Bethesda pozywa twórców Westworld za kradzież kodu Fallout Shelter
Dzień bez pozwu wystosowanego przez Bethesdę, dniem straconym.
Westworld to praktycznie jest FS z nałożonymi innymi teksturami. To aż bije po oczach. Nawet sposób w jaki avatary się poruszają (charakterystyczny chód) pozostał niezmieniony, plus kwestia tych samych błędów co występowały we wczesnej wersji Fallout Shelter jasno sugeruje że został wykorzystany dokładnie ten sam kod. Pozew jak najbardziej uzasadniony.
Prawda.
-Ej, mogę przepisać pracę domową?
-Spoko, tylko zmień kilka rzeczy, żeby facetka się nie skapnęła
Okazuje się bowiem, że błędy techniczne w Westworld są identyczne z tymi, jakie pojawiły się we wczesnej wersji Fallout Shelter.
To jeszcze nic nie znaczy... Zawsze ktoś mi mówił, daj nieskończoną ilość małp i daj im maszyny do pisania, którą napisze Pana Tadeusza.
Ot, podobna gra, podobne wyzwania, podobne błędy xDDD
Bez wiedzy, jak była skonstruowana umowa, to sobie można gdybac.
Jako że projekt od początku był finansowany przez wydawcę, to cały kod stworzony w trakcie produkcji jest również własnością tej firmy.
Już widzę, jak w kontrakcie Bethesda nie gwarantuje sobie wyłączności kodu. No stary, proszę cię...
Dzień bez pozwu wystosowanego przez Bethesdę, dniem straconym.
Tak jak w większości przypadków te pozwy są śmiechu warte, tak tutaj są uzasadnione.
Zgadzam się
Pewnie tak ale twiedzenie w newsie że skoro ktoś płaci za projekt ma wszystkie jego składowe na wylacznosc jest dalej gdybaniem
...albo moze to byc doslowny fragment tresci pozwu.
Wystarczy przeczytać pozew, którego pełna treść jest dostępna w Internecie. A tam znajduje się m.in. punkt, który mówi: „To realize its design, Bethesda contracted with Behaviour under a work-for-hire agreement to develop FALLOUT SHELTER to Bethesda’s specifications solely for use by Bethesda, and no one else, including Behaviour or any third party. Under the agreement, all Behaviour work product of any kind, including code, designs, artwork, layouts, and other assets and materials for FALLOUT SHELTER were authored and owned by Bethesda ab initio as works made for hire”.
Ergo: Bethesda zapłaciła Behaviour Interactive za stworzenie Fallout Shelter, w tym za stworzenie od zera kodu. BI zgodziło się na normalną w branży gier komputerowych umowę, zgodnie z którą wszystko, co zrobią podczas prac nad grą (w tym kod), stanie się własnością Bethesdy. Pracując nad Westworld wykorzystali kod źródłowy, do którego praw się zrzekli, więc złamali umowę i de facto ukradli go.
Opyla się ściągać tą gierkę? Bo tak czytam komentarze na google playu że jeszcze mocno nie dopracowana. No i czy jest w pełni darmowa? Znaczy czy bez mikrotransakcji da radę pograć czy w późniejszym etapie gry bez kasy nie pograsz?
Gram od 19 czerwca. Nie jest jakaś wybitna ale dla zabicia czasu jak najbardziej. Na błędy jakieś poważne nie trafiłem. Wkurza mnie tylko niedokładność dotyku. Często musze klikać 2 razy. Myślałem że to wina tabletu ale na telefonie to samo. Gram bez kupowania niczego w ich sklepie i nie widzę potrzeby. Wszystko da się osiągnąć za friko na tę chwilę.