Wadliwe AI w Aliens: Colonial Marines wynikiem pojedycznej literówki w pliku konfiguracyjnym gry
W samą porę to odkryli! W dodatku moderzy, a nie twórcy. Moderom oczywiście należy się szacunek.
To też pokazuje w jak dużym poważaniu grę mieli deweloperzy, skoro nie byli w stanie czegoś takiego naprawić sami.
Może ten kto to programował zrobił to specjalnie? Może wewnątrz studia były nieporozumienia i ktoś z programistów uznał że to będzie jego zemsta czy coś.
W samą porę to odkryli! W dodatku moderzy, a nie twórcy. Moderom oczywiście należy się szacunek.
To też pokazuje w jak dużym poważaniu grę mieli deweloperzy, skoro nie byli w stanie czegoś takiego naprawić sami.
Może ten kto to programował zrobił to specjalnie? Może wewnątrz studia były nieporozumienia i ktoś z programistów uznał że to będzie jego zemsta czy coś.
Ta jasne. Cała gra jest "wadliwa" ale girbox w ****** leciał i kasiorę od sony w borderlandzie umaczał.
Za dyszkę z wgranym Templarem może być, nie żałuję, mod sporo zmienia i nawet idzie jakąś zabawę wycisnąć :)
Zanim zaczniecie rzucać psami na programistów, najpierw przypomnę wam, że szukanie takiej literówki to najgorsze zadanie w programowaniu. I nie zapominajmy, że moderzy nie od wczoraj tylko od kilku lat łatają tę grę.
W wyodrębnionym kodzie łatwo jest znaleźć taki błąd, zwłaszcza, gdy ktoś ci go jeszcze wskazał.
Ale to jakość Bordelands 2 na PC pokazuje, że programiści raczej nie mieli ku temu opcji lub chęci. Ale kto z to nas wie?
A tobie rvn0000 się wydaje, że Gearbox będzie łatać finansową i wizerunkową klapę? I to w czasie kiedy powstawał Pre-Sequel?
Prawda. Taki silnik gry to może być ponad 1000 stron albo więcej, a taki błąd "a" jest bardzo trudny do zauważenie i to jak szukanie igły w siano.
Ale jak zwykle Ci, co nie znają się na rzeczy, to zawsze mają coś do powiedzenia.
Na bank twórcy wiedzieli, jak ma się zachowywać ksenomorf i na bank dostrzegli jego dziwne zachowanie. A mimo to grę wypuścili na rynek. Oznacza to albo że wypuścili grę świadomie, bo już nie mieli środków na napisanie kodu od nowa (skoro nie mogli znaleźć błędu w kodzie), albo premiera była już bardzo blisko, gdy doszło do tej wpadki. Dla mnie to oczywiste, że nie ma co winić programistów, bo pewnie wina leży po stronie panów w garniakach.
Przecież musieli wiedzieć, że A.I. nie działa. Jak nie chciało im się naprawić czegoś tak istotnego przez tyle czasu, to jest to naprawdę żałosne. Brońcie dalej takich praktyk i olewactwa, "bo praca programisty bywa trudna". Taką postawą szkodzicie tylko branży.
Dla mnie firma co wypuszcza takie buble i nie ma ochoty ich potem poprawiać zasługuje na bojkot.
Oczywiście, że wiedzieli, że coś jest źle. Tak samo jak na spr. z matmy kiedy brakuje ci jakiegoś pkt., ale nie wiesz gdzie zrobiłeś błąd. Chociaż w tym przypadku mamy pojedynczą literówkę w morzu słów, a nie błąd nieumiejętność rozwiązania równania.
@up - tym bardziej, że to są najgorsze błędy do wyłapania. Tu literówka "nic nie robiła", nie powodowała, że kompilator sypał błędami, nie powodowała błędu składni, nie powodowała destabilizacji gry. Taki cichacz. Może gdyby gra została inaczej przyjęta, wychodziły łaty to z czasem doszliby i do tego, dlaczego SI nie działa tak jak została zaprojektowana.
Sorry, ale nie masz pojęcia o czym piszesz, w newsie to nie jest nawet żaden kod, żadne programowanie, kodu gry się nie udostępnia prawie nigdy. Jak jest konkretnie błąd w kodzie to ci oprogramowanie poda gdzie...
To co jest w newsie to zwykły plik konfiguracyjny, które może mieć jakąś wartość i teraz albo gra to weryfikuje albo nie, tutaj jak widać nie weryfikowała, ale zapewne ktoś wiedział jak to sprawdzić w ekipie.
I tu dobrze napisał Masa_san, ktoś kto przy tym pracował od razu by wiedział, że coś jest nie tak skoro obcy by się zachowywali zupełnie inaczej niż wcześniej.
Pytanie jest czy ktoś w ogóle się tym interesował, gra wyszła to była klapa, pewno przyszedł telefon z góry, że katastrofa nie do odkręcenia i mają zakończyć wszelkie wsparcie, bo to jest już trup do którego nie warto dopłacać.
Kaszanka ma rację. Dowolna literówka w samym kodzie to gwarantowany syntax error w kompilatorze. Natomiast takie coś wyeliminowałoby dopisanie kilku lini kodu w samym parserze, który zaraz by zwrócił błąd niepoprawnego argumentu w konfiguracji. To po prostu złe rzemiosło i tyle. Stawiam na mały budżet i goniące terminy, bo nie da się przeoczyć aż tak odmiennego wyniku od zakładanego. Mnie też się to zdarza ale ryję tak długo aż znajdę co powoduje problem, albo obchodzę go dookoła tworząc częściowe rozwiązanie zastępcze.
Pamiętam, że jak zrobiła się afera zaraz po premierze to któryś z pracowników anonimowo twierdził, że był taki kocioł, że wycinali wszystko co powodowało błędy, a nie dało się naprawić od ręki. Nic dziwnego, że to przeoczyli. Na bank wiedzieli, że tak nie powinno być ale mieli milion innych baboli i parcie aby ACM chociaż się nie crashowalo... kto by się tam przejmował głupota obcych.
Gearbox powinno jeszcze długo wisieć na haku za ACM.
Przewaga PC nad konsolami to właśnie mody oraz możliwość własnoręcznej edycji każdego pliku. Kto poprawi tę grę na PS3 czy Xboksie 360 po tylu latach? :) Tam obcy wciąż będą mięsem armatnim.
Lubię tę grę, mimo jej przyjęcia na rynku i złej sławy. Dobrze oddaje atmosferę drugiej części filmu, tak jak Obcy: Izolacja to majstersztyk oddający atmosferę "8 pasażera Nostromo". Wczoraj sobie odpaliłem ponownie po wprowadzeniu tej małej poprawki i jestem zaskoczony efektem. Obcy biegają po ścianach, potrafią się schować, uciekają, doskakują do gracza. Gra, która zasługiwała na większe dopieszczenie, a nie na taki łomot. Szkoda, bo mimo wszystko widać było dobre przygotowanie autorów do tematu.
Moim zdaniem fan Obcego powinien zagrać, szczególnie obecnie.
Ja też uważam, że gra zebrała za duże baty, ale z tym przygotowaniem autorów to bym nie przesadzał. Jak historia może się toczyć w Headlay's Hope po Aliens, skoro wybuch procesora atmosferycznego zmiótł bazę z powierzchni LV-426?
Jako fan fiction z alternatywnej linii czasu może być.
Może te baty w momencie premiery były jak najbardziej zasłużone. Wtedy nie interesowałem się tym tytułem w ogóle. Zagrałem dopiero po wyśmienitej Izolacji, która rozbudziła mój głód w tym temacie.
Z przygotowaniem chodzi mi o dobre wykorzystanie materiałów. Są miejscówki z filmów, pojazdy, postacie, bronie, dźwięki. Moim zdaniem pod tym względem zrobili tak samo dobrą robotę co Creative Assembly.
Jako fan fiction z alternatywnej linii czasu może być.
Tak do tego podchodzę. Dla mnie to po prostu fajna strzelanka z dobrze oddaną atmosferą drugiego filmu.
Teraz, kilka lat po premierze (i po latach eksploatacji Obcego), jak spojrzeć co się porobiło z uniwersum Obcego chyba nie można mieć pretensji do autorów gry, że zrobili po swojemu. Pewnie względy ekonomiczne też za tym stały. Jak zobaczyli filmy pokroju "Aliens vs. Predator" to chyba stwierdzili, że nic złego nie robią :).
Tylko 3 pierwsze filmy uznaję za sensowne, a z gier Izolację dobrze wpisującą się w kanon, chociaż opowiadającą swoją własną historię. ACM to fajna zabawa, natomiast filmy pokroju AvsP czy Prometeusz to komercyjne dno nie mające nic wspólnego z dawną trylogią (właściwie tetralogią). Już po czwartej części pogodziłem się, że kolejne filmy pójdą taką drogą. Ale nie ma się co ciskać, jest jak jest. Nie mam z tym problemu. Nie wiem czy gra miała wiązać do kanonu, ale jak mówię nie przeszkadza mi to.
Najpierw komiks na bazie niezrealizowanego scenariusza do 3 części, teraz "łatka" do Colonial Marines...
Przypadek?
Pre-hype detected.
W jednym z komentarzy (w źródle które podaliście) można wyczytać, że to nie jedyna odkryta literówka.
Widać nie tylko w Civ VI (https://www.gry-online.pl/newsroom/literowka-w-kodzie-gry-przyczyna-dziwnego-zachowania-ai-w-civiliz/z81a769) boty stały się głupsze z powodu literówki :P
Polecam zagrać w grę z poprawionym AI. Po dodaniu jeszcze moda Overhaul od Templara w wersji minimum 3.0 i użyciu moda GEMFX i spowolnieniu lekko szybkości obcych (z modzie latają zbyt szybko) gra się świetnie. AI obcych diametralnie się zmienia po poprawce. Zachowują się jak na takie stwory przystało. Ja sobie czasem pykam w Bughunta.