Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Toksyczna atmosfera pracy w Telltale Games, czyli kolejna afera w branży

21.03.2018 12:53
dzl
4
10
odpowiedz
5 odpowiedzi
dzl
103
John Yakuza

@Murar11

To ja odbije pileczke w druga strone. Hellblade tworzylo 20 osob, ktore stworzylo gre ktora warstwa techniczna po prostu miazdzy najnowszy produkt Niemcow, podobnie z innymi aspektami gry.

Takze problemem nie jest czy studio jest duze czy male, tylko mierzenie sily na zamiary. I nie, elex nie jest imponujaca gra. To tylko dobry rpg klasy B.

21.03.2018 12:26
1
zanonimizowany1255307
2
Legionista

Nagle Telltale liczące ok 100 osób, zmieniło się w molocha z ponad 300 pracownikami. Były programista i projektant studia, Andrew Langley stwierdził, że wprowadziło to całkowity chaos w organizacji pracy. Ludzie nie mogli się odnaleźć, a komunikacja między zespołami uległa znacznemu pogorszeniu – „przechadzałeś się po biurze i już nikogo nie rozpoznawałeś” - mówił Langley.

Uważam, że to jeden z wielu powodów przez które dzisiejsze gry są dużo gorsze od starszych tytułów, dla przykładu Piranie robili Elexa w niecałe 30 osób, natomiast nad najnowszym Asasynem od Ubisoftu pracowało kilkaset pracowników, także ci którzy śmieją się z Piranii niech najpierw pomyślą czym by był Assassyn z takim budżetem jakim posiadał Elex i z taką ilością pracowników, uważam, że kaszanka z oceną 1.5 gwarantowana pomijając fakt, że gra by siedziała w Early Acces przez 10 lat.

21.03.2018 12:30
Sethup
😒
2
odpowiedz
1 odpowiedź
Sethup
20
Centurion

Mi tam przykro nie jest. Nic w tym nadzwyczajnego, że prezes/dyrektor/kierownik/majster jest dupkiem. Zawsze gdzieś znajdzie się jakiś dupek. Takie życie.

post wyedytowany przez Sethup 2018-03-21 12:31:28
21.03.2018 12:55
Ohydny Czerwonodupny Pirat
2.1
Ohydny Czerwonodupny Pirat
72
Gracz raczej autystyczny

"Otaczają mnie dupki" - Lord Hełmofon

21.03.2018 12:35
Kaczmarek35
3
2
odpowiedz
1 odpowiedź
Kaczmarek35
11
Senator

Spadający poziom w serii The Walking dead był bardzo odczuwalny :) Może finałowy sezon będzie odbiciem się od dna po słabiutkim - A New Frontier.

21.03.2018 21:11
Palles
3.1
Palles
122
Pretorianin

Gra po prostu próbuje dorównać w tej kwestii serialowi :D

21.03.2018 12:53
dzl
4
10
odpowiedz
5 odpowiedzi
dzl
103
John Yakuza

@Murar11

To ja odbije pileczke w druga strone. Hellblade tworzylo 20 osob, ktore stworzylo gre ktora warstwa techniczna po prostu miazdzy najnowszy produkt Niemcow, podobnie z innymi aspektami gry.

Takze problemem nie jest czy studio jest duze czy male, tylko mierzenie sily na zamiary. I nie, elex nie jest imponujaca gra. To tylko dobry rpg klasy B.

21.03.2018 13:06
Kaczmarek35
😁
4.1
Kaczmarek35
11
Senator

Nie ma jak porównywać gry z otwartym światem do korytarzówek :)

Elex prędzej porównywałbym do Morrowind, Oblivion, Gothic 3, Skyrim, Far Cry 3/4/5, Wiedźmin 3,
Assassin's Creed-Origins.
Owszem nie imponuje jak wymienione gry oprawą graficzną w roku premiery, ale Piranha bytes już raz przejechała się przy Gothic 3 więc właśnie nie mieli zamiaru powtarzać drugi raz tego samego błędu. Nawet Ubisoft po tym co przytrafiło się im z AC Unity 2014 od 4 lat w swoich grach nie dają postępu graficznego. AC Origins 2017 wygląda podobnie jak AC Unity 2014, a Far Cry 5 2018 jak Far Cry 4 2014.

post wyedytowany przez Kaczmarek35 2018-03-21 13:09:56
21.03.2018 13:10
😉
4.2
3
Gerr
63
Generał

Nie ma to jak tworzyć grę z otwartym światem, z zasobami i budżetem korytarzówki...

post wyedytowany przez Gerr 2018-03-21 13:10:19
21.03.2018 15:25
oo44wo
4.3
oo44wo
43
Konsul

@Kaczmarek350
Zdanie klucz: "Takze problemem nie jest czy studio jest duze czy male, tylko mierzenie sily na zamiary." Widocznie nie doczytałeś.

21.03.2018 15:50
animatiV
4.4
animatiV
96
Generał

A ja uważam Elexa za jednego z najlepszych rpg. Bardzo przypadł mi do gustu system rozwijania postaci gdzie każde ulepszenie daje spory bonus.

21.03.2018 20:59
4.5
2
boy3
112
Senator

Przecież elex nie licząc grafiki i animacji to bardzo porządna produkcja

Niektórzy chyba oczekują fotorealistycznej grafiki :)

21.03.2018 13:04
😉
5
4
odpowiedz
1 odpowiedź
Gibsonn
102
Generał

Bruner.....ty swinio.....hehe a tak serio jakie nazwisko taka reputacja ale cos w tym jest

post wyedytowany przez Gibsonn 2018-03-21 13:07:34
21.03.2018 16:09
😉
5.1
zanonimizowany1245383
16
Konsul

Rączki, rączki Gibsonn!

:)

21.03.2018 13:11
6
odpowiedz
zanonimizowany1254545
5
Konsul

Porownanie pseudo-gry gdzie 18 z tych 20 ludzi robilo grafike do pelnoprawnego RPGa na 80 godzin.
Gdyby te 20 osob mialo zrobic gre o skali Elexa to 'warstwa techniczna' konczylaby sie na menu glownym bo tyle by dali rade zrobic.

EDIT: To jest oczywiscie odpowiedz na post 'dzl'. System odpowiedzi na tym forum jest tragiczny.

post wyedytowany przez zanonimizowany1254545 2018-03-21 13:12:28
21.03.2018 13:25
7
odpowiedz
Gerr
63
Generał

Zawsze podchodzę z dystansem do takich "afer", bo zwykle są one mocno wyolbrzymiane, a prawda leży gdzieś po środku, w szczególności gdy studio się rozwija i "kluczowi" pracownicy nagle tracą swoje "pozycje" na rzecz pracy z większą liczbą osób na podobnych stanowiskach. Nagle projektant "czegośtam", który był jedyną osobą na danym stanowisku, przez co łatwiej mu było forsować jego pomysły, czy spojrzenie na dane elementy, staje się jednym z kilku i "kontakt się pogarsza".
Znajomy kiedyś pracował jako taki "szeregowy" w takiej firmie i mówił że czasami pomysły jakie dawali pracownicy, choć świetne, były odrzucane z różnych powodów, a to "nie pasuje do wizji gry", a to "zbyt trudne w implementacji", lub "nie, bo nie", jednak znacznie częściej zdarzało się że pomysł był bez sensu i tylko pomysłodawca widział w nim coś ciekawego, a później taka osoba miała pretensje że "zła dyrekcja podcina jej skrzydła".

Nie wiem jak to jest z tym spadkiem jakości w grach Telltale, bo grałem w zaledwie kilka ich tytułów i jak dla mnie głównym problemem tych gier była wtórność, która znacząco dała o sobie znać wraz z ilością ich produkcji. Być może wine za to ponosił dyrektor i jego brak kreatywności, być może to nie brak kreatywności, a terminy, które tą kreatywność zabiły. Jednak czytając artykuł, mam przed oczami praktycznie każdą dużą firmę, w jakiejkolwiek branży, a w szczególności w gamedevie... crunche, mądrzejsi dyrektorzy, zbyt małe płace... jak ktoś ma na to zbyt małe nerwy i oczekuje czegoś innego, to pozostaje jedynie szukać gdzie indziej, lub założyć coś swojego.

21.03.2018 13:26
8
odpowiedz
1 odpowiedź
Absolem
131
Generał

Chłopaki i dziewczyny, sprawa z Elexem jest taka, że studio jest może i małe, ale tworzą oni jedną, konkretną grę. W przypadku Telltale Games mieli oni na raz wiele projektów, nad którymi pracowali, więc wiadomo, że w końcu musieli powiększyć team. Problem nie w tym, jaka ilość ludzi pracuje nad grą, a w tym żeby brać siłę na zamiary. Widocznie Telltale złapało zbyt wiele srok za ogon i odbiło się to im czkawką.

post wyedytowany przez Absolem 2018-03-21 13:27:00
21.03.2018 13:36
Kaczmarek35
8.1
7
Kaczmarek35
11
Senator

Takie gry jakie produkowało Telltale Games idzie tworzyć w ekspresowym tempie masowo. A tu jeszcze co gra to słabszy scenariusz i dialogi oraz malutka immersja ze światem w porównaniu do konkurencji Life is Strange.

post wyedytowany przez Kaczmarek35 2018-03-21 13:37:53
21.03.2018 18:58
9
odpowiedz
TobiAlex
200
Legend

Tak to jest, jak grę, którą może spokojnie zrobić 15 osób, robi 300...

21.03.2018 20:34
blood
10
odpowiedz
blood
245
Legend

Przykro się czyta te newsy o kolejnej "AFERZE" w branży gier! Humus i pasta z jarmużu nie została dostarczona na czas, a jeden z programistów nie otrzymał elektrycznie regulowanego biurka do pracy na stojąco i już mamy aferę. Firma urosła za szybko i było średniawe szefostwo, które nie do końca to opanowało i od razu robią z tego dramat. Ja również pracowałem w wielu firmach, w których były różne warunki, ale to co mi się nie podobało, to omawiałem z przełożonymi i jeśli dało się naprawić sytuację, to super, a jak nie i było to coś dla mnie istotnego, to szukałem innej pracy. Co to za moda, żeby teraz z takich rzeczy robić sensację medialną.

21.03.2018 20:56
Aen
11
odpowiedz
Aen
239
Anesthetize

Niedobre to wieści. Bigby, trzymaj się, liczę na Ciebie!

21.03.2018 21:07
eJay
12
2
odpowiedz
eJay
248
Quaritch

gameplay.pl

Wniosek?
Sukces zabija rynek gier :) Jak w 3 lata zwiększasz zatrudnienie o 300% to skazujesz swoją firmę na aferę bo kolejka do automatu z kawą ma 25 metrów, a pierwsza wolna toaleta znajduje się 3 piętra niżej :)

21.03.2018 22:42
13
odpowiedz
FrankerZ
89
Generał

To samo czeka CDP.

22.03.2018 10:43
14
odpowiedz
korniszon_śmierci
18
Centurion

Bosh, kolejna "kupoburza" z "byłmi pracownikami" i "anonimowymi" źródłami.

Bardzo rzetelne, dużo wiarygodne, niesamowicie godne zaufania.

Wiadomość Toksyczna atmosfera pracy w Telltale Games, czyli kolejna afera w branży