Iron Harvest na sześciominutowym zapisie rozgrywki
Za wyjątkiem mechów wygląda to zupełnie jak jakiś nowy Company of Heroes :). Twórcy ewidentnie przegięli pałę czerpiąc "inspiracje" z ww. serii, ale z drugiej strony może im to wyjdzie na dobre. Jakby nie było, RTSy od Relica to światowa czołówka swojego gatunku. Nietuzinkowy setting też robi swoje.
Za wyjątkiem mechów wygląda to zupełnie jak jakiś nowy Company of Heroes :). Twórcy ewidentnie przegięli pałę czerpiąc "inspiracje" z ww. serii, ale z drugiej strony może im to wyjdzie na dobre. Jakby nie było, RTSy od Relica to światowa czołówka swojego gatunku. Nietuzinkowy setting też robi swoje.
Czekam na tę grą bo mega podoba mi się uniwersum wykreowane przez Jakuba ale... może dlatego, że dawno nie grałem gra wygląda jak zwykły mod do CoHa :/
Gra prezentuje się bardzo zachęcająco, wg mnie najsłabiej wyglądają te mechy...
Takie jakby kroczące śmietniki ;p
Jestem na tak, po TitanFall2 mam wlasnie ochote na mechy bo tam gunplay to poezja... Tutaj tez wyglada ciekawie, bede obserwowal projekt
Wygląda jak nieślubne dziecko Company of Heroes 1 z Warhammer 40k Dawn of War II.
Przecież to jest praktycznie 1:1 zerżnięte z COH. Zamienić mechy na czołgi i nawet nie widać różnicy.
Kilka lat temu może by przeszło, ale tego typu strategie są już zwyczajnie przestarzałe i nie wróżę grze wielkiego sukcesu.
"tego typu strategie są już zwyczajnie przestarzałe"
To dlaczego fani nadal tak chętnie grywają w RTSy pokroju StarCrafta 2 czy remasterów Age of Empires lub Kozaków? Przecież są to strategie, których mechanika sięga początku lat 90-tych XX wieku... To co wypracowano na potrzeby pierwszego Dawn of War (a potem serii CoH) jest stosunkowo świeże i mało wyeksploatowane (właściwie nikt poza Relicem takich RTSów nie robi), więc ciężko nazwać taką formułę przestarzałą.
BTW. A jaka formuła gry strategicznej nie jest przestarzała?
Może zamiast podawać zatrważającą ilość DWÓCH przykładów staroszkolnych strategii, które w dużej mierze jadą na sentymencie, a w przypadku SC2 e-sporcie, podaj przykłady nowych strategii w tym stylu, które odniosły sukces?
Żadna z gier, które podałeś nie jest grą nową, a co najwyżej remasterem.
,,dawn of war 3,,
Kłóciłbym się czy Dawn of war 3 to taki strice RTS...
To ty podaj przykłady strategii w INNYM STYLU, które w ostatnim czasie odniosły sukces.
Może coś mnie ominęło, ale od czasu Dawn of War II i Dawn of War III (które w ogólnym rozrachunku okazały się porażką i Relic ogłosił, że chwilowo daje sobie spokój z tą serią) nie przypominam sobie żadnych udanych prób odświeżenia czy zrewolucjonizowania gatunku strategii czasu rzeczywistego.
Patrząc na lepiej radzące sobie RTSy ostatnich lat, widzę produkcje jak: StaCraft 2, Total War, Cywilizacja, Europa Universalis, Crusader Kings, Age of Empires, Kozacy, Grey Goo, czy Endless Space... wszystkie oparte na formułach mających od 15 nawet do 30 lat na karku!
Company of Heroes to jedna z niewielu udanych prób zrobienia RTSa inaczej, niezbyt zresztą wyeksploatowana (bo jak już wspomniałem, za Relicem nie poszli naśladowcy tego stylu). Czy chciałbym, żeby Iron Harvest wymyślił coś zupełnie nowego? Jasne, ale to nie takie proste (zwłaszcza zważywszy na specyficzne realia świata przedstawionego).
@Persecuted hmm, nie wiem, ale jak na moje RUSE, trzy części Wargame i bazujący na nich Steel Division to już niezły zaczątek świeżego powiewu w RTSach :) dla mnie, zwłaszcza po Wargame, klasyczne RTSy już nie istnieją. A to co tu pokazują jest zwyczajnie nudne.
Szkoda że to nie RPG grałbym albo coś na kształt Dishonored, rts zabija cały klimat na dodatek wygląda to jak mod do COH 2 a nie pełnoprawna gra
No cóż, może nie jest to CoH przepisany od nowa, ale 2/3 to jest to samo. Nawet ikonki i znaczniki... Grafika przeciętna, mapa pusta, to ma być trailer rozgrywki? To wygląda jak prototyp.
Nie wróżę tej grze sukcesu, nawet nie dlatego, że kopiują CoHa tylko to po prostu słabo wygląda, widocznie są mniej uzdolnieni. Samo uniwersum tego nie uratuje.
Zgadzam się, byłem dość zaciekawiony tą grą bo lubię RTSy, ale po tym co zobaczyłem to straciłem nadzieję na coś więcej niż przeciętniaka. W ogóle ten zapis rozgrywki jest biedny, brak odgłosów żołnierzy, animacja słaba, mało jednostek, mało budynków bazy, puste mapy. Wygląda jakby to była jakaś mega wczesna alfa.
bo to jest pre alpha...
Oho zaczyna się. Bo to alfa, beta, omega i w ogóle wszystko na raz.
Skoro producent uznał, że gra nadaje się do pokazania opinii publicznej, to najwyraźniej postęp prac jest na takim poziomie, że raczej RAŻĄCO się gra nie zmieni.
Podobnie było ostatnio z Elexem.
Tymczasem w komentarzach pod materiałem video - polska szkoła marketingu, ktoś się zapomniał przelogować :)
Sam zamysł tego ze gra opiera się na zasadach/mechanikach serii company of heroes bardzo mi się podoba jednak po obejrzeniu gameplayu liczę ze jeszcze chwile nad tą grą popracują bo np pozycjonowanie jednostek za osłonami oraz ich mijanie wygląda koszmarnie tak jak i seria coh miała z tym olbrzymie problemy (patrz momenty gdzie połowa jednostek stoi za osłono gdzie jest miejsce dla całego oddziału jednak paru żołnierzy z niewiadomych przyczyn wychodzi na otwarte pole). Oprawa audiowizualna może nie powala jak na dzisiejsze standardy ale nadrabia klimatem i oryginalnymi jednostkami miejmy nadzieje ze błysną czymś jeszcze jak na przykład ciekawą fabułą i rozbudowanym trybem multi bo na tym jednak opiera sie żywotność rtsów zwłaszcza jeśli porównujemy go do coha.
Też zwróciłem uwagę na zachowanie jednostek, stoją jak ćwoki i ustawiają się do śmierci jak za Napoleona. Pomyślałem, że może trzeba im ręcznie kazać się chować, ale i tak, chyba walka w polu wyglądała inaczej. Jak chodzi o grafikę, to jedyne co mi trąci to animacja mechów, jakoś tak zbyt ludzka, za mało sztywna jak na kupę żelaza. Spodziewałbym się po nich ograniczonej mobilności z zapasem na reakcję, a tu okazuje się że są bardzo żwawe.
dla tych co nie umieja czytac, albo dla trolli:
PRE ALPHA. dyskutowac o tej grze z sensem, bedziecie mogli dopiero jak wejdzie w faze beta. do tego czasu to miliard rzeczy jeszcze sie zmienic w rozgrywce.
Kolejny wczesny dostęp pokroju DayZ?
Poczekajmy,nie oceniajmy przecież to Alfa jak tak można?
Ja się tam ciesze żę trzymają sie sprawdzonej formuły z COH. Przynajmniej gra będzie zjadliwa jeśli coś pójdzie nie tak to od razu gra nie pójdzie na śmietnik.
Wygląda to rzeczywiście identycznie jak COH.. jak dla mnie przez to trochę średnio :/ Znów to samo....
Wygląda to naprawdę fajnie a narzekań na to ,, znowu to samo " szczerze nie rozumiem zwłaszcza że ostatnio RTS to nie jest jakiś mega eksploatowany gatunek gier
Ludzie to jest alfa, do czasu gdy gra trafi do sprzedaży jeszcze sporo może się zmienić. Nawet jeśli IH na kilometr śmierdzi COH to chyba wole żeby to był punkt wyjścia, niż coś własnego i oryginalnego co potem kompletnie może się nie sprawdzić. W RTSie nikt nie wymyśli już nic nowego, zawsze będą jakieś nawiązania do tego co było. Zdaje sobie też sprawę że system rozgrywki COH nie jest wolny od wad, ale dobrze że chociaż twórcy mają jasną wizję jak ma wyglądać rozgrywka.
Tego typu RTS'y to już przestarzała formuła. Albo widowiskowe bitwy w stylu Totar War'a albo coś dla wielbicieli statystyk, czyli np. Europa Universalis. Owszem, wciąż jeszcze są popularne tego typu klikacze, ale raczej są to odgrzewane kotlety dla graczy z komputerami na korbę. Niestety, ta gra będąc skierowana głównie do polskich graczy, ze względu na to, że nikt się nie będzie utożsamiał ze stronami konfliktu ani polskimi flagami na wszystkim, odejdzie szybko w zapomnienie. Zwłaszcza biorąc pod uwagę fakt, że biedota na kompach z biedronki z przed 10 lat i tak nie kupi oryginału tylko ściągnie pirata.
Pozwolę sobie nie zgodzić się z Tobą. Posiadam wysokiej klasy sprzęt i nadal odpalam takie "przestarzałe klikacze" i czerpię z nich niesłychaną frajdę. Ba, kilku moich znajomych również nie grzeszących posiadaniem komputerów na korbę czasem przysiądzie do jakiegoś RTSika, tego klasycznego, i jeżeli tylko pozwoli im czasu przesiedzą nawet do rana... rozumiem więc, że to jest Twoje zdanie, ale nie wypowiadaj się za innych.
Liczyłem na większe inspiracje Dawn of War 1 - większa liczba jednostek i większa rozbudowa bazy.
Szczerze mówiąc, w ogóle nie czuje klimatu. Zupełnie jakby te mechy były tam dodane na siłę.
Tak... dokładnie tak...
Może to dlatego, że otoczenie nie generuje odpowiedniej liryki?
Faktycznie przypomina to COH i jeśli rozgrywka ma być podobna to może być atut, choć nie pociąga już z taką siłą jak dekadę temu.
Wygląd też jak sprzed dekady, trochę niemrawe ikonki, no i patos przebija: te śnieżnobiałe namioty z orłem.... mnie uwierają, ale produkcji ociekających amerykańskimi flagami mamy od groma i niewiele ma to wspólnego z sukcesem gry. Wygląd też drugorzędna sprawa -jak wiele tytułów pokazało.
Niestety wydaje mi się, że poza polskim rynkiem potencjał jest niewielki, a i u nas trzeba by dobrego marketingu(może państwowe spółki sypnęłyby kasą za narodowe zwycięstwo?).
Osobiście nie pociągają mnie realia: mokry sen o przeszłości, która mogła być bardziej przychylna -Większy Duch Polskiej Krzywdy(lev: 20).
Wolę Wieśka i krytyczno-romantyczne spojrzenie na słowiańskość.
Jednak z ocenami poczekajmy na jakieś oficjalne video albo recenzję.
Zrobili klona CoHa (albo wręcz moda sprzedawanego za kasę) bo tak chcieli gracze ---->
Szkoda że nie olali te głosowanie i zrobili grę na bazie Men of War, wiecie - balistyka, pociski trafiające gdzie my chcemy etc. do tego z fantastycznym edytorem gdzie robimy co chcemy.
Więcej misji z Polakami? Odpalasz edytor i jedziesz!
To właśnie mody do Men of War posiadają grywalne polskie strony konfliktu (współczesne w Red Rising czy WW2).
Ale bida.
Takie sobie rzniwa. Mogliby to jakoś lepiej kurcze zrobić.
Naprawdę całkiem spoko to wygląda :) żeby tylko wyszło cośz tego fajnego i nie okazał się z tego CRAP :D ale trzymam kciuki.