Paragon - serwery zostaną zamknięte w kwietniu
EA pieniędzy by nie zwracało. Szacunek się Epic Games należy. Tak się powinno robić - gracze wydają pieniądze na produkt który im się podoba, a jak grę zamykają to się pieniądze zwraca albo pozwala na zakładanie prywatnych serwerów.
Skończyła się moda na moby, a przyszła na batle royale, które też zostanie za kilka lat zastąpione przez inny model rozgrywki. Takie gamingowe prawo dżungli.
A ja sądzę, że dobrze się stało. Szkoda ich czasu i mocy przerobowy - uważam, że takie studio jak Epic ma na tyle duży potencjał, że powinni wrócić to robienia gier typu Gears of War czy wspomniany Unreal Tournament. Ten ostatni jest silną marką i dziwię się , że nie chcą go "wskrzesić" tak jak Bethesda robi z Quakiem.
Chyba nie przewidzieli konsekwencji sukcesu trybu Battle Royale do Fortnite.
No... i to tak bardzo, że mają wyj... na graczy, którzy zapłacili za Fortnite Ratowanie Świata. Albo niech zrobią oddzielne serwery, albo niech zamkną Ratowanie Świata i oddadzą kasę (tak jak w przypadku Paragona).
Właśnie na odwrót ekipa od paragona przejdzie do save the world a nie battle royale save world ma już raod map na najbliższy miesiąc są już dwa duże eventy do save world walentynkowy i wioseny.
Skończyła się moda na moby, a przyszła na batle royale, które też zostanie za kilka lat zastąpione przez inny model rozgrywki. Takie gamingowe prawo dżungli.
W moby gra się od kilkunastu lat to już samodzielna klasa gier jak RTS, FPS, RPG ect.
EA pieniędzy by nie zwracało. Szacunek się Epic Games należy. Tak się powinno robić - gracze wydają pieniądze na produkt który im się podoba, a jak grę zamykają to się pieniądze zwraca albo pozwala na zakładanie prywatnych serwerów.
A propos EA: gdzieś obiło mi się o uszy, że w tym roku zamierzają zamknąć SW:ToR lub jak kto woli ToRtanica.
SWTOR przynosi kupę kasy, ostatnio podawali. Umowę przedłużyli na 5 lat (licencja), więc wątpię.
A ja sądzę, że dobrze się stało. Szkoda ich czasu i mocy przerobowy - uważam, że takie studio jak Epic ma na tyle duży potencjał, że powinni wrócić to robienia gier typu Gears of War czy wspomniany Unreal Tournament. Ten ostatni jest silną marką i dziwię się , że nie chcą go "wskrzesić" tak jak Bethesda robi z Quakiem.
Epic twierdzi, że nie porzucił UT. Do wczoraj można było w to wątpić, bo ostatnia aktualizacja UT ukazała się pół roku temu (wcześniej ukazywały się co miesiąc), ale skoro Paragona uśmiercili oficjalnym komunikatem i jednocześnie nie zrobili tego samego z UT to chyba jednak UT będzie nadal rozwijany.
Ostatnia aktualizacja UT: https://epicgames.com/unrealtournament/blog
Stanowisko Epica z sierpnia: https://i.redd.it/00z90puxhidz.png
Quake Champions to na razie porażka. Kod sieciowy tej gry jest fatalny, wiele błędów technicznych, problemy z balansem postaci i bardzo mało graczy. Bethesda pokazała jak nie należy wskrzeszać starych marek. Niestety Epic radzi sobie z nowym UT jeszcze gorzej.
Dlatego że wszelkie zasoby ludzkie pracujące nad nowym UT zostały przeniesione do Fortnite a UT jako projekt jest zamrożony.
Za mało intuicyjna gra. System kart bez sensu. Zostawili by tak jak jest tylko zmienili cały system kart, znaczy go usuneli i było by znacznie lepiej.
Szkoda lubiłem od czasu do czasu sobie na PS4 pograć
Niesamowite jak EPIC potrafil zmarnowac potencjal tej gry, mowie jako osoba ktora spedzila z nia 2 lata i czynnie udzielala sie na forum. Na starej mapie Legacy byli bliscy sukcesu (wersja v25 o ile dobrze pamietam) ale zawierzyli "pro" graczom i ich dazeniu do zrobienia z Paragon kolejnego LoLa czy tez Smite. Byla to dajaca duzo frajdy gra, pelna akcji i ciekawych mechanik, ze o wizualnej stronie nie wspomne. Lecz streamerzy ktorzy odeszli od innych tytulow nie chcieli uczyc sie gry w Paragon i postrzegac jej jako cos nowego i swierzego chcieli miec to co znali z innych moba. Byl to poczatek konca. Osobiscie dodam ze z kilku powodow nigdy juz nie zakupie produktu Epic Games.
Propsy nie tylko za zwrot kasy. Przez cały ten czas Epic wzorowo komunikowało się z graczami informując o postępach, o planach i wyjaśniając wprowadzane zmiany. Inni deweloperzy mogliby się wiele od nich nauczyć. Ja o zwrot kasy nie będę występował, bo i wiele nie wydałem na tą grę, ale chciałbym symbolicznie podziękować za mnóstwo świetnej zabawy (do czasu niesławnej aktualizacji New Dawn).
Wlasnie od czasu New Dawn z ta komunikacja to tez juz nie bylo tak kolorowo, a od wyjscia Fortnite to juz calkiem wylozyli lage i w ich imieniu na forum wypowiadal sie gosc od PR ktory sam przyznal ze nie zna sie na produkcji gry i o kwestiach technicznych nie ma nic do powiedzenia. Teksty w stylu "Ekipa pracuje nad udoskonaleniem tego" i tak w kolo.
Kurde, no tego się nie spodziewałem myślałem że dłużej wytrzyma.
Tam powstała decyzja ekonomiczna lepiej zamknąć przenieść ekipę gry która lepiej zarabia bo w fortnite zarabiają na loot boxach i skinach do battleroyale.
A kiedy Lawbreakers?
Z LawBreakers jest gorzej niż podejrzewałem, zdecydowanie gorzej. Z tego co można zobaczyć na steamcharts gra jest w zasadzie martwa. Średnia liczba graczy w styczniu to 16 osób... Toż to pewnie sami deweloperzy grają co by nie myśleć o sromotnej porażce :/
Evolve, LawBreakers, Battleborn, Paragon. Aż się miło patrzy jak gatunki których zrobił się przesyt choć troszkę umierają.
#MakeSinglePlayers
W ostatnich latach gry singlowe zaczynają wymierać, a ich miejsce zajmują sklecone stosunkowo niskim nakładem środków, popularne w danym momencie sieciówki.
Mam nadzieję, że to będzie nauczka dla developerów i wydawców. Może dzięki temu zrozumieją, że "łatwa kasa" z rynku sieciowego wcale nie jest łatwa i że rynek też może się przesycić (niezależnie od jakości samych produktów).
Czy to nie oni jakiś czas temu mądrzyli się, że gry SP odstawiają na zawsze, bo to teraz nieopłacalne i zajmą się MP, bo to przyszłość gamingu i duży zysk? Heh
Część Fortnite STW pewnie nawet nie doczeka F2P i zostanie zamknięta a Battle royal będzie żył dalej :)
I dobrze. Bo jak mógł ktoś wpaść na pomysł łączenia serwerów PC i konsol. Szlag mnie trafial jak wszyscy PCtowcy strzelaczami grali. Gdzie tu logika.