Graliśmy w Resident Evil 2 – klasyk odnowiony niemal nie do poznania
Jeszcze tylko 3kę odnowią(co raczej bardzo prawdopodobne przez fenomen Nemesis) i 4ka, która wprowadziła nowy styl i nieco lepszy(choć i tak wtedy nieco toporny) gameplay zostanie najstarszą technologicznie częścią... do odnowienia także? Hmm :) Seria zatoczyła ciekawe koło w kwestii technologicznej.
Gra jest jak najbardziej Resident evil 2 remake, bo to ta sama fabuła, miejsce gry i te same postacie.
Remake powstaje na tym samym silniku co Re 7.
Mam nadzieję, ze kopara mi opadnie jak zobaczę komisariat.
Gameplaye średnio mnie przekonują, ale jestem dobrze nastawiony. Szkoda, że gra nie będzie wyglądała tak dobrze jak fanowskie demo na Unreal Engine 4, gdzie w 2015 roku była pokazówka jak mógłby na tym silniku wyglądać Resident evil remake zrobiony od podstaw, a nie jako tylko remaster tej gry zrobiony z 2002 wydany przez Capcom w 2015 na Pc/Ps4. Z taką oprawą graficzną Resident evil remake czy Resident evil 2 remake robiłby piorunujące wrażenie wizualne na miarę Resident evil remake w 2002 na Gamecube. Dom z Re 1/Re remake to najlepsza lokacja całej serii.
www.youtube.com/watch?v=ImuyHcpO2Hg
Remake Resident evil 1 też miał pewne zmiany względem pierwowzoru np:
-ten sam projekt lokacji, ale też dodane zupełnie nowe, by gra była bardziej rozbudowana
-część zagadek taka sama, część lekko przerobiona, a część zupełnie nowych
-sterowanie ułatwione, bo myszką szło wymierzać bronią i strzelać
Więc nie tylko zmiany dotyczyły grafiki i mroczniejszej scenerii.
Resident evil remake oraz Resident evil 2 to dwie zdecydowanie najlepsze odsłony serii. No i Resident evil remake to najlepszy remake z wszystkich gier video.
Remake drugiej części mierzy się z legendarną drugą odsłoną i genialnym remakiem pierwszej części co wydaje się niezwykle trudne do powtórzenia. Zmiana widoku gry na zza pleców nie sprzyja straszeniu co pokazały Re 4,5,6, nawet Revelations 1,2, bo za dużo widać.
claudespeed18
Resident evil 3 remake pewnie też zapowiedzią, jeśli będzie dobra sprzedaż remaku 2 części czyli 4-8 mln sprzedanych kopii w ciągu 2 lat.
Na remake 4 części nie ma raczej szans.
Niestety gry w pełnym 3d szybciej się starzeją, a taką były części Residenta do 4-6, które już przy swoich premierach wyglądały dość słabo i sama rozgrywka jest znacznie słabsza, bo gry celowały w gry akcji, a nie survival horror.
Stąd bardziej lubiane są odsłony starsze RE 1,2,3, CV, remake 1, 0, które były survival horror oraz miały elementy przygodówki (zagadki z używaniem przedmiotów) niż nowsze gry akcji 4,5,6. (Tu jedynie 4 część dawała radę)
RE Revelations 1,2 to było połączenie cech starszych i nowszych residentów. Miały uznanie wśród starszych fanów.
Re 7 to powrót do korzeni - znów survival horror i elementy przygodowe.
Resident evil 4 by wyglądał dużo lepiej trzeba mieć wersje
Resident evil 4 HD, która niestety niewiele poprawia wygląd, ale do niej można wgrać fanowskie tekstury HD, które są już kompletne do wszystkich poziomów i zmieniają mocno wygląd gry. Poziomy Castle z fanowskimi teksturami HD mają teraz w Re 4 wyraźniejsze tekstury niż te z Re 5 i Re 6.
Wersja RE4 HD ma 2x lepsze tekstury niż zwykła RE4.
Fanowskie Tekstury HD są wyraźniejsze 8x do 16x.
RE 4 z 2007 na Pc zajmuje ok 4gb
RE 4 HD Pc ok 10gb, a po dograniu pamiętam fanowskich tekstur HD do poziomów Village 1-2 i Castle 3-4 rozmiar gry wzrósł do 30 gb, a wciąż brakowało tekstur do Island 5.
Po skończeniu Castle z lepszymi teksturami i rozpoczęciu Island różnica na niekorzyść była miażdżąca.
Słabiutko postarali się dlatego przy wersji HD do Re4.
Dużo lepszą robotę zrobiło Capcom przy Resident evil remake HD oraz Resident evil 0 HD.
Obecnie są już skończone fanowskie tekstury HD do poziomów Island w RE 4 więc gra pewnie zajmuje blisko 40 gb.
Dla porównania tak wyglądał remaster Resident evil remake HD
wydany przez Capcom
www.youtube.com/watch?v=kvETLCwEyRg&list=PL7XnGuhCcsG43sOjwqyncA_Au_atc1hqt
mnie np w re4 uzo lepiej gra sie bez tekstur hd i wyzszych rozdzielczosci. mam wersje hd na kompa i probowalem fanowskie tekstury, a skonczylo sie na graniu na emulatorze w trybie software. to rozmycie i lekka pikselowatosc robi klimat, w hd juz nie to samo.
"...co w dzisiejszych czasach zdecydowanie by nie przeszło" - tekst odnośnie trudności gry i ograniczonego miejsca na przedmioty.
No właśnie...teraz z reguły trzeba iść do przodu i napier* ile fabryka dała, a gra z nas zapisze stan gry, rozwiąże zagadki i doda energii życiowej w razie utraty ;)
Wczoraj odpaliłem FEAR Extraction Point i Perseus Mandate (rok 2007) na wysokim stopniu trudności. Grafika już trochę archaiczna, ale dźwięk, klimat i AI przeciwników, to jest to czego już dawno nie widziałem. Po wyłączeniu gry miałem nawet charakterystyczne uczucie lekko ściśniętego żołądka z nerwów i mam nadzieję, że RE 2 będzie rasowym survival horrorem, dzięki któremu znowu poczuję coś takiego, co skończyło się wraz z czwartą częścią serii. RE 7, RE 1 & 0 Remake były dobre, więc jestem dobrej myśli :)
W oryginalnego RE 2 grałem wiele razy na szaraku i znam go na pamięć. Ciekawe, czy w tym nowym, drzwi do pokoju na górze koło rzeźb, będą otwarte ;)
Czekam na premierę, jak ukryty za winklem zombi na kolejnego bezbronnego cywila!
Apetyt jeszcze zaostrzyłem, kończąc właśnie oryginalne RE2, co by wyłapywać wszystkie smaczki i różnice. Cieszy mnie skala zmian i bardzo liczę na rozwinięcie tła fabularnego tragedii z Racoon City, w tym historii desperackiej obrony posterunku. Nie narzekałbym też specjalnie na motyw ograniczonej liczby slotów w kieszeni bohatera. To sprytny zabieg na zbudowanie napięcia i ograniczanie możliwości bojowych gracza. Backtracking da się we znaki pewnie tylko tym, którzy będą nosić przy sobie zbyt obszerny arsenał.
Brucek bedzie tam robil za zombie ;pppp tesksty typu Apetyt,zaostrzyłem,smaczki mówia same za siebie. Tak na poważnie tez czekam Brucevsky
Nigdy nie było planów do widoku FPP. Z początku mówili, że będą dwa widoki, które będzie można swobodnie zmieniać podczas rozgrywki - statyczne kamery jak w starszych residentach i widok zza pleców. Ostatecznie mimo nacisków fanów nie podołali początkowym obietnicom i będzie tylko widok zza pleców. Ale to i tak bliższe oryginałowi niż widok FPP.
To, że gra powstaje na silniku od Re7 nie znaczy, że był plan na widok FPP. Nie ma nawet gwarancji czy w przyszłości RE 8 będzie miał widok FPP. 50/50 jak rzut monetą.
Czyli będzie wszystko co być powinno w Residencie. Jedna z najbardziej wyczekiwanych przeze mnie gier w najbliższych miesiącach. A ograniczony ekwipunek to jest esencja Residenta, a nie irytująca konieczność!
czekam na tą toporność, zapewne młodzieńcy z forum wystawią jej oceny w przedziale 0-1 :)
Co znaczy toporność? Masz na myśli tank controls? Niestety to jest remake i sterowanie będzie jak w Revelations, a nie jak w oryginale lub 4. Trochę mnie to martwi, bo w sumie te czołgi miały swój urok.
W tym roku, po latach trzymania się z daleka od wszelkiej maści horrorów, wreszcie zagrałem w The Evil Within z kontynuacją. Spodobało mi się i bardzo czekam na odświeżonego RE2.
powiem wam szczerze ze jak zaczely wychodzic te pierwsze remake resident evil oraz resident evil 0 bylem swiecie przekonany ze 2 bedzie wygladac tak samo, z odswiezona grafika :) to i tak by byl sztos ale to co oni teraz zrobili to powiem wam szczerze ze juz sam nie wiem co mylsec o mojej ulubionej czesci Re 3 Nemesis hehe tak czy owak bede napewno zadowolony a co do re2 juz zamowienie przedpremierowe zostalo zlozone oczywiscie wersja digitalna :)
Capcom przy Resident evil remake i Resident evil 0 zrobił katastrofalny błąd, że ta gra była wydana w 2002 tylko dla GameCube i była przeciętna sprzedaż.
Wtedy postanowili całkowicie przebudować formułę i odejść od korzeni serii.
Sprzedaż byłaby dobra, gdyby była gra wydana też na Ps2 i Pc.
W 2015 roku, gdy wydano remaster Resident evil remake w HD na Pc i Ps4 sprzedaż była z tego co pamiętam blisko 2 mln mimo, że gra była 13 letnim starociem :)
Wystarczy pomyśleć jak dobrze byłoby jakby pojawiła się w 2002/2003 na Piecu i Ps2.
Nie wiem czy wiecie, ale już w 2015 był remaster Resident evil 2 na Unreal Engine 4, ale fanowski.
Gość nie zdążył udostępnić go dla reszty, bo jak tylko wrzucił gameplay na Youtube był odzew od Capcomu, że ma anulować swój projekt, bo oni mają w planach pełnoprawny remake. Ale gameplay do dziś jest w sieci.
www.youtube.com/watch?v=flBvR9zl1Zg
Ten fanowski remake to widać że jakaś tandeta i w sumie mało co tam poprawiono.Dobrze że Capcom sam zabrał sie za zrobienie na nowo tej części.
RE 2 to najlepsza część z całej serii i do tej pory wolałem grać w tą "staroć" niż te nowsze części.Nie samą grafiką mierzy się gry.
Nie podzielam zdania autora dotyczącego zapisywania gry w miejscu tylko gdzie jest maszyna do pisania.
To bardzo charakterystyczne dla tej części i bardzo dobrze że Capcom to zostawił.
Dość już "ułatwiania" gier, bo nieraz myślę że w dzisiejszych czasch młodzież to jakieś paralityki i każdą grę charakteryzuje to że się ją na siłę graczowi ułatwia.
Jeśli wszystko będzie tak zrobione jak opisuje autor, to szykuje się najlepsza cześć i wersja z całego cyklu i dla mnie to wcale tekstury HD nie są tu potrzebne.
95% odświeżeń oficjalnych czyli remastery to też tylko lekkie podrasowanie oprawy graficznej, ale ta sama gra oraz kompatybilność poprawiona z nowymi systemami.
Więc nawet mniejsza poprawa niż tu przy Re2, gdzie widać postacie zostały masakrycznie poprawione w stosunku do oryginału. Prawie zawsze fanowskie mody graficzne wygrywają w oprawie graficznej z remasterami więc to dowód jak słabo starają się przy remasterach.
Wiadomo jednak, że na nowym silniku inaczej, by to wyglądało. Ale remaków oficjalnych powstaje bardzo mało.
Jest ich zaledwie kilka. Zarówno oficjalnych i fanowskich.
Bo trzeba tworzyć grę od nowa od podstaw.