Mody graficzne do kultowych gier – klasyki na graficznym wypasie
Zawsze staram się szukać jakiś modów do gier. Po to siedzę na PC'cie, aby móc mieć wpływ na wygląd gry w którą gram. Po za tym dzięki modom dużo starych gier przeżywa drugą młodość.
Jak dla mnie GTA San Andreas było NAJLEPSZE !
A gdzie dx 11 do gothica 2? Dzieki dx11 i kilku innym moda na grafike gothic 2 wyglada oblednie, a wy nic o nim nie napisaliscie...
A i Overhaula da sie zainstalowac na polska wersje jezykowa tylko jest to bardziej skomplikowane.
Jak można było pominąć gothica, toż to niewybaczalne, skreśla cały artykuł, skreśla cały serwis jakim jest GOL.
Przecież jest Gorhic 2 dx11 na liście
Zgadzam się z powyższym pierwszym komentarzem. SA przewyższa V pod każdym względem: misje karetek, straży, policji, o wiele więcej nieruchomości i biznesów, przejmowanie dzielnic, ciekawe znajdźki itp itd. Tego było na tony i to wciąż moja ulubiona część.
Deus Ex NV jest dobry na tyle że inne mody go używają. Do tego poprawki kolorów, rozdzielczości i gammy.
Szkoda tylko że projekt zmian modeli postaci był okropny i niedokończony.
PS. Revision ssie, grajcie w GMDX moda.
Pomijając morrowinda i Deus exa te mody ulepszające to są pierdołki które ledwo co poprawiają grę
Brakuje tu takich modów odnawiających całkowicie grę do thief1, gothica 1
Brakuje tu takich modów odnawiających całkowicie grę do thief1
mówisz masz
http://www.moddb.com/mods/thief-gold-hd-texture-mod
Zawsze staram się szukać jakiś modów do gier. Po to siedzę na PC'cie, aby móc mieć wpływ na wygląd gry w którą gram. Po za tym dzięki modom dużo starych gier przeżywa drugą młodość.
bo nie ma żadnego moda a jeśli już jest jakaś modyfikacja to zwykły laik tego nie zrobi bo niestety wiąże się to ze grzebaniem w plikach gry.
Jest masa modów do MW 2005. Od zmienionej grafiki, po integracje w system gry. Nowe wyścigi, większe zainteresowanie policji (level 10). Więcej gości na czarnej liście. Tuning rodem z Underground - neony itp.
Wszystko wgrywa się bardzo prosto.
@stach122 - zanim się zbłaźnisz to sprawdź. Do MW jest wydawany i ciągle ulepszany przepiękny graficzny mod bez którego już dziś nie ogrywam w ogóle tej gry ponownie. Brak DX11 do Gothika dużym minusem
Nie korzystałem nigdy z modów. Zresztą wtedy, gdy były dostępne, to był wyjątkowo słabe. Mogłem zmienić co najwyżej wygląd celownika w strzelaninie. Potem jedynie słuszna platforma, czyli PlayStation i wyłącznie grafika domyślna lub ustawienia default. Nawet nowe koszule i plecaki w "The Last of Us" wydawały mi się gorsze od domyślnych.
Myślałem, że jesteś graczem, który po prostu nie lubi modyfikacji. Potem przypomniałem sobie, że jesteś konsolowcem i po prostu nie możesz tego lubić.
On wierzy tylko w Play station.
GTA: San Andreas – Enhanced Edition
Tego nie robi jedna osoba.
Zresztą jeśli o GTA jest masa innych lepszych modów które nie psują klimatu.
Najważniejszym z takich modów dla mnie był Brutal Doom. Cholernie zmienił i odświeżył on tą grę, praktycznie ją wskrzesił. Dlatego trochę szkoda że nie ma o niej słowa w tym artykule.
ani to jakości grafiki nie poprawia ani nic wole oryginał a nie jakies efekty swietlne przejaskrawione
Jak byłem młodszy to się wgrywało do SA pełno modów. Często folder z modami miał więcej GB niż reszta plików na komputerze.
Teraz nie ma na to czasu. Człowiek dorosły ma tyle rzeczy ciekawych do robienia, że na siedzenie w domu przed PC już tyle czasu nie ma. Chociaż obserwuje odo czasu do czasu strony z modami, bo wciąż czekam na mody zmieniające mechanikę sterowania do G1 i W1. Nigdy tych gier nie ukończyłem i do póki takie mody nie wyjdą - nie ukończę. Szkoda czasu na coś co jest nie grywalne.
Panowie,
Bardzo dziękuję za opisanie mojej modyfikacji do GTA San Andreas, jednak zaszła pomyłka. Opisywana modyfikacja różni się od tej mojego autorstwa, chodzi konkretnie o zły link.
Podaję link do mojej modyfikacji:
drive .google.com/open?id=0B-Xv7zlBIwr6eXNEWm8tcG5zN0k
Z góry dziękuję za poprawienie błędu
Ciekawy artykuł. Zachęca do powrotu do starych dobrych gier, bo przez ostatnie 3 lata nie wyszło nic co zapadłoby w pamięć na dłużej poza wiedźminem 3.
Realistic mod do Crysis'a 1
A gdzie mody do Dooma 3 na przykład Absolute HD 1.6 który ważył około 2 GB pozwalał uruchomić grę nawet w 8K mnóstwo ulepszonych textur
Polecam bardzo z tej listy:
Mafia: The City of Lost Heaven – Mafia Remastered
Morrowind Overhaul – Sounds and Graphics
Wiedźmin – The Witcher Texturen Mod
S.T.A.L.K.E.R.: Zew Prypeci – COP Remake
Brakuje Moda do doom 3 absolute hd który pozwala uruchomić grę nawet w 8k i sporo ładniejsze textury
A kogo to obchodzi skoro 8k ma jakiś promil graczy? :D zresztą to nie artykuł o wszystkich modach...
8k natywnego, to w PL nie ma nikt, bo u nas nie ma nawet w sprzedaży takich monitorów/tv. Za to 4k z dsrem ma już wielu.
Ja wiem że nikt prawie nie ma 8k ja sam nie mam nawet 4k tylko fajnie że jest taka opcja w modzi\ grze za kilka lat będzie można bez problemu grać w takie gry a nie tak jak co nie które już nawet 1080p jest problem uruchomić.
90 procent modów to tylko ciekawostki i popierdółki. Nigdy ich nie instalowałem, bo w sumie praktycznie nigdy nic nie dawały.
Skoro nie instalowałeś to skąd możesz wiedzieć, że nic nie dają.
Ja mody graficzne używam do ok 70 starszych gier.
Największą frajdę daje modowanie starszych gier 1996-2006.
Prawisz, że nic nie dają.
Gothic 2 NK + L'Hiver Edition + Dx11 i nie ma różnicy ?
Pod wieloma względami jest nawet lepiej niż w Gothic 3.
Tomb raider 1 + 3dfx akceleracja sprzętowa + wysokie rozdzielczości ekranu i już gra wygląda jak Tomb Raider 2/3.
Po dograniu tekstur o wyższej rozdzielczości wygląda lepiej nawet od Tomb Raider 4/5. A po wgraniu tekstur pod Glidos z strony TombRaiderextra poziom tekstur zbliża się do Tomb Raider Anniversary z 2007 w grze z 1996.
Jasne nic nie daje.
Dobre gry oprócz ewentualnie modów graficznych nie potrzebują modów. Słabszym mogą dać trochę do jakości, ale to i tak rzadkość.
No dobra, oprócz modów graficznych. Reszta nic nie daje.
No dobra, oprócz modów graficznych. Reszta nic nie daje.
No z tym się trochę zgadzam, można powiedzieć, że wybierając 100 modów do gier które tworzą nową zawartość, tylko 5 będzie wartych uwagi, dla mnie mody to tylko te które głównie zmieniają grafikę na lepszą czy też podbijają rozdzielczość.
Pamiętaj tylko, że podbicie rozdzielczości ekranu daje dużo mniejszy efekt niż podbicie rozdzielczości tekstur.
Tu jest pole do do sporego popisu. Plus efekty z dx11, których nie było za czasów dx 5,6,7,8.
Rzadko, kiedy do starszych gier są dodawane takie efekty.
Chyba dx11 tylko dołączony do Gothic 1/2, które były pod dx8.
Widocznie są z tym komplikacje.
Bardzo często natomiast efekty dx11 są przez modderów tworzone do gier pod dx9, które łatwiej się przerabia.
Oczywiście kolejny artykuł na golu napisany byle jak tylko żeby się czymś zająć, że ktoś dostaje pieniądze za takie pisanie tekstów z dupy.
Żeby tworzyć artykuł to trzeba się znać na tym i mieć jakieś rozeznanie.
Od siebie dodam
h ttp://hdproject.altervista.org/
h ttp://www.moddb.com/mods/absolutehd (wyłączasz Huda w opcja i wtedy to jeden z najlepszych FPS-ów jaki powstał)
Chyba najbardziej rozbudowany mod do gry jaki znam to Cinematic Mod do Half Life 2, szkoda że autor o nim nie wspomniał... Mod praktycznie przerabia wszystko, łącznie z tym że mod ma własne menu do zmiany ustawień :)
Co do COD'a 2 polecam ten Reshade:
http://sfx.thelazy.net/games/preset/7124/
Gra wygląda niemal jak Dunkierka(nie no przesadzam), ale imho lepiej od enb z newsa.
Z tego co mówią na anglojęzycznych forach Activision planuje remastery w swej serii COD.
W 2016 roku odświeżyli COD MW i dołączyli do sprzedaży z
COD-Infinite Warfare. Bez tego remastera sprzedaż tej gry byłaby słabsza, bo ta nowa część była nisko oceniana.
Na 2018 rok planują remaster COD MW 2 i pewnie też będą sprzedawać w pakiecie z kolejną futurystyczną odsłoną, by mieć lepsze cyferki. Taki zabieg się im opłaca. Bo przy tych remasterach się za wiele nie napracują.
Podbicie rozdzielczości tekstur + efekty Dx11, a same gry zamiast 10gb zajmują 50 gb, ale też wymagania sprzętowe większe :) Później mają zająć się COD-MW 3.
Ta część wygląda trochę lepiej od MW i MW 2, bo powstała już na nowszym direct niż 9, ale poprawić też się da.
Ewentualnie później poprawią COD 1 oraz COD 2.
Ale na razie cisza. Z jednej strony w ich przypadku byłaby największa poprawa w stosunku do oryginału, ale nowsze pokolenie nie wiadomo czy się na te odświeżone gry skusiłoby bo miały mniej dynamiczną rozgrywkę niż trylogia MW.
Korzystam czasem z modów, ale rzadko. Najmilej chyba wspominam modyfikację do gry Morrowind która wprowadziła do gry banki. Konta, odsetki, pożyczki bardzo szybko było można stać się bogatym i trzymać w banku swoje zasoby.
Natomiast modów graficznych nie uznaję, bo nie czuję takiej potrzeby. Może to wynika z tego, że grając w dany tytuł lubię czuć że gram w grę z 1998 roku czy tam 1995 (klimat dawnych lat i pewnie nostalgia odgrywa tutaj sporą rolę). Nie jestem graficznym entuzjastą, a mody graficzne co próbowałem jakoś psuły mi odbiór gry. One przeważnie były przesadzone, jakieś takie sterylne i dziwne. A granie w starą grę pierwszy raz z modami graficznymi wręcz uważam za gwałt na danym tytule, bo przykładowo mod graficzny do Deus Ex jest dla mnie okropny.
Możliwe że wynika to też z doskonałej pamięci wzrokowej, ponieważ kiedy inni doznają wielkiego zawodu odpalając grę z dzieciństwa którą się zachwycali. To ja w przeciwieństwie do nich widzę dokładnie to co widziałem dziesięć lat temu. Oczywiście że widzę różnicę generacji, ale dla mnie Half-Life czy Wolfenstein 3D wyglądają teraz dokładnie tak samo jak wyglądały w czasach swoich premier.
Nie przesadzaj.
Ja na przykład w TR 1 grałem w 1997 roku bez akceleracji sprzętowe, bo potrzebne było Voodoo i plik pod nGlide.
Była tylko rozdzielczość 640x480. Bez muzyki.
Później w 2004 roku dopiero bez problemu potrafiłem grać z akceleracją sprzętową (brak pikselozy), mieć dużo wyższe max rozdzielczości ekranu takie jakie były już w TR2, TR3 więc gra wygląda identycznie jak 2 i 3 część Tomba.
Do tego cała muzyka zgrana z wersji PSX, gdzie było więcej muzyki niż na wersji Pc.
Były też tekstury HD, których nie udało się mi wgrać, bo potrzebny był Glidos. Dopiero niedawno powstała paczka TOMBATI z pierwszym plikiem startowym do TR1 dla windows, który nie potrzebuje do uruchomienia wbudowanego dosboxa. Bez problemu idzie wgrać tekstury HD więc TR 1 wygląda lepiej znacznie lepiej niż TR2/TR3, a nawet bardziej szczegółowe ma obiekty niż w TR4/TR5.
Wystarczy przyjrzeć się obrazom w Croft Manor czy ścianom np: w Peru - City of Vilcabamba. Powstało kilka paczek tekstur, które można wygodnie sobie przed odpaleniem gry załączać. Nadal to ten sam TR 1, bo w samej rozgrywce nie ma zmian, a remake TR Anniversary 2007 to już zupełnie inna gra. Przerobione poziomy, inne rozwiązania i inaczej się przechodzi grę. Dla porównań fajne, ale jak przejść trzeba dwie wersje, bo oryginał i remake to dwie różne gry, dlatego remastery są przeważnie lepszą sprawą.
Chyba tylko remake Resident evil 1 przebił oryginał ze znanych mi remaków.
Szkoda tylko że mod do morrowinda nie działa z polską wersją więc nie ma co się zachwycać.
Nagraj na angielską wersję i wgraj osobno spolszczenie
Gdzie Berserker do Quake II ? DX 11 go Gothika 2 i mody do NFS MW ?
ma ktos linka do moda do Mafii? GOLowskie serwery ssą okrutnie...inne jerszcze bardzej i kazą czekaz dwa dni az sie pobierze (wolny transfer)
najlepszy to ten mod do Grand Theft Auto: San Andreas
Nieźle to wygląda. Musiałbym się zainteresować tym modem, bo San Andreas to jedna z tych lepszych części serii.
Mam zmodowanych ok 200 gier., gdzie w kilkudziesięciu jest bardzo duża zmiana na plus od grafiki zaczynają po mocne rozszerzenia fabularne czystych wersji i poprawę mechanik i wyeliminowanie bugów.
Ale nigdy nie modowałem GTA 3 oraz dodatków do trójki Vice City i San Andreas. Za to zmodowany mam GTA V.
Chciałbym wrócić do San Andreas, ale oprawa mnie odstrasza. Muszę wypróbować któryś z tych modów.
Ech, polecać Brutal Dooma do zmiany wyglądu?
Dobrze się tam czujecie?
Doom 1 najlepiej wygląda, gdy przeniesiony został na silnik Doom 3 i odpalamy go jako mod pod Doom 3.
Doom Reborn v.1.6 - 605 mb
Doom 3 też idzie porządnie zmodować. Jest kilka modów, które ważą ok 5gb. Duża zmiana na plus jest w oświetleniu i teksturach.
Słodki Jezu... ten mod to esencja tego, jak nie powinno się to robić....
Nie sztuką jest dać ostrzejsze tekstury i nawalić efektów świetlnych, sztuką jest żeby to wyglądało spójnie i przejrzyście.
Do tego pozmienianie efekty dźwiękowe, przeciwnicy i feeling broni na gorsze.
To już graficznie lepiej wypada Total Chaos, podobno na silniku GZDooma.
Nie ma to jak pierwszy komentarz. Plusowany za uwagę braku na liście pozycji, która jest na liście :D
Już nie przypominajcie więcej o Wiedźminie 1 i zostawcie dobre wspomnienia w spokoju.
Słaba ta wasza aktualizacja. Najnowsza dostępna wersja to 17.6.7. Jest ona znacznie lepsza i bardziej dopracowana. Dodatkowo Degenerated jest twórcą moda do wersji 17.5, która była w wersji beta, później odpowiedzialny był Clockwork. https://gothic.org.pl/publicystyka/newsy/directx-11-do-gothic-2/
Ja osobiście gustuję w tych pakietach do Gothic 1-3:
G1 + mody: System pack 1.6, Edycja Rozszerzona PL + Dx 11 + Texture Pack Artemiano
G2 NK + mody: System pack 1.7, Returning 2.0 + Dx 11 + spolszczenie (R2.0 korzysta z tekstur L'Hiver)
G3 + mody: Community patch 1.75 + Quest Pack 4 PL + Content mod 3.1
W przypadku Gothic 1 wgrywam dx11 w inny sposób niż dla G2NK, bo nie są w formie instalatora tylko plików, które trzeba ściągnąć i wkleić do gry ręcznie - dx11 G1 i dx11 G2. Wklejamy najpierw Dx11 G2 do gry, a następnie podmieniamy część plików kopiując dx11 G1.
Nie ma chyba do dziś instalatora dx11 pod G1. Wiem też, że dx11 do G1 lubił szwankować na System pack 1.1, a idealnie działał dopiero przy System pack 1.6. Bardzo dobrze Dx11 pod System pack 1.6 współpracuje z Edycją Rozszerzoną późniejszymi wersjami oraz Texture pack Artemiano.
G2NK z dx11 przechodziłem pod Returning Rebalance 2.1, L'Hiver Edition, a następnie z Returning 2.0.
W przypadku Returning Rebalance 2.1 używanie dx11 miało wadę. Co ok 10-ty wczytany zapis po zgonie kończył się zawiasem. Poza tym gra z samym modem bez dx11 ładowała się z 3 razy szybciej niż mod + dx11. Widocznie pierwsza wersja Returninga była słabo dostosowana do współpracy z dx11
Dx11 z L'Hiver Edition i z Returning 2.0 jest o wiele bardziej kompatybilne mimo, że z tymi modami gra ma większe wymagania. Co ciekawe przy instalacji L'Hiver Edition i dograniu dx11 mod automatycznie instaluje go do najnowszej wersji, jeśli takiej nie posiadaliśmy.
Przy najnowszej wersji Returning 2.0 v0066 R2 nie musimy i chyba nawet nie jest zalecane osobne instalowanie Dx11, System pack 1.7, Fix, bo mamy wszystko w instalatorze Returning 2.0. Najpierw System pack 1.7 i Fix (Playerkit jest niepotrzebny, bo po dograniu R2.0 nie idzie wgrać innych modów do G2NK, bo mod nadpisuje pliki gry) A następnie przy instalacji moda R 2.0 mamy ok 10 opcji instalacji w tym dx11.
Osobno tylko instaluje się spolszczenie od grupy bractwo spolszczenia. I mamy G2NK na 300 godzin czyli 4 razy dłuższą fabułę. Mnóstwo nowego contentu, gildii, zadań oraz grafę full wypas. Samo dx11 do G1 czy G2 to bardzo mało :)
Podejrzewam, że dx11 w najnowszej wersji jaki podałeś do Returning 2.0 v0066 R2 nie pójdzie dograć, bo nie instaluje się go osobno.
Kaczmarek35 Do G1 tak samo jak do G2 jest automatyczny instalator w wersji 17.6.7, wystarczy trochę poszukać. a Returninga nie lubię i nie polecam.
Ja osobiście preferuje fabularne mody rozszerzające główny wątek, a nie odrębne historie. Stąd do G1 zawsze najbardziej lubiłem Mroczne tajemnice, a później Edycje Rozszerzoną, a do G2NK lubiłem Returning Rebalance 2.1, a później Returning 2.0. Jak porównywałem L'Hiver Edition z pierwszą wersją Returninga to mimo, że grafa była słabsza w pierwszej wersji Returna to o wiele bardziej wolałem tego moda niż L'Hiver, który niewiele zmienia poza grafą/poz.trudności/kilkoma mechanikami, a mi zależało na rozszerzeniu fabularnym najbardziej. A nowsza wersja Returning 2.0 + dx11 to wręcz miażdży jak dla mnie L'Hiver Edition + dx11. Nie potrafiłby już grać w G1 i G2NK z taką małą ilością questów jaką mają czyste wersje :) L'Hiver stąd to bardzo mało jak nie dodaje fabuły.
Gra w G2NK bez Returning 2.0 mija się z celem.
Ze względu na to ile ten mod zmienia na plus:
-Rozszerzenie gry minimum 4 razy. (Czysty G2 NK jest zbyt króciutki)
-3 dodatkowe gildie główne i 5 nowych gildii pobocznych
-300 dodatkowych questów dobrej jakości (lepsze niż te z G3 i wiele lepszych także od tych z G1 i G2NK)
-31 nowych dodatkowych terenów
-dodatkowa główna linia fabularna z Opiekunami, która zwieńczenie ma w dodatkowym 7 rozdziale z bitwami
-znacznie lepsza grafika (Jedynie L'Hiver Edition+Dx11 może się równać)
-poprawa wielu mechanik gry i wprowadzeniu nowych
-masa nowego contentu nie tylko zbroje, bronie.
-zwiększenie poziomu trudności (zwłaszcza Hard jest fajny) Czysty G2 NK jest zbyt łatwy i nuda, gdy przez całą grę nie ma ani jednego zgona
-walka z bossami
-nowe zwroty akcji
Jaki polecacie mod bądź zestaw modów do Gothica 2?
Nigdy nie grałem w tą grę, bo mnie po prostu odstrasza grafika, a chciałbym go spróbować w nieco odświeżonej wersji. Na nexusie jest mod o nazwie "Gothic II Graphics Overhaul", lepiej wygląda czy gorzej w porównaniu do DX11?
G2 NK + mody: System pack 1.7, Returning 2.0 + Dx 11 + spolszczenie (R2.0 korzysta z tekstur L'Hiver)
Przy Returning 2.0 w najnowszej wersji 0066 R2 masz wszystko w jednym instalatorze - REturning 2.0, System pack 1.7, Fix, Dx 11 oraz ten olbrzymi mod Returning 2.0 korzysta z najlepszego texture packa do G2NK, bo używa tekstur z L'Hiver Edition. Opis instalacji jest na Youtube oraz na bractwospolszczenia. Osobno dogrywamy później tylko spolszczenie moda.
Returning 2.0 do G2NK dodaje/poprawia:
-Rozszerzenie gry minimum 4 razy. (Czysty G2 NK jest zbyt króciutki) Gra z modem starcza do 300 godzin.
-3 dodatkowe gildie główne i 5 nowych gildii pobocznych
-300 dodatkowych questów dobrej jakości (lepsze niż te z G3 i wiele lepszych także od tych z G1 i G2NK)
-31 nowych dodatkowych terenów
-dodatkowa główna linia fabularna z Opiekunami, która zwieńczenie ma w dodatkowym 7 rozdziale z bitwami
-znacznie lepsza grafika, bo tekstury na znacznie wyższym poziomie, a wraz z dx11 robi to dopiero wrażenie
-poprawa wielu mechanik gry i wprowadzeniu nowych
-masa nowego contentu nie tylko zbroje, bronie.
-na naukę umiejętności potrzeba sporo złota
-walka z bossami
-nowe zwroty akcji
-zwiększenie poziomu trudności (zwłaszcza Hard jest fajny) Czysty G2 NK jest po którymś razie zbyt łatwy i nuda, gdy przez całą grę nie ma ani jednego zgona. W Returning 2.0 do końca 3 rozdziału/połowy 4 rozdziału na Hard jest ciekawiej niż w G2NK czyli pierwsze 220 godzin, a później podobnie lub łatwiej od 220 dp 300. Gdy ktoś się obawia może wybrać lajtowy poz.trudności Normal, który oferuje, aż 20 pkt nauki co poziom co jest przesadą, bo z R2.0 idzie wbić 90 leveli. Kompletnie nie polecam Easy na którym jest, aż 25 pkt nauki co level :) Hard i tak nie jest wcale nie taki trudny, bo daje 15 pkt nauki, gdy w czystym G2NK było 10 PN i znacznie mniej leveli maksimum.
DX11 - opcje pod F11 suwaki dajemy max w prawo:
-Lepszy wygląd wody
-Lepsze cienie i oświetlenie
-Większe zasięgi widzenia
-Większa wydajność, bo znacznie więcej liczba Fpsów
System pack:
-Dostosowanie gry pod nowe systemy Win 7,8,10
-Dodanie panoramicznych rozdzielczości
-Większa czcionka w grze. Na każdej rozdzielczości tak duża jak kiedyś w 800x600
-Poprawia błędy zostawione przez Piranhe Bytes
A do Gothic 1 ten zestaw modów: System pack 1.6, Edycja Rozszerzona PL + Dx 11 + Texture Pack Artemiano
System pack, Texture pack i dx11 wiadomo co poprawiają.
Edycja Rozszerzona dodaje:
-nową gildię główną bandytów
-nową gildię poboczną myśliwych
-dodana opuszczona kopalnia - w późniejszym rozdziale jest otwarta
- dodatkowe 110 questów (przy jednym podejściu do gry dodatkowe 80, bo 10 jest po dołączeniu do danej gildii głównej 1 z 4)
-dbałość o spójne lore z podstawką G1
-znacznie więcej punktów nauki potrzeba na wyuczenie się walki i także więcej potrzeba rudy
-troszkę zwiększony poziom trudności (zwłaszcza czuć w rozdziałach 1-3, że jest ciekawiej)
Vurt Gothic II Graphics Overhaul i DX11 to dwa mody na grafikę, które mogą współpracować. DX11 jak nazwa wskazuje dodaje do G2 efekty graficzne typu dynamiczne cienie, efekty cząsteczkowe itp. Natomiast Vurt Gothic II Graphics Overhaul to paczka tekstur i modeli. Zdecydowanie NIE instaluj modów typu Returning Mroczne tajemnice czy inne Czasy Zapłaty są to mody fabularne, które Cię teraz nie interesują.
Zacznij od patchy naprawiające działanie gry na Win 10: https://gothic.org.pl/gothic/gothic-1/gothic-12-windows-10-8-7/
Potem zainstaluj DX11: https://gothic.org.pl/publicystyka/newsy/directx-11-do-gothic-2/
i na koniec możesz dodać ta paczkę tekstur.
Jak nigdy nie grał w Gothica to powinien moim zdaniem zagrać przecież najpierw w Gothic 1, a następnie w Gothic 2 Noc kruka. Filmów/gier od drugiej części przecież nie ma żadnego sensu zaczynać. Tym bardziej przy takiej ciągłości fabuły i tak równym poziomie obu tych gier.
Przy G1, by się oswoił z mechaniką, a przy nieco trudniejszym G2NK już by sobie radził.
Bez rozszerzeń fabularnych do G1 może dograć System pack 1.6, DX11, Texture pack Artemiano i już gra dostaje rumieńców, bo wygląda znacznie lepiej.
Jedno jest pewne. Ktoś kto nigdy nie grał w G1 i G2NK, gdyby zagrał od razu w G2NK + L'Hiver Edition lub G2NK + Returning 2.0 na Hard lub Legendarnym mógłby się ostro zdziwić w rozdziałach 1-3, jeśli liczy na sielankę typu Wiesiek 3 czy Skyrim :) Z kolei na Easy lub Normal w R 2.0 pewnie dałby radę po ogarnięciu większości, ale do końca gry, by miał męczarnie w porównaniu do doświadczonych graczy. Bo ten mod trzeba bardzo dobrze poznać ze względu jak wiele bonusów daje alchemia, retoryka/inteligencja oraz jak bardzo trzeba znać mod, by uniknąć pułapek, by nie zablokować sobie dostępu do czegoś, gdy nie wykona się czegoś zgodnie z założeniami moda typu odpowiednio wybierane dialogi i pojawienie się tego samego dnia w określonym miejscu, by mieć dostęp np: do dołączenia do gildii zabójców, kontynuowanie gildii kupców czy dostanie się do wielu miejsc typu Pustynia Adanosa, Las Asasynów, Kopalnia żelaza orków, Świątynia Śniącego, Dolina Cieni i bardzo wiele innych. Baa już na samym początku moda można strzelić gafę przy rozmowie z pierwszym Opiekunem, gdy pyta czy zgadzamy się na jego warunki. Jeśli nie zgodzi się ktoś omija go nie tylko 10 zadań Opiekunów z rozdziałów 1-4 oraz dostanie się do ich siedziby, a także dostanie od nich zbroi najlepszej na 5/6 rozdział, ale też nie ukończy się już moda, bo na 7 rozdział jest potrzebna runa teleportacyjna do ich siedziby, którą dostajemy w 5 rozdziale. Gdy grałem w tego moda rok temu na forum kilka osób pisało, że strzeliło taką gafę i dopiero w 2/3 rozdziale dowiedzieli się o tym. A takich pułapek jest blisko 10 w grze, że sporo można stracić questów bądź dostępu do terenów jak coś źle się zrobiło lub nie wie jak za to się zabrać. Ja jestem ostrożny i doświadczony to gaf nie popełniałem. Ale większość z 80% ludzi mimo doświadczenia G1/G2NK bez przerwy pisało i miało z czymś problemy. L'Hiver Edition pod względem trudności to taki odpowiednik R 2.0 na Hard, ale nie idzie stworzyć ostatecznie koksa w 2/3 gry jak w R 2.0 więc gra wymagająca jest przez większość moda. Dużo osób mi mówiło w realu i virtualu jak męczyło się na L'Hiver.
a gdzie cokolwiek do Quake`a? było kilkadziesiąt modów poprawiających grafikę. chyba, żadna z przedstawionych w artykule modyfikacji nie poprawiała tak drastycznie grafiki jak np. Quake 1.5
Przecież tu jest kilka przykładów tylko.
A idzie zmodować pewnie z 500 gier. Sam mam 200 gier z modami. Oczywiście w przypadku Quake 1 i Quake 2 nie trzeba samemu szukać plików i grzebać, by zmodować te gry, bo są gotowe konfiguracje tych gier już zmodowane. Instalujesz i masz.
Poza tym podawanie czegoś takiego na liście jak sam dx11 do G2 jest słabe, bo to mod dodatkowy, a nie jako baza.
Dla samej grafy ktoś dodaje przecież takie konfiguracje:
G1 - System pack 1.6, Texture pack Artemiano, Dx 11
G2 - System pack 1.7, Fix, L'Hiver sam Texture pack, Dx11
Jak dla mnie to do gier wcale nie potrzeba jakiejś mega grafiki. Grunt, żeby gra była ciekawa :)
Sam grywam czasem z bratem w GTA San Andreas bez zadnych modow dla wspomnien na trybie cooperate ktory oferuje ta gra m.in. na starym poczciwym xboxie. Zabawa we dwoch jest duzo lepsza niz w trybie single player i nie ma dla nas znaczenia tu oprawa graficzna. Akcje szczegolnie te sytuacyjne sa w tej grze nie do przebicia.
A gdzie Returning nie dość że grarficznie się zmienia to podadawane są qesty itp
Trochę odświeżam kotleta ale warto zaznaczyć, że instalacja Morrowind Overhaul jest możliwa na polskiej wersji językowej. Sam robiłem to na polskim wydaniu z Kolekcji Klasyki. Wymagało sporo wysiłku i kombinowania z kilkoma innymi programami, ale było wykonalne.