Kingdom Come Deliverance sprzedało się już w milionie egzemplarzy
Niemożliwe, to piractwo nie pogrążyło gry? Czyli nie będzie zwalania słabej sprzedaży na piractwo... kurcze nawet pececiarze nie piratują? No to już koniec świata bliski. W takim razie czym wytłumaczyć sukces gry? O już wiem, pewnie gracze zostali przekupieni przychylnymi recenzjami i pogonili do sklepów i steamu po swoją kopię ;)
Gra podobno bardzo dobra, ale niestety trapią ją błędy techniczne. Fajnie, że takie projekty odnoszą sukcesy, ale mogliby wydać grę pół roku pózniej i nic by się nie stało, a byłaby bardziej dopracowana. Zabawne, że niektórym tytułom problemy techniczne się wybacza, a innym nie.
A co do sprzedaży, to jestem zdziwiony, że rozkłada się ona około 50/50 między PC a konsole. Spodziewałem się, że na PC będzie znacznie więcej, szczególnie, że konsolowe wersje są mniej dopracowane.
Po takim szumie i tylu newsach dziennie mimo wydania babola pod względem technicznym było do przewidzenia,
że na przełomie lutego i marca milion jest na 99% pewny,
a do końca roku 1,5mln, ale jak widać liczby przerosły moje przewidywania. Nawet 2 mln wydają się w zasięgu do końca roku. Bardzo duży sukces jak na debiut.
Zrobią lepszy wynik niż REdzi z Wiedźminem 1 w 2007 roku.
przebicie pierwszego Wiesława to raczej żadna filozofia, w końcu gra wyszła tylko na PC. Poza tym liczba graczy przez ostatnie 10 lat troszkę podskoczyła, więc nie wiem czy jest sens porównywać
W 2014 roku podawali, że liczba sprzedanych kopii W1 i W2 wynosi ok 8mln. (W1 - 2,5mln, W2 - 5,5mln)
W 2008 roku W1 sprzedał się w licznie 1,5mln
I tak zarobił wystarczająco, byście mogli za kilka narzekać na drewnianość sequela. Zwłaszcza, że grę robiło 30 osób, a nie 100.
@Gorn221 A kto broni Piranha Bytes zrobić w końcu krok do przodu i zainwestować we własne studio poprzez zatrudnienie większej liczby fachowców do tworzenia gier? Przecież oni od wydania Gothica 3 praktycznie się nie rozwijają i cały czas robią gry na podobnym poziomie we swoim małym gronie osób.
profesorKSW
Przy Gothic 3 to oni się cofnęli w rozwoju.
G3 tylko grafiką i wielkością świata był lepszy od G1 i G2,
ale przegrywał we wszystkich innym np:
fabuła, zadania, dialogi, klimacik, poziom trudności, system walki, brak poczucia przynależności do gildii i awansu w hierarchii, tona bugów przy premierze, a nawet rok po debiucie, fatalna optymilizacja, gdyż mieli duży problem z opanowaniem kodu silnika gry itd Dobra była też muzyka, ale nie była tak dobrze dopasowana jak w pierwszych częściach. Soundtrack i dźwięki w grze wręcz nieobecne. Podobać się też mogła walka dystansowa - kusze/łuki.
Cała gra miała mniej chyba niż 10 questów fabuły głównej.
Gra napisana na kolanie i nie skończona.
Piranha bytes stworzyła 7 gier, ale dwie pierwsze to zdecydowanie dwie najlepsze.
Przy pierwszej grze najwięcej czasu poświęcili więc tworzyli ją z pasją. Nikt im się z początku nie wtrącał. Prace trwały ok 4 lat, ale przed samą premierą też były cięcia, by tylko zdążyć na czas. Przy 2 części wtrącał się im Joowood. Pierwotny Gothic II miał zawierać wszystko co było w GII, Jarkendar i wyspy południowe. A ostatecznie wydali szybciej 1/3 z tego w Gothic II, a później dodatek Noc kruka z Jarkendarem i podwójne dojenie za tą samą grę. Sprytne posunięcie Joowood. Wysp południowych nigdy się nie doczekaliśmy.
Przy Gothic 3 mieli ambicje na zrobienie czegoś w stylu serii The Elder scrolls odchodząc od tego co było dobre w ich grach. Ostatecznie gra przy premierze była nijaka.
Polegała na zbieraniu nudnym reputacji w każdym mieście, by pogadać z przywódcą, a następnie odbijanie miasta lub praca dla sojusznika. Zła optymilizacja, setki bugów, które dopiero połatał Community patch 1,70-1,75 dopiero 3-6 lat po premierze. Później skład ekipy Piranha bytes się zmieniał.
Risen 1 to była gra dla fanów Gothica 1/2 wiele od nich naśladując, ale nie miała swego własnego stylu. Obecnie przy produkcji Elex pracowała ponoć już tylko jedna osoba pamiętająca pracę nad Gothic 1 (1996-2001)
To se ne vrati. Chyba przegapili swój czas i swoją gigantyczną szansę podczas wtopy z Gothic 3. Mogli zrobić grę wtedy z mniejszą mapą na innym silniku dopracowując grę zarówno pod względem technicznym (dobra wydajność i brak bugów) jak i fabularnym. Ich seria Gothic zarówno uczyniła ich studio status kultowego, ale też Gothic 3 zniweczył szansę na sukces na miarę Skyrima /Wiedźmina 3.
Ale po co mieliby się ,,rozwijać" skoro jeszcze żadna ich gra mnie nie zawiodła? W Elexa grało mi się równie dobrze co w takiego Kingdoma, i lepiej niż w niektóre gry AAA. Jeśli to jest brak rozwoju, to nie przeszkadza mi brak rozwoju.
Profesor widzę pseudo znawca skoro wie lepiej od developerów co się bardziej opłaca :)
Te wasze płakanie jaki to elex jest drewniany jest zaprawdę żałosny
Aha... A ja mam grę od pięciu dni i grałem tylko 3 godziny, więc to musi być słaby tytuł.
@tadek widać gra ci nie podeszła, napisałem tak bo jak mi się coś nie podoba to wywalam po 1h grania, skoro KCD wciąga mnie na tak długie godziny to twórcy trafili w mój wiedźmiński gust z klimatem średniowiecza i prawie "słowiańskiej" kultury.
Rumcykcyk jest najlepszym wyznacznikiem jakości!
Współczuję twojej rodzinie.
Nie wiem Rumcykcyk jak będzie z tą grą, ale fajnie byłoby, gdyby okazała się na miarę tych najlepszych gier Pc.
Na Pc od zawsze wychodziły najlepszy gry, a na konsolach ich nie wydawano. Od powiedzmy niecałych 10 lat właściwie na Pc nie ma wielu ekskluzywnych tytułów. Za to są na konsolach np: Uncharted 4 czy The Last of us,
Tyle, że to casuale samo przechodzące się więc nie ma co płakać.
Z TOP PC większość gier nigdy nie wyszła na konsole:
Monkey Island 2 1991- Pc ( po latach w 2010 na konsole)
Another world 1992 - PC
Settlers II 1996 - PC
Heroes of might & magic II 1996 - PC
Heroes of might & magic III 1999 - PC
Warcraft II 1996 - PC
Warcraft III 2002 - PC
Tomb raider 1996 - PC i konsole
Tomb raider II 1997 - PC i konsole
Tomb raider III 1998 - PC i konsole
Tomb raider IV 1999 - PC i konsole
Resident evil 2 1998 - PC i konsole
Resident evil remake 2015 (2002 Gamecube) - PC i konsole
Fallout 1997 - PC
Fallout II 1998 - PC
Planescape Torment 1999 - PC
Baldur's gate II 2000 - PC
Diablo II 2000 - PC
Arcanum 2001 - PC
Gothic 2001 - PC
Gothic II 2002 - PC
TES - Morrowind 2002 - PC (po wielu latach na Xbox)
Vampire The Masquerade: Bloodlines 2004 - PC
Wiedźmin 2007- PC
Wiedźmin 2 2011 - PC i konsole
Wiedźmin 3 2015 z dodatkami - PC i konsole
Pillars of Eternity 2015 - PC i konsole
Doom 1993 - PC (po wielu latach na Xbox)
Unreal 1998 - PC
Half Life 1998 - PC (po wielu latach na PS2)
Half Life 2 2000 - PC i później Xbox
System Shock 2 1999 - PC
COD-Modern Warfare 2007- PC i konsole
Itp.
Wcześniej w latach 1990-2003 gatunek rpg, strategie czy Fps był wyłącznie zarezerwowany dla Pc.
Zapomniało się jeszcze o jednej wielkiej grze tylko z Pc
Thief: The Dark Project 1998
DOOM od 1995 i 96 był wydawany na różne konsole (SNES, PSX, PS2 etc.). Od 1995 wiele gier FPS dostawało porty na konsole (Hexen, Quake). Od 2000 wiele FPSów wyszło tylko i wyłącznie na konsole - Medal of Honor, gry z James Bondem etc.
Morrowind nie był wydany "po wielu latach" na Xboxa, tylko w tym samym roku. Half Life na PS2 trafił w 2001. FPSy były zarezerwowane dla PC w okresie MS-DOSa.
Oczywiście, że strategie nie mają racji bytu na konsolach. RPGi czy FPSy już prościej je zrobić na konsoli.
Nie przesadzajmy.
2-3 lata obsuwy przy Doom 1993 i HL 1 to nadal Eksklusiv.
A co dopiero przy Monkey Island 2 - 19 lat :)
Crysis 2007 Pc. Konsole w 2001 i duże kłopoty z wydajnością.
Zarówno strategie, rpg i Fps to domena PC.
Rpg przez całe lata 90' i pierwszą połową poprzedniej dekady tylko ukazywały się na Pc. A druga połowa to 50/50 dla konsol. Drakensang 1 i 2 ? Neverwinter nights 2 ? Gothic 3 ?
A obecne Divinity-Original Sin 2014 ?
Divinity-Oryginal sin 2 2017 ?
Świetne FPS i brak wydania na konsole np:
Quake 1996
Qiake II 1997
Blood 1997
Unreal 1998
System shock 2 1999
Aliens vs Predator 1999
Aliens vs Predator 2 2001
Clive Barker's Undying 2001
Return to castle Wolfenstein 2001
Medal of Honor: Allied Assault 2002
Medal of Honor: Pacific Assault 2004
Jak już coś piszesz to chociaż sprawdź czy jest to poprawne.
RrCW został wydany na PS2 i Xboxa w 2003. Medal of Honor to seria głównie na konsolę. Allied Assault to nic innego jak podrasowany Frontline z PS2, a Pacific Assault to podrasowany Rising Sun. Widzę, że nawet trudno było przeczytać mój komentarz... Quake i Quake II wyszły na konsole...
To o czym piszesz to inne części MoH.
Return to castle wolfenstein, który był na konsolach po 2 latach od Pc to inna gra - Tides of War xbox i Operation Resurrection Ps2
Quake 1 nigdzie nie widnieje był był na konsolach.
I nadal nie rozumiem twej logiki z bełkotem
FPS i RPG już prościej je zrobić na konsoli
Na konsoli nie było i do dziś nie ma najlepszych rpgów.
seria Ultima
seria Might & magic
serial lands of Lore
seria Ishar
Fallout 1 i 2
Diablo 1 i 2
Planescape Torment
Baldur's gate 1 i 2
Icewind dale 1 i 2
Arcanum
Światynia pierwotnego zła
Gothic 1 i 2 oraz liczne mody
Vampire The Masquerade: Redemption
Vampire The Masquerade: Bloodlines
Neverwinter nights 1 i 2 oraz dodatki
Wiedźmin 1
Drakensang 1 i 2
Divinity- Original sin 1 i 2
Strategie, rpg, Fps i przygodówki z prawdziwego zdarzenia były znakiem rozpoznawczym Pc 1990-2007.
Mowa o tych w stylu serii Monkey Island, Indiana Jones czy też w stylu Police Quest/Myst.
Na konsoli nie było i do dziś nie ma najlepszych
Divinity- Original sin 1 i 2
Tak? A to co niby jest?
https://www.gry-online.pl/gry/divinity-original-sin-enhanced-edition/zd426a#ps4
Nie wiem, co mają na celu Twoje wypociny, ale robisz z siebie idiotę.
Wersja z 2014 nie pojawiła się. Tak samo dwójka.
To co wkleiłeś to wersja zremasterowana 1 części.
Każdy ma wiedzieć wszystko ? Poza tym rok obsuwy.
Więc ekslusiv dla pc z początku.
Argumentów u mnie znacznie więcej niż u robert357 z wypocinami, że Fps i rpg nadają się bardziej do konsol jak
90% najlepszych rpg było tylko na pc jak i strategii.
Z Fps sytuacja się wyrównała dopiero w połowie poprzedniej dekady, bo każdy większy tytuł jest na wszystkie platformy, ale początek tego gatunku należał głównie do Pc.
Gdzie tu widzisz zakłamanie ?
Wersja z 2014 nie pojawiła się. Tak samo dwójka.
To co wkleiłeś to wersja zremasterowana 1 części.
Każdy ma wiedzieć wszystko ?
To tak jak napisać, że GTAV nigdy nie wyszło na PC.
Ale to prawda. Dopiero remaster pojawił się na konsolach. To dokładnie ta sama sytuacja, co HL2 i Crysis 1 na konsolach. Wie o tym 5 osób na krzyż. I nie ma, co porównywać do tego remastera do normalnej gry na daną wersję, czyli tutaj GTA 5.
Playstation i Xbox to nie są jedyne konsole...
Quake wyszedł na Segę i N64. Ultima też wyszła na dość sporą ilość konsol. Pierwsze Might&Magic wychodziły na konsole... Pierwszy Divinity- Original Sin wyszedł na PS4...
W ogóle po co ja się tutaj udzielam gdzie za ciebie muszę sprawdzać, co było, a co nie było na konsole. No i to, że wersja na konsolę wyszła później niż na PC nie oznacza, że gra jest exclusivem... Jeżeli tak, to te wszystkie exy Xboxa na targach są faktycznie exlusivami, bo gra pojawi się na krótki czas tylko na Xboxa...
I na litość boską, nie mówiłem że się LEPIEJ nadają RPGi i FPSy na konsolę, tylko że SĄ RPGi i FPSy na konsole i to dość dobre.
Porównanie odbywało się mimo wszystko na zasadzie
Pc vs wszystkie modele Ps i XBox, które są uwzględnione na tej stronie. Przy Quake widniało tylko Pc stąd błąd.
Na innych stronach Sega i N64 podają.
nie mówiłem że się LEPIEJ nadają RPGi i FPSy na konsolę, tylko że SĄ RPGi i FPSy na konsole i to dość dobre.
Mimo to do teraz 80-90% najlepszych rpgów wyszło tylko na Pc. Te co były wymienione. Ale ostatnio się to zmienia skoro nawet staroszkolne Pillars of Eternity I/II nie jest na wyłączność dla blaszaka. FPS już od ponad 10 lat są dla 3 platform na premierę więc tu wiadomo. Niektórzy twierdzą, że to powstrzymuje postęp graficzny, ale jak pokazuje przykład Rise of tomb raider i Kingdome Come:Deliverance nie do końca, bo pc też nie są na obecną chwilę na tyle silne, by zrobić przeskok jakościowy na miarę Unreal 1998 i
Crysis 2007.
W przypadku GTA V mieliśmy jak najbardziej z przypadkiem ekslusiva dla konsol. Premiera dla Pc była oczywista jednak, bo wiadomo, że każda platforma da im kasę.
I pomyśleć, że jedynka i dwójka były na Pc , a nie było na Ps4 i Xbox z tego co się orientuje.
Na Pc kilka gier brakuje z Ps4 :
Uncharted 1-3 remaster, Uncharted 4
The Last of Us, Red Dead Redemption
A w drodze na konsole są już The Last of Us II i
Red Dead Redemption 2.
Zauważyłem ciekawą rzecz. Jeśli lubisz PB to masz minusy. Ewunia napisała długi merytoryczny komentarz? Ma już łatkę osoby lubiącej PB, więc z automatu ma kilka minusów, tak samo ja czy sebogothic. W sumie zabawne, że popularność Gothica tak wkurza niektórych ludzi.
Szkoda, że wydali betę.
Do wydania dodatku z grubsza załatają.
Wtedy zakupienie oryginału obowiązkowe.
Takie gry przypominają złote czasy gier :)
Największym przegranym i tak zostanie denuvo i temat piractwa można definitywnie zamknąć.
Niby w jaki sposób Denuvo przegrywa? Jesteś kolejnym, który powtarza jak mantrę wymysł dzieci.
Denuvo jeszcze żadnemu wydawcy / devsom nie przyniosło straty, w postaci sprzedanych kopii. Co więcej - większość z nich po wprowadzeniu Denuvo otrzymało wynik znacznie lepszy, niż zakładany. A poziom pirackich kopii - nawet po złamaniu - był wielokrotnie niższy, niż w czasach, kiedy Denuvo nie było obecne. I pamiętaj, że mowa o czasach, kiedy aktywnych graczy na świecie jest znacznie więcej, niż dekadę temu.
^Jesteś jeszcze jednym, który kolejny raz mówi o rzekomym podskoczeniu sprzedaży dzięki denuvo, a nie podaje żadnych danych na poparcie swojej tezy.
@VinniV
Jak nie przyniósł strat? przecież za darmo go nie rozdają tylko trzeba zapłacić za licencję więc strata jest. Druga sprawa jest taka że większość osób nie kupuje gier z tym zabezpieczeniem więc to generuje kolejne straty. Ja tam wole dać zarobić Czechom z czystym sumieniem i mają moje pełne wsparcie.
@Rumcykcyk
"większość osób nie kupuje gier z tym zabezpieczeniem"
Ok, rozumiem zatem, że wszystkie publikacje na temat czystego zarobku oraz raporty sprzedażowe są sfałszowane? Dodam, że tego typu publikacje są wymagane przez spółki akcyjne, a ich przekłamanie oznacza praktycznie rozwalenie firmy w drobny mak.
@Heinrich07
Odsyłam do raportów firm (wkrótce będą kolejne). Wychodzą co kwartał. Wymagana znajomość jedynie angielskiego. W 2018 nie jest to żaden kłopot.
---
I żeby nie było. Nie jestem wielkim miłośnikiem Denuvo. Jednakże słuchanie takich bzdur jak wyżej jest męczące.
Tak jakby dobra/słaba sprzedaż gry z/bez denuvo, w jakikolwiek sposób świadczyła o działaniu/nie działaniu zabezpieczeń...
Firmy, cwaniaczku, publikują raporty ogółu sprzedaży, a nie dane porównawcze denuvo vs. bez. Mówię, daj linki, a nie rzucaj takimi prostymi frazesami na zbicie argumentów, bo takie rzucanie "odsyłam do raportów" jest śmieszne. Chcesz być poważnie traktowany to dyskutuj poważnie, a nie rzucisz jakieś bzdury i odesłania, a potem jeszcze dodasz coś o znajomości angielskiego, bo to przecież kogoś obchodzi.
Powtarzam dla ułatwienia: daj dane porównujące sprzedaż gry bez denuvo, a z denuvo. Już ci bardziej ułatwię: takich danych nie ma. I sprzedaż gier nie wzrosła znacząca w stosunku do gier bez denuvo, co pokazuje case KC: D albo Wieśka 3. Asasyn z denuvo sprzedał się gorzej na PC niż KC: D bez denuvo. Wzrost zysków może być dzięki mikrotransakcjom, ale dane sprzedażowe są porównywalne jeśli nie mniejsze.
Teraz poproszę "specjalistów" o wyniki sprzedaży ACO. Oh wait..
VinniV - masz swoją teorię o denuvo. Ale fakt, denuvo wpływa na sprzedaż: jesli gra ma denuvo,sprzedaż maleje :p
Poczekaj na rozliczenie kolejnego kwartału, to się dowiesz. U źródła. Nie potrzeba tu - jak ich nazwałeś - "specjalistów".
Przekonamy się jaka będzie całkowita liczba sprzedanych kopii
AC Origins i Kingdom Come:Deliverance do końca 2018.
Szanse wyrównane.
AC Origins ma dobre recenje 8,5 dp 9,0.
A słabsze oceny graczy wszędzie o okolicach 7,0. Max 7,5
Tylko gorzej oceniają Unity z serii.
Kingdom Come ma recenzje słabsze Pc 7,5, a z konsol 6,7
A oceny graczy w okolicach 8,1 do 8,5 w zależności od strony.
Ocena graczy na gry-online:
AC Origins - 7,0 z 626 ocen
Kingdome Come - 8,6 z 287 ocen
Dla porównania:
AC II gracze na tej stronie oceniają na 8,8 z 9971 ocen.
AC IV - 8,5 z 5854 ocen
Coś AC Origins nie przypada ludziom do gustu. Dziwne.
Dziwne? 10 min grania i zawiesza komputery z W10 i 1080ti. Potrojny drm, ciągle ta sama gra, tylko w innych czasach z dodanymi na siłę elementami rpg. Ciągły backtracking. Zero potencjału Egiptu, czyli brak pułapek i zagadek. Wymieniać dalej? :p
Niezaprzeczalnie AC:O jest dobrze wykonaną grą która bardzo dobrze by się sprzedała bez żadnych udziwnień. Problem w tym że Ubisoft wrzucił do jednego worka fanów, graczy niedzielnych oraz złodziei. To tak jakbyś poszedł do sklepu a przed wejściem ochroniarz kazałby ci się rozebrać bo potencjalnie wyglądasz na złodzieja.
Poza tym po co mam czekać do konca roku? ACO sprzedało sie w wersji cyfrowej w ponad 600 tys egzemplarzy, a Kcd tylko w ciagu dwóch....dni sprzedało się w pół milionie egzemplarzy. Dziś mamy ledwo tydzień po premierze i już przekroczono milion. Aco do teraz nie ma takiej liczby, chyba, że policzymy wszystkie mozliwe platformy, a nawet gdyby, to tydzień a trzy, przepraszam, już cztery miesiące, to "delikatna" różnica ;)
Hydro2 - ależ ty bzdury opowiadasz.
Assassin's Creed Origins sprzedał się w ilości 1.5mln w pierwszym tygodniu. I to w sprzedaży detalicznej, a nie cyfrowej.
Poszukaj o tym info na vgchartz___com/article/270771/assassins-creed-origins-sells-an-estimated-151-million-units-first-week-at-retail/
Do dnia dzisiejszego na samej platformie PS4 sprzedali 2.84mln kopii. Zanim napiszesz kolejne bzdury, poszukaj info w necie, aby się nie zbłaźnić.
Suma ta nie zawiera sprzedaży ze Steam, XBOXA i uPlaya.
KCD ma rewelacyjną sprzedaż, jak na nowe IP, ale daleko mu do wyniku przytaczanego przez Ciebie - ACO.
Według SteamDB:
- ACO: 647k
- KCD: 472k
AC Origins zawiesza komputery ?
Mi ani razu nie zawiesiło mimo grania na ultra przez 70 godzin. W W3 przez 170 godzin jeden zawias.
A ty piszesz, że zarówno Wiedźmin 3 i AC Origins tobie się zawiesza wiele razy, gdy takie coś nie ma miejsca u innych :)
Moim zdaniem w 4K Tobie nie daje rady sprzęt moim zdaniem. U innych na monitorach z natywną rozdzielczością 720p czy 1080p na ultra nie ma problemu.
@Starcall, już ci ktoś (oprócz mnie) napisał, byś się leczył. Miał rację
@VinniV - daj mi jakieś inne źródło, albo więcej. Vgharz to stanowczo za mało.
A wg Steam owszem to prawda - na podstawie tego, co napisałem - 4 miesiące vs 2 dni. Na prawdę nie widzisz różnicy ? A dodam Ci jeszcze fakt, że teraz, odkąd złamali denuvo i vmprotect, sprzedaż ACO z dnia na dzień na pecetach drastycznie maleje.
@Ewunia - dlatego podkreśliłem - W10 i 1080Ti. Zapomniałem jeszcze dodać, że na kręconych intelach, przy czym, by zawieszało najwyraźniej wszystkie te warunki muszą zostać spełnione, a nie tylko jeden. Mój PC to potwierdza, więc coś jest na rzeczy. Ewunia, zmieniłem na full HD i nawet 720p (bo myślałem na początku, że to może przez projektor). Niestety, nic nie pomogło. Gra wiesza się po około 10 minutach i nie ma znaczenia, czy wejdę w samą grę. Równie dobrze te 10 min może być włączone nawet w menu głównym i gra zaliczy zwis. Poza tym jeśli ustawimy detale ponad nasz komputer, to co najwyżej gra skacze (klatkuje) lub nie uruchamia w ogóle, ale nie zawiesza się.
Natomiast 1080Ti bez problemu (wg testów PCLab np) radzi sobie w 4K....w 40 klatkach, ale sobie radzi. I framerate u mnie to wszystko potwierdza. Na zwis najwidoczniej nie ma sposobu na takiej konfiguracji.
@Hydro2
Vgharz to stanowczo za mało.
HAHA.
Nie, VGchartz to nie za mało. Ty jesteś po prostu typem osoby, która wymyśla bzdury i się ich sztywno trzyma. Ciebie nawet prezes Ubisoftu do niczego by nie przekonał.
Dodatkowo, musisz mieć problemy z logicznym myśleniem, jeżeli sądzisz, że przez kolejne miesiące będzie utrzymana tak agresywna krzywa sprzedaży KCD. Ona już ulega wypłaszczeniu. Jest to naturalny proces.
Napisałeś kompletną bzdurę i brak Ci jaj, aby się przyznać do tego. Wziąłeś liczby z kosmosu, myśląc że w obecnych czasach nie można ich zweryfikować.
Tyle.
Ty za to cały czas nie trzymasz się tego, co napisałem: 2 dni vs 4 miesiące. To zdanie klucz. Wszystko na temat. Cokolwiek nie napiszesz, nawet jeśli to będzie prawdą, to powyższe zdanie całkowicie wszystko zmienia.
Mam Win 10 64 bit.
Ogrywane wersje gier:
W3 wersja 1,31. AC Origins 1.2.1
Nie mam pojęcia czemu u ciebie zawieszało.
U mnie zapas mocy jest :)
Na monitorze z max rozdzielczością 1280x1024 na ultra w Wieśku 3 68-80 klatek z 4 modami graficznymi.
W AC Origins 1280x1024 na ultra 50-60 klatek.
Ustawienie VSync 60.
Ani jednego zawiasu
Masz oryginalny system Windows i grę czy pirata?
Nie dyskutujcie z Hydro, bo to człowiek oderwany od rzeczywistości.
@Hydro2
Ok, chcesz dalej się ośmieszać, proszę bardzo.
KCD po DWÓCH dniach miał 164tyś nabywców na Steam :)
Dane możesz sprawdzić na SteamDB lub SteamSpy.
steamdb__info/app/379430/graphs/
Nadal będziesz brnął w swoje bzdury?
Ba! Idać Twoim tokiem rozumowania, sprzedaż jest w końcu stała, tak? Zatem dziś powinien mieć 656tyś więcej kopii, co powinno dać razem - o ile się nie walnąłem w obliczeniach - grubo ponad 800tyś kopii.
Zatem... jak to możliwe, że ma "tylko" 400k+?
Oszukujo? Spisek?
@Ernest - jak tam fałszywe PS4 ? :D To pytanie będę zadawał przy każdym możliwym twoim wpisie.
@VinniV - a jaki jest tytuł tego tematu ? Wszystko na temat.
Że KCD sprzedał się JUŻ w milionie egzemplarzy. Najwidoczniej nie opanowałeś czytania ze zrozumieniem, skoro ubzdurałeś sobie dwa dni.
Brak Ci argumentów.
Słabizna.
https://www.gry-online.pl/newsroom/kingdom-come-deliverance-wyniki-sprzedazy-i-garsc-ciekawostek/zc1a5bc
https://www.gry-online.pl/newsroom/sprzedaz-kingdom-come-deliverance-przekroczyla-500-tys-egzemplarzy/zf1a580
Jeszcze jakieś pytania ? W drugim linku zobacz, o jakiej ilości dni mowa. Pierwsze zdanie, jakby ci było ciężko szukać.
Istnieje jeszcze wersja gog-owa nie uwzględniana w informacjach z steamspy. Istnieje legalana wersja drm-free i osobiście właśnie taką nabyłem. Jeszcze niech ją trochę połatają do premiery.
Wszystko fajnie, tylko GOGowa wersja będzie miała premierę 27 lutego 2018. Co doskonale można sprawdzić na karcie produktu:
gog__com/game/kingdom_come_deliverance
Dlatego jak ma się wliczać? Tam gry oficjalnie nie ma nikt.
Dodatkowo, GOGowe liczby często gęsto, przy braku dostępności w dniu premiery, nie mają absurdalnego, czy nawet bardzo dużego wpływu na globalną sprzedaż.
Akurat będzie na tego większego patcha, szczerze to puki co warto jednak poczekać aż grę połatają bo jej największą wadą są właśnie babole i warstwa techniczna. Myślę że dzięki ciągłym patchom usprawniającym powoli grę zainteresowanie nie będzie spadać tak szybko. Co do wpływu liczby kopi z gog-a to bywa różnie, np taki w3 z pewnością ma najwięcej kopi rozprzedanych na gog ze względu na gog-we pudełko i liczne przeceny. Myślę że KC:D ma spore szanse na znaczącą sprzedaż również w wersji bez z zabezpieczeń, potencjalnie szybszej w porównaniu do tej z luncherem sztim i zabezpieczeniami.
To tak nie działa. Po miesiącu krzywa sprzedaży jest mocno wypłaszczona. Jej wahania są jedynie odpowiedzią na przeceny, czy udział w bundlach.
To dlatego Denuvo ma znaczenie w pierwszych dniach. Twórcy nigdy nie mówili, że jest nie do złamania. Ono ma zatrzymać piracenie w pierwszych 2-3 tygodniach. To wpływ na ponad 10 - 15% wzrost sprzedaży.
Zatem, jezeli w pierwszym tygodniu takie ACO nabyło 1.5mln osób, to przelicz sobie o jakim zysku mowa.
Dodam, że najdroższy pakiet Denuvo to dla studia koszt 100-200k dolarów przy sprzedaży 500k+.
Zatem samo wdrożenie Denuvo dało ACO zysk w postaci 800tyś dolarów. Zakładając, że Denuvo padło w 1 tygodniu. A wiadomo, że stało sie to później. Dlatego wyżej wymieniony zysk jest pewnie delikatnie wyższy.
Przeważnie największy zysk generuje się w pierwszych 3-4 miesiącach od premiery więc AC Origins dzięki zabezpieczeniom zyskało. Jeśli Far Cry 5 nie zostanie złamany jak AC-O przez 3-4 miesiące to też będzie miał wynik znacznie lepszy niż, gdy złamią zabezpieczenia od razu i pojawi się wersja piracka w dniu premiery lub dzień wcześniej nawet :)
W przypadku takich gier jak Skyrim, GTAV czy Wiedźmin 3 zabezpieczenia nie mają, aż tak dużego znaczenia, bo to gry z długimi nogami. Zarabiają dobrze przez długi okres.
Zarabiają dobrze przez 2-3 lata dzięki między innymi bardzo dobrym recenzjom, wysokim ocenom graczy, którzy polecają innym oraz pełniejszym wydaniom jak np:
Skyrim Legendary Edition z dodatkami czy
Wiedźmin 3 Goty z dodatkami.
Na FC czeka dużo więcej osób niż na AC
Smutne, że w dzisiejszych czasach wystarczy, że gra nie ma skrzynek, ale może być zabugowana i technicznie niedorobiona, a gracze lecą po grę i jeszcze biją brawo studiu. Jak zaprowadzicie auto do mechanika na wsi z małym warsztatem, zapłacicie, to oczekujecie, że coś będzie działać jak należy, czy wybaczacie, bo przecież on się dopiero rozwija i jest jednoosobową grupą z ambicjami?
Bo przecież gry ze skrzynkami to techniczne majstersztyki pozbawione wszelkich błędów.
Nikt czegoś takiego nie powiedział.
Porównanie z dupy.
Gra została ukarana niższymi ocenami, co jeszcze w tym przypadku robić? Bojkot?
Istnieje spore prawdopodobieństwo, że gdyby nie było takich problemów, to zarobiliby jeszcze więcej, wielu ludzi wstrzymało się z zakupem czekając na patche. Dla mnie wystarczające reperkusje.
Żadne porównanie z dupy. Śledząc te forum jest tylko jeden wniosek. Są równi i równiejsi.
Bo Asasyn ich nie ma w ogóle :)
Jak ktoś widzi duże studio z takim budżetem, że spokojnie mogliby zrobić grę milenium, ale jedyne co robią to rżną konsumenta, to trudno im wybaczyć. I jak ktoś widzi małe studio, co robi coś Z PASJĄ to aż łezka się w oku kręci. Można przymknąć oko na pewne rzeczy, bo mamy wtedy nadzieję, że dostaniemy następny dobry produkt.
Równi i równiejsi?
Zgodzę się, gry dużych wydawców dostają taryfy ulgowe w postaci zawyżonych ocen.
"Jak ktoś widzi duże studio z takim budżetem, że spokojnie mogliby zrobić grę milenium, ale jedyne co robią to rżną konsumenta, to trudno im wybaczyć. I jak ktoś widzi małe studio, co robi coś Z PASJĄ to aż łezka się w oku kręci. Można przymknąć oko na pewne rzeczy, bo mamy wtedy nadzieję, że dostaniemy następny dobry produkt."
To głównie wina graczy, że pokornie kupowali kolejne klony AC czy Far Cry. Więc po co mieli się mocno starać i ryzykować zrobić coś bardzo pomysłowego i genialnego ?
Albo porwaliby się z motyką na słońce albo byłaby to pozycja niszowa. A tak robią gry bezpiecznie i zysk się zgadza.
Jaki popyt taka podaż. Twórcy dostosowali się do potrzeb.
Widocznie takie są potrzeby większości - powtarzalne, łatwe gry z pięknymi widokami.
Kingdom Come Deliverance to idealny przykład, że jak się chce to można robić nawet teraz gry oryginalne, a nie gadać, że nie da się, bo oryginalne gry mogły być tylko kiedyś,
bo wszystko zostało już wymyślone. Czasem wszystko co mieli twórcy to oryginalny pomysł na miodną rozgrywkę i duży zapał w warunkach garażowych, a powstawały w ten sposób świetne gry. Tym bardziej ma się podziw dla takich zespołów. A jeszcze większy do twórców non profit, którzy za darmo tworzą remastery/remaki/mody klasycznych gier po pracy poświęcając 5-12 lat. A dla dużych firm to byłaby kwestia miesięcy, a rzadko nas tym częstują.
Brak Anniversary do Tomb raider 2 i 3 z powodu, że Crystal Dynamics był niezadowolony ze sprzedaży Anniversary Tomb raider 1 w 2007 roku więc porzucił plany odświeżania klasyków.
Przegrałem już jakieś 18 godzin i nie natrafiłem na niewiadomo jakie błędy.. Owszem zdaża się że NPC idzie prosto mimo że przed nim ściana, generalnie AI jest głupie, glicze graficzne gdzieś tam się pojawią, ale blednie to wszystko gdzieś w tym całym klimacie, grafika jest obłędna, klimat też świetny, zdecydowanie polecam dla osób które mają trochę cierpliwości i chcą odpocząć od smoków, czarów i run z wodotryskami. Nie sądziłem że tak się wchłonę w tą produkcję, walczyć dalej nie umiem z więcej niż jednym na raz ale można kombinować na różne sposoby. (Póki co to rozbieram się do naga żeby nie robić hałasu, podchodzę blisko strzelam jednemu w łeb z łuku a z drugim na miecz sobie poradzę...)
Ale ta walka mi się w tej grze podoba, w końcu coś innego od wciskania na przemian 2 przycisków myszki. Dużo osób oczywiście narzeka, spoko rozumiem nie każdemu się to może podobać, każdy ma swoje ulubione mechaniki w grach, ale wspominam o niej ze względu na potencjał multi.
Turnieje rycerskie między graczami ze statystykami i rankingami, to przy takiej mechanice walki może być naprawdę dobrym pomysłem. Taki endgame. Zrobiłeś wszystko w grze, ubrałes się, masz już swoją ulubioną broń która opanowałeś do perfekcji, no to czemu się nie zmierzyć z innymi graczami?
Jest w tym potencjał, ba przy odpowiednim szlifie to nawet może trafić do esportu z racji tego, że walka przypomina tu taką partię szachów. Oczywiście by musieli to jeszcze mocno dopieścić i rozbudować o nowe combosy w innych broniach takich jak buława/młot, ale tu nic nie stoi na przeszkodzie.
Niemożliwe, to piractwo nie pogrążyło gry? Czyli nie będzie zwalania słabej sprzedaży na piractwo... kurcze nawet pececiarze nie piratują? No to już koniec świata bliski. W takim razie czym wytłumaczyć sukces gry? O już wiem, pewnie gracze zostali przekupieni przychylnymi recenzjami i pogonili do sklepów i steamu po swoją kopię ;)
Zaraz będzie 20 postów o tym że denuvo jest spoko i takie tam wkoło co się słyszy to samo od kilku lat od tych samych "obrońców". Tylko trzeba brać pod uwagę jaka kasa poszła na AC:O a jaka na KCD. Sam marketing wypromowania AC:O to pewnie kilka milionów euro, ludzie co przy nim dłubali i sam budżet był dużo większy od tego jaki był przydzielony na KCD. Będzie wykłócanie o to że AC:O poszło w 3 mln a KCD tylko 1 mln kopii tylko trzeba pomyśleć ile komu na to kasy poszło. Koniec końców dostaliśmy bardzo dobry produkt (w kilka miesięcy zostanie poprawiony). Warto dołożyć cegiełkę do tego projektu.
ps to nie pierwsza bez drm która dobrze się sprzedała, daleko nie trzeba szukać (divinity2, subnautica)
edit. Żeby uczcić sukces Czechów warto podbić nimi serca niewiernych.
AC Origins przy tym zapleczu finansowym i ilości ludzi został ukończony w niecałe 2 lata.
Kingdom Come:Deliverance był tworzony blisko 6 lat,
a przydałby się jeszcze rok szlifów. Twórcy wycięli z gry bardzo wiele rzeczy, które ostatecznie nie pojawiły się np:
kowalstwo, pies jako towarzysz, większe bitwy,
efekty pogodowe. Ambicje były bardzo duże.
Szkoda też, że ma czeskiego i polskiego dubbingu.
Przy KCD to bardziej dłubali niż robili, gra została (po części) ufundowana więc myślę że bez spiny starali się zrobić grę która osiągnie sukces. Kto jest nastawiony na wyszarpanie zysków osiągnie porażkę. @ewunia ciekawe co ludzie powiedzą o Star Citizen gdzie projekt osiągnął szczyt absurdu. Twórcy KCD zarobią kupę kasy to grę ulepszą i dodadzą to co wycieli. To nie pierwsza gra z której wycięto zawartość.
Gra ma efekty pogodowe. Burza robi większe wrażenie niż np w GTA 5 i można zgarnąć od pioruna, czego w GTA nie ma.
Zobaczymy co przyniosą zapowiedziane dodatki.
One mogą pełnić rolę rozszerzeń więc całkiem możliwe,
że przywrócą część starych pomysłów.
W każdym razie zakupienie oryginału tej gry jest musowe.
Z gier rpg w wersji pudełkowej trochę mam już w kolekcji :)
Niestety Baldur's gate, Icewind dale i Planescape Torment starsze wydania zakupione w 2007 roku, a nie Enhanced Edition, ale pal licho po dwóch przejściach tych gier już raczej nie zagram 3 raz.
Pudełkowa kolekcja rpg na Pc:
Baldur's gate 1998 + dodatek
Planescape Torment 1999
Baldur's gate II 2000 + dodatek
Diablo II 2000
Icewind dale 2000
Icewind dale II 2002
Arcanum 2001
Gothic 2001
Gothic II 2002 + Noc kruka
TES - Morrowind 2002 + dodatki
Neverwinter nights 2002 + dodatki
Świątynia pierwotnego zła 2003
Vampire The Masquerade: Bloodlines 2004
TES - Oblivion 2006 + dodatki
Gothic 3 2006
Neverwinter nights 2 2006 + Maska zdrajcy
Wiedźmin 2007 Edycja Rozszerzona
Drakensang - Dark Eye 2008
Dragon Age: Początek 2009
Risen 2009
Drakensang - River of time 2010
Wiedźmin 2 2011 Edycja Rozszerzona
TES - Skyrim 2011 Legendary Edition z dodatkami
Risen 2 2012
Risen 3 2014 Extended edition z 2015
Dragon Age: Inkwizycja 2014
Wiedźmin 3 2015 GOTY z dodatkami
Zastanawiam się teraz nad zakupem
Pillars of Eternity 2015 (porządnie spatchowali do teraz)
Pillars of Eternity 2 2018
Torment: Tides of Numenera 2017
Divinity: Original Sin 2014 Enhanced Edition
Divinity: Original Sin II 2017
Divinity: Original Sin II nie ma polonizacji i powstaje chyba fanowskie spolszczenie.
Ewunia podziwiam i szacunek. Ja nie mam, ani nie przeszedłem ani jednej gry z Twojej listy. Jedynie Wiesiek 2 byłtrochę przeze mnie ograny, ale ograny to nawet za duże słowo. Bardziej testowałem na nim karty graficzne ikombinowałem, jak na GTX'ie 670 uzyskać z Ubersamplingiem na Ultra :P
Czasem twórcy nie mówili, że nie przewidują wypuszczać żadnych dodatków?
Była tydzień temu wypowiedź Vavry.
Nie planują sezonowej przepustki, bo gra nie dostanie popremierowych DLC. Jeśli już to bardziej realny wydaje się jakiś fabularny dodatek.
Grałem pół roku temu w pillars od eternity, dla mnie najlepszy RPG na przestrzeni 20 lat
Gra została świetnie spachowana i zbalansowana, więc śmiało można grać