Z miłości do Gothica – mod Kroniki Myrtany będzie godnym następcą Gothica II?
Jak dla mnie najlepszym częścią serii zawsze będzie Gothic 3, którą przeszedłem co najmniej 4 razy i wiem że bugów jest tam sporo, optymalizacja niezależnie od sprzętu leży, a pod względem modelu walki gra mogła my co najwyżej konkurować z Tibią, lecz jednak ta gra ma tyle zalet jak: otwarty, dobrze zaprojektowany i zróżnicowany świat, kultowe postacie z dobrymi dialogami, fajny system zdobywania reputacji, ogromny(jak na tą serie) system rozwoju bohatera, oraz przede wszystkim świetny klimat i przepiękna muzyka. Jak chodzi o inne odsłony to również podobała mi się jedynka, a dwójkę jakoś nigdy mi się nie chciało skończyć i nie chodzi o to że jest zła bo nie jest tylko tak jakoś wyszło że mnie trochę znudziła. Co do moda jestem ciekaw co z tego wydze, ponieważ może będzie to dobry powód, aby zainstalować ponownie Gothic II.
Oby mod zostanie ukończony, bo naprawdę jest obiecujący! :)
Najlepiej wspominam (przeszedlem ponad 10 razy) 1 czesc Gothica , najlepsza atmosfera ,- 2 (przeszedlem 4 razy)troche spaprali noc kruka , tunelowosc dodatku mnie zniechecila do tej gry - 3 (kupilem nowego pc dla tej gry), bug , bug ,bug , jedyna gra z serii ktorej nie skonczylem - bug - , dodatek do 3 i 4ke sobie darowalem , riseny to tunelowy crap , Elex znudzil mnie po 20 minutach ... Mam nadzieje ze piranie nie zrobia dalszych czesci Gothica , ludzie sie po prostu wypalili , dobrze by bylo gdyby jakis Polski dev wykupil licencje Gothica , (my najlepiej rozumiemy "czar" tej gry ), i zrobil "remejk" , a w kroniki myrthany zagram na 100%... pol roku po premierze ,jak juz placacy beta testerzy sponsoruja wszystkie latki.
Niestety ELEX jest grą dla cierpliwych graczy. Dopiero przetrwanie pierwszych godzin "otwiera" możliwości tej gry. ELEX na pewno jest lepszy niż jakikolwiek Risen. Nie zgodzę się z twierdzeniem, że Piranie się wypaliły. Widać, że chcą się odciąć od Gothica jednocześnie zachowując swój styl w tworzeniu gier.
Tylko Piranie mogą zrobić nowego Gothica, nikt inny ;)
PS. Po ograniu ELEXa po raz pierwszy nie mam ochoty na nową grę z serii Gothic tylko z niecierpliwością czekam na nowego ELEXa :)
@mihau1083 ja grałem nieco dłużej niż OP i również uważam Elex za grę nudną i nie dopracowaną. Na pewno brakuje mu tego klimatu który miał Gothic II.
Bo ELEX to gra dla prawdziwych twardzieli
@UP Nudna gra =/= trudna gra
ELEX na pewno nie jest nudny :)
Zgadzam się z tym, że brakuje mu nieco klimatu(klimat jest dobry, ale nie ma co porównywać do Gothica). Według mnie to jest spowodowane tym, że muzyki do ELEXa nie tworzył Kai Rosenkranz :p
Poza tym wydaje mi się, że ELEX miał za zadanie przedstawić nowy świat i inne uniwersum co robił bardzo dobrze :) Liczę na dużo bardziej zaawansowaną drugą część, która rozwija fabułę części pierwszej :)
Kiedyś, gdy "garażowa" jakość była mainstreamową jakością, Gothica porównywano do The Elders Scrolls. Moim zdaniem całkiem słusznie, bo choć obie gry wiele rzeczy robiły inaczej, to na prawdę mogły ze sobą konkurować jak równy z równym. Dziś gry PB to już nawet nie druga (przez taką rozumiem gry wysokiej jakości, ale z niższym budżetem w stylu Frostpunka, Cuphead czy Observera), a trzecia liga, która na domiar złego kosztuje tyle co pierwsza liga i wolno tanieje...
Jestem fanem serii Gothic oraz pierwszego Risena (moim zdaniem to najlepsza gra w ich dorobku, biorąc pod uwagę wypadkową kreacji świata, mechanizmów rozgrywki i dopracowania technicznego), ale z przykrością dochodzę do wniosku, że PB to po prostu szczęściarze. Takie gwiazdki popu, którym raz udało się sklecić wakacyjny hit i podbić listy przebojów, ale gdy przyszło do zrobienia kolejnego kroku i wykazania się prawdziwym talentem... nastąpił upadek.
Kiedyś patrzyłem na nich z podziwem. Malutkie studio z malutkim budżetem, które dryfuje sobie na szerokich wodach branży gier wideo i od lat nie daje się zatopić silniejszym od siebie. Dziś jednak widzę te wszystkie mikro ekipy, które w jeszcze mniejszym składzie i z jeszcze mniejszym budżetem potrafią w kilka lat dokonać tego, czego PB nie dokonało w 15. To jeszcze bardziej utwierdza mnie w przekonaniu, że to po prostu beztalencia, którym się udało.
Nie oczekuję od nich cudów (chyba nikt nie oczekuje) ale na litość, żeby przy tych wszystkich dostępnych dziś narzędziach i technologii nie potrafić zrobić prostego, funkcjonalnego systemu walki? Nie musi być idealny, ważne żeby po prostu działał i nie frustrował na każdym kroku. Podobnie z animacjami czy interfacem, to są na prawdę podstawy, które nawet najmniejsze studio powinno być w stanie ogarnąć na przyzwoitym poziomie. A PB niestety nie jest.
System walki w premierowym Risenie 2 nie działał tak bardzo, że należało się zastanawiać, czy twórcy w ogóle go testowali. Chyba nie, bo uniki wprowadzono dopiero w jakiejś aktualizacji, a przed nią jedynym sposobem na unikanie obrażeń od potworów i zwierząt było... nic, nie było żadnego sposobu, bo nikt w PB o tym nie pomyślał! Jak coś takiego w ogóle można było wypuścić na rynek?! I to nawet nie z braku czasu na dopracowanie tego elementu, to była ich świadoma decyzja "by design"...
@UP Dyskusja jest o elex, a ty wyskakujesz z risenem 2 .........................
@Up
Ja się odniosłem do całego PB jako developera. Przykład Risena 2 podałem po to, by zobrazować indolencję i kompletny brak kompetencji tego studia. Sam autor posta - do którego odpowiedzią był mój komentarz - też pisał o wszystkich grach PB, więc nie widzę problemu.
@Persecuted Potwierdzam, że technicznie ELEX jest dużo gorszy od wielu gier AAA. Piranie z pewnością nie są amatorami w tej branży. Potwierdza to fakt, że nadal przy ich grach ludzie świetnie się bawią.
Co do cen - wydaje mi się, że ceny ustala wydawca a nie deweloperzy ;)
Co do Risena 2 masz w sumie rację. Piranie stworzyły po prostu kiepską grę. Jednak ciężko na podstawie tej gry oceniać całe studio.
System walki sam w sobie jest dobry. Jedyne co irytuje to nieprecyzyjne hitboxy oraz duża trudność w walce z grupą przeciwników. Same animacje są w porządku, a walka na szczęście nie polega na siekaniu kolejnych przeciwników przy pomocy LPM.
Nie zgadzam się z twierdzeniem, że PB jest niekompetentna. Ich gry mają swój styl i nie są dla wszystkich. Według mnie w tej branży jest miejsce dla takich deweloperów. Ja osobiście uwielbiam ich gry(nie wszystkie) i nie wyobrażam sobie, żeby nagle przestali tworzyć :)
@mysticwaver Tu wychodzi niski budżet gry :p Pankratz stworzył niezłą muzykę lecz w porównaniu z KaiRo wypada jak amator :p
Gothic 2 jak na swoje czasy był naprawdę zaskakującą produkcją która odstawiała konkurencję z impetem, pamiętam jak się wszyscy śliniliśmy na byle informację o grze przed premierą. Potem była premiera i każdy z Nas wsiąkał w wykreowany świat jak kamfora. Heh, to była gra do dzisiaj z zadowoleniem wspominam spędzony przy niej czas.
XD Co?
Gothic II odstawiał konkurencję? Niby w czym? xd
I mówię to jako wielki fan serii Gothic. Ta franczyza nigdy nie była wybitna, a PB nigdy nie był blisko ustalenia jakichkolwiek standardów w branży. Może poza grafiką do Gothica 3, w tym ta gra dość mocno się wyróżniała na tle reszty gier ówcześnie.
jak dla mnie klimat gothica byl nieporownywalnie lepszy od takiego morrowinda. Moze za sprawa nagranych dialogow, moze za sprawa wyzwania jakie stawialy moby. Pamietam, ze wszyscy zachwycali sie morrowindem, nie bylo gazety ktora nie wychwalalaby morrowinda za wielkosc swiata i grafike, ale tak naprawde to gothic jest lepsza gra. I to niby morrowind tworzyl cos nowego? nie sadze, byl strasznie przereklamowany i tyle. Gothic za to byl niedoceniony.
@salzamore
a to nie przypadkiem oni wprowadzili po raz pierwszy motion theater cz jak to sie nazywalo?
chodzi o to, ze postacie maja swoje zajecia, spia itp a nie czekaja poslusznie na gracza??
bo tak pamietam z recenzji, a to dosyc duza innowacja
@Salzmore
Fakt, chociaż jeżeli dobrze kojarzę, to Gothic 3 jest do dziś bodaj jedynym cRPGiem z dosyć dużym, otwartym światem i bez ekranów doczytywania (pojawiają się tylko gdy korzystamy z szybkiej podróży).
No i inna sprawa, że PB nigdy nie ustalało standardów, ale moim zdaniem pod pewnymi względami powinno. Bardzo żałuję np. tego, że szerzej nie przyjął się całkiem zmyślny i klimatyczny system nauczycieli oraz system reputacji, gdzie nasz poziom na drabinie społecznej, przekłada się na stosunek świata do naszej postaci (chyba tylko Fable próbował się tym bawić).
No ale tak poza tym to racja. Sam lubię Gothica, ale nie róbmy z niego jakiejś legendy, bo to po prostu śmieszne.
która odstawiała konkurencję z impetem
"Zrobiłeś mi dzień" :D Ani pod względem fabuły, ani mechaniki gry, ani postaci ani niczego innego, Gothic nie odstawił nikogo.
klimat gothica byl nieporownywalnie lepszy od takiego morrowinda
Powiedziałbym, że były odmienne. Który lepszy, który gorszy? Ciężko stwierdzić. Niestety, Gothic bronił się tylko klimatem, bo cała reszta była w większości przeciętna.
Ta franczyza nigdy nie była wybitna, a PB nigdy nie był blisko ustalenia jakichkolwiek standardów w branż
Salzmore, nie przesadzaj
Gothic 2 nawet dziś prezentuję się dobrze i jest lepszy od takiego skyrima, i fallouty bethesdy
Bardzo na serio. Kocham te gry, ale nie robię tego bezmyślnie i ślepo. Gothic nie ustalał nigdy żadnych standardów. To są gry z niesamowitym klimatem i nic poza tym nie dostajemy, czego nie dostalibyśmy w innych grach.
,Gothic 2 nawet dziś prezentuję się dobrze i jest lepszy od takiego skyrima, i fallouty bethesdy,,
No jakoś niezbyt, niby w czym lepszy?
Jako rpg może i tak, ale na pewno nie jest lepszym rpg od Skyrima, jest innym rpg, które i tak oferuje dużo mniej niż 5 TES.
O Falloucie się nie wypowiem, bo mało grałem.
Salzmore
A ile to przed Gothiciem było takich RPG z pół-otwartym światem fantasy w 3d, imitującym żyjący świat?
Sporo, np gry z serii Ultima.
Salzmore
a franczyza nigdy nie była wybitna, a PB nigdy nie był blisko ustalenia jakichkolwiek standardów w branży.
Pokaż produkcje action rpg na miarę Gothic 1 do 2001 roku ?
TES Daggerfall ? Ultima ? Proszę cię.
Przecież Gothic 1 zjadał te gry na śniadanie.
www.youtube.com/watch?v=xKHjaGA26TY
Jaka inna gra action rpg miała imitację świata bliższą realności na poziomie Gothic 1 ? Przecie to w tej grze po raz pierwszy NPC nie byli kukłami. To w Skyrim z 2011 NPC bardziej przypominają kukły nie mówiąc o Morrowind 2002 czy Oblivion 2006 ze sztywnyymi NPC jak kij od miotły :)
Jaka inna gra action rpg miała wcześniej tak dobrze zrobiony cykl dnia i nocy ? Przecież Bethesda dogoniła w tym Gothic 1 dopiero przy Skyrim 2011. Morrowjnd 2002 w ogóle tego nie miał, a Oblivion 2006 bardzo niedopracowane.
A tu mowa o grze z 2001 roku !
Czy wiesz, że CDPROJECT tworząc Wiedźmin 1,2,3 inspirowali się głównie Gothic 1 i Gothic 2 ?
Gothic 3 poza grafiką i muzyką we wszystkim innym zaliczył regres. A obecnie Gothic 2 wygląda lepiej niż Gothic 3, gdy dograsz do niego Returning 2.0+dx11 lub
L'Hiver edition +dx11.
,,TES Daggerfall ? Ultima ? Proszę cię.
Przecież Gothic 1 zjadał te gry na śniadanie,,
XD
No chyba tylko w twoich snach. TES 2 to już w ogóle był o klas parę lepszy niż gothic.
,,Jaka inna gra action rpg miała imitację świata bliższą realności na poziomie Gothic 1 ?,,
Ale ty zdajesz sobie sprawę, że to nie definiuje dobrego rpg?
,, Przecie to w tej grze po raz pierwszy NPC nie byli kukłami.,,
XD Ach..różowe okulary nostalgii xd
,, To w Skyrim z 2011 NPC bardziej przypominają kukły nie mówiąc o Morrowind 2002 czy Oblivion 2006 ze sztywnyymi NPC jak kij od miotły,,
Zdecydowanie fanbojstwo przysłania ci jakikolwiek obiektywizm przy ocenie gier. Skyrim miał dużo lepszą symulacje żyjącego świata i Oblivion niz gothic. Morrowind nie, ale następne tesy tak.
,,aka inna gra action rpg miała wcześniej tak dobrze zrobiony cykl dnia i nocy ?,,
Ultima.
,,Przecież Bethesda dogoniła w tym Gothic 1 dopiero przy Skyrim 2011,,
Nie, miało to już w Oblivionie. Czemu kłamiesz?
,,Czy wiesz, że CDPROJECT tworząc Wiedźmin 1,2,3 inspirowali się głównie Gothic 1 i Gothic 2 ?,,
Nie masz racji, ot tania manipulacja, nie inspirował się tylko dwóch pracowników w tym prezes, który praktycznie nic w nie grał inspirował się, co ostatecznie źle wpłynęło na wieśka.
,,A obecnie Gothic 2 wygląda lepiej niż Gothic 3, gdy dograsz do niego Returning 2.0+dx11 lub
L'Hiver edition +dx11.,,
No nie, drzewa nadal wyglądają strasznie źle i są kanciaste w cholerę, modele postaci to żart, ich w kółko zaciśnięte pięści tak samo. Gestykulacja? Wow, ale realizm xd,
Proszę, nie pogrążają się więcej swoim fanbojstwem.
. TES 2 to już w ogóle był o klas parę lepszy niż gothic.
Bo ty tak mówisz? XD
Nie masz racji, ot tania manipulacja, nie inspirował się tylko dwóch pracowników w tym prezes, który praktycznie nic w nie grał inspirował się, co ostatecznie źle wpłynęło na wieśka.
https://www.youtube.com/watch?v=s2-sDeavkqU
Proponuje obejrzeć całe, są tam wypowiedzi szefów z CD Project którzy mówią że inspirowali się gothiciem
P.S Nie wiem czy jesteś dyslektykiem, ale twojego bełkotu czasem nie da się zrozumieć, popracuj nad tym
Jak dla mnie najlepszym częścią serii zawsze będzie Gothic 3, którą przeszedłem co najmniej 4 razy i wiem że bugów jest tam sporo, optymalizacja niezależnie od sprzętu leży, a pod względem modelu walki gra mogła my co najwyżej konkurować z Tibią, lecz jednak ta gra ma tyle zalet jak: otwarty, dobrze zaprojektowany i zróżnicowany świat, kultowe postacie z dobrymi dialogami, fajny system zdobywania reputacji, ogromny(jak na tą serie) system rozwoju bohatera, oraz przede wszystkim świetny klimat i przepiękna muzyka. Jak chodzi o inne odsłony to również podobała mi się jedynka, a dwójkę jakoś nigdy mi się nie chciało skończyć i nie chodzi o to że jest zła bo nie jest tylko tak jakoś wyszło że mnie trochę znudziła. Co do moda jestem ciekaw co z tego wydze, ponieważ może będzie to dobry powód, aby zainstalować ponownie Gothic II.
Gothic 3 nie ma żadnych bugów po patchu CP 1.75.
Niestety nawet po zainstalowaniu CP1.75, QP4, CM3.1 Gothic 3 mocno przegrywa z G1 i G2 NK w fabule, questach, dialogach, postaciach, klimacie, systemie walki wręcz, zbyt łatwym ubijaniu wrogów.
Zgadzam się z tym że Gothic 3 jest świetną grą tylko gdyby nie ta paskudna optymalizacja...
Na patchu 1.75 przecież chodzi idealnie.
A na nim jest kilka dodatkowych nawet bajerów graficznych i nie odpali się taka wersja na starych kompach na których odpalały starsze wersje Gothic 3.
Do tego CM 3.1 pozwala mieć w grze o połowę dalszy zasięg widzenia co robi bardzo dużą różnicę w wyglądzie gry.
I w opcjach tej łatki jest także wykorzystywanie przez grę
4GB ramu.
Mi chodzi idealnie G3 z o połowę dłuższym zasięgiem widzenia z wszystkimi ustawieniami na max 60-90 klatek.
@Kaczmarek35 Tylko że ja zawsze, ale to zawsze gram w Gothica 3 na patchu nie nowszym niż bodajże 1.10, gdyż tak grałem te ok. 8 lat temu i nie chcę grać w inną wersję niż ją zapamiętałem. Oczywiście nie chodzi mi o to że lubię błędy, czy coś w tym stylu, lecz po prostu nie podobają mi się zmiany w patchu 1,75 takie jak inne menu, inne obrazki podczas ładowania gry, ikony niektórych przedmiotów, nieco inna kolorystyka świata, dodanie szarego tła jak się ma mało życia, czy fakt że kupcy mają inne sprzedają inne przedmioty niż było to w oryginale. Jak dla mnie G3 zawsze będzie tym moim ulubionym Gothic-iem i pod takimi względami jak klimat, dialogi, czy questy uważam że w G3 Piranhia Bytes lepiej sobie poradziła niż w wcześniejszych odsłonach, ale to jest moje zdanie.
Więc jesteś jednym z nielicznych, którzy tak sądzą.
Przecież wszyscy fani G1/G2 byli mega rozczarowani.
Nie mówiąc o spełeczności gothicowej, którzy jechali po tej grze równo za wszystkie jej wady - fabuła, questy, dialogi, postacie, klimat, system reputacji zamiast gildii, niski poziom trudności, system walki, niespójny lore, masa bugów, fatalna optymilizacja.
Jedno z największych rozczarowań w historii gier ma być uznawane za dobrą grę ? Średniak i tyle.
Soulfire odcina się całkowicie od G3 i słusznie.
Jowood naciskał na premierę, a ta nastąpiła o 2 lata za wcześnie, bo tyle potrzebne było PB, żeby to porządnie zapełnić, by gra była atrakcyjna na miarę G1/G2.
Piranha później przepraszała i Risen 1 był takim prawdziwym Gothiciem 3 dla fanów (słabszy od G1/G2, ale bliżej tej grze było do nich niż Gothicowi 3).
G3 to zwykły niedokończony średniak bez żadnej fabuły.
Fabuła główna - 5 questów na 500 w grze :)
Zapatrzyli się w gry Bethesdy "The Elder Scrolls" i poszli w ilość kosztem jakości. Róbta co chceta.
Reputacja w każdym mieście G3 - Nuda, ziew.
Vengard bez prawdziwego portu !!!!!!!!!!!!
Królewskie miasto tak malutkie !!!!!!!!!!!!!!!
Bez CP 1.75, Quest Pack 4 i CM 3.1 tego kijem bym nie tykał.
Community patch od 1.2 do 1.75 naprawiło ok 500 bugów w grze jakbyś nie wiedział.
względami jak klimat, dialogi, czy questy uważam że w G3 Piranhia Bytes lepiej sobie poradziła niż w wcześniejszych odsłonach, ale to jest moje zdanie.
No to teraz dowaliłeś XD
@Kaczmarek35 Tylko nie rozumiem dlaczego tak bardzo na siłę chcesz mi wmówić to co sądzisz o tej części. Jeśli uważasz Gothic-a 3 za średniaka to spoko, ale nie mów innym co ma się im podobać i co mają myśleć o danej grze bo to jest po prostu głupie. W sprawie Community patch to wiem że chłopaki naprawili multum błędów, ale ja jednak wolę grać w starszą wersję i marudzić o błędach po nosem ;)
@boy3 Jak napisałem jest to moje zdanie, a jeśli masz coś do dodania w tej kwestii to myślę że stać cię na napisanie więcej niż kilku słów. Tylko proszę nie wpychać mi do gardła swoich przemyśleń tak jak to zrobił kolega wyżej :)
@Rozbo1225
A ty grałeś w poprzednie części? oO
Bo wiesz, questy gothica 3 są za proste i za mało rozbudowane, a te z gothica 2 wciąż potrafią się nieźle trzymać
Przykładowe jakieś questy w g3, to jakiś niewolnik każe ci znaleść swoją łopatę, czy przynieść złote puchary pewnemu złodziejowi w cape dun, czy jakiś ork każe ci zabić kilku niewolników, nic wybitnego
A w gothicu 2? Mamy quest z dostaniem się do miasta khorinis, możemy dostać na kilka różne sposoby
Chociażby przekupując strażnika, możemy także przypłynąć od strony portu, możemy za pomocą glejtu od canthara się dostać, albo za pomocą stroju wieśniaka
Kolejny rozbudowany quest do dotarcie do złodziei w kanałach
Ja tutaj widzę straszny spadek jakości questów, na rzecz ich ilości
Co dialogów, w gothicu 3 nie rzuciło ci się zbyt mała ilość dialogów w postaciach? Bo mi tak
Xardas ledwo co kilka dialogów wypowiada w g3. A w gothicu 2 było tego od cholery, tak samo taki lee
Klimat gothic 3 jest świetny, tutaj nie mogę zaprzeczyć :P
@boy3 Może z tymi questami jednak przesadziłem, lecz z drugiej w G3 podobała mi się ta dowolność dzięki której mogliśmy często wybrać kierunek którym podążamy wpływając tym samym na zakończenie. Były w grze małe wybory jak np. mogliśmy w Cape Dun zadecydować czy chcemy pomóc jednemu z niewolnikowi w ucieczce poprawiając swoją reputację u Buntowników, czy może wydamy go Asasynowi, który za niego zapłacił. Takich misji z małymi i dużymi wyborami jest dużo i co prawda są też misje w stylu przynieść, podaj, pozamiataj, lecz w G2 również trafiały się zadania w których trzeba było pozbierać rzepę, czy szukać, a później rozdać wojownikom jedzenie itd.(już nie pamiętam o co tam dokładnie chodziło, lecz w G1 chyba w kopalni też było takie głupie zadanie). Jak chodzi o dialogi to było ich sporo, a przy tym można było się dowiedzieć dużo ciekawych rzeczy zarówno od postaci występujących w poprzednich częściach jak i kompletnie nowych(Xardas mówił mniej, ale też nie miał nam kiedy coś mówić bo w G3 było go mało). Również orkowie dostali w trzeciej odsłonie swój głos, więc na małą ilość ciekawych dialogów ja nie narzekałem. Aha i tak na marginesie to jestem Rozbo12, a nie Rozbo1225 :)
Gdzie masz spójny lore w Gothic 3 ? Wiele rzeczy się zupełnie nie zgadza.
Gdzie ten wielki port do przyjmowania staków z magiczną rudą ?
Gdzie ta wielka stolica ? Khorinis x5 Do tego tak brzydko wykonany ten Vengard.
Czemu osoby, które znał Bezio z Gothic 1/Gothic 2 w trójce są bezpłciowe i bez charakteru ?
Czemu dialogi są drętwe w trójce ?
Gdzie ten ironiczny humor Bezia z G1/G2 i jego cięte riposty ?
Gdzie te kultowe teksty z 1/2 ?
Gdzie przynależność do gildii ?
Gdzie satysfakcja od zera do bohatera ? W G3 wchodzisz we wrogów jak w masło na HARD na początku gry.
Gdzie rozbudowane questy i kryminalne ?
Gdzie reagowanie NPC na kradzież ?
Czemu Joowood z Piranha bytes rozstali się we wrogich nastrojach ?
Gra wydana o 2 lata za wcześnie. Przy G1/G2/NK mieli ogarniety silnik gry, który znali od 1996 roku i dawali mniejszy teren, bo skupiali się na atrakcyjnym wypełnieniu gry.
Przy G3 dostali nowy silnik z którym mieli problemy, dali duży teren, ale mieli za mało czasu, za mało ludzi i
za mało talentu, by sprostać wymaganiom, by zrobić trójkę z takim teren równie atrakcyjną jak 1 i 2.
Fabuła główna w Gothic 3 składa się z niecałych 10 questów na ponad 400 w całej grze.
Dla porównania:
Gothic 1 na 60 questów połowa to fabuła główna.
Gothic 2 na 120 questów ok 40 fabuła główna.
Noc kruka na 60 questów blisko połowa to fabuła główna.
Podział na rozdziały i skupianie się, by gra miała rozbudowaną główną oś fabularną to był szkielet ich sukcesu.
Przy trójce odeszli od głównych założeń, które uczyniły z G1/G2 gry dobrymi.
Albo po chcieli eksperymentować i zrobić coś jak Oblivion albo brakło czasu. Być może prawda jest po środku.
Gwoli ścisłości.
Questy z modyfikacji "Edycja Rozszerzona" do Gothic 1 oraz "Returning 2.0" do Gothic 2 Nk są dużo ciekawsze od questów z Gothic 3 :)
Rozmowa z Xardasem w Gothic 1 i Gothic 2 była o wiele dłuższa niż w Gothic 3. Przeszliśmy całą krainę, by powiedział kilka słów na odczepne. Brawo.
W Returning 2.0do G2 NK mamy z Xardasem związane ponad 15 dodatkowych questów jakich nie było w
Gothic 2 NK i wszystkie ciekawe i przemyślane.
Masz pecha. Często fani pokazują właśnie jak ubogie są questy w średnich grach profesjonalnych.
Mimo tego, dla mnie bardziej się liczy jakość niż ilość dlatego ciężko mi nazywać g3 najlepszym
Gothic 3 MÓGŁ BYĆ najlepszym gothiciem, ale w takim obecnym stanie nim nie jest
Gdzie jest port w stolicy myrtany? Gdzie są poszukiwacze z gothica2? Orkowie z g2 zostali magicznie zmienieni w orków chodzących na dwóch nogach, gdzie są bagna w varancie w których lee walczył? Czemu czarni magowie noszą stroje asassynów, a nie szaty? Czemu zbroje buntowników i najemników wyglądały tak samo różniąc się tylko kolorem? Czemu w myrtanie ludzie króla nie chodzą w pancerzu gwardzistów z gothica 1? Czemu diego z gothica3 nie chodzi w pancerzu cienia, gdy opuszał dwór irdorath? Skąd się wzieli bandyci w myrtanie noszących takie same zbroje jak najemnicy i buntownicy, a bandyci w varancie stroje koczowników? Czemu vatras jest biały? KURNA MAĆ W G3 nic się kupy nie trzyma
Jedyne, co dobrze wyszło w gothicu 3 to nordmar
Już nie wspominając że przy odbijaniu miast walczymy ciągle SAMI przeciwko całej armii orków
Sama stolica myrtany to wiocha przy khorinis, i zamku górniczej doliny
A wątek główny w g3 jest długości JEDNEGO rozdziału gothica 1
Tych zarzutów do Gothic 3 można wypisać litanię.
Nieproporcjonalne małe głowy względem tułowia.
Faktem jest z pewnością, że Gothic 1 i Gothic 2 NK to są najlepsze gry Piranha bytes bez cienia wątpliwości.
Później ich skład zmieniał się.
Gothic 3 mógł być dużo lepszy,
gdyby Piranha bytes wydała go z 2 lata później.
Jak pokazały ich późniejsze gry długo obawiali się zrobić coś podobnego jak Gothic 3 z dużym światem.
Grali bezpiecznie z mniejszym terenem.
Dopiero przy Elex ponownie spróbowali.
Ale w sumie jak na tak dużą mapę świata to questów w
Elexie było całkiem mało.
W składzie Piranha bytes, która tworzyła Elex była ponoć już tylko jedna osoba, która tworzyła Gothic 1.
Chyba zakończymy tą dyskusję, gdyż większość tego co wypisujecie albo nie jest prawdą, lub jest zwykłym czepialstwem, które jest bez sensu, gdyż G1 i G2 też mają sporo wad tylko czy to jest ważne. Chciałbym żeby Gothic 3 był lepszy, chciałbym aby Joowood nie naciskał swego czasu na Piranhie, lecz ja jestem i tak zadowolony bo po prostu w G3 zawsze gra mi się świetnie i cieszę się że Gothic 3 nie jest nijaką Arcanią tylko Gothic-iem wartym zakończenia trylogii serii. Jeśli macie taką dużą wiedzę na temat wad G3 i lubicie się tą wiedzą chwalić z innymi to piszcie sobie dalej, a ja idę sobie pograć w świetnego Gothica 3.
Nikt nie każe dąsać się jak nie masz argumentów.
Tylko młode pokolenie graczy zachwycało się Gothiciem 3 ze względu na grafikę, bo tylko w tym był progres.
Obecnie G2 wygląda lepiej niż G3, bo jest Returning 2.0+dx11 lub L'Hiver Edition+dx11 więc G3 wygląda brzydziej.
Starsi gracze, którzy grali w G1/G2 w 2002-2006 byli w
90% krytyczni wobec G3.
Poza grafiką także muzyka w G3 była świetna choć w G1/G2 soundtrack też był przedni i bardziej dopasowany.
No i strzelanie z łuku/kuszy w G3 jest lepsze i ciekawsze.
Cała reszta ważnych rzeczy w rpg to regres w stosunku do G1/G2. Nieliczne rzeczy związane z mechaniką były lepiej wykonane w G3, ale gra była mega uproszczona pod każdym względem. Nie tylko walka, ale też złodziejstwo czy kowalstwo itd Zamiast rozbudować i poszerzyć możliwości to uprościli. I ten beznadziejny system walki pod niedzielnych Januszy. 1 Wilk przewracający mega silną postać i potrafiący zabić, a jednocześnie ta sama postać zabija bez problemu 20 orków.
Gothic 3 stracił wszystko co gracze lubili w poprzednich gothicach
Fajny i satysfakcjonujący system walki, w 3 to zwykłe klepanie 1-2 przycisków, w G3 pokonujesz orki, może zabić cię głupi wilk, NPC nic nie mogą zabić
Mała ilość lokacji, ale ogromnie dobrze dopracowanych i wykonanych
Zamek w górniczej dolinie, farma onara, khorinis, to były kapitalne miejscówki, a w g3 w większości to podobne do siebie miasteczka i wsie
No i GŁÓWNY POWÓD Wątek główny
Pamiętam ten genialny zaprojektowany wątek główny, w g1-2-nk
Takie questy jak zbieranie wydzieliny dla pełzaczy, zabijając królową pełzaczy, cmentarzysko orków, zbieranie kamieni ogniskujących z przyjaciółmi diego itd, w gothicu 2 dostanie się do miasta na kilka różnych sposób, pierwsze dotarcie do górniczej doliny, mroczniejszej i groźniejszej, walka ze smokami, bardzo klimatyczne odwiedzanie podziemi klasztoru magów, i zdobywanie epickiego pancerza i broni danej gildii, w nk wątek wodnego kręgu i magów wody, questy z piratami i bandytami, WALKA Z KRUKIEM questy klimatyczne i ciekawe
I w końcu finał - to uczucie gdy z cieniasa rozwijaliśmy mega potężną postać, z najlepszą zbroją, wyprawiasz się na mroczną świątynię śniącego i dwór irdorath
A w gothicu 3 leziemy od jednego miasta do drugiego, maxujemy reputację, wykonujemy setki nic nie znaczących questów, wybierając cienkie jak barszcz jedno z 3 zakończeń, MEGA ZAWÓD
Jesteś jeszcze tak uparty że nie rozumiesz, czemu gracze nie lubią gothica3?
@boy3 Mam do ciebie jedno małe pytanie...czy Ty jesteś upośledzony? A może jesteś po prostu zbyt uparty że nie rozumiesz, czemu gracze mają inny gust niż ty? Jeżeli uważasz że gracze nie lubią gothic 3 to wejdź sobie tutaj i zobacz że jest multum osób które oceniają tą grę lepiej od jedynki, czy dwójki: https://www.gry-online.pl/gry/gothic-3/z8140c#pc
@Bat1992 Nie warto marnować tu czasu, ponieważ jak widzisz już próbowałem do nich przemówić, a oni dalej swoje :(
@Bat1992
A ty umiesz czytać co piszę? :)
Jeżeli uważasz że gracze nie lubią gothic 3
To że gracze lubią gothica3 nie wyklucza tego, że gra okazała się totalnym rozczarowaniem
"Nie ma co ukrywać, dzieło Piranhii Bytes już w momencie swojej premiery było nieco przestarzałe"
Ciekawe jakie gry w 2001 roku były mniej przestarzałe :) LOL
" Pamiętacie z pewnością, z jaką masą błędów wiązało się każde podejście do gry."
Bardzo ciekawe. Wiele razy kończyłem te gry i zawsze wszystkie questy miałem zaliczone.
W innych rpg z tym jest większy problem, a uznawane są za nie zabugowane :)
Z czasem system packi do G1/G2 wyeliminowały zresztą pewne bugi tych gier np: Gorn w G1 w Wolnej kopalni, który zamiast nam pomagać walczyć ze strażnikami spadał w dół czy w G2 pewien bug, że postać utknęła do pasa w ziemi.
"Wiele razy kończyłem te gry i zawsze wszystkie questy miałem zaliczone"
No to świetnie! Gratuluję! Lecz jeden problem - nie bez powodu ktoś narzekał na błędy.
Większość błędów jest z powodu robienia czegoś nie tak jak powinno. Ludzie potrafią zabić kogoś i pluć się potem, że coś się zablokowało :)
W niewiele później na rynku pojawił się Morrowind. Uważam, że nie ma tu czego porównywać, pod dosłownie każdym względem. Gothic I i II nie były wybitne graficznie, nie miały dużych otwartych światów, więc nie można się nie zgodzić z autorem artykułu - te gry, a w zasadzie mowa tylko o GII, były nieco przestarzałe, bo możliwości jak na tamte czasy były znacznie większe. Nie umniejsza to jednak faktowi, że obie gry były dla fanów RPG czymś wyjątkowym. Np. o ile uważam wyższość wspomnianego Morrowinda nad drugim Gothiciem, to jednak Gothica ograłem więcej razy niż Morka. Gra prosta (w znaczeniu nieskomplikowana a nie łatwa ... choć też nie wymagała ciągłych sejvów i ich wczytywania) i stosunkowo krótka (na pewno porównując do Morka, jeśli nie ograniczamy się do głównego wątku), co jednak nie do końca jest dla mnie wadą - długa w sam raz, natomiast była ciekawa fabularnie, opowiedziana historia była interesująca i spójna. To wszystko sprawia, że nostalgia w "staruchach" jest bardzo silna i choć dziś nikt (w sensie głównie "młodziaki") by za te produkcje z własnej nieprzymuszonej woli nie chwycił, to były to bardzo ważne gry cRPG, gdzie poza D&D, jak dla mnie były tylko 2 RPGi - serie Gothic i TES (tak, tak, wiem że gier z elementami RPG w tym czasie było więcej, piszę o swoich odczuciach).
W 2002 roku Morrowind i Gothic 2 były podobnej jakości.
Różne od siebie, ale nawzajem się uzupełniające. I też jakoś nie widzę dla nich konkurentów.
Aż tak proste nie były, bo wiele smaczków do dziś wielu graczy nie zna np:
-wyspa złodziei
-jak dostać się za Urwany most w Jarku
-jak dostać się za kratę w kanałach gildii złodziei
-różne możliwości kończenia questów np:
dostajesz się do miasta dzięki glejtowi, lub kasie, lub ziołom dla alchemika, lub dzięki stroju od Lobarta lub jak przepłyniesz od strony morza kto mało kto wie :)
-6 krwawych pucharów
-misa z skrytki paladynów w zamku w Górniczej dolinie
-wieża w zamku w Górniczej dolinie
-dostęp do skarbca w klasztorze
Ciekawe jak wyjdą oba mody pokłóconych twórców, to czy zarówno Dzieje jak Kroniki będą mieć wspólną podstawę. Czyli tereny i miasta itd. Niczym w W2 dwie różne ścieżki ale podobne miejsca z unikalnymi dla każdej osobno.
Btw Kroniki robią ci którzy się tłumaczyli a Dzieje nadal tamci co się obrazili na coś tak?
Ciekawe, że ankieta pokazuje, że G II jest bardziej lubiany od GI,
gdy oceny wszędzie mają porównywalne, a większym odkryciem była pierwsza część, a dwójka to jakby dodatek - prawie identyczna gra.
Moim zdaniem G1 > G2
Powiedzmy, że dopiero
G2NK+Returning 2.0+Dx11 > G1+Edycja Rozszerzona+Dx11
Czemu G1 jest moim zdaniem lepszy od GII:
1 - Lepsza fabuła, bardziej zaskakująca i mniej oklepana.
2 - Dużo ciekawszy klimat kolonii karnej otoczony magiczną barierą wypełniony samymi więźniami z wyjątkiem magów niż farmy
3 - Dużo więcej ciekawszych miejsc do zwiedzania i mocno zapadających w pamięć. W Gothic 1 - stary obóz, obóz sekty, cmentarzysko orków, świątynia śniącego, wieża mgieł, klasztor zmiennokształtnych, górska forteca, stara cytadela, zatopiona wieża Xardasa, wieża Xardasa. W Gothic 2 jedynie miasto, klasztor, piramidy, krypta. Ewentualnie Irdorath.
Noc kruka dodała dopiero wiele ciekawych budowli.
Ale trzeba przyznać, że miasto Khorinis z G II kultowe.
4- Okrojona o połowę Górnicza dolina. Pierwsze zagranie - WTF ?! Jak można było wyciąć tyle miejsc. Dopiero w Returning wszystko przywraca z Górniczej doliny do G II co ucieszyło.
5 - To Gothic 1 był pierwszy.
Oczywiście większość rzeczy obie gry mają na porównywalnym poziomie. A kilka rzeczy to Gothic II ma lepsze np: mechanika, usprawniony system walki, wygodniejsze kupowanie u kupców itp.
G2 jest bardziej dopracowany, bardziej rozbudowany oraz bardziej różnorodny
Chyba to głównie przeważyło
Ja lubię jednakowo dwie części
Chyba żadne miasto w grach tak mnie nie rozkochało jak Khorinis z Gothic II. A G2NK+ Returning 2.0+Dx11 to
wygląda bosko.
Zresztą podobnie jak w G2NK+L'Hiver Edition+dx11.
Tyle, że L'Hiver nic nie dodaje z postaci czy questów,
a Returning 2.0 dodaje chyba z ponad 300 questów do tych znanych z G2NK 180 więc razem blisko 500 i bardzo dużo nowych jest w mieście Khorinis. Do tego gildia zabójców i kupców także dodana do miasta :)
5 - To Gothic 1 był pierwszy.
Miażdżący argument.
On jest ważny. Dlaczego ?
Ile jest osób, że zaczęło od Gothic II i tylko dlatego woli 2 część.
Pierwsze wrażenie z magią Gothica ma znaczenie z którą częścią nastąpiło. Znam osoby, które zaczeły od Gothic 3,
a gdy odpaliły Gothic 1 i 2 powiedziały po kilkunastu minutach, że w to nie zagrają :) Capish ?
Osoby, które zaczęły od Gothic 1 przeważnie wyżej cenią pierwszą część. Osoby, które zaczynały od 2 części dużo częściej mówią, że dwójka im najbardziej się podobała.
Tu nie ma przypadku.
No właśnie mechanika, poziom dopracowania i system walki powinny już zakończyć dyskusję o tym, która część była lepsza, ale dodaj do tego lepsze dialogi, większy rozmach i eksplorację to wyjdzie Ci zdecydowana przewaga G2 ;)
Jak dla mnie słabo sie ten mod zapowiada, o wiele gorzej od Dziejow Khorinis. Tworcy chca zeby mod byl zgodny z lore, ale umiejscawiaja akcje w miejscu o ktorym wiadomo jedynie tyle ze rosna tam dobre winogrona. Nie spotkamy tez prawdopodobnie zadnych znajomych postaci, czyli tak na prawde bedzie to taka samowolka, a nie zgodnosc z lore. Do tego tworcy mowia jaki to gothic jest ciezki do modowania i jak to sie ciezko wprowadza imnowacje. Szkoda tylko ze mody takie jak returning 2.0 wprowadzily cala mase imnowacji i jakos dzialaja, moze po prostu tworcy tego nie potrafia. Chwala sie ze zrobili trialog, tyle ze to juz bylo w Zlotych Wrotach z 2014 i tutaj pewnie to bedzie dokladnie tak samo dzialac. Do tego niby maja juz gotowe 2 pierwsze rozdzialy, no to fajnie tyle ze jeszcze 3 miesiace temu to mialy byc Dzieje Khorinis, czyli zrobili jakies lekkie zmiany i zmienili nazwe , ale swiat pewnie w wiekszosci ten sam i misje pewnie tez. Jak dla mnie taka zmiana jest bez sensu, jak sie zdecydowali na zmiane koncepcji to powinni zrobic swiat od nowa, a nie jakies lekkie zmiany, bo w 3 miesiace by nowego swiata nie zrobili. Ja czekam na Dzieje Khorinis, bo ten mod tak na prawde nie wiadomo czym bedzie i ja obawiam sie ze nie wyjdzie z tego nic dobrego.
A nie czasem twórcy Kroniki Myrthany zmienili nazwę modyfikacji, miasta i nie mają nagranego dubbingu, bo nie mają do tego praw, ale to oni mają postęp prac z ostatnich lat, a nie ta druga grupa.
Gdzie ty masz pewność, że grupa, która się odcięła i wzięła dubbing ma to co robili w ostatnich latach przy modyfikacji też u siebie ? Wiemy tylko, że zachowali nazwę Dzieje Khorinis i mają dubbing.
Nie podobno, żeby obie grupy miały identyczną grę na ten moment :) Serio ?
Zresztą trudno uwierzyć mi, że nawet Kroniki Myrtany pojawią się szybciej niż za 3-4 lata skoro mają być dwie części.
Pierwsza na wyspie należącej do Myrtany, a druga w Khorinis w czasach jej świetności i tam zobaczymy stworzenie magicznej bariery przez magów.
Z tego co wiem to wszystko co bylo zrobione do stycznia posiadaja obie grupy. Tyle ze czesc osob nie zgadza sie na uzywanie jej pracy przez druga grupe, przez co i dzieje i kroniki musza usunac czesc zawartosci, ale sporo osob pozwolilo chyba korzystac ze swoej pracy obu grupom. Poza tym Kroniki jak sami mowia nie zmienili nazwy z powodow prawnych, bo ponoc w projekcie non profit moga sie nazywac jak chca, ale dlatego ze chcieli sie odciac od grupy Draka. Tyle ze mogli zmienic nazwe na np. Historia Khorinis jak proponowal kiedys sam Dark. Tak gruntowna zmiana swiadczy, o sporej zmianie koncepcji moda. A mowienie po 3 miesiacach ze maja juz gotowe 2 rozdzialy, brzmi dla mnie absurdalnie, jedyna opcja to uzycie starego swiata, co jest dla mnie bez sensu. Grupa Darka pokazala niedawno teaser Dziejow Khorinis i wyglada on swietnie, w przeciwienstwie od niejasnych zapowiedzi Kronik. Bylo by o wiele lepiej jakby Kroniki zrobili faaktycznie gre na Archolos, ale ktora zamiast konkurowac z Dziejami dopelnialby uniwersum.
Jeśli mają to samo to nie wiem jak oni sobie to wyobrażają z wydaniem, gdzie dwie modyfikacje będące prequelem Gothica 1 będą prawie identyczne :) Ten rozłam to najgorsze co mogło się stać. Z pewnością, gdyby byli jedną grupą i nie strzelali fochów modyfikacja wyszłaby szybciej.
Ja jestem dziwnym fanem tej serii. II z dodatkiem przeszedłem pewnie koło 10 razy, III z 6, ale I ani razu. Nawet 2 godzin nie miałem w tej grze. II to był mój pierwszy Gothic i jak dorwałem jedynkę to nie potrafiłem się przestawić na klawiaturowe sterowanie. Miło wspominam te gry. Mój pierwszy rpg i do dzisiaj nie potrafię grać w izometryczne rpgi, bo wychowałem się na rolplejach z trzeciej osoby.
Dziwny jesteś.
Jedynka i dwójka są podobne do siebie i równie dobre,
a trójka jest słabiutka przy 1 i 2. Z tym, że klimat i fabuła wygrywa w jedynce, a dwójka nieco nuży z tą oklepaną walką ze smokami.
Ja osobiście przeszedłem.
Gothic 1 cztery razy
Gothic 1 + Mroczne tajemnice dwa razy
Gothic 1 + Edycja Rozszerzona + dx11 dwa razy
Gothic 2 raz
Gothic 2 NK trzy razy
Gothic 2 NK + Returning Rebalance 2.1 dwa razy
Gothic 2 NK + L'Hiver Edition+dx11 raz
Gothic 2 Nk + Returning 2.0 + dx 11 - Gram obecnie
Gothic 3 raz
Gothic 3 + CP 1.73 raz
Gothic 3 + CP 1.75 + QP4+ CM 3.1 raz
Gothic 1 - 10
Gothic 2 - 9
Gothic 2 + NK - 9,5
Gothic 3 - 8
Gothic 1 + Edycja Rozszerzona + Dx11+ Texture pack - 10!
Gothic 2 NK + Returning 2.0 + Dx11 - 10!!!
Gothic 3 + CP 1.75+QP4+CM 3.1 - 8,5
Ja w Gothic II zawsze gram na klawiaturze i nawet specjalnie zmieniam sterowanie jak w Gotjhic 1.
Do tego nawet z tak nowoczesnym modem jak Returning 2.0 z dx11 do G2 NK gram bez myszki.
To samo mam z Tomb raiderami.
Tomb raider 1,2,3,4 kocham i ciągle wracam do nich,
a modyfikacje graficzne do nich mnie rajcują,
a Tomb raider Legend, Anniversary, Underworld odpycha mnie, że są casualowe. Przejść z dwa razy i zapomnieć.
Nie zgadzam się z tym, że brak w tym modzie dubbingu nie będzie problemem jeżeli sam gameplay będzie miodny. Uważam, że dużą część wyjątkowości "Dziejów Khorinis" stanowi właśnie polski, profesjonalny dubbing z udziałem wielu aktorów znanych również z Gothica 1 i 2. Bez tego ten mod będzie jednym z wielu, niemych modów jakich wychodziły dziesiątki. Dobrze, że jest ekipa, która kontynuuje prace i posiada nagrania dubbingu. Na efekty jej prac czekam z większym zainteresowaniem.
"Nie ma co ukrywać, dzieło Piranhii Bytes już w momencie swojej premiery było nieco przestarzałe"
że co niby? Gothic 2 w momencie premiery miażdżył Morrowinda zarówno grafiką jak i silnikiem gry. Otwarty świat bez loadingów. Wspinanie się na przeszkody? Pływanie. Te dwie ostatnie rzeczy Rockstar w swoim GTA zaprezentował dopiero w San Andreas. Zresztą pierwsza też, bo w Vice City były loadingi między wyspami. Gothic to była bardzo innowacyjna gra, brakowało jej doszlifowania i recenzenci sprzed 15 lat narzekali jedynie na bugi.
A co dopiero Gothic 1 w 2001 roku, który miażdżył całą konkurencję w pył. Gdzie niby konkurencja miała cokolwiek do powiedzenia ? To jak reszta świata była przestarzała ?
W 2002 roku Morrowind i Gothic 2 były podobnej jakości.
Różne od siebie, ale nawzajem się uzupełniające. I też jakoś nie widzę dla nich konkurentów.
Nie wiem co autor na myśli miał z przestarzałym, ale chyba zagrał pierwszy raz w Gothic 1 i 2 w 2006-2007 roku :)
Pewnie młody gracz, który oceniał gry po grafice.
Nigdy nie rozumiałem tych obowiązkowych marudzeń o toporności i grafice w Gothicach. Na jedynkę można psioczyć, zestarzała się gorzej i miała dziwne mechaniki, typu handel. Ale G2, gdzie ta gra była brzydka i toporna w swoich czasach?
Ogrywałem ją z rok czy dwa po premierze i na swoje czasy wyglądała bardzo ładnie, w szczególności gęste lasy. Zresztą nawet teraz z wgranymi Dx11etc wygląda całkiem nieźle.
Przykładowo wystarczy powrócić sobie do takiego GTA 3 czy Vice City(niedawno powróciłem) z tamtych czasów i zobaczyć jak to dzisiaj się prezentuje. Tragiczne strzelanie, IQ i zachowanie policjantów, bloki i budynki wyglądają jak klocki, zasięg widzenia. Ale przy takich grach jakoś nie wypomina się przy każdej okazji jakie to brzydkie i toporne.
Szczerze to Gothic 1 w kwietniu 2002 roku zrobił na mnie większe wrażenie graficzne niż Gothic 2 na wiosnę 2003.
Ogrywałem je pierwszy raz od razu przy premierach.
Ale obie wyglądały na premierę w Polsce ładnie.
Trzeba też uwzględnić, że w Niemczech Gothic 1 pojawił się już na wiosnę 2001 czyli rok wcześniej niż w Polsce, a Gothic 2 na jesień 2002 czyli pół roku przed premierą u nas.
Ich pierwsze wersje miały więcej bugów więc nawet lepiej :)
Obecnie Gothic 1 z dogranymi Dx11 i Texture pack wygląda dużo lepiej niż czysta wersja. Tak na miarę 2005 roku.
Natomiast Gothic 2 NK z dogranym Returning 2.0+Dx11 lub
L'Hiver Edition+Dx11 wygląda bosko.
Pod wieloma względami lepiej niż Gothic 3 z 2006 czy nawet Risen 1 2009 i Risen 2 2012.
Spokojnie na miarę 2007-2008 roku.
Efekty dx11 dają dużą poprawę wody, cieni, oświetlenia, zasięgu widzenia i tu przebija Gothic 3, Risen 1, Risen 2.
Texture pack L'Hiver Edition czy także użyty w Returning 2.0 tak mocno poprawia miasto, że różnica jest kolosalna.
Zwłaszcza razem z Dx11. Tylko twarze nie zostały podrasowane porządnie. Poza tym to każdy przedmiot ma nowe bardziej szczegółowe tekstury.
Pewnie teraz te dwa zespoły znów przez spory rozdzielą się po pół i będą cztery projekty!
Z miłości do Gothica
Trochę nieadekwatny tytuł skoro 3/4 tekstu zajmuje pisanie jaki to ten Gothic: „archaiczny”, „bugogenny”, „toporny”, „ograniczony", „zły" i „brzydki". Chyba, że to miłość masochistyczna jest. Nie lepiej w takim razie zająć się moddingiem innych, ładniejszych, mniej topornych i nowoczesnych produkcji dających szerokie pole do popisu dla zdolnych, jak mniemam, modderów?
Pamiętacie z pewnością, z jaką masą błędów wiązało się każde podejście do gry.
Nie, nie pamiętamy. Pamiętają to chyba tylko ci, którzy nie grali w Gothica, a czytają takie teksty jak ten w których Gothiki uchodzą za najbardziej zabugowane gry na świecie. A tak na dobrą sprawę to pod tym względem dwie pierwsze części nie wyróżniają się spośród innych erpegów z otwartym światem. Najbardziej doskwierające bugi występują w stałych miejscach, jak Gorn atakujący nas w Wolnej Kopalni czy kilka drabin, które można by poprawić kilkoma kliknięciami. Nie pamiętam by w Gothicu przydarzył mi się kiedykolwiek błąd uniemożliwiający ukończenie gry czy nawet zadania. Czasem postać się zablokuje w teksturze gdy będziemy próbowali dostać się niedostępne miejsce, a na nowszych systemach gra wysypie się do pulpitu, choć SystemPacki rozwiązują ten problem, jak i wiele innych.
Inną sprawą jest to, że zespół podchodzi do swojego dzieła wyjątkowo ambitnie. To nie będzie jeden z tych modów, który doda kilka pancerzy, pojedynczą mechanikę czy parę misji.
Tak jakby do Gothiców powstawały tylko pomniejsze mody, a jest wręcz odwrotne. Sporą ich część, jeśli nie większość stanowią modyfikacje w stworzonym od podstaw świecie, z nowymi postaciami i zadaniami, często nawet niepowiązanymi z serią Gothic.
Ze względu na archaiczność Gothica wyreżyserowanie „kinowych” przerywników jest jednak oczywiście niemożliwe.
Gothic nigdy nie był, ani nie miał być filmowy. Tak jak erpegi pokroju Baldur's Gate nawiązują do papierowych sesji RPG, tak twórcy Gothica inspirowali się LARPami co czuć w poziomie immersji, wyższym niż w większości erpegów. A tzw. filmowość tylko by to popsuła.
W innych przypadkach silnik da się po prostu oszukać. Tak było chociażby z rozmowami więcej niż dwóch bohaterów.
Jak ktoś wyżej wspomniał to rozwiązanie było już w Złotych Wrotach.
Usprawnienie systemu walki czy zaimplementowanie swobodnego celowania podczas strzelania z łuku generowałoby jeszcze więcej niedoróbek i potknięć.
Przecież mod na swobodne celowanie już dawno jest. Zarówno jako osobna modyfikacja, którą można wgrać do oryginalnej gry, jak i występuje w innych modach m.in. Returning 2.0. Tak samo ma się sprawa ze zmodyfikowanym systemem walki. Powstało już wiele modów (chociażby Dark Saga czy Returning 2.0), które wprowadzały tarcze, walkę dwoma broniami, zmienione animacje walki. W takim Returningu 2.0 jest całkiem sporo nowinek czy smaczków nieco uwspółcześniających grę, co zadaje kłam twierdzeniu, że wprowadzenie jakichkolwiek rzeczy jest problematyczne albo wręcz niemożliwe. Najbardziej podobają mi się duże, renderowane modele przedmiotów w ekwipunku czy animacje, które wykonuje postać gdy się zatrzymamy, a po dłuższej chwili bezczynności siada na ziemi. Ot, smaczki. Podobno Rosjanie dysponują kodem źródłowym gry i dlatego są w stanie tyle zdziałać, więc ostatecznie zmodyfikowany Gothic II może wyglądać tak: https://www.youtube.com/watch?v=ZxGGclEdO8E
Jeśli chodzi o Kroniki Myrtany to jestem ciekaw, choć po tym całym zamieszaniu z Dziejami Khorinis niesmak pozostał. Niby konflikt zakończony i każdy zajął się swoim projektem to ludki z SoulFire nadal zgłaszają filmy na YT co blokuje kanał twórcom Dziejów Khorinis.
W 100% zgadzam się z tym co napisałeś.
Dodam od siebie, że na Win 10 Gothic 1 z System pack 1.6 oraz Gothic 2 NK z System pack 1.7 są o wiele bardziej stabilne niż te gry bez system pack na Win 98/Win Xp.
Nigdy na Win 10 nie miałem crasha - ani jednego odkąd używam system packów. Mimo, że gram z modami 0 crashy.
Pamiętam jednak, że kiedyś Gothic 1 na Win Xp czasem crashował na modzie Mroczne tajemnice. Pewnie na system pack też byłoby lepiej. Czysty Gothic 1 był stabilny na Win98/Xp bez modów.
Natomiast Gothic 2/NK czasem na Xp miałem bug, że postać utonęła w ziemi do pasa w dół. Na system pack nigdy nie zdarzył się ten bug więc pewnie ten błąd został wyeliminowany.
Wiem, że dla modderów praca nad udoskonalaniem takich genialnych gier jak Tomb Raider I, Tomb raider II, Gothic I, Gothic II to ciężka praca, bo robią wszystko na poziomie skryptów nie mając dostępu do kodu silnika.
Mając ten dostęp mogliby zdziałać o wiele większe cuda - nieograniczone możliwości.
To co napisałeś, że Rosjanie mają dostęp do silnika G2 mnie zdziwiło. Ale to raczej niemożliwe.
Mnie zadziwia postęp graficzny w 5 starych grach:
Tomb raider I:
-dodanie akceleracji likwiduje pikselozę
-dodanie akceleracji i wysokich rozdzielczości ekranu sprawia, że gra wygląda identycznie jak TR 2 i TR 3
-dodanie akceleracji sprzętowej, wysokich rozdzielczości ekranu i tekstur HD daje taki upgrade, że to uczta dla oczu - wyraźnie szczegółowość tekstur bardziej szczegółowa niż TR 2-5 zbliżająca się do TR Anniversary. Przeskok ze zwyklej wersji od razu na tą z teksturami HD jest miażdzący :)
Tomb Raider II
Projekty takie jak Tomb Raider II Revised oraz
Tomb raider Anniversary II czyli przeniesienie genialnego Tomb Raider II na zmodyfikowany ten sam silnik na którym powstał Tomb Raider IV + tekstury HD + lepsze efekty + model Lary z TRLE + możliwości animacji i ruchów dodanych w TR 3,4,5, TRLE do lekkiej przebudowy poziomów
Gothic I
System Pack 1.6, Edycja Rozszerzona, Dx 11,
Texture pack Artemiano itd Miód, cud i orzeszki
www.youtube.com/watch?v=xKHjaGA26TY
Gothic 2 NK
Returning 2.0 wraz z Dx11, System pack 1.7.
Modyfikacja korzysta z texture packa L'Hiver.
TES- Morrowind
Morrowind Overhaul v.3.0 bądź Morrowind 2011
Powstaje też Skywind czyli Morrowind na silniku Skyrim, ale to już inna gra będzie, bo będzie mechanika Skyrima, a nie Morrowinda. Coś jakby ktoś przeszedł Tomb raider Anniversary i myślał, że to jest to samo jakby przeszedł Tomb raider I, a przecież to zupełnie inne gry.
Brak możliwości tworzenia przerywników w Gothicu to też lekkie przekłamanie tego artykułu. Fakt, nie da się ich ustawić skryptami w czasie rzeczywistym, ale w Gothicu da się nagrać film, który później równie dobrze można odtworzyć podczas gry. A jak świetnym narzędziem do tworzenia filmów jest pierwszy i drugi Gothic, to tylko udowadnia niezliczona ilość machinimy. Teraz wprawdzie mało popularnej, ale jeszcze przed nastaniem ery youtuberów, to właśnie ona rządziła polskim YouTubem.
Wchodzę sobie raz na ruski rok tutaj a wy dalej o grze sprzed eonów bo są kliki ! Tak trzymać - chyba wykupię premium ! :D
Ty dalej jęczysz że robią artykuły o Gothicu jednocześnie samemu w nie klikając GJ.
smieszy mmnie jak wszyscy narzekaja na sterowanie w gothiku, przeciez bylo swietne, bardzo fajnie sie gralo :)
teraz za latwe wszystko, kiedys sie bilo rekordy w tony hawku na klawiaturze numerycznej :)
Arkadiusz Woźniak który wszystko czytał w filmikach promocyjnych jest nadal w zespole i tworzy Kroniki czy robi Dzieje z profesjonalnymi aktorami?
Jest w zespole Darka z tego co wiem.
Poradnik dla nieogarniętych:
1. Instalujecie Gothic 3
2. Instalujecie wybrane poprawki https://youtu.be/I5CY8TZxJbg
3. WŁĄCZACIE ALTERNATYWNĄ SI W USTAWIENIACH TRUDNOŚCI!!!!!!!!!!!
5. Wybieracie poziom trudności wyższy niż niski (trudny tylko jak nauczycie się grać)
6. Przestajecie wypisywać bzdury, że Gothic 3 jest łatwy i ma prosty system walki, który nie wymaga niczego więcej niż spamowanie LPM
NIEPRAWDA !
G3 razem z CP 1.75, QP4 i CM 3.1 na HARD nadal jest 5 razy łatwiejszy niż G1/G2 NK, a co dopiero
G1 z Edycją Rozszerzoną czy G2 NK z Returning 2.0 na Hard.
Nie mówiąc o G2NK z L'Hiver Edition.
To już Risen 1 na Normal jest trudniejszy niż G3 z modami na Hard. Porównaj sobie tym bardziej do Risen 1 na Hard, a przecież Risen 1 na Hard jest nadał łatwiejszy niż G2NK.
Jedyni wymagający przeciwnicy w G3 na Hard z modami CP 1.75, Qp 4, CM 3.1 to Cor Angar na arenie Mora Soul i kapłani nieumarli używający czarów. Zwłaszcza w miejscu, na wysepce, gdzie chronią pancerz łowców smoków dodany przez Quest pack 4.
Serio dla kogoś to , że jest blok w CP 1.75 to
takie utrudnienie ? LOL
ma prosty system walki, który nie wymaga niczego więcej niż spamowanie LPM
Ale tak jest
ma prosty system walki, który nie wymaga niczego więcej niż spamowanie LPM
Ale tak jest
Nie, nie jest. Może w premierowej wersji gry, ale ze wszystkimi tymi QP i CM samo spamowanie na nic nie da. Tak system walki jest jak by to rzec, średniej jakości, ale ze wszystkimi "utrudniaczami" spamować nie wystarczy.
Atakowanie to wciąż spamowanie lpm+ od czasu do czasu ppm, na wyższych poziomach po prostu trzeba to robić w odpowiednim momencie
Jeśli wszystko pójdzie tak, jak powinno, to będziemy mieli ładne kilka ton grania w Gothica. Najpierw "jedynka" z nadchodzącym modem "Świat Skazańców" z dubbingiem, potem "dwójka" z Kronikami Myrtany i Dziejami Khorinis i oba też mają zawierać głosy aktorów.
Nic tylko czekać aż wszystkie wyjdą i przeżyć tę sagę na nowo!
@Gh_H4h
"Poradnik dla nieogarniętych:
1. Instalujecie Gothic 3
2. Instalujecie wybrane poprawki https://youtu.be/I5CY8TZxJbg
3. WŁĄCZACIE ALTERNATYWNĄ SI W USTAWIENIACH TRUDNOŚCI!!!!!!!!!!!
5. Wybieracie poziom trudności wyższy niż niski (trudny tylko jak nauczycie się grać)
6. Przestajecie wypisywać bzdury, że Gothic 3 jest łatwy i ma prosty system walki, który nie wymaga niczego więcej niż spamowanie LPM "
Wczoraj zrobiłem dokładnie tak, jak opisałeś w pierwszych 5 punktach. I zaraz na samym początku gry wybiłem cały obóz buntowników spamując LPM.
Wróć na ziemię.
Wybieracie poziom trudności wyższy niż niski (trudny tylko jak nauczycie się grać)
Przecież naet na trudnym nie trzeba umieć grać :)
Na CP 1.75 z alternatywnym balansem na HARD nadal gra jest za łatwa :) Łatwiejsza nż Gothic 1 i Gothic 2 NK.
A co dopiero, gdy porównamy do trudności Gothic 1 z Edycją Rozszerzoną czy Gothic 2 NK z Returning 1.0 na rzeźniku czy Returning 2.0 na Legendarnym :)
Jedyna różnica jest taka w G3, że na alternatywnym balansie, który dodaje CP 1.75 wrogowie używają wreszcie bloku.
Bez załączenia tego gra mija się z celem, bo przebijamy się przez gardę.
Najtrudniej teraz w całej grze z alternatywnym balansem na HARD pokonać Cor Angara na arenie Mora Soul. A najbardziej niewygodni przeciwnicy to nieumarli kapłani. Grałem ponownie na CP 1.75, Quest pack 4, CM 3.1 i jest taki moment jeden ciężki na malutkiej wysepce w pobliżu Varantu, gdzie jest dodana zbroja łowców smoków. I tam nie ma, gdzie się zasłonić, a pilnuje jej chyba 2 czy nawet 3 tych nieumarłych kapłanów. Czary ich sieją szybko zniszczenie nawet dla postaci na 50 levelu (do 91 levelu dobiłem), a gdy się zbliżymy do nich, by walczyć wręcz potrafią zrobić mordercze kombo kosturem przed czym ciężko się uchronić. Ta zbroja daje dużą ochronę od ognia (najlepsza w grze z tymi modami), ale nieumarli kapłani w większości przypadków używają czarów lodowych, a czasem od ognia. Te dwa momenty to chyba jedyne trudne w całej grze. LOL