steam kiedykolwiek oferował dobre/korzystne warunki cenowe dla graczy?
5 lat temu, na promocjach, które nie były tylko z nazwy i gdy sklep nie był zalany falą każdego śmiecia, które ktokolwiek chciał u nich puścić.
Mówiąc wprost kiedy walczył o pozycje monopolisty. Jak już wywalczył to przyjął taktykę monopolu.
A niech się ***, wolę zapłacić więcej i mieć to w 1 (no może 2 bo origin) miejscach i nie bawić się w 10 oddzielnych sklepików.
W ogóle druga rzecz, takie praktyki mogą odrzucić nowych graczy, a starzy już nie wytrzymają i przejdą na konsole, przez co rynek PC może umrzeć.
A ty myślisz, że MS, Nintendo i Sony nie dostają wzwodu na myśl o cyfrowej dystrybucji? MS miał dość jaj, żeby wyskoczyć z tym jako pierwszy i został zglanowany. Ale nie zrezygnował z tego, bo i gamepass, i pogłoski o xboxie bez napędu sugerują, że chce ugotować żabę, czyli powolutku przekonać graczy do gier jako usługi.
Nie korzystam z tego typu wynalazków i śmieszą mnie problemy ilości "launcherów". Jednak podobno dla konsumenta konkurencja jest czymś dobrym. Więc, powinniście się radować.
Zresztą ten problem (launcherów) jest do rozwiązania. Tyle że te biznes-pazerniako-cwaniaki raczej się tym nie zajmą. ;-|
To podziel się z nami, jak ten problem launcherów rozwiązać. :) Może masz na myśli zniesienie DRM-ów? Jestem za. :)
Z całym szacunkiem @Elevrilnar ale mam za darmo udostępnić rozwiązanie czegoś z czego o ile zechcą skorzystać to będą przy tego pomocy zasysać szmal? Nie ma głupich. ;-) Takie darmowe podszepty to można dla znajomych a nie dla korpo-penisów.
P.S. żadne tam DRM ;-)
Na pewno siedzi tu ktoś ze Steama i aby czeka, żeby podebrać Twój pomysł... :P Jeśli nie zamierzasz go opatentować, to zapomnij, że kiedykolwiek jakieś zyski będziesz z tego miał. Jak jest taki dobry, to ktoś na niego wkrótce wpadnie i zaimplementuje, a Ty nie ujrzysz z tego ani złotówki. Dlatego możesz się spokojnie podzielić tym pomysłem z nami, albo od razu opatentować i ciągnąć z tego niezłą kasę. Inne postępowanie nie ma sensu i przypomina zachowanie psa ogrodnika. :)
No Kolego... w epoce podobno tele-informatycznej Ty wyciągasz argument o siedzeniu kogoś ze steam na forum? Bądźmy poważni. :-D
Co do patentowania to niestety wierzysz w mity. Wysyłając coś do patentu możesz stracić swój pomysł nawet szybciej niż opowiadając Pani Władzi sprzedającej ziemniaki na bazarku. Zresztą tak czy tak patentować nie mam zamiaru. W mojej ocenie to co dzieje się z grami to proces niemal nie do zatrzymania a wynikiem końcowym będzie zupełny szajs. Obserwuję wnikliwie to co się stało z branżą i w mojej ocenie gracze są hodowani. Tj. urabia się ich na modłę wielkich producentów. Czyli doszło do tego że najważniejsze co powinno łączyć twórców i odbiorców zostało niemal doszczętnie zniszczone. Nie wiem czy kolejne pokolenia graczy to dostrzegą czy plan urobienia zostanie zrealizowany na tyle że to już nie będzie miało znaczenia dla nikogo. "Nie zobaczę złotówki". Hi hi. No to się chyba pochlastam. ;-E
A! I nie podpuszczaj. ;-) Chłopcy zarabiają miliony na rąbaniu klientów/graczy od tyłu. Niech zarabiają na swoje sami.
Hau Hau <Pozdrowienia>
Nie chcesz się dzielić, to nie. :) Ja jednak na Twoim miejscu próbowałbym tym zainteresować chociaż kogoś, kto prowadzi taką platformę. Szkoda, żeby dobry pomysł poszedł na zmarnowanie.