MechWarrior 5: Mercenaries | PC
Po informacjach zawartych w artykule mam smaka na niemalże jeszcze lepszy MechWarrior od kultowej czwórki. Czekam :)
czy ktoś się orientuje, czy wyjdzie także na konsole? mój PC z pewnością się spali ;-;
Nie wyjdzie. Ta gra wykorzystuje 2/3 klawiatury do pilotowania mecha, na padzie zabrakło by przycisków. Chociaż trochę mi żal, że nie wyjdzie na konsole, większe grono osób mogłoby się zapoznać z tym wspaniałym tytułem.
A gdyby na przykład zrobić parę jakby trybów do przełączania? Na przykład za pomocą krzyżaka. Wykluczając go i mnożąc resztę przycisków (nie licząc tych dwóch malutkich na xbox) razy cztery mamy równo 40 przycisków. Na padach od ps możemy mieć nawet 56, ponieważ przełączanie trybów można przypisać do touch pada jak w takiej jednej strzelance co dronowi rozkazywało się właśnie touch padem
Ach, czekam. To i Elex 2 to obecnie jedyne gry, na jakie czekam, z tym że to właśnie Mechwarrior jest moim najbardziej wyczekiwanym tytułem. Od wielu lat.
Po jakości Elexa nie spodziewałbym się rarytasów...
A co ma Elex do Mechwarriora? No, chyba że twój komentarz jest odpowiedzią na mój, co nie zmienia faktu, że i tak nie widzę w nim sensu.
Grudzień 2019 to absolutnie fenomenalny miesiąc. Dziękuje ci Epic. 3 grudnia Pheonix Point a 10 Mechwarrior 5, dwie najbardziej oczekiwane przeze mnie gry tego roku w jednym miesiącu :)
Fear87 - dziękuje za to że wsparli projektu potężnym zastrzykiem gotówki, ani jedna ani druga nie wyszłaby w tym roku a może i nigdy bez pieniędzy epica ! Ludzie narzekają na epica zapominając że ekskluzywność to umowa coś za coś. My jako gracze powinniśmy się cieszyć że są firmy duże które mogą wspierać deweloperów.
Phoenix został sfinansowany z pieniędzy zebranych na Kickstarterze. Epic dał im kasę pod sam koniec produkcji, zasadniczo nie miało to prawa w znaczący sposób wpłynąć na jakość gry. Nie wiem jak było z MW ale zakładam ze również pieniądze dostali pod koniec produkcji, kiedy mieli już coś co można było pokazać panom z Epica.
siera97 - prawdą jest tylko to że była to gra finansowana z kickstartera ale to co dostali od epica jedni i drudzy całkowicie zmieniło obraz tych produkcji. Jak na grę zbierasz 1M USD a potem dostajesz 5+ to chyba widzisz skalę i różnicę, w przypadku MW było to jeszcze więcej. EPIC to na ten moment dobry wujek i dla deweloperów i dla graczy, można się tylko cieszyć i prosić o więcej.
Nie było w stanie zmienić oblicza produkcji z uwagi na to ze w momencie otrzymania środków gra była już w znacznej mierze skończona. Na pewno pomogło, ale nie miało decydującego wpływu. Natomiast To że uważasz Epica za dobrego dla graczy, gdzie nie dba on o ich bezpieczeństwo ani wygodę oraz niższe ceny, przy jednoczesnym krzyczeniu o marży to już podchodzi pod kabaret.
te gry by w tym roku nie wyszły jakby nie epic, nawet nie wiadomo czy byłby dostępne w 2020, a nawet może by zostały zawieszone i czekały na refinansowanie. Poza tym jakie bezpieczeństwo, sam na epicu mam prawie ich wszystkie gry podpiętą CC jak zawsze i mam się czegoś bać ? Niższe ceny masz na wyprzedażach epic też je ma.
Skoro spełniły cele finansowe to raczej by wyszły, nie ma żadnego powodu by twierdzić że miałoby być inaczej.
Poza tym jakie bezpieczeństwo, sam na epicu mam prawie ich wszystkie gry podpiętą CC jak zawsze i mam się czegoś bać ?
Może tego że było już mnóstwo wątków o kradzieży kont na tym launcherze, braku weryfikacji przy zakładaniu konta, braku weryfikacji dwuetapowej i problemów z odzyskiwaniem konta po kradzieży. Wiadomo ze nigdzie nie jest w 100% bezpiecznie, natomiast brak podstawowych funkcji jest zwyczajnie rażące.
Niższe ceny masz na wyprzedażach epic też je ma.
Nie no fajnie, gorzej że te wyprzedaże są w większości słabe, najfajniejsza była ta pierwsza, gdzie mogli ci konto zablokować za kupienie zbyt wielu tytułów, a sami wydawcy nie wiedzieli o tym ze ich produkty maja się znaleźć na wyprzedaży. Natomiast całe gadanie o tym że gry są drogie z powodu pazerności steama (najwyraźniej tylko jego bo Epic na innych nie najeżdża) nie spotyka sie z niższymi cenami standardowymi na ich platformie, a czasami wręcz większymi.
Ta platforma jest przyjazna wydawcom, nie graczom i według mnie również nie deweloperom, z uwagi na słabą obsługę techniczną i niewiarygodnie słaby PR.
siera97 - oczywiście że jest weryfikacja dwuetapowa i to od zawsze, poza tym klient ten za nim był dostępny publicznie jako sklep był launcherem dla gier i programów subprogramów sklepu epic. Nie wiem czemu ktoś ciągle produkuje te bzdury. Sam sprawdź to sam ocenisz poziom zabezpieczeń, a jeśli chodzi o support to jest z 1000x lepszy od steamowego w którym gadasz z automatem, a odpisują ci po 3-4 dniach, kiedy epic załatwia to od ręki. Od premiery sklepu było już tyle aktualizacji że dzisiaj ten sklep jest b. funkcjonalny, a że nie ma skórek i innego g. to trudno. Kiedyś pewnie dostanie.
Czyli byłoby dla ciebie w porządku, gdyby ktoś kupił auto i usłyszał, że musi zaczekać jeszcze rok a jak się nie podoba to może kupić w innym salonie? :]
Bo to że ludzie ufundowali projekt w zamian za klucze z grą na Steam i muszą czekać to nie jest problem?
nie ma czegoś takiego że ufundowali / kickstarter to obietnica że próbujemy wiele projektów nigdy nie zostało zakończonych a te które zostały na szybko to były maksymalne pomyłki, i tak nie ma znaczenia gdzie ten klucz dostaniesz chyba że jesteś jakiś ortodoksem który wielbi gabenowe DRM.
Chcieli na takiej platformie a nie innej i nie ma tutaj znaczenie bycia ortodoksyjnym wielbicielem steama, gra miała też wyjść na GOGu. To ze ktoś woli inną platformę od drugiej jest zrozumiałe, istnieją między nimi istotne różnice.
Niby ALEX ma firmę a nie potrafi pojąć tego, że niedotrzymywanie umów nie jest czymś, co powinno się robić, mówiąc oględnie...
A jednak w branży gier pozwala się na różne patologie, które w innych branżach kończyłyby się konsekwencjami.
Ludzie ufundowali projekt na KS w zamian za klucze, gra ma premierę ale fundujący nie zagrają.
No i co z tego że od Epic dostali więcej? Nie zmienia to tego, że nie jest to zagranie fair.
Boże drogi ale to jest dobre :) swoją drogą epic wprowadził ile czasu gramy w daną grę : Pheonix Point do dzisiaj 105 godzin za mną :) Ależ mi brakowało Mechwarriora SP :) KAPITALNA !
Najlepszy miesiąc w tym roku :)
Jestem po 5 godzinach z MW5 - ależ ta gra jest świetna, jak ktoś jest fanem Battletecha czy Mechwarriora to będzie wył jak wilk do księżyca. Po pierwsze gra mimo raczej niewielkiego budżetu została doskonale wykonana z zadbaniem o wierne przeniesienie całości świata Battletech. Co więcej w grze nie ma żadnej taryfy ulgowej już pierwsze spotkanie mojego Centuriona a jest to mech klasy ciężkiej z szybki Spiderem zakończyło się moim zgonem (aż 3 razy). Kapitalnie AI zarządza mechami.
Co po za tym cały system zarządzania, rozwoju, najmowania pilotów, wszystko to co znacie z Battletecha wrzucono do Mechwarriora. Dodatkowo zadbano o każdy detal, jak różne kokpity mechów, jak sam zapłon kiedy widzimy jak nasza postać przełącza przyciski. Dodatkowo te dudnienie kroków. Mam dzisiaj całą noc nieprzespaną. Do tego COOP ! Najlepsze jest to że wprowadzono cały komplet mechów i wszystkie modyfikacje nie wiem za bardzo co może wnieść jakiekolwiek DLC o ile takie będą chyba fabularne kampanie, bo tu jest wszystko całe lore, cały system, wszystkie domy i strony konfliktu.
Dla wygody wprowadzono też możliwość grania z widoku z trzeciej osoby (nie dla mnie) ale komuś może się to spodobać. Pierwszy raz pomyślałem o VR od bardzo, bardzo dawna.
Ta gra nie będzie dla każdego jest to dosłownie symulator mecha, gdzie wszystko ma znaczenie, jak ktoś szuka gry do postrzelania będzie zawiedziony fani Battletecha WOW !
Parę screenów ode mnie. Gra po instalacji zajmuje 49GB, wgrywa się 2-3 sekundy, i najlepsze jest to że wszystkie loadingi są w czasie kiedy coś robimy np. hangar.
1. widok tylko na parę planet w danym systemie, a sami wicie ile ich jest w battletechu :D
Parę widoków z mroźnej planety, pierwsza lokacja tak naprawdę tutorial na 3 godziny :)
dobrze znany system negocjacji czyli co możemy pobrać z jako salvage / reputacja / c-bils
javelin po powrocie - system zniszczeń jest kapitalny całego otoczenia jak i mechów
pierwszy waypoint / na górze znaczek coopa :)
Epic w tym roku wygrał po całości : nie dość że wypuścił jak dla mnie najlepsze gry w tym roku szczególnie w grudniu to jeszcze Control został w ign grą roku.
powinieneś dostać bana za ten spam ...zaśmiecanie strony obrazkami które nic nie wnoszą
Parę recenzji jakbyście chcieli poczytać :
8.1/10
https://www.ign.com/articles/2019/12/11/mechwarrior-5-mercenaries-review
RPS bloody excellent
https://www.rockpapershotgun.com/2019/12/10/mechwarrior-5-mercenaries-review/
Destructoid 8/10
https://www.destructoid.com/review-mechwarrior-5-mercenaries-573570.phtml
PCGamer 8/10
https://www.pcgamer.com/mechwarrior-5-mercenaries-review/
TheOuterHaven 8/10
https://www.theouterhaven.net/2019/12/mechwarrior-5-mecenaries-review/
Savingcontent 8/10
https://www.savingcontent.com/2019/12/10/mechwarrior-5-mercenaries-review/
AOFL 8/10
https://attackofthefanboy.com/reviews/mechwarrior-5-mercenaries-review/
GamingTrend 8.5/10
https://gamingtrend.com/feature/reviews/all-systems-nominal-mechwarrior-5-mercenaries-review/
GameGrin 8.5/10
https://www.gamegrin.com/reviews/mechwarrior-5-mercenaries-review/
AI przeciwników czasami jest cienkie jak dupa węża.
Wspomniana przez Ciebie misja ze Spiderem. Też mnie ze 3 razy załatwił biegając naookoło i trzymając się w średnim/małym zasięgu.
No to po prostu pobiegłem w jego stronę, próbował się trzymać na dystans to "docisnąłem" do góry na którą nie mógł się wspiąć, AI próbowała to go odwrócić, to wbiec na górę, co skutkowało tym, że przestał praktycznie do mnie strzelać (nie strzela do tyłu, a nie mógł się odwrócić). Na bezczela stanąłem 100 m od niego i ładowałem jak w kaczy kuper.
Podobnie było w misji ze zniszczeniem bazy innych najmusów - dużego mecha "uwięziłem" w bramie do bazy, mój skrzydłowy klepał małe czołgi, a ja spokojnie skasowałem dużego praktycznie nie ruszając się z miejsca.
Jak jest dużo wolnej przestrzeni to jest różnie. Ale jak jest ciasno, to można cuda wianki robić.
Ale ogólnie tak - gierka jest rewelacja :)
gra się sprzedaje znakomicie, więc na pewno projekt będzie rozwijany dalej i patchowany, szczególnie że mimo zerowej kampanii marketingowej ma silne comunity. Przy wersji deluxe dostałem super piękny album cyfrowy ze wszystkimi mechami, wrzucę na jakiegoś ftpa bo są pokazane wszystkie statystyki mechów oraz opisy w tym nawet z bronią eksperymentalną, chyba że też kupiłeś wersję deluxe to masz w oddzielnej zakładce.
Dzisiaj grałem do rana :)
"Kapitalnie AI zarządza mechami."
AI jest głupie jak but, twierdzenie, że jest inaczej to wprowadzanie ludzi w błąd. Czołgi blokują się w trudnym terenie, mój AI Jenner zablokował się przy budynku i tyle go widzieli. Taktyka walki AI - chodzę w kółko i strzelam, o minimalizowaniu obrażeń poprzez obrót torsu nie słyszało, nie wspominając o sensownym używaniu silników skokowych. Ubawił mnie
Griffin stojący jak kołek i marnujący strzały z PPC (broń ma minimalny zasięg więc niewiele już robiła).
Poziom trudności wynika głównie z tego ile śmigłowców i czołgów misja dorzuca żeby przeszkadzać graczowi.
Gra wywołuje u mnie skrajne emocje, raz cieszę się, że mogę podziwiać ulubionego mecha (który w MW2: Mercs wyglądał jak kwadrat z nogami) w dropshipie, a chwilę później patrzę na zombie NPC, który wyrzuca z siebie wątpliwej jakości kwestie (Black Inferno... Its just like black smoke, haha, am I right... Jezu, zamknij się Fahad). Dajcie mi tego gościa:
https://www.youtube.com/watch?v=1Jxr68j0n7Q
Na szczęście samo chodzenie mechem i rozwalanie rzeczy to stary, dobry Mechwarrior i kiedy przymknę oczy na niektóre biedne elementy, to gra się przyjemnie.
Chciałbym żeby Microsoft zabrał PGI tą licencję i reaktywował markę w imponującym stylu (jak z Microsoft Flight Simulator), ale to pewnie marzenia starego dziada.
Podsumowując gra jest trochę jak koszulka ulubionego zespołu, którą ktoś mi wrzucił do pralki, źle ustawił temperaturę i efekt jest taki, że to dalej ukochana koszulka, tylko troszkę się skurczona i jakaś taka wymiętoszona... Nada się do spania jako piżama, na co dzień mam przecież drugą (HBS Battletech).
Oczywiscie że twierdzę że jest inaczej o ile ai naszych pilotów poniżej elite jest powiedzmy dyskusyne i moge tutaj przyznac racje jak najbardziej o tyle ai przeciwników jest b.dobre. Na tle innych wydań mechwarriora (ale to jest historia wiec nie ma co nawet porównywać i kopać leżącego) o tyle nawiazanie do battletecha to już śmiech na sali. Dopiero w battletechu można grać na jeden schemat z lrmow. Pisanie o tym że ktoś ma inne zdanie i równanie tego z wprowadzaniem w błąd to już szczyty megalomanstwa ;) Bugi i exploity w każdej grze są i będą ai zawsze można oszukać jak są małe przestrzenie. Zapomniałeś o BG i staniu w drzwiach. Tak po prostu bywa i tylko od twórców zależy czy i jak to poprawią. W lasach czy polanach gdzie masz lance polecam szybkie walki to komputer doslownie potrawi zrobić miazge. Potestuj walki w tonarzu w coopie i zaobacz jak jestescie dobrzy. Oczywiscie że mechy obracaj i torsy i staraja sie flankować a małe cały czas próbują atakować od tyłu. Może grałeś tylko w poczatek kampanii więc masz takie a nie inne zdanie.
Nie porównuję AI turowego BT i fpsowego MW5, uważam, że HBS ma lepszy zespół, art (Mike McCain) i oprawa dźwiękowa (chociażbym muzyka Jona Everista) sprawiają, że stawiam tą produkcję wyżej. W MW5 masz kwaterę dowódcy wytapetowaną concept artami z MWO i loading screena z MWO:
https://www.igdb.com/games/mechwarrior-online/presskit
https://images.igdb.com/igdb/image/upload/t_original/v14xqpatdbbeiqmewej8.png
Rozumiem oszczędność, ale ten recycling mnie zasmucił.
"ai naszych pilotów poniżej elite jest powiedzmy dyskusyne"
No i spoko, jeśli z kapitalnego zarządzania mechami przez AI zeszliśmy na 'powiedzmy dyskusyjne', to warto było wyjść na megalomana A.l.e.x.
Miłej gry, ja też będę sporo w to grał.
Bardzo ciekawa dyskusja, ale mnie interesuje coś zupełnie innego. Bo to jest gra o robotach, a roboty przejmują coraz więcej zadań i obowiązków ludzkości. Choćby paczkomaty, kasy samoobsługowe, automaty na lotniskach, roboty fabryczne, algorytmy giełdowe, autonomiczne samochody.
Stajemy na progu nowej rewolucji przemysłowej, w której roboty będą odgrywały coraz większą rolę. Tutaj nawiązałbym do szczytów megalomaństwa, o których wspominałeś. Ludzie wciąż uważają się za szczyt ewolucji i sami sobie wydają się nienaruszalni. Nasze miejsce w świecie wydaje się nam niezmienne, a to przecież tylko ułuda.
Może zamiast się wyzywać i kłócić o jakieś kompletne głupoty zastanówmy się, jak będzie wyglądało życie nasze i następnych pokoleń w zaczynającej się właśnie erze maszyn?
Marcinkrk87 - ale tutaj się nikt nie kłuci :) po prostu jest dwój miłośników battletecha co mają różne zdania jak w życiu :) Obie gry i battletech i mechwarrior 5 dla mnie jako fana tego uniwersum to jak najlepsze prezenty pod choinką. Mimo że w battletechu da się zrobić postać z lrm boat która pomija obronę i tym spamować / to jest to w pewnym stopniu exploit więc się z tego nie korzysta a wręcz odwrotnie robi się wszystko aby było trudniej (np. w BG czy rpgach zawsze gram jakąś dziwną klasą jak bard). Tak samo w Mechwarriorze 5 można pewnie wykorzystać ciasne miejsca czy niewielkie przestrzenie aby ogłupić AI ale i tak większą frajdę da granie lekkim czy średnim mechem w otwartym polu gdzie tylko od naszych umiejętności zależy czy mech klasy assault jest nas w stanie zgnieść jak muchę czy to my jak ta osa użądlimy go boleśnie kilka razy :)
Jeśli chodzi o rozwój AI kilka państw ma już dość zaawansowane prace, co z tego wyjdzie zobaczymy oby nie terminacja :)
T_bone - oczywiście zdaję sobie z tego sprawę że całe doświadczenie zostało zabrane z MWO + sporo elementów wykorzystanych, ale ty też sobie zdajesz sprawę jak niewielki jest to zespół z jak niewielkim finansowaniem i jak na tle tego wykonali dobrą grę. Dlatego nie czepiam się ani w Battletechu, ani w Mechwarriorze postaci zombie. W MW5 przynajmniej wszyscy rozmawiają w tym główna postać, bo w BT nawet nie udało się podłożyć wszystkich kwestii mówionych.
Niemniej jak wyżej obie gry są dla mnie rewelacyjne !
Proponuje w tej grze się przypadkowo na dwa Javeliny uzbrojone 2xSRM6 sterowane przez UI które przypadkowo wzięły cię na cel i wyskoczyły za górki + średnie czołgi z srm ac i lrm ;) (nie licze air supa)- dla mnie to największe przegięcie , parę razy musiał zmienić podejście do celu by ich wyciągnąć.Nie dziwię się że HERO MECH JAVELIN ma atak na poziomie assault czyli ponad 50pkt
Moderacja: Użytkownik Forum zobowiązany jest do unikania używania wulgaryzmów, także w postaci skrótów: §2 podpunkt 2b Regulaminu Forum -> https://www.gry-online.pl/regulamin.asp?ID=2
Przecież ta gra to jakaś kpina. Kto wymyślił sterowanie tym badziewiem rodem z DCS, gdzie w dcs to w końcu symulator różnej maści samolotów, helikopterów itd a tutaj na siłę wymyślone jakieś mechaniki włączanie mecha klawiszem, osobno nogi osobno reszta cielska... nie kupuję tego i szukającym przyjemnej rozpierduchy mechami szczerze odradzam
Seria MechWarior nigdy nie była i raczej nie będzie źródłem łatwiej rozpierduchy. Za to bardzo przyjemnej jeśli weźmie się pod uwagę to że nie jest to COD i trzeba pomyśleć o tym co się robi. Sterujesz mechem jak czołgiem, dlatego trzeba obracać tors osobno, natomiast włączanie go guzikiem jest elementem imersji.
Trafiłeś na złą grę dla siebie, ale to że cię przerosła nie oznacza od razu że zasługuje ona na ocenę zerową.
kupiłeś grę o której nic nie wiedziałeś - kolejn :] kup sobie fifę i powiedź jak się prowadzi w zakrętach :) ale jak się daje dla Metro Exodus "0" a dla FarCry NewDawn (Down) "8.5" to na przyszłość dobra rada poczekaj aż ci ktoś o grze opowie lub obejrzyj sobie gameplay najlepiej z komentarzem na youtube :)
siera97 - kolega nie doczytał o czym gra więc mocno skonsternowany ;)
Meh... nie ma tam mojego ulubionego longbow'a z czwórki, za to jest battlemaster. Nie wiem, może lepiej zostać przy czwórce z mekpackiem?
na pewno nie, MW5 jest pod każdym względem lepszy od MW4 z wszystkimi modami, poza tym MW5 ma wsparcie dla modów już od początku na epicu. Masz Archera ARC-2R 70T LRM20x2 i Medium Laser x4 / Longbow miał LRM20x2 i LRM5x2 + Medium Laser x2, więc Archer nawet w buldzie domyślnym prezentuje się lepiej.
Pierwszy patch 241MB do MW5, na razie bez patch notes podanego oficjalnie. Jedyne co wiadomo że w styczniu / luty dojdzie do gry RT :)
na Metacritic oceny spadły już drastycznie do 5.. szkoda że nie ma polskiej wersji, przez to nie kupię.
jakie oceny userów dzbanów (to te popularne słowo) którzy płaczą bo 40 funtów i bo epic / domyślam się że gry są adresowane dla dzieci ale obecne społeczeństwo to takie małe płaczące łajzy które narzekają na wszystko :) olej to :) jeśli chodzi o tę jedną konkretną grę albo to jedno konkretne uniwersum battletecha to akurat brak PL w żaden sposób mnie nie zmusi abym gry nie kupił, dla tego uniwersum zapominam o tym :) Inne gry bez PL staram się nie kupować.
Jest już info w styczniu będzie patch RT w współpracy z Nvidią, a że SLI działa znakomicie sam na ten moment dodałem RT GI + parę innych dodatków :) RT od Nvidii to będzie RT oparte na RT odbicia i RT cieniowanie czyli to samo co trafiło do Control :) obok screen :)
ten patch to hot fix patch note
MW5 Hot-Fix!!
- Fixed an issue where the game would crash on start if there was a HOTAS device with more than 25 buttons
- Fixed an issue where the game would crash if Logitech rubber pedals and other HOTAS Joysticks were plugged into the PC
Note: If you are receiving a "incompatible version" error when attempting to invite a friend, it means that someone has this update and the other does not.
Lista wspieranych kontrolerów :
Currently supported Joysticks/HOTAS with MW5 by default:
ThrustMaster T.16000M Joystick
ThrustMaster TWCS Throttle
ThrustMaster T.Flight Hotas X
Logitech Extreme 3D pro Joystick
Saitek X52
Saitek Pro Flight Rudder Pedals
Saitek Pro Flight X-56 Rhino Stick
Saitek Pro Flight X-56 Rhino Throttle
Saitek X52 Pro
obsługuje używanie 2 ? jeden do ruchu drugi do obrotu + VR i jestem w niebie ? :)
jeszcze parę obrazków ode mnie, pierwszy raz kupuje sobie jakiegoś manipulatora z przepustnicą :)
po zmodowaniu + RT :)
Widzę, że masz niezłego "hypa" na tą grę. W sumie nie dziwię Ci się :) Mi osobiście jak na razie nie podoba się jedna rzecz, o której ktoś już w tej dyskusji wcześniej wspomniał - Jeżeli poziom trudności w dalszej grze będzie uzależniony tylko od zarzucania nas ilością przeciwników, dodatkowo pojawiającymi się znienacka z różnych stron, to słabo to widzę. Na razie mam mieszane uczucia co do tej gry...
EDIT, post mi się usunął :P
Ilość to jedno, spawnują się jak hordy 'zergów spod ziemi' czasami ;)
spoiler start
Slow/Less slow na przepustnicy w Urbanmechu rządzi :)
spoiler stop
No, gierka wyleciała z dysku z prędkością światła. Nienawidzę, gdy poziom trudności polega na tym, że gra teleportuje ci masy wrogów za plecami. Poza tym, może ktoś mi wyjaśni jak to jest, że czołgi i helikoptery mają znacznie większy zasięg broni niż mechy. Cofam to, nie trzeba wyjaśniać. po prostu programiści tej gry to debile.
Gierka strasznie monotonna. O ile jestem fanem serii, to ta jest wyjątkowo nudna. Zerznięte z turowej poprzedniczki "battletech flashpoint" i przeniesione w 3D, wraz z wadami + dodali nowe.
Sama walka smętna - w ogóle nie czuć klimatu który do tej pory mechu był. Przejdz z punktu A do B, zniszcz wroga, ochroń baze i tak w kółko. Wrogowie pojawiają się znikąd i nie mam namyśli zrzutu wrogich mechów tylko nagle zza pleców 5 lekkich czołgów jakby spod ziemi.
Baza główna zrobiona na siłę - wchodzenie po raz 10 po durnych schodach tylko po to żeby rozpocząć dialog i posunąć i nieciekawą fabułę.
Muzyka fatalna, chyba ze ktoś lubi metal - strasznie irytuje i zupełnie niedopasowana, aż ucho więdnie.
Niesamowicie niezrównoważony poziom trudności. Bardzo utrudnione zebranie złomu ze zniszczonych mechów. Właściwie do tej pory jak gram jest to niemożliwe. Więc nowe zabawki można kupować tylko w sklepie lub rzadko dostać w nagrodę.
Problem w tym, że są to bardzo słabe mechy a na polu walki trzeba np. 8 helikopterów, 10 czołgów i 3 średnie mechy dysponując 1 średnim i 1-2 lekkimi które dość szybko padaję wraz z pilotem.
Jestem już po 4 godzinach gry i z każdą chwilą zastanawiam się czy warto się tak katować dla nowego tytułu.
Nie wiem czy ten spammer powyżej ma 12 lat bo tak się nią podnieca, jakby właśnie przeszedł z Atari i dostał od mamy nowy komputer z 1 grą na Mikołaja.
A może to chęć zwrócenia na siebie uwagi? Tekstu tona treści zero.
Zgadzam się misje są strasznie monotonne. Zbieranie mechow schrzanili totalnie rzadko kiedy masz możliwość dobić do odpowiedniej liczby pkt. Nawet jak masz pkt to ogranicza cie limit w kontrakcie. Żeby zebrać coś konkretnego trzeba 15+ nie mówiąc o szczęściu do dropu. Łatwiej kupić Mecha niż na to liczyć, a nie wiem czemu nie wzięli z battletecha zbieranie po 1/3 Mecha. Do tego praktycznie zerowa możliwość dostosowania broni poza załadowaniem lepszego poziomu.
1) nie ma to jak napisać "jestem ju po 4 godzinach gry" i jednocześnie wykonać wycieczkę personalną na poziomie przedszkola :) Po pierwsze za nim poznasz całą grę to minie z 100 godzin, wtedy zrozumiesz co i jak, gdzie są jakie punkty sprzedaży, gdzie i od poziomu reputacji dla danej frakcji możesz zakupić dostać, danego mecha. Jednak lepiej napisać coś po 4 godzinach gry i jęczeć. Ta gra jest na setki godzin jak battletech.
2) druga sprawa to wejdź na discorda potem dołącz do jakieś lancy to wtedy powiesz czy gra jest monotonna czy nie. Większość osób wybiera nie mechy 100 tonowe, tylko własnego mecha pod własną grę ma stworzonego pilota którego w coopie dodaje do danej lancy. Wtedy jest największa zabawa za własne stawki. Jak się gra samemu z AI to można napisać takie bzdury.
3) już totalnym nieporozumieniem jest wystawienie oceny po 4 godzinach gry
Zaknagein89 - oczywiście że nie zbiera się 1/3 mecha tylko odpad jak zdejmiesz strzałem w głowę np. z gaussa to zabierzesz całego bez praktycznie reperacji. Punktu zależne są od nastawienia dla danego domu / frakcji. Nie ma problemu z dostaniem żadnego mecha normalnego, unikalne i przerobione z unikalnym sprzętem będą tylko dostępne w szczególnych okolicznościach.
I tak jak pisałem wyżej jeśli gracie w SP sami to tracicie wiele z tej gry, szczególnie że ludzi do zbudowania lancy czy najęcia się jako piliot są setki.
Baaardzo przeciętna gra
- AI nie istnieje
- fabuła pisana przez jakiegoś nastolatka
- gra nie wykrywa poprawnie kontrolera (nie można nim kierować menu) więc musimy grać jednocześnie kontroler i klawiatura
- w ogóle nie czuć *masy* mecha, poruszają się i oddziaływają na otoczenie jak ludzie w skórkach robotów a nie 100 tonowe bestie. Najbardziej to widać podczas widoku kamery z zewnątrz.
Jak ci nie działa jakiś kontroler to napisz na discordzie poza tym gra dostała 2 hotfixy gdzie zostały uwzględnione wszystkie liczące się obecnie kontrolery wiec musisz mieć jakiś mocny nie fart aby twojego tam nie było. Pozostałe zarzutów to nawet nie komentuje bo nie ma żadnej szansy abyś grę skończył fabularnie, a jeśli chodzi o AI i tu pewnie poruszasz temat wingmanow to zatrudnij elitę lub graj z kolegami. Niesamowite ze w tej grze są setki osób do lancy a wszyscy graj sami. Szczególnie ze misje są na 30 minut.
w coopie o 3:33 w nocy :) ależ ta gra jest magnetyczna 75+ godzin za mną / swoją drogą można znaleźć mechy hero class niektóre też z hero weapon np. gauss tier 2/3
pierwszy patch po hotfixach
patch note
Greetings Mercenaries!
Patch Date and Time - 17 DEC 2019 @ 12PM PDT
Patch Number: 1.0.184
This patch arrives with several improvements and fixes.
Please note that in order to patch the game the Epic Game Launcher may require an amount of available disk space greater than the actual size of the patch, typically an amount equal to the size of the game (which is currently around 45 GB).
It also bears mentioning that in order to play Co-op, both players will need to be using the same version. If you are receiving an "incompatible version" error when attempting to invite a friend, it means that one player has the latest game version but the other does not.
If you have any issues please be sure to contact General or Technical. We are continuing to track and work on reported issues.
- The MechWarrior 5 Team
ART
Fixed various cases of floating objects in missions.
Fixed some gaps in the Leopard DropShip doors.
Fixed an issue where a second Leopard DropShip could be seen in the planet arrival travel sequence.
Fixed an issue where foliage was showing up inside certain garrisons.
Improvements to mission environment lighting.
Biomes (Volcanic): Fixed an issue where ash particles were appearing inside the Leopard DropShip before the bay doors opened.
Atlas AS7-K: Fixed an issue where the AMS particle effect was appearing under the left torso by the waist.
Black Knight: Hitbox adjustments.
Hunchback: Fixed an issue where weapons mounted to the right torso would appear to float after the component had been destroyed.
Kintaro KTO-GB: Fixed an issue where it was not being marked as a Hero ‘Mech in the frontend.
Orion ON1-M: Fixed an issue where the right torso ballistic weapon wasn't visible.
Warhammer: Hitbox adjustments.
CONTROLS
Added default mapping support for ThrustMaster HOTAS Warthog Flight Stick and Throttle.
Added default mapping support for ThrustMaster T.Flight Hotas X flight stick.
Gamepad axis can now be remapped by directly choosing the intended axis.
Fixed an issue where joystick sensitivity and invert settings wouldn't revert to their correct defaults.
Fixed an issue where the Interact key (‘E’) couldn’t be remapped to another key.
GAMEPLAY
Enemy spawning has been improved.
DropShip spawning has been improved.
Fixed an issue in the "Reckoning" story mission where ‘Mechs could get stuck between the raised platform and building.
Fixed an issue where faction standing was not updating after completing the "Killing Kane" story mission.
Fixed an issue where the game did not warn players that accepting the branching "Corporate Interests" Side Quest mission after completing the “Destabilization 2” Quest mission would prevent them from completing the "Destabilization 3" Quest mission.
Fixed an issue where weapons and equipment were available for sale in systems not located within Industrial Zones and War Zones.
Fixed an issue in the Market where an AMS on sale would cost 0 C-Bills.
Fixed an issue where multiple instances of the same equipment was showing up for different prices in the same Market.
GENERAL
Various crash fixes.
Fixed an issue where establishing a co-op connection would sometimes fail.
SOUND
Fixed an issue with the “An Intriguing Offer” Quest mission having incorrect mission dialogue.
Fixed an issue with the “Destabilization Pt.2” Quest mission where there was no Ryana outro audio.
Fixed an issue in the "Reckoning" story mission where the enemy boss’s voice sounded overly distorted.
Fixed an issue where Co-op players were hearing an override warning beep sound while spectating after their ‘Mech was destroyed from overheating while in an override state.
UI/UX
Fixed an issue where player ‘Mech throttle speed would revert to 0 km/h when the game was paused.
Fixed an issue where the game would un-pause in the background if the player accessed the Pause Menu’s Load Save screen.
Fixed an issue where 'Mechs could be duplicated, replacing other chassis in the player inventory.
Fixed an issue where Repair, Edit Loadout, and Paint ‘Mech buttons were available for ‘Mechs with active work orders.
Fixed an issue in the BattleMechs screen where equipment size was not displayed in the Item Details popup that appears when the cursor is placed over an item.
Updated tooltip for “Shielding” Pilot Skill to state that this skill only applies to armored locations.
Fixed various issues with mission briefing and debriefing text and images.
Fixed an issue where sorting filter preferences in the Cold Storage tab were not persisting when navigating away from and then returning to the BattleMechs screen.
Fixed an issue where the View Intel button was not appearing on the Home screen after accepting a transmission.
Fixed an issue in the Tutorial where the “Enter your ‘Mech” objective was not being displayed in the top left corner of the screen.
Fixed an issue where Co-op players were seeing injured pilot recovery times as “0 Days(s)” in the Post Mission stats screen.
Fixed an issue where Co-op players were not given any event notifications during the Campaign, such as when the host bought items or completed objectives.
Fixed an issue where Co-op players tabbing out of menus during travel sequences would cause them to float in space without any UI.
Fixed an issue with Hero/Rare 'Mechs or Rare Weapon notifications sometimes appearing with empty identification brackets in the Home screen.
French, German, and Russian translations have been greatly improved. Fixed various untranslated text issues as well.
No i czego można było się podziewać... Tylko uposledzony alex z mózgiem 5 latka masturbuje się do każdej gry.
Pytanie do administratorów forum:
Czy jest możliwe czasowe lub dożywotnie zbanowanie spammera?
To jest jakaś kpina jak patrzy się na forum - jeden wielki śmietnik przez użytkownika który nic nie wnosi a zostawia za sobą niesamowity syf. Wystarczy przejrzeć choćby ten wątek - ile w nim konkretnej treści a ile śmieci?
Po sobie widzę, że coraz mniejszą mam ochotę przedzierać się przez gąszcz spamu aby dotrzeć do jakiś wnoszących i ciekawych wypowiedzi innych użytkowników.
najpierw wycieczki personalne a potem jeszcze durniejsze komentarze w sumie 150 ale to i o te 150 pewnie za dużo, podpowiem masz opcje ignore wtedy ci nie wyświetla postów danego użytkownika najlepiej jednak zignoruj ten wątek bo akurat twoje wypowiedzi w nim wniosły dosłownie zero.
Patch sporo poprawił w kwestii dodawania przeciwników ale do ideału jeszcze trochę brakuje ponieważ o ile przed patchem mechy potrafiły pojawić się dosłownie od tak, teraz przylatują dropshipy ale są w pełni załadowane co więcej w garnizonie do obrony są w stanie obrócić na dwa fronty kiedy wcześniej czekały na zakończenie fali. Zrobiło się zdecydowanie trudniej ale i ciekawiej. W ostatniej rozgrywce 60+ wyglądało to tak że każdy z znajomych osłaniał północ / południe / wschód / zachód a dropship co zrobił załadował 4 mechy do środka garnizonu :)
Niestety doszedłem do momentu w grze, gdzie przestała dawać mi przyjemność i satysfakcję, a zaczęła denerwować. Od mniej więcej poziomu sławy 9, gra staje się bardzo trudna. Czołgi nadal spawnują się za plecami, albo walą do Ciebie z poza zasięgu wzroku i radaru. Nie mogę pojąć, dlaczego twórcy nie zrobią systemu, który pozwalałby na chwilę oddechu, rozstawienie swojej lancy przed kolejną falą wroga? Przecież mapy nie są płaskie, lance wroga powinny zbiegać gdzieś z gór, albo wybiegać zza nich - i o dziwo czasami tak jest, jeśli mapa jest mocno górzysta, więc czemu nie jest tak zawsze? Oj, powoli tracę cierpliwość do tej gdy....jak tak dalej pójdzie, to dzisiaj, max jutro będzie uninstall.
dodam jeszcze, że przecież Mechy nie regenerują się w walce, albo w przerwach pomiędzy potyczkami, więc pomysł aby wróg nadciągał z odległości około 1-1,5 km jedyne co by zmienił, to spowolnił trochę rozgrywkę. No i zapomniałem wspomnieć o radarze, który jest kompletną porażką w tej grze. Wystarczy, że wróg schowa się za skałą i znika nam z radaru. WTF? co to za radar? wzrokowy? Osłona typu kawałek skały nie powinien stanowić problemu dla rakiet kierowanych, które spadają na wroga z góry.
Muszą to zmienić bo zaliczenie 12+ rank bez 3 znajomych staje się ultra trudne. Po misji 80tce aż ręce się trzęsą. Wiele broni traci swoja moc jak dwa gaussy jak nie można zdjąć lancy z 900m. Wystarczyłoby i tak ma być ograniczenie strefy z dropshipami tak aby posiłki musiały te 2000m dojść. Ta uwaga i spam czołgów bo helikoptery dolatują ma być pierwszą rzeczą do zmienienia. Poza tym gra ma zostać pełne wsparcie dla modow od stycznia wiec społeczność też weźmie się do roboty ;)
Wydanie patcha przed świętami to dobry znak, wprawdzie spawny potrzebują większych zmian, ale lepsze to niż nic ;) Liczę że wkrótce wypuszczą narzędzia moderskie i będzie można zacząć tworzyć misje, mam tylko obawy czy AI poradzi sobie np. ze scenariuszem typu eskorta. Inna sprawa, że sensory w MW5 zrobione są obecnie tak, że nie idzie odtworzyć niektórych 'skradankowych' scenariuszy z MW2: Mercs, może z czasem to rozbudują.
Ostatnio łapię się na tym, że więcej czasu spędzam na malowaniu mechów niż w walce bo buszuję po http://camospecs.com/ i https://unitcolorcompendium.com/ i próbuję odtworzyć kolorystykę niektórych formacji, tutaj PGI przewyższyło BT od HBS.
Niestety jako fan serii jestem straszliwie zawiedziony. Liczyłem na pełnoprawnego spadkobiercę i kontynuatora serii a dostałem gniota . Cóż jest to średni Battle Tech z którego zrobiono zwykłą strzelankę , pozbawioną wszystkiego tego co posiadały poprzednie części. Gra jest okrojonym do granic możliwości pseudo symulatorem mecha . Owszem mamy możliwość wyboru broni, mamy mechy (mechy sa cienkie jak dupa węża każdy weteran wie co robi Katapulta z 80 t Orionem po dwóch salwach)mamy misje kopiuj wklej z BT nawet cała otoczka jest w większym lub mniejszym stopniu z kopiowana z BT. Misje są nudne i monotonne nie ma tego co rajcowało mnie w poprzednich odsłonach czyli fabuły nie pseudo fabuły tylko konkretnych misji. Idź i skapiszonuj(czytaj rozjeb) wrogą bazę . Eskorta. Zasadzka. Każdy weteran serii wie co mam na myśli. A najfajniejsze są w tym spawnujące się wrogi siły czasem przed twoim mechem ot taki teleport niech się pośmieją :) . Mechanika gry poziom tragiczny zwłaszcza jak patrzy się na strzelające z bliska PPC. Wogóle o sensie gry pod LRA(Long Range Assasination) nie ma mowy , nie ma sensu używać dalekosiężnych broni bo walka po kilku sekundach sprowadza się do średniego i bliskiego dystansu. Balans wyciągnięty z dupy zwłaszcza na misjach typu Demolka tu można się spodziewać stosunku 3 do 20 , Jump Jetsy wogóle nie potrzebne, mapa ... jaka mapa toć to tylko przekręcające się okienko. Gra w chwili wydania powinna kosztować 50 pln. Raczej czasu jej dużo nie poświęcę , szkoda wydanej kasy.
Plusy: Nazwa i mechy w grze
Minusy : gra jest jednym wielkim minusem starzy fani będą rozczarowani.
Moja ocena 2
BTW po paczu teraz wrogie mechy dropią z drop shipa czasem w srodek góry z której już nie mogą wyjść :)
jak zdropowali mechy wroga na krater to chyba dobrze dla ciebie :)
LRA działa znakomicie tylko nie jeśli grasz z lancą botów, czemu w w ogóle nie gracie w coopie przecież tutaj gra jest absolutnie do coopa przygotowana. Jeśli jedna z osób będzie trzymała danego mecha na dystans to sam możesz odejść na ok. 900 i dokładnie robić to o czym piszesz. Większość moich spotkań z king crabami czy atlasami wyglądała właśnie tak że z daleka Stalker obładowany LRM i tylko ammo do tego rozwalał mechy z daleka. O ile w BT granie na LRA było przegięciem czy expoloitem o tyle tutaj jest to wyważone. Oczywiście jak grasz z lancą sterowaną przez komputer to o LRA może być ciężko.
Wszyscy podkreślają wystawiając ocenę (a czemu nie 0.0) jakimi są fanami mechwarriora / ja też jestem mam wszystkie i tysiące godzin zapewne razem w świecie battletecha i uważam MW5 za na pewno najlepszą odsłonę która wymaga lekkiego szlifu i paru modów. Po tym będzie idealna.
Jeśli brakuje ci kolegów do coopa to poza polską społecznością na discordzie masz taga z coop group finder. Polecam.
"czemu w w ogóle nie gracie w coopie przecież tutaj gra jest absolutnie do coopa przygotowana"
Brak matchmakingu, brak rozwoju postaci w coop, brak możliwości edycji mecha przez klienta po udostępnieniu przez hosta. Ogólnie w grze jest coop, ale gra nie jest skonstruowana jak współczesne gry coopowe pokroju Vermintide czy Payday.
Gracz o niższym poziomie zaangażowania niż Ty, nie będzie odpalał zewnętrznej aplikacji/Discorda, wchodził na kanały, szukał ksywek żeby sobie z kimś pograć. Dziś nawet wyszukiwarka serwerów w BF5 to przeżytek, ludzie chcą wybrać tryb, kliknąć play i grać bo szkoda im czasu na większe grzebanie.
T_bone - w górnym lewy roku masz ikonkę z trzema główkami naciskasz ją i wyświetla ci się cała lista zjnaomych z epic store + naciskasz zaproszenie i tyle. No prościej już się chyba nie dało się połączyć sklepu Epic Store z grą. Na Discordzie masz po prostu dostęp do osób których nie znasz. Myślę że w dzisiejszych czasach każdy zna przynajmniej kilka osób z którymi może przejść grę w coopie. W przypadku MW społeczeństwo jest naprawdę duże / liczone w tysiącach.
ludzie chcą wybrać tryb, kliknąć play i grać bo szkoda im czasu na większe grzebanie. - tak to można grać anonimowo / randomowo w gry sieciowe, MW5 mimo że gra SP, ma u mnie klimat jak MP, bo co chwilę z kimś można przejść, pomóc skończyć czy ktoś tobie daną misję + oczywiście cała radość z odkrywania nowych mechów hero lokalizacji rozmowy o tym itc. Może właśnie dlatego ta gra mi się tak podoba bo jesteś częścią większej społeczności jakby miał samą grę i grał sam z sobą to pewnie nie miałbym takiego odbioru.
od pewnego etapu czasowego oraz reputacji ilość questów pobocznych rośnie wręcz dramatycznie, kiedyś było kilka na poziom teraz jest po kilkanaście
Mechwarrior 5 Mercenaries - Developer Update #1
https://www.youtube.com/watch?v=IxiU9pJoKu0
poza tym wyszedł kolejny hotfix 3
MW5 Hot-Fix #3 (version 1.0.189)
Hey Mercenaries!
A hot-fix will be incoming at 11AM PST (7PM UTC) for the following:
- Added a permissions toggle to the host social menu to toggle permissions for connected co-op players. Co-op players with permission can access the Battle Mechs tab in another players Campaign and create work orders.
- Fix for AI combat still continuing after a mission ends.
- Fix for potentially losing salvage after loading a post-mission autosave.
Jako fan starych Mechwarrior'ów jestem zachwycony tą grą. Obsługa i zarządzanie mechami jest wzięte żywcem z poprzednich części. Bronie są właściwie też takie same, za to robotów jest dużo więcej, więc każdy znajdzie coś dla siebie.
Od razu poczułem się jak w domu, wiąże się to jednak z największą wadą tej gry: brak wyraźnych nowości. Autorzy przenieśli mechanikę starych części, nieco ją odświeżyli i to wszystko. Niczym mnie ta gra nie zaskoczyła, gdyż to wszystko było już poprzednich częściach (może jakieś dodatki rozszerzą mechanikę).
Zabawa jest przednia, ale jest to gra skierowana do fanów serii.
Kurfa to w jakie mechy ty grałeś kolego że twierdzisz że rozgrywka żywcem wzięta z wcześniejszych części ????? Jeśli niczym cię ten BT nie zaskoczył i wszystko było w poprzednich odsłonach to w co ty grałeś ??? Tu nawet AMS -ów nie zainstalujesz , nie mówiąc już o różnych typach pancerza. Na pewno kolego grałeś w MW 3 , MW 4 ??? A może fantazja poniosła ??? ;)
Zakapiorrrr - oczywiście że za instalujesz a co masz na tym screenie niby ?
https://www.gry-online.pl/galeria/forum/12/629956642_804.jpg
Może ktoś wie ... zmieniło mi imię w oknie "Confirm Lance" na jakiś randomowy numer ... w misjach też taki jest. Poza tym normalnie imię jest jako nazwa konta Epic ... Co jest do zarazy?!
symulatorem mecha
Takie określenie gatunku zawsze mnie dosyć bawiło ;) Symulator może być czegoś co istnieje - łodzi podwodnej, czołgu, samolotu...A symulator mecha czy statku kosmicznego (patrz: Freespace) brzmi nieco komicznie, bo jak można zrobić symulację pojazdu, który nie istnieje ;) No ale ok, pewnie się czepiam :P
Witam. Miałem się powstrzymać od komentowania tego "zacnego dzieła" ale no nie mogę. NRGeek ma kolejny materiał na zagrajmy w crapa. Jak można było stworzyć tak badziewną grę tak wspaniałej serii jaką jest MechWarrior?
Kiedy zobaczyłem zwiastun w 2016 byłem zachwycony, czekałem na premierę z wywieszonym językiem, a po pierwszym spotkaniu z owym tytułem prawie sobie tego języka nie odgryzłem zaciskając zęby ze wściekłości, ale dość już tego nudnego wstępu czas przejść do mięska czyli konkretów.
Zawsze chciałem zwiedzić mechbay z widoku FPP, no i hangar jest. Pierwsza "scena" która powinna już budować imersję spłynęła po mnie jak po kaczce.
Wychodząc z szatni widzimy wychodzącego mecha z hangaru, mecha, który jest w trakcie remontu, coś się gdzieś spawa lecą jakieś iskry, stoi kilka dosłownie kukieł, które nic nie wnoszą. Mechbay wygląda jak scena z podrzędnego ulicznego teatrzyku kukiełek a i w nim jest więcej życia. Ja wiem, że nie o to chodzi w tej grze, ale pierwsze wrażenie zazwyczaj zaczyna budować imersję. Zwiedzanie ogranicza się do przejścia z pkt a do pkt b, bo nie ma tam co robić chyba ze próbować wejść na schody, albo drabinki które blokuje niewidzialna ściana!!
Po jakże "zapierającym" wdech w piersiach widoku dochodzimy do mecha i teraz pytam się gdzie jest scena startowania mecha z 2016 ?? Wyparowała??
Lecimy dalej, samouczek jak samouczek tu nie ma się czego przyczepić wszystko zrobione poprawnie prócz wyjaśnienia kilku kwestii. Po "prologu" który tak samo jak reszta spłyną po mnie jak po kaczce budzimy się w naszej kwaterze na pokładzie Leoparda (nie będę się rozwodził na ten temat bo wystarczy przeczytać mój komentarz na temat mechaby i zrobić ctrl+c potem ctrl+v)
Pierwsza misja czyli mięsko idziemy niszczyć, palić i mordować.... czołgi
oraz śmigłowce... z początku idzie to dość sprawnie i przyjemnie do czasu gdy nie odkrywamy prawdy.... respawn przeciwników ni z gruchy ni z pietruchy, od tak magiczna teleportacja. Musimy dojść do oskryptowanego miejsca żeby ztrigerować przeciwników.
Zawsze odkąd tylko zacząłem swoją przygodę z serią starałem się ostrzelać przeciwników LRMami oraz PPC używając zooma i obserwując teren by osłabić wrogą lance jak najbardziej się tylko da. W MW5M po co robić mecha na ficie LR skoro w większości przypadków wszystko sprowadza się do MRC i CRC.
Blokowanie odpalenia pocisków LRM z powodu znajdowania się w średnim zasięgu? Co to system operacyjny mecha to windows Vista, lepiej wie niż pilot co ma w danym momencie zrobić?? Mam sytuacje podbramkową muszę je odpalić, żeby przeżyć licząc się ze wszystkimi konsekwencjami tego działania a tu Beeeeeb nie odpalisz bo ci nie wolno... (może i wprowadza to trochę elementu symulacji ale na litość boską dajcie możliwość obejścia zabezpieczeń tak jak w przypadku wyłączenia przegrzanego reaktora, to by dodało wiele do aspektu symulacyjnego)
Balans rozgrywki?? Nie istnieje, poziom trudności jest zbudowany po najniżeszej linii oporu- zasypać gracza milionem bezmózgich przeciwników milionem czołgów i śmigłowców oraz mechów. (Pytanie do twórców... team od A.I poszedł na urlop?)
A.I lancy daje radę, ale do ideału wiele jej brakuję. Moja rada dla towarzyszy wywalcie im Jump Jety, po co marnować tonaż na rzeczy, których nie będą używać lepiej zainwestować te cenne tony w ammo, broń lub pancerz.
Mapa gwiezdna muszę przyznać zrobiona fajnie (brakuje tylko filtrów) i aspekt eksploracji systemów też bardzo fajny i ciekawy.
Sterowanie przyjemne jednak powstrzymam się od ocene gdyż grałem tylko i wyłącznie na myszy i klawiaturze,
Ponieważ o A.I i poziomie trudności wypowiedziałem się już wcześniej misje mogę ocenić jedynie pod względem zróżnicowania, oraz zróżnicowania terenów (a skoro jesteśmy przy terenie ile razy trafiłem na górki które mech powinien pokonać bez najmniejszego kłopotu a tu bach. Cofam się ostrzeliwując i ściana obracam się myśląc doszedłem do końca planszy a za moimi plecami pagórek który bym na rowerze pokonał a co dopiero 100 tonowa krocząca maszyna) ten aspekt mogę ocenic na 4/5 na 10.
Ps. Skoro już jesteśmy przy misjach doskonale niedoskonałość balansu widać w 3 misji polegającej na zrównaniu z ziemią bazy piratów. Rzucając na sam koniec szybkiego mecha, śmigłowce i czołgi na jednego gracza w średnim lub lekkim mechu gdzie na tym etapie gry nie mamy zbyt dużej możliwości customizacji sprzętu i ograniczony wybór robotów, ba ograniczony ?? raczej brak wyboru jest lekkim przegięciem i mówię to jako weteran serii nie przysłowiowy gracz niedzielny, lubię wyzwania i lubię być zmuszony do kombinowania ale na litość boską dajcie możliwość do tego kombinowania.
Duży plus za muzykę utrzymaną w starym ciężkim brzmieniu. Pojawiły się głosy krytyki, że ciężka muzyka... a co chciałeś walczyć mechem w rytmie techno albo HH. Są gatunki muzyki pasujące do danego typu gier i tak jak do dooma pasuje właśnie dobra miła gitara tak jest i w MW.
Reasumując grę mogę ocenić jako przeciętniak z zmarnowanym olbrzymim potencjałem i gdyby nie to, że Epic Games wprowadziło limit 2h grania aby dostać kasę z powrotem to już dawno odzyskał bym moje 30 funtów. (temat ograniczenia 2h grania to już inny temat)
Może dla osób które nie miały styczności z poprzednimi odsłonami będzie fajnym doznaniem tak dla fanów będzie rozczarowaniem. Może z biegiem czasu poprawią wszystkie niedoróbki i balans ale jak dla mnie gra powinna zostać napisana jeszcze raz i raczej nie spodziewam się aby aż tak daleko Piranie poszły z pachowanie- oby moje słowa w g... się obróciły tego wam życzę i sobie życzę :)
Pozdrawiam
RetroGambler
Dobra rada pograj więcej i wróć do napisania recenzji oraz przestań marnować swój czas na przeciętniaków typu NRGreek (bo w dobie youtube każdy teraz zaśmieca internet w sposób wręcz nieprzyzwoity nazywając się twórcą) MW prawdziwa zabawa zaczyna się po przekroczeniu trudności 60+ i z 3 znajomymi. Gra jest wiernym oddaniem uniwersum Battletecha, oczywiście parę rzeczy niedomaga i wymaga szlifu ale o tym masz w DD i na Discordzie, mody wejdą w styczniu to też będziesz mógł sobie grę m.in. uprościć jak jest za trudna.
Poza tym napisałeś tak wiele a widać że nie pograłeś wiele jak spotkasz lance operacyjne to dopiero zobaczysz jak wygląda prawdziwa walka mechy vs mechy ops w lancy (pewnie nawet nie spotkałeś). To że randomowe misje są zrobione na bazie pewnych powtarzalnych założeń nic nie zmienia względem tego jak wyglądają misje stworzone przez twórców dedykowane. Poza tym jaki teleport po patchu naprawili ten stan rzeczy przeciwnicy są dostarczani przez dropshipy, nie mówiąc już o wielkich orbitalnych zrzutach. Dodatkowo to jest początek życia tej gry która na ten moment jest dostarczona w gigantycznej zawartości, twórcy to weterani więc doskonale wiesz że będzie tylko lepiej.
Nie sądzisz że za nim założysz konto poziom 0 i napiszesz 100 zdań to wypadało by przynajmniej skończyć fabułę główną -> możesz też wrzucić licznik z przegranych dni w Mechwarriora prawy górny róg w ESC i wybór listowanie w bibliotece gier. Ciekawe ile jeszcze osób które nigdy nic nie napisały / założyły konto zero uaktywni się aby napisać jaka ta gra jest zła ;)
A.l.e.X. na wstępie pozwolę sobie zaznaczyć iż z grami komputerowymi mam doczynienia od lat 90 więc ogranych tytułów na mojej liście jest naprawdę bardzo wiele, więc twoje zarzuty w stylu konto poziom 0 i 100 zdań proszę zachować dla siebie bo poziom konta nie odzwierciedla poziomu wiedzy gracza. a widząc twoje posty to raczej zawartość merytoryczna jest bardzo znikoma chyba, że liczymy wklejanie scr z gry oraz kopiuj wklej z oficjalnej strony twórców z fixami i to tyle jeśli chodzi o uwagi ad persona.
Co do gry i twoich zarzutów względem mojej wypowiedzi:
Jeśli według cb gra jest wiernym oddaniem Uni BT to radzę zapoznać się ze starszymi wersjami gier zarówno MW jak i MC oraz PRZEDE WSZYSTKIM z wersją planszową oraz książkowym RPG w tedy możemy porozmawiać na temat wiernego oddania UNI. Nie czepiam się misji randomowych tylko mechnik gry i irytujących rzeczy, które w finalnym produkcie nie powinny mieć miejsca nawet na początku życia gry to raz, dwa idąc już twoim tropem misji randomowych... misje z plotu fabularnego przechodzisz TYLKO RAZ resztę musisz powtarzać wiele razy aby zdobyć środki oraz sprzęt by pchnąć fabułę do przodu i te misje powinny być też dopieszczone i rozwinięte by gra nie znużyła i nie poszła w odstawkę.
Co do długości gry, nie mówię tutaj o sobie ale o innych graczach którzy szukają przyjemniej rozrywki, który z takich graczy wytrzyma wspomniane w poprzednim poście zbalansowanie misji? Do tego jakoś się nie ustosunkowałeś. Początek gry który już na dzień dobry wali gracza czymś takim w twarz? To chyba trzeba być już nie hardcorowcem tylko purystą.
Co do teleportowania się przeciwników nie mówię tutaj o braku grafiki z rzutami tylko beznadziejnym oskryptowaniu wyzwalających przeciwników, którzy bóg wie skąd nagle wyrastają. Przykładowy hipotetyczny scenariusz oparty na doświadczeniu z gry. Początek misji spoglądasz na mapę jak chyba każdy normalny pilot by zrobił szukasz odpowiedniego punktu obserwacyjnego, wchodzisz na ten pkt by zrobić rozpoznanie co w trwie piszczy i co? Nie widzisz nic. OK to można jeszcze zrozumieć jednostki pochowane po hangarach etc. Atakujesz bazę i nagle z miejsca które widziałeś na zoomie wyrasta przeciwnik. Coś tu chyba nie pykło.
Scenariusz realny i jak powinno to wyglądać wychodzisz na punkt widzisz bazę zauważasz jednostki pierwsze co robisz ostrzał z daleka osłabiasz obronę. Nawet w staryrm MW2M była możliwość czegoś takiego. Nie widzisz jednostek ostrzeliwujesz bazę aby coś się ruszyło a nie lecisz na pałe. Mamy rok już 2020 rynek gier i technologi jest naprawdę rozwinięty by wprowadzić A.I na jakiś poziom. By A.I "poukrywana" zareagowała na ostrzał z daleka.
Co do MODów poraz kolejny moderzy mają naprawiać to co twórcy spartolili?
Jak dla mnie to moją wypowiedź przeczytałeś po łebkach a resztę co nie było napisane do gwizdałeś sobie sam.
1. A.l.e.X. na wstępie pozwolę sobie zaznaczyć iż z grami komputerowymi mam doczynienia od lat 90 - a ja od 80 i co w związku z tym ?
2. więc twoje zarzuty w stylu konto poziom 0 i 100 zdań proszę zachować dla siebie bo poziom konta nie odzwierciedla poziomu wiedzy gracza - nikt tutaj nie neguje tylko wypadałoby grę najpierw skończyć, albo wklej staty z ESG ile masz dni za sobą bo ja w MW5 np. już 11 czyli ok. 270.
3. to tyle jeśli chodzi o uwagi ad persona - żadnych wycieczek ad persona nie było, w tym temacie wklejam tylko to co jest na bieżąco od twórców m.in. z discorda
4. Jeśli według cb gra jest wiernym oddaniem Uni BT to radzę zapoznać się ze starszymi wersjami gier zarówno MW jak i MC oraz PRZEDE WSZYSTKIM z wersją planszową oraz książkowym RPG - oczywiście że jest wiernie oddane tak samo jak Battletech / w gry planszowe z tego uniwersum jak i książki mechwojownika ma od prawie początku ich wydania na naszym rynku
5. te misje powinny być też dopieszczone i rozwinięte by gra nie znużyła i nie poszła w odstawkę. od pewnego poziomu misji flashpointowych jest całkiem sporo, w sumie tylko tak naprawdę od ciebie zależy po przekroczeniu rank 10 dla których frakcji chcesz pracować.
6. tylko beznadziejnym oskryptowaniu wyzwalających przeciwników, którzy bóg wie skąd nagle wyrastają wieżyczki wysuwają się z obiektów, mechy są dowożone, helikoptery przylatują jeśli chodzi ci o czołgi czy różnego typu pojazdy bojowe zostanie to zmienione najprawdopodobniej w następnym patchu
7. Co do MODów poraz kolejny moderzy mają naprawiać to co twórcy spartolili? - jeśli nie twórcy to moderzy na pewno to poprawią, i dotyczy to tylko pojazdów które oczywiście muszą mieć lokalizacje w hangarach itc. Bo o ile można wyłączyć wieżyczki niszcząc generatory to na pewno powinna być opcja zniszczenia hangarów celem uniemożliwienia np. uruchomienia czołgów. Ale tak jak wyżej po to masz dzienniki dev, czy discorda lub ewentualnie kontakt z twórcami żeby wiedzieć że to zostanie zmienione.
poza tym jeszcze raz napiszę może warto grę skończyć najpierw ? wtedy byś na pewno się też odniósł do wielu misji które są ciekawe rozbudowane i do tego w walce z lancami mech ops.
A.l.e.X. ---> Akurat pkt. 6 jest nie do obrony. Czołgi i mechy magicznie potrafią się pojawić dosłownie 20 metrów przed Tobą (albo za). Niby co jakiś czas Leopard zrzuca parę mechów, ale cała reszta się po prostu teleportuje. Mieli to poprawić, niby poprawili, ale dalej nic to nie dało.
Poziom trudności nadal polega na spawnowaniu absurdalnych ilości wrogów i to bardzo często za plecami w odległości tak ze 100m.
Pomykam sobie radośnie ja przodem, bo mam szybkiego mecha, reszta lancy za mną. Przede mną teleportują się 3-4 czołgi i dwa małe mechy ... i tym momencie dostaję całą, ku*wa, salwę friendly fire w plecy, bo zasrane AI nie potrafi skojarzyć, że moi kumple może mają na celowniku wroga, ale ja jestem na drodze. Już miałem tak, że mnie odstrzelili jakieś 30 sekund po rozpoczęciu misji, bo często biegam Javelinem albo Jennerem (jako zanęta dla wroga, a potem podprowadzam pod swoich), a reszta to były Heavy z PPC i innym ciężkim złomem. Jedną salwą mnie wyrwali z butów.
Szczytem wszystkiego jest - przy misjach Defense - spawnowanie po drugiej stronie bronionej placówki. Tak na zmianę. Moja Lanca z ponoć zajebistym AI wali na przestrzał i robi 5 razy więcej szkód niż wróg.
A jak rozstawię lancę (Hold Ground) tak, żeby objąć zasięgiem całość - to mi zrzucają mechy w środek bronionej placówki. No AI faktycznie genialne.
Wystarczy pooglądać filmiki - świeże! - z tym jak kretyńsko się spawnują przeciwnicy.
Hellmaker - to zostanie zmienione jest o tym z 1000 postów jeśli devsi tego nie zrobią od razu przy następnej aktualizacji to społeczność to naprawi. Zobacz jak wygląda obecnie Battletech z 3 dlc a jak wyglądał na premierę wtedy był znakomity teraz to WOW. Tak samo TW Warhammer. Oczywiście to co napisałeś też uważam że jest do poprawy aczkolwiek to że zrzuty są w innym miejscu to jest akurat logiczne niemniej kilka razy miałem zrzut bezpośrednio obok siebie. Najważniejsze aby sensownie zagospodarowali czołgi i inne pojazdy bojowe.
Alex dalej w battletechu podstawowa strategia to bulk na wstecznym w lesie twarzą do wroga i wymiana mecha pod ostrzałem na nowego jak mu brakuje pancerz lub się chwieje bo jedyny problem był atak rakietowy LRM by zbić go na -1 a nie -3 i więcej a reszta lancy robi ogień w środek po kolei kładąc trupy siedząc w lesie taktyka jak w dupę po 3 dlc :D Jak wejdą auta autonomiczne to też cie będą patchować bo się zatrzymasz na drzewie jak boeinga po 2 katastrofach z przeciągnięciem? :D
A.l.e.X a grałeś chłopie choć by w MW 3? No choć byś chciał ślepo wierzyć że to jest MW lecz niestety jest to BT. Jakie misje rozbudowane ?? No nie przesadzaj misji jest zaledwie kilka, powtarzalnych do bólu. Oskryptowanych . Fabuła słaba , balans z dupy wyszarpany. Pomijając twoje fanatyczne zauroczenie tą grą to dalej nie jest MW !!!
BTW zwracam honor są AMS .
W moich mechach zasięg broni jest śmiesznie krótki, a przeciwnik nawala z ogromnych odległości ze 100% szansą na trafienie z takich samych broni które mam na wyposażeniu. Nigdy nie grałem w gry tego typu dlatego z ciekawości sprawdziłem czy mi podejdzie i pierwsze wrażenia były dosyć kiepskie, a już po 1 misji byłem na nie. Mapki skrojone tak żeby robić okrążenia mechami, podobnie było w samouczku. Nie lubię gier w których trzeba robić węża po jaskiniach mam wrażenie, że to takie zapychacze. Nie czuć mocy broni, walka ze zwykłymi czołgami czy helikopterami jest nużąca, a dodatkowo przeciwnik kręci się robiąc okrążenia co wygląda komicznie unikając naszych ataków.
Nie będę oceniał bo gra mi całkowicie nie podeszła już od samego startu. Może fani są zachwyceni ale dla mnie jako gracza który pierwszy raz odpalił grę tego typu to jest kiepsko.
mi tam się podoba fajnie się Gra a jeszcze jedno zawszę zapominam o tym że to jest forum hejtów i gówno burzy nikt nic dobrego nie napisze tu jest pod każdym newsem co do nergeeka tego idioty nie oglądam są lepsi od niego ludzie mają podobny kontent.
Grę przeszedłem i kilka uwag :
lb-10x ac im szybciej znajdziecie tym lepiej -robryzgowy zasięg ponad 1200m (centurion niszczy z tym działkiem atlasa z bliska każdy pocisk ma dmg równy dmg broni (lol) 8 pocisków jeden z magazynku wam schodzi)
LRM tylko standard ART-IV lub st to tylko strata czasu oraz tonażu podczas wystrzału
ERPPC to porażka za zasięg płacimy 2xwiększym przegrzaniem (3 salwy x2 z atlasa i atlas się wyłącza mając 2,2 - zwykły PPC daje większe możliwości)LASERY hmmm troche pulsów używałem
Gaus robi robotę ale nie za dużą wsparcie PPC
SRM (2,4,6) podstawowa broń NPC bo nie umieją zmienić odległości więc dawanie im LRM mija się z celem ale respawn komputerowej catapulty- przeciwnika będzie trzymał dystans)
Mech dobry na poziomy do 280 T to HERO MECH JAVELIN-HT(2x SRM6 4x MLaser atak prawie 50pkt waga 35T) dostępny prawie odrazu trza poszukać - NPC daje na nim radę będą się kręcić wokół wolnych mechów i niszczyć)
Wyposażenie - porażka mamy jeden czerwony moduł służy do niszczenia rakiet dopiero używałem go na atlasie - k i widziałem na spiderze HERO(to po chu. to wogóle?)
Czemu nie możemy dać w ryja mechowi bo wiele razy poprostu szedłem w niego i co czekałem aż się przeładuje coś?
Dowódcy NPC - maksymalnie 60pkt (dużo to daje dla NPC )im szybciej dobierzecie skład tym lepiej (dostajemy na początku NPC na 42 pkt czemu nie 60 ? misja poboczna następny na 42pkt z sentymentu LT został)
Koniem roboczym do tonażu 300 były u mnie hunchbacki i quickdraw w konfiguracji na lasery quicka oraz działko AC hunchback + lasery( tier 1 bo im ręce odpadały więc szkoda lepszych, ja na centurionie uzbrojonym w działko cluster)
podstawowa strategia F1 (cel najcięższy lub pojazd LRM)+ F3
Misja do zdobycia mecha większego niż nasza renoma to assasination ,dużo trupów na sprzedaż to warzone pośrednie to raid - defence oraz demolition to porażka o ile w defence możemy trafić na misję 0-100% to wiele misji jest 20-40/100%) i w mieście gdzie biegniesz z jednej strony na drugą po budynkach hehe LOL bo NPC nie ogarnia
Multi w zapasie przynajmniej drugi taki zestaw chociaż jak dałem abort za pierwszym razem to nic mnie nie pokarało a mamy j
Dopiero w ostatniej misji straciłem pilota bo za dużo ich wysrało i pierwszy repair bay ma buga po tym jak wszedłem na niego nawet się nie otworzył hehe
Strategia na mapy krok do przodu - respawn -krok wstecz niszczenie pojazdów i zrzut lub respa - cel misji
Symulator - hmm za dużo powiedziane zwykły FPS jak WOT
Grę kończyłem na Atlasie-K ,RS, D oraz NSR-9J z czego ja na K (hero atlas do mnie nie przemówił a K kosztował 30mln a hero 15mln sic? uszkodzonego pierwszego atlasa miałem za 8mln w okolicach renow 8-10)
Ustawienie pancerza w mechu 80-85% przód (atlas korpus 104/20)
TAG dla NPC zwiększa ich skuteczność
SSRM znalazłem tylko typ 2 więc lipa
Wierzyczki w grze nastęna lipa gdzie LRM ?
Podwójne chłodzenie z misji pobocznych lub z hero
Grze daje 7 poprzednie Mechwarriory lepsze - ten ma potencjał świat i możliwości dlc ,po battletechu miałem niedosyt że już , jak ? a tutaj hmm zostało mi do zwiedzenia 2 strefy wojny za 15 i multi ala online więc ?
To przegladarka jedynie w tym momencie, ten edytor.
Z czasem i tak MechCommandera raczej nie da sie tym wyrzezbic a w to bym pogral... AI kuleje w tej grze i strasznie mnie mierzi brak zapisywania Loadout Mecha.
Jak porobia fajnie kokpity i sterowanie, to bedzie frajda przez VR.
https://mw5mercs.com/news/2020/01/25-mw5-mercs-patch
kolejny drugi patch do gry
Please Note: The MW5 Mod editor will also receive an update to keep the Mod Editor Version in line with these changes.
General Improvements
You can now sell 'Mechs directly from cold storage!
Created a default joystick button binding template for supported joysticks based on the Thrustmaster button layout
Adding the ability to change Anti-Aliasing Modes
Social overlay subheadings can now be collapsed
Created separate movement controls for the drop ship navigation and 'Mech controls
Gameplay / Mission Fixes
Mission "Intriguing Offer" now has a warning in the transmission that accepting this quest will cancel out any other active mission
Federated Commonwealth no longer has allegiance to any other faction
Davion contracts against Federated Commonwealth are no longer possible
Federated Commonwealth now has its own unique selection of 'Mechs
Removed Comstar as a potential enemy for (non-quest) procedural missions
Periphery is no longer set to have allegiance to Independent
Magistracy of Canopus now uses the Periphery icon
Fixed an issue where a DropShip was arriving over a specific garrison and clipping through buildings
Mission / Reward Fixes
Mission "Cost of Freedom" - The correct opponent faction now displayed on the post-mission screen
"Blood and Treasure" Story Quest now produces ammo for the LosTech it rewards
Completing mission "The Shadow Coup" now rewards the correct pilot
Mission "A Dragon in Sheep's Clothing" - User can no longer claim rewards after completing Part 2 (must complete Part 3)
Mission "Pirate Hunt" - Completing Part 3 now grants the completion rewards
Tier 0 Burst Fire AC/10 now has correct salvage shares
Bug Fixes
Fixed an issue where Narc on an enemy turret displayed an incorrect HUD indicator
Audio - Hitting TAB to close the pause menu no longer causes the audio to remain muted
Instant Action - Users can no longer get stuck on a black screen if they press Tab or Esc in the Paint 'Mech menu
Tutorial - Unable to complete 'Press "A" and "D" to turn' when certain joysticks are plugged in the PC
Fixed an issue where some users were unable to look around using the mouse
Co-op Fixes and Improvements
Epic Online Services - Upgrade to EOS SDK 1.3
Clients are no longer able to advance time on host campaign when healing an injured pilot
Clients can now always access the pre-drop screen by clicking the contract button along the top menu bar when a mission is queued
Custom paint will no longer revert to the previous state if another client submits a work order and completes it
Player name will no longer become a random number if not connected to EOS
Social will now update when removing the last friend from your friends list
Clients no longer see empty brackets in campaign when Rare weapons or 'Mechs are for sale
Clients no longer see a menu overlapping the Post Mission stats when connecting while host is on this screen
On the drop screen itself, there is now an icon to show which player is readied up
Fixed an issue where the client was unable to join host campaign if they have a large inventory
'Mech Related Fixes
'Mech Hitbox Tuning Pass for the following chassis:
Banshee
Kintaro
UrbanMech
Crab
Highlander - HGN-HM - Equipping a Narc to the second LT slot no longer places the weapon in front of its head
Nightstar - Fixed the Cockpit so it is no longer tilted to the left
Annihilator - ANH-2A - Destroying either arm will no longer show weapons floating in the air
Shadowhawk left arm laser texture fixed
Cicada - Cockpit bounce has been improved
Thunderbolt TDR-9SE - Upper rear RT no longer does damage to the front
Faction Camo - Taurian Concordat now has correct Primary, Secondary, Tertiary colours set
Text and Localization Fixes
Fixed some incorrect mission descriptions
Fixed some long, incorrect, or missing translations (German, French, Russian)
Cold Storage & Market sorting by class, name or tonnage now works in any language
Stability and Performance
Fixed some crashes on loading screens
Fixed a case where users would hang in instant action loading screen due to glitched friend request
Drop Preparation Screen - no longer able to switch tabs with the abort popup on-screen (this would result in being stuck)
Art and Levels - Multiple fixes and improvements
Fixed floating art and game objects in some missions
Fixed level of detail settings on some art assets
Fixed texture resolution on some art assets
Fixed collision and stuck locations in some levels and missions
Fixed issues with some objects spawning under the terrain
Fixed a tutorial checkpoint issue
Miałby ktoś może jakąś poradę dla nowicjusza odnośnie kompanów w drużynie? Zrobiłem na razie z nimi 2-3 misje, ale w sumie wydają się być bardziej balastem niż realną pomocą. O ile, jeśli chodzi o sprawność bojową i poruszanie się po mapie to jest ok, tak są oni dosłownie gąbkami na pociski. W każdej misji wrogowie rozwalali im sporo części i ważne komponenty, jak np. bronie (a to wymiana ich zdecydowanie kosztuje najwięcej), a ja zawsze wychodzę ledwo draśnięty. Może to kwesta tego, że ja biegam średnim mechem (Centurion), a oni tymi lekkimi (Jenner i jakiś drugi) i mają mniej pancerza, rzucają się naprzód itd?
Ale z drugiej strony, jak mają lekkie mechy, to chyba łatwiej im uniknąć obrażeń?
Na razie nie widzę żadnego innego rozwiązania niż chodzenie na misje samemu (przynajmniej dopóki daje radę), bo jak ich biorę, to przez wydatki na naprawę, albo zarabiam grosze, albo wręcz wychodzę na zero.
W Battletechu nie było takich problemów, bo całą Lancą sterowało się ręcznie, więć każda kontuzja była moją winą, a tutaj jak kompani lecą nie wiadomo gdzie, pomimo że daje im rozkaz podążania za mną.
Musisz szybko zrekrutować nowych pilotów, z większym potencjałem rozwijania umiejętności. Dla AI najlepiej kupować mechy posiadające broń w LT/CT/RT, a nie w łapach (dobre opcje to Javelin z lekkich, Kintaro ze średnich).
W przypadku niedoświadczonych pilotów trzeba stosować mikozarządzanie czyli rozkazy typu 'Hold position' / 'Go to location' żeby uzyskać najlepsze efekty.
Grasz średnim mechem, oni lekkimi, to jedna z przyczyn. Sprawdź opancerzenie w labie, jest spora szansa że wychodzą na misję bez pełnego pancerza. Wyrzuć zbędny sprzęt (np. jump jets, w 99% wypadków jedynie balast dla AI) i podnieś opancerzenie. Większość daj na przód. Zwinność lekkiego mecha nie pomoże, jeżeli za sterami siedzi AI z 1 punktem w unikach i dostaje bezpośrednie trafienie w obszar, gdzie ma 10 punktów pancerza.
Druga rada: Rób za "tanka" w lancy. W grze funkcjonuje bardzo prosty system aggro - zadajesz dużo obrażeń, stajesz się głównym celem. Sprawdź statystyki pod konie misji, jeżeli AI zadaje podobne obrażenia co ty, może to oznaczać że np. za bardzo koncentrujesz się na celach w rodzaju zniszczenia bazy, zamiast walki z mechami/pojazdami.
T_Bone ma też rację jeśli chodzi o umiejętności pilotów, jest ogromna różnica pomiędzy takim z 15 rozwiniętymi umiejętnościami, a takim z 30. Tutaj niestety nie będzie łatwo, bo z mojego doświadczenia lepsi pojawiają się wraz z rozwojem gry, niemniej możesz polować po systemach. Dla przykładu jak znajdziesz takiego mający łącznie 15 punktów, ale 6 w balistyce i 4 w unikach, możesz z niego zrobić niezłego pilota dla Centuriona a sam przesiąść się do czegoś mniejszego.
Oprócz tego o czym napisali T_Bone i Thorvik dodam że:
Po pierwsze na początek wybieraj misje typu Assassination. Są o tyle specyficzne że po zabiciu celu/celów możesz od razu się ewakuować bez konieczności długotrwałej walki która naraża sprzęt na straty. Wielokrotnie miałem farta i już w pierwszym punkcie trafiałem poszukiwanego przeciwnika i nie musiałem nawet zbliżać się do np. pozostałych dwóch.
Drugą kwestią jest też wspomniane wydawanie rozkazów -> na każdym etapie gry musisz koncentrować ogień całej lancy na pojedynczych celach.
Trzecia rzecz -> dla kompanów unikaj broni typu rakiety krótkiego zasięgu, przynajmniej do czasu wyposażenia ich w Mechy typu Assult. Takie uzbrojenie w naturalny sposób zachęca ich do szarżowania które kończy się kosztami które niejednokrotnie przekraczają przychody. Powodzenia
Mam grę od grudnia 2019 i w tym czasie przeszedłem kampanię 3 krotnie w tym ostatnio z dodatkiem DLC (Heroes Of The Inner Sphere) który polecam. Obecnie to już zupełnie inna gra niż na początku, wyeliminowano wiele problemów, poprawiono wiele rzeczy jak np. respienie się przeciwników, dodano nowy rodzaj misji ,artylerię, krótkie kampanię, zachowanie przeciwników i skrzydłowych gracza, czytelność i zróżnicowanie map, nowe bronie i mechy itd. itp. Nie mówię że gra nie ma już w ogóle wad ale w obecnej cenie na Steam (sporo poniżej 200 PLN z dużym dodatkiem) jest naprawdę warta uwagi i daje sporo radochy.
Gram od kilku dni. Kupiłem trochę z sentymentu, bo jako młody człowiek prawie 20 lat temu grywałem w MechWarrior 4: Mercenaries i... wsiąkłem. Niejedną nockę zarwałem. Co ciekawe - gra była tak dobra i klimatyczna, że ogóle nie przeszkadzał mi brak polskiej wersji, mimo że nie znałem angielskiego zbyt dobrze - trochę się podszkoliłem przy tej produkcji :)
Na początku trochę się obawiałem błędów i problemów - ale niepotrzebnie. Na chwilę obecną nie uświadczyłem dziwnych spawnów, wrogowie pojawiają się daleko poza moim obszarem, koledzy nie tłuką we mnie ani nie niszczą bazy którą powinni chronić - i tak dalej, i tak dalej. Zainstalowałem też kilka modów, które rozbudowują możliwości customizacji mechów (silniki, komputery balistyczne i wiele innych), ulepszają misje etc. I zanim się obejrzałem - znowu wsiąkłem.
To po prostu stary dobry MechWarrior z grafiką i interfejsem godnym obecnych czasów - oraz paroma ulepszeniami. Rozbudowano podróże, misje i zarządzanie swoją własnością. Bardzo mi się podoba to, że nadal nie ma głupich ułatwień - jeśli w trakcie bitwy pourywa ręce, to stracisz zamontowaną na nich broń. To boli, zwłaszcza jeśli to była dobra lub rzadka broń. Utrata pancerza i uszkodzenia struktury mecha oznaczają wysokie koszty napraw i nieopłacalność misji. A przede wszystkim - nadal trzeba spędzać dużo czasu, dobierając uzbrojenie, amunicję i balansując swoje maszyny. To jest coś pięknego!
Gra nie jest pozbawiona wad - lub tego, co uważam za wady. To, co mi się nie podoba to:
- nie można modyfikować ani kupować/zdobywać ulepszeń dla naszego statku transportowego.
- nie ma już kilku rodzajów pancerza, mamy tylko jeden - uniwersalny;
- nie pasuje mi mechanizm strzelania z laserów i broni automatycznej. Mianowicie: laser oddaje pełen, długi strzał, a broń automatyczna wywala pełną serię, po czym podlega przeładowaniu magazynka. Powinno być nieco inaczej: pełna kontrola nad laserem (który oczywiście powinien się bardzo szybko przegrzewać jak broń w pierwszym Mass Effect + przegrzewanie mecha). To samo dotyczy broni automatycznej kinetycznej - powinna mieć swój niewielki magazynek, który wystrzeliwujemy ogniem pojedynczym lub ciągłym, przeładowujemy wg. uznania tracąc jego zawartość etc.
- to samo z rakietami kierowanymi. Miałem nadzieję, że zamiast rojów 5-10-15-20 pocisków będziemy mieli znacznie mniejsze ilości rakiet, za to o dużo większej mocy. "Rozrzut" rakiet to trochę śmieszna sprawa. To jest rok 3000+, rakiety nie powinny mieć problemu z trafieniem kilkudziesięciotonowego kloca większego od biurowca.
- zasięg niektórych broni. Czasem jest on po prostu śmieszny - żeby armata miała problem ze strzelaniem na 300 m? Żeby rakiety niekierowane detonowały natychmiast po przeleceniu 200m? Przecież nawet współczesne pociski tego typu (Hydra, FFAR, ZUNI) lecą dalej po balistycznej po wyczerpaniu napędu :/ Mody trochę to poprawiają (spadek obrażeń wraz z odległością), ale zasięg maksymalny pozostaje dziwny;
- pancerz mechów dalej jest liczony "segmentami" - nie ma czegoś takiego, że jeśli przysmażysz jedno miejsce laserem, a potem trafisz w to gorące miejsce pociskiem kinetycznym - to dojdzie do przebicia. Trzeba w niego po prostu tłuc aż do wyczerpania punktów wytrzymałości. Ale to takie moje skrzywienie.