Zbliża się koniec Heroes of the Storm? Blizzard ogranicza wsparcie
Z drugiej strony, to dość naturalna decyzja, szczególnie biorąc pod uwagę, iloma projektami żongluje obecnie Zamieć
Eeeeee...no iloma?
Teraz to już przegięli. W takim razie nic więcej już od nich nie kupię. Niech się bawią mobilkami z chińczykami.
wow. tego sie nie spodziewalem.
na blizzconie nowa postac, jakis poczatek tworzenie wlasnego lore do tego swiata, a tu wygaszamy... oprocz smite to jedyna grywalna i jednoczesnie do popatrzenia podczas turniejow moba, a tu cos takiego.
absolutnie nie wierze ze w innych teamach na gwalt brakuje ludzi do pracy. activision "tnie koszty" jak nic.
Ostatnią mocną marką Blizzarda mógł być Overwatch i na tym się zakończy. Od dłuższego czasu dochodzą wieści, jak kiepska jest obecnie atmosfera w Zamieci. Już nie wspominam o Bungie, którego ostatni dodatek do Destiny 2 jest masakrycznie zły, a który już ma problemy przez niezadowalające wyniki sprzedaży.
Jeszcze trochę i na arenie zabójcy studiów pojawi się nowy zawodnik.
Porzuceni to zły dodatek? O kurna. xD To bardzo dobry dodatek, pełen świetnej treści.
Niezadowalające wyniki finansowe to problem dla Acti, samo Bungie i gracze są zadowoleni z Porzuconych.
Przespałeś jakiś okres swojego życia po tym dodatku?
Bo po Porzuconych wyszedł Black Armory i jest on powrotem do formy gorszych DLC.
Black Armory nie nazwałbym dodatkiem. Co najwyżej zawartością dodatkową czy właśnie jakimś pseudo-DLC. Pod tym względem się zgadzam, że to słaba forma rozwijania gry.
Widzę, że pani Amrita Ahuya szaleje w Blizzardzie :D ehhh kobiety
Haha ta gra to jest najbardziej przyjazna darmowa gra jeżeli chodzi o wyciąganie pieniędzy. Praktycznie wszystko da sie odblokować nie wydając grosza i w dodatku w normalnym czasie. Jakby tego było mało jest to gra za darmo, podczas gdy taki Ubisoft w swoich assassynach daje płatne rzeczy za 15 ojro.
No NIE ZNAM nikogo kto oprócz rozegrania kilku meczyków dla mounta grał coś więcej w hotsa.
No NIE ZNAM nikogo kto oprócz rozegrania kilku meczyków dla mounta grał coś więcej w hotsa.
No i ok ale co to ma do rzeczy? Nasze otoczenia nie są wyznacznikami, a sam HOTS faktycznie model biznesowy ma bardzo przyjazny gdzie co chwila dostaje się skiny itp bez płacenia.
No i spoko, fajnych masz znajomych co graja zeby konie zdobywac. Takim rzeczywiscie moze przeszkadzac, ze wszystkie skiny i inne kosmetyki nie sa za darmoszke na starcie. ;)
Z drugiej strony ja znam sporo osob ktore graja od alfy/bety z mniejszymi lub wiekszymi przerwami (w tym ja). Poznalem tez polska spolecznosc, ktora zgromadzila sie wokol gry i nawet jezeli nie gralem od dwoch miesiecy to ogladalem na twitchu HGC. Gra nie ma startu do hegemonow jezeli chodzi o ogladalnosc ale mamy u siebie fajne community, kilka osob mocno zaangazowalo sie w konferansjerke HGC, mielismy oficjalnego castera ktory wciagnal do tego kilku znajomych i chlopaki w ciagu roku z 300 widzow zrobili ponad 1200.
Akcje poszly w dol po ogloszeniu Diabolo Immortal, a Blizz ma nowa pania od zarzadania finansami ktora albo chce zablysnac albo wie, ze nie ma innego wyboru niz odsunac sily przerobowe od malo rentownej gry. Plus taki, ze z nozem na gardle moze rzeczywiscie uda sie zrobic cos porzadnego (Diabolo 4?).
No NIE ZNAM nikogo kto oprócz rozegrania kilku meczyków dla mounta grał coś więcej w hotsa.
jak powszechnie wiadomo, znasz CAŁĄ spolecznosc z imienia i nazwiska wiec temat zakonczony - mozna sie rozejsc jak tylko przestaniemy sie z ciebie smiac ;)
Teraz to już przegięli. W takim razie nic więcej już od nich nie kupię. Niech się bawią mobilkami z chińczykami.
Ahhh bezmyślny fanboj przyleciał. Po pierwsze, troszkę kasy w tą grę utopiłem - nie jakoś specjalnie dużo, zwłaszcza że miała bardzo przyjazny model monetyzacji, ale jednak. Po drugie, w grę grałem od samej premiery i bardzo mi się podoba - w sumie jest to obecnie jedyna MOBA na rynku która mi się podoba, tak więc niefajnie słyszeć jak Blizz... Activision znowu traktuje swoich fanów przedmiotowo i odcina mniej rentowną grę, tylko dlatego że jakaś inna zbija większe kokosy. Tak się po prostu nie robi, a już zwłaszcza jak się jest po niedawnej wtopie PR'owej. Nie wiem czy oni testują naszą cierpliwość, a może po prostu kompletnie stracili kontakt z rzeczywistością - tak czy tak nikomu taka postawa nie wyjdzie na dobre.
Zresztą, komu ja to tłumaczę? Idź jarać się dalej Diablo Immortal i kolejnym rozdziałem telenoweli pod tytułem World of Warcraft (ale pamiętaj żeby kupić kolejny dodatek i co miesiąc bulić za samą możliwość gry).
UP Diablo Immortal mnie nie interesuje a w wowa gram i nic ci do tego, sam zarabiam i sam decyduje na co wydaje kasę a wow do telenoweli ma bardzo odległą drogę ;>. Nie, nie jestem fanboyem ale jak czytam "już więcej od nic nic nie kupię" w szczególności że nawet nie zamykają gry F2P tylko wstrzymali turniej e-sportowy i nie wiadomo czy na zawsze i czy nie zrobią swojego turnieju to się nóż w kieszeni otwiera, identycznie jak słyszę klientele w marketach że więcej nie kupią tutaj a miesiąc później tę samą osobę widzę ponownie w tym markecie ;p
Skoro jak twierdzisz, nie jesteś fanbojem, to po co bronisz tej decyzji tak zaciekle? Co z tego że gra jest F2P? W dzisiejszych czasach większość gier to "usługi" i standardem stało się wspieranie tytułu miesiące, a nawet lata po premierze. Dodatkowo Blizzard zawsze słynął z tego że dopieszcza swoje tytuły i dba o fanów, natomiast ostatnie miesiące pokazały coś zupełnie przeciwnego. Nie rozumiem co Cię tak boli, że nie wydam więcej pieniędzy na nich. Skoro Tobie pasuje płacenie miesiąc w miesiąc za kilkunastoletnią grę i nie przeszkadza to, że firma stacza się w ekspresowym tempie to Twoja sprawa. Jako wieloletni fan i ich klient chyba mam prawo wyrazić niezadowolenie i zagłosować własnym portfelem, prawda? A porównywanie tego od razu do roszczeniowej Grażyny w markecie, jest śmieszne i "trochę" nietrafione.
To jest pokłosie ostatniego Blizzcona i zamieszania wokół Diablo co spowodowało ogromny spadek akcji. Activision domaga się cięć kosztów. Ponieważ Hots i turnieje eksportowe, pensje dla zawodników, dla casterów, organizacja eventów, generują koszty rzędu kilku mln dolarów rocznie, więc ludzie z Excela zdecydowali o rezygnacji z HGC Pro.
Jasne, że Hots nie jest najważniejszym projektem Blizza, ale ograniczenie wsparcia oznacza, że tyłek zaczyna im się palić a Activision naciska.
Poza tym nie trzeba przypominać, że publika Blizza to specyficzne grono wiernych fanów i nie da się nabrać na standardowy korpo politykę. Activision chciało Diablo na komórki nie rozumiejąc fanbase Blizza, to mają teraz ogromny spadek akcji.
a co najgorsze: bardzo prawdopodobny sukces mobilnej gra akcji na cały świat (najważniejszy jest rynek azjatycki) utwierdzi tylko activision w przekonaniu ze piniadze gierkami komorkowymi zrabia sie za nic i zaczna ciac koszty na czym sie tylko da - bo przeciez "telefony zarabiajo w azji!"
Już od dwóch lat ludzie piszą, ze HOTS umiera i jakoś nadal żyje, szybko mecz znajduje i dobrze się bawię. Cieszę się że nie będzie tych e sportowych meczy, bo ludzie jak małpy kopiują buildy od "prosów", których raz że nie ogarniają a dwa zazwyczaj nie pasują do danego meczu. Przykład to Thrall. Mam wrażenie że 3/4 graczy gra jednym buildem, podczas gdy uważam że jest inny lepszy.
Krok po kroku i Activision przerobi Blizzarda na drugie EA. Trzeba tylko czasu, żeby wstrząs dla fanów był mniejszy. Zaczyna się od ograniczania wsparcia dla istniejących gier i przesuwania do produkcji mobilnych pracowników zajmujących się tym wsparciem, później będzie zamykanie starszych gier i ostatecznie kończenie wsparcia dla nowych produkcji po maksymalnie kilku miesiącach. Pamiętam jak EA szumnie zapowiadało wprowadzenie C&C3 na arenę e-sportową. Skończyło się na ośmiu patchach wydanych przez kilka miesięcy i ukatrupieniem dalszego wsparcia. To samo będzie wkrótce z Blizzardem.
4 * 8 * 5 = 160, tylu profesjonalnych graczy straciło pracę w 1 dzień bez wcześniejszego powiadomienia o sytuacji. Nie licze już nawet pomniejszych regionów, coachów, casterów i ludzi zza sceny HGC. Gratulacje Bli$$ard.
jak ktos cale swoje zarobki opiera na jednej grze to chyba jego problem :)
paru pasozytow mnniej :)
@szejk18, aha, czyli jak Ty zatrudniasz się w firmie i ona jest nagle zamykana, to jest to twój problem, gdyż swoje zarobki opierasz na tylko jednej firmie? Ty chyba nie wiesz jak wygląda życie profesjonalnego gracza.
Może przed kompem nie siedzą kilkanaście godzin, ale kurcze mają też meetingi, treningi, analizy, sparingi. Nie da się tu posiadać jakiejś pracy (o ile chcesz być w tym dobry)
Hajs sie niezgadzal i tyle :P do tego inne gry potrzeboja pomocy bo zaczynaja tracic graczy :P
Wow ssie, ludzie uciekaja, blizzard myslal ze legion 2.0 zrobi i wszyscy beda grac :P
Diablo tu nie ma co nawet komentowac, blizzcon i to co pozniej sie stalo = same straty finansowe
Jedynie HS i owersracz daje blizzowi kase :P
"Będziemy nadal aktywnie wspierać grę nowymi bohaterami, wydarzeniami tematycznymi i innymi treściami, które nasza społeczność kocha, choć tempo ulegnie zmianie"
czyli jak w Diablo III - zatrudnimy jednego pakistańskiego studenta informatyki do wprowadzania zmian i może raz na rok dostanie na dwa tygodnie 2 praktykantów z łapanki w okolicznym liceum ?
ostatecznie czujemy, że jest to właściwa decyzja, jeśli alternatywą miałoby być rozwijanie gry bez spełniania standardów, jakich oczekują gracze i fani
Problem w tym, że oni już te standardy porzucili parę lat temu.
No chyba ze po tym cytacie w domysle jest :
"jakich oczekują gracze i fani" [ rozrywki mobilnej z Azji ]
Jak 3 marki? Jak na razie to zapowiedzieli Diablo Immortal.
Ja nie rozumiem jednego, ludzie sami sobie napompowaliscie hype na DIV do tego podjudzany newsami gdzie były plotki wyssane z palca pobrane z neogaf od no-name'ów a teraz płaczecie jaki Blizz jest zły i jak to nie zarzyna swoich gier... Po 2 HOTS nigdzie nie jest zarzynany, 99% community tej gry to nie e-sportowcy tylko ludzie którzy grają dla zabicia czasu. Po 3 napisz mi jaka trzecie marka jest "zabijana' przez Blizza bo nie kojarzę ;>.
Ty juz dobrze wiesz ktora ;) ale nie przyznasz tego dopoki ktoregos dnia po prostu nie wylacza Ci serwerow.
Co do hots to ameryki nie odkryles... pro gracze to zawsze jest ulamek albo promil calej spolecznosci. Jednak to wokol takich imprez gromadzi sie community. Nie chce mi sie nad tym juz rozwodzic w piatek wieczorem i tlumaczyc dlaczego zlikwidowanie hgc odbije sie bardzo zle na hotsie i jego popularnosci. Dodatkowo wprowadzaja teraz zmiany w zdobywaniu XP za struktury itd. Zmieni sie wszystko. Gra juz nie bedzie nagradzala za druzynowe rotacje itd itp ludzie narzekaja na te zmiany odkad pojawily sie na PTR. A teraz obwieszczaja fanom, ze po tym reworku zostawia hots na pastwe losu... A i fajnie, ze na tydzien przed porzuceniem swojego tytulu dali mega promocje na roczne stymulatory do exp i zlota. LOL
Nadal nie wiem jaka gra bo żadnej innej nie "zarzynają" wiec sorry ale wytłumacz mi to chyba że masz na myśli SC II który jest martwy od praktycznie premiery ;>. Mi żadnych serwerów nie wyłączą bo jedyne MMO które gram tak na co dzień to WoW którego ilosć graczy jest ogromna i czas się z tym pogodzić. W sumie to wiesz co? Fajnie mi się czyta te teksty o umieraniu Blizzarda o umieraniu ich gier bo to jest tak głupie że aż zabawne :D. I tak newsem roku jest news o umieraniu steama na rzecz platformy Epic Games :D.
Dyskutowalismy juz ze soba o wowie ze dwa razy na GOLu. Sorry ale nie bede rzucal grochem w sciane. :(
W moim serduszku Wow tez bedzie mial zawsze zaklepane miejsce. Masz tez racje ze gra bardzo duzo osob (w porownaniu do innych mmo, nie ma mowy o porownaniach do vanilli i 3 pierwszych dodatkow). Jednak Blizzowi slabo idzie reagowanie na to co raportuje jego community a nastroje wcale nie sa tak pozytywne jak u Ciebie.
Niemniej nie watpie, ze to akurat Ty bedziesz jednym z ostatnich ludkow, ktorzy kiedys zaloguja sie na serwery w sadny dzien ich zamkniecia.
UP Podejrzewam że w ten sądny dzień to i ja nie bedę grał (za jakieś 10 lat może wiecej ^^) w końcu wyjdzie gra z lepszym lore i lepszymi rozwiązaniami, przynajmniej mam taką nadzieję.
Whisper_of_Ice -> przykro ze cie rozczaruje, ale wow nie ma sie dobrze, ma sie bardzo zle :P BFA to niedosc ze legion 2.0 to jeszcze sporo bugow, ktore kupe czasu poprawiali, a czesc nie poprawili do teraz nawet :P Blizzard jak zwykle nakrecili hype na blizzconie i stalo sie jak zwykle zamiast doprracowac content trzeba wypuscic dodatek :P Wojna frakcji okazala sie wielkim bullshitem, a sam pvp content praktycznie bez zmian, najwieksza nadzieja Warfronty okazaly sie pve scenariuszem do ubierania altow, poprostu zenada. Ekspedycje mialy byc ekscytujacym elementem, jak je na blizzconie zapowiadali, a okazaly sie nudnym miejscem do farmienia azerite power lub wbijania alta, tak nudnym ze oprocz farmerow nikt tego nie robil 4 tygodniach :P az dali weekle questa :P Zabili crafting, poprostu szkoda slow jak zenujacy jest to element gry w tym momencie. W wowie jesli chodzi o BFA to oprocz rajdowania i m+ nie ma kompletnie nic ciekawego do roboty, nie wspominam o pokemonach bo na tym sie nie znam. Wcale nie dziwi ze ludzie znikneli z gry tak szybko ze blizzard zesral sie w gacie i wprowadzil formularz "dlaczego przestales grac w wow-a" Zaraz potem ratowali sytuacje dodajac mounta statek do 6 miechow suba :D Sam gram od poczatku BFA i mam subba oplaconego do konca stycznia, ale szczerze watpie zebym go przedluzyl. Jestem juz w trakcie robienia 7 alta z nudow, sporo ubranych 370+ pare 380+, mam znajomego co ma juz 12 postaci tak zrobionych, ma poprostu bardzo duzo czasu na wow-a. To co zrobili z tym patchem to tez zenada troche balansu klas contentu do ogrania na 1 dzien, a nowy rajd i 2 sezona za ponad miesiac :P Znow bedzie backfire troche ludzi wroci i sie mocno rozczaruje, bo wbrew pozorom sporo ludzi nie czyta co wprowadza blizzard i to sie pozniej msci :P
Tak się ma źle że serwery bardziej tłoczne niż na legionie xD, a pamiętajmy na legionie też serwery były połączone i uwierz w SW nie stało tyle ludzi czy w orgri wiem co mówię bo grałem. Więc z te 7-8mln to musi grać na pewno a w EU 2-3MLN. Ja wiem że żadna gra na stałe nie utrzyma ale gra ma się bardzo dobrze, sprzedaż BFA pobiła rekord ustanowiony przez WOTLK, pamiętam jak w legionie nawet chyba na golu był news że wow legion miał najwięcej subskrybentów czyli musiał mieć więcej niż wotlk, także nie wierze że od końca legionu czyli 3 miesiące spadło z 12mln do 2-3mln bo to nierealne.
Także na tym zakończmy dyskusje bo i tak się nie dogadamy.
Co za straszny bait w tytule. Tym śmieszniejszy, że w samym tekście napisane jest, że gra będzie dalej rozwijana. Proszę nie stosować takich kiepskich taktyk pseudodziennikarskich. :-\
Skórki traktujesz jak rozwój?
Diablo 3 tez tak rozwijali haha
Oj kiedyś to się grało w HOTS-a i czerpało sporą satysfakcje, potem gdy się chciało czegoś więcej to do społeczności zaczęła wkradać się toksyczne zachowanie, nie wiem jak jest teraz czy to się nawarstwiło czy też powróciło do normalności, ale z gra mam miłe wspomnienia. W HOTS 2.0 był miły model płatności w sumie to ok. 90% rzeczy było do zdobycia więc od strony sklepiku było wszystko super, ale chyba nie spodobało się to tej firmie na literę "A" i może dlatego trzeba było przenieść ludzi na inne projekty skoro HOTS nie ma z czego kasy zarabiać (chyba że coś się zmieniało).
Z drugiej strony, to dość naturalna decyzja, szczególnie biorąc pod uwagę, iloma projektami żongluje obecnie Zamieć
Eeeeee...no iloma?
Nie wiem, czy są jakieś konkretniejsze dane na temat wyników, ale najwidoczniej HotS srogo przegrywa walkę z LoLem, DOTĄ 2, czy SMITEM...
Ze smitem nie koniecznie ale z Lolem i dotą już srogo:
HoTs - 6mln (podobno grających ludzi)
LOL - 100mln grających ludzi
Dota bodaże 14mln grających ludzi (dane z kilkunastu miesięcy wstecz)
naprawde szkoda bo spolecznosc calkiem spoko model platnosci tez dobry ba nawet nie trzeba nic placic a samych skorek i inne bardzo latwo sie zdobywa za darmo a balans postaci w miare porzadny dzieki braku itemizacji i wspoldzieleniu expa i robienie postaci tak zeby ich role rzeczywiscie byly tylko jedne i prawdziwe.
No cóż już w becie ich gracze ostrzegali że ta gra jest zbyt uproszczone i casulowa przez co nie odniesie żadnego sukcesu w esporcie nawet pomimo wpompowania milionów przez Blizzarda, ale ich projektanci oczywiście mieli to gdzieś i okroili grę niemal że wszystkich elementów gier moba. Hots niczym się nie różnił od DIablo Immortal zwykły skok na kase f2p.
wytlumacz mi co czego ta gra zostala pozbawiona z ,,elementow gier moba"? bo nie bardzo rozumiem, a co do skoku na kase f2p to sie nie zgadzam bo w ogole nie trzeba placic a wiele rzeczy da sie zdobyc naprawde latwo bez koniecznosci placenia.
Ciekawe czy Blizz stanie się jednostką Activision do produkcji gier mobilnych :P
Szkoda, bo gra naprawdę się wyróżniała na plus w porównaniu do np. takiego LoLa. Oferowała sporo ciekawych map i mechanik na nich (szczególnie klasa niejako skupiona na pushowaniu), każda postać mogła być robiona na parę sposobów, o wiele bardziej stawiała na współpracę, a także dawała o wiele więcej możliwości mamewru podczas gry. Niestety, ale zawsze też miała problem z długością kolejki dobierania (te były naprawdę masakrycznie długie) czy balans leżał i robił pod siebie.
Kogo obchodzi Gracz, liczy sie PiniąDZ! Nie znosi złotych jaj?!?!?!? UBIĆ! :(
Tak było zawsze :P Jak gra nie przychodzi dochodów, a firma wciąż ją rozwija, to najprawdopodobniej w końcu padnie.
Blizzard już od dawna nie liczy się z graczami. Czerpią tylko kasę z fanów i nic więcej. Tyle lat na rynku ,a można liczyć na jednej ręce ile mają gier. Wszystkie produkcje są tak konstruowane aby czerpać kasę z mikro opłat.
Nie wiem czego brakuje tej grze ale ona poprostu zaczęła mnie nudzić. Mimo mnogości bohaterów jest monotonna. Już dość dawno ją odinstalowałem.
Jak dla mnie to gra ma się doskonale. Zdecydowanie najlepsza moba.
Z wizerunkowego punktu widzenia decyzja Activision-Blizzard jest bez sensu.
HotS jest w miarę uczciwym F2P nie to co większość gier kopiujących model mikropłatności z mobilek gdzie jeśli chcesz ruszyć do przodu to w pewnym momencie jesteś wręcz zmuszony do kupna jakichś pierdół.
Na dodatek w obliczu różnego rodzaju wtop/skandali gra była wyciągana na wierzch jako: Hej to nie jest do końca taka zła firma.
Z biznesowego punktu widzenia może to być dobra decyzja, ale raczej w dłuższej perspektywie czasu Activision-Blizzard będzie żałować tej decyzji, wiele firm prócz zysków (szczególnie w usa) buduje również swój wizerunek wśród klientów, czasem nawet za cenę zysków.
Jak wreszcie udało mi się kupić kompa który uciągnie to ustrojstwo to oni je zamykają, eh :(
A jaka popularność miał hots umierał jak sc2 blizzard zna inna definicje popularności, gra która nie dawała zysku w milionach to nie gra oni chcą zarabiać a nie wspierać dobre gry
Oni chcą tworzyć gry które zarobi coś ala call of duty czy fornite
Tak wiem ze fornite to nie blizzard ale chodzi mi o popularność