Ion Maiden - FPS na silniku Duke Nukem 3D ukazał się we wczesnym dostępie
Jak tylko wyjdzie pełna wersja to kupuję, bo bardzo mi się podoba. Mam nadzieję tylko, że nie zamierzają wprowadzić jakiegoś mikro przykro.
I mam nadzieję, że pojawi się również na GOGu.
Pojawi się na gogu.
https://www.gog.com/game/ion_maiden
Demo jest już na GOGu dla posiadaczy Bombshell Deluxe.
Pograłem i bardzo mi się podobało, to się nazywa hołd złożony kultowym tytułow!
A ja ci powiem, że obecnie więcej przyjemności mam z grania w stare, dobre gry, niż w "dzisiejsze hity na miesiąc".
Taki Duke, Doom czy Q1 maja swoj niesmiertelny gunplay i mimo wielu lat na karku, gra sie w nie tak samo jak za dzieciaka. Do tego masa modyfikacji wiec mozna grac i grac bez placenia.
Za polowe sugerowej ceny bym sie zastanowil, a tak, za darmoszke mam Duke Nukem Forever na silniku DN3D czy Duke Forces, Duke w klimatach SW/Dark Forces i inne swietne duzy i male mody. Tutaj niczym sie to nie wyroznia, jada na nostalgii czy modzie remasterowania klasykow
No i co z tego?
Dobrych gier (w tym przypadku FPS) nigdy za dużo.
Ja też. Obecnie gram w pierwszego Carmageddona, co nie zmienia faktu, że spóźnili się o te 22 lata.
Nie spóźnili się bo obecnie trwa moda na retro gry. Głównie są to indie gry na pikselowatej grafice coś jak nasz Beat Cop ale FPSy też się zdarzają wyjść.
1996 - Pentium 166 MHz, 16 MB RAM.
2018 - Dual Core 2,4 GHz, 2 GB RAM.
Silnik gry - ten sam.
Są rzeczy, które można kupić. Zapłacisz za to kartą (ktoś zainteresowany product placementem?).
Pytanie czy podane wymagania są w pełni trafne? Przydałoby się sprawdzić grę na słabszych komputerach.
Wydaje mi się że to wyssane z palca, albo dla dzieciaków które nie są świadome że istniał kiedyś taki wynalazek jak Pentium III. Tak będzie im się łatwiej odnaleźć w tych wymaganiach niż jakiś Pentium 3 z SDRAM czy Duron na gniazdo A.
Product placement na kilkunastoletnie procesory - hit marketingowy. Abstrahując od tego, czy to żart, czy też nie, to wymagania są podawane, wg. maszyn na których testowano grę. Najsłabszą jednostką, jaką dysponowali, to właśnie ten stary dual core, więc taką specyfikację podali. Mieli uzbrajać się w prehistoryczne potwory sprzed 20 lat?
Gggmanlives twiedzi że świetne, ale ten Sonny Jim jest trochę zwariowany na punkcie starych fpsów :)
Bardzo dobre wrażenie z filmiku. Od razu przypomina się DN3D czy Blood. Trzymam kciuki.
Mam nadzieję że ktoś się zlituje i zrobi kontynuację tego ostatniego, lub Hexena, w formie tej z pierwszych części.
O ile DUSK moim zdaniem ma jeszcze swój urok, tak to powinno trafić do muzeum, nie na Steama :). Nie chodzi mi o sam pomysł retro-shootera, ale o użytą technologię. To nawet nie jest 3D.
Nie łapię żartu w tym ironicznym poście, a ewidentnie musi mieć to drugie dno, bo narzekanie na 2d czy sprite'y w grze utrzymanej duchu hitów sprzed 20 lat jest oczywistym bezsensem.
No właśnie ja do tego "ducha" piję. Uważam bowiem, że nawet jeżeli ktoś decyduje się na stylistykę retro, to wcale nie musi (wręcz nie powinien) posługiwać się technologią retro. Wspomniany DUSK "udaje" czasy Quake I, ale w rzeczywistości napędza go o wiele potężniejsza technologia (silnik Unity), dzięki czemu gra jest nowoczesna i dodaje sporo zupełnie współczesnych opcji graficznych, nie tracąc niczego ze swojej stylistyki retro.
Tutaj mamy sytuację, gdzie twórcy chcąc osiągnąć efekt retro, posługują się przedpotopowym silnikiem. Niektórym to w ogóle nie przeszkadza, a mnie tak. Miedzy innymi dlatego, że choć sam lubię starsze gry i potrafię docenić ich zalety (np. taki Doom II do dziś ma świetny gunplay, który może konkurować ze współczesnymi produkcjami), to nie jestem ślepy również na to, co w żaden sposób grze nie służy i pojawiało się w niej tylko z uwagi na ograniczenia technologiczne z dawnych lat, a dziś mogłoby zupełnie z niej zniknąć (np. sprite'y 2D, które są po prostu nienaturalne i odróżniają się od całej reszty świata przedstawionego).
E tam.
To wygląda przewspaniale. Stara technologia, ale sprity i wszystko w hd.
Nie mogę się doczekać pełnej wersji.
Ot kwestia gustu. Ja sprite'ów w grze udającej 3D zwyczajnie nie lubię, bo choćby nie wiem jak się starać, one zawsze będą się wyróżniać (w negatywnym znaczeniu) i powodować u mnie dysonans. W platformówkach czy grach korzystających z innej perspektywy (np. izometrycznej) nie ma problemu, ale w 3D... po prostu nie :).
Super! Będzie szczelane!
Btw Ktoś może podać nazwę gry fps z retro grafiką(bardziej pikselowa niż ta tutaj), która przewija się czasem w materiałach TVGry? Ostatnio chyba w jakimś z Hedem.
Wrzuć zrzut ekranu to ci powiem.
Gdyby komuś było mało staroszkolnych efpeesów to wkrótce premierę będzie miał też Apocryph: http://store.steampowered.com/app/596240/Apocryph_an_oldschool_shooter/