Zobacz nowy zapis rozgrywki z Metro Exodus
Sztuczna inteligencja niestety nadal głupia jak but, można kogoś znokautować z wyskoku a jego kolega stojący pięć metrów dalej niczego nie zauważy, ech... ale można to przeboleć. Sam gameplay to ulepszone i bardziej otwarte metro Last Light, czyli to na co liczyłem.
PS: Czy tylko mi ci goście przypominają renegatów ze Skyrima?
Wow, ta początkowa lokacja wygląda przepięknie, pierwsza myśl: S.T.A.L.K.E.R. naszych czasów.
Swoją drogą tak się zastanawiam, czy przypadkiem GSC samo na siebie nie ukręciło bata ;). Od czasów premiery Zewu Prypeci (już niemal 10 lat temu!), właściwie nikt nie podjął próby stworzenia chociażby duchowego następcy STALKERa, więc siłą rzeczy pozycja oryginału, jako najlepszego dzieła w swojej dosyć niszowej kategorii, była niezagrożona (łatwo zostać królem, gdy nie ma innych pretendentów do tronu ;d). Teraz GSC będzie się musiało zmierzyć z najnowszym dziełem byłych kolegów z 4A, którzy, jak się wydaje, zawieszą poprzeczkę dosyć wysoko.
Oczywiście Metro i STALKER to nadal dosyć różne gry i teoretycznie nie stanowią dla siebie bezpośredniej konkurencji, niemniej chodzi mi bardziej o pewną skalę porównawczą. STALKERowi gracze byli w stanie wybaczyć bardzo wiele, bo przecież małe studio ze wschodu, bo mały budżet, bo brak doświadczenia itd. No a tu 4A pokazało, że wschód potrafi już równać jakościowo do zachodu, więc raczej nowy STALKER nie będzie mógł liczyć na taryfę ulgową (przynajmniej nie tak dużą jak kiedyś).
Tak czy inaczej, trzymam kciuki za oba projekty!
Kurde ten luty to jakiś szalony będzie, jeszcze jak Death Stranding się gdzieś wbije z premierą to w ogóle RIP życie
12dura spokojnie bo ide o zaklad ze polowa gier zapowiedzianych na 1 kwartal 2019 bedzie przez wydawcow poprzesuwana . To jest wrecz niemozliwe ze upakuja tyle gier w ten okres poczawszy od Resident Evil 2 skonczywszy na Sinking City . Jednak jezeli zdarzy sie cud i nie bedzie obsow to faktycznie to zapowiada sie na najlepszy kwartal w historii branzy .
Jest dobrze, powiem nawet że bardzo dobrze, choć troszkę małych głupot jest, ale jako fan serii zagram na pewno i przymknę oko.
Faktycznie AI lezy i kwiczy bo Artem obcina sobie lalkopulapke ktora pada na ziemie a ten z przodu gluchy jak pien .
Kiedy AI w F.E.A.R to zupełnie inna bajka... Marzenia.
AI w FEAR miało ułatwione zadanie, polecam filmik Mandalora na temat FEAR. Jasne, to była nowa jakość w AI, ale dużo tam też było sztuczek i pomagały zamknięte korytarze (dlatego FEAR był tak liniowy). Już w FEAR 2 na otwartych mapach widać było problemy z AI. Obecnie gry olewają AI czy fizykę kosztem wodotrysków, ale pewnie do czasu.
Na razie mamy boom na RT, ale to miną lata nim się to upowszechni, a w międzyczasie może ktoś ruszy temat AI.
Czekam na wymagania sprzętowe do tytułu na który najbardziej czekam. Aby gameplay starczał przynajmniej na 20h lub 30 z ukończeniem na 100%
Ale fakt inteligencja wrogów jest odwrotnością AI np. z gry F.E.A.R - część pierwsza rzecz jasna. Tam przyznaję, robiłem co chwilę save, bo nie dawałem rady
Z wywiadów udzielonych dla Game Informera na początku tego roku, jeden z głównych projektantów Andriy Prokhorov wspomniał, że mieli już grę możliwą do ukończenia i zajęło mu to ponad 20 godzin o ile dobrze pamiętam, więc obstawiam, że właśnie końcowy build będzie mieścił się w tym przedziale 20-25/30h. No i po premierze dojdą do tego fabularne DLC.
Zgadzam się. Aby do premiery i zero pracy, zero szkoły. A co tam. Tylko nieliczni to zrozumieją
1 słowo - miodzio :)
AI trzyma „wysoki” poziom współczesnych gier niestety, ale ciężko piętnować Metro jak wiele produkcji wygląda w tym aspekcie podobnie min Assassin's Creed.
Nie wiem, czy to z lenistwa, czy aby gra była łatwa i przyjemna.
Chyba to drugie.
A szkoda, bo ja tęsknię za AI z F.E.A.R. (chyba każdy tęskni za tym AI)
Bierzcie poprawkę na 2 sprawy:
1. AI w FEARze wcale nie jest takie świetne, jak wielu ludzie chce pamiętać. Owszem, sprawnie korzysta z osłon i potrafi flankować czy używać granatów, ale na tym jego niesamowitość się kończy.
2. FEAR to gra od początku do końca zaprojektowana z myślą właśnie o zrobieniu z AI głównego dania. Ceną za to był nudny, powtarzalny i kanciasty projekt poziomów (gra wyglądała niemal jak trójwymiarowy Wolfenstein 3D, wszędzie tylko długie korytarze i prostopadłe ściany). Chodziło o to, żeby ułatwić sztucznej inteligencji nawigowanie na mapach i korzystanie z osłon, a dodatkowo zmniejszyć zapotrzebowanie na moc obliczeniową przy renderowaniu świata gry.
No graficznie, to jest dobrze. Juz widac, ze grafika nie urywa tak dupy jak na E3, jest spory downgrade, a to miała być gra która będzie palić karty graficzne:/ No chyba, ze na tych kolejnych 4k textures modach.,..
A co do sztucznej inteligencji, tez została zrobiona tak sobie i odstaje od innych gier.
Mówisz o E3 z 2017 roku i zawodzie graczy, którzy stwierdzili downgrade z prerendowanego gameplayu? Bo jeśli mówisz o ostatnim E3 (gameplay z Volgi) to akurat graficznie poziom nie jest obniżony. Inne środowisko robi swoje.
Napisałeś graficznie jest dobrze. Po czym napisałeś że grafika nie urywa głowy. Musisz przejść na strefę mocy jasnej lub mrocznej. Decyzja należy do ciebie
Ai w Metro zawsze leżało, nie ma żadnego zdziwienia ;)
FEAR, ai ma bardzo dobre, ale jak dla mnie gra jest bardzo prosta.
Może to wynika z faktu, że przeszedłem ja chyba z 7 razy. Mowa o najwyższym poziomie trudności..
No i wszystko w temacie niesamowitego AI tej gry. Zresztą, to nie jest tak, że FEAR był tak dobry pod tym wzgledem( co nie jest prawdą, patrz filmik powyżej), po prostu reszta konkurencji jest na tym polu bardzo słaba. Ale z drugiej strony, w bardziej otwartym pomieszczeniu z kilkoma wejściami, AI w tej grze już tak by sie pod lupę nie pchało. Autor filmu specjalnie wybrał takie pomieszczenie.
Wszystko wygląda super, ale jest jeden szkopuł. Z tego krótkiego gameplaya nie wyziera klimat. Już w Last Light trochę mi brakowało tej surowości jaką miało M2033. W Exodus póki co klimat jak dosyć sielski.
Co Ty gadasz ? Mimo, że uwielbiam 2033 i LL i przeszedłem obie, to klimatem Exodus choćby z tego gameplayu bije klimatem je obie razem wzięte.
Właśnie, co on gada?
Klimat to az sie wyziewa z ekranu . Poza tym to tylko jedna z lokacji z calego terenu Rosji .
Spoko, że wam się podoba. Dla mnie to trochę mało. Od Metra oczekuje czegoś więcej niż klimat ruin niczym z Fallouta. Po prostu pokazany gameplay nie jest dla mnie zachęcający. Zobaczymy co jeszcze pokażą przed premierą, ale dla mnie Metro to synonim ciasnych ciemnych tuneli moskiewskiego metra, a nie otwarte przestrzenie, błękitne niebo i zielone listki na drzewach.
@Up
Nie no każdy ma własny gust, ale co jest pociągającego w tym, żeby po raz trzeci przemierzać identyczne, mroczne, tunele? Co w tym interesującego?
Ile jeszcze każesz temu biednemu Artyomowi wałęsać się po tych tunelach? Co jeszcze twórcy mogliby w nich pokazać, co zainteresowałoby graczy? Moim zdaniem kierunek zmian jest dobry. Gdyby faktycznie w Exodus postawiono znowu na metro i jego wnętrza, ludzie zaczęliby narzekać, że odgrzewany kotlet, że idą na łatwiznę i tak dalej. Wszystkim nie dogodzisz.