Garść screenów z Shadow of the Tomb Raider
Styl graficzny jak i sama jakość wskazują że będzie to raczej duży dodatek niż nowa pełnoprawna odsłona.
Nie zapominaj Lord, że nowa trylogia prequeli ma identyczny styl graficzny i gameplay we wszystkich trzech częściach, ale wcześniej tak było. W Tomb Raider 1-5 gra się też podobnie.
Później w TR Legend, Anniversary, Underworld też były podobne do siebie. Jedynie Angel of Darkness jest osamotniony ze swoim stylem, ale gra się słabo przyjęła.
Na niektórych screenach widać mocno, ze ściągają od Uncharted 4, no ale jak zgapiać to zgapiać od najlepszych ;D Ale do sukcesu i wciągającego klimatu Uncharted raczej nie dadzą rady. To będzie kopia TR'a z 2013r. i mroczniejsza kopia Uncharted.
@Lord
Styl graficzny (...) wskazują że będzie to raczej duży dodatek niż nowa pełnoprawna odsłona
A to każda duża odsłona jakiejś serii powinna mieć inny styl graficzny? No to wychodzi na to, że większość gier, które do tej pory uważaliśmy za kontynuacje, są jedynie dodatkami... Gears of War, Uncharted, Forza, Fifa, Call of Duty, Battlefield, Assassin's Creed, Bioshock, Batman Arkham, Dark Souls, Mass Effect, Fable itd.
Niektóre serie zmieniają swój graficzny na przestrzeni lat, ale są to relatywnie rzadkie przypadki na tle całej reszty. Choćby Prince of Persia, Doom, The Darkness, Mortal Kombat, Zelda, Final Fantasy czy Diablo.
I nie, ładniejsza grafika =/= zmiana stylu graficznego. Styl graficzny to urzeczywistnienie wizji artystycznej, sposób ukazania świata gry, a nie rozdzielczość tekstur, oświetlenie czy kolorystyka (choć te ostatnie oczywiście są częścią stylu graficznego).
Bardzo dobrze widać to na przykładzie Dooma 3 i Dooma (4), gdzie ten pierwszy celował w realizm, a ten drugi postawił na stylistykę lekko komiksową (podobnie zresztą jak The Darkness i The Darkness II).
i sama jakość
Jakość czego? Gry? Oceniłeś jakość gry po 4 obrazkach? Oo.
Jakość czego? Gry? Oceniłeś jakość gry po 4 obrazkach? Oo.
Chodziło mi o to że styl graficzny jak i jakość grafiki stoją w miejscu.
@Up
Może dlatego, że od czasów re-bootu nie było nowej generacji konsol? Już TR 2013 wyciskał z tych maszynek praktycznie całą moc, więc poza lepszymi teksturkami, rozdzielczością czy ilością klatek na sekundę (co oferują ulepszone X i Pro), ja bym się wielkich zmian nie spodziewał.
Już TR 2013 wyciskał z tych maszynek praktycznie całą moc
No zobacz, a Uncharted 4 i Horizon pokazały, że można zrobić jednak ładniejsze gry.
@PanWaras Tylko szkoda że podałeś dwa exclusive na PS4. Wiadomo że jeżeli dana gra jest tworzona tylko na jedną platformę to można na niej zdziałać cuda, 5 lat temu The Last of Us, czy GoW Wstąpienie na PS3 powodowały opad szczęki, a była to wtedy ponad 7 letnia konsola, i do dzisiaj te gry wyglądają dobrze, a takie gry jak SotTR nie będą na aż takim poziomie graficznym jak U4 czy Horizon bo są tworzone na 3 platformy i pod każdą trzebabyło by z osobna optymalizować gre i wykorzystywać różne sztuczki graficzne (które excluisivy na PS4 wykorzystują mase)
Dobrze rozumiem TR 2013 wykorzystywał moc obecnej generacji?
Przecież ta gra była robiona pod stare konsole
ROTR wygladal zauwazalnie lepiej, choc gra byl gorsza i to znacznie wg. mnie, Shadow bedzie graficznie wygladal jak poprzednik, moze ciut lepiej bo to juz jest ta sama generacja.
Uncharted 2 i Uncharted 3 tez nie roznily sie za bardzo graficznie, choc trzeba przyznac ze pozniej wyszlo jeszcze Tlou ktore podwyzszylo poprzeczke.
No to jestem ciekawy jak wypadnie nowa. Co najsmutniejsze więcej „Tomb Raider” jest w nowym God of War gdzie eksploracja i zagadki są zdecydowanie lepiej skonstruowane niż w poprzednich dwóch częściach przygód Lary, gdzie bliżej jej do serii Uncharted.
Wygląda dobrze. Jak jeszcze utrzymają gameplay z kilkoma średniej wielkości obszarami bez idiotycznego "openworlda" to biere.
To się zdziwisz. Otwarty świat będzie.
@SpoconaZofia - Metroidvanii dużo bliżej do tunelówki niż do sandboxa, więc nie wprowadzaj ludzi w błąd.
Nie, metroidvanie mają otwarty świat. Ale wcześniej nie dostępne obszary odblokowujesz dopiero po znalezieniu jakiegoś gadżetu czy zdobyciu umiejętności. Widać to szczególnie pod koniec takiej gry, gdzie możesz iść wszędzie a nie masz zablokowanej połowy mapy.
Ale macie problem, przecież to kwestia semantyki i punktu widzenia... A takie Knights of The Old Republic I i II, Gothic 1 i 2, Fallout 1 i 2 albo Mass Effect 1-3 to nie miały otwartego świata? Jeżeli przez otwartość świata rozumiemy swobodne podróżowanie pomiędzy pomniejszymi lokacjami i miejscówkami, to do tej kategorii spokojnie możemy wrzucić większość cRPGów jakie kiedykolwiek powstały i wielu przedstawicielu innych gatunków (np. różne Zeldy, Darksiders I i II, GTA 1 i 2, czy nawet Diablo 2, gdzie po odblokowaniu kolejnych lokacji, można było po nich śmigać zupełnie swobodnie). Nikt przecież nie mówi, że otwarty świat nie może być przedzielony ekranami ładowania.
Powinniście się raczej martwić rozmiarami świata oraz sposobem jego zapełnienia i implementacji, a nie kwestią otwartości. Ostatecznie nie ma to kluczowego znaczenia, bo ważniejsze jest jak to wszystko sprawdza się w praktyce. Np. bardziej liniowe podejście Absolution nie spodobało się większości fanów Hitmana i twórcy zmuszeni byli powrócić do otwartości.
Wbrew pozorom to nie "semantyka" i kwestia ma znaczenie. Przykład Fallout 2 i Fallout 3. W 2jce podróżujesz od lokacji do lokacji samochodem i masz "odczucie" wielkości mapy i naturalności. w 3jce chodzisz od lokacji do lokacji i masz masę idiotyzmów w stylu - obóz rajderów znajduje się o rzut kamieniem od spokojnego "miasta" w którym nikt nie przejmuje się że bandziory siedzą im pod nosem.
Podobnie w nowych TR to, że przechodzisz od obszaru do obszaru daje wrażenie większego świata niż gdyby zamknąć go na jednej wyspie/dolinie.
No wygląda obiecująco, mam nadzieję że będzie tak samo dobrą częścią jak poprzednia.
Wolałbym żeby lokacje były porozrzucane po świcie wzorem Uncharted, ciekawiej można wtedy zawiązać fabułę, jest więcej akcji, mniej docierania z jednego punktu do drugiego. Dużo książek i filmów przygodowych jednak opiera się na zamyśle krążenia po świecie i szukania wskazówek, mi coś takiego bardziej leży.
Wow jesteście pierwsi z newsem na Wcctach maja tylko zdjęcie pudełek
Niestety ale przedstawione fragmenty lokacji bardzo, bardzo kojarzą mi się z Uncharted 4. "Nowe" Lary były w takiej lekko mono sepia kolorystyce.
A tu mamy orgie kolorów. Zbytnie zbliżenie TR do stylu studia Naughty Dog nie wyjdzie chyba najlepiej produkcji Crystal Dynamics. Obym się mylił bo lubię Larę.
A tu mamy orgie kolorów
Eeee... gdzie?
Elementy świata są kolorowe (baloniki na przykład), bo muszą (w końcu to świat realny, a nie jakiś komiks), ale zwróć uwagę na paletę. Jest mocno stonowana, dominuje brąz i szarość (a póki co, wszystkie pokazane sceny - na screenach i filmiku - rozgrywają się w nocy).
Ja bym się nie zdziwił, gdyby to była najmroczniejsza stylistycznie odsłona (do czego nawet tytuł zobowiązuje). Wystarczy zresztą, że gra utrzyma stylistykę poprzedniczek, które też nie wyglądały zbyt pocztówkowo i wakacyjnie (wręcz przeciwnie, niszczyły sielankowy nastrój dzikiej przyrody szarością i brudem).
Trzy screeny są bardzo kolorowe. Temu nie da się zaprzeczyć. Spójrz na ubrania, roślinność i oświetlenie. Reboot TR z 2013 też przecież toczył się na wyspach. Ale tam nie było tak kolorowo jak na pierwszym screenie. Dwa ostatnie zrzuty dopiero dają nadzieję, że utrzymano starą stylistykę z dwóch pierwszych odsłon TR po restarcie serii. Zresztą przedostatni obrazek pokazuje akcję nocą. Ale rzęsiście oświetlony budynek też posiada kolorystykę. Nie wiem skąd wymyśliłeś sobie mroczny klimat w zapowiadanej nowej części. Bo po załączonych ilustracjach wnioski nasuwają się jednak inne i w tym jest problem. Powtórzę się jednak i mam nadzieję, że się mylę. Gdyby stylistycznie zbliżyli się do U4 to nowy TR może wyglądać jak parodia U4 the lost legacy.
@Up
Ale rzęsiście oświetlony budynek też posiada kolorystykę
Czekaj... Czy ty oczekujesz, że świat będzie całkowicie pozbawiony kolorów? Że baloniki będą czarne i brązowe, tak samo jak ubrania, elewacje budynków, meble czy roślinność? Gdzie ty w prawdziwym świecie widziałeś coś takiego, na konwencie satanistów?
Akurat ten rejon świata słynie z zamiłowania do dużej ilości pstrokatych kolorów, a twórcy mają to po prostu zignorować i zakrzywiać rzeczywistość (udając, że jest inaczej), bo im nie pasuje do koncepcji?
Kolory są obecne w grze, bo są też obecne w otaczającym nas świecie. Zastosowana przez nich paleta barw jest bardzo stonowana, ziemista i mało nasycona, więc moim zdaniem zrobili wszystko co się dało przy założeniu, że chcą utrzymać mroczny styl, a nie sielankę.
Bo po załączonych ilustracjach wnioski nasuwają się jednak inne
Jeżeli dla ciebie zaprezentowane materiały stanowią orgię kolorów, to faktycznie nie mamy o czym rozmawiać :).
"Akurat ten rejon świata słynie z zamiłowania do dużej ilości pstrokatych kolorów"
No ale wcale nie jest kolorowo? No nie?
Faktycznie. Obejdzie się bez dalszego komentarza:-)
"Trawy i drzewa są takie szare,
Barwę popiołu przybrały nieba.
W ciszy tak smutno, szepce zegarek
O czasie, co mi go nie potrzeba.
Więc chodź, pomaluj mój świat
Na żółto i na niebiesko, .."
he he he
Ze zwiastuna wynika, że za tę część odpowiada Eidos Montreal, a Crystal Dynamics jedynie przy niej pomaga.
Ciekawe co jest przyczyną takiego obrotu spraw?
Zapowiada się na prawdę bardzo dobrze. Końcowa scena z "widownią" spowodowała u mnie ciary na plecach. Tylko proszę, więcej zagadek pokroju tych z nowego God of War'a i trochę mroku pokroju Angel of Darkness, do tego więcej pułapek i mniej strzelania i to będzie to :)
Taka marna namiastka Uncharted. Wszystko było by okej gdyby z tego nie zrobił się kotlet, który wychodzi co 2 lata.
Jak już się z góry coś zakłada, to potem nawet jak jest lepiej, to i tak się ocenia na gorzej, więc Twoja reakcja (zwłaszcza jako fanboja gier Sony) jest jak najbardziej zrozumiała. Jeśli chodzi o mnie, to uważam, że SoTR od Lost Legacy może być nawet lepszy, ale czwórki może nie pokonać. Osobiście trzymam mocno kciuki i czekam :)
Będą się różnić też graficznie. SoTR ma inną stylistykę. U4 prawie cała gra dzieje się w dzień, kiedy jest słonecznie.
W SoTR mamy dużo nocnych ujęć. Cieniowanie i oświetlenie może być kapitalne w tej grze. Oczy Lary chyba mają więcej detali niż w RoTR więc raczej będzie lekki postęp graficzny.
Gameplay pewnie wiele się nie zmieni w stosunku do TR 2013 i RoTR. Sama sceneria Amazonii przyciągająca oko, ale mam nadzieję, że będzie ciekawie zaprojektowana obfitująca w zagadki i wspinaczkę, a nie tylko strzelanie, strzelanie i jeszcze raz strzelanie co nudzi w nowych TR i Uncharted.
Nie uważam, że gra jest słaba i osobiście wolałbym, żeby było jej bliżej drugiej części, bo pierwsza się strasznie dłużyła.
Ciekawią wymagania jakie twórcy nam zapodadzą !? Oby uwzględnili błędy z poprzedniej gry i zoptymalizowali ją tak jak na to zasługuje, tak sama gra jak i my, gracze. :)
Nie sądzę, by zmieniły się jakoś szczególnie względem RYŻA. Graficznie widać, że jest mocno zbliżony. Ewentualnie jeśli doszedł by trayracing, to mogą po włączeniu go diametralnie urosnąć.
Przez moment odniosłem wrażenie, że oglądam Apocalypto...
Też miałem takie wrażenie, zwłaszcza pod koniec.
Oby tylko nie spartolili CE.
Znów Lara Rambo rozwali wszystkich, udając jak ją to boli, jakie zabijanie jest złe itp.? Nie żebym się jakoś przesadnie czepiał, bo oba nowe TR bardzo mi się podobały, zaliczyłem je obie na jakieś 90 parę procent, ale ten element tak wali po oczach, że aż śmieszy.
Dokladnie. Wymordowala tysiace najemnikow i innych bestii i nagle ja na sentymenty zaczyna brac haha
Jeśli nowy TR będzie przynajmniej w połowie tak dobry jak Lost Legacy to kupi się na przecenie.
Wrzesień i tak już należy do Spider-Mana ;)
Hmm trzeba będzie Spidermana ograć w tydzień i sprawdzić czy tym razem zrobili w końcu Tomb Raidera z tego Tomb Raidera ;)
Chociaż przyznaję że o ile pierwsza część była spoko, tak Rise już mi się dluzyl niemilosiernie, oprocz prologu 90% gry na tej samej lokacji nie pasuje do gry przygodowej. Szczerze RotTR był tak wtórny i czerstwy że mało co z niego pamiętam. Mam nadzieję że wezmą lekcje od Naughty Dog i zrobią trochę bardziej zróżnicowane lokacje.
To juz nawet nie chodzi o lokacje, fabula gry byla tak nudna i kiepska, ze trudno bylo znalezc motywacje zeby w to grac :F
No właśnie mi coś urwało.
Pisałem że nowe TR nie dorastają do pięt serii Uncharted pod wieloma względami. W grze ND jest przygoda, świetna narracja, fajni bohaterowie, bardzo dobrze zaprojektowane i różnorodne lokacje. Nowe TR tak nudzily że Rise chyba z 2 tyg męczyłem. Podczas gdy nawet (najgirsze z serii) Uncharted 3 mogę wciągnąć na jedno posiedzenie, bo jest tak świetnie poprowadzone.
Dla mnie jezeli chodzi o Uncharted to chyba najslabsze jest 1 albo Lost Legacy, ale i tak oceniam je na 8.5 czyli wysoko. W Lost Legacy nie do konca przekonaly mnie postacie ;)
Trojke oceniam na 9, niesamowicie mi sie rezyseria podobala w tej czesci, historia z reszta tez. 2 i 4 to juz wlasciwie ideal jak na swoje czasy i ten gatunek dla tego 10/10
Z relacji wynika, że wysłuchali fanów i będzie to TR pełną gębą, czyli dużo eksploracji grobowców, mnóstwo pułapek oraz podwodne etapy.
Może to być najlepsza część przygód Lary i wielki hit.
Biere w ciemno. Spodziewam się ocen na poziomie 90%.
Mi jedynie w nowej larze brakuje "starej" lary :)
I oczywiście, wiem że jest "classic outfit", no ale bez przesady
W dwie poprzednie lary grałem i bawiłem się dobrze, więc w tym wypadku nie może być inaczej i zakupie na 100% . :)
rambo lara w akcji, aczek za zabicie 3000+ ludzi w jednej rozgrywce i zagadki proste jak budowa cepa, niech zobaczą jak w slasherze nowym God of War wyglądają zagadki i przestaną serwować screeny w których lara skacze z nożem. Kiedyś dostane w bundlu HB za miesięczną subskrypcje / na pewno nie kupie.
Gdzieś czytałem, że twórcy chcą udoskonalić pomysł typu zagadek, jakie są w GoW, by były jeszcze lepsze. O Ryżu też pisałeś, że rambo raider, a tam nie było już tak dużo strzelania. Tutaj ma być jeszcze mniej, a więcej pułapek. Jest dobrze :)
Ciekawe ile w nowy "Tomb Raider" będzie "Tomb" (zwiedzania grobowców, ekwilibrystycznej eksploracji ruin, wymagających zagadek), a ile "Raider" (zarzynania wszystkiego co się rusza z byle powodu).
Z byle powodu? Jak ktoś do ciebie strzela albo próbuje cię rozszarpać, to chyba byle powód nie jest :D.