Premiera Vampyr, mrocznego RPG-a akcji od twórców Life is Strange
Nagłówek mówi, że grę tworzyli twórcy Life is Strange. Pod recenzją UV napisał, że tej nie robili ludzie od LiS.
https://www.gry-online.pl/S043.asp?ID=14601791&N=1#post0-14601950
To jak to w końcu jest, bo sami sobie zaczynacie zaprzeczać?
Trochę minął się z prawdą, bo choć część zespołu jest nowa, to kierownik produkcji, producent, reżyser, dyrektor artystyczny, senior concept artists, narrative director i designer, główny projektant (i jeszcze trochę innych twórców), czyli dość istotne osoby w zespole brały udział w pracach nad Life is Strange, w tym część na podobnych lub takich samych stanowiskach. Tak więc Vampyra robiło trochę ludzi od Life is Strange.
Sprawdziłeś to chociaż? Bo ja tak.
Vampyr
Game director: Phillipe Moreau
Art director: Gregory Z. Szucs
Executive producer: nie mam zapisane
Narrative director: Stephane Beauverger
Lead designer: Guillaume Liechtele
Senior concept artist: Florent Auguy, Gary Jamroz-Palma
Life is Strange
Game director: Raoul Barbet, Michel Koch
Art director: Michel Koch
Executive producer: Nicolas Simon
Narrative director: Gladys Deussner
Lead designer: Baptiste Moisan
Senior concept artist: Gary Jamroz-Palma
Ja nie twierdzę, że nikt kto tworzył LiS, nie tworzył Vampyra i na odwrót, ja twierdzę, że osoby na najważniejszych stanowiskach były inne. Obie gry stworzyło Dontnod, czyli takie sformułowanie nie jest formalnie błędne, ale człowiek ma znaczenie. Kolejnych Asasynów też robią zupełnie inni ludzie, bo Ubisoft odpalał w Montrealu trzy projekty jednocześnie.
Tutaj też odpiszę to co napisałem pod recką.
Sprawdzałem.
Phillipe Moreau
http://www.mobygames.com/developer/sheet/view/developerId,325527/
Gregory Z. Szucs
http://www.mobygames.com/developer/sheet/view/developerId,572068/
Nicolas Simon (Vampyr - kierownik produkcji czy reżyser produkcji)
http://www.mobygames.com/developer/sheet/view/developerId,107174/
Guillaume Liechtele
http://www.mobygames.com/developer/sheet/view/developerId,321594/
Florent Auguy
http://www.mobygames.com/developer/sheet/view/developerId,585758/
Gary Jamroz-Palma
http://www.mobygames.com/developer/sheet/view/developerId,451000/
Maxime Clavier (Vampyr - producent):
http://www.mobygames.com/developer/sheet/view/developerId,384824/
Stéphane Beauverger
http://www.mobygames.com/developer/sheet/view/developerId,30398/
Damien Boussiron (Vampyr - zastępca producenta)
http://www.mobygames.com/developer/sheet/view/developerId,710738/
I teraz już wiem, ze różnimy się wyłącznie w tym kto w naszych oczach jest twórcą. Dla mnie każdy, kto brał udział w tworzeniu danej produkcji może być nazwany twórcą. Przy LiS tworzyli? Tworzyli. Mieli wkład, więc są też twórcami. Owszem pomysłodawcą LiS był przede wszystkim Koch. Zresztą szeregowemu pracownikowi nie dano by możliwości wyreżyserowania gry. To nie były pionki, z tym, że ciężko też stwierdzić ile włożyli pracy nad LiS. Ale tak samo można powiedzieć o innych członkach zespołu, którzy widnieli np. jako reżyserzy czy scenarzyści a tymczasem prace wykonywał ktoś inny (jak u doktorantów, którzy piszą prace naukową a potem podpisuje się pod nią profesor, u którego terminuje wspomniany doktorant i zbiera zasługi).
Dlatego wg mnie twórcy Vampyra byli swego czasu i są twórcami Life is Strange i zapis w tytule newsa wg mnie jest prawidłowy.
To w końcu wybory mają duże znaczenie, czy nie mają wcale znaczenia?
O ile dobrze pamiętam Grę robił inny oddział Dontnod, ludzie od LiS robią teraz kontynuacje właśnie Lis
Sam się nad tym zastanawiam. Opinia graczy idzie mocno na plus tak samo dużo recenzji zachwala te elementy. Są też recenzje typu 6,5 na 10 lub gorzej. Dziwne rozwarstwienie a warto poczytać.
Wybory nie mają większego znaczenia.
W każdej dzielnicy mamy ok 16 mieszkańców. Wybory związane z nimi nie dają praktycznie nic, poza tym, że możesz zablokować, lub zyskać wskazówki (to takie informacje o postaci, im ich wiecej, tym więcej xp przy wyssaniu danej postaci.). Fabularnie, praktycznie co akt gry mamy jeden ważniejszy wybór i możemy zdecydować co zrobić z tzw. filarem dzielnicy (najważniejsza postać w dzielnicy).
Tutaj do wyboru mamy przeważnie wybór, czy postać przeżyje, lub nie. Na koniec jednak, gra nie bierze tego pod uwagę. Wybory są mocno iluzoryczne i już w Elexie miały dużo większe znaczenie.
Gra jest bardzo dobra, posiada swoj unikalny klimat. A tego pozazdroscic moga dzisiejsze produkcje AAA gdzie wszystko dzieje sie za szybko i zbyt efektownie. Wczucie sie w gre stawiam ponad grafike czy toporny gameplay. Gra przypomina klimatycznie LOK:Soul Reaver. Zapowiedzi nie zawiodly. Polecam
Ja widziałem. Grę można wyrwać za 120 zł. Ceny gier AAA zaczynają się od 180 zł.
Jest, dla konsolowców to nawet AAA+++.
No to to w końcu jest od twórców LiSa czy nie bo Łysy z GOLa pisze, że nie a teraz w tytule walicie, że tak. Zdecydujcie się.
Tej gry nie robili twórcy Life is Strange.
~UVI
O, Regalia dostała dodatek. Super! Będę miał w co grać :-)
P.S. Tam też jest wampir. I kosztuje połowę tego co Vampyr...
Słabe recenzje to i słaba gra :D
Czekałem na tę grę od chwili zapowiedzi zachęcony Life is Strange. Teraz widzę, że trzeba czekać dalej. Na bundla albo darmówkę w PSN.
Ludzie, gra jest rewelacyjna. Klimat na maxa. Dziś kupiłem i mam już na liczniku 8 godzin. Wiadomo że nie jest to Wiedźmin itd. Jak dla mnie ta produkcja ma niebywały klimat. Te brudne uliczki, te śmierdzące zaułki. Uwielbiam grać chociażby dlatego, że w bardzo łatwy sposób przenoszę się do tamtych czasów. Owszem grafika mogłaby być odrobinę lepsza. W dzisiejszych czasach hejtowane są bardzo dobre produkcje i co najgorsze zupełnie bezpodstawnie. Jak dla mnie mocn 7 na 10. Pozdrawiam
Jak IGN wystawia notę 7/10 to jest to najlepszy dowód dla mnie, że jest to świetna gra i należy ją kupić. Sam fakt, że przy ocenaniu gry cRPG na pierwszym miejscu wymienia się jako minus "przeciętną grafikę", a dopiero na samym końcu pisze, że wprawdzie gra ma fajny klimat i fabułę, świadczy co najmniej o amatorszczyźnie, chociaż uważam, że prawda jest bardziej smutna - a jaka niech sobie każdy dopowie. To samo dotyczy się innych portalików, niektórych znanych youtuberów i całej maści innych samozwańczych krytyków. Dla przypomnienia napisze, że IGN wystawił następujące noty dla takich gniotów jak:
- No Man's Sky - 6/10 (uznana za najgorszy scam w historii gier)
- COD WW2 - 8/10
- Assasin Creed Origin - 9/10
- Far Cry 5 - 8.9/10
Akurat Assasin Creed Origin jest dobrą grą, na pewno lepszą od Vampyra o 2 oczka.
Origins na pewno nie jest na 9, to solidna gra na 7+
Fabuła najbiedniejsza w calej serii chyba