Cześć. Do tej pory grałem jedynie na pc, ale po zakupieniu nowego telewizora zdecydowałem się na kupno ps4 pro by ograć wszystkie zaległe exy...I mam problem. Póki co, odpaliłem dwie gry - horizon i last of us. I teraz kilka pytań, bo już nie wiem czy mam uszkodzoną konsolę, czy to wszystko jest całkowicie normalne -
1. Horizon działa w 30 fpsach. Czy to normalne, że dla mnie, 30 fps działa tak, jakby się wręcz lekko zacinało? I to na tyle, iż mam trudności z celowaniem w takich warunkach. Na filmikach na yt, wszystkie gry z ps4 wyglądają bardzo płynnie, ale nie wiem czy dokładnie tak to powinno wyglądać 'na żywo'.
2. The last of us działa w 60 fpsach, ale na trybie 'rozdzieloczość 1800p' gra bardzo często, w różnych miejscach ma widoczne 'skakanie, stuttering itd', szczególnie podczas walk, rozdziału podczas zamieci śnieżnej( tutaj mały stuttering występował praktycznie cały czas),i różnych losowych miejscach. To normalne?
3. Dodatkowo, w grach są widoczne migotania tekstur (np. część paska bohaterki horizon miga się na czarno) czy w grach na konsole takie błędy też występują?
4. Czasem podczas przeglądania menu głównego konsoli, widoczne są przycinki, a najbardziej konsola przycina się w sklepie i oknie trofeum.
Z góry dzięki za odpowiedź.
Jaki masz telewizor, bo ja takich problemów na pro i samsungu 4k hdr nie miałem.
Menu też się zacina? Pobierasz aktualizacje na bieżąco?
edit: wyłącz tryb turbo w opcjach
Zapewne musisz ustawić w TV " TRYB GRY " inne sceny/tryby powodują właśnie lagi i przycinki. To nie wina konsoli.
Aktualizacje są pobierane na bieżąco, testowałem z wyłączonym trybem turbo - jest tak samo.
I niestety gram tylko na trybie gry.
No to kolego najprościej będzie podłączyć konsole do innego TV i wyjdzie z czym jest problem.
Nie wiem jak jest w LG, ale grasz z on/off HDR? spróbuj wyłączyć w grze i w opcjach wyjście video w menu konsoli.
Gram w trybie HDR, i nawet nie wiem czy on dobrze działa, bo gra moim zdaniem bardziej traci niż zyskuje. Jak będę niedługo w domu, to sprawdzę z wyłączonym hdrem na wyjściu video, bo z wyłączonym tylko w grze jest tak samo.
tv ma 120Hz i niski input lag, do gier jest dobry
ja obecnie gram w The Last of Us
w trybie hdr 4k przy stałych 30 klatkach (jest jeszcze tryb 30-60 klatek i 60)
i zacinek czy też migania nie ma, grafika prosta ale ostra
tv mam 60hz
moze to problem z kablem hdmi tylko wtedy obraz raczej by mrugał(czarny ekran)
z menu to u mnie problem jest jak net zrywa wtedy nie ładuje np obrazków i dłużnej myśli
Przy 30 fpsach tez zacinek nie mam, bo dla mnie gra wtedy ogólnie średnio chodzi. A mógłbyś sprawdzić, czy podczas zamieci w mieście (nie chcę Ci więcej spoilerować) przy 60 fps w trybie rozdzielczość (1800p) też gra Ci skacze?
Co do hdr, jak będę mógł, to wstawię też zdjęcia jak on u mnie wygląda...bo szczerze mówiąc, wygląda to tak, jakby hdr działał dopiero, jak jest w grze wyłączony.
ja grę przechodzę 2 raz po 3 latach z okazji że mam pro i tv 4k hdr
tak hdr nie działa cały czas,
uruchamia się tylko wtedy gdy włączysz grę która go obsługuje,
w moim tv jest np tak że tryb hdr ma własne ustawienia i tylko przy włączonym hdr masz do nich dostęp, tak też wszelkie ustawienia należy dokonać przy włączonym hdr
TCL seri P60
To nie jest normalne. Sposób implementacji 30 fps z vsync na konsolach powoduje znacznie lepsze wrażenia niż zwykłe ograniczenie do 30 fps gry. Tryb turbo tutaj ci nic nie da bo horizon ma wsparcie dla pro i ten tryb olewa.
2. Nie wiem bo nie grałem ale raczej takie coś nie powinno mieć miejsca.
3. Prawie nigdy. Tylko w najbardziej zabugowanych grach ubisoftu widziałem takie kwiatki. W horizon mam ponad 50 godzin i nigdy nie widziałem takiego problemu.
4. Takie okazjonalne spowolnienia na sekundę czy pół to wina aplikacji sklepu, po prostu nie jest zoptymalizowana tak jak być powinna ale na xboxa jest jeszcze gorzej po updejtach. Trofea też tak samo.
No to nieźle mnie nastraszyłeś :(
Co do płynności 30 fps - muszę zobaczyć jak to wygląda w jakimś sklepie czy coś, bo może tylko dla mnie jest źle.
2 i 3 niepokoi bardziej. Poczekam jeszcze na opinie kogoś kto gra w the last of us, jeżeli się okaże że nie ma żadnych problemów...To nie wiem co robić, bo boli mnie oddawanie dwudniowej konsoli na gwarancję.
edit, dodam, że w trybie 60 fps 1080p, the last of us tak nie skacze.
Sprawdź u jakiegoś znajomego jak sytuacja wygląda bo z tym fps to jest coś dziwnego. Powinieneś mieć także włączony tryb gry w telewizorze. Spróbuj podłączyć do monitora komputerowego.
The Last of us w trybie 1800p60 może mieć dropy klatek bo to jest ogromny wysiłek dla konsoli. To jest aż 3200x1800 i to jeszcze w 60 fps. Najmocniejsze pc wysiadają, nie przejmuj się tym. Myślałem że mówisz o trybie 1080p60 który właśnie jest stworzony dla maksymalnej płynności na pro.
Natomiast co do przeklaman graficznych które opisałeś to widziałem je tylko raz w assassin's Creed który słynie z bugów i to przez kilka sekund po zmianie stroju. W horizonie nigdy. Sprawdź najlepiej u kolegi jak sprawa wygląda. Zawsze możesz konsole oddać do sklepu i wziąć druga.
Dzięki. Sprawdzę wpierw hdr, podłączę konsolę do monitora itd.Skoro mówisz że takie regularne dropy w tym trybie są normalne, to ok (mimo wszystko chciałbym jeszcze potwierdzenia kogoś, kto właśnie w tym trybie doświadczył tego samego.
To nie jest normalne. Sposób implementacji 30 fps z vsync na konsolach powoduje znacznie lepsze wrażenia niż zwykłe ograniczenie do 30 fps gry.
Chciałbyś. 30 fps to 30 fps. Na konsolach płynności nie ma i to jest fakt. Co gorsza granie na TV nie pomaga. Nawet w trybie gry telewizory mają 20-30 ms input laga, monitory PC 2-10 ms.
W efekcie na PC z 60 fps masz 16 ms opóźnienia klatki + np. 4 ms z elektroniki monitora. Łącznie 20 ms. Na konsoli 32 ms z 30 fps + 20 ms z telewizora, czyli 52 ms na konsoli vs 20 ms na PC.
Przejście z PC na konsolę jest traumatyczne i to jest fakt. Jedynie Xbox One X jako tako daje radę, ale niestety też poszli w 30 fps i 4K, a nie 1080p i 60 fps.
2. The last of us działa w 60 fpsach, ale na trybie 'rozdzieloczość 1800p' gra bardzo często, w różnych miejscach ma widoczne 'skakanie, stuttering itd', szczególnie podczas walk, rozdziału podczas zamieci śnieżnej( tutaj mały stuttering występował praktycznie cały czas),i różnych losowych miejscach. To normalne?
Tak, to normalne, bo PS4 Pro ma CPU rodem z 2007 roku i nawet GPU ze średnio-niskiej półki nie pomoże.
3. Dodatkowo, w grach są widoczne migotania tekstur (np. część paska bohaterki horizon miga się na czarno) czy w grach na konsole takie błędy też występują?
Zależy od gry, ale faktem jest że gry na konsolach mają ostro przycięte detale i tego typu artefakty są na porządku dziennym. Do tego dodaj rozpikselowane cienie, niską szczegółowość efektów post-process i aliasing. W przypadku PS4 Pro dodatkowo dochodzą kombinowane metody podbicia rozdzielczości. Teoretycznie sprawiają wrażenie większej ilości detali, w praktyce mogą powodować artefakty obrazu.
4. Czasem podczas przeglądania menu głównego konsoli, widoczne są przycinki, a najbardziej konsola przycina się w sklepie i oknie trofeum.
To jedna z wielu wad Playstation 4. Z konsol jedynie Nintendo Switch ma błyskawiczne i responsywne menu, ale to zasługa spartańskiego wyglądu. Nawet stare Wii miało więcej bajerów w menu niż Switch, ale faktem jest gry odpalają się błyskawicznie i nawigacja w menu jest bez jakichkolwiek opóźnień. Choć eShop potrafi czasami zamulać, szczególnie gdy mamy w tle odpaloną większą grę.
o nie wiem co robić, bo boli mnie oddawanie dwudniowej konsoli na gwarancję.
Gwarancja nic nie pomoże, PS4 Pro tak właśnie działa.
Czy ja wiem czy traumatyczne. Od zawsze grałem na PC, przesiadka na PS4 była przyjemną odskocznią i jedynym błędem, na którym narzekam to błyski telewizora, które zdarzają się raz na kilka godzin podczas grania :\
O vsync z potrójny buforowaniem się nie słyszało? A trzeba by usłyszeć zanim zacznie się opowiadać pierdoły o input lagach.
2. No tak się składa akurat ziomek że API na konsolach to coś jak dx12 czy vulkan na pc. Potrzeba znacznie słabszego procesora żeby działało to płynnie. Owszem zwykle ps4 ma za słaby procesor ale 2.1 GHz x8 w pro już do budzetowki nie należy.
3. Ty chyba ps4 przez szybkę widziałeś w sklepie bo takie zarzuty mogłeś robić do poprzedniej generacji u jej schyłku bo teraz na pewno nie są trafne. Taki mały przykład. Assassin's Creed syndicate działa na ps4 w 1600x900 a na pro w 2560x1440 z detalami high i bez dropów więc blysnales tutaj.
4. WARNING: NINTENDO FANBOY DETECTED. Wszystkie konsole są do dumy bo najlepszy jest tylko słicz i jego 480p 23 fps w xenoblade.
Podsumowując weź się chłopie nie kompromituj bo tej konsoli nawet na YouTube nie widziałeś a co dopiero w realu.
@PanWaras
No chociażby takie multikonta planeswalkera jak Ernest. Oni się plasują nawzajem.
User Likfidator wypowiada się dobrze oprócz o konsolach od Sony. Raz kiedyś czytałem, że nawet pierwsze PlayStation obrażał. Po prostu nie cierpi konsol od Sony od samego początku a uwielbia konsole od Nintendo.
tak z ciekawości
podłączałeś pod ten tv pc i sprawdzałeś jak to działa?
lub konsole pod monitor
PC na telewizorze działa dobrze, sprawdzę jeszcze konsolę pod monitor 1080p.
A więc, z wyłączonym i włączonym hdr jest tak samo.
Konsoli nie podepnę do monitora, bo nie ma wejścia hdmi a nie mam przejściówki. Więc tego niestety nie sprawdzę.
Dodatkowo zauważyłem, że włączone wygląda gorzej. Nawet menu konsoli jest w tym trybie dziwnie ciemne. A tutaj trochę zdjęć dla porównania( czy tak powinno być? czy z hdrem też coś jest nie tak?) :
HDR zapodaj. net/dce10f0fb49b2.jpg.html
BEZ HDR zapodaj. net/75d6f33695952.jpg.html
HDR zapodaj. net/a7f88be79fc6b.jpg.html
BEZ HDR zapodaj. net/fce13a1b7e4c6.jpg.html
nie wiem jak z hdr , ale czytalem posty, gdzie ps4pro mialo problem z grafika w horizon(tylko na tej grze testowano) to zmiana źródła obrazu, a potem znowu na PS4 Pro i problem znikał, a ostatecznym rozwiazaniem bylo przelozenie kabla do innego wejscia hdmi w tv.
nie wiem czy to prawda, ale z tego linka wynika, ze LG i ps4pro maja jakis problem przy 4K HDR i podaja jakies porady.??
https://www.forbes.com/sites/kevinmurnane/2017/06/25/ps4-pro-troubleshooting-how-to-display-4k-hdr-on-an-lg-tv/#673783056dda
https://www.youtube.com/watch?v=4GOTwq0ydmk
edit
a tutaj o samym problemie bez fixow po polsku
https://ithardware.pl/aktualnosci/posiadacze_ps4_pro_maja_problem_z_hdr_i_4k_sony_nie_moze_zdecydowac_sie_jak_im_pomoc-1234.html
no to wychodzi, ze telewizor tez trzeba uaktualniac :P co za czasy.
Ten problem został już chyba rozwiązany, bo tryb hdr bez problemu już mi się włącza w w yuv422. Czyli hdr nie powinien wyglądać tak, jak to jest widoczne na screenach?
teraz mi się przypomniało, że tez musiałem aktywować hdmi 2.0 w menu tv dla danego wyjścia
Czy to jest w ogóle możliwe, że gra działa w hdr dopiero, jak wyłączy się tę opcję w menu? Bo patrząc na ten film - youtube.com /watch?v=DBhITHrusCs wydaje mi się, że ja mam totalnie na odwrót - hdr zabija czerń, kolory, wszystko jest widoczne, za to gdy wyłącze hdr - gra nabiera głębokiej czerni, źródła światła potrafią razić itd.
tak co do gry TLoU
to ja mam w konsoli wszystko na auto
rozdzielczość hdr itp, w info pokazuje mi ze obsługuje RGBz HDR w 4K
jak odpalam grę wchodzę w ustawienia graficzne i tam i tam jest kilka opcji włącznie z HDR
jak włączę hdr to tv mi się przełącza na tryb hdr10 od razu widać zmianę juz na tym oknie menu
gdzie światło przebijające się przez szybę jest bardziej rażące(jaśniejsze) a ciemne miejsca ciemniejsze ale wyraźniejsze
w sumie coś jak kontrast dynamiczny tylko bardziej profesjonalny
sprawdź w tv info o źródle co pokazuje w czasie włączonej gry z hdr
Niestety nie miałem jak przez tydzień odpowiedzieć w temacie. A więc podczas włączonego hdr mam takie informacje takie jak na dodanym obrazku. Kiedy przechodzę w tryb hdr, to nawet menu główne konsoli bardzo ciemnieje i traci na 'barwach'.
I zauważyłem jedną rzecz, otóż, na mojej konsoli 30 fps w każdej grze zachowuje się inaczej. Przykładowo - w the last guardian, gra działa czasami tak dobrze, że nie potrafiłbym powiedzieć czy widzę 60 czy 30 fps. Natomiast przy horizonie...gra działa cały czas 'ociężale', wręcz dla mnie męcząco. Tak samo jest przy the last of us przy ustawieniu ogranicznika fps do 30.
Czy to normalna sytuacja? I chyba najlepiej by było, gdybym mógł zobaczyć jak działa taki horizon na innym prosiaku. Wie ktoś może, czy w warszawie jest jakikolwiek sklep, gdzie można zobaczyć w akcji prosiaka z horizonem?
A Ty masz te ustawienia ze screen na auto czy ręcznie wybierałeś?
Co do The Last of Us to czasem miałem tak, że strzały do łuku które bohater ma na plecach migotały. Sprawdziłem na yt i w każdej cut scence u każdego tak jest :P Co do FPS w TLoU, to jak pamiętam są 3 możliwości 30 FPS i dwie w 60 to w tej jednej mi troszkę kłatkowało, natomiast już w innej całą grę nie miałem żadnych problemów. Nie załączałem opcji 30 fps więc nie wiem.
Dzięki za odpowiedź, czyli uspokoiłeś mnie, to normalne, iż gra w tym trybie mi klatkowała.
Nic z tego co piszesz nie jest normalne. Bardzo mozliwe ze masz wadliwa sztuke. Ewentualnie dysk w konsoli uwalony. Mialem tak kiedys z ps3.
Mam u siebie PS4 pro i dwie zwykle ps4. Zadna nie odwala takich numerow. Ba, nawet na ps3 takich problemow nie mam wiec zdecydowanie cos jest nie tak.
Jeszcze niczego z konsolą nie robiłem, bo mam zamiar sprawdzić ją na innym tv.
To słabe działanie w 30 fps, polaga na tym, iż przy poruszaniu kamerą, powstaje taki 'efekt ducha', czyli obiekty w ruchu zostawiają swój ślad/kopię, co bardzo przeszkadza i wydaje mi się że właśnie to wpływa na zły odbiór płynności.
Zauważyłem, że gry które działają w 30 fpsach (shadow of the collosus/horizon) działają bardzo płynnie w kilku miejscach, zazwyczaj ciemniejszych (wtedy wręcz nie widać różnicy pomiędzy 30 a 60 fps).
Póki co, czekam na sprawdzenie tego na innym tv, chyba że ktoś tutaj wie, gdzie w Warszawie można sprawdzić działanie ps4 pro w jakimś sklepie.
Dzięki wielkie za podesłanie tematu. Wygląda na to, że dokładnie to u mnie występuje. Też masz taki efekt grając w 30 fpsach?
wydaje mi się że tak, tylko raz bardziej na to zwracam uwagę raz mniej
jednak efekt najbardziej widoczny przy krawędzi obrazu
Jestem założycielem tego tematu. Uporales się już z tym? Jestem po testach na najwyższych modelach Sony w Sony Centre, po sprawdzeniu u kumpla na slimie, po sprawdzeniu slima i mojego pro na 4 telewizorach i wszędzie to samo. Daj znac, bo to chyba po prostu 30 FPS i nic z tym nie zrobisz. Grałem na slimie 2 lata prawie nie widząc tego i zobaczyłem z dnia na dzień, będąc pewny że coś z tv/konsola.
Problem polega na tym, że u mnie taki efekt jest na całym ekranie. Sprawdzę jak to wygląda na innym ps/telewizorze.
Uważam,że to jest problem z konsolą.
Mam już drugie PS4,te ostatnie to PRO i w obu przypadkach w menu były/są zwisy.
Jednakże WSZYSTKIE gry chodzą/chodziły płynnie.
Zareklamuj ten sprzęt szybko,póki ma gwarancję.
A mi się wydaje, że po prostu jak nigdy nie grał na konsoli i nagle musie się brutalnie przyzwyczaić do 30 klatek to wydaje mu się, że coś jest popsute. Niestety, ja jak grałem na dobrym kompie w każdą grę w 60 klatkach, kupiłem konsole i odpaliłem Horizona to też się nie mogłem przyzwyczaić.
Jeszcze nie miałem niestety okazji sprawdzenia innej konsoli w akcji, ale może jest tak, jak mówi Yarpen. Aczkolwiek mam pytanie - jeżeli chodzi o takiego uncharted 4, to gra powinna działać w betonowych 30 klatach? Ja przykładowo w rozdziale 17 mam co kilka sekund regularny 'przeskok' ekranu, jakby mały lag. Dochodzą do tego spadki podczas walk, scen z wodą itd.