Kingdom Come Deliverance otrzymało wielkanocną aktualizację
@up to zwykła paczka tekstur dla ludzi którzy mają więcej vramu na swoich kartach, bethesda tak robi, ubisoft i wiele innych. Sporo takie tekstury zajmują więc po co każdy ma zasysać ekstra kilkanaście gigabajtów
Przy okazji udostępniono darmowe DLC, dodające wyższej jakości tekstury oraz oprawę dźwiękową.
Jak czytam takie coś to aż mi się chce całkowicie porzucić zainteresowanie grami.
Aż sobie wszedłem na Steam żeby przeczytać jak to wygląda i naprawdę twórcy nazywają to jako "Free DLC - HD Texture and Audio Pack"
HD Audio is available for all three voiceover languages (English, German and French) and enhances all in game voiceovers and sounds.
Czyli oni błędy techniczne naprawiają i reklamują jako darmowe DLC, i ktoś mi jeszcze powie, że rynek gier jest w idealnym stanie, gorzej niż jest obecnie chyba być nie może.
@up to zwykła paczka tekstur dla ludzi którzy mają więcej vramu na swoich kartach, bethesda tak robi, ubisoft i wiele innych. Sporo takie tekstury zajmują więc po co każdy ma zasysać ekstra kilkanaście gigabajtów
Można też kupić na allegro konto z grą za pare złociszy :P
Już lepiej spiracic bo na to samo wychodzi, twórcy nie mają z tego ani grosza a ty jeszcze cwaniakowi pieniądze za to dajesz. Pomijam fakt, że zalogować się do takiego konta t opewnie jak wygrać w totka.
@Mardo97 -> Wspierasz złodzieje i tyle, durniu.
Partacze będą tą grę łatali jeszcze co najmniej z rok czasu.. więcej psują niż naprawiają.
@Starcall Co do ostatniego to się nie zgodzę... i przed ostatniego też. Elex działał u mnie sporo płynniej od KCD oraz zdecydowanie mocniej mnie wciągnął. To moje zdanie. Lubię przez większość rozgrywki dążyć do czegoś co może ją zmienić bądź ułatwić. Np. dojście do frakcji w elex.
Może poczekać. Za dużo gier teraz wychodzi, żebym musiał jeszcze wciskać w grafik growy tego niedopracowanego optymalizacyjnego crapa.
Gameplajak -> To akurat dobra praktyka może ktoś nie chce tego pobierać to ma wybór co nie zmienia faktu że na premierę powinno być dostępne. Ma to też jedną wadę jak ktoś chce to musi się kapnąć że takowe DLC jest dostępne a to nie zawsze się udaje i można łatwo przegapić taką możliwość.
Po patchu 1.4 główny quest jest traktowany jako niepowodzenie... Z tego co widzę dość powszechny problem, na razie nie da się awansować dalej w głównej linii fabularnej. Osobiście gra mi się bardzo podoba i niesamowicie mnie wciągnęła, ale zabawne jest to, że patch ważący prawie 30 gb zamiast wprowadzać poprawki uniemożliwia dalszą rozgrywkę xD Co ciekawe, grając w poprzednie wersję gry nie uświadczyłem jakiś bugów które rujnowałyby mi zadania, ot trochę gliczy i mniejszych bugów ale można było na to spokojnie przymknąć oko. Zobaczymy na rozwój sytuacji.
A patch 1.4 miał się głównie skupić na optymalizacji... Do tego dali paczkę tekstur. Tylko po co, skoro gra tragicznie chodzi bez ulepszonej grafiki?
Bo to jest niepoważne studio.
Jak się gra na ziemniaku to chodzi tragicznie. Ja nie mam żadnych problemów.
Następny będzie mi pieprzył o ziemniaku.. najpierw zobacz jaki ktoś ma sprzęt, a później się wypowiadaj.
sniqers weź nie wierdol. Gra działa tragicznie, niezależnie od tego, jakie detale się ustawi. Ewidentnie widać, że to coś z grą.
To ja mogę powiedzieć że gram na ziemniaku a nie narzekam że na takim złomie gra mi chodzi na minimalnych w 720p.Koledze na i7 6 generacji gtx 1070 i 16 gb ramu gra powinna chodzić na full HD w maksymalnych w 60klatkach bez ścinek.A mi na moim "ziemniaku " (Xeon e5450 4gb ram i gtx 1050 ) chodzi w 50 klatkach ze spadkami do 25 w mieście i z wyczuwalnym co jakiś czas suteringiem.Mi ma prawo ta gra tak działać.Ale nie @UrBan1212
Intel i7 6700k, gtx 1080, 16 ram + dysk SSD. Rozdzielczość 1920x1080. Nie wiem jak po patchu 1.4 ale loadingi to okropna bolączka tej gry razem z optymalizacją. Na max ustawieniach ( cienie, cieniowanie na wysokich) w miastach jak Rataje to mam 30-40 fps. Rzeczywiście super optymalizacja.
Tekstury HD można sobie odpuścić. Na YT są filmy pokazujące różnice pomiędzy wersją zwykła i tą lepszą. Zmian prawie nie widać. Nie wiem jak wpływają na FPSy, ale przy tak znikomej różnicy to z tymi literkami "HD" to tylko nieciekawy marketing studiu Warhorse wyszedł. Trochę wstyd....
Beka. Twórczy niweczą swoje wysiłki bo nie dość, że stworzyli świetną grę, która technicznie leży to jeszcze wydają zbugowane łatki (!). Dodali fryzury i brody, których nie można wybrać bo gra się buguje i zacina. Dodali nową broń, której nigdzie nie można znaleźć i tekstury, które są bezużyteczne ponieważ gra nadal ma ogromne problemy z zarządzaniem pamięcią i doczytywaniem tekstur. Szkoda.
Mi w patch 1.4 zbugowało się zadanie z całą pobożnością, jeszcze wczoraj jak robiłem tą misję normalnie mogłem wziąć dzban aby nalać wino, niestety postać zginęła zanim zdążyłem zapisać i dałem sobie spokój. Dziś odpalam giere, po spatchowaniu ide do piwnicy dzbana ni ma :/
Heh ja do tej gry chyba już nie wrócę...
Kolejny patch który więcej piep... niż poprawia, optymalizacja jeszcze gorsza niż ostatnio, do tego więcej questów zabugowali niż odbugowali...
Co za łby tam pracują...
A jak już w końcu wyjdzie pacz 5.0 to wtedy grę kupię w promocji za 40zł i przejdę bez płaczów.
grę można było skończyć bez problemu na zwykłej wersji pierwszej bez dwóch zadań pobocznych teraz można skończyć wszystko od A do Z.
A.L.e.X - No, można było ale na końcu działy się takie numery że mógł bym o tym pisać opowieść.... Zakończenie miało całkiem fajne tekstury, jeśli grałeś kiedyś w ''The Witness'' to właśnie tak to wyglądało, tylko że siwo-czarno wszędzie, duchy jako przeciwnicy czy kamraci bez głowy.... Tak, tyle się u mnie działo.
A.l.e.X bzdura. Na 1.4.0 nie można przejść dwóch questów głównych. Na 1.4.1 to poprawili i zepsuli kolejny...
Tworzenie lepszych tekstur ma największą rację bytu dla starszych gier, gdzie tekstury oryginalne były stworzone o wymiarach np: 32x32, 64x64 czy 128x128.
Modderzy tworzący bardziej szczegółowe tekstury zastępując na przykład 64x64 na 256x256 odwalają świetną robotę, bo ten postęp w szczegółowości jest masakrycznie widoczny.
Na przykład pierwsze pięć części Tomb raider mają tekstury 64x64 pikseli. Modderzy na stronie Tomb Raider xtra wstawili nowe paczki tekstur 256x256 do TR 1. Różnica w szczegółowości jest bardzo duża. Zwłaszcza jak wcześniej umieściliśmy w TR 1 akcelerację sprzętową, by pozbyć się pikselozy i wysokie rozdzielczości ekranu, by mieć jakość TR2/TR3. Po wymianie dodatkowo tekstur w TR 1 jakość jest nie tylko wyraźnie lepsza od TR2/TR3, ale także TR4/TR5,
a sama szczegółowość tekstur na obiektach zbliża się poziomem do Tomb Raider Anniversary 2007.
Tu na poniższym screenie widać różnicę.
www.google.pl/search?q=Tomb+raider+xtra&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0ahUKEwjXv4Kh8pXaAhVhgaYKHUJYC5UQsAQIPQ&biw=1280&bih=910#imgrc=E16lVRO3a_nPRM:
Tekstury iOs do wersji na Androida do TR 1 i TR 2 modderzy wyciągnęli i idzie też je umieścić do wersji Pc.
Szczegółowość tekstur jest gdzieś o połowę wyraźniejsze, bo są to tekstury 128x128. Realtech VR miał wypuścić nawet wersje Pc TR1-TR3 z tymi teksturami, ale Squae Enix zablokował ich mimo, że do wersji na Androida się nie przyczepiał.
Oczywiscie, to ma sens w starych grach, co pokazal taki SC, Heroes 3 czy nawet AoE. Dopasowanie gry pod dzisiejsze standardy, ale patrzac na dzisiejsza mode, 1-2 roczna gra i juz remaster by zarobic ponownie... Ale tu tez ma jakis sens, za 2-3 lata bedziesz mial lepszy sprzet, ekran to 4k bedzie juz dostepne od reki, bez czekania na fanow czy oficialny remaster
Rozdzielczość ekranu dużo mniej daje niż rozdzielczość tekstur o których ja pisałem.
Przykładowo czy masz rozdzielczość ekranu w
Tomb Raider 1/2 800x600 czy 1024x768 czy 1280x1024 czy 1920x1080 czy 2560x1440 to nadal tekstury są mało wyraźne. Podchodzisz do obrazu czy pod ścianę i jest słabo.
Dlatego, bo każda tekstura w grze ma 64x64 pikseli.
Podmieniasz je na 128x128 "iOS Texture" i wreszcie masz o połowę wyraźniejsze obiekty.
A gdy wgrasz tekstury ze strony "Tomb Raider xtra" 256x256 pod Glidos masz tekstury na poziomie bliskim jak w
Tomb Raider Anniversary 2007 w grze Tomb Raider 1996.
Podobnie duży przeskok graficzny dały tekstury
L'Hiver Edition+Dx11 do Gothic 2 Noc kruka. Równie dobre są w modzie Returning 2.0 do Gothic 2 Noc kruka.
W nowszych grach możesz pomarzyć, żeby mieć takie przeskoki graficzne.
Kolejny patch który nie naprawia absolutnie nic a zajmuje więcej niż sama gra.
Zamiast skupić się na błędach, fatalniej optymalizacji to oni dodają brody,fryzury jakieś miecze (pytanie czy w ogóle są) i kurwa JAJKA!!! BRAWO WARHORSE!!!
Jeszcze za darmo do tego dostajemy tekstury HD, świetnie....Klatek będzie jeszcze mniej! Dodatkowo dostajemy Audio Pack czyli DLC dla osób niedosłyszących. Ale co rozwala mnie już na maksa to to ''Przede wszystkim usuwa ponad 200 błędów'' zakładam że drugie tyle dodaje. Nie wiem jakie ameby tam pracują ale ja nie dałbym im już komputera. Ciekawe co przeniesie nowy patch, nowe grzywy dla konia? Skiny na miecz? Dali by w końcu akt 3 + pełne zakończenie a nie, lenie.
Załóż, że dodaje 600 błędów, to będziesz ich mógł bardziej zjeździć. Nie ma to jak wysunąć przypuszczenie i za to przypuszczenie zwyzywać twórców. Ręce opadają......
premium6248621290 - Myślisz że zrobiłem to tylko dla tego że mi się nudziło? No nie... Pograłem dobrą godzinę i błędy jak były tak się, optymalizacji jak nie było tak nie ma, mam im pogratulować czy pogłaskać po głowię? Komentarz napisałem po krótkim sprawdzeniu gry, potem grałem z godzinę i miałem rację.
Wydać patch który waży ok 27 gb i nie naprawić głównych spraw, do tego trzeba mieć talent. Tak, pracują tam ameby, którzy nie podeszli do sprawy poważnie, zamiast trochę się postarać i naprawić to co trzeba to oni robią coś innego..... masz rację, ręce opadają.
Patch 27 GB? Na pewno dobrą grę spatchowałeś? Bo u mnie Steam pobiera tylko 12 GB.
Reinhardt - 12 GB też mi pobrało ale znikło z dysku ok 27 GB, więc zakładam że tyle on zajmuje po instalacji.
Teraz na szybko pognałem do Ratajów aby wypełnić do końca misję dla włóczęgi, jakieś było moje zdziwienie kiedy zobaczyłem że on nadal jest uwięziony (wiadomo gdzie). Czyli Questa naprawili fest, nie ma co.... Kolejnych nie sprawdzałem, ale skoro ten dalej nie działa to reszta na pewno też.
By w pełni przekonać się ile naprawiają dane patche trzeba zaczynać "New Game". Wiele poprawek nie zadziała na już zaczętej wcześniej grze na starszej wersji.
Taka zasada w grach.
Chyba jakaś nowa zasada wprowadzona dopiero w KCD. Jak zwykle zero prawdy.
Kaczmarek350 - To by sprawdzić czy optymalizacja jest lepsza nie trzeba uruchamiać NG+, to by pograć z godzinę i przekonać się że dosłownie nic nie zostało naprawione do tego też nie potrzeba NG+.
To że nazywam ich amebami wcale nie przesadzam, godzina grania na nowym patchu więc wiem jak jest. Panowie nie podeszli do sprawy poważnie i takie są tego skutki. Kto wie, może za pół roku gra zostanie naprawiona, na co liczę bo chce grę ukończyć drugi raz, lecz tylko kiedy ją naprawią.
A kto w gra w gry zaledwie po wydaniu ich ?
Kto gra w gry rpg z otwartym światem przy premierze czy po jednym lub dwóch miesiącach ? Testerzy bugów :)
Gry spatchowane są przeważnie w ciągu 3-6 miesięcy.
Gry rpg z otwartym światem 12-18 miesięcy.
A kto w gra w gry zaledwie po wydaniu ich ?
Gracze.
Kto gra w gry rpg z otwartym światem przy premierze czy po jednym lub dwóch miesiącach ?
Jw.
Nie kompromituj się, pls.
Kaczmarek350 - Co? Kto gra? My gracze, jeśli gra zostaje wydana to człowiek liczy że zapłaci za działający produkt. Jeśli KDC, zostało by wydane za pół roku to nie było by problemu, ale nie lepiej wydać coś na szybko i potem mieć wylane na naprawę.
Co to za gadanie? Ludzie litości.....
lepiej wydać coś na szybko i potem mieć wylane na naprawę.
Wydawcą jest Deep Silver, więc studio nie miało dużo do powiedzenia o dacie premiery.
Po wydaniu patcha 1.4.1 problem ze znikającym głównym questem został rozwiązany. Co do innych kwestii,mam jakieś zmiany w kontraście wewnqtrz pomieszczeń, nagle są ciemniejsze, jednego questa nie mogę dokończyć, wróciły random encounteey ale zbugowane. Generalnie najnowszy patcch coś tam poprawia ale widzę również nowe błędy. Tak jak pisałem wcześniej, gra wspaniała ale chyba trzeba będzie poczekać parę miesięcy żeby większość bugów została rzeczywiście wyeliminowana. Ja na to przymykam oko i cieszę się rozgrywką, aczkolwiek dla niektórych te bledy mogą być za bardzo frustrujące. Z drugiej strony patrząc na ogrom świata i ilość zmiennych, ciężko żeby ta gra była pozbawiona bugów. W skyrimie baboli było więcej a i tak grało się fajnie.
Co z tego, że naprawili jak teraz nie mogę przejść zadania z zarazą i przesłuchaniem bandyty z głównego wątku. O ile wyleczenie mieszkańców jest opcjonalne, to przesłuchanie już nie. Gra za każdym razem wysypuje się do Windowsa po rozmowie. Coś tam naprawiają i tworzą kolejne problemy.
Miałem grę kupić dopiero po jakimś roku i żałuję, że zamiast tego czekałem tylko około miesiąca. Nowe patche zamiast naprawiać grę, to dają niezbyt istotne dodatki w postaci fryzjera, czy pisanek.
rvn0000 --------> Twórcy dodają to co wycięli przed premierą z powodu braku czasu. Podobnie jest z pojedynkami (tymi na arenach w miastach), miało być zadanie w Ratajach, teraz go nie ma, ale na Redditcie napisali, że nie zdążyli tego dokończyć i pojawi się to niedługo po premierze.
A ja czekam i czekam i poczekam do wersji remastered ze wszystkimi dodatkami :-)
@sniqers, haha. "Na ziemniaku".
Intel i7 6700k, gtx 1080, 16 ram + dysk SSD. Rozdzielczość 1920x1080. Nie wiem jak po patchu 1.4 ale loadingi to okropna bolączka tej gry razem z optymalizacją. Na max ustawieniach ( cienie, cieniowanie na wysokich) w miastach jak Rataje to mam 30-40 fps. Rzeczywiście super optymalizacja.
to juz sie nudne robi, obiecuja optymalizacje od paru patchy a tylko pierdolki dodaja
Czyli czeski film i jaja na twardo. Czy tylko ja czuję niepokojący fetor zbuka? Upss.
Po co nam paczka nowych tekstur kiedy gra jest tragicznie zoptymalizowana? Nie odwrócą tym "dlc" wzroku graczy od fpsów na ekranie.
Coś mi się wydaje że położyli już lagę na wydajność, bo tej gry zwyczajnie nie da się naprawić.
Zacząłem grę od nowa drugi raz na patchu 1.4.1. Po wykonaniu misji u kowala gra zaczęła omijać filmiki renderowane, a wcześniej mi wszystko wczytywało ładnie. Trzeba czekać na kolejny patch.