Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Recenzja Recenzja gry Hitman 2 – kolejny krok ku skradankowej perfekcji

13.11.2018 16:57
Persecuted
1
Persecuted
148
Adeptus Mechanicus

Czyli prawidłowo :).

Mam pytania do autora.

1. Czy walizka faktycznie ułatwia rozgrywkę? W Hitmanie 2016 wykonanie niektórych wyzwań wymagało posłużenia się długą bronią (karabin, strzelba), ale by móc ją otwarcie transportować z miejsca na miejsce, trzeba było najpierw zdobyć odpowiednie przebranie (to znaczy należące do kogoś, kto w obrębie danego poziomu może paradować z bronią). Czy walizka całkowicie tego typu kombinowanie eliminuje?

2. Czy walizka ma też jakieś inne zastosowania?

3. Czy pojawiają się jakieś nowe gadżety, dające jakieś nowe możliwości eliminacji celu (coś jak eksplodujący telefon)?

13.11.2018 17:12
2
odpowiedz
zanonimizowany784443
55
Generał

Wszystko ok, tylko skad czas na te wszystkie wspanialosci ?

13.11.2018 17:27
BlurekPL
3
odpowiedz
1 odpowiedź
BlurekPL
137
Generał

Warto zwrócic uwagę na to ze dwa minusy mogą zostać po czasie wymazane w głowach graczy bo:

2.Na pewno twórcy wzbogacą mutlik o nowe tryby i większą ilość map
3.Bugi na premiere i to takie nie duże na pewno zostaną załatane przynajmniej w większości.

I nie piszę tego żeby wytykać jakieś nieścisłości autorowi recenzji, tylko po to żeby osoby które po czasie będą tutaj zerkać na tą recenzje miały tego świadomość, bo gierka jest przednia :D

post wyedytowany przez BlurekPL 2018-11-13 17:28:04
14.11.2018 10:25
3.1
zanonimizowany1204223
22
Generał

Skoro twórcy robią premierę to ocenić należy grę w dniu premiery.
Błędem jest brak oceny dla Gwinta bo co z tego, że CDP będzie rozwijać grę, gdy gracze już dziś na premierę grają w to co jest?
Ludzie umieją czytać, zobaczą datę premiery, datę recenzji i artykuły i dodatkach itp. A jeśli nie - to debilowo nawet recenzja "rok po" nie pomoże.

13.11.2018 17:33
Czarny  Wilk
4
1
odpowiedz
5 odpowiedzi
Czarny Wilk
136
Generał

GRYOnline.pl

@Persecuted:

1. Tak, walizka przy tego typu wyzwaniach okazuje się ekstremalnym ułatwieniem, choć żeby nie było zbyt banalnie, nie możemy się z nią wspinać.
2. Prócz przenoszenia w niej nielegalnych przedmiotów? Wydaje mi się, że nie, acz przyznam, że dopiero teraz wpadłem na to, żeby spróbować zostawić w niej zdalnie aktywowany ładunek wybuchowy. Przetestuję przy kolejnym podejściu do gry :)
3. Typowo nowych gadżetów nastawionych na eliminację niestety nie ma, a przynajmniej nie natknąłem się dotąd na nie. Są jedynie substytuty tych dostępnych już wcześniej - możemy na przykład złapać trującą żabę i wykorzystać jej jad do zatruwania potraw czy odblokować wybuchającą piłkę baseballową. Jest za to kilka zupełnie nowych gadżetów i przedmiotów niezabijających - grabie (przeciwnik może na nie nadepnąć i dać się ogłuszyć ;) ), pistolet usypiający, granat błyskowy. Nie ma tego dużo, ale coś tam się da wyłuskać.

13.11.2018 17:52
Lateralus
4.1
4
Lateralus
140
Last Of The Wilds
13.11.2018 17:58
👍
4.2
zanonimizowany932226
101
Senator

xD

13.11.2018 18:21
Czarny  Wilk
4.3
Czarny Wilk
136
Generał

GRYOnline.pl

@Lateralus: Ok, nie doceniłem zdolności samonaprowadzających tego gadżetu :D

13.11.2018 23:54
Persecuted
4.4
Persecuted
148
Adeptus Mechanicus

Dzięki za odpowiedź!

W Blood Money dało się wspinać z walizką, ale tamta gra to w ogóle banalna była, aż dziwne, że ludzie tak ją dziś idealizują :).

A jak teraz wygląda mordowanie SO (suit only)? Dla mnie bolączką poprzedniego Hitmana było to, że w niektórych misjach brak korzystania z przebrań oznaczał automatyczne zamknięcie jakichś 70-90% dróg do kreatywnego zabójstwa zakończonego rangą SA (silent assassin). Największym koszmarem pod tym względem była bodaj Tajlandia, gdzie jedynym "legalnym" sposobem na SA/SO, było użycie trucizny, którą należało sobie przemycić po wcześniejszym odblokowaniu w kampanii (dopiero później w którejś łatce dorzucono trujące pigułki, ukryte w jednym z pokoi hotelowych).

Dobrym wyjściem z sytuacji była gaśnica, ale to nie był legalny sposób i ponoć w Hitmanie 2 te ustrojstwa dostały one "nerfa", przez co teraz ich eksplozja już nie zabija, a jedynie ogłusza...

To jak to teraz wygląda, gra daje więcej swobody, czy dalej trzeba polegać na oskryptowanych zdarzeniach, aktywowanych jedynie w konkretnym przebraniu?

post wyedytowany przez Persecuted 2018-11-13 23:57:20
14.11.2018 08:32
Czarny  Wilk
4.5
Czarny Wilk
136
Generał

GRYOnline.pl

Do SASO podchodziłem na razie w dwóch misjach - w prologu i na przedmieściach USA. W prologu i tak dostępne było tylko jedno przebranie które do tego niewiele dawało i misja mocno stawiała na skradanie się, więc granie w garniturze po prostu trochę podkręcało poziom trudności. Na przedmieściach natomiast możemy swobodnie poruszać się po uliczkach i dopiero wchodzenie na niektóre podwórka i do domów jest zakazane, misja daje więc spore pole do popisu dla SO - zwłaszcza że jeden z celów regularnie wychodzi na ulicę i mamy do niego gładkie dojście. Do drugiego trzeba już się dostać infiltrując mu chatę - nie jest ona jakoś przesadnie duża, więc to dość przyjemna zabawa. W pozostałych misjach jeszcze do tego wyzwania nie podchodziłem, ale myślę, że będzie z nimi dużo ciężej - mamy tam wiele zastrzeżonych obszarów i cele nie kwapią się do opuszczania ich jeśli nie korzystamy z możliwości fabularnych.

13.11.2018 17:38
mubio1888
5
odpowiedz
mubio1888
110
Generał

Poczekam aż stanieje kolekcjonerka

14.11.2018 09:32
6
odpowiedz
1 odpowiedź
zanonimizowany1270450
20
Generał

Pytanko - jak teraz działa system rozpoznawania Hitmana? Czy będąc na danym terenie w przebraniu kogoś kto na tym terenie legalnie może przebywać jesteśmy nierozpoznawalni czy np. "wyżsi rangą" NPC rozpoznają nas bez problemu? I czy NPC dalej reagują na nietypowe zachowania takie jak chodzenie im cały czas przed nosem itp?

14.11.2018 10:46
Czarny  Wilk
6.1
Czarny Wilk
136
Generał

GRYOnline.pl

Nie licząc wspomnianych w tekście nowości - reagowania na to co widzą w lustrach czy nielegalnej aktywności zarejestrowanej na kamerach - AI zachowuje się tak samo jak w poprzednim Hitmanie. Wybrani NPC oznaczeni białą kropką wciąż mogą nas rozpoznać mimo przebrania, na skrajnie nietypowe zachowania czy posiadanie nielegalnego przedmiotu będą reagować. Gra oferuje też dodatkowe poziomy trudności - łatwiejszy, na którym AI jest o wiele bardziej pobłażliwa, i mistrzowski, gdzie staje się znacznie bardziej czujna.

14.11.2018 12:13
7
odpowiedz
zanonimizowany1271729
3
Legionista

Hitman zawsze na propsie :)

14.11.2018 22:28
Octavianus
👍
8
odpowiedz
Octavianus
45
łysy łowca

Cyt. „Najbardziej zauważalna nowinka to funkcja picture-in-picture – niewielkie okienko, które pojawia się w wybranych momentach w rogu ekranu i przedstawia jakieś kluczowe wydarzenie, którego w danej chwili osobiście nie mamy szansy zobaczyć. Może to być śmierć celu, znalezienie porzuconego ciała przez wrogów czy obiekt, na który gra stara się z jakichś względów zwrócić naszą uwagę. Jest to ciekawe narzędzie, które w pewnych sytuacjach rzeczywiście bywa przydatne.” Kojarzę to już z Hitman – Blood Money, fakt przydatne to czasami było. Ta walizkę, która służyła do przenoszenia np. snajperek, też dobrze że przywrócili.

14.11.2018 23:13
9
odpowiedz
1 odpowiedź
neohideo
30
Chorąży

wszystko fajnie tylko dla mnie potrzeba by ze 12 misji zamiast 6, ponieważ 6 na krótko starcza a nie każdy ma ochotę przechodzić jedną misję 10 razy ;)

15.11.2018 08:36
Persecuted
9.1
Persecuted
148
Adeptus Mechanicus

No ale taka jest idea nowej formuły Hitmana - maksowanie i wykonywanie wyzwań. Jeżeli grasz w taki właśnie sposób, to spokojnie spędzisz z Hitmanem 2 dobre 100 godzin.

15.11.2018 10:09
10
odpowiedz
1 odpowiedź
zanonimizowany1275047
0
Centurion

Nie grałem jeszcze w żadnego hitmana. Co polecacie na początek?

15.11.2018 13:07
10.1
zanonimizowany722423
64
Generał

ekhem . . . Hitmana 2 XD (od razu z misjami z jedynki)

15.11.2018 17:27
11
odpowiedz
1 odpowiedź
joe1chip
43
Konsul

Dla mnie jednak strata kasy chyba że dla kogoś kto ma Hitmana 2016 jest jakaś obniżka. Bo to mission pack do poprzednika i tyle. A przechodzenie jednej misji kilka razy to zabawa dla nudzących się masochistów. Ja Hitmana nie tylko dla świetnych lokacji grałem, nawet jak włączałem po raz enty jakiś etap to już po to by nie go przejść inaczej, tylko dla samego zwiedzania i czucia klimatu miejscówki. Dlatego hotel budapesztański w Kontraktach i jedynce włączałem mnóstwo razy ale żeby sobie po prostu pochodzić po lokacji a nie żeby go przejść. I jeden sposób przejścia etapu w zupełności mi wystarcza, nie potrzebuje więcej. I wolę jak Hitman ma znaczącą fabułę.

17.11.2018 22:29
Persecuted
11.1
Persecuted
148
Adeptus Mechanicus

A przechodzenie jednej misji kilka razy to zabawa dla nudzących się masochistów

Oho, widzę znawca :). A jak ktoś zagrał w szachy więcej niż 2x w życiu, to już w ogóle no-life z zaburzeniami psychicznymi ;].

Bo to mission pack do poprzednika i tyle

To czego mu brakuje, by zasłużył sobie na miano pełnoprawnej gry?

post wyedytowany przez Persecuted 2018-11-17 22:31:06
18.11.2018 21:44
12
odpowiedz
cantante_pablito
2
Junior

czy ktoś ma wiedzę na temat tego kiedy będzie można zakupić pudełko na PC [poza edycja kolekcjonerska] ??

26.12.2018 18:12
13
odpowiedz
fanmen32
11
Legionista

Patrząc na pierwszy minus , to ta gra będzie czystą świeżością dla osób , które nie grały w poprzedniczkę z 2016 roku.

13.01.2019 13:55
14
odpowiedz
1 odpowiedź
krzys641
1
Junior

Nie mogę znaleźć zmiany stopnia trudności w grze . Może mi ktoś pomóc?

13.01.2019 14:36
Czarny  Wilk
14.1
Czarny Wilk
136
Generał

GRYOnline.pl

Poziom trudności można wybrać każdorazowo gdy przygotowujesz się do danej misji - wybierasz położenie początkowe, ekwipunek etc.

Recenzja Recenzja gry Hitman 2 – kolejny krok ku skradankowej perfekcji